شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش استعلام اصالت دستگاه

ضرورت استعلام اصالت پیش از خرید دستگاه سیم‌کارت خور نو یا کارکرده

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، پیش از خرید دستگاه، حتماً باید استعلام اصالت کنید و در پاسخ استعلام اصالت، به قانونی بودن، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز و روشن شدن دستگاه در گذشته توجه نمایید.

جهت استعلام اصالت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از چهار روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند استعلام اصالت را انجام داد:

  1. پیامک به شماره ۷۷۷۷
  2. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  3. کد دستوری #۷۷۷۷*
  4. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرایند استعلام اصالت با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

لازم است تا کد دستوری #۷۷۷۷* را با یک  شماره سیم کارت دلخواه شماره‌گیری نموده و دکمه برقراری تماس را انتخاب نمایید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۱، گزینه استعلام اصالت را انتخاب کنید.

  

مرحله سه:

در این مرحله باید 15 رقم ابتدایی شناسه (IMEI) دستگاه را بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید. این شناسه (IMEI)، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. پس در این مرحله احتیاجی به باز کردن جعبه دستگاه نیست.

   

مرحله چهارم:

درصورتی‌که شناسه IMEI را به درستی وارد کرده باشید، پاسخ استعلام به‌صورت پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

ذکر غیرقانونی بودن دستگاه در پاسخ استعلام اصالت

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " شناسه دستگاه (IMEI) قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت."، یعنی این شناسه (IMEI) غیرقانونی است و به‌هیچ‌عنوان، امکان ثبت و فعال شدن آن در سامانه همتا وجود ندارد.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید، چراکه پس از گذشت 30 روز از زمان اولین روشن شدن دستگاه، قطع خواهد شد.

دستگاه قانونی دارای نام واردکننده

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: شرکت ****"، یعنی شرکت تجاری ذکر شده، اقدام به واردات قانونی این دستگاه نموده و همچنین، کد فعال‌سازی آن را به سامانه همتا اعلام کرده است. هرگونه مشکل در زمینه فقدان کد فعال‌سازی، عدم تطابق شناسه (IMEI) ذکر شده در پیامک تأیید فعال‌سازی با شناسه (IMEI) قابل مشاهده از طریق #06#* و ...، باید توسط شما با این شرکت در میان گذاشته شود.

دستگاه مسافری

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: به‌صورت مسافری"، یعنی این دستگاه صرفاً برای استفاده شخصی مسافر وارد کشور شده و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرد. همچنین، این دستگاه فاقد هرگونه گارانتی یا خدمات پس از فروش بوده و در صورت بروز مشکل احتمالی در آینده، شخص خریدار، مرجع معتبری برای رفع مشکلات خود نخواهد داشت.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید.

دستگاه وارد شده از مناطق آزاد

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: صرفاً مناطق آزاد"، یعنی پرداخت عوارض این دستگاه، منطبق بر ضوابط مصوب در مناطق آزاد تجاری بوده و این دستگاه‌ها، صرفاً در همان مناطق آزاد، امکان استفاده از خدمات شبکه اپراتوری را دارا خواهند بود.

بنابراین اگر قصد استفاده از این دستگاه در داخل کشور و خارج از مناطق آزاد را دارید، اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید چراکه به‌زودی، ارائه خدمات اپراتوری برای این دستگاه‌ها، در خارج از مناطق آزاد تجاری، قطع خواهد شد.

نوع ارز (دولتی یا غیردولتی)

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردشده با ارز دولتی"، یعنی واردکننده این دستگاه، برای واردات آن ارز دولتی دریافت نموده است. بنابراین اگر فکر می‌کنید با توجه به نرخ ارز دولتی، گران‌فروشی رخ داده، می‌توانید از طریق نهادهای نظارتی (تعزیرات و سازمان حمایت و ...)، نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید.

شایان ذکر است همتا در این زمینه، تنها به همین میزان اطلاع‌رسانی نموده و وظیفه تعیین ارزش دستگاه و تشخیص گران‌فروشی و ...، بر عهده نهادهای نظارتی است.

