شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش استعلام اصالت دستگاه

ضرورت استعلام اصالت پیش از خرید دستگاه سیم‌کارت خور نو یا کارکرده

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، پیش از خرید دستگاه، حتماً باید استعلام اصالت کنید و در پاسخ استعلام اصالت، به قانونی بودن، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز و روشن شدن دستگاه در گذشته توجه نمایید.

جهت استعلام اصالت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از چهار روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند استعلام اصالت را انجام داد:

  1. پیامک به شماره ۷۷۷۷
  2. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  3. کد دستوری #۷۷۷۷*
  4. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرایند استعلام اصالت با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

لازم است تا کد دستوری #۷۷۷۷* را با یک  شماره سیم کارت دلخواه شماره‌گیری نموده و دکمه برقراری تماس را انتخاب نمایید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۱، گزینه استعلام اصالت را انتخاب کنید.

  

مرحله سه:

در این مرحله باید 15 رقم ابتدایی شناسه (IMEI) دستگاه را بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید. این شناسه (IMEI)، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. پس در این مرحله احتیاجی به باز کردن جعبه دستگاه نیست.

   

مرحله چهارم:

درصورتی‌که شناسه IMEI را به درستی وارد کرده باشید، پاسخ استعلام به‌صورت پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

ذکر غیرقانونی بودن دستگاه در پاسخ استعلام اصالت

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " شناسه دستگاه (IMEI) قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت."، یعنی این شناسه (IMEI) غیرقانونی است و به‌هیچ‌عنوان، امکان ثبت و فعال شدن آن در سامانه همتا وجود ندارد.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید، چراکه پس از گذشت 30 روز از زمان اولین روشن شدن دستگاه، قطع خواهد شد.

دستگاه قانونی دارای نام واردکننده

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: شرکت ****"، یعنی شرکت تجاری ذکر شده، اقدام به واردات قانونی این دستگاه نموده و همچنین، کد فعال‌سازی آن را به سامانه همتا اعلام کرده است. هرگونه مشکل در زمینه فقدان کد فعال‌سازی، عدم تطابق شناسه (IMEI) ذکر شده در پیامک تأیید فعال‌سازی با شناسه (IMEI) قابل مشاهده از طریق #06#* و ...، باید توسط شما با این شرکت در میان گذاشته شود.

دستگاه مسافری

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: به‌صورت مسافری"، یعنی این دستگاه صرفاً برای استفاده شخصی مسافر وارد کشور شده و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرد. همچنین، این دستگاه فاقد هرگونه گارانتی یا خدمات پس از فروش بوده و در صورت بروز مشکل احتمالی در آینده، شخص خریدار، مرجع معتبری برای رفع مشکلات خود نخواهد داشت.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید.

دستگاه وارد شده از مناطق آزاد

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: صرفاً مناطق آزاد"، یعنی پرداخت عوارض این دستگاه، منطبق بر ضوابط مصوب در مناطق آزاد تجاری بوده و این دستگاه‌ها، صرفاً در همان مناطق آزاد، امکان استفاده از خدمات شبکه اپراتوری را دارا خواهند بود.

بنابراین اگر قصد استفاده از این دستگاه در داخل کشور و خارج از مناطق آزاد را دارید، اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید چراکه به‌زودی، ارائه خدمات اپراتوری برای این دستگاه‌ها، در خارج از مناطق آزاد تجاری، قطع خواهد شد.

نوع ارز (دولتی یا غیردولتی)

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردشده با ارز دولتی"، یعنی واردکننده این دستگاه، برای واردات آن ارز دولتی دریافت نموده است. بنابراین اگر فکر می‌کنید با توجه به نرخ ارز دولتی، گران‌فروشی رخ داده، می‌توانید از طریق نهادهای نظارتی (تعزیرات و سازمان حمایت و ...)، نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید.

شایان ذکر است همتا در این زمینه، تنها به همین میزان اطلاع‌رسانی نموده و وظیفه تعیین ارزش دستگاه و تشخیص گران‌فروشی و ...، بر عهده نهادهای نظارتی است.

این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است "، استحضار داشته باشید یعنی این دستگاه، پیش از این، حداقل با یک سیم‌کارت روشن شده و از خدمات شبکه اپراتوری استفاده نموده است.

بنابراین نباید به‌عنوان دستگاه آکبند، ارائه شود.

در صورتی که این عبارت در پایان پاسخ استعلام اصالت ذکر نشد، اظهار نظر قطعی در زمینه روشن شدن این دستگاه نمی توان داشت.

