آموزش استعلام اصالت دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت استعلام اصالت پیش از خرید دستگاه سیم‌کارت خور نو یا کارکرده

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، پیش از خرید دستگاه، حتماً باید استعلام اصالت کنید و در پاسخ استعلام اصالت، به قانونی بودن، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز و روشن شدن دستگاه در گذشته توجه نمایید.

جهت استعلام اصالت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از چهار روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند استعلام اصالت را انجام داد:

  1. پیامک به شماره ۷۷۷۷
  2. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  3. کد دستوری #۷۷۷۷*
  4. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرایند استعلام اصالت با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

لازم است تا کد دستوری #۷۷۷۷* را با یک  شماره سیم کارت دلخواه شماره‌گیری نموده و دکمه برقراری تماس را انتخاب نمایید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۱، گزینه استعلام اصالت را انتخاب کنید.

  

مرحله سه:

در این مرحله باید 15 رقم ابتدایی شناسه (IMEI) دستگاه را بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید. این شناسه (IMEI)، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. پس در این مرحله احتیاجی به باز کردن جعبه دستگاه نیست.

   

مرحله چهارم:

درصورتی‌که شناسه IMEI را به درستی وارد کرده باشید، پاسخ استعلام به‌صورت پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

ذکر غیرقانونی بودن دستگاه در پاسخ استعلام اصالت

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " شناسه دستگاه (IMEI) قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت."، یعنی این شناسه (IMEI) غیرقانونی است و به‌هیچ‌عنوان، امکان ثبت و فعال شدن آن در سامانه همتا وجود ندارد.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید، چراکه پس از گذشت 30 روز از زمان اولین روشن شدن دستگاه، قطع خواهد شد.

دستگاه قانونی دارای نام واردکننده

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: شرکت ****"، یعنی شرکت تجاری ذکر شده، اقدام به واردات قانونی این دستگاه نموده و همچنین، کد فعال‌سازی آن را به سامانه همتا اعلام کرده است. هرگونه مشکل در زمینه فقدان کد فعال‌سازی، عدم تطابق شناسه (IMEI) ذکر شده در پیامک تأیید فعال‌سازی با شناسه (IMEI) قابل مشاهده از طریق #06#* و ...، باید توسط شما با این شرکت در میان گذاشته شود.

دستگاه مسافری

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: به‌صورت مسافری"، یعنی این دستگاه صرفاً برای استفاده شخصی مسافر وارد کشور شده و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرد. همچنین، این دستگاه فاقد هرگونه گارانتی یا خدمات پس از فروش بوده و در صورت بروز مشکل احتمالی در آینده، شخص خریدار، مرجع معتبری برای رفع مشکلات خود نخواهد داشت.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید.

دستگاه وارد شده از مناطق آزاد

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: صرفاً مناطق آزاد"، یعنی پرداخت عوارض این دستگاه، منطبق بر ضوابط مصوب در مناطق آزاد تجاری بوده و این دستگاه‌ها، صرفاً در همان مناطق آزاد، امکان استفاده از خدمات شبکه اپراتوری را دارا خواهند بود.

بنابراین اگر قصد استفاده از این دستگاه در داخل کشور و خارج از مناطق آزاد را دارید، اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید چراکه به‌زودی، ارائه خدمات اپراتوری برای این دستگاه‌ها، در خارج از مناطق آزاد تجاری، قطع خواهد شد.

نوع ارز (دولتی یا غیردولتی)

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردشده با ارز دولتی"، یعنی واردکننده این دستگاه، برای واردات آن ارز دولتی دریافت نموده است. بنابراین اگر فکر می‌کنید با توجه به نرخ ارز دولتی، گران‌فروشی رخ داده، می‌توانید از طریق نهادهای نظارتی (تعزیرات و سازمان حمایت و ...)، نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید.

