آموزش استعلام اصالت دستگاه

ضرورت استعلام اصالت پیش از خرید دستگاه سیم‌کارت خور نو یا کارکرده

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، پیش از خرید دستگاه، حتماً باید استعلام اصالت کنید و در پاسخ استعلام اصالت، به قانونی بودن، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز و روشن شدن دستگاه در گذشته توجه نمایید.

جهت استعلام اصالت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از چهار روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند استعلام اصالت را انجام داد:

  1. پیامک به شماره ۷۷۷۷
  2. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  3. کد دستوری #۷۷۷۷*
  4. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرایند استعلام اصالت با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

لازم است تا کد دستوری #۷۷۷۷* را با یک  شماره سیم کارت دلخواه شماره‌گیری نموده و دکمه برقراری تماس را انتخاب نمایید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۱، گزینه استعلام اصالت را انتخاب کنید.

  

مرحله سه:

در این مرحله باید 15 رقم ابتدایی شناسه (IMEI) دستگاه را بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید. این شناسه (IMEI)، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. پس در این مرحله احتیاجی به باز کردن جعبه دستگاه نیست.

   

مرحله چهارم:

درصورتی‌که شناسه IMEI را به درستی وارد کرده باشید، پاسخ استعلام به‌صورت پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

ذکر غیرقانونی بودن دستگاه در پاسخ استعلام اصالت

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " شناسه دستگاه (IMEI) قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت."، یعنی این شناسه (IMEI) غیرقانونی است و به‌هیچ‌عنوان، امکان ثبت و فعال شدن آن در سامانه همتا وجود ندارد.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید، چراکه پس از گذشت 30 روز از زمان اولین روشن شدن دستگاه، قطع خواهد شد.

دستگاه قانونی دارای نام واردکننده

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: شرکت ****"، یعنی شرکت تجاری ذکر شده، اقدام به واردات قانونی این دستگاه نموده و همچنین، کد فعال‌سازی آن را به سامانه همتا اعلام کرده است. هرگونه مشکل در زمینه فقدان کد فعال‌سازی، عدم تطابق شناسه (IMEI) ذکر شده در پیامک تأیید فعال‌سازی با شناسه (IMEI) قابل مشاهده از طریق #06#* و ...، باید توسط شما با این شرکت در میان گذاشته شود.

دستگاه مسافری

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: به‌صورت مسافری"، یعنی این دستگاه صرفاً برای استفاده شخصی مسافر وارد کشور شده و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرد. همچنین، این دستگاه فاقد هرگونه گارانتی یا خدمات پس از فروش بوده و در صورت بروز مشکل احتمالی در آینده، شخص خریدار، مرجع معتبری برای رفع مشکلات خود نخواهد داشت.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید.

دستگاه وارد شده از مناطق آزاد

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: صرفاً مناطق آزاد"، یعنی پرداخت عوارض این دستگاه، منطبق بر ضوابط مصوب در مناطق آزاد تجاری بوده و این دستگاه‌ها، صرفاً در همان مناطق آزاد، امکان استفاده از خدمات شبکه اپراتوری را دارا خواهند بود.

بنابراین اگر قصد استفاده از این دستگاه در داخل کشور و خارج از مناطق آزاد را دارید، اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید چراکه به‌زودی، ارائه خدمات اپراتوری برای این دستگاه‌ها، در خارج از مناطق آزاد تجاری، قطع خواهد شد.

نوع ارز (دولتی یا غیردولتی)

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردشده با ارز دولتی"، یعنی واردکننده این دستگاه، برای واردات آن ارز دولتی دریافت نموده است. بنابراین اگر فکر می‌کنید با توجه به نرخ ارز دولتی، گران‌فروشی رخ داده، می‌توانید از طریق نهادهای نظارتی (تعزیرات و سازمان حمایت و ...)، نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید.

شایان ذکر است همتا در این زمینه، تنها به همین میزان اطلاع‌رسانی نموده و وظیفه تعیین ارزش دستگاه و تشخیص گران‌فروشی و ...، بر عهده نهادهای نظارتی است.

این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است "، استحضار داشته باشید یعنی این دستگاه، پیش از این، حداقل با یک سیم‌کارت روشن شده و از خدمات شبکه اپراتوری استفاده نموده است.

بنابراین نباید به‌عنوان دستگاه آکبند، ارائه شود.

