شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش استعلام اصالت دستگاه

ضرورت استعلام اصالت پیش از خرید دستگاه سیم‌کارت خور نو یا کارکرده

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، پیش از خرید دستگاه، حتماً باید استعلام اصالت کنید و در پاسخ استعلام اصالت، به قانونی بودن، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز و روشن شدن دستگاه در گذشته توجه نمایید.

جهت استعلام اصالت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از چهار روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند استعلام اصالت را انجام داد:

  1. پیامک به شماره ۷۷۷۷
  2. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  3. کد دستوری #۷۷۷۷*
  4. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرایند استعلام اصالت با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

لازم است تا کد دستوری #۷۷۷۷* را با یک  شماره سیم کارت دلخواه شماره‌گیری نموده و دکمه برقراری تماس را انتخاب نمایید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۱، گزینه استعلام اصالت را انتخاب کنید.

  

مرحله سه:

در این مرحله باید 15 رقم ابتدایی شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه را بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید. این شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. پس در این مرحله احتیاجی به باز کردن جعبه دستگاه نیست.

   

مرحله چهارم:

درصورتی‌که شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است را به درستی وارد کرده باشید، پاسخ استعلام به‌صورت پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

ذکر غیرقانونی بودن دستگاه در پاسخ استعلام اصالت

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت."، یعنی این شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است غیرقانونی است و به‌هیچ‌عنوان، امکان ثبت و فعال شدن آن در سامانه همتا وجود ندارد.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید، چراکه پس از گذشت 30 روز از زمان اولین روشن شدن دستگاه، قطع خواهد شد.

دستگاه قانونی دارای نام واردکننده

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: شرکت ****"، یعنی شرکت تجاری ذکر شده، اقدام به واردات قانونی این دستگاه نموده و همچنین، کد فعال‌سازی آن را به سامانه همتا اعلام کرده است. هرگونه مشکل در زمینه فقدان کد فعال‌سازی، عدم تطابق شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ذکر شده در پیامک تأیید فعال‌سازی با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است قابل مشاهده از طریق #06#* و ...، باید توسط شما با این شرکت در میان گذاشته شود.

دستگاه مسافری

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: به‌صورت مسافری"، یعنی این دستگاه صرفاً برای استفاده شخصی مسافر وارد کشور شده و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرد. همچنین، این دستگاه فاقد هرگونه گارانتی یا خدمات پس از فروش بوده و در صورت بروز مشکل احتمالی در آینده، شخص خریدار، مرجع معتبری برای رفع مشکلات خود نخواهد داشت.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید.

دستگاه وارد شده از مناطق آزاد

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: صرفاً مناطق آزاد"، یعنی پرداخت عوارض این دستگاه، منطبق بر ضوابط مصوب در مناطق آزاد تجاری بوده و این دستگاه‌ها، صرفاً در همان مناطق آزاد، امکان استفاده از خدمات شبکه اپراتوری را دارا خواهند بود.

بنابراین اگر قصد استفاده از این دستگاه در داخل کشور و خارج از مناطق آزاد را دارید، اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید چراکه به‌زودی، ارائه خدمات اپراتوری برای این دستگاه‌ها، در خارج از مناطق آزاد تجاری، قطع خواهد شد.

نوع ارز (دولتی یا غیردولتی)

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردشده با ارز دولتی"، یعنی واردکننده این دستگاه، برای واردات آن ارز دولتی دریافت نموده است. بنابراین اگر فکر می‌کنید با توجه به نرخ ارز دولتی، گران‌فروشی رخ داده، می‌توانید از طریق نهادهای نظارتی (تعزیرات و سازمان حمایت و ...)، نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید.

شایان ذکر است همتا در این زمینه، تنها به همین میزان اطلاع‌رسانی نموده و وظیفه تعیین ارزش دستگاه و تشخیص گران‌فروشی و ...، بر عهده نهادهای نظارتی است.

این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است "، استحضار داشته باشید یعنی این دستگاه، پیش از این، حداقل با یک سیم‌کارت روشن شده و از خدمات شبکه اپراتوری استفاده نموده است.

