شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش استعلام اصالت دستگاه

ضرورت استعلام اصالت پیش از خرید دستگاه سیم‌کارت خور نو یا کارکرده

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، پیش از خرید دستگاه، حتماً باید استعلام اصالت کنید و در پاسخ استعلام اصالت، به قانونی بودن، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز و روشن شدن دستگاه در گذشته توجه نمایید.

جهت استعلام اصالت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از چهار روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند استعلام اصالت را انجام داد:

  1. پیامک به شماره ۷۷۷۷
  2. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  3. کد دستوری #۷۷۷۷*
  4. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرایند استعلام اصالت با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

لازم است تا کد دستوری #۷۷۷۷* را با یک  شماره سیم کارت دلخواه شماره‌گیری نموده و دکمه برقراری تماس را انتخاب نمایید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۱، گزینه استعلام اصالت را انتخاب کنید.

  

مرحله سه:

در این مرحله باید 15 رقم ابتدایی شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه را بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید. این شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. پس در این مرحله احتیاجی به باز کردن جعبه دستگاه نیست.

   

مرحله چهارم:

درصورتی‌که شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است را به درستی وارد کرده باشید، پاسخ استعلام به‌صورت پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

ذکر غیرقانونی بودن دستگاه در پاسخ استعلام اصالت

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت."، یعنی این شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است غیرقانونی است و به‌هیچ‌عنوان، امکان ثبت و فعال شدن آن در سامانه همتا وجود ندارد.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید، چراکه پس از گذشت 30 روز از زمان اولین روشن شدن دستگاه، قطع خواهد شد.

دستگاه قانونی دارای نام واردکننده

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: شرکت ****"، یعنی شرکت تجاری ذکر شده، اقدام به واردات قانونی این دستگاه نموده و همچنین، کد فعال‌سازی آن را به سامانه همتا اعلام کرده است. هرگونه مشکل در زمینه فقدان کد فعال‌سازی، عدم تطابق شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ذکر شده در پیامک تأیید فعال‌سازی با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است قابل مشاهده از طریق #06#* و ...، باید توسط شما با این شرکت در میان گذاشته شود.

دستگاه مسافری

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: به‌صورت مسافری"، یعنی این دستگاه صرفاً برای استفاده شخصی مسافر وارد کشور شده و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرد. همچنین، این دستگاه فاقد هرگونه گارانتی یا خدمات پس از فروش بوده و در صورت بروز مشکل احتمالی در آینده، شخص خریدار، مرجع معتبری برای رفع مشکلات خود نخواهد داشت.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید.

دستگاه وارد شده از مناطق آزاد

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: صرفاً مناطق آزاد"، یعنی پرداخت عوارض این دستگاه، منطبق بر ضوابط مصوب در مناطق آزاد تجاری بوده و این دستگاه‌ها، صرفاً در همان مناطق آزاد، امکان استفاده از خدمات شبکه اپراتوری را دارا خواهند بود.

بنابراین اگر قصد استفاده از این دستگاه در داخل کشور و خارج از مناطق آزاد را دارید، اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید چراکه به‌زودی، ارائه خدمات اپراتوری برای این دستگاه‌ها، در خارج از مناطق آزاد تجاری، قطع خواهد شد.

نوع ارز (دولتی یا غیردولتی)

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردشده با ارز دولتی"، یعنی واردکننده این دستگاه، برای واردات آن ارز دولتی دریافت نموده است. بنابراین اگر فکر می‌کنید با توجه به نرخ ارز دولتی، گران‌فروشی رخ داده، می‌توانید از طریق نهادهای نظارتی (تعزیرات و سازمان حمایت و ...)، نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید.

شایان ذکر است همتا در این زمینه، تنها به همین میزان اطلاع‌رسانی نموده و وظیفه تعیین ارزش دستگاه و تشخیص گران‌فروشی و ...، بر عهده نهادهای نظارتی است.

این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است "، استحضار داشته باشید یعنی این دستگاه، پیش از این، حداقل با یک سیم‌کارت روشن شده و از خدمات شبکه اپراتوری استفاده نموده است.

بنابراین نباید به‌عنوان دستگاه آکبند، ارائه شود.

در صورتی که این عبارت در پایان پاسخ استعلام اصالت ذکر نشد، اظهار نظر قطعی در زمینه روشن شدن این دستگاه نمی توان داشت.

شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح ثبت تلفن همراه نیست

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح ثبت تلفن همراه نیست "، یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و در صورتی که تلفن همراه نباشد، می‌توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه و استفاده از آن، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است را به عنوان شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه قانونی ثبت نمایید.

توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خودداری نمایید. سرویس اینگونه دستگاه‌ها توسط سامانه همتا قطع خواهد شد. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد

شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه قانونی است ولی تلفن همراه نیست

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "شناسه دستگاه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است جزء شناسه‌های قانونی ثبت شده است. در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خوداری نمایید."، یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و در صورتی که تلفن همراه نباشد، می‌توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه از آن استفاده نمائید.

توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خودداری نمایید. سرویس اینگونه دستگاه‌ها توسط سامانه همتا قطع خواهد شد. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 2 ماه پیش
    من رفتم از *** گوشی گرفتم منتهی امروز صبح اس ام اس از همتا اومد که شما ثبت نشدید بعد دیروز فروشنده به من گفت که امروز است ام اس رمز میاد میخواستم راهنماییم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      باسلام وقت بخیر درصورتی که در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 دستگاه غیر قانونی است به فروشنده عودت دهید در صورت عدم همکاری از طریق تعزیرات پیگیری کنید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی عبدالملکی · 2 ماه پیش
    با سلام وقت بخیر
    من گوشی رو دست دوم قبل از ریجستر خریداری کردم و الان میخام دوباره بفروشم خود ب خود به اسم یکی دیگه ثبت شده ولی من دوساله دارم با سیمکارتی که انداختم توی گوشی کار میکنم و الان نمیشه انتقال مالکیت بدم شماره شخصی ک گوشی ب اسمش ثبت شده هم هیچجوره در دسترس من نیست ک باهاش تماس بگیرم لطفا کمکم کنید!!!!!!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، در صورتی که دستگاه قبل از طرح رجیستری خریداری شده لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.(تاریخ مشمولیت ها: http://hmti.ir/date)
      در غیر این صورت ،دریافت انتقال مالکیت درهنگام خرید فروش ضرورت دارد درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید در غیر اینصورت راهکاری ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 2 ماه پیش
    هشدار: این دستگاه جهت استفاده غیرتجاری وارد شده، گارانتی ثبت شده ندارد و در صورت احراز تخلف مسدود خواهد شد.معنی این پیغام چیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «سوالات متداول» http://hmti.ir/faq مراجعه فرمایید و قسمت مسافری بخش 6-13 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید علیرضا هاشمی · 2 ماه پیش
    با سلام

    از یک سایت گوشی خریداری کردم که در استعلام اصالت شماره سریال تایید وقانونی عنوان شده ولی مدل گوشی ، مدلی دیگر معرفی میشد و بعد از مدت کوتاهی آنتن گوشی حذف شد که موضوع به سایت فروشنده اطلاع داده شد که با چالش فراوان گوشی عودت وسایت مذکوربعد از مدتی مدعی رفع مشکل فوق با تغییر سریال گوشی گردید . که در بررسی بعمل آمده گوشی با سریال جدید و به عنوان تبلت به سامانه معرفی شده و در حال حاضر فعال می باشد . آیا امکان تداوم استفاده به شکل فعلی وجود دارد یا خیر؟در صورت عدم امکان استفاده به شکل فعلی از چه طریق موضوع قابل پیگیری است؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که شناسه های کد دستوری و جعبه باهم مطابقت ندارد و شناسه هامربوط به دستگاه غیر از گوشی است دستگاه را به فروشنده عودت دهید درصورت عدم همکاری از سمت تعزیرات پیگیری کنید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگانhttp://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی اکبری · 2 ماه پیش
    باسلام و وقت بخیر
    گوشی قدیمی رو که سالهاست استفاده نشده رو چطوری فعال کنم؟
    imei رو تویه سایت چک کردم که ميزنه غير قانوني و سرويس نخواهد داد

    ممنون میشم که راهنمایی بفرمایید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      باسلام وقت بخیر، با اجرای طرح رجیستری، دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح(با توجه به تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date )در کشور روشن نبوده یا از مبادی قانونی کشور وارد نشده باشند، و سابقه فعالیت دستگاه در شبکه روئیت نشده باشد ،نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اامين · 2 ماه پیش
    سلام. به تازگي يه گوشي خريدم به علت عدم اگاهي سيم كارت گذاشتم و راه اندازي شد ولي بعد تو سايت همتا imei رو ميزنه غير قانوني و سرويس نخواهد داد. ميشه راهنماييم كنيد چيكار كنم الان؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 دستگاه غیر قانونی است به فروشنده عودت دهید در صورت عدم همکاری از طریق تعزیرات پیگیری کنید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگانhttp://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 2 ماه پیش
    سلام. من چند ماه پیش یک تبلت لنوو خریدم هیچی از طرح ریجستری نمی دونستم الان سیم‌کارت میزنه بدون سرویس.فروشنده هیچی به من نگفت که ریجستری کنم.لطفا راهنمایم کنید باید چکار کنم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر،دستگاه های غیر از گوشی تلفن همراه مشمول طرح رجستری نمی باشند لطفا صفحه تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date را مطالعه نمایید. در صورتی که از سمت همتا پیامک هشداری دریافت کردید لطفا به سایت همتا https://hamta.ntsw.ir مراجعه کنید و در قسمت ثبت و پیگیری مشکلات، زیر شاخه «دستگاه من تلفن همراه نیست ولی پیامک هشدار دریافت کرده ام» ثبت درخواست بررسی انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهره نوری · 2 ماه پیش
    سلام.