شایان ذکر است همتا در این زمینه، تنها به همین میزان اطلاع‌رسانی نموده و وظیفه تعیین ارزش دستگاه و تشخیص گران‌فروشی و ...، بر عهده نهادهای نظارتی است.

این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است "، استحضار داشته باشید یعنی این دستگاه، پیش از این، حداقل با یک سیم‌کارت روشن شده و از خدمات شبکه اپراتوری استفاده نموده است.

بنابراین نباید به‌عنوان دستگاه آکبند، ارائه شود.

در صورتی که این عبارت در پایان پاسخ استعلام اصالت ذکر نشد، اظهار نظر قطعی در زمینه روشن شدن این دستگاه نمی توان داشت.

شناسه (IMEI) دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح ثبت تلفن همراه نیس

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " شناسه (IMEI) دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح ثبت تلفن همراه نیست "، یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و می توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه و استفاده از آن، شناسه (IMEI) را به عنوان شناسه (IMEI) دستگاه قانونی ثبت نمایید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    a.a · 1 ماه پیش
    سلام..ببخشید من یه گوشی خریدم ولی انتقال مالکیت انحام ندادم الانم نیمشه کدIMEI رو ک میزنم اونم قبول نمیکنه من چیکار میتونم بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      سلام وقت بخیر
      برای انتقال مالکیت حتما باید به شخص فروشنده مراجعه کنید و انتقال مالکیت بگیریداگر با شما همکاری نکردند دستگاه را عودت دهید.اگر به فروشنده دسترسی ندارید به سامانه ی همتا تماس حاصل فرمایید 096366
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    چ · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی رو قبلا خریدم هیچ پیامی هم مبنی بر اینکه گوشی شما اصالت نداره دریافت نکردم در حال حاضر کد imei در دسترس نیست چگونه می تونم کد imei دستگاهم رو بفهمم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      سلام وقت بخیر
      برای دریافت شناسه ی دستگاه میتوانید کد دستوری #06#* را شماره گیری کنید. همچنین شناسه یا شناسه های دستگاه پشت باتری دستگاه یا روی کارتن موجود هست. بعد از یادداشت شناسه میتوانید استعلام اصالت بگیرید.راهنمایی بیشترhttp://hmti.ir/04
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی دهقان · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی دست دوم خریدم از کجا بدونم به نام کدام شماره ٺبت شده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      سلام وقت بخیر
      اگر دستگاه مالک نداشته باشد با مراجعه به سایت همتا و در قسمت وضعیت شناسه ی دستگاه میتوانیدبا وارد کردن شناسه ی دستگاه شماره ی شخص قبلی را مشاهده کنیدو با تماس با وی فرایند افزودن و بعد انتقال مالکیت دستگاه شما را انجام دهند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرمان · 1 ماه پیش
    عرض سلام و وقت بخیر
    بنده استعلام وضعیت میزنم میگه پیامک ارسال خواهد شد اما هیچ خبری نمیشه !!
    ضمنا بنده گوشی آیفون ۷ رو چن سالی هس آک خریدم تا الان مشکلی نداشته اما حالا سیمکارت رو پیدا نمی کنه و میره رو سرچینگ ک میگن مشکلش از رجیستره ؟؟ آیا صحت داره این داستان ؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      باسلام
      برای استعلام اصالت از دستگاه میتوانید از سایت همتا و یا اپلیکیشن همتا نیز اقدام کنید.اگر در پاسخ استعلام اصالت مشاهده فرمودید که مشکلی ندارد ولی سیمکارتهای مختلف را دردستگاه که قرار میدهید همچنان مشکل دارد به احتمال زیاد دستگاه مشکل سخت افزاری دارد.برای کسب اطلاعات بیشتر باسامانه ی همتا تماس حاصل فرمایید 096366
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید من گوشی رو گمرکی شو پرداخت کردم ولی در حال حاضر بعد از گذشت ۱۱ روز با پیگیرهای زیاد از سایت از همتا از گمرکی نتونستم کد فعال سازی رو بگیرم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      سلام وقت بخیر
      اگر اطمینان دارید که کد فعالسازی برای شما ارسال نشده است و از سامانه ی همتا هم پیگیری کرده اید میتوانید به سایت help.irica.ir مراجعه کرده و درخواست جدید (عدم فعالسازی تلفن همراه)ثبت کنید تااطلاعات دستگاهتان را برای همتا ارسال کنند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهران حسن زاده · 1 ماه پیش
    با سلام،
    بنده یک گوشی سامسونگ A7 حدود دو ماه پیش خریداری نمودم مدتی بعد دستگاه با مشکل مواجه شد از فروشنده پیگیری کردم بعد از یک ماه هنوز جواب درستی نداده خودم با اطلاع ازطرح ریجستری پیگیری کردم جواب اصالت دستگاه میگوید (دستگاه قانونی نمی باشد و سرویس نخواهد گرفت) لطفا راهنمایی فرمایید.با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      سلام وقت بخیر
      اگر در پاسخ استعلام اصالت مشاهده فرمودید که غیرقانونی است باید دستگاه را به فروشنده عودت دهید ودرصورتی که ایشان با شما همکاری نکردند به تعزیرات مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Marjan Farzan · 1 ماه پیش
    سلام من یه گوشی اپل از خارج از کشور خریدم از طریق سایت هزینه رو برای رجیستر شدن توی سایت گمرک پرداخت کردم اما کد فعالسازی نیومده ودراستعلام اصالت میگه این کد imei قانونی نیست ودرشبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت الان توی help.irica .ir درخواست ارسال کدفعالسازی دادم و هنوزکدفعالسازی نیومده و گوشیمم رجیسترنشده حالابایدچیکارکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      سلام وقت بخیر
      درصورتی که در سایت میز خدمت الکترونیک گمرک اقدام به ثبت درخواست کرده اید باید صبر کنید تا اطلاعات دستگاهتان را برای همتا ارسال کنند و برای پیگیری بیشتر میتوانید باگمرک تماس حاصل فرمایید02143891
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی فتاحی · 1 ماه پیش
    سلام من در سامانه گمرک رفتم و برام زد کد امنیتی ارسال شد ولی چیزی نیومد چه کاری باید انجام بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      با سلام