بنابراین نباید به‌عنوان دستگاه آکبند، ارائه شود.

در صورتی که این عبارت در پایان پاسخ استعلام اصالت ذکر نشد، اظهار نظر قطعی در زمینه روشن شدن این دستگاه نمی توان داشت.

شناسه(IMEI) دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح رجیستری نیست

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " شناسه(IMEI) دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح رجیستری نیست "، یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و می‌توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه و استفاده از آن، شناسه(IMEI) را به عنوان شناسه(IMEI) دستگاه قانونی ثبت نمایید.

توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه شما مشمول طرح رجیستری می‌باشد از خرید آن خودداری نمایید. سرویس اینگونه دستگاه‌ها توسط سامانه همتا قطع خواهد شد. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد

شناسه(IMEI) دستگاه قانونی است ولی مشمول طرح رجیستری نیست

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "شناسه دستگاه(IMEI) جزء شناسه‌های قانونی ثبت شده است. در صورتی که دستگاه شما مشمول طرح رجیستری می‌باشد از خرید آن خوداری نمایید."، یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و در صورتی که تلفن همراه نباشد، می‌توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه از آن استفاده نمائید.

توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه شما مشمول طرح رجیستری می‌باشد از خرید آن خودداری نمایید. سرویس اینگونه دستگاه‌ها توسط سامانه همتا قطع خواهد شد. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها


نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ت · 1 ماه پیش
    سلام.من یک گوشی ایفون 8پلاس دست دوم بدون رجیستر خریدم میخواهم رجیسترش کنم باید چکار کنم پاسپورت هم ندارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد چنانچه دستگاه را داخل ایران خریداری کرده اید و در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده، با قرار دادن سیم کارت بر روی آن، بعد از یک بازه 30 روزه آنتن دهی دستگاه قطع گردیده لذا دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    طاهری · 1 ماه پیش
    با سلام
    لپ تاپ های استوک ( که سیم کارت هم می خورند ) تکلیف شون به چه صورت می شود ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را از خارج کشور خریداری نمودید طبق بخشنامه گمرک و بر اساس قانون کالای همراه مسافر در خصوص موبایل واره ها اعم از تبلت و ساعت های دارای سیم کارت به استحضار می رساند در صورتی که این دستگاه ها از خارج از کشور وارد ایران شده باشد ، مشابه روند ثبت دستگاه های موبایل ، نیازمند اظهار در لحظه ورود ، ثبت و پرداخت حقوق ورودی در گمرک هستند. آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
      چنانچه دستگاه را داخل ایران خریداری کرده اید این دستگاه ها هنوز مشمول طرح رجیستری نیستند <<جدول تاریخ مشمولیت دستگاه ها http://hmti.ir/date >>دستگاه های سیم کارت خور هم گام به گام طرح رجیستری آنها اجرا می شود قبل از اجرای طرح تاریخ آن اطلاع رسانی می شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ساشا محمدزاده · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید من از خارج از کشور ۱عدد گوشی برای مصرف شخصی آوردم برای رجیستری کردنش چیکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر مسافران سفرهای خارجی،درصورتی‌ که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک 2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سینا یوسفی · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    من یک دستگاه j7 pro خریده بودم و حالا که ال سی دی اش از کار افتاده میخواهم دستگاه را بفروشم اما نمیدانم سیم کارتی
    مالکیت روی ان ثبت شده مربوط به چه شخصی بوده چون سیم کارت به نام من نبوده و به نام شخص دیگری بوده ولی شماره تلفن
    را حفظ هستم ان سیم کارت را هم گم کردم باید چیکار کنم لطفا کمکم کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. در صورتی که صاحب سیم کارت در دسترس می باشد صاحب سیم کارت باید ابتدا به اپراتور مربوطه مراجعه نماید وسیم کارت را تهیه کند واگر امکان صدور سیم کارت ازطرف اپراتور وجود ندارد چنانچه سیم کارت تخلیه شده باشد لطفا صفحه ی " بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده http://hmti.ir/15 " مطالعه نمایید. در غیر اینصورت اگر به صاحب سیم کارت دسترسی ندارید راهکاری ندارد انتقال مالکیت درهنگام خرید فروش ضرورت دارد صفحه «عدم شناخت مالک قبلی» http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کیمیا بهرامی · 2 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    من دیروز یک دستگاه سامسونگ a32 خریدم
    اما از اصالتش مطمئن نیستم
    الان با همین روش داخل سایت همتا استعلام گرفتم
    گفت قانونی هست ولی بعدش نوشت که قبلا با یک سیمکارت روشن شده
    منظورش همین سیمکارتی هست که روی گوشیمه یا اینکه گوشی دست دوم هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی‌ که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است "، استحضار داشته باشید این مورد فقط مربوط به دستگاههای اکبندی که هنوز خریدار سیم کارت خودش را روی دستگاه قرار نداده باشد و قبل از قرار دادن سیم کارت اگر اعلام شد با یک سیم کارت روشن شده می تواند از خریدن دستگاه امتناع کند بعد از قرار دادن سیم کارت قابل استناد نیست
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    الناز راد · 2 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    من یک سال است که یک گوشی ایفون خریده ام و فروشنده به من گفت که انتقال مالکیت را برای من انجام داده. مدتی است پیام های مبنا بر اینکه این دستگاه قانونی نیست برای من فرستاده شده است. روشی برای قانونی کردن دستگاه وجود دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد چنانچه دستگاه را داخل ایران خریداری کرده اید و در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده، با قرار دادن سیم کارت بر روی آن، بعد از یک بازه 30 روزه آنتن دهی دستگاه قطع گردیده لذا دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی میرزایی · 2 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    یک تبلت جهت ارائه به دانش اموزانی که امکان مالی جهت تهیه تبلت و گوشی ندارند تهیه شده ولی با توجه به اینکه این تبلت چندین بار چرخیده شماره ای که تبلت روش رجیستری شده و مالک مشخص نیست لطفا من را راهنمایی کنید چطور روی سیم کارت جدید رجیستری کنم و یا شماره تماس صاحب اولی تبلت رو پیدا کنم.متشکرم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شایان زینالی · 2 ماه پیش
