شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش استعلام اصالت دستگاه

ضرورت استعلام اصالت پیش از خرید دستگاه سیم‌کارت خور نو یا کارکرده

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، پیش از خرید دستگاه، حتماً باید استعلام اصالت کنید و در پاسخ استعلام اصالت، به قانونی بودن، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز و روشن شدن دستگاه در گذشته توجه نمایید.

جهت استعلام اصالت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از چهار روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند استعلام اصالت را انجام داد:

  1. پیامک به شماره ۷۷۷۷
  2. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  3. کد دستوری #۷۷۷۷*
  4. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرایند استعلام اصالت با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

لازم است تا کد دستوری #۷۷۷۷* را با یک  شماره سیم کارت دلخواه شماره‌گیری نموده و دکمه برقراری تماس را انتخاب نمایید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۱، گزینه استعلام اصالت را انتخاب کنید.

  

مرحله سه:

در این مرحله باید 15 رقم ابتدایی شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه را بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید. این شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. پس در این مرحله احتیاجی به باز کردن جعبه دستگاه نیست.

   

مرحله چهارم:

درصورتی‌که شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است را به درستی وارد کرده باشید، پاسخ استعلام به‌صورت پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

ذکر غیرقانونی بودن دستگاه در پاسخ استعلام اصالت

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت."، یعنی این شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است غیرقانونی است و به‌هیچ‌عنوان، امکان ثبت و فعال شدن آن در سامانه همتا وجود ندارد.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید، چراکه پس از گذشت 30 روز از زمان اولین روشن شدن دستگاه، قطع خواهد شد.

دستگاه قانونی دارای نام واردکننده

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: شرکت ****"، یعنی شرکت تجاری ذکر شده، اقدام به واردات قانونی این دستگاه نموده و همچنین، کد فعال‌سازی آن را به سامانه همتا اعلام کرده است. هرگونه مشکل در زمینه فقدان کد فعال‌سازی، عدم تطابق شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ذکر شده در پیامک تأیید فعال‌سازی با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است قابل مشاهده از طریق #06#* و ...، باید توسط شما با این شرکت در میان گذاشته شود.

دستگاه مسافری

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: به‌صورت مسافری"، یعنی این دستگاه صرفاً برای استفاده شخصی مسافر وارد کشور شده و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرد. همچنین، این دستگاه فاقد هرگونه گارانتی یا خدمات پس از فروش بوده و در صورت بروز مشکل احتمالی در آینده، شخص خریدار، مرجع معتبری برای رفع مشکلات خود نخواهد داشت.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید.

دستگاه وارد شده از مناطق آزاد

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: صرفاً مناطق آزاد"، یعنی پرداخت عوارض این دستگاه، منطبق بر ضوابط مصوب در مناطق آزاد تجاری بوده و این دستگاه‌ها، صرفاً در همان مناطق آزاد، امکان استفاده از خدمات شبکه اپراتوری را دارا خواهند بود.

بنابراین اگر قصد استفاده از این دستگاه در داخل کشور و خارج از مناطق آزاد را دارید، اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید چراکه به‌زودی، ارائه خدمات اپراتوری برای این دستگاه‌ها، در خارج از مناطق آزاد تجاری، قطع خواهد شد.

نوع ارز (دولتی یا غیردولتی)

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردشده با ارز دولتی"، یعنی واردکننده این دستگاه، برای واردات آن ارز دولتی دریافت نموده است. بنابراین اگر فکر می‌کنید با توجه به نرخ ارز دولتی، گران‌فروشی رخ داده، می‌توانید از طریق نهادهای نظارتی (تعزیرات و سازمان حمایت و ...)، نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید.

شایان ذکر است همتا در این زمینه، تنها به همین میزان اطلاع‌رسانی نموده و وظیفه تعیین ارزش دستگاه و تشخیص گران‌فروشی و ...، بر عهده نهادهای نظارتی است.

این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است "، استحضار داشته باشید یعنی این دستگاه، پیش از این، حداقل با یک سیم‌کارت روشن شده و از خدمات شبکه اپراتوری استفاده نموده است.

بنابراین نباید به‌عنوان دستگاه آکبند، ارائه شود.

در صورتی که این عبارت در پایان پاسخ استعلام اصالت ذکر نشد، اظهار نظر قطعی در زمینه روشن شدن این دستگاه نمی توان داشت.

شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح ثبت تلفن همراه نیست

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح ثبت تلفن همراه نیست "، یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و در صورتی که تلفن همراه نباشد، می‌توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه و استفاده از آن، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است را به عنوان شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه قانونی ثبت نمایید.

توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خودداری نمایید. سرویس اینگونه دستگاه‌ها توسط سامانه همتا قطع خواهد شد. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد

شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه قانونی است ولی تلفن همراه نیست

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "شناسه دستگاه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است جزء شناسه‌های قانونی ثبت شده است. در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خوداری نمایید."، یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و در صورتی که تلفن همراه نباشد، می‌توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه از آن استفاده نمائید.

توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خودداری نمایید. سرویس اینگونه دستگاه‌ها توسط سامانه همتا قطع خواهد شد. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زکریّا · 22 ساعت پیش
    سلام. من یه گوشی Samsung A51 از سایت *** خریدم که نماد الکترونیکی هم داره. الآن که IMEI رو استعلام کردم، میگه غیر قانونیه. من هنوز حتّی گوشی رو روشن هم نکردم. از روی کارت گارانتی IMEI رو گرفتم و چک کردم. الآن باید شرکت از من گوشی رو پس بگیره و وجه رو برگردونه. درسته؟

    لطفا جواب رو برام بنویسید. مرسی. آخه کم پولی نیست! 6800 پولشه!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید · 1 روز پیش
    سلام من یک گوشی تلفن همراه خریدم فروشنده انتقال مالکیت زد اما گوشی رو به من تحویل نداد الان مالک دستگاه در سامانه همتا من هستم ایا راهی برای غیر فعال کردن هست ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر این مورد نامرتبط با همتا است از مراجع قضایی پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اشکان سهراب · 2 روز پیش
    با سلام
    یک دستگاه PDA ( دیتاکالکتور ) خریداری نموده ام و قابلیت استفاده از سیم کارت و مکالمه نیز دارد ، در هنگام استعلام عبارت ؛« دستگاه جز شناسه های قانونی ثبت شده است - در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه است از خرید آن خودداری کنید - این دستگاه قبلا با یک سیم کارت روشن شده است ». درج گردیده است . آیا استفاده از این دستگاه بلامانع است ...؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه های غیر گوشی مشمول طرح << تاریخ مشمولیتhttp://hmti.ir/date >> رجیستری نیستندبنابراین لازم نیست فرایندی را انجام دهید.درصورتی که پیامک هشدار دریافت کرده اید وارد سامانه همتا http://hamta.ntsw.ir شویدقسمت ثبت و پیگیری مشکلات زیر شاخه<<دستگاه من تلفن همراه نیست اما پیامک هشدار دریافت کرده ام>>ثبت درخواست نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عليرضا · 2 روز پیش
    سلام بنده گوشي مسافري خريداري كردم طرف گفته رجيستر كردم، از كجا بايد فهميد؟ و دستگاه اكبتد بووده، احتياج به انتقال مالكيت داره؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      در صورتی که دستگاه را به صورت کارکرده خریداری کرده اید لطفا صفحه "آموزش انتقال مالکیت دستگاه " را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید سعید عبودی · 2 روز پیش
    سلام

    یه گوشی خریدم انتقال مالکیت دادم

    پیام اینکه گوشی با سیم کارت خودم ثبت شده واسم اومد ولی متاسفانه هنوز گوشی آنتن نمیده

    مشکل کجاست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر ، درصورتی‌که پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت نمی کنید سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزاری و سیم کارت را از طرف اپراتور پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عبدالصمد · 4 روز پیش
    سلام ، میخوام یه گوشی از سایت دیوار خریداری کنم
    سریالش بهم داده ، ولی نمیدونم چطوری مشخص کنم گوشی سرقتی نباشه.

    راهی هست استعلام بگیر بعد خرید کنم ؟
    البته سریالش زدم تویه سامانه همتا و نوشت قانونی ثبت شده ولی اینکه بعد از اون گوشی سرقتی هست یا نه رو نمیدونم.

