آموزش افزودن دستگاه

قابل استفاده برای دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح رجیستری

اگر دستگاهی دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، روشن بوده، می توانید به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود درآورید و سپس می‌توانید فرآیندهای سامانه همتا، از قبیل انتقال مالکیت و ... را برای آن انجام دهید.(مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند)

انجام فرآیند افزودن دستگاه با سیمکارت قبلی روی دستگاه

دقت داشته باشید، برای انجام موفقیت آمیز افزودن دستگاه، حتما باید با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، این فرآیند را انجام دهید، نه با هیچ سیم کارت دیگری.

دستگاه دوسیمکارته با یک اسلات روشن قبل از شروع طرح

اگر دستگاه دو سمیکارته‌ای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، تنها از یکی از اسلات‌های آن استفاده می‌کرده‌اید، در صورتی که الان در اسلات دوم، سیم کارت قرار دهید، پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما ارسال می‌شود. برای حل مشکل و ثبت شناسه (IMEI) اسلات دوم دستگاه‌تان، فرآیند افزودن دستگاه را با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، انجام دهید.

 جهت افزودن دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند افزودن دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند افزودن دستگاه، با استفاده از سایت اینترنتی www.hamta.ntsw.ir و کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود. 

 

افزودن دستگاه از طریق وبسایت اینترنتی hamta.ntsw.ir

مرحله یک:

در ابتدا به سایت اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir  مراجعه نمایید. برای ورود به سامانه می‌توان از شماره سیم کارت استفاده نمود و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت‌نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در اینجا ما قصد داریم تا با شماره سیم کارت وارد سامانه شویم.

 

مرحله دو:

در این مرحله شماره سیم کارتی که پیش از شروع طرح روی دستگاه‌تان بوده را وارد نموده و دکمه ورود را انتخاب نمایید. رمز عبور موقت برای شماره شما ارسال می‌شود. رمز عبور موقت را وارد کرده و وارد کارتابل خود در سامانه همتا شوید.

 

مرحله سه:

پس از ورود به کارتابل خود در سامانه همتا، در بخش مدیریت دستگاه‌ها، گزینه افزودن دستگاه را انتخاب کنید.

 

مرحله چهار:

در مرحله بعدی لازم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نموده و گزینه ثبت را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید، شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود

 

مرحله پنج:

درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه (IMEI)، سامانه به‌صورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش می‌دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را هم وارد نمایید.

مشکل در تشخیص تعداد اسلات (محل قرارگیری سیم کارت) در همتا

درصورتی‌که دستگاه شما دو اسلات (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمی‌شود و شما نمی‌توانید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخ‌گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح کنید.

 

مرحله شش:

چنانچه شناسه (IMEI)‌های اظهار شده، با سیم‌کارتی که در حال حاضر در کارتابل آن هستید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام خواهد شد.

 

مرحله هفت:

در ادامه، می‌توانید با انتخاب گزینه «مدیریت دستگاه‌ها» از منوی سمت راست، شناسه (IMEI)‌های اضافه شده به کارتابل را به همراه نشان تجاری و مدل دستگاه مشاهده نمایید.

 

افزودن دستگاه از طریق کد دستوری #۷۷۷۷*

مرحله اول:

در ابتدا با سیم‌کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و دکمه تماس، را انتخاب کنید.

 

مرحله دوم:

در ادامه عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی عدد ۴ را وارد نمایید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی لازم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نموده و گزینه ارسال را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید، شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه (IMEI)، سامانه به‌صورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش می‌دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را هم وارد نمایید.

مشکل در تشخیص تعداد اسلات (محل قرارگیری سیم کارت) در همتا

درصورتی‌که دستگاه شما دو اسلات (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمی‌شود و شما نمی‌توانید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخ‌گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح کنید.

 

مرحله پنجم:

سپس لازم است تا با وارد کردن عدد ۱ صحت اطلاعات وارد شده را تائید کنید. درصورتی‌که دستگاه تک سیم‌کارت باشد، یک شناسه (IMEI) و درصورتی‌که دستگاه دوسیمکارته باشد، هر دو شناسه (IMEI) در این مرحله نمایش داده می‌شوند.

 

مرحله شش:

در نهایت چنانچه شناسه (IMEI) های اظهار شده، با سیم‌کارتی که با آن #7777* را شماره‌گیری کرده بودید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام خواهد شد.

