آموزش افزودن دستگاه

قابل استفاده برای دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح رجیستری

اگر دستگاهی دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، روشن بوده، می توانید به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود درآورید و سپس می‌توانید فرآیندهای سامانه همتا، از قبیل انتقال مالکیت و ... را برای آن انجام دهید.(مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند)

انجام فرآیند افزودن دستگاه با سیمکارت قبلی روی دستگاه

دقت داشته باشید، برای انجام موفقیت آمیز افزودن دستگاه، حتما باید با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، این فرآیند را انجام دهید، نه با هیچ سیم کارت دیگری.

دستگاه دوسیمکارته با یک اسلات روشن قبل از شروع طرح

اگر دستگاه دو سمیکارته‌ای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، تنها از یکی از اسلات‌های آن استفاده می‌کرده‌اید، در صورتی که الان در اسلات دوم، سیم کارت قرار دهید، پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما ارسال می‌شود. برای حل مشکل و ثبت شناسه (IMEI) اسلات دوم دستگاه‌تان، فرآیند افزودن دستگاه را با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، انجام دهید.

 جهت افزودن دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند افزودن دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند افزودن دستگاه، با استفاده از سایت اینترنتی www.hamta.ntsw.ir و کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود. 

 

افزودن دستگاه از طریق وبسایت اینترنتی hamta.ntsw.ir

مرحله یک:

در ابتدا به سایت اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir  مراجعه نمایید. برای ورود به سامانه می‌توان از شماره سیم کارت استفاده نمود و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت‌نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در اینجا ما قصد داریم تا با شماره سیم کارت وارد سامانه شویم.

 

مرحله دو:

در این مرحله شماره سیم کارتی که پیش از شروع طرح روی دستگاه‌تان بوده را وارد نموده و دکمه ورود را انتخاب نمایید. رمز عبور موقت برای شماره شما ارسال می‌شود. رمز عبور موقت را وارد کرده و وارد کارتابل خود در سامانه همتا شوید.

 

مرحله سه:

پس از ورود به کارتابل خود در سامانه همتا، در بخش مدیریت دستگاه‌ها، گزینه افزودن دستگاه را انتخاب کنید.

 

مرحله چهار:

در مرحله بعدی لازم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نموده و گزینه ثبت را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید، شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود

 

مرحله پنج:

درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه (IMEI)، سامانه به‌صورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش می‌دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را هم وارد نمایید.

مشکل در تشخیص تعداد اسلات (محل قرارگیری سیم کارت) در همتا

درصورتی‌که دستگاه شما دو اسلات (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمی‌شود و شما نمی‌توانید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخ‌گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح کنید.

 

مرحله شش:

چنانچه شناسه (IMEI)‌های اظهار شده، با سیم‌کارتی که در حال حاضر در کارتابل آن هستید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام خواهد شد.

 

مرحله هفت:

در ادامه، می‌توانید با انتخاب گزینه «مدیریت دستگاه‌ها» از منوی سمت راست، شناسه (IMEI)‌های اضافه شده به کارتابل را به همراه نشان تجاری و مدل دستگاه مشاهده نمایید.

 

افزودن دستگاه از طریق کد دستوری #۷۷۷۷*

مرحله اول:

در ابتدا با سیم‌کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و دکمه تماس، را انتخاب کنید.

 

مرحله دوم:

در ادامه عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی عدد ۴ را وارد نمایید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی لازم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نموده و گزینه ارسال را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید، شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه (IMEI)، سامانه به‌صورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش می‌دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را هم وارد نمایید.

مشکل در تشخیص تعداد اسلات (محل قرارگیری سیم کارت) در همتا

درصورتی‌که دستگاه شما دو اسلات (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمی‌شود و شما نمی‌توانید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخ‌گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح کنید.

 

مرحله پنجم:

سپس لازم است تا با وارد کردن عدد ۱ صحت اطلاعات وارد شده را تائید کنید. درصورتی‌که دستگاه تک سیم‌کارت باشد، یک شناسه (IMEI) و درصورتی‌که دستگاه دوسیمکارته باشد، هر دو شناسه (IMEI) در این مرحله نمایش داده می‌شوند.

 

مرحله شش:

در نهایت چنانچه شناسه (IMEI) های اظهار شده، با سیم‌کارتی که با آن #7777* را شماره‌گیری کرده بودید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام خواهد شد.

دستگاه دوسیمکارته با شناسه (IMEI) های یکسان

دستگاه‌های استاندارد و معتبر، به تعداد شکاف برای قرار دادن سیم کارت، شناسه (IMEI) دارند که بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است.

چنانچه دستگاه دوسیمکارته‌ای دارید که پیش از شروع طرح با سیم کارت خود از آن استفاده می‌نموده‌اید اما شناسه (IMEI)‌های درج شده بر روی جعبه، پشت باتری یا نمایش داده شده با شماره‌گیری #06#*، یکسان هستند، با مرکز پاسخ گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس گرفته و موضوع را مطرح نمایید.

