شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش استعلام اصالت دستگاه

ضرورت استعلام اصالت پیش از خرید دستگاه سیم‌کارت خور نو یا کارکرده

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، پیش از خرید دستگاه، حتماً باید استعلام اصالت کنید و در پاسخ استعلام اصالت، به قانونی بودن، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز و روشن شدن دستگاه در گذشته توجه نمایید.

جهت استعلام اصالت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از چهار روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند استعلام اصالت را انجام داد:

  1. پیامک به شماره ۷۷۷۷
  2. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  3. کد دستوری #۷۷۷۷*
  4. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرایند استعلام اصالت با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

لازم است تا کد دستوری #۷۷۷۷* را با یک  شماره سیم کارت دلخواه شماره‌گیری نموده و دکمه برقراری تماس را انتخاب نمایید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۱، گزینه استعلام اصالت را انتخاب کنید.

  

مرحله سه:

در این مرحله باید 15 رقم ابتدایی شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه را بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید. این شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. پس در این مرحله احتیاجی به باز کردن جعبه دستگاه نیست.

   

مرحله چهارم:

درصورتی‌که شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است را به درستی وارد کرده باشید، پاسخ استعلام به‌صورت پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

ذکر غیرقانونی بودن دستگاه در پاسخ استعلام اصالت

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت."، یعنی این شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است غیرقانونی است و به‌هیچ‌عنوان، امکان ثبت و فعال شدن آن در سامانه همتا وجود ندارد.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید، چراکه پس از گذشت 30 روز از زمان اولین روشن شدن دستگاه، قطع خواهد شد.

دستگاه قانونی دارای نام واردکننده

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: شرکت ****"، یعنی شرکت تجاری ذکر شده، اقدام به واردات قانونی این دستگاه نموده و همچنین، کد فعال‌سازی آن را به سامانه همتا اعلام کرده است. هرگونه مشکل در زمینه فقدان کد فعال‌سازی، عدم تطابق شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ذکر شده در پیامک تأیید فعال‌سازی با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است قابل مشاهده از طریق #06#* و ...، باید توسط شما با این شرکت در میان گذاشته شود.

دستگاه مسافری

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: به‌صورت مسافری"، یعنی این دستگاه صرفاً برای استفاده شخصی مسافر وارد کشور شده و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرد. همچنین، این دستگاه فاقد هرگونه گارانتی یا خدمات پس از فروش بوده و در صورت بروز مشکل احتمالی در آینده، شخص خریدار، مرجع معتبری برای رفع مشکلات خود نخواهد داشت.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید.

دستگاه وارد شده از مناطق آزاد

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردکننده: صرفاً مناطق آزاد"، یعنی پرداخت عوارض این دستگاه، منطبق بر ضوابط مصوب در مناطق آزاد تجاری بوده و این دستگاه‌ها، صرفاً در همان مناطق آزاد، امکان استفاده از خدمات شبکه اپراتوری را دارا خواهند بود.

بنابراین اگر قصد استفاده از این دستگاه در داخل کشور و خارج از مناطق آزاد را دارید، اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید چراکه به‌زودی، ارائه خدمات اپراتوری برای این دستگاه‌ها، در خارج از مناطق آزاد تجاری، قطع خواهد شد.

نوع ارز (دولتی یا غیردولتی)

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "واردشده با ارز دولتی"، یعنی واردکننده این دستگاه، برای واردات آن ارز دولتی دریافت نموده است. بنابراین اگر فکر می‌کنید با توجه به نرخ ارز دولتی، گران‌فروشی رخ داده، می‌توانید از طریق نهادهای نظارتی (تعزیرات و سازمان حمایت و ...)، نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید.

شایان ذکر است همتا در این زمینه، تنها به همین میزان اطلاع‌رسانی نموده و وظیفه تعیین ارزش دستگاه و تشخیص گران‌فروشی و ...، بر عهده نهادهای نظارتی است.

این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است "، استحضار داشته باشید یعنی این دستگاه، پیش از این، حداقل با یک سیم‌کارت روشن شده و از خدمات شبکه اپراتوری استفاده نموده است.