دستگاه دوسیمکارته با شناسه (IMEI) های یکسان

دستگاه‌های استاندارد و معتبر، به تعداد شکاف برای قرار دادن سیم کارت، شناسه (IMEI) دارند که بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است.

چنانچه دستگاه دوسیمکارته‌ای دارید که پیش از شروع طرح با سیم کارت خود از آن استفاده می‌نموده‌اید اما شناسه (IMEI)‌های درج شده بر روی جعبه، پشت باتری یا نمایش داده شده با شماره‌گیری #06#*، یکسان هستند، با مرکز پاسخ گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس گرفته و موضوع را مطرح نمایید.

پیامک هشدار انتقال مالکیت برای دستگاه‌های دوسیمکارته

دقت داشته باشید در سامانه همتا هر دستگاه، فارغ از تعداد اسلات‌های آن، تحت مالکیت تنها یک سیم‌کارت قرار دارد.

بنابراین، درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است باید توجه داشته باشید که پس از انجام موفقیت‌آمیز فرآیند «افزودن دستگاه»، هر دو شناسه (IMEI) دستگاه شما تحت مالکیت یک سیم‌کارت قرار می‌گیرد. لذا زمانی که در اسلات دوم سیم‌کارتی غیر از سیم‌کارت مالک دستگاه در سامانه همتا، قرار دهید، پیامک هشدار انتقال مالکیت دریافت خواهید کرد..

همان‌طور که در این پیامک ذکر شده، از آن جایی که قرارگیری این سیم‌کارت جدید در دستگاه، به علت خریدوفروش نبوده، بلکه مالک دستگاه یکی از سیم‌کارت‌های خود را درون دستگاه قرار داده، بنابراین نیاز به اقدام خاصی نیست.

