شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش افزودن دستگاه

قابل استفاده برای دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح رجیستری

اگر دستگاهی دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، روشن بوده، می توانید به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود درآورید و سپس می‌توانید فرآیندهای سامانه همتا، از قبیل انتقال مالکیت و ... را برای آن انجام دهید.(مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند)

انجام فرآیند افزودن دستگاه با سیمکارت قبلی روی دستگاه

دقت داشته باشید، برای انجام موفقیت آمیز افزودن دستگاه، حتما باید با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، این فرآیند را انجام دهید، نه با هیچ سیم کارت دیگری.

دستگاه دوسیمکارته با یک اسلات روشن قبل از شروع طرح

اگر دستگاه دو سمیکارته‌ای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، تنها از یکی از اسلات‌های آن استفاده می‌کرده‌اید، در صورتی که الان در اسلات دوم، سیم کارت قرار دهید، پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما ارسال می‌شود. برای حل مشکل و ثبت شناسه (IMEI) اسلات دوم دستگاه‌تان، فرآیند افزودن دستگاه را با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، انجام دهید.

 جهت افزودن دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند افزودن دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند افزودن دستگاه، با استفاده از سایت اینترنتی www.hamta.ntsw.ir و کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود. 

 

افزودن دستگاه از طریق وبسایت اینترنتی hamta.ntsw.ir

مرحله یک:

در ابتدا به سایت اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir  مراجعه نمایید. برای ورود به سامانه می‌توان از شماره سیم کارت استفاده نمود و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت‌نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در اینجا ما قصد داریم تا با شماره سیم کارت وارد سامانه شویم.

 

مرحله دو:

در این مرحله شماره سیم کارتی که پیش از شروع طرح روی دستگاه‌تان بوده را وارد نموده و دکمه ورود را انتخاب نمایید. رمز عبور موقت برای شماره شما ارسال می‌شود. رمز عبور موقت را وارد کرده و وارد کارتابل خود در سامانه همتا شوید.

 

مرحله سه:

پس از ورود به کارتابل خود در سامانه همتا، در بخش مدیریت دستگاه‌ها، گزینه افزودن دستگاه را انتخاب کنید.

 

مرحله چهار:

در مرحله بعدی لازم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نموده و گزینه ثبت را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید، شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود

 

مرحله پنج:

درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه (IMEI)، سامانه به‌صورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش می‌دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را هم وارد نمایید.

مشکل در تشخیص تعداد اسلات (محل قرارگیری سیم کارت) در همتا

درصورتی‌که دستگاه شما دو اسلات (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمی‌شود و شما نمی‌توانید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخ‌گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح کنید.

 

مرحله شش:

چنانچه شناسه (IMEI)‌های اظهار شده، با سیم‌کارتی که در حال حاضر در کارتابل آن هستید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام خواهد شد.

 

مرحله هفت:

در ادامه، می‌توانید با انتخاب گزینه «مدیریت دستگاه‌ها» از منوی سمت راست، شناسه (IMEI)‌های اضافه شده به کارتابل را به همراه نشان تجاری و مدل دستگاه مشاهده نمایید.

 

افزودن دستگاه از طریق کد دستوری #۷۷۷۷*

مرحله اول:

در ابتدا با سیم‌کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و دکمه تماس، را انتخاب کنید.

 

مرحله دوم:

در ادامه عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی عدد ۴ را وارد نمایید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی لازم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نموده و گزینه ارسال را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید، شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه (IMEI)، سامانه به‌صورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش می‌دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را هم وارد نمایید.

مشکل در تشخیص تعداد اسلات (محل قرارگیری سیم کارت) در همتا

درصورتی‌که دستگاه شما دو اسلات (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمی‌شود و شما نمی‌توانید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخ‌گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح کنید.

 

مرحله پنجم:

سپس لازم است تا با وارد کردن عدد ۱ صحت اطلاعات وارد شده را تائید کنید. درصورتی‌که دستگاه تک سیم‌کارت باشد، یک شناسه (IMEI) و درصورتی‌که دستگاه دوسیمکارته باشد، هر دو شناسه (IMEI) در این مرحله نمایش داده می‌شوند.

 

مرحله شش:

در نهایت چنانچه شناسه (IMEI) های اظهار شده، با سیم‌کارتی که با آن #7777* را شماره‌گیری کرده بودید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام خواهد شد.

دستگاه دوسیمکارته با شناسه (IMEI) های یکسان

دستگاه‌های استاندارد و معتبر، به تعداد شکاف برای قرار دادن سیم کارت، شناسه (IMEI) دارند که بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است.

چنانچه دستگاه دوسیمکارته‌ای دارید که پیش از شروع طرح با سیم کارت خود از آن استفاده می‌نموده‌اید اما شناسه (IMEI)‌های درج شده بر روی جعبه، پشت باتری یا نمایش داده شده با شماره‌گیری #06#*، یکسان هستند، با مرکز پاسخ گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس گرفته و موضوع را مطرح نمایید.

پیامک هشدار انتقال مالکیت برای دستگاه‌های دوسیمکارته

دقت داشته باشید در سامانه همتا هر دستگاه، فارغ از تعداد اسلات‌های آن، تحت مالکیت تنها یک سیم‌کارت قرار دارد.

بنابراین، درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است باید توجه داشته باشید که پس از انجام موفقیت‌آمیز فرآیند «افزودن دستگاه»، هر دو شناسه (IMEI) دستگاه شما تحت مالکیت یک سیم‌کارت قرار می‌گیرد. لذا زمانی که در اسلات دوم سیم‌کارتی غیر از سیم‌کارت مالک دستگاه در سامانه همتا، قرار دهید، پیامک هشدار انتقال مالکیت دریافت خواهید کرد..

همان‌طور که در این پیامک ذکر شده، از آن جایی که قرارگیری این سیم‌کارت جدید در دستگاه، به علت خریدوفروش نبوده، بلکه مالک دستگاه یکی از سیم‌کارت‌های خود را درون دستگاه قرار داده، بنابراین نیاز به اقدام خاصی نیست.

پیام انتقال مالکیت با مهلت قطع برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) دارید و پس از انجام فرایند افزودن دستگاه، برای سیم‌کارت دوم دستگاه پیام هشدار انتقال مالکیت