بنابراین نباید به‌عنوان دستگاه آکبند، ارائه شود.

در صورتی که این عبارت در پایان پاسخ استعلام اصالت ذکر نشد، اظهار نظر قطعی در زمینه روشن شدن این دستگاه نمی توان داشت.

شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح ثبت تلفن همراه نیست

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح ثبت تلفن همراه نیست "، یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و در صورتی که تلفن همراه نباشد، می‌توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه و استفاده از آن، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است را به عنوان شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه قانونی ثبت نمایید.

توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خودداری نمایید. سرویس اینگونه دستگاه‌ها توسط سامانه همتا قطع خواهد شد. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد

شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه قانونی است ولی تلفن همراه نیست

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود "شناسه دستگاه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است جزء شناسه‌های قانونی ثبت شده است. در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خوداری نمایید."، یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و در صورتی که تلفن همراه نباشد، می‌توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه از آن استفاده نمائید.

توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خودداری نمایید. سرویس اینگونه دستگاه‌ها توسط سامانه همتا قطع خواهد شد. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رحمانی · 6 ماه پیش
    ببخشید امروزگوشی a50sبارم ۶ وحافظه۱۲۸خریدم‌کد Imei گوشی با‌جعبه ش یکیه ولی وقتی برای تست در سایت imeiمیرم میگه رم ۴ و حافظه ۶۴ یعنی مشکلش کجاست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که مشخصات دستگاهی که خریداری کرده اید با مشخصات خود گوشی مطابقت ندارد دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهسا · 6 ماه پیش
    باسلام من گوشی به ظاهر اکبند گرفتم ولی وقتی برای اولین بار وارد گوگل کروم گوشی شدم در قسمت پایین کادر جستجو که مربوط به دیدن بیشترین بازدید هاست با اینکه هنوز استفاده نشده بود چهار تا سایت ایرانی دیده میشد مثل نی نی سایت و باشگاه خبر نگران جوان و ویکی پدیا فارسی .... فروشنده که فروشگاه اینترنتی است زیر بار نمی رود و من الان نمیدونم چه طور میشه بفهمم گوشی قبل از اینکه سیم کارت روش رفته باش کجا و کی روشن شده ؟؟؟ تا بتونم ثابت کنم و مطمئن بشم گوشی واقعا اکبند بوده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر بررسی کارکرده یا آکبند بودن گوشی از سمت سامانه همتا قابل پیگیری نمی باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد صفری · 6 ماه پیش
    سلام. بنده دیروز یک گوشی ایفون (نو) خریداری کردم و فروشنده در زمان خرید اعلام کردند گوشی ریجیستر شده است.
    مراحلی که من باید طی کنم چی هست؟
    آیا من باید مبلغی پرداخت کنم و چجوری باید پرداخت کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید قندهاری · 6 ماه پیش
    سلام
    گوشی همراه من دو سیم کارت هستش و سیم کارت 1فعال شد اما سیم کارت 2 فعال نشد چون IMEI سیم 2 در سامانه همتا ثبت نشده و هیچ سرویسی از شبکه نمیگیرم
    چطور میشه IMEI سیم 1 ثبت شده باشه ولی IMEI سیم 2 ثبت نشده باشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، در صورتی که در پیامک تایید فعالسازی تنها یک شناسه فعال شده است لطفا فرایند افزودن دستگاه را انجام بدید.
      آموزش افزودن http://hmti.ir/03
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میثم سرداری · 6 ماه پیش
    سلام
    بنده یک ساعت هوشمند از سایت **** خرید کرده ام که سیم‌کارت خور هستش لطفاً بفرمایید چطور ریجستری کنم چون خیلی برام مهمه که ساعت با سیم‌کارت کار کنه.مدل ساعت smartwatch x86 هستش
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر ساعت های هوشمند مشمول طرح رجیستری نمی باشند لطفا صفحه تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/date
      چنانچه با قرار دادن سیم کارت پیامکی از همتا دریافت نمودید جهت بررسی شناسه ها را یادداشت کرده و با سامانه همتا 096366 تماس برقرار کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 6 ماه پیش