    سلام من یک گوشی دارم ولی نمی دونم به چه شماره ای مالکیت ثبت شده باید چی کار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه دارای مالک قطعی باشد با قرار دادن سیمکارت شماره مالک به صورت محدود ارسال میگردد همچنین می توانید از طریق سایت همتا https://hamta.ntsw.ir گزینه شناسایی هوشمند مشکلات وضعیت دستگاه را بررسی نمایید صفحه " عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 " را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا ب · 2 ماه پیش
    گوشی خریدم ولی کد فعالسازی ندارد چطوری میتونم گوشی و فعال کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید به فروشنده دستگاه مراجعه کنید. در صورتی که دسترسی به فروشنده دستگاه، مشکل بود، می توانید از شرکت گارانتی کننده دستگاه پیگیری نمایید و پس از احراز هویت، کد فعال سازی را دریافت نمایید.
      اسم شرکت گارانتی در استعلام اصالت http://hmti.ir/04 سامانه همتا نمایش داده می‌شود
      اطلاعات گارانتی ثبت شده در سامانه جامع گارانتی http://hmti.ir/i
      کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم http://hmti.ir/activationcode
      آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اوژول · 2 ماه پیش
    سلام رمز یکبار مصرف را گم کرده ام چکار باید کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید به فروشنده دستگاه مراجعه کنید. در صورتی که دسترسی به فروشنده دستگاه، مشکل بود، می توانید از شرکت گارانتی کننده دستگاه پیگیری نمایید و پس از احراز هویت، کد فعال سازی را دریافت نمایید.
      اسم شرکت گارانتی در استعلام اصالت http://hmti.ir/04 سامانه همتا نمایش داده می‌شود
      اطلاعات گارانتی ثبت شده در سامانه جامع گارانتی http://hmti.ir/i
      آموزش فعالسازی دستگاه بخش کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم http://hmti.ir/activationcode
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن · 2 ماه پیش
    سلام در صورت گمشدن رمز یکبار مصرف فعالسازی چکار باید کرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید به فروشنده دستگاه مراجعه کنید. در صورتی که دسترسی به فروشنده دستگاه، مشکل بود، می توانید از شرکت گارانتی کننده دستگاه پیگیری نمایید و پس از احراز هویت، کد فعال سازی را دریافت نمایید.
      اسم شرکت گارانتی در استعلام اصالت http://hmti.ir/04 سامانه همتا نمایش داده می‌شود
      اطلاعات گارانتی ثبت شده در سامانه جامع گارانتی http://hmti.ir/i
      آموزش فعالسازی دستگاه بخش کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم http://hmti.ir/activationcode
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سام koh · 2 ماه پیش
    سلام تبلت سامسونگ خریدم ولی پس از سیم کارت گذاشتن و استعلام آن مدلی که سامانه همتا برای من می فرسته با مدل تبلت ی که خریدم فرق داره و نوشته شده که برد تبلت من تعویض یا تعمیر شده اما دستگاه آکبند بوده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، با توجه به نتیجه استعلام اصالت http://hmti.ir/04 ، دستگاه یا توسط شرکت گارانتی کننده تعویض و یا برد دستگاه تعویض شده است.
      و هر دستگاهی خریداری می شود باید مدل و برند دستگاه با استعلام اصالت همتا تطابق داشته باشد در صورت مغایرت عودت دهید
      می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فائره چگینی · 2 ماه پیش
    سلام من دیروز یک گوشی خریداری کردم که در جهت اصالت دستگاه پیامکی برای من ارسال شده که ابتدا نام شرکت وارد کننده را ذکر کرده ولی در اخر نوشته که این دستگاه قبلا با یک سیمکارت روشن شده ممنون میشم راهنمایی کنید یعنی قبلا کسی از دستگاه استفاده کرده ؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 از سامانه همتا، ذکر شده بود " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است "، استحضار داشته باشید این مورد فقط مربوط به دستگاههای اکبندی که هنوز خریدار سیم کارت خودش را روی دستگاه قرار نداده باشد و قبل از قرار دادن سیم کارت اگر اعلام شد با یک سیم کارت روشن شده می تواند از خریدن دستگاه امتناع کند بعد از قرار دادن سیم کارت قابل استناد نیست
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 2 ماه پیش
    سلام وقت بخیر چند روز پیش یک گوشی خریدم و رجیستری را خود فروشنده انجام دادند و تحویل بنده دادند
    چند روز بعد یک پیام اومد حاوی این موضوع که گوشی قانونی است ولی فعال سازی نشده به سایت وارد کننده گوشی رفتم و کد یکبار مصرف را گرفتم و مراحل را خودم باز انجام دادم.یک ساعت بعد باز همون پیام اومد و گفت که گوشی فعال نشده.الان تکلیف ما چیه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر شناسه(IMEI) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه(IMEI) های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند. هرگونه عدم مطابقت بین شناسه(IMEI) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه(IMEI) های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره 096366 در میان گذارید. در صورت تطابق صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید · 2 ماه پیش
