شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش استعلام اصالت دستگاه

ضرورت استعلام اصالت پیش از خرید دستگاه سیم‌کارت خور نو یا کارکرده

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، پیش از خرید دستگاه، حتماً باید استعلام اصالت کنید و در پاسخ استعلام اصالت، به قانونی بودن، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز و روشن شدن دستگاه در گذشته توجه نمایید.

جهت استعلام اصالت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از چهار روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند استعلام اصالت را انجام داد:

  1. پیامک به شماره ۷۷۷۷
  2. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  3. کد دستوری #۷۷۷۷*
  4. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرایند استعلام اصالت با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

لازم است تا کد دستوری #۷۷۷۷* را با یک  شماره سیم کارت دلخواه شماره‌گیری نموده و دکمه برقراری تماس را انتخاب نمایید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۱، گزینه استعلام اصالت را انتخاب کنید.

  

مرحله سه:

در این مرحله باید 15 رقم ابتدایی شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه را بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید. این شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. پس در این مرحله احتیاجی به باز کردن جعبه دستگاه نیست.

   

مرحله چهارم:

درصورتی‌که شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است را به درستی وارد کرده باشید، پاسخ استعلام به‌صورت پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

ذکر غیرقانونی بودن دستگاه در پاسخ استعلام اصالت

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت."، یعنی این شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است غیرقانونی است و به‌هیچ‌عنوان، امکان ثبت و فعال شدن آن در سامانه همتا وجود ندارد.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید، چراکه پس از گذشت 30 روز از زمان اولین روشن شدن دستگاه، قطع خواهد شد.

دستگاه قانونی دارای نام واردکننده

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: شرکت ****"، یعنی شرکت تجاری ذکر شده، اقدام به واردات قانونی این دستگاه نموده و همچنین، کد فعال‌سازی آن را به سامانه همتا اعلام کرده است. هرگونه مشکل در زمینه فقدان کد فعال‌سازی، عدم تطابق شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ذکر شده در پیامک تأیید فعال‌سازی با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است قابل مشاهده از طریق #06#* و ...، باید توسط شما با این شرکت در میان گذاشته شود.

دستگاه مسافری

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: به‌صورت مسافری"، یعنی این دستگاه صرفاً برای استفاده شخصی مسافر وارد کشور شده و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرد. همچنین، این دستگاه فاقد هرگونه گارانتی یا خدمات پس از فروش بوده و در صورت بروز مشکل احتمالی در آینده، شخص خریدار، مرجع معتبری برای رفع مشکلات خود نخواهد داشت.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید.

دستگاه وارد شده از مناطق آزاد

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: صرفاً مناطق آزاد"، یعنی پرداخت عوارض این دستگاه، منطبق بر ضوابط مصوب در مناطق آزاد تجاری بوده و این دستگاه‌ها، صرفاً در همان مناطق آزاد، امکان استفاده از خدمات شبکه اپراتوری را دارا خواهند بود.

بنابراین اگر قصد استفاده از این دستگاه در داخل کشور و خارج از مناطق آزاد را دارید، اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید چراکه به‌زودی، ارائه خدمات اپراتوری برای این دستگاه‌ها، در خارج از مناطق آزاد تجاری، قطع خواهد شد.

نوع ارز (دولتی یا غیردولتی)

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردشده با ارز دولتی"، یعنی واردکننده این دستگاه، برای واردات آن ارز دولتی دریافت نموده است. بنابراین اگر فکر می‌کنید با توجه به نرخ ارز دولتی، گران‌فروشی رخ داده، می‌توانید از طریق نهادهای نظارتی (تعزیرات و سازمان حمایت و ...)، نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید.

شایان ذکر است همتا در این زمینه، تنها به همین میزان اطلاع‌رسانی نموده و وظیفه تعیین ارزش دستگاه و تشخیص گران‌فروشی و ...، بر عهده نهادهای نظارتی است.

این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است "، استحضار داشته باشید یعنی این دستگاه، پیش از این، حداقل با یک سیم‌کارت روشن شده و از خدمات شبکه اپراتوری استفاده نموده است.

بنابراین نباید به‌عنوان دستگاه آکبند، ارائه شود.

در صورتی که این عبارت در پایان پاسخ استعلام اصالت ذکر نشد، اظهار نظر قطعی در زمینه روشن شدن این دستگاه نمی توان داشت.

شناسه(IMEI) دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح رجیستری نیست

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " شناسه(IMEI) دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح رجیستری نیست "، یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و می‌توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه و استفاده از آن، شناسه(IMEI) را به عنوان شناسه(IMEI) دستگاه قانونی ثبت نمایید.

توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه شما مشمول طرح رجیستری می‌باشد از خرید آن خودداری نمایید. سرویس اینگونه دستگاه‌ها توسط سامانه همتا قطع خواهد شد. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد

شناسه(IMEI) دستگاه قانونی است ولی مشمول طرح رجیستری نیست

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "شناسه دستگاه(IMEI) جزء شناسه‌های قانونی ثبت شده است. در صورتی که دستگاه شما مشمول طرح رجیستری می‌باشد از خرید آن خوداری نمایید."، یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و در صورتی که تلفن همراه نباشد، می‌توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه از آن استفاده نمائید.

توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه شما مشمول طرح رجیستری می‌باشد از خرید آن خودداری نمایید. سرویس اینگونه دستگاه‌ها توسط سامانه همتا قطع خواهد شد. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رویا شهابی · 2 ماه پیش
    سلام من تبلت برند سامسونگ دارم.واسه رجیستری فقط گفتند که سیم کارت داخل تبلت قرار دهید و تماس و ارسال پیامک کافی است
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه های تبلت‌ از 1400/05/09 مشمول طرح رجیستری شده است چنانچه دستگاه شما قبل از 1400/05/09 با سیم کارت استفاده شده باشد ثبت قانونی شده است وضعیت دستگاه را در استعلام اصالت http://hmti.ir/04 بررسی کنید و با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری بروی دستگاه استفاده شده است،می توانید به کمک فرآیند افزودن دستگاه http://hmti.ir/03، آن را تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود درآورید
      صفحه عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن سعادتی · 2 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    بنده 7 روز پیش گوشیم فلش کامل زدم و آنتن پریده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر شناسه های روی جعبه دستگاه و کد دستوری #06#* را مطابقت دهید در صورت عدم تطابق شناسه ها به تعمیرکار مراجعه نمایید.
      در صورت تطابق شناسه ها جعبه و گوشی چنانچه پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      در غیر اینصورت سلامت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری و سیمکارت را از سمت اپراتوری بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مریم · 2 ماه پیش
    سلام من تبلت سامسونگ خریدم دو روز پیش سیم کارت گذاشتم و بعد استعلام پیام اومد دستگاه شما دردوره پایش فاز دوم رجیستری رویت شد وثبت آن دردست بررسی میباشد. امروز که دوباره استعلام میزنم مینویسه شناسه دستگاه جزو شناسه های قانونی ثبت شده است، این دستگاه قبلا با یک سیم کارت روشن شده است.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه های تبلت‌ از 1400/05/09 مشمول طرح رجیستری شده است چنانچه دستگاه شما قبل از 1400/05/09 با سیم کارت استفاده شده باشد ثبت قانونی شده است و با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری بروی دستگاه استفاده شده است،می توانید به کمک فرآیند افزودن دستگاه http://hmti.ir/03، آن را تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود درآورید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین اله سالاری · 2 ماه پیش
    سلام، تبلت سامسونگ خریدم گارانتی هم دارد برای رجیستری چه کاری انجام دهم ؟
    لطفاً راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر تبلت‌ سامسونگ از 1400/05/09 مشمول طرح رجیستری شده است چنانچه دستگاه شما قبل از 1400/05/09 با سیم کارت استفاده شده باشد با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری بروی دستگاه استفاده شده است،می توانید به کمک فرآیند افزودن دستگاه http://hmti.ir/03، آن را تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود درآورید
      یا در صورتی که کد فعالسازی بروی کارت گارانتی وجود دارد می توانید فرایند فعالسازی را انجام دهید آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 2 ماه پیش
    سلام جایگاه قراردادن سیمکارت تبلت من خراب شده و سیمکارت را نمیخواند ، چگونه برای رجیستری اقدام کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه های تبلت‌ از نهم مردادماه مشمول طرح رجیستری شده اند چنانچه دستگاه شما قبل از نهم مردادماه با سیم کارت استفاده شده باشد ثبت قانونی شده است وضعیت دستگاه را در استعلام اصالت http://hmti.ir/04 برسی کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ستایش · 2 ماه پیش
    ببخشید من وقتی می خواهم تبلتم را رجیستری کنم در مرحله آخر یک نوشته نمایش داده می شود که میگوید "دستگاه شما مشمول این مرحله از طرح ثبت تلفن همراه نمی باشد"
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر تبلت‌های برند لنوو از دوم مردادماه و سایر برندهای تبلت از نهم مردادماه مشمول طرح رجیستری می‌شوند. باید تا قبل از تاریخ‌ تعیین‌ شده، سیم‌کارت خود را در داخل دستگاه قرار داده و آن را روشن نموده و حتما نسبت به ارسال پیامک اقدام نمایید
      بعد از اجرای طرح رجیستری مربوط به دستگاه های تبلت ،می توانید فرایند های همتا را روی دستگاه مورد نظر انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    م.ن · 2 ماه پیش
    سلام،من یک تبلت‌ دارم برای چندسال پیش،سیمکارت هم انداختم قبلا،الان استعلام گرفتم،یه پیام اومد:((شناسه دستگاه (IMEI) جزء شناسه های قانونی ثبت شده است.