      شما با گمرک به شماره 43891-021 تماسل حاصل نمائید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      با سلام

      در مورد این خطا باید به گمرک مراجعه شود.

      با شماره 43891-021 تماس حاصل نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 1 ماه پیش
    سلام گوشیمن
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      باسلام
      پبام شما مبهم میباشد .لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاشار گوهری · 1 ماه پیش
    سلام

    بنده گوشی خریدم و روز بعد توی سایت گمرک ریجستری رو انجام دادم و هزینش رو هم پرداخت کردم ولی الان میگه گوشی شما قانونی نیست و در شبکه انتن نخواهد گرفت ممنون میشم راهنمایی کنین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      باسلام
      اگر دستگاه را از داخل کشور خریداری کرده اید باید رجیستر شده باشد و نباید هیچ هزینه ای مازاد بر مبلغ گوشی(هزینه ی رجیستری) را شما پرداخت کنید.اکنون که عوارض پرداخت شده باید اطلاعات بررسی شود درصورت تایید کدفعالسازی ارسال میگردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شهاب · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخير من در حين انجام مراحل ريجستري گوشي بعداز پرداخت عوارض اينترنتم قطع شد و اطلاعات به سايت گمرك ارسال نشد ولي مبلغ از حسابم كم شد ميخاستم بدونم بايد چيكار كنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      با سلام

