شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش استعلام اصالت دستگاه

ضرورت استعلام اصالت پیش از خرید دستگاه سیم‌کارت خور نو یا کارکرده

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، پیش از خرید دستگاه، حتماً باید استعلام اصالت کنید و در پاسخ استعلام اصالت، به قانونی بودن، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز و روشن شدن دستگاه در گذشته توجه نمایید.

جهت استعلام اصالت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از چهار روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند استعلام اصالت را انجام داد:

  1. پیامک به شماره ۷۷۷۷
  2. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  3. کد دستوری #۷۷۷۷*
  4. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرایند استعلام اصالت با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

لازم است تا کد دستوری #۷۷۷۷* را با یک  شماره سیم کارت دلخواه شماره‌گیری نموده و دکمه برقراری تماس را انتخاب نمایید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۱، گزینه استعلام اصالت را انتخاب کنید.

  

مرحله سه:

در این مرحله باید 15 رقم ابتدایی شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه را بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید. این شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. پس در این مرحله احتیاجی به باز کردن جعبه دستگاه نیست.

   

مرحله چهارم:

درصورتی‌که شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است را به درستی وارد کرده باشید، پاسخ استعلام به‌صورت پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

ذکر غیرقانونی بودن دستگاه در پاسخ استعلام اصالت

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت."، یعنی این شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است غیرقانونی است و به‌هیچ‌عنوان، امکان ثبت و فعال شدن آن در سامانه همتا وجود ندارد.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید، چراکه پس از گذشت 30 روز از زمان اولین روشن شدن دستگاه، قطع خواهد شد.

دستگاه قانونی دارای نام واردکننده

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: شرکت ****"، یعنی شرکت تجاری ذکر شده، اقدام به واردات قانونی این دستگاه نموده و همچنین، کد فعال‌سازی آن را به سامانه همتا اعلام کرده است. هرگونه مشکل در زمینه فقدان کد فعال‌سازی، عدم تطابق شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ذکر شده در پیامک تأیید فعال‌سازی با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است قابل مشاهده از طریق #06#* و ...، باید توسط شما با این شرکت در میان گذاشته شود.

دستگاه مسافری

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: به‌صورت مسافری"، یعنی این دستگاه صرفاً برای استفاده شخصی مسافر وارد کشور شده و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرد. همچنین، این دستگاه فاقد هرگونه گارانتی یا خدمات پس از فروش بوده و در صورت بروز مشکل احتمالی در آینده، شخص خریدار، مرجع معتبری برای رفع مشکلات خود نخواهد داشت.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید.

دستگاه وارد شده از مناطق آزاد

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: صرفاً مناطق آزاد"، یعنی پرداخت عوارض این دستگاه، منطبق بر ضوابط مصوب در مناطق آزاد تجاری بوده و این دستگاه‌ها، صرفاً در همان مناطق آزاد، امکان استفاده از خدمات شبکه اپراتوری را دارا خواهند بود.

بنابراین اگر قصد استفاده از این دستگاه در داخل کشور و خارج از مناطق آزاد را دارید، اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید چراکه به‌زودی، ارائه خدمات اپراتوری برای این دستگاه‌ها، در خارج از مناطق آزاد تجاری، قطع خواهد شد.

نوع ارز (دولتی یا غیردولتی)

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردشده با ارز دولتی"، یعنی واردکننده این دستگاه، برای واردات آن ارز دولتی دریافت نموده است. بنابراین اگر فکر می‌کنید با توجه به نرخ ارز دولتی، گران‌فروشی رخ داده، می‌توانید از طریق نهادهای نظارتی (تعزیرات و سازمان حمایت و ...)، نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید.

شایان ذکر است همتا در این زمینه، تنها به همین میزان اطلاع‌رسانی نموده و وظیفه تعیین ارزش دستگاه و تشخیص گران‌فروشی و ...، بر عهده نهادهای نظارتی است.

این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است "، استحضار داشته باشید یعنی این دستگاه، پیش از این، حداقل با یک سیم‌کارت روشن شده و از خدمات شبکه اپراتوری استفاده نموده است.

بنابراین نباید به‌عنوان دستگاه آکبند، ارائه شود.

در صورتی که این عبارت در پایان پاسخ استعلام اصالت ذکر نشد، اظهار نظر قطعی در زمینه روشن شدن این دستگاه نمی توان داشت.

شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح ثبت تلفن همراه نیست

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح ثبت تلفن همراه نیست "، یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و در صورتی که تلفن همراه نباشد، می‌توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه و استفاده از آن، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است را به عنوان شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه قانونی ثبت نمایید.

توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خودداری نمایید. سرویس اینگونه دستگاه‌ها توسط سامانه همتا قطع خواهد شد. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد

شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه قانونی است ولی تلفن همراه نیست

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "شناسه دستگاه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است جزء شناسه‌های قانونی ثبت شده است. در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خوداری نمایید."، یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و در صورتی که تلفن همراه نباشد، می‌توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه از آن استفاده نمائید.

توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خودداری نمایید. سرویس اینگونه دستگاه‌ها توسط سامانه همتا قطع خواهد شد. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن آهوی زرین · 1 سال پیش
    مدل گوشیم سامسونگ گلکسی J2 Core هست ،
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر
      دستگاهی که خریداری کرده اید غیرقانونی بوده و اصلا امکان ثبت آن وجود ندارد. ازطرفی اطلاعات هویتی خود را در اختیار شخصی قرار ندهید و دستگاه را عودت دهید.درغیر اینصورت مسیولیت احتمالی آن برعهده ی خودتان خواهد بود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    داریوش سکان · 1 سال پیش
    سلام من یه گوشی اکس اس مکس میخوام ریجستر کنم میگه
    خطا در استعلام imei از سامانه همتا
    هر دو کد رو هم وارد میکنم قبول نمیکنه تو سایت همتا هم میزنم یه کد رو میزنه که دستگاه ۲ کد دارد باید چیکار کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر
      اگر دستگاه از داخل کشور خریداری شده باشد که امکان پرداخت عوارض وجود ندارد.اما اگر از خارج از کشور همراه مسافر وارد شده و اکنون داخل سایت گمرک با وجود وارد کردن هر دو شناسه خطا در استعلام imeiاز همتا میزنداین به دلیل اختلال سایت گمرک میباشد که باید در یک بازه ی زمانی دیگر اقدام کنیدویا باگمرک تماس حاصل فرمایید 02143891
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Soran.A · 1 سال پیش
    سلام من گوشی کارکرده خریدم و بعد ازمدتی بدون دریافت هیچ گونه پیامکی سیم کارت نمیخواند و شماره سریال هم که با کد *# 06# است هیچ چیزی نمی آورد.باید چکار کنم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر
      هر دستگاهی حتی اگر مشکل رجیستری داشته باشد با شماره گیری *#06# شناسه دستگاه را نمایش میدهد.تنها درصورتی که دستگاه مشکل سخت افزاری داشته باشد کد دستوری *#06# را شماره گیری نمیکند ابتدا مشکل سخت افزاری دستگاه را برطرف کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرهاد · 1 سال پیش
    سلام خسته نباید
    من یه گوشی دارم
    با سیمکارتای مختلف باهاش کار کردم
    الان آنتنش رفته
    میخوام بدونم با چه شماره ای رجیستر شده