شناسه (IMEI) دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح ثبت تلفن همراه نیست

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " شناسه (IMEI) دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح ثبت تلفن همراه نیست "، یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و در صورتی که تلفن همراه نباشد، می‌توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه و استفاده از آن، شناسه (IMEI) را به عنوان شناسه (IMEI) دستگاه قانونی ثبت نمایید.

توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خودداری نمایید. سرویس اینگونه دستگاه‌ها توسط سامانه همتا قطع خواهد شد. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد

شناسه (IMEI) دستگاه قانونی است ولی تلفن همراه نیست

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "شناسه دستگاه (IMEI) جزء شناسه‌های قانونی ثبت شده است. در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خوداری نمایید."، یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و در صورتی که تلفن همراه نباشد، می‌توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه از آن استفاده نمائید.

توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خودداری نمایید. سرویس اینگونه دستگاه‌ها توسط سامانه همتا قطع خواهد شد. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    H · 1 ماه پیش
    سلام من سیم کارتم رو گذاشتم روی یه گوشی دیگه والان پیام اومده که دستگاه سرویس نمیگیره باید چیکار کنم و سیم کارتش کار نمیکنه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه کنید و متناسب با پیامک دریافتی اقدام فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 1 ماه پیش
    سلام
    ایا تبلت سیم کارت خور نیاز به رجیستری دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر تبلت ها مشمول طرح رجیستری نمی باشند لطفا صفحه تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/date
      در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار دریافت کردید جهت بررسی شناسه ها را یادداشت کرده و با سامانه همتا 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Saeed · 1 ماه پیش
    میخام گوشیم و فعال کنم پیغام میده غیر قانونی هست چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه داخل کشور خریداری شده است و در پاسخ استعلام اصالت غیر قانونی اعلام می شود حتما دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد · 1 ماه پیش
    عرض سلام
    بنده امروز یک گوشی سامسونگ از نمایندگی سامسونگ خریدم . گوشی که انگار پلمپ بود و با چاقو بازش کرد . الان که توی سامانه همتا استلام اصالت گرفتم میگه قانونی و اوکی و اسم شرکت وارد ککنده رو هم میگه و تاریخ شروع گارانتی رو هم از امروز که خریدم میگه ....فقط اینکه میگه "این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است
    " منظورش چیه؟ یعنی گوش آکبند نیست؟؟؟
    البته من قبل از اینکه سیم کارت اصلیم رو که روی اون اونجا ریجیستری انجام شد رو داخل گوشی بزارم ، قبلش یه خط دیگه (خط دومم) رو داخلش گذاشتم و فعال شد و یک ربع بعد سیم کارت اصلی رو داخلش گذاشتم . علتش همینه؟؟ ممنونم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا کادر قرمز رنگ با عنوان " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است " را در این صفحه مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهنام میرزایی · 1 ماه پیش
    با سلام من ۷ ماهی هست گوشی ایفون پنج اس خریدم ولی انتقال مالکیت نزده بودیم الانم هیچ دسترسی به مالک گوشی ندارم.استعلامم میزنم میگه به دلیل جعل این شناسه بر روی دستگاه های مختلف و حفظ حقوق مالک استفاده محدود از ان به شماره مالک است.باید چکار کنم به هیجا دستم بند نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش دستگاه در حضور فروشنده الزامی است لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی · 1 ماه پیش
    سلام گوشی من دوسیم کارته و ماله قبل از طرح رجیستری میباشد و من در سایت همتا ثبت نام نکردم و عادی کار میکند .میخام گوشیو بفروشم .ایا گوشی به شماره های من ثبت شده و انتقال مالیکت لازم است؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سیمکارتی که پیش از شروع طرح ( باتوجه به تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date ) روی دستگاه بوده است فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید ( http://hmti.ir/03 ) دستگاه به نام شما ثبت میگردد سپس الزامی است در زمان فروش دستگاه به شخص خریدار انتقال مالکیت دهید.( http://hmti.ir/06 )
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عرفان · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر. من گوشی a20 s گرفتم. کارت گارانتی داشت و imei دستگاه با کارت هم یکی بود کلی وقتی میخواستم فعالسازی کنم گفت که دستگاه قانونی نیست. از چند نفر پرسیدم گفتن شاید شرکت گارانتی هنوز دستگاه رو ثبت نکرد و مدتی منتظر بمونم. چیکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه داخل کشور خریداری شده است و در پاسخ استعلام اصالت غیر قانونی اعلام می شود حتما دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیاوش · 1 ماه پیش