در صورتی که این عبارت در پایان پاسخ استعلام اصالت ذکر نشد، اظهار نظر قطعی در زمینه روشن شدن این دستگاه نمی توان داشت.

شناسه (IMEI) دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح ثبت تلفن همراه نیست

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " شناسه (IMEI) دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح ثبت تلفن همراه نیست "، یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و در صورتی که تلفن همراه نباشد، می‌توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه و استفاده از آن، شناسه (IMEI) را به عنوان شناسه (IMEI) دستگاه قانونی ثبت نمایید.

توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خودداری نمایید. سرویس اینگونه دستگاه‌ها توسط سامانه همتا قطع خواهد شد. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد

شناسه (IMEI) دستگاه قانونی است ولی تلفن همراه نیست

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "شناسه دستگاه (IMEI) جزء شناسه‌های قانونی ثبت شده است. در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خوداری نمایید."، یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و در صورتی که تلفن همراه نباشد، می‌توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه از آن استفاده نمائید.

توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خودداری نمایید. سرویس اینگونه دستگاه‌ها توسط سامانه همتا قطع خواهد شد. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن جوادی · 1 روز پیش
    سلام وققتون بخیر.بنده گوشیم ریجستر کردم با سیم کارت خودم.فقط در حد یه لحظه یه سیم کارت دیگه رو گذاشتم رو گوشیم بعد برداشتم سیم کارت خودمو گذاشتم.میخواستم ببینم مشکلی ک براش پیش نمیاد.با تشکر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد · 3 روز پیش
    سلام
    یه گوشی ازم دزدین نرفتم دنبالش شکایت کنم آیا الان میتونم داخل این سامانه ردیابیش کنم ؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام وقت بخیر سامانه همتا در زمینه گوشی های سرقتی پاسخگویی ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رستار غفاریان · 3 روز پیش
    سلام خسته نباشید.
    من می خواستم گوشی بخرم..می خواستم ببینم که چگونه میشه استعلام گرفت که گوشی آکبنده یا قبلا استفاده نشده است؟
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام وقت بخیر بررسی کارکرده یا آکبند بودن دستگاه به صورت قطعی در همتا مشخص نمی شود. در صورتی که قبل از قرار دادن سیمکارت روی دستگاه استعلام اصالت بگیرید و اعلام شود این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است توضیحات مربوطه به این پیام در این صفحه آمده است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صنم · 7 روز پیش
    سلام

    امشب یک گوشی a50 سامسونگ خریداری کردم، فروشنده وقتی پلمپ قاب رو میخواست باز کنه، دیدم که قبلاً باز شده است، ولی گفت که برای دریافت کد ریجستر این کار را کرده است.

    مسئله من الان این است که وقت در سامانه ثبت نام کردم و کد فعال سازی رو گرفتم البته جلوی خود صاحب فروشگاه. این است که در پیام ارسال از همتا برایم نوشته است که " شناسه دستگاه جزئ شناساهای قانونی ثبت شده است، این دستگاه قبلاً با یک سیم کارت روشن شده است."

    این جمله یعنی اینکه، قبلاً این دستگاه دست یکی بوده و مورد استفاده قرار گرفته است؟

