آموزش استعلام اصالت دستگاه

ضرورت استعلام اصالت پیش از خرید دستگاه سیم‌کارت خور نو یا کارکرده

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، پیش از خرید دستگاه، حتماً باید استعلام اصالت کنید و در پاسخ استعلام اصالت، به قانونی بودن، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز و روشن شدن دستگاه در گذشته توجه نمایید.

جهت استعلام اصالت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از چهار روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند استعلام اصالت را انجام داد:

  1. پیامک به شماره ۷۷۷۷
  2. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  3. کد دستوری #۷۷۷۷*
  4. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرایند استعلام اصالت با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

لازم است تا کد دستوری #۷۷۷۷* را با یک  شماره سیم کارت دلخواه شماره‌گیری نموده و دکمه برقراری تماس را انتخاب نمایید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۱، گزینه استعلام اصالت را انتخاب کنید.

  

مرحله سه:

در این مرحله باید 15 رقم ابتدایی شناسه (IMEI) دستگاه را بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید. این شناسه (IMEI)، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. پس در این مرحله احتیاجی به باز کردن جعبه دستگاه نیست.

   

مرحله چهارم:

درصورتی‌که شناسه IMEI را به درستی وارد کرده باشید، پاسخ استعلام به‌صورت پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

ذکر غیرقانونی بودن دستگاه در پاسخ استعلام اصالت

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " شناسه دستگاه (IMEI) قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت."، یعنی این شناسه (IMEI) غیرقانونی است و به‌هیچ‌عنوان، امکان ثبت و فعال شدن آن در سامانه همتا وجود ندارد.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید، چراکه پس از گذشت 30 روز از زمان اولین روشن شدن دستگاه، قطع خواهد شد.

دستگاه قانونی دارای نام واردکننده

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: شرکت ****"، یعنی شرکت تجاری ذکر شده، اقدام به واردات قانونی این دستگاه نموده و همچنین، کد فعال‌سازی آن را به سامانه همتا اعلام کرده است. هرگونه مشکل در زمینه فقدان کد فعال‌سازی، عدم تطابق شناسه (IMEI) ذکر شده در پیامک تأیید فعال‌سازی با شناسه (IMEI) قابل مشاهده از طریق #06#* و ...، باید توسط شما با این شرکت در میان گذاشته شود.

دستگاه مسافری

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: به‌صورت مسافری"، یعنی این دستگاه صرفاً برای استفاده شخصی مسافر وارد کشور شده و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرد. همچنین، این دستگاه فاقد هرگونه گارانتی یا خدمات پس از فروش بوده و در صورت بروز مشکل احتمالی در آینده، شخص خریدار، مرجع معتبری برای رفع مشکلات خود نخواهد داشت.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید.

دستگاه وارد شده از مناطق آزاد

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: صرفاً مناطق آزاد"، یعنی پرداخت عوارض این دستگاه، منطبق بر ضوابط مصوب در مناطق آزاد تجاری بوده و این دستگاه‌ها، صرفاً در همان مناطق آزاد، امکان استفاده از خدمات شبکه اپراتوری را دارا خواهند بود.

بنابراین اگر قصد استفاده از این دستگاه در داخل کشور و خارج از مناطق آزاد را دارید، اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید چراکه به‌زودی، ارائه خدمات اپراتوری برای این دستگاه‌ها، در خارج از مناطق آزاد تجاری، قطع خواهد شد.

نوع ارز (دولتی یا غیردولتی)

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردشده با ارز دولتی"، یعنی واردکننده این دستگاه، برای واردات آن ارز دولتی دریافت نموده است. بنابراین اگر فکر می‌کنید با توجه به نرخ ارز دولتی، گران‌فروشی رخ داده، می‌توانید از طریق نهادهای نظارتی (تعزیرات و سازمان حمایت و ...)، نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید.

شایان ذکر است همتا در این زمینه، تنها به همین میزان اطلاع‌رسانی نموده و وظیفه تعیین ارزش دستگاه و تشخیص گران‌فروشی و ...، بر عهده نهادهای نظارتی است.

این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است "، استحضار داشته باشید یعنی این دستگاه، پیش از این، حداقل با یک سیم‌کارت روشن شده و از خدمات شبکه اپراتوری استفاده نموده است.

بنابراین نباید به‌عنوان دستگاه آکبند، ارائه شود.

در صورتی که این عبارت در پایان پاسخ استعلام اصالت ذکر نشد، اظهار نظر قطعی در زمینه روشن شدن این دستگاه نمی توان داشت.

شناسه (IMEI) دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح ثبت تلفن همراه نیست

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " شناسه (IMEI) دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح ثبت تلفن همراه نیست "، یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و در صورتی که تلفن همراه نباشد، می‌توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه و استفاده از آن، شناسه (IMEI) را به عنوان شناسه (IMEI) دستگاه قانونی ثبت نمایید.

توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خودداری نمایید. سرویس اینگونه دستگاه‌ها توسط سامانه همتا قطع خواهد شد. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد

شناسه (IMEI) دستگاه قانونی است ولی تلفن همراه نیست

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "شناسه دستگاه (IMEI) جزء شناسه‌های قانونی ثبت شده است. در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خوداری نمایید."، یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و در صورتی که تلفن همراه نباشد، می‌توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه از آن استفاده نمائید.

توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خودداری نمایید. سرویس اینگونه دستگاه‌ها توسط سامانه همتا قطع خواهد شد. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    الهه جانی · 1 ماه پیش
    آیا استفاده گوشی مسافری مشکلی درآینده خواهد داشت?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه سوالات متداول مراجعه کرده و سوال 6-13 را در بخش مسافری را مطالعه نمایید.
      سوالات متداول: ( http://hmti.ir/faq )
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید · 1 ماه پیش
    با سلام. بنده یه گوشی خریدم و فعالسازی هم برام انجام شد. و استعلام اصالت گرفته بودم زده گوشی مسافری. حالا با اینکه گوشی بنده فعال شده باز امکانش هست مشکلی پیش بیاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه سوالات متداول مراجعه کرده و سوال 6-13 از بخش مسافری را مطالعه نمایید.
      سوالات متداول:
      http://hmti.ir/faq
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود پوکدل · 1 ماه پیش
    در قسمت اظهارنامه گمرکی گوشی موبایل با زدن شناسه گوشی، میزنه " مدل دستگاه مربوطه نا معتبر" و در زدن شناسه اشتباه نزدم.
    باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما دارای مدل و برند اصلی نباشد و طرح یک گوشی اصلی باشد امکان ثبت آن در سامانه گمرک وجود ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرادی · 1 ماه پیش
    سلام، یک ساعت هوشمند خریدم بعد از وارد کردن کد IMEI مینویسه قانونی نیست و به هیچ عنوان سرویس نخواهد گرفت، یعنی هیچ راهی نیست؟ حتی با پرداخت گمرکی که وظیفه اون فروشنده بوده؟ لطفا راهنمایی کنید مرسی
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه ساعت هوشمند هنوز مشمول این دوره از طرح همتا نمی باشد لطفا جهت بررسی دقیق با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن ش · 1 ماه پیش
    سلام
    گوشی مادرم نوکیا ساده 1200 هست گوشی جدید که خریده نزدیک یک ساله از نوکیا ساده استفاده نکرده الان که سیم کارت انداختیم اخطار میزنه که ( به دلیل جعل این شناسه بر روی دستگاه های مختلف و... باشماره ای دیگر بدون ثبت انتقال مالکیت درسامانه همتا، پس از 3 روز ارتباط دستگاه قطع میگردد) چی شده و چکار باید کرد؟
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه پیامک های هشدار مراجعه نمایید و کادر با عنوان "پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد" را مطالعه فرمایید.سپس مطابق راهنمایی انجام شده عمل کنید.
      پیامک های هشدار : http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه خشنود · 1 ماه پیش
    باسلام من یه گوشی از خارج از کشورم برام آوردن استعلام اصالت گوشی رو گرفتم پیغام میده که گوشی شما قانونی نیست و سرویس نمیگیره.یعنی هیچ راهی وجود نداره که من با پرداخت کمرگش بتونم گوشیمو رجیستر کنم؟یعنی از طریق سامانه همتا نمیشه عوارضش رو بپردازم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر برای گوشی هایی که از خارج از کشور خریداری می شوند باید مبلغ عوارض در گمرک پرداخت شود تا گوشی ثبت قانونی گردد سپس می توانید فرایند فعال سازی در سامانه همتا را انجام دهید.
      آموزش فعال سازی دستگاه: http://hmti.ir/05
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی: http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا احتذامی · 1 ماه پیش
    با سلام
    درصورتی که دستگاه روشن و پیامک این که دستگاه شما جز شناسه قانونی ثبت شده نمیباشد . و تاریخ سرویس دهی تمام شده باشد .
    و انتن گوشی قطع شده باشد. جهت رجیستری ان چه کاری میتوان انجام داد.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام
      اگر دستگاه از خارج از کشور وارد شده میتوانید فرایند پرداخت را انجام دهید.
      -1 پرداخت عوارض در سایت
      epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      -2 گزینه ارسال به همتا
      کد فعال سازی به شماره همراه مسافر،پیامک شده و ایشان می تواند از طریق# 7777 *،دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نماید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی سامانی · 1 ماه پیش
    سلام. با توجه به اینکه در لحظه خرید گوشی از فروشگاههای اینترنتی حضور فیزیکی نداریم که اصالت دستگاه را امتحان کنیم؛ آیا برای خرید گوشی فروشگاههای اینترنتی را پیشنهاد میکنید؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      میتوانید قبل از خرید از سایت مورد نظر با پشتیبانی تماس برقرار نمایید و بررسی کنید که شناسها در اختیار شما قرار میگیرد یا خیر! یا میتوانید خرید را از سایت معتبر انجام دهید که اگر دستگاه مشکلی داشت دستگاه را بتوانید ان را عودت دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عرفان رحیمی · 1 ماه پیش
    سلام و خسته نباشید