      شما در سایت payment.irica.ir شناسه پرداخت خود را بررسی کنید اگر پرداخت به طور کامل انجام شده بود به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید و ثبت درخواست انجام دهید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      سلام وقت بخیر
      اگر مبلغ واریزی به حساب شما عودت داده نشد و هنگامی که مجدد میخواهید عوارض پرداخت کنید اطلاعات دستگاهتان موجود هست میتوانید به سایت help.irica.ir مراجعه کرده و درخواست جدید(عدم فعالسازی تلفن همراه)دهید تااطلاعات گوشی شما را برای همتا ارسال کنند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ahmad · 1 ماه پیش
    سلام من میخام یه گوشی دست دو از امریکا بخرم . میخام بدونم اگه بیارمش ایران میتونم ریجستریش بکنم و مشکلی پیش نمیاد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      بله. لطفا به قسمت «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمدسعادت · 1 ماه پیش
    سلام.تبلت بنده روت شده و چندین بار شماره شناسه رو عوض کردم حالا هر سری یه پیامی میاد چیکار باید بکنم،آیا لازمه که به شناسه اصلی خودش روی کارتن برگردونم؟مشکلی پیش نمیاد؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر زعفرانلوی قوچان · 1 ماه پیش
    سلام من گوشیم ایران خریدم در زمان ریجستری ایران نبودم والان گوشیم نمیتونم زنگ بزنم میزنه ثبت نیست باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح رجیستری در کشور روشن نبوده و از مبادی قانونی کشور وارد نشده باشند، درحال حاضر نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر، به بخش «راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود رجبی · 1 ماه پیش
    سلام من میخوام گوشیمو اضافه کنم میزنه مدل/برند دستگاه با شناسه انطباق ندارد الان من باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد اردلاني · 1 ماه پیش
    سلام
    من گوشي رو ثبت كردم و هزينه ش رو هم با موفقيت پرداخت كردم و استعلام ميكنم ميگه گوشي با اين مشخصات با موفقيت ثبت شده ولي پيامك حاوي كد فعالسازي برام نيومده .
    لطفا راهنماييم كنيد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      لطفا به صفحه «آموزش فعال سازی دستگاه» مراجعه کرده و کادر آبی رنگ با عنوان «کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم» را به دقت مطالعه فرمایید. درصورتی که مشکل تان حل نشد، پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEI های گوشی خود، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عیسی بهرامی · 1 ماه پیش
    سلام من کارگر ش ه ر هستم یک گوشی هدیه بهم دادند همه چیز انجام دادم ولی کد برایم نیامده یک سیم کارت داخلش بود یک دفعه از کار انداخته شد من چکار کنم کد برایم بیاید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      لطفا پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEI های گوشی خود، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهرانه یوسفی · 1 ماه پیش
    سلام.من یه گوشی قدیمی خریدم پیام اومد تا 21 اردیبهشت ققطع میشه. اصالتشم استعلام می گیرم میگه قانونی نیسست. فروشنده پولمو پس نمیده چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی · 1 ماه پیش
    سلام چند روز پیش جلوی بازار علاالدین با یک فیلم احساسی که توسط که جوان و همدستش جلوی بنده اجرا شد ( درخواست پول برای پدر بیمار و ... فروش گوشی به همین دلیل و ....) گوشی را خریدم اما گوشی فیک است و رجیستر هم نشده ااست . من الان چکار باید بکنم. برام پیام میاد که تا تاریخ 27 اردیبهشت میتونم خدمات بگیرم؟ لطفا راهنمایی
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح رجیستری در کشور روشن نبوده و از مبادی قانونی کشور وارد نشده باشند، درحال حاضر نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد. همچنین امکان ثبت دستگاه هایی که شناسه نامعتبر دارند، وجود ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سلیم · 1 ماه پیش
    سلام
    من یک گوشی خریدم و جواب اصالت دستگاه اینه : شناسه (IMEI) دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح ثبت تلفن همراه نیست

    آیا مشکلی ایجاد میشود یا آیا میتوانم گوشی را در سامانه ثبت کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      این پیامک به معنای آن است که دستگاه شما موبایل نبوده و درحال حاضر مشمول طرح رجیستری نمی باشد.