    این منو به شک انداخته است. تازه 4 ساعته که خریداری کرده ام!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا کادر " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است " در این صفحه را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید ایلیاتی · 8 روز پیش
    سلام من یک سوال داشتم‌ میخواستم بدونم ما پرسنل خارجی داریم که روی کشتی هامون کار میکنند چطور میتوان گوشی های این افراد راریجستر نمود که بتوانند با خانواده خود تماس داشته باشند واز اینترنت استفاده کنند ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود حسامي فر · 8 روز پیش
    با سلام من يك گوشي از * خريداري كردم از تاريخ 98/09/03 سيم كارت رو فعال كردم و براي فعال سازي با رمز يكبار مصرف داخل جعبه چندين بار اقدام كردم و هر بار با پيام " شناسه دستگاه (IMEI) قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت." روبرو شدم مشكل از كجاست ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه گوشی غیر قانونی ذکر می شود امکان فعال سازی آن وجود ندارد گوشی را به فروشنده عودت دهید در صورتی که فروشنده همکاری نکرد می توانید از طریق تعزیرات یا سازمان حمایت از مصرف کننده ثبت شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پیمان روزیطلب · 9 روز پیش
    با سلام
    من یک هفته هست ۱ گوشی از طریق خرید اینترنتی و فروشگاه معتبر خریدم. منتهی شناسه گوشی رو که میخوام ثبت کنم، پیام دستگاه قانونی نیست و سرویس نخواهد گرفت میاد برام. با خدمات پس از فروش فروشگاه که تماس گرفتم میگن ۱۰ روز طول میکشه رجیستر شدن تو سامانه همتا. اولا آیا حرفشون صحیحه؟ ثانیا اگر صحیح نیست و با توجه به اینکه گارانتی داره به نظرتون چکار باید کنم؟
    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه گوشی غیر قانونی ذکر می شود گوشی را به فروشنده عودت دهید در صورتی که فروشنده همکاری نکرد می توانید از طریق تعزیرات یا سازمان حمایت از مصرف کننده ثبت شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 9 روز پیش
    سلام. من پرداخت گمرکی رو انجام دادم ولی الان اون کد یکبار مصرف برام ارسال نشده که دستگاه رو فعال کنم. کدوم قسمت سایت باید اون هزینه ۳ تومنی رو پرداخت کنم و کد فعال سازی رو بگیرم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که گزینه ارسال اطلاعات به همتا انتخاب شود لینک پرداخت برای شماره ای که در گمرک ثبت کرده اید ارسال می گردد. همچنین می توانید با شماره ای که در گمرک ثبت کرده اید وارد سایت همتا شوید قسمت ثبت اطلاعات مسافری قابل رویت می باشد. در غیر اینصورت سوال 6-9- صفحه سوالات متداول http://hmti.ir/faq را مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 9 روز پیش
    سلام من دبی زندگی میکنم و برای ریجستری گوشیم میزنه شناسه دستگاه قانونی نیست بعد شما ذکر کردین همتا هیچ مسئولیتی برای قطع شدن ندارد ببخشید تلفن من شما قطع خواهید کرد مسئولش کیه؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      با سلام وقت بخیر هر دستگاه مسافری که شخص مسافر وارد کشور کرده است جهت استفاده بیشتر سی روز باید ابتدا در گمرک ثبت گردد.لطفا جهت آموزش به لینک زیر مراجعه کنید: http://hmti.ir/07
      سپس در سامانه همتا می توانید فعال سازی را انجام دهید.
      آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی حسینی · 15 روز پیش
    سلام برا اینکه بفهمیم گوشیمون ریجستر شده یا ن باید چ کار کنیم؟!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا ابتدا استعلام اصالت بگیرید و از مشخصات گوشی مطمن شوید ( توضیح کامل در این صفحه آمده
      است) سپس با شماره ای که گوشی را ثبت کرده اید وارد سایت همتا www.hamta.ntsw.ir شده و در قسمت مدیریت دستگاه بررسی نمایید به نام شما ثبت گردیده باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 15 روز پیش
    سلام
    من گوشی داشتم و بعد اینکه گوشی‌رو به تنظیمات کارخانه برگردوندم و سیم‌کارت‌دیگه ای داخلش گذاشتم الان بعد چند ساعت سیم‌کارت غیر فعال میشه سیم‌کارت دیگه ای که داخلش بذاری مجدد چند ساعت فعال و بعد سیم‌کارت رو غیر فعال میکنه گوشی ال جی که چندین سال با یک سیم‌کارت روشن و کار میکرده اما الان بعد تنظیمات کارخانه سیم‌کارت رو غیر فعال میکنه تعمیرکار میکه بخاطر پاک شدن ای ام ای و رجیستریه
    بایدچیکار کنم بتونم مجدد فعالش کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا ابتدا شناسه های کد دستوری و تنظیمات گوشی را با پشت جعبه مطابقت دهید و بررسی کنید تغییر کرده اند یا خیر ؟
      سپس با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کیمیا ارندان · 16 روز پیش
    چرا اس ام اس اصالتش برای من نمیاره در حالتی ک اومده بود اس ام اسش 5 دقیقه قبلش برام ولی الان هر چی میزنم نمیاره
    اون قبلیه ک اومده بود زده بود همه چیو ولی دیگه اس ام اسش نمیاره برام
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر می توانید از طریق درگاه دیگری استعلام اصالت بگیرید:
      پیامک به شماره ۷۷۷۷
      سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
      کد دستوری #۷۷۷۷*
      اپلیکشین همتا
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی قزلسفلو · 16 روز پیش
    سلام من یک گوشی خریدم دسته دوم امروز خواستم ریجستر کنم پیام اومد این دستگاه با شماره دیگری قبلا روشن شده است,به صاحب قبلیش که گفتم میگه یادم نیست با کدوم سیمکارت اول روشنش کردم,میخواستم بدونم راهی هست که بشه فهمید اون شماره اول چی بوده؟یا حداقل چهار شماره اخرش رو بدونم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی کارکرده الزامی است چنانچه فروشنده همکاری نمی کند از خرید آن خودداری کرده و دستگاه را به فروشنده عودت دهید .
      لطفا صفحه " عدم شناخت مالک قبلی " ( http://hmti.ir/09 ) را مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد حمزه · 18 روز پیش
    سلام