    ممنون
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هاشم بیات · 1 سال پیش
    سلام من چهار ماه پیش یک گوشی سامسونگ j5 خریده ام ولی بعلت بیماری موفق به ثبت گوشی نشده ام وسیمکارت در گوشی گذاشته ام ولی نمیتوان تماس گرفت یا پیام داد امروز اصالت گوشی تایید شد ولی یک کدی از من میخواد که نمیدونم چه کدی است در ضمن مینویسد این دستگاه قبلا با یک سیمکارت روشن شده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر اگر دستگاه فعال نشده باشد باید از طریق کد فعالسازی که روی کارت گارانتی موجود است اقدام به فعالسازی کنید.زمانی که مشاهده میشود که این دستگاه با یک شماره سیمکارت روشن شده به این معنی است که دستگاه آکبند نبوده است ولی مهم این هست که قبل از خرید استعلام اصالت گرفته باشید یا بعد از خرید و قرار دادن سیمکارت.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سامان · 1 سال پیش
    من میخوام از کیش یه گوشی بخرم
    اینجا گوشی ها رجیستر نشده و فاقد کد فعال سازی هست چون میگن از دوبی شخصی میاریم کد نداره
    میخواستم بدونم برای دریافت کد فعال سازی این گوشی ها باید به کجا مراجعه کرد و روند رجیستریش چطوره
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر
      به طور کلی نباید دستگاهی که رجیستر نشده (غیرقانونی) باشد راخریداری کرد.و دستگاههای غیر قانونی را نمیتوان ثبت و رجیستر کرد.دستگاهی خریداری کنید که دارای کارت گارانتی همراه با کد فعالسازی باشد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ولی خلیلی · 1 سال پیش
    سلام.من یه سیم کارت جدید رو گوشی انداختم بعد چطوری ریجستریش کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر
      اگر از دستگاه با سیمکارت خود استفاده میکرده اید(درواقع گوشی شما از قبل طرح سیمکارت داخلش استفاده میشده)اکنون دیگر نیازی نیست گوشی را مجدد رجیستر کنید اما اگر سیمکارت جدید پیامک از سامانه ی همتا دریافت کرده و آنتن دهی ندارد باید به سامانه ی همتا به شماره ی 096366تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شیرازی · 1 سال پیش
    سلام ببخشید من گوشیم دوتا سیمکارت داره ولی سیمکارت دو رو نمی خونه مشکل از گوشی هست . حالا هرچی می خوام کد بگیرم میگه نامعتبر است نمیذاره با سیمکارت اولم کد رو بگیرم و سیمکارت دومم اصلا جواب نمیده حتی نمی تونم باهاش زنگ بزنم . چیکار کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر
      برای دریافت شناسه از کد دستوری *#06#نیازی نیست سیمکارت داخل دستگاه باشد.تنها باید گوشی روشن باشد.اما درمورد سیمکارت دوم باید از سیمکارتی که قبل از طرح رجیستری(برمبنای مدل هر دستگاه)داخل دستگاه استفاده میشده فرایند افزودن دستگاه انجام دهید و هر دو شناسه هارا وارد کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    a.a · 1 سال پیش
    سلام..ببخشید من یه گوشی خریدم ولی انتقال مالکیت انحام ندادم الانم نیمشه کدIMEI رو ک میزنم اونم قبول نمیکنه من چیکار میتونم بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر
      برای انتقال مالکیت حتما باید به شخص فروشنده مراجعه کنید و انتقال مالکیت بگیریداگر با شما همکاری نکردند دستگاه را عودت دهید.اگر به فروشنده دسترسی ندارید به سامانه ی همتا تماس حاصل فرمایید 096366
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    چ · 1 سال پیش
    سلام من گوشی رو قبلا خریدم هیچ پیامی هم مبنی بر اینکه گوشی شما اصالت نداره دریافت نکردم در حال حاضر کد imei در دسترس نیست چگونه می تونم کد imei دستگاهم رو بفهمم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر
      برای دریافت شناسه ی دستگاه میتوانید کد دستوری #06#* را شماره گیری کنید. همچنین شناسه یا شناسه های دستگاه پشت باتری دستگاه یا روی کارتن موجود هست. بعد از یادداشت شناسه میتوانید استعلام اصالت بگیرید.راهنمایی بیشترhttp://hmti.ir/04
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی دهقان · 1 سال پیش
    سلام من گوشی دست دوم خریدم از کجا بدونم به نام کدام شماره ٺبت شده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر
      اگر دستگاه مالک نداشته باشد با مراجعه به سایت همتا و در قسمت وضعیت شناسه ی دستگاه میتوانیدبا وارد کردن شناسه ی دستگاه شماره ی شخص قبلی را مشاهده کنیدو با تماس با وی فرایند افزودن و بعد انتقال مالکیت دستگاه شما را انجام دهند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرمان · 1 سال پیش
    عرض سلام و وقت بخیر
    بنده استعلام وضعیت میزنم میگه پیامک ارسال خواهد شد اما هیچ خبری نمیشه !!
    ضمنا بنده گوشی آیفون ۷ رو چن سالی هس آک خریدم تا الان مشکلی نداشته اما حالا سیمکارت رو پیدا نمی کنه و میره رو سرچینگ ک میگن مشکلش از رجیستره ؟؟ آیا صحت داره این داستان ؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام
      برای استعلام اصالت از دستگاه میتوانید از سایت همتا و یا اپلیکیشن همتا نیز اقدام کنید.اگر در پاسخ استعلام اصالت مشاهده فرمودید که مشکلی ندارد ولی سیمکارتهای مختلف را دردستگاه که قرار میدهید همچنان مشکل دارد به احتمال زیاد دستگاه مشکل سخت افزاری دارد.برای کسب اطلاعات بیشتر باسامانه ی همتا تماس حاصل فرمایید 096366
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا · 1 سال پیش
    سلام خسته نباشید من گوشی رو گمرکی شو پرداخت کردم ولی در حال حاضر بعد از گذشت ۱۱ روز با پیگیرهای زیاد از سایت از همتا از گمرکی نتونستم کد فعال سازی رو بگیرم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر
      اگر اطمینان دارید که کد فعالسازی برای شما ارسال نشده است و از سامانه ی همتا هم پیگیری کرده اید میتوانید به سایت help.irica.ir مراجعه کرده و درخواست جدید (عدم فعالسازی تلفن همراه)ثبت کنید تااطلاعات دستگاهتان را برای همتا ارسال کنند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهران حسن زاده · 1 سال پیش
    با سلام،
    بنده یک گوشی سامسونگ A7 حدود دو ماه پیش خریداری نمودم مدتی بعد دستگاه با مشکل مواجه شد از فروشنده پیگیری کردم بعد از یک ماه هنوز جواب درستی نداده خودم با اطلاع ازطرح ریجستری پیگیری کردم جواب اصالت دستگاه میگوید (دستگاه قانونی نمی باشد و سرویس نخواهد گرفت) لطفا راهنمایی فرمایید.با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر
      اگر در پاسخ استعلام اصالت مشاهده فرمودید که غیرقانونی است باید دستگاه را به فروشنده عودت دهید ودرصورتی که ایشان با شما همکاری نکردند به تعزیرات مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Marjan Farzan · 1 سال پیش
    سلام من یه گوشی اپل از خارج از کشور خریدم از طریق سایت هزینه رو برای رجیستر شدن توی سایت گمرک پرداخت کردم اما کد فعالسازی نیومده ودراستعلام اصالت میگه این کد imei قانونی نیست ودرشبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت الان توی help.irica .ir درخواست ارسال کدفعالسازی دادم و هنوزکدفعالسازی نیومده و گوشیمم رجیسترنشده حالابایدچیکارکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر
      درصورتی که در سایت میز خدمت الکترونیک گمرک اقدام به ثبت درخواست کرده اید باید صبر کنید تا اطلاعات دستگاهتان را برای همتا ارسال کنند و برای پیگیری بیشتر میتوانید باگمرک تماس حاصل فرمایید02143891
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی فتاحی · 1 سال پیش
    سلام من در سامانه گمرک رفتم و برام زد کد امنیتی ارسال شد ولی چیزی نیومد چه کاری باید انجام بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام

      شما با گمرک به شماره 43891-021 تماسل حاصل نمائید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام

      در مورد این خطا باید به گمرک مراجعه شود.

      با شماره 43891-021 تماس حاصل نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 1 سال پیش
    سلام گوشیمن
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام
      پبام شما مبهم میباشد .لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاشار گوهری · 1 سال پیش
    سلام

    بنده گوشی خریدم و روز بعد توی سایت گمرک ریجستری رو انجام دادم و هزینش رو هم پرداخت کردم ولی الان میگه گوشی شما قانونی نیست و در شبکه انتن نخواهد گرفت ممنون میشم راهنمایی کنین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام
      اگر دستگاه را از داخل کشور خریداری کرده اید باید رجیستر شده باشد و نباید هیچ هزینه ای مازاد بر مبلغ گوشی(هزینه ی رجیستری) را شما پرداخت کنید.اکنون که عوارض پرداخت شده باید اطلاعات بررسی شود درصورت تایید کدفعالسازی ارسال میگردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شهاب · 1 سال پیش
    سلام وقت بخير من در حين انجام مراحل ريجستري گوشي بعداز پرداخت عوارض اينترنتم قطع شد و اطلاعات به سايت گمرك ارسال نشد ولي مبلغ از حسابم كم شد ميخاستم بدونم بايد چيكار كنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام

      شما در سایت payment.irica.ir شناسه پرداخت خود را بررسی کنید اگر پرداخت به طور کامل انجام شده بود به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید و ثبت درخواست انجام دهید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر
      اگر مبلغ واریزی به حساب شما عودت داده نشد و هنگامی که مجدد میخواهید عوارض پرداخت کنید اطلاعات دستگاهتان موجود هست میتوانید به سایت help.irica.ir مراجعه کرده و درخواست جدید(عدم فعالسازی تلفن همراه)دهید تااطلاعات گوشی شما را برای همتا ارسال کنند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ahmad · 1 سال پیش
    سلام من میخام یه گوشی دست دو از امریکا بخرم . میخام بدونم اگه بیارمش ایران میتونم ریجستریش بکنم و مشکلی پیش نمیاد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      بله. لطفا به قسمت «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.