    در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خوداری نمایید. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد. مشخصات دستگاه :مشخصات برند و نوع دستگاه و شناسه دستگاه درسته با این توضیح که دستگاه قبلا با یک سیم کارت فعال بوده .
    لطفا راهنمایی کنید این استعلام به چه معناست و توضیحات مربوط به خرید و قطع سرویس به چه معناست ؟ آیا باید کاری انجام بدم یا خیر ممنون میشم پاسخ بدید . فکر کنم امروز روز آخر هم هست . با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و در صورتی که تلفن همراه نباشد، می‌توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه از آن استفاده نمائید.
      فارغ از اینکه قبلاً سیم‌کارت فرد دیگری داخل دستگاه قرار داده‌شده یا نشده، «حتماً تا پیش از ساعت 24 روز 8 مرداد، با سیم‌کارت خود دستگاه را روشن کرده» و نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mohammadi · 2 ماه پیش
    سلام،من یک تبلت‌ دارم برای ۶سال پیش،سیمکارت هم انداختم قبلا،الان استعلام گرفتم،یه پیام اومد:((شناسه دستگاه (IMEI) جزء شناسه های قانونی ثبت شده است.

    در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خوداری نمایید. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد. مشخصات دستگاه :
    برند:
    Samsung
    مدل:
    Samsung SM-T805


    وارد کننده:

    لیست شناسه دستگاه (IMEI):
    **************

    این دستگاه قبلا با یک سیم‌کارت روشن شده است
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر تبلت‌های برند لنوو از دوم مردادماه و سایر برندهای تبلت از نهم مردادماه مشمول طرح رجیستری می‌شوند شناسه شما در شبکه رویت شده ولی ثبت شدن یا نشدن شناسه نیاز به بررسی بیشتر دارد و زمان شروع طرح مشخص خواهد شد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رصا · 2 ماه پیش
    سلام پیامک استعلام برای من نوشته دستگاه شما دردوره پایش فاز دوم رجیستری رویت شد وثبت آن دردست بررسی میباشد باید چکار کنم الان؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر تبلت‌های برند لنوو از دوم مردادماه و سایر برندهای تبلت از نهم مردادماه مشمول طرح رجیستری می‌شوند شناسه شما در شبکه رویت شده ولی ثبت شدن یا نشدن شناسه نیاز به بررسی بیشتر دارد و زمان شروع طرح مشخص خواهد شد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ham · 2 ماه پیش
    سلام
    پیامک استعلام برای من نوشته است : شناسه دستگاه جز شناسه های قانونی است و بعد مدل تبلت من را نوشته و بعد هم پایین نوشته این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است . خب حالا دیگر نیازی به رجیستری تبلت من نیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا صفحه استعلام اصالت کادر"شناسه(IMEI) دستگاه قانونی است ولی مشمول طرح رجیستری نیست" را مطالعه نمایید.http://hmti.ir/04
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عزیزی · 2 ماه پیش
    سلام. من تبلت لنوو دارم. بعد از اجرای طرح رجیستری برای گوشی ها چند بار با آن پیامک زدم. اما الان حدود یک سالی هست از سیمکارت آن استفاده نکرده ام و درون آن سیمکارتی نیست. آیا امروز باید در آن سیمکارت قرار بدهم و با آن پیامک بدهم؟ ضمنا تبلت من قابلیت مکالمه ندارد، شما همه جا توضیح داده اید تماس و پیامک!!! چطوری با تبلتی که قابلیت مکالمه ندارم با شماره دیگری تماس بگیرم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر تبلت‌های برند لنوو از دوم مردادماه و سایر برندهای تبلت از نهم مردادماه مشمول طرح رجیستری می‌شوند. باید تا قبل از تاریخ‌ تعیین‌ شده، سیم‌کارت خود را در داخل دستگاه قرار داده و آن را روشن نموده و حتما نسبت به ارسال پیامک اقدام نمایید همچنین در صورتی که دستگاه قابلیت اتصال به اینترنت با سیم کارت را دارد ، با متصل شدن به اینترنت شناسه رویت خواهد شد قبل از طرح باید از اینترنت دستگاه استفاده نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سلیمانی · 2 ماه پیش
    سلام. برادرم از آلمان به وسیله ی مسافر یک گوشی هواوی فرستاده البته در فرودگاه دستگاه ثبت نشده چطور میتوانم رجیسترش کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، برای رجیستری تلفن همراه مسافری ابتدا باید اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک انجام شود در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی:http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا محمودی · 2 ماه پیش
    با سلام
    من یک گوشی سامسونگ خریداری کردم بعد از قرار دادن سیم کارت روی دستگاه
    پیام ارسال شد که دستگاه باید تا یک ماه دیگر رجیستری شود
    در حال حاضر بیش از یک ماه از خرید من گذشته کجا باید رجیستر کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد چنانچه دستگاه را داخل ایران خریداری کرده اید و در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه قاچاق می باشد و راهکاری برای ثبت ندارد دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      چنانچه دستگاه از خارج کشور خریداری شده،لطفا صفحه آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمود میرزایی · 2 ماه پیش
    با سلام گوشی آکبند خریداری کردم بعد از فعالسازی پیام ارسال شد این دستگاه قبلا با یک سیمکارت روشن شده است کد imei دوم را میزنم اصالت کالا را اعلام می کند اما چیزی در مورد سیمکارت و گوشی روشن شده نمی گوید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی‌ که در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 از سامانه همتا، ذکر شده بود " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌ کارت روشن شده است "، استحضار داشته باشید این مورد فقط مربوط به دستگاههای اکبندی که هنوز خریدار سیم کارت خودش را روی دستگاه قرار نداده باشد و قبل از قرار دادن سیم کارت اگر اعلام شد با یک سیم کارت روشن شده می تواند از خریدن دستگاه امتناع کند بعد از قرار دادن سیم کارت قابل استناد نیست
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    KELINSON · 3 ماه پیش
    سلام من دو سال پیش گوشی ایفون ۷ خریدم از مغازه دار در اهواز و از مالک قبلی انتقال مالکیت دریافت نکردم
    الان می خواهم دستگاه را بفروشم
    حالا من چکار کنم لطفا کمکم کنید
    شماره شخصی که این گوشی به اسمش میاد ولی وسط شماره سه تا ستاره *** هست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه بعد از شروع طرح رجیستری << تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date >> خریداری شده هنگام خرید و فروش انتقال مالکیت ضروری بوده لطفا برای دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      صفحه عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 3 ماه پیش
    سلام من تبلت پسرم رو سال ۹۸ خریده ام و الان شماره Imei را ارسال می کنم، پیام "شناسه دستگاه(IMEI) جزء شناسه‌های قانونی ثبت شده است. در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خوداری نمایید." ارسال می شود. سوالم این هست که بابت رجیستری این تبلت باید کاری کنیم یا نه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر تبلت‌های برند لنوو از دوم مردادماه و سایر برندهای تبلت از نهم مردادماه مشمول طرح رجیستری می‌شوند باید تا قبل از تاریخ‌ تعیین‌ شده، سیم‌کارت خود را در داخل دستگاه قرار داده و آن را روشن نموده و حتما نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام نماید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اکبر کاظمی · 3 ماه پیش
    سلام گوشی من از قبل از طرح رجیستری دست منه واستفاده میکنم و تاکنون هیچ اقدامی نکرده ام آیا برای گوشی من مشکلی پیش میاد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر اطلاع رسانی سامانه همتا از طریق پیامک انجام خواهد شد و در صورتی که پیامک هشدار دریافت کرده اید صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید .http://hmti.ir/12
      در غیر اینصورت نیازی نیست فرایندی را انجام دهید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 3 ماه پیش
    سلام گوشی من چندسالی خاموش بود بعد از روشن کردن پیام قطع با مهلت ارسال شد و بعد از مدتی انتن سیم کارت قطع شد.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مریم · 3 ماه پیش
    سلام . آیا صحت دارد گارانتی تلفن همراه از زمان رجیستر شدن در سامانه همراه شروع می شود ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا از شرکت گارانتی مربوطه پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سهراب · 3 ماه پیش
    سلام
    گوشی دو سیم کارت دارم و با دو IMEI با یکی از IMEI میگه رجیستر نشده با دومین IMEI میگه رجیستر شده و یکی از پورت های سیم کارت کار نمیکنه
    چکار باید کنم ؟
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام در صورتی که قبل از طرح رجیستری تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date تنها از یکی از شکافه های دستگاه استفاده میکردید لطفا مطابق با آموزش افزودن دستگاه http://hmti.ir/03 فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید
      دقت داشته باشید، برای انجام موفقیت آمیز افزودن دستگاه، حتما باید با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، این فرآیند را انجام دهید، نه با هیچ سیم کارت دیگری.
      صفحه عدم شناخت مالک قبلی را هم http://hmti.ir/09 مطالعه فرمایید
      در غیر اینصورت به مرکز تماس طرح رجیستری به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل فرمایید