    سلام
    من دوسال پیش برای بابام گوشی خریدم اکبند بود جلوی خودم بازش کردن و کد ریجیستری زدم با سیمکارت خودش ثبت شده الان اسمس اومده این دستگاه با سیمکارت کسی دیگه ثبت شده اون مغازه هم جمع شده کلاً من الان چیکارکنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 1 ماه پیش
    من یک ساعت هوشمند سیم کارت خور مارک میدسان چینی از **** خریدم پیامک غیر قانونی برام اومده چکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، ساعت های هوشمند مشمول طرح رجیستری نمی باشند لذا نیازی به فعال سازی ندارند. لطفا صفحه تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/date
      در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار دریافت کردید جهت بررسی شناسه ها را یادداشت کرده و با سامانه همتا 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فروغ سیف · 1 ماه پیش
    باسلام،من ایفون یازده گرفتم بعد همین پیام واسم اومد ک ثبت نشده اینا،بعد من کد ۷۷۷۷رو زدم اصالت رو ک زدم نوشته قانونی نیس زنگ مغازه دار زدم گف چون هنوز ریجستری نکردم اینو مینویسه وقتی ریجستری شد اوکی میشه،راس میگه؟لطفا زود جوابمو بدین استرس دارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه های آکبند خریداری شده داخل کشور باید در پاسخ استعلام اصالت قانونی ذکر شوند، در غیر این صورت لطفا دستگاه را به فروشنده عودت دهید و چنانچه امتناع نمودند ثبت شکایت فرمایید.
      جهت خریداری دستگاه آکبند به لینک http://hmti.ir/new مراجعه فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد اقایی · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید من یک گوشی از ایران خریدم ۵j 2016 که اون موقع گوشی ها ریجستر نمیشد رفتم ترکیه و الان امدم هیی برام پیام میاد که قطع میشه میشه بگید چجوری ریجسترش کنم کارتنش رو دارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر تمامی دستگاه هایی که پیش از شروع طرح با سیمکارتی در شبکه رویت شده اند قانونی می باشند در غیر اینصورت راهکاری برای استفاده ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جم · 1 ماه پیش
    سلام. من یک گوشی با رجیستری "ورود مسافری" خریده ام. کد فعال سازی که از گمرک گرفته شده هم دارم. می خواستم بپرسم شناسه IMEI یا بهتره بگم سند مالکیت به نام و شماره پاسپورت و شماره ملی و شماره موبایل مسافر وارد کننده ثبت شده و ایشون باید انتقال مالکیت با شماره موبایل من انجام بدهند ؟ یا من با همون کد فعالسازی می تونم برای سیمکارت خودم فعال کنم و سند به نام من میشه؟ ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، در رابطه با خرید دستگاه با ورود مسافری لطفا به صفحه «سوالات متداول» http://hmti.ir/faq مراجعه کنید و قسمت مسافری بخش 6-13 را مطالعه فرمایید.
      در رابطه با ثبت دستگاه نیز، بهتر است بعد از فرآیند فعالسازی توسط فرد ثبت کننده دستگاه، از ایشان برای سیم کارت خودتان انتقال مالکیت دریافت نمایید.
      آموزش فعال سازی دستگاه: http://hmti.ir/05
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه: http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پیرهادی · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی رو اکبند خریدم جلوی خودم وکیوم باز کردن ولی اس ام اس امد این دستگاه با شماره دیگری قبلا ثبت گردیده هرچی هم گفتم هزارتا قسم وایه خوردن که کارنکرده ساعت کارکرد گوشی مشخصه الان برای گرفتن کد فعال سازی باهاشون به مشکل خوردم خواستم بدونم برام دردسر میشه این داستان
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند فعال سازی در زمان خرید گوشی آکبند در حضور فروشنده الزامی است در صورتی که جهت دریافت کد فعال سازی فروشنده همکاری نمیکند دستگاه را عودت دهید.
      چنانچه همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    خبات میرزایی · 1 ماه پیش
    سلام من میخوام بفهمم گوشی رو کدوم سیمکارت فعال شده اما با این متن
    دستگاه قبلا با استفاده از فرایند فعال سازی تحت .... و شماره و وضعیت رو نشون نمیده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه دارای مالک قطعی باشد با قرار دادن سیمکارتی روی دستگاه شماره مالک به صورت محدود ارسال میگردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جزینی · 1 ماه پیش
    سلام ،من گوشیم رو مسافرتی خریدم و قبل روشن کردن دوتا کد ۱۵ رقمی برام اومد که ارسال کردم مشکلی نبود البته من از یه پیج خریدم آکبند هم بود ولی الان همتا ریختم ترسیدم الان فرستادم اینو میزنه
    شناسه دستگاه (IMEI) جزء شناسه های قانونی ثبت شده است
    مشخصات دستگاه:
    برند:
    XIAOMI
    مدل:
    Mi Note 10 Pro
    وارد کننده:
    ورود مسافری