این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است "، استحضار داشته باشید یعنی این دستگاه، پیش از این، حداقل با یک سیم‌کارت روشن شده و از خدمات شبکه اپراتوری استفاده نموده است.

بنابراین نباید به‌عنوان دستگاه آکبند، ارائه شود.

در صورتی که این عبارت در پایان پاسخ استعلام اصالت ذکر نشد، اظهار نظر قطعی در زمینه روشن شدن این دستگاه نمی توان داشت.

شناسه (IMEI) دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح ثبت تلفن همراه نیست

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " شناسه (IMEI) دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح ثبت تلفن همراه نیست "، یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و در صورتی که تلفن همراه نباشد، می‌توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه و استفاده از آن، شناسه (IMEI) را به عنوان شناسه (IMEI) دستگاه قانونی ثبت نمایید.

توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خودداری نمایید. سرویس اینگونه دستگاه‌ها توسط سامانه همتا قطع خواهد شد. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد

شناسه (IMEI) دستگاه قانونی است ولی تلفن همراه نیست

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "شناسه دستگاه (IMEI) جزء شناسه‌های قانونی ثبت شده است. در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خوداری نمایید."، یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و در صورتی که تلفن همراه نباشد، می‌توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه از آن استفاده نمائید.

توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خودداری نمایید. سرویس اینگونه دستگاه‌ها توسط سامانه همتا قطع خواهد شد. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    گلی · 8 ساعت پیش
    من یه گوشی خریدم قبل از اینکه سیمکارتی توش وارد کنم اینترنتی استعلام اصالت گرفتم و جواب اومد که اصله اما قبلا با یک سیمکارت روشن شده البته بعدا تونستم فعالسازیش کنم اما میخواهم بدونم میتونم از فروشنده بخاطر فروش گوشی غیر آکبند به قیمت آکبند شکایت کنم ؟
    یا اینکه صرفا روشن کردن گوشی در گذشته با یک سیمکارته دیگه بدون فعالسازی اون سیمکارت اونو از آکبندی در نمیاره؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 40 دقیقه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا همین صفحه کادر این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است را مطالعه نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود · 1 روز پیش
    سلام
    من یه گوشی سامسونگ خریدم. فروشنده گفت کار رجیستر رو فردا انجام میدم. وقتی اومدم خونه چند بار زدم که اصالت دستگاه رو بررسی کنم و پیغام اومد که توی سامانه ثبت نشده. به فروشنده زنگ زدم گفت یه هفته طول می کشه. باز الان بعد یه هفته استعلام گرفتم و خطایی اومد که توی راهنما هم پیدا نکردم. نوشت: تلاش برای چندین ثبت. ممنون میشم راهنمایی ایم کنید که علت این پیام چیه و باید چیکار کنم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 2 روز پیش
    گوشی مسافرتی را میتوان به صورت دست دوم به شخص دیگر بفروشیم و ریجستری میشود بار دیگر؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر جهت کسب اطلاعات بیشتر قسمت مسافری سوال 6-13 را در صفحه سوالات متداول http://hmti.ir/faq مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 3 روز پیش
    به دلیل جعل این شناسه(IMEI) بر روی دستگاه های مختلف و حفظ حقوق مالک،استفاده ازآن محدود به شماره مالک است. درصورت استفاده باشماره ای دیگر بدون ثبت انتقال مالکیت درسامانه همتا،پس از 3روز ارتباط دستگاه قطع میگردد
    برند:
    XIAOMI