    باسلام من گوشیم یک مدتی خاموش بود بعد وقتی سیمکارت انداختم فعال بود بعد از مدتی پیام اومد دستگاه زیر جز دستگاههای ثبت شده نیست و از تاریخ 98/11/19 سرویس نخواهد گرفت و یک کد IMEI هم بهم داده لطفا راهنمایی کنین که چکار کنم فعال شه با تشکر فراوان .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما غیر قانونی اعلام میشود ودستگاه را داخل ایران خریداری کرده اید به فروشنده عودت دهید در صورت عدم همکاری فروشنده میتوانید ثبت شکایت انجام دهید
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان: http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد · 6 ماه پیش
    با سلام و خسته نباشید. من یه گوشی امسال عید خریدم رفتم خارج کشور و برگشتم حدود یک ماه پیش پیام اومد که باید ریجستری بشه و با این شماره ثبت نشده. من ستاره 7777 مربع رو گرفتم که پیام داده دستگاه مسافری هست با فروشنده مطرح کردم گفت درستش می کنم بعداز 10 روز دیدم اقدامی نمیکنه رفتم اتحادیه شکایت کردم الانم حدود 10 روز گذشته خبری نشده تماس می گیرم میگن بحث کروناست انجام نشده و خواهد شد. الان دو تا مسئله هست یکی اینکه آیا این مشکل مسافری رو میشه حل کرد و مسئله دوم شاید فروشنده با اتادیه رفیق باشه دارن وقت میخرن به وم مرجع میتونم مراجعه کنم. ممنون و تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا سوال 6-13 از بخش مسافری در صفحه سوالات متداول را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/faq
      در خصوص پیگیری شکایت از سمت اتحادیه پیگیری شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا پیشنماز · 6 ماه پیش
    سلام، خسته نباشید من یه گوشیه iPhone 6 دارم که قبل از طرح ریجستری فعال بوده و مال پدرم بوده الان میخوام با سیم کارت خودم فعال کنم ولی نه کد فعال سازی دارم نه راهشو بلدم چه اقداماتی نیاز هست که انجام بشه؟ با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر گوشی هایی که پیش از طرح روشن بودند نیاز به فعال سازی ندارد . با سیم کارتی که پیش از شروع طرح روی آن بوده فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.
      تاریخ مشمولیت: http://hmti.ir/date
      آموزش افزودن دستگاه: http://hmti.ir/03
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فراز نورمحمدي · 6 ماه پیش
    سلام دستگاه من ساعت هوشمنده بعد اینSMS اومده که این دستگاه غیر قانونی چگونه فعالش کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر ساعت های هوشمند مشمول طرح رجیستری نمی باشند لطفا صفحه تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/date
      لطفا جهت بررسی شناسه ها را یادداشت کرده و با سامانه همتا 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محجد علی اپرناک · 6 ماه پیش
    سلام گوشی امشب دزدیدن و استعلام کردم میگن مسافری اومده یعنی نمیشه شکایت کنم برای پیدا شدن!؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر سامانه همتا در زمینه گوشی های سرقتی پاسخگویی ندارد لطفا از سمت مراجع قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نازی موسوی · 6 ماه پیش
    سلام گوشی نات 2 هستش سیمکارت انداختم روش حالاآنتنش قطع شده هیچ کدوپیامکی جواب نمیده لطفا راهنماییم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، در صورتی که پیامک هشدار از سامانه همتا دریافت کرده اید و دستگاه غیر فعال گردیده است لطفا صفحه "پیامک های هشدار " http://hmti.ir/12 را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.برای انجام فرایند های سامانه همتا میتوانید سیمکارت را بر روی دستگاه دیگری قرار دهید.
      در غیر اینصورت سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزار و سیم کارت را از سمت اپراتور بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدزاده · 6 ماه پیش
    سلام گوشی تازه خریدم انتن گوشی من جفتش میپره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، در صورتی که پیامک هشدار از سامانه همتا دریافت کرده اید و دستگاه غیر فعال گردیده است لطفا صفحه "پیامک های هشدار " http://hmti.ir/12 را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.