    سلام خسته نباشید بنده یک گوشی خریدم فروشنده انتقال مالکیت انجام داد شناسه دستگاه و شماره تلفنم درست بود ولی اسم گوشی ننوشته بود بعد از چند ساعت خودم اصالت گوشی رو چک کردم که اسم گوشی درست نبود گوشیم شیائومی ولی داخل پیامک اومد سامسونگ اعلام شده بود
    مشکلی ایجاد میکند؟ چیکار کنم؟ ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که مدل و برند اعلام شده دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 با
      مدل و برند ذکرشده و مشخصات دستگاه شما، مغایرت دارد دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      هر دستگاهی که از داخل ایران خریداری می شود باید موارد و شرایط درج شده در لینک زیر را داشته باشد در غیر اینصورت خریداری نشود
      می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم http://hmti.ir/new
      میخواهم دستگاه کارکرده (دست دوم) بخرم http://hmti.ir/old
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رباب بیگلو · 2 ماه پیش
    سلام من 3 ماه پیش یک گوشی invens k1 خریدم حدود 3 هفته پیش پیامک ارسال شد مالک دستگاه شماره دیگری است کد فعالسازی را از فروشنده گرفته و فعال نمایید وقتی به فروشنده مراجعه کردم گفت این گوشی شرکتی بوده نه کد فعالسازی دارد و نه به نام کسی است خودش گوشی را فعال کرد اما بعد از گذشت یک هفته دوباره گوشی غیرفعال شد و همان پیامک آمد حالا نمیدانم چه کنم لطفاً کمکم کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهین مجیری · 2 ماه پیش
    درود من یک تبلت هدیه خریدم، اما حالا پیام از سامانه همتا ارسال شده و وقتی کد IMEI را در فرایند توضیح داده شده وارد میکنم پاسخ " شناسه قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت " را دریافت میکنم.چه باید کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر با اجرای طرح رجیستری تبلتها (تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date) ، دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح در کشور با سیم کارت استفاده نشده باشند چون از مبادی قانونی کشور وارد نشده اند،نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد.،از سمت فروشنده پیگیری نمایید فروشنده موظف بوده کالای قانونی اصیل و دارای خدمات پس از فروش معتبر به خریدار عرضه نماید. چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی حسینی · 3 ماه پیش
    سلام ببخشید یک سوالی داشتم ، من ۱ هفته پیش یک گوشی خریدم و اول پیام اومد که این گوشی فعال نشده و ... بعدش گوشی رو فعالسازی کردم و بعد اصالت گوشی رو در سیستم زدم ، پیامی اورد که مدل گوشی بود و ... و در اخر نوشته بود این دستگاه قبلا با
    یک شماره روشن شده ، خواستم بدونم یعنی ممکنه قبل اینکه من گوشی رو فعال کنم این گوشی استفاده شده باشد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی‌ که در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 از سامانه همتا، ذکر شده بود " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌ کارت روشن شده است "، استحضار داشته باشید این مورد فقط مربوط به دستگاههای اکبندی که هنوز خریدار سیم کارت خودش را روی دستگاه قرار نداده باشد و قبل از قرار دادن سیم کارت اگر اعلام شد با یک سیم کارت روشن شده می تواند از خریدن دستگاه امتناع کند بعد از قرار دادن سیم کارت قابل استناد نیست
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آذر · 3 ماه پیش
    سلام و عرض ادب ..
    بنده تقریبا چهار تا پنج سال پیش یک گوشی خریداری کردم و از آن زمان تا به حال این گوشی به نام شخص فروشنده بوده. و در حال حاضر متاسفانه دسترسی‌ به ایشان ندارم.. و حالا گوشی دیگر فاقد آنتن دهی میباشد و پیامکی مبنی بر جعل شدن شناسه گوشی برای من ارسال شده..
    به همراه کارتن گوشی به چندجا که اطلاعاتی در این باره دارند هم مراجعه کردم متأسفانه پاسخ مطلوبی دریافت نکردم.. گفتم شاید شما راه حلی برای من داشته باشید..
    ممنون میشوم راهنمایی کنید سپاسگزارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام در صورتی که قبل از طرح رجیستری تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date از دستگاه استفاده شده باید با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌ بوده، فرآیند افزودن http://hmti.ir/03 انجام شود
      جهت اطلاع از سیمکارت قبل از طرح ، صفحه ی عدم شناخت مالک قبلی را هم مطالعه نمایید http://hmti.ir/09
      در غیر این صورت فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید در غیر اینصورت راهکاری ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سجاد · 3 ماه پیش
    سلام پریدن انتن گوشی ربطی به رجیستری دارد؟ چون دو روزه انتن گوشی قطع می شود و مجبورم سیمکارت را از دستگاه خارج کنم و دوباره روی دستگاه قرار بدهم البته گوشی رجیستر شده هست ولی در پیامی که همتا بهم داد جای دو imei گوشی متفاوت بود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      در غیر این صورت، سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزار و سیم کارت را از طرف اپراتور بررسی نمایید.