    میشه راهنمایییی کنید این یعنی چیییی؟! برای شماره خودم ثبت کردم فعال شده. ولی اینو میزنه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار کادر پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سامان علیزاده · 3 روز پیش
    سلام خسته نباشید
    من میخام یه گوشی خریداری کنم فروشنده میگه گوشی ریجستری نشده و کد IMEI گوشی رو گرفتم ولی وقتی استعلام گوشی رو میگیرم میگه گوشی قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت . چون ریجستر نشده اینطور پیامی برام میاد یا کلا نمیشه گوشی رو ریجستر کرد ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مبینا ساعی نیا · 3 روز پیش
    باسلام، چند ماه پیش گوشی گرفتم و برام پیام اومد که دستگاه به نام من ثبت شده. ولی الان پیغامی دریافت کردم که نوشته مالک دستگاه شماره دیگری است. ایا باید اقدامی انجام بدم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید .http://hmti.ir/12
      در غیر اینصورت نیازی نیست اقدامی کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاسر کریمی · 4 روز پیش
    سلام من برای ساخت یک دستگاه خاص یک قطعه الکترونیکی سیم کارت خور ( ماژول سیم کارت) خریداری کردم با سامانه همتا که بررسی می کنم پیام قانونی بودن قطعه دریافت می کنم اما توضیحاتش نوشته شده که اگر دستگاه شما تلفن همراه است از خرید ان خودداری کنید ولی دستگاه من تلفن همراه نیست پس از این جهت هم نباید مشکلی داشته باشم

    با بخش شناسایی هوشمند مشکلات سایت شما بررسی کردم با پیام زیر رو به رو شدم

    ==================================================
    مشمول نبودن دستگاه در طرح ثبت تلفن همراه (19)

    توضيحات:

    دستگاه شما هم اکنون مشمول طرح ثبت تلفن همراه (رجيستري) نيست و مشکلي از بابت طرح ندارد. در صورتي که پيامک هشدار از سامانه همتا دريافت کرده ايد، ميتونيد با کليک بر اينجا نسبت به ثبت درخواست اقدام نماييد.

    اطلاعات تکميلي:

    شناسه دستگاه: 86123ZZZZZZZ

    شماره تلفن: 98918580XXXX

    برند: SIMCOM Wireless Solutions Co Ltd مدل: SIM800C
    ===============================================================
    اما مشکل اینجاست که وقتی سیم کارت داخل دستگاه قرار می دم دستگاه روی شبکه ریجستر نمی شود و نمی توانم از دستگاه استفاده کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر ، دستگاه غیر گوشی همراه مشمول طرح ریجستری نمیباشد << تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date >>لطفا سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزاری و سیم کارت را از سمت اپراتور بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن رضا زیره نژاد · 4 روز پیش
    با عرض سلام مجدد . من عرض کردم چند سال پیش به مدت یک ماه از این گوشی استفاده کرده بودم حالا چطوری سابقه اینو پیدا کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه دستگاه مربوطه، قبل از طرح رجستری روشن بوده (با توجه به جدول تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date)، قانونی می باشد و می توانید با شماره سیم کارتی که قبل از طرح بر روی آن استفاده می شده فرآیند افزودن دستگاه را انجام دهید.
      آموزش افزودن دستگاه: http://hmti.ir/03
      در غیر این صورت غیر قانونی شناسایی گردیده و امکان ثبت ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن رضا زیره نژاد · 4 روز پیش
    سلام . بنده یه گوشی ساده نوکیا ۱۲۰۲ چند سال پیش خریده بودم یک ماه از آن استفاده کردم بعد دیگه توی جعبه گوشی گذاشتم و دیگه استفاده نکردم . الان که میخواستم فقط برای زنگ خوری ازش استفاده کنم . از همتا مسیج اومده که سریال دستگاه ثبت نشده و تا یک ماه دیگه سرویس نخواهد گرفت . چه کاری باید انجام بدهم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      باسلام وقت بخیر، با اجرای طرح رجیستری، دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح(با توجه به تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date )در کشور روشن نبوده یا از مبادی قانونی کشور وارد نشده باشند، و سابقه فعالیت دستگاه در شبکه روئیت نشده باشد ،نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    على · 11 روز پیش
    سلام من گوشى با گارانتى شركت و برچسب ر يجستر شده خريدم در سامانه همتا کد ۶ رقمى رو که مىزنم پىام ثبت نشدن گوشى مياد
    بايد چه کارکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      باسلام وقت بخیر در صورتی که در پاسخ استعلام اصالت ( مطابق آموزش همین صفحه ) دستگاه ثبت قانونی نبود بیش از ۳۰ روز از شبکه سرویس نخواهد گرفت بنابراین دستگاه را به فروشنده عودت دهید در صورت عدم همکاری فروشنده میتوانید شکایت ثبت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی
      http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدیار تقدیسی · 11 روز پیش
    سلام

    گوشی من 2 سیم کارت داره. قبل از طرح رجیستری هم خریدم. وقتی استعلام IMEI سیم کارت ایرانسل رو می گیرم میگه قانونی هست.