    چرا مدت زمانی که سیم‌کارت رو داخل گوشی قرار میدیم تا گوشی رو رجیستر کنیم کم شده ؟
    قبلا ۳۰ روز بود ولی گویا شده ۱۰ روز ؟
    من امروز (۵ آذر) یک گوشی شیائومی رو‌ برای اولین بار سیم‌کارت داخلش گذاشتم و پیامک همتا اومد و‌گفت تا تاریخ ۱۵ آذر فرصت داری رجیسترش کنی و بعد اون سرویس نمیگیره
    مگه نباید تا ۳۰ روز فرصت میداد؟?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      با سلام وقت بخیر مهلت ده روزه مربوط به گوشی هایی می باشد که نیاز به فعال سازی دارند ولی مهلت سی روزه مرتبط به گوشی هایی هست که توسط مسافر وارد کشور شده اند و نیاز به ثبت قانونی دارند یا به صورت غیر قانونی و قاچاق وارد کشور شده اند که پایان سی روز غیر فعال می گردند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی احمدی · 19 روز پیش
    سلام وقت بحیر من یه گوشی هواوی برنده شدم موقع حرید یه گوشی از برند هواوی ریجستر نیست برای ریجستر شدن گوشی باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه در پاسخ استعلام اصالت غیر قانونی ذکر می شود دستگاه را به شخصی که از آن تحویل گرفته اید عودت دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سهیل صالح · 21 روز پیش
    سلام من یک گوشی رو فروختم که با کد فراگیر خود مون ثبت شده و انتقال مالکیت انجام داده ام . اما گوشی دیگر خریدم و میخواهم ثبتش کنم میگویند یک گوشی با یک کد فراگیر یا کد ملی ثبت خواهید کرد . اون خریدار گوشی من چطور می تواند انتقال کد ملی رو انجام بدهد تا من بتوانم با کد فراگیر خودمون ثبت کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود خورشیدوند · 29 روز پیش
    سلام،هزینه ریجستری گوشی سامسونگ گلکسی اس۱۰پلاس ۱۲۸گیگ به صورت مسافری چقدر هست؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید · 1 ماه پیش
    سلام

    سوال اول : بنده گوشیمو با سیم کارتی دیگر که روی گوشی نیست فعال کردم و الان سیم کارت دیگری روی گوشی هست آیا اشکالی دارد؟ پیام خاصی هم نیومد مشکلی مشاهده نشد.

    سوال دوم : با یک سیم میشه چند گوشی رو فعالسازی کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در خصوص سوال اول مشکلی وجود ندارد و در صورت دریافت پیامک هشدار صفحه ( http://hmti.ir/12 ) را مطالعه کنید.
      در خصوص سوال دوم محدودیتی وجود ندارد و یک سیمکارت می تواند مالک هر تعداد گوشی در سامانه همتا باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسینی · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی دو سیمکارته داشتم که ازیکی از سیمکارت هاش استفاده نکردم حالا که بعد از چند سال سیمکارت دوم رو هم استفاده کردم اعلام کرده که بعد از یک ماه سرویس نمیگیرم حالا من چکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر به صفحه سوالات متداول مراجعه نمایید و سوال 4-1- از بخش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید.
      سوالات متداول:
      http://hmti.ir/faq
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد حسینی · 1 ماه پیش
    با سلام و خسته نباشید
    من با چند تا سیم کارت روی گوشیم استفاده کردم الان طرح ریجستری خورده و نمیدونم با کدوم سیم کارتم ثبت شده ، چطوری بفهمم کدوم شماره ست ؟؟