پیام انتقال مالکیت با مهلت قطع برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) دارید و پس از انجام فرایند افزودن دستگاه، برای سیم‌کارت دوم دستگاه پیام هشدار انتقال مالکیت با ذکر مهلت قطع دریافت کردید، آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را پس از افزودن دستگاه ملاحظه نمائید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سهیل · 1 روز پیش
    یعنی اسلات سیمکارت دوم غیر فعال هست.آیا باید تنظیمات دیگه روی گوشی انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه پیامکی از طرف همتا دریافت کرده اید و سیم کارت غیر فعال گردیده است به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه کنید و بر اساس پیامک دریافتی اقدامات لازم را به عمل آورید.
      در غیر این صورت دستگاه را به لحاظ سخت افزاری و سیم کارت را از طرف اوپراتور بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جلال اقاپور · 1 روز پیش
    سلام وقت بخیر خسته نباشین من چند ماه پیش یه گوشی نو خریده بودم از شهر . و فروشنده گف یه روز بیار برات فعالش کنم.تو این چند ماه سیم کارت هارو می آورد الان دیگه یکی دو هفته هیچ سیم کارتیو نمیاره .الان میخام فعالش کنم با کد شش رقمی از طریق سایت همتا میگه "شناسه دستگاه غیرقانونی میباشد" یا استعلام اصالت میگیرم میگه " شناسه دستگاه جز شناسه های قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه شبکه نخواهد گرفت.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، تمامی دستگاه های خریداری شده در داخل ایران باید در پاسخ استعلام اصالت قانونی ذکر گردند در غیر این صورت دستگاه را به فروشنده پس دهید؛ چنانچه همکاری نکردند امکان ثبت شکایت دارید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سهیل · 2 روز پیش
    همه این کارها رو انجام دادم ولی بازم سیمکارت دوم نشون داده نمیشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا مشکل دستگاه را به صورت واضح تر اعلام نمایید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 2 روز پیش
    سلام قصدخریدگوشی دست دوم بدون کارتون رادارم صاحبش میگویدکارتونش گم شده ولی حاضرم انتقال مالکیت بدم.لطفا راهنمائی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «میخواهم دستگاه کارکرده خریداری کنم» http://hmti.ir/old مراجعه کنید و با دقت مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیدحسین احمدی · 3 روز پیش
    سلام
    یکی از سیم کارت ها به نام من نیست
    گوشی بنده نیز دو سیم کارته هست
    خطی که به نام هست الان داخل سامانه با گوشیم ست شده
    لازم هست برای خطی که به نام من نیست نیز کاری بکنم یا خیر؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، در صورتی که از همتا پیامکی دریافت کردید به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه کنید و بر اساس پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 4 روز پیش
    سلام چجوری متوجه بشم آخرین شماره سیم کارتی که روی گوشی بوده چی بوده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، این مورد از طرف همتا قابلیت پیگیری ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 5 روز پیش
    با سلام
    من گوشی ای رو قبل اینکه طرح رجیستری جدی بشه کادو گرفته بودم و الان میخواستم اونو فعال کنم که پیغام میاد که این گوشی با شماره ی دیگه ای ثبت شده. چطور میتونم این رو تغییر مالکیت بدم . هیچ دسترسی به فردی که این گوشی ازش خریداری شده و به بنده کادو داده شده نداریم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، در صورتی که از طرف همتا پیامکی دریافت نموده اید به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه کنید و متناسب با پیامک دریافتی اقدام کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 7 روز پیش
    باسلام. من برای افزودن دستگاه و انتقال مالکیت به مشکل برخوردم. من یک گوشی خریداری کردم و بعد از سه ماه سیمکارت جدیدی خریدم و بر روی دستگاه گذاشتم. چون هر دو سیمکارت برای خودم بود ، نیازی به انتقال مالکیت ندیدم. الان قصد فروش همان گوشی را دارم ولی برای افزودن دستگاه بر روی خط کنونی ام، به اخطار "در صورتی که سیمکارت قبلی منقضی/تغییرمالکیت شده است، آن را وارد نمایید". شماره قبلی ام را وارد میکنم ولی با پیغام "سیم کارت وارد شده جزء سیم کارت های منقضی /فروش رفته نمی باشد" روبرو می شوم. مشکل اینجاست کهسیم کارت قبلی ام را گم کرده ام و نمیتوانم از طریق کد دستوری 7777 نیز اقدام کنم. ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا ابتدا به اپراتور مراجعه کنید و سیمکارتی که پیش از شروع طرح ( باتوجه به تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date ) روی دستگاه بوده را دریافت کنید سپس میتوانید فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی رجبی · 9 روز پیش
    سلام ببخشید
    پیرو پاسخی که دادید.من پیام (این شناسه جزو شناسه های ثبت شده نمیباشد و سرویس نخواهد گرفت) رو دریافت کردم و صفحه پیامک های هشدار رو هم که فرمودید مطالعه کردم ولی چون گوشی انتن نداره هیچ کاری نمیشه کرد.
    راه حلی وجود داره؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را داخل کشور خریداری کرده اید و داخل پیامک های هشدار غیر قانونی ذکر شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید .
      چنانچه همکاری نکرد می توانید ثبت شکایت کنید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی رجبی · 9 روز پیش
    سلام خسته نباشید.
    چن ماهیه گوشیو خریدم تا به امروز ازش استفاده نکردم،(اول خرید انتن داشت) ولی الان انتن نداره و به همین خاطر پیامک برای ورود به سامانه همتانمیاد باید چیکار کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که پیامک هشدار دریافت کردید و غیر فعال گردیده به صفحه پیامک های هشدار مراجعه کنید و طبق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید. http://hmti.ir/12
      ضمنا برای انجام فرایند های سامانه همتا میتوانید سیمکارت را روی دستگاه دیگری قرار دهید.
      در غیر اینصورت از سلامت دستگاه مطمئن شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدسلطانی · 10 روز پیش
    سلام
    با وارد کردن شناسه های دستگاه دوسیم کارت م در سامانه ی *#7777# این پیام واسم ارسال میشه:شناسه های وارد شده مربوط به یک دستگاه نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا شناسه های ۱۵رقمی دستگاه مربوطه را از طریق شماره گیری #۰۶#* دریافت کنید و سپس اقدام به ثبت افزودن نمایید.
      درصورتی که شناسه های دریافتی از #۰۶#*را وارد می کنید و با این خطا مواجه می شوید، ضمن یادداشت شناسه ها با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عاطف · 11 روز پیش
    با سلام هرکاری میکنم اصلا ثبت نمیشه در سایت همتا و تمام اطلاعات درست میزنم اما تکمیل فرایند نمیکنه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا متن خطای دریافت کرده را اعلام نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 12 روز پیش
    سلام همه مراحل رو انجام دادم اما بازم نمیتونم از سیم کارت استفاده کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه قبل از فرایند افزودن دستگاه غیر فعال بوده نیاز است یکبار دستگاه را خاموش و روشن کنید تا فعال گردد.
      در غیر اینصورت لطفا ابتدا از سلامت دستگاه مطمن شوید و چنانچه مشکل برطرف نگردید مشکل خود را واضح تر اعلام کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی الخانی · 14 روز پیش
    سلام من یه گوشی دارم دزدیده شده میخواستم ازسامانه دربیارم تااستفاده نشه میشه راهنمایی بکنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر سامانه همتا در زمینه گوشی های سرقتی پاسخگویی ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سروش · 14 روز پیش
    سلام
    من گوشیمو روی شماره اشتباه رجیستر کردم و مال من نیست.باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا وارد سایت همتا شده و در قسمت ثبت و پیگیری مشکلات درخواست خود را ثبت نمایید.
      سایت همتا : www.hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ft · 14 روز پیش
    سلام من چند سال پیش ی گوشی دو اسلاته گرفتم ک یکیشون فعال بود یکی دیگه رو هم ی ماه پیش فعال کردم ک الان دیگه نمیتونم استفاده کنم از طریق سایت برای افزودن دستگاه اقدام کردم اما بعد از وارد کردن شناسه هردو اسلات میزنه درصورتیکه شماره قبلی منقضی یا تغییر مالکیت شده آن را وارد کنید اینجا هر شماره ای میزنم نمیشه هم قبلی رو زدم هم جدیده هم اون گزینه ک گفته ندارم الان باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه دارای مالک قطعی بوده و برای سیمکارت مالک تغییر نام صورت گرفته است لطفا صفحه " آموزش بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده " را مطالعه کنید. http://hmti.ir/15
      در غیر اینصورت فرایند افزودن دستگاه را از طریق کد دستوری #7777* و با سیمکارتی که پیش از شروع طرح روی اسلات اول فعال بوده انجام دهید
      تاریخ مشمولیت : http://hmti.ir/date
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 15 روز پیش
    دوست عزیز سیم کارتی که با اون گوشی رو فعال کردم به نام دوستم بود . سیم کارت الان فعاله و ایشون هنوز ازش استفاده میکنه .ولی از زمان خرید گوشی سیم کارت خودم داخلش بوده. حالا با ایشان مشکل پیدا کردم و کد فعالسازی به من نمیده . الان باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت تنها از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد . اینگونه موارد از طرف سامانه همتا قابلیت پیگیری ندارد .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 15 روز پیش
    سلام