    من گوشی خریدم منتها باز کردم سیم کارتمو انداختم توش .

    بعد اولین کاری ک کردم با همون سیم کارت استعلام کردم.

    پیام اومد که این دیستگا قبلا با یک سیم کارت روشن شده است.

    یعنی چون روشن بود

    و با همون استعلام میکنم این پیام اومد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا کادر<< این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است>> در همین صفحه را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ف قویدل · 2 ماه پیش
    سلام خسته نباشید من یه گوشی نو میخوام بخرم که ریجستر مسافری شده خود فروشنده میگه ممکنه بعد یه مدت ریجستر گوشی قطع بشه برای همین مسئولیتی قبول نمیکنه.آیا اینطور هست؟یا چون میخواد قانعم کنم یه گوشی دیگه بخرم اینو میگه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «سوالات متداول» http://hmti.ir/faq مراجعه فرمایید و قسمت مسافری بخش 6-13 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعیدحاتمی · 2 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    ببخشیدمن یه گوشی خریدم استفاده میکردم چن سال پیش حالایادم نیس ک به چ شماره ای ریجستری کردم یان!!!
    بعدالان این‌گوشیوچندوقتیه دادم مثلایکی استفاده میکنه حالاگوشیونمیاره پس بده...کارتن گوشی ام هنوزدستمه چیکارمیتونم بکنم...
    میخواستم ببینم میتونم‌گوشیوازطریق این سامانه غیرفعال کنیم ک دگ کارنکنه...
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر. از طرف سامانه همتا برای غیر فعال کردن دستگاه پیگیری ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Abolfazlllllllll · 2 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    من چند سال پیش گوشی خرید خودم استفادش کردم ولی الان سیمکارت میندازم که روشن کنم یا مینویسه سیمکارت نامعتبر بالانمیاره یا هم وقتی بالا میاره بعد چند ساعت یا یک روز قطع میشه مینویسه سیمکارت نامعتبر خودمم رفتم سیمکارت عوض کردم حتی با چندتا سیمکارت هم امتحان کردم ولی مشکلم حل نشد لطفا راهنمایی کنین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه پیامک هشداری از سمت همتا دریافت نمودید و آنتن دهی قطع گردیده است لطفا به صفحه پیامک های هشدار http://hmti.ir/12 مراجعه فرمایید و مطابق با پیامک دریافتی فرآیند لازم را انجام دهید. در غیر این صورت لطفا سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزاری و سیم کارت را از سمت اپراتور بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ميثم اسدي · 2 ماه پیش
    سلام خسته نباشيد ما يه گوشي جديد گرفتيم و با شماره ديگه ريجستر

    كرديم و الان بنام خودم نيست الان اون شخصي كه سيم كارت بتامشه همكاري نميكنه حالا چكار كنم ؟
    من ميتونم سيم كارت ديگه رو ثبت كنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، دریافت انتقال مالکیت به هنگام خرید و فروش ضروری می باشد؛ جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید و چنانچه موفق به دریافت مالکیت نشدید دستگاه را عودت دهید و در صورت عدم همکاری ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    دانیال · 2 ماه پیش
    سلام ببخشید وقتی من *7777# رو میزنم میزنه mobile network isn't available چی کار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه دستگاه آنتن دهی ندارد می توانید فرآیندهای همتا را با استفاده از دستگاه فعال دیگری انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ali ahamdi · 2 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    گوشی اس ۱۰ ۵جی
    که از خارج کشور خریداری شده و با سیم کارت اونجا فعال شده
    اینجا واسه انتقال مالکیت مشکلی پیش نمیاد نیازی به اون شماره نیست.؟
    گوشی به عنوان اک ریجستر نمیشه دیگه؟

    و گوشی استفاده شده در خارج دستگاه غیر قانونی شناخته نمیشه که اصلا نشه استفاده کرد؟؟؟!!!!!
    هزینه گوشی اک استفاده نشده با گوشی که یه هفته اونور کار کرده فرق میکنه؟