    ولی الان که در اسلات دوم سیم کارت دومم رو گذاشتم و استعلام می گیرم اعلام می کنه که دستگاه غیر قانونی هست.

    یعنی چی؟!

    چطور می می تونم الان از سیم کارت دومم استفاده کنم؟

    مگه میشه موقع استعلام مدل گوشی رو 2 سیم کارته تشخیص بده و بعد اسلاتی که فعال نبوده رو خدمات نده؟

    لطفا راهنمایی کنید. سپاس فراوان
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیم کارتی که قبل از طرح رجیستری ( باتوجه به تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date ) بر روی دستگاه مربوطه استفاده می کردید فرآیند افزودن دستگاه http://hmti.ir/03 را انجام دهید.
      جهت اطلاع از شماره قبل از طرح به صفحه «عدم شناخت مالک قبلی» http://hmti.ir/09 مراجعه فرمایید و مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کیارش جوانبخت · 14 روز پیش
    سلام
    این پیام برای من اومده من سیم کارت رو نیاز دارم اگه میشه به من جواب بدید ممنون

    دستگاه زیر در سامانه همتا ثبت نشده و از********سرویس نخواهد گرفتIMEI:*******راهنمایی:hmti.ir/t
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      باسلام در صورتی که در پاسخ استعلام اصالت ( مطابق آموزش همین صفحه ) دستگاه ثبت قانونی نبود بیش از ۳۰ روز از شبکه سرویس نخواهد گرفت بنابراین دستگاه را به فروشنده عودت دهید در صورت عدم همکاری فروشنده میتوانید شکایت ثبت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی
      http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا گل محمدی · 16 روز پیش
    سلام ما گوشی رو از فروشندگان موبایل تو شهر خودمون خریده ایم و تو استعلام اصالت کالا این پیام واسمون اومد :
    شناسه دستگاه (IMEI) جزء شناسه های قانونی ثبت شده است
    مشخصات دستگاه:
    برند:
    XIAOMI
    مدل:
    Redmi Note 8
    وارد کننده:
    ورود مسافری


    هشدار: این دستگاه جهت استفاده غیرتجاری وارد شده، گارانتی ثبت شده ندارد و در صورت احراز تخلف مسدود خواهد شد.
    شناسه دستگاه:
    86************129
    86************37
    این دستگاه قبلا با یک سیم‌کارت روشن شده است