    هشدار: این دستگاه جهت استفاده غیرتجاری وارد شده، گارانتی ثبت شده ندارد و در صورت احراز تخلف مسدود خواهد شد.
    شناسه دستگاه:
    86***********272
    862*************80
    این دستگاه قبلا با یک سیم‌کارت روشن شده است



    قبل گذاشتن سیم کارت چیز دیگه میزد الان این ..،چون راه اندازی کردم و سیم گذاشتم میزنم ؟بعد من اول زدم روز اول انگار یه شماره ی دیگه رو همتا بود مال همون سمت بانه که خریدم الان که میزنم دیگه شماره ی خودم میاد مشکلی نیست ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «سوالات متداول» http://hmti.ir/faq مراجعه فرمایید و قسمت مسافری بخش 6-13 را مطالعه کنید. در رابطه با مالکیت دستگاه نیز لطفا با شماره سیمکارتی که فرایند ثبت را انجام داده اید وارد سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) شده در صورتی که در بخش مدیریت دستگاه شناسه ها قابل رویت می باشند دستگاه به درستی برای شما ثبت گردیده است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سجاد · 1 ماه پیش
    سلام برام از خارج یک گوشی آوردن پیامک اومد که یک ماه من تموم شده من چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا صفحه " آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی " را مطالعه نمایید.
      http://hmti.ir/07
      برای انجام فرایند های سامانه همتا و دریافت پیامک های مربوطه میتوانید سیمکارت خود را روی دستگاه دیگری قرار دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا مرادی · 1 ماه پیش
    سلام گوشی رو تازه خریدم نوکیا ساده دو سیمکارتس سیم یک فعاله ولی دو فعال نمی شه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت دوم پیامک دریافت کرده اید و غیر فعال شده است صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید. در غیر اینصورت از سلامت دستگاه مطمئن شوید.
      آموزش افزودن دستگاه : http://hmti.ir/03
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان میرزائی · 2 ماه پیش
    گوشی a51 خریدم ولی ریجستری نمیشه میزنه غیرقانونی به شرکتی که خریدم زنگ زدم گفت چون تازه وارد شده یه هفته طول میکشه ریجستری شه.میشه راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه های خریداری شده در داخل کشور، باید در پاسخ استعلام اصالت قانونی ذکر شوند. در غیر این صورت دستگاه را به فروشنده عودت دهید و چنانچه امتناع نمودند ثبت شکایت فرمایید.
      جهت خریداری گوشی داخل کشور لینک " http://hmti.ir/new " را مطالعه نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 2 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من یه گوشی رو تازه خریداری کردم در سامانه همتا فعالسازی رو انجام دادم وقتی اصالت گوشی رو میزنم میگه دستگاه قانونیست و برند و مدل و lmel رو میده . الان مشکل اینجاست که وقتی نرم افزار های رمز دوم پویای بانک هارو میخام نصب و استفاده کنم پیام میده که متاسفانه بعلت عدم دریافت شناسه فیزیکی دستگاه شما قادر به استفاده از نرم افزار نیستید. این مربوط به رجیستری دستگاه هست یا نرن افزار بانک الان مشکل نمیدونم از کجاست.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر این مشکل مرتبط به سامانه همتا نمی باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید فیضی · 2 ماه پیش
    با سلام گوشی من سیم کارت اولش می‌نویسه قانونی ولی سیم دو رو میگه غیرقانونی این یعنی چی لطفاً راهنمایی کنید از امروز سیم دو آنتن نداره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیم کارت مالک دستگاه و یا شماره سیم کارتی که قبل از طرح رجستری بر روی دستگاه مربوطه استفاده می کرده اید فرآیند افزودن دستگاه را انجام دهید: صفحه «آموزش افزودن دستگاه» http://hmti.ir/03.