    من گوشی ایفونی دارم که میخوام بفروشم و باید تغییر ریجستری بدم ولی متاسفانه به سیمکارتی که گوشی ریجستر کردم دسترسی ندارم و نمیتونم کدی که برای تغییر مالکیت دستگاه میاد دریافت کنم
    میتونید راهنمایی کنید که ایا راهی هست که بشه بدون کد فعالسازی تغییر مالکیت کوشی داد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد چنانچه برای سیمکارت مالک تغییر نام صورت گیرد یا سلب امتیاز شود میتوانید فرایند بازیابی را انجام دهید.
      لطفا صفحه " آموزش بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده " را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/15
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فردین اصلان · 16 روز پیش
    سلام
    من یه گوشی از خارج کشور اوردم رفتم یجا برام رجیستری کرد.
    منم بخاطر ی کاری مجبور شدم سیم کارت رو عوض کنم ولی الان گوشی قطع شده باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که پیامک هشدار دریافت کردید و غیر فعال گردیده به صفحه پیامک های هشدار مراجعه کنید و طبق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید. http://hmti.ir/12
      در غیر اینصورت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری و سیمکارت را از سمت اپراتور بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ali · 16 روز پیش
    سلام گوشی من غیر قانونی نیست ولی گوشی رو توی سامانه ثبت نکردم و وقتی میزنم میگه روی شبکه ثبت نشده چه کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که پیامک هشدار دریافت کردید و غیر فعال گردیده به صفحه پیامک های هشدار مراجعه کنید و طبق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید. http://hmti.ir/12
      در غیر اینصورت از سلامت دستگاه مطمئن شوید.