    پیگیری مشکلات:
    hmti.ir/t

    به نظرتون چکار باید بکنیم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «سوالات متداول» http://hmti.ir/faq مراجعه فرمایید و قسمت مسافری بخش 6-13مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجد · 17 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    سال گذشته گوشی خودم رو از خارج از کشور خریداری کردم و به ایران اومدم و پیامکی برای من ارسال شد از طرف سامانه با این مضمون که ثبت قانونی نشده و به مدت 1ماه اعتبار استفاده دارد
    از اونجایی که نیاز نداشتم و میخواستم مجدد از ایران خارج بشم گوشی رو ثبت نکردم در سامانه ، اما مجدد الان میخوام با همون گوشی که از خارج اورده ام از خدمات اپراتور های خطوط همراه استفاده کنم و گوشی رو بصورت مسافری با کارت پرواز ثبت کنم ، ایا این امکان وجود داره باتوجه به توضیحاتی که مطرح کردم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا صفحه آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07 را مطالعه بفرمایید.و در مورد کارت پرواز از گمرک پیگیری فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    لشکری · 17 روز پیش
    من از یکی از نمایندگی ها یک گوشی خریداری کردم و بعد از گذشت یک هفته هنوز تاییدیه رجیستری برای من ارسال نشده از طریق کد USSD شماره IMED را وارد کردم پیغام شماره غیر قانونی است رو برام ارسال کرد وقتی با نمایندگی تماس گرفتم گفتند نه مشکلی نیست تا رجیستری شدن یک مقدار زمان میبره در حالیکه در سامان همتا نوشته شده که اصالت گوشی باید قبل از رجیستری چک بشه و واقعا الان نگران هستم. در حال حاضر چکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      باسلام وقت بخیر درصورتی که در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 دستگاه غیر قانونی است به فروشنده عودت دهید در صورت عدم همکاری از طریق تعزیرات پیگیری کنید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 17 روز پیش
    من رفتم از *** گوشی گرفتم منتهی امروز صبح اس ام اس از همتا اومد که شما ثبت نشدید بعد دیروز فروشنده به من گفت که امروز است ام اس رمز میاد میخواستم راهنماییم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      باسلام وقت بخیر درصورتی که در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 دستگاه غیر قانونی است به فروشنده عودت دهید در صورت عدم همکاری از طریق تعزیرات پیگیری کنید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی عبدالملکی · 18 روز پیش
    با سلام وقت بخیر
    من گوشی رو دست دوم قبل از ریجستر خریداری کردم و الان میخام دوباره بفروشم خود ب خود به اسم یکی دیگه ثبت شده ولی من دوساله دارم با سیمکارتی که انداختم توی گوشی کار میکنم و الان نمیشه انتقال مالکیت بدم شماره شخصی ک گوشی ب اسمش ثبت شده هم هیچجوره در دسترس من نیست ک باهاش تماس بگیرم لطفا کمکم کنید!!!!!!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      سلام وقت بخیر، در صورتی که دستگاه قبل از طرح رجیستری خریداری شده لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.(تاریخ مشمولیت ها: http://hmti.ir/date)
      در غیر این صورت ،دریافت انتقال مالکیت درهنگام خرید فروش ضرورت دارد درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید در غیر اینصورت راهکاری ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 18 روز پیش
    هشدار: این دستگاه جهت استفاده غیرتجاری وارد شده، گارانتی ثبت شده ندارد و در صورت احراز تخلف مسدود خواهد شد.معنی این پیغام چیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «سوالات متداول» http://hmti.ir/faq مراجعه فرمایید و قسمت مسافری بخش 6-13 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید علیرضا هاشمی · 19 روز پیش
    با سلام

    از یک سایت گوشی خریداری کردم که در استعلام اصالت شماره سریال تایید وقانونی عنوان شده ولی مدل گوشی ، مدلی دیگر معرفی میشد و بعد از مدت کوتاهی آنتن گوشی حذف شد که موضوع به سایت فروشنده اطلاع داده شد که با چالش فراوان گوشی عودت وسایت مذکوربعد از مدتی مدعی رفع مشکل فوق با تغییر سریال گوشی گردید . که در بررسی بعمل آمده گوشی با سریال جدید و به عنوان تبلت به سامانه معرفی شده و در حال حاضر فعال می باشد . آیا امکان تداوم استفاده به شکل فعلی وجود دارد یا خیر؟در صورت عدم امکان استفاده به شکل فعلی از چه طریق موضوع قابل پیگیری است؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که شناسه های کد دستوری و جعبه باهم مطابقت ندارد و شناسه هامربوط به دستگاه غیر از گوشی است دستگاه را به فروشنده عودت دهید درصورت عدم همکاری از سمت تعزیرات پیگیری کنید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگانhttp://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی اکبری · 19 روز پیش
    باسلام و وقت بخیر
    گوشی قدیمی رو که سالهاست استفاده نشده رو چطوری فعال کنم؟
    imei رو تویه سایت چک کردم که ميزنه غير قانوني و سرويس نخواهد داد

    ممنون میشم که راهنمایی بفرمایید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      باسلام وقت بخیر، با اجرای طرح رجیستری، دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح(با توجه به تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date )در کشور روشن نبوده یا از مبادی قانونی کشور وارد نشده باشند، و سابقه فعالیت دستگاه در شبکه روئیت نشده باشد ،نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد.