شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش استعلام اصالت دستگاه

ضرورت استعلام اصالت پیش از خرید دستگاه سیم‌کارت خور نو یا کارکرده

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، پیش از خرید دستگاه، حتماً باید استعلام اصالت کنید و در پاسخ استعلام اصالت، به قانونی بودن، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز و روشن شدن دستگاه در گذشته توجه نمایید.

جهت استعلام اصالت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از چهار روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند استعلام اصالت را انجام داد:

  1. پیامک به شماره ۷۷۷۷
  2. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  3. کد دستوری #۷۷۷۷*
  4. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرایند استعلام اصالت با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

لازم است تا کد دستوری #۷۷۷۷* را با یک  شماره سیم کارت دلخواه شماره‌گیری نموده و دکمه برقراری تماس را انتخاب نمایید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۱، گزینه استعلام اصالت را انتخاب کنید.

  

مرحله سه:

در این مرحله باید 15 رقم ابتدایی شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه را بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید. این شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. پس در این مرحله احتیاجی به باز کردن جعبه دستگاه نیست.

   

مرحله چهارم:

درصورتی‌که شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است را به درستی وارد کرده باشید، پاسخ استعلام به‌صورت پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

ذکر غیرقانونی بودن دستگاه در پاسخ استعلام اصالت

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت."، یعنی این شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است غیرقانونی است و به‌هیچ‌عنوان، امکان ثبت و فعال شدن آن در سامانه همتا وجود ندارد.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید، چراکه پس از گذشت 30 روز از زمان اولین روشن شدن دستگاه، قطع خواهد شد.

دستگاه قانونی دارای نام واردکننده

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: شرکت ****"، یعنی شرکت تجاری ذکر شده، اقدام به واردات قانونی این دستگاه نموده و همچنین، کد فعال‌سازی آن را به سامانه همتا اعلام کرده است. هرگونه مشکل در زمینه فقدان کد فعال‌سازی، عدم تطابق شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ذکر شده در پیامک تأیید فعال‌سازی با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است قابل مشاهده از طریق #06#* و ...، باید توسط شما با این شرکت در میان گذاشته شود.

دستگاه مسافری

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: به‌صورت مسافری"، یعنی این دستگاه صرفاً برای استفاده شخصی مسافر وارد کشور شده و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرد. همچنین، این دستگاه فاقد هرگونه گارانتی یا خدمات پس از فروش بوده و در صورت بروز مشکل احتمالی در آینده، شخص خریدار، مرجع معتبری برای رفع مشکلات خود نخواهد داشت.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید.

دستگاه وارد شده از مناطق آزاد

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: صرفاً مناطق آزاد"، یعنی پرداخت عوارض این دستگاه، منطبق بر ضوابط مصوب در مناطق آزاد تجاری بوده و این دستگاه‌ها، صرفاً در همان مناطق آزاد، امکان استفاده از خدمات شبکه اپراتوری را دارا خواهند بود.

بنابراین اگر قصد استفاده از این دستگاه در داخل کشور و خارج از مناطق آزاد را دارید، اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید چراکه به‌زودی، ارائه خدمات اپراتوری برای این دستگاه‌ها، در خارج از مناطق آزاد تجاری، قطع خواهد شد.

نوع ارز (دولتی یا غیردولتی)

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردشده با ارز دولتی"، یعنی واردکننده این دستگاه، برای واردات آن ارز دولتی دریافت نموده است. بنابراین اگر فکر می‌کنید با توجه به نرخ ارز دولتی، گران‌فروشی رخ داده، می‌توانید از طریق نهادهای نظارتی (تعزیرات و سازمان حمایت و ...)، نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید.

شایان ذکر است همتا در این زمینه، تنها به همین میزان اطلاع‌رسانی نموده و وظیفه تعیین ارزش دستگاه و تشخیص گران‌فروشی و ...، بر عهده نهادهای نظارتی است.

این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است "، استحضار داشته باشید یعنی این دستگاه، پیش از این، حداقل با یک سیم‌کارت روشن شده و از خدمات شبکه اپراتوری استفاده نموده است.

بنابراین نباید به‌عنوان دستگاه آکبند، ارائه شود.

در صورتی که این عبارت در پایان پاسخ استعلام اصالت ذکر نشد، اظهار نظر قطعی در زمینه روشن شدن این دستگاه نمی توان داشت.

شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح ثبت تلفن همراه نیست

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح ثبت تلفن همراه نیست "، یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و در صورتی که تلفن همراه نباشد، می‌توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه و استفاده از آن، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است را به عنوان شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه قانونی ثبت نمایید.

توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خودداری نمایید. سرویس اینگونه دستگاه‌ها توسط سامانه همتا قطع خواهد شد. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد

شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه قانونی است ولی تلفن همراه نیست

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "شناسه دستگاه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است جزء شناسه‌های قانونی ثبت شده است. در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خوداری نمایید."، یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و در صورتی که تلفن همراه نباشد، می‌توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه از آن استفاده نمائید.

توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خودداری نمایید. سرویس اینگونه دستگاه‌ها توسط سامانه همتا قطع خواهد شد. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید.م · 21 روز پیش
    سلام من میخوام گوشی بخرم اگر از این گوشی که حالا دارم انتقال مالکیت بدم هر دو سیم کارت گوشی جدید رجیستر میشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      سلام وقت بخیر
      هر دستگاه گوشی جدا نیاز به فرایند فعال سازی دارد گوشی جدید و قبلی نامرتبط به هم می باشند
      لطفا صفحه می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم و http://hmti.ir/new مطالعه نمایید
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
      آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/04
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 22 روز پیش
    سلام وقت بخیر من 6ماه پیش شیائومی نوت 8 گرفتم از داخل کشور نتونستم رجیستری کنم الانم. شناسه دستگاه قانونی نیست ودر شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد شد. الان من چیکار کنم میشه راهنمایی کنید؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    طاهر · 22 روز پیش
    سلام ببخشید حدود 1 سال پیش من گوشی خریدم پدرم ریجستر کرد ولی نمی دونستیم با کدوم شماره، الان که استعلام میگیرم شماره رو نشون نمیده پس من چه غلطی بکنم?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه دارای مالک باشد با قرار دادن سیمکارت جدید، شماره مالک به صورت محدود از طریق پیامک ارسال می شود در غیر این صورت صفحه "عدم شناخت مالک قبلی" را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حیدری · 22 روز پیش
    سلام بزرگوار من هفته پیش ایفون se از مقازه خریدم با فاکتور گفت سایت مشکل داره ریجیستر نمیشه الان که اتفاقی خودم زدم پیام شناسه قانونی نیست و سرویس نخواهد گرفت میاد... الان برم گوشیو پس بدم یا خطای سیستمه درست میشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدمهدی · 24 روز پیش
    سلام من حدود یک سال پیش یک موبایل رو از خارج کشور آوردم و الان می خوام رجیستر کنم، چی کار باید بکنم؟ چون گفتن تا دو ماه بعد اومدن به کشور می شه با پاسپورت رجیستر کرد.
    الان چکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      سلام وقت بخیر از گمرک اطلاع بگیرید. هر دستگاهی که اطلاعاتش از طرف گمرک به صورت صحیح در اختیار همتا قرار گیرد، همتا آن را ثبت خواهد کرد اما جزییات ضوابط گمرک در ثبت دستگاه های مسافری را باید به صورت دقیق تر از گمرک جویا شوید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سپهر قلعه اسدی · 25 روز پیش
    سلام این مشکل رجیستر شدن کی‌ حل میشه این روز ها گوشی دیگه کد رجیستر نمیاد کی‌درست میشه گوشی من گفتن هفته بعد میشه اگر نشه غیر فعال میشه !!؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کاربر ابوالفضل · 26 روز پیش
    سلام من گوشی از یه سایتی گرفتم ریجستری شده الان که بدستم رسیده گفته بودن ۷ الی ۱۰ روز کد فعال سازی و می‌فرستیم ولی الان ۲۹ روزه هست که نفرستادن گوشی فردا از کار میفته سامانه همتا پیام داده که ۳/۳۰ از کار می‌افته چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 26 روز پیش
      سلام وقت بخیر، چنانچه دستگاه در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شود، با قرار دادن سیم کارت بر روی آن، بعد از یک بازه 30 روزه آنتن دهی دستگاه قطع گردیده لذا دستگاه را به فروشنده عودت دهید. در صورت عدم همکاری فروشنده میتوانید ثبت شکایت انجام دهید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی اصغر خانی عشرت ا · 26 روز پیش
    سلام
    گوشی مینی cz-j9 از **** با واسطه گری سایت ***** خریدم. همتا پیام فرستاده که
    دستگاه قانونی نیست

    گردانندگان سایت *****میگن رجیستری گوشی با ما نیست و خود خریدار باید اقدام کند.

    من چگونه و چه اقدامی باید انجام دهم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 26 روز پیش
      سلام وقت بخیر مسئولیت خرید از هر سایت و فروشگاهی بر عهده خریدار می باشد.در صورتی که دستگاه به صورت پستی برای شما ارسال شود اداره پست در هنگام تحویل دستگاه به شما، اطلاعات شما و عوارض گوشی را دریافت کرده و به گمرک ارسال می‌کند سپس دستگاه شما ثبت و فعال می‌شود در غیر اینصورت باید با اطلاعات مسافر در سایت گمرک ثبت شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Hossein · 26 روز پیش
    سلام من ی گوشی یکسال قبل گرفتم اونموقه فعالسازی انجام دادم اما امروز از سرشماره HAMTA ی پیام اومده که مالک دستگاه شماره دیگری است ولی IMEI که نوشته واسه گوشیه من نیس...دلیلش چیه؟ اقدامی باید انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 26 روز پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    M · 1 ماه پیش
    سلام من ی گوشی اکبند گرفتم الان پیام اومده قبلا ربا یک سیمکارت روشن بوده الان دست دوم ب من دادن یعنی؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا کادر "این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است" در همین صفحه را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عالیه عابدینی · 1 ماه پیش
    سلام.برای من یک گوشی ایفون ده روزپیش ازنروژ اوردن والان که میخوام استعلام اصالت بگیرم میگه که قانونی نیست ودرشبکه قابل دسترس نخواهدبود.چه کاری میتوانم بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اید و تمایل دارید بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نماید باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نماید. برای ثبت دستگاه، ابتدا باید عوارض دستگاه در گمرک پرداخت شود.
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجیhttp://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    donya · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    من گوشی ردمی نوت 8 پرو خریدم هرکاری میکنم ریجستری نمیشه مینویسه شناسه دستگاه ثبت نشده الان من باید چیکار کنم؟!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، تمامی دستگاه های خریداری شده داخل کشور باید قانونی باشد و چنانچه آکبند می باشد صفحه «میخواهم دستگاه اکبند خریداری کنم» http://hmti.ir/new را مطالعه فرمایید. در غیر این صورت لطفا دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      در صورتی که دستگاه را از خارج کشور خریداری نمودید به صفحه «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07 مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رامین · 1 ماه پیش
    سلام مجدد، متاسفانه به سوال بنده اصلاً توجه نشده و پاسخ ارتباطی به پرسش ندارد. بنده عرض کردم چند سال در شبکه با همین سیم کارت فعلی استفاده کردم و از شرکتهای واردکننده با کارت گارانتی خرید کردم. بعلت تغییر گوشی از این گوشی مدتی استفاده نکردم و حالا با این وضعیت گرانی میخواهم دوباره استفاده کنم ، سوال قبلی من متن زیر بود :
    سلام ، گوشی سامسونگ نوت ۳ قدیمی استفاده شده قبلی خودم رو میخوام دوباره استفاده کنم الان تست اصالت میکنم میگه قانونی نیست در صورتیکه چند سال از این گوشی استفاده کردم قبل از رجیستری . چکار باید بکنم .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدمدحتی · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    من گوشی خریدم امروز اصالت گوشی نگاه کردم دیدم نوشته گوشی رجیستر شده ولی فعال نشده بعد طرح مسافری می باشد فعال کردم به نام خودم ۲ درگاه سیم کارت
    مشکلی برای گوشی مینماید که؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر جهت کسب اطلاعات بیشتر قسمت مسافری سوال 6-13 را در صفحه سوالات متداول http://hmti.ir/faq مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرزاد · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من ی گوشی سامسونگs۷پارسال خریدم دیگه انتقال مالکیت ندادم و یادم رفت الان خودم شهرستانم و اونی که گوشی رو ازش خریدم تهرانه باهاش هم در ارتباط نیستم الانم که ی پیامک امده تلفن شما قطع میشه خط هم روشه مسخواسی کاری کنی میزنه سیم ثبت نشده چکار کنم باتشکر.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید در حضور فروشنده الزامی می باشد لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید . چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      میتوانید صفحه " عدم شناخت مالک قبلی " را مطالعه کنید. http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رامین · 1 ماه پیش
    سلام ، گوشی سامسونگ نوت ۳ قدیمی استفاده شده قبلی خودم رو میخوام دوباره استفاده کنم الان تست اصالت میکنم میگه قانونی نیست در صورتیکه چند سال از این گوشی استفاده کردم قبل از رجیستری . چکار باید بکنم .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی ک دستگاه قبل از شروح طرح رجیستری << تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date >> خریداری شده در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام می شود به علت اینکه دستگاه از مبادی قانونی کشور وارد نشده و سابقه فعالیت دستگاه در شبکه روئیت نشده ،نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 1 ماه پیش
    سلام بنده گوشی گرفتم از منطقه آزاد از طریق سایت همتا برچسب زیر باتری سریال اصالت گرفتم و یکما بعد قطع شد از طریق *#۰۶# اقدام کردم سریال فرق داشت باید چه کار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر هنگام خرید و فروش دستگاه تطابق شناسه های کد دستوری#۰۶#* با روی جعبه دستگاه ضروری می باشد در صورتی که شناسه ها مطابقت نداشت به فروشنده مراجعه و دستگاه را عودت دهید در صورت امتناع می توانید ثبت شکایت نمایید
      موزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی
      http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سینا · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید بنده 2 روز پیش گوشی آکبندی رو خریداری کردم و موقعی که طرح رجیستری گوشی را از فروشنده خواستم برای گوشی من فعال کند او با این بهانه که سایت قطع می باشد و بعدا در سایت ثبت می کنیم از من مهلت خواست و تا امروز پیامکی برای من با مضمون فعال شدن نیامده آیا واقعا سایت مشکل دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر توصیه همتا به شما این است که دستگاه را در حضور فروشنده به کمک کد فعالسازی روی کارت گارانتی یا جعبه از طریق سامانه همتا فعال سازی نمایید.لطفاً صفحه «میخواهم دستگاه آکبند خریداری کنم» را مطالعه نمایید.http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مانی کثیرلو · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید من در سال ۹۸ یه پیامک برام اومد از طرف سامانه همتا و منم رفتم گوشیمو ریجستر کردم ولی الان بازم پیام اومده که گوشیتون قطع میشه و واقعا هم قطع شد الان آنتن نمیده چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه پیامک هشداری از طرف همتا دریافت نمودید به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه فرمایید و مطابق با پیام دریافتی اقدام نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد · 1 ماه پیش
    با سلام امروز برای من متنی به صورت زیر ارسال شده است که گوشی شما رجستر نشده و بزودی قطع می شود در حالیکه من در هنگام خرید گوشی در نوروز سال 98 گوشی را رجستر کرده ام و از آن تاریخ به بعد از آن استفاده می کنم آیا این پیام از جانب مخابرات است یا این یک پیام به منظور سودجویی از جانب افراد ثالث می باشد متن پیام به صورت زیر می باشد

    " همتا تلفن همراه شما رجستر نشده و بزودی شبکه آن قطع میشود کد IMEI تلفن خود را جهت جلوگیری در تارنمای زیر ثبت کنید.
    ********
    پیام از این شماره ارسال شده است ***********
    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      باسلام این پیامک جعلی می باشد این روش، یکی از شیوه‌هایی است که کلاه‌برداران برای دستبرد زدن به حساب بانکی افراد از آن استفاده می‌کنند هرگونه اطلاع‌رسانی در زمینه طرح ثبت تلفن همراه، از طریق سرشماره پیامکی HAMTA انجام می‌گیرد.
      اخبار و اطلاعیه ها http://hmti.ir/13