    ممنون میشم راهنمایی کنید که چطوری بدونم گوشی سرقتی هست یا نه
    چون فروشنده میگه اصلا نمیدونم با کدوم شمارم فعالش کنم !!
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اسعد · 4 روز پیش
    باسلام گوشیم دو سال خریدم تا الان فعال بود ولی من بازگشت به کارخانه زدم الان انتن نمیده،یه پیام از همتا اومده دستگاه زیر در سامانه همتا ثبت نشده وازاین تاریخ سرویس نخواهد گرفت
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت به خیرشناسه های روی جعبه دستگاه و کد دستوری را مطابقت دهید در صورت عدم تطابق شناسه ها به تعمیرکار مراجعه نمایید.
      چناچه تطابق داشت صفحه راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه را مطالعه نمایید http://hmti.ir/02
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود · 6 روز پیش
    سلام
    گوشی جدید رو از خارج کشور خریداری کردم، برای ثبت گوشی ارور میده که با این شماره پاسپورت قبللا گوشی رجیستر شده و امکن رجیستر وجود ندارد. در حالیکه گوشی دیگری من نخریدم تا الان. ممنون از راهنماییتون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا اپلیکیشن دولت همراه را نصب کنید و با کد ملی خود استعلام بگیرید در صورتی که شماره سیمکارتی به نام شما ثبت شده و اطلاعی از آن ندارید از طریق سامانه 195 به آدرس https://195.cra.ir/ می توانید پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ارزو · 7 روز پیش
    ببخشید من این خط جدید رو تقریبا یه ماه پیش گذاشتم و الان دیگه خط کار نمیکنه و شناسه دوم گوشی معتبر نیس باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آزاده · 8 روز پیش
    سلام، من گوشی بدون رجیستر گرفتم، فروشنده هم رجیستر نکرد، الان ۱ ماه شده و گوشی دیگا انتن نمیده.. ثبت شکایت از تعزیرات کردم، تا چند روز طول میکشه که جوابش بیاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، این موارد به همتا مرتبط نمی باشد از ارگان مربوطه پیگیری فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاسر دهقان · 8 روز پیش
    سلام اگر بخواهیم یک گوشی از خارج سفارش دهیم رجیستری ان چگونه است
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      سلام وقت بخیر جهت کسب اطلاعات بیشتر قسمت مسافری سوال 6-14 را در صفحه سوالات متداول http://hmti.ir/faq مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عرفان قاسم پور · 10 روز پیش
    با سلام و خسته نباشید
    ببخشید یه سوالی داشتم در مورد گوشی های دوسیم کارته، اگر در اسلات اول سیم کارتی رو بزاریم که باهاش گوشی را ریجستری کردیم، بعد در اسلات دوم همزمان سیم کارت قرار بدیم که به نام خودمون نیست ( دو تا سیم کارت به نام دو شخص متفاوته) ایا مشکلی برای گوشی و ربجستری پیش میاد؟
    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت نکردید لازم نیست فرایندی را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رسول پاینده · 13 روز پیش
    سلام ببخشید اگه یک گوشی شامل طرح ریجستری نشه باید چه کار کنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      سلام وقت بخیر همه دستگاه های گوشی مشمول طرح رجیستری هستند لطفا صفحه " تاریخ مشمولیت" http://hmti.ir/date را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پارسا · 14 روز پیش
    سلام 14 روز از خرید گوشیم میگذره و گوشی داری کارت گارانتی معتبر و کد فعالسازی است ولی موقع استعلام با مشکل (شناسه(IMEI) قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت.) روبرو میشم. ممنون میشم راهنمایی کنید.آیا شرکت گارانتی دهنده این مشکل رو میتونه حل کنه؟ یا راه حلی بغیر از عودت گوشی وجود داره؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 18 روز پیش
    سلام من گوشی نوکیای ساده قدیمی چند سال پیش گرفته ام و از آن استفاده می کرده ام الان پیام اومده دستگاه در سامانه همتا ثبت نشده از ۲۲تیر سرویس نخواهد گرفت باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا حالتهای صفحه راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه را مطالعه نمایید http://hmti.ir/02
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی اسکویی · 19 روز پیش
    با سلام و خسته نباشید. از کجا بدونیم گوشیمون اولین بار با کدوم سیمکارت روشن شده و با کدوم سیمکارت و به نام چه کسی ثبت شده؟!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه دارای مالک باشد با قرار دادن سیمکارت جدید، شماره مالک به صورت محدود از طریق پیامک ارسال می شود در غیر این صورت صفحه "عدم شناخت مالک قبلی" را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود علیزاده · 20 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    من چن وقتی میشه که گوشی نو خریدمو چند بار بهم اخطار داده شد که ثبت کنید و امروز یهو زد سیم کارت مجاز نیست
    خواستم با کد ۷۷۷۷ فعالش کنم ولی اصلا واردش نمیشه
    میشه راهنمایی کنید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید و فرایند فعال سازی هنوز انجام نشده، لطفا صفحه آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه فرمایید. http://hmti.ir/05
      همچنین فرایندهای همتا را می توانید با استفاده از دستگاه فعال دیگری انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 21 روز پیش
    سلام ببخشید من میخواستم بگم یک پیام اومده برام که از همتا نوشته و بعد گفته مبلغ ۲۵۰۰ تومان را بپردازید هم شماره و هم IMEI وهم نام مرا خواسته و من ناخواسته آن ها را برای اونها تو سایت وارد کردم و پرداخت هم کردم ولی الان من به ترس افتادم که شاید آنها کلاغ بردار باشند
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      باسلام این پیامک جعلی می باشد این روش، یکی از شیوه‌هایی است که کلاه‌برداران برای دستبرد زدن به حساب بانکی افراد از آن استفاده می‌کنند هرگونه اطلاع‌رسانی در زمینه طرح ثبت تلفن همراه، از طریق سرشماره پیامکی HAMTA انجام می‌گیرد.
      اخبار و اطلاعیه ها http://hmti.ir/
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سپهر اسدی · 21 روز پیش
    سلام سامانه کی درست میشه پس!!
    گوشی بنده ۲هفته هست شرکت گارانتی معتبر هم هست اما کارشناسان همتا کد نمیدن خواهش میکنم سریعا شرکت همتا کدها شون صادر کنید ماهم راحت شیم
    تشکر???
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    طاهر · 21 روز پیش
    مالک دستگاه شماره دیگریست
    به دلیل فعالیت همزمان چنددستگاه با این شناسه(IMEI) و جلوگیری از تضییع حقوق مالک،موقتا تا
    1399/01/19
    با
    09***43571
    سرویس خواهد گرفت
    جهت استفاده بیش از مهلت فوق،کدفعالسازی را از مالک دستگاه گرفته و باشماره گیری#7777*فعالسازی کنید
    برند:
    Samsung
    مدل:
    Galaxy S6 edge
    IMEI:
    3564****169138
    راهنما:hmti.ir/t

    الان من چی کار کنم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا صفحه پیامک های هشدار کادر پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12