      در غیر اینصورت سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزار و سیم کارت را از سمت اپراتور بررسی نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضار حمانی · 6 ماه پیش
    سلام، بنده یک گوشی هواوی y9 prime تازه امروز خریدم و پلمپش رو جلو خودم باز کرد ، یک کد فعالسازی از روی کارت گارانتی مایکروتل برام زد ، حالا وقتی IMEI رو در خانه وارد می کنم ، میگه شناسه گوشی شما غیر قانونی است و سرویس نخواهد گرفت و گفته تا16 / 1 /99 غیر فعال خواهد شد ، لطفا راهنمایی کنید که باید چیکار کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه خریداری شده داخل کشور باید در پاسخ استعلام اصالت قانونی اعلام شود. در غیر این صورت حتما دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هستی · 6 ماه پیش
    سلام ببخشید من شماره تلفن وارد کننده گوشیمو میخواستم وارد کننده گوشیم شرکت پارسیان مهر خلیج فارست هست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «اطلاعات گارانتی ثبت شده در سامانه جامع گارانتی» https://hmti.ir/i مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    H · 6 ماه پیش
    سلام من سیم کارتم رو گذاشتم روی یه گوشی دیگه والان پیام اومده که دستگاه سرویس نمیگیره باید چیکار کنم و سیم کارتش کار نمیکنه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه کنید و متناسب با پیامک دریافتی اقدام فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 7 ماه پیش
    سلام
    ایا تبلت سیم کارت خور نیاز به رجیستری دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر تبلت ها مشمول طرح رجیستری نمی باشند لطفا صفحه تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/date
      در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار دریافت کردید جهت بررسی شناسه ها را یادداشت کرده و با سامانه همتا 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Saeed · 7 ماه پیش
    میخام گوشیم و فعال کنم پیغام میده غیر قانونی هست چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه داخل کشور خریداری شده است و در پاسخ استعلام اصالت غیر قانونی اعلام می شود حتما دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد · 7 ماه پیش
    عرض سلام
    بنده امروز یک گوشی سامسونگ از نمایندگی سامسونگ خریدم . گوشی که انگار پلمپ بود و با چاقو بازش کرد . الان که توی سامانه همتا استلام اصالت گرفتم میگه قانونی و اوکی و اسم شرکت وارد ککنده رو هم میگه و تاریخ شروع گارانتی رو هم از امروز که خریدم میگه ....فقط اینکه میگه "این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است
    " منظورش چیه؟ یعنی گوش آکبند نیست؟؟؟
    البته من قبل از اینکه سیم کارت اصلیم رو که روی اون اونجا ریجیستری انجام شد رو داخل گوشی بزارم ، قبلش یه خط دیگه (خط دومم) رو داخلش گذاشتم و فعال شد و یک ربع بعد سیم کارت اصلی رو داخلش گذاشتم . علتش همینه؟؟ ممنونم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا کادر قرمز رنگ با عنوان " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است " را در این صفحه مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهنام میرزایی · 7 ماه پیش
    با سلام من ۷ ماهی هست گوشی ایفون پنج اس خریدم ولی انتقال مالکیت نزده بودیم الانم هیچ دسترسی به مالک گوشی ندارم.استعلامم میزنم میگه به دلیل جعل این شناسه بر روی دستگاه های مختلف و حفظ حقوق مالک استفاده محدود از ان به شماره مالک است.باید چکار کنم به هیجا دستم بند نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش دستگاه در حضور فروشنده الزامی است لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی · 7 ماه پیش
    سلام گوشی من دوسیم کارته و ماله قبل از طرح رجیستری میباشد و من در سایت همتا ثبت نام نکردم و عادی کار میکند .میخام گوشیو بفروشم .ایا گوشی به شماره های من ثبت شده و انتقال مالیکت لازم است؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سیمکارتی که پیش از شروع طرح ( باتوجه به تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date ) روی دستگاه بوده است فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید ( http://hmti.ir/03 ) دستگاه به نام شما ثبت میگردد سپس الزامی است در زمان فروش دستگاه به شخص خریدار انتقال مالکیت دهید.( http://hmti.ir/06 )