    تشکر از اطلاعات شما
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی ک دستگاه با شخص مسافر وارد شده و میخواهید بیش از ۳۰ روز استفاده نماییدلطفا صفحه " آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی " را مطالعه نمایید.
      http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 2 ماه پیش
    با سلام.
    چند روز پیش گوشی ای خریدم و متاسفانه به دلیل عدم آگاهی، انتقال مالکیت انجام نشد.و الان سیم کارت آنتن نمیگیرد!و به شماره صاحب قبلی موبایل زنگ میزنم پاسخی نمیدهد! و دسترسی به ایشون ندارم!هیچ راهی برای دسترسی به ایشون وجود ندارد!
    متاسفانه گوشی جعبه ندارد! اما گوشی قاچاقی و سرقتی نیست!
    و من باید چه کار کنم که سیم کارتم آنتن بگیرد آیا راهی است؟لطفا راهنمایی کنید!آیا با عوض کردن سریال موبایل حل میشود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش در حضور فروشنده الزامی می باشد لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد · 2 ماه پیش
    سلام، برد های الکترونیکی شرکت SIMCOM که کاربرد مهندسی داره و از طرفی گوشی موبایل محسوب نمیشه اما از شبکه مخابراتی استفاده میکنه و IMEI داره. از طرفی قیمت چندانی نداره (حدود بیست هزار تومن) وقتی که IEMI رو تو این سامانه وارد میکنیم ، اخطار چندین تلاش برای ثبت رو میده . این بردها کاربرد فراوانی تو خیلی از سامانه های جدید دارند، الان برای استفاده از این برد ها تکلیف چیه و چه طوری میتونیم تو سامانه هامون ازشون استفاده کینم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر،دستگاه های غیر از گوشی تلفن همراه مشمول طرح رجستری نمی باشند لطفا صفحه تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date را مطالعه نمایید. در صورتی که از سمت همتا پیامک هشداری دریافت کردید لطفا به سایت همتا https://hamta.ntsw.ir مراجعه کنید و در قسمت ثبت و پیگیری مشکلات، زیر شاخه «دستگاه من تلفن همراه نیست ولی پیامک هشدار دریافت کرده ام» ثبت درخواست بررسی انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 2 ماه پیش
    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما!من یک موبایلی به دستم رسیده است!ومیخواستم از قاچاق نبودن آن اطمینان حاصل کنم،وسریال گوشی را در سامانه همتا چک کردم و قانونی بود.ولی سریال دوم گوشی رادرسامانه چک کردم قانونی نبود،میخواستم بدونم الان این موبایل قاچاقی است یانه؟؟(Huawei G۷۳0)
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا شناسه های دستگاه را از #06#* دریافت کرده و با سامانه همتا 096366 تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شکار · 2 ماه پیش
    سلام من گوشی را نو خریدم سیم کارت یک را فعال کردم و می خواهم سیم کارت دوم را هم فعال کنم ولی بخواطر استفاده از کد فعال سازی در سیم کارت اول ، سیم کارت دوم فعال نمیشود و مینویسد که این دستگاه با شماره دیگری فعال شده چه کنم سیم ۲ فعال شود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      لطفا در صفحه آموزش فعالسازی، کادر <<فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی>> را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عبدالرحیم مبارکی · 2 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    سوالم در رابطه با گوشی‌های قدیمی هست گوشیهایی که قبل از طرح رجیستری داشتیم ولی استفاده نکردیم الآن اگه بخواهیم استفاده کنیم چکار باید کرد آیا راهی نداره برای استفاده مجدد آیا برای منی که از طرح رجیستری متضرر شدم کسی پاسخگو هست؟؟؟؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      باسلام وقت بخیر، با اجرای طرح رجیستری، دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح در کشور روشن نبوده یا از مبادی قانونی کشور وارد نشده باشند، و سابقه فعالیت دستگاه در شبکه روئیت نشده باشد ،نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید مهدی نقوی زاده · 2 ماه پیش
    سلام: من یک مودم سیم کارت خور i60از سایت ایرانسل خریداری کردم که دیروز به دستم رسید امروز که سیم کارت داخل دستگاه گذاشتم پیام اومده دستگاه شما رجستر نشده و تا اخر اردیبهشت بیشتر فعال نیست . شماره اینترنت ثابت که با 941 شروع میشه رو میزنه میگه شماره فعال نیست لطفا راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر ،این دستگاه ها مشمول طرح رجیستری نمی باشند لطفا صفحه تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/date
      در صورتی که از سمت همتا پیامک هشداری دریافت کردید لطفا به سایت https://hamta.ntsw.ir مراجعه کنید و در قسمت ثبت و پیگیری مشکلات شاخه دستگاه من تلفن همراه نیست پیامک هشدار دریافت کرده ام ثبت مشکل کنید.