    لطفا خواهشا پاسخگو باشین برای خرید مدل گوشی های جدید خارج از کشور و رجیستری این قبیل مدل گوشی ها که در لیست گوشی های مشمول دریافت رجیستری و تخصیص گمرگ نیستند چه باید کرد؟؟؟؟؟؟


    ایا میتوانیم از شهر خود برای درخواست افزوده شدن مدل گوشی مورد نظر در لیست گوشی های مشمول رجیستری اقدام کنیم؟؟
    ؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که مدل و برند دستگاه شما در بانک اطلاعاتی گمرک موجود نیست لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir (بخش درخواست ها افزودن دستگاه )مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عرفان · 1 ماه پیش
    لطفا این رو هم پاسخگو باشین که ایا برای درخواست افزوده شدن یک مدل جدید گوشی برای لیست گوشی های مشمول طرح رجیستری باید حتما مدل گوشی مد نظر را دارا باشیم یا که میتوان قبل از خرید گوشی اقدام به درخواست تخصیص هزینه گمرک و مشمول شدن رجیستری برای مدل گوشی مد نظر کرد؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر جهت دریافت اطلاعات در این باره لطفا به گمرک مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عرفان · 1 ماه پیش
    ایا حتما برای سفارش ثبت یک مدل جدید گوشی برای اضافه شدن در لیست مدل گوشی های مشمول طرح رجیستری گمرگ باید به تهران (بالاتر از خیابان ولیعصر) مراجعه کرد؟؟؟؟
    یعنی نمیشه که بتونم از شهر خودم و بدون مراجعه به تهران درخواست اضافه شدن یک مدل جدید گوشی در لیست گوشی های مشمول طرح رجیستری رو بدم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که مدل و برند دستگاه شما در بانک اطلاعاتی گمرک موجود نیست لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir (بخش درخواست ها افزودن دستگاه )مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مریم ترابی · 1 ماه پیش
    با سلام، من امروز یه گوشی گرفتم از فروشنده چند بار پرسیدم و گفتن رجیستری شرکتی هست، الان استعلام میزنم میگه غیر قانونی و ثبت نشده، باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد از طریق تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از مصرف کننده می توانید ثبت شکایت نمایید:
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی
      http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رسولی · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید ما ی سفر خارج رفتیم وقتی برگشتیم متوجه شدیم که دو سیمکارت به نام ما زدن میخاستم ببینم چطور میتوانم پیگیری کنم که ایا از طریق اون سیمکارت ها گوشی ریجستر کردن یا ن ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      میتوانید با تماس با سامانه 195 یا مراجعه به مراجع قضایی پیگیری نمایید تا مشکل برطرف شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامدانصاری · 1 ماه پیش
    سلام من یک گوشی از شرکت بارثاشاپ سفارشی خریدکردم و هزینه ی گمرکی اش راهم به شرکت پست تحویل دادم حالاکد7777راکه میزنم میگه گوشی غیرقانونی است الان بایدچکاربکنم؛

    اگه لازمه شماره سریال گوشیموهم بدم لطفاپیگیری کنیدباتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با توجه به نامشخص نبودن وضعیت دستگاه لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی عباسی · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر.الان گوشی خودمو کد رو که میزنم میگه این دستگاه قانونی نیست و امکان ثبت ان وجود ندارد.الان پیام اومده که یک ماه دیگه گوشی غیر فعال میشه.ایا راهی برای جلوگیری هست؟ممنون میشم راهنمایی کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را داخل کشور خریداری کرده اید و در پاسخ استعلام اصالت غیر قانونی ذکر می شود دستگاه را به فروشنده عودت دهید.چنانچه فروشنده همکاری نکرد می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی http://hmti.ir/10
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمد رضا سعیدی · 1 ماه پیش
    با سلام من هزهنیهگمرکی را پرداخت کردم و شماره سفارش من

    50****562ولی هنوز از شما خبری نشده وموبایل من را غیر قانونی میداند من چه کار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه شما قانونی می باشد و فرایند فعال سازی انجام شده است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    متین فرحبخش · 1 ماه پیش
    سلام من یک ساعت هوشمند گرقتم قبلا تو همتا استعلام کردم درست بوده ولی الان که سیمکارت و عوض کردم آنتن میره تو همتا دوباره ایمیل و زدم و میگه دستگاه غیر قانونی است و از شبکه خارج می شود.
    آیا مشکل از همتا است یا مشکل دیگری دارد؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه ساعت هوشمند هنوز مشمول این دوره از طرح همتا نمی باشد لطفا جهت بررسی دقیق با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ندا · 1 ماه پیش
    سلام. من سه سال پیش یه آیفون سون خریدم که الان آنتنش رفته. هر کی یه چیزی می گه. یکی گفت رجیستر نشده. IM دستگاه رو وارد کردم، گفت شناسه دستگاه جزء شناسه های قانونی ثبت شده است.

    این یعنی قضیه رجیستر نشدن منتفیه و قبلا رجیستر شده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      با توجه به نامشخص نبودن وضعیت دستگاه لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 1 ماه پیش
    سلام سال 94 از من ایفن دزدیدن اما الان میخواستم به لطف سامانه همتا پیداش کنم(شناسه imei و serial numberهم دارم).میشه از طریق سامانه همتا رد سیمکارت و در نهایت رد گوشیو زد دیگه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      سامانه همتا درمورد گوشی های سرقتی خدماتی ندارد و میتوانید از مراجع قضایی اقدام نمایید و پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید

    ما امسال برا کربلا از برگه تردد موقت استفاده کردیم

    آیا از طریق اون میتونیم اقدام ریجستر گوشی بکنیم یا نه باید پاسپورت اصلی باشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت پیگیری و دریافت اطلاعات به گمرک مراجعه کنید.