پیامک هشدار انتقال مالکیت برای دستگاه‌های دوسیمکارته

دقت داشته باشید در سامانه همتا هر دستگاه، فارغ از تعداد اسلات‌های آن، تحت مالکیت تنها یک سیم‌کارت قرار دارد.

بنابراین، درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است باید توجه داشته باشید که پس از انجام موفقیت‌آمیز فرآیند «افزودن دستگاه»، هر دو شناسه (IMEI) دستگاه شما تحت مالکیت یک سیم‌کارت قرار می‌گیرد. لذا زمانی که در اسلات دوم سیم‌کارتی غیر از سیم‌کارت مالک دستگاه در سامانه همتا، قرار دهید، پیامک هشدار انتقال مالکیت دریافت خواهید کرد..

همان‌طور که در این پیامک ذکر شده، از آن جایی که قرارگیری این سیم‌کارت جدید در دستگاه، به علت خریدوفروش نبوده، بلکه مالک دستگاه یکی از سیم‌کارت‌های خود را درون دستگاه قرار داده، بنابراین نیاز به اقدام خاصی نیست.

 

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    azi · 4 ساعت پیش
    سلام. گوشی من رو دوستم از نمایندگی گرفته و میگه شماره خودمو دادم یعنی با شماره اون رجیستر شده احتمالا.الان گوشی من قط شده و وقتی افزودن دستگاه رو میزنم imei دوم رو اکسپت نمیکنه و میگه متتعلق ب شما نیست. باید چیکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی صداقت · 6 ساعت پیش
    گوشی من دو سیمکارته هست و الان که میخوام سیکارت دوم را ثبت کنم باید با سیم کارتی که اسلات اول سیم کارت گوشی فعال شده این کار رو انجام بدم ولی سیم کارت قبلی به دلیل اینکه مدت زیادی استفاده نشده توسط ایرانسل از مالکیت من خارج شده و بهش دسترسی ندارم حالا تکلیف مالکیت گوشی من چی میشه ؟ برای ثبت سیم کارت دوم گوشی چکار کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ستوده · 8 ساعت پیش
    سلام.

    میخواستم بدونم یک شخص چه تعداد گوشی میتونه در بخش مدیریت دستگاه اضافه کنه ؟ من الان یک گوشی فعال دارم و میخوام یک گوشی دیگر هم اضافه کنم . آیا میشه با یک سیم کارت چند گوشی در بخش مدیریت دستگاه اضافه کرد ؟ ممنون
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اسماعیلی · 14 ساعت پیش
    سلام عذرمیخوام برای من پیامک اومده و ی imelداده. اسلات دوم رو هم از من میخواد و نمیدونم چی هس و این شناسه 15 رقمی رو از کجا وارد کنم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ساعت پیش
      متن پیامک را با صفحه "پیامک های هشدار" بررسی و طبق مراحل و آموزش های داده شده فرایند ها را انجام دهید. آموزش های تصویری و گام به گام با توضیحات کامل می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    افشار · 19 ساعت پیش
    سلام من اشتباها 2تا IMEI رو برای یک خط وارد کردم چجوری میتونم یک شماره دیگه رو ثبت کنم دیگه IMEI بهم نمیده.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ساعت پیش
      هر دو شناسه دستگاه تحت مالکیت یک سیم کارت قرار می گیرند و مشکلی نیست.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 19 ساعت پیش
    سلام گوشی من شیائومی نوت سه دو سیم کارت هست و فقط یک سریال برای دو اسلاید داره .نمیتونم سیم کارت جدید بزارم تا میزارم اخطار میده .تو سامانه هم ثبت نمیشه سریال دوم میخواد من چکار کنم .هر دو شماره قبل طرح تو گوشیه اخطار برای اونا نمیاد ولی تا سیم جدید میزارم اخطار میده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ساعت پیش
      با مرکز تماس همتا در ارتباط باشید تا این مورد را بررسی و مرتفع کنند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سینا · 21 ساعت پیش
    سلام ببخشید من گوشیم دو سیم کارته هستش این مراحل رو انجام دادم و سریال رو‌ وارد میکنم و تایید رو میزنم میزنه سریال غیر قانونی چکار کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابوالفضل جعفری · 2 روز پیش
    ببخشید دوسیکاته هست وقتی می زنم میگه IMEI غیر قانونی از روشی استفاد همینه میگه از افزودن دستگاه استفاد کردم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید سرچاهی · 2 روز پیش
    سلام من گوشیم دو خطه هست از خط دومم اصلا استفاده نکردم الان خط گذاشتم انتن داره اما نمیشه تماس گرفت الان چطوری خط دو رو ثبت کنم ممنون میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      اگر گوشی انتن دارد، از طرف همتا مشکلی نیست ولی برای اطمینان مراحل این آموزش را انجام دهید تا هر دو شناسه ثبت شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 3 روز پیش
    سلام وعرض ادب من تمام مراحل بالا را برای گوشی قدیمی ام که اپل هست وسه سال خاموش بوده انجام دادم اما سامانه IMEi گوشی ام را تایید نمیکنه ومیگه ثبت نشده حالا چکارباید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      استعلام اصالت بگیرید. اگر گوشی شما قانونی شناخته شود، آموزش "عدم شناخت مالک قبلی" را ملاحظه کنید تا مشخص شود با کدام سیم کارت امکان ثبت دارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد حسین همتی · 3 روز پیش
    خواهش میکنم سریع جواب بدین

    نمیدونم باید چی کار کنم با سیم کارت خودم که وارد میشم اصلا بهش پیام کد ورود به همتارو نمیدن ... با سیم کارت یه نفر دیگه هم که وارد میشم شناسه رو قبول نمیکه... چیکر کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      مشکل تحویل نشدن پیامک مربوط به اپراتور سیم کارت می باشد. در صورت مشکل می توانید فرایند ها را از طریق #7777* انجام دهید. آموزش ها را ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 3 روز پیش
    سلام شناسه ای ک از *#06# دریافت کردم معتبر نیس باید برای افزودن دستگاه پیش از ریجستری فعال شده چه کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      آموزش همین صفحه را ملاحظه نمائید. سوال 1-6 و 1-7 بخش سوالات متداول را نیز ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Sami · 4 روز پیش
    باسلام گوشی من نوکیا ۶هست ۹۶/۹/۳۰خریدمش قبلاً باسیکارتم کار میکرد یک ماهی بود خراب شده بود حالا که بعد یک ماه سیمکارتم انداختم کار نمیکنه وبااینکه از این سایت اقدام کردم بازم نتیجه نگرفتم وبااین گوشیم نمیتونم سیمکارتم فعال کنم.درخالی که تو گوشی های دیگه کار میکنه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      پیامی که از همتا دریافت می کنید چیست؟ و شما چه اقدامی انجام داده اید؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 4 روز پیش
    سلام خسته نباشید.گوشی من 4 سال قبل سرقت شده آیا میشه با این روش گوشیم رو غیر فعال کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ‌رضا قهرمانیان · 5 روز پیش
    سلام. خداقوت.گوشی من 2سیمکارته هست.قبلا وقتی یکی از سیمکارت های دیگمو داخل اسلات دوم قرار میدادم یه پیامک مبنی بر مالک این دستگاه شماره تلفن دیگری است میومد.ولی چند روزیه یه پیامک مبنی بر به دلیل فعالیت همزمان چند دستگاه بااین شناسه و جلوگیری ازتضییع حقوق مالک میاد و روز بعد سرویس دهی سیمکارت قطع میشه.ممنون میشم راهنمایی کنین.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      افزودن دستگاه را برای سیم کارت اصلی خود که قبلا فعال بوده است انجام دهید. سپس به سایت همتا مراجعه کنید و برای هر شناسه دستگاه یک سیم کارت مجزا تعریف کنید. در صورت تعویض سیم کارت برای هر شناسه، برای استفاده بیش از سه روز باید به سیم کارت جدید انتقال مالکیت بدهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سمیرا مطهری · 6 روز پیش
    سلام و عرض ادب
    جایگاه سیم یک من خراب شده و من مجبور شدم سیم کارت را در جایگاه شماره 2 قرار دهم. حالا سیم کارت من قطع شده و پیامک و شماره‌گیری آن کار نمی‌کند. پیامکی در ارتباط با رمز موقت برای من نمی‌آید که وارد کنم. لطفا راهنمایی بفرمایید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سیم کارت را در دستگاه دیگری قرار داده و فرایند افزودن دستگاه را برای دستگاه خود بزنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین نژاد · 6 روز پیش
    سلام و خسته نباشید
    ببخشید گوشی من چند وقت پیش گم شد چند روز بعدش روشن کردن و استفاده می کردن . سیم کارتهام رو غیرفعال کردم .الان میرم سایت همتا با شماره تلفن خودم ثبت شده . می خوام بدونم روشی هست بشه گوشی رو پیدا کرد ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Zara Bax · 6 روز پیش
    سلام من وقتی میخام از سیم دوم گوشی استفاده کنم بهم اجازه نمیده افزودن دستگاهو انجام دادم و هر دو الات رو وارد کردم اما باز مدت زمان بهم میده و اینترنتمو قطع کرده چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      به دلیل کامنتهای تکراری با نام های مختلف پاسخ شما حذف شد. با تشکر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mehran · 6 روز پیش
    سلام من وقتی میخام از سیم دوم گوشی استفاده کنم بهم اجازه نمیده افزودن دستگاهو انجام دادم و هر دو الات رو وارد کردم اما باز مدت زمان بهم میده و اینترنتمو قطع کرده چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      به دلیل کامنتهای تکراری با نام های مختلف پاسخ شما حذف شد. با تشکر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Zahra · 6 روز پیش
    سلام
    من الان که میخام از سیم کارت دوم استفاده کنم بهم اجازه نمیده و مدت زمان مشخص میکنه افزودن دستگاه روهم انجام دادم ولی این ک میگه نادیده بگیرید نمیشه نادیده گرفت چون اینترنتمو قطع کرده
    چکار کنم ؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      به دلیل کامنتهای تکراری با نام های مختلف پاسخ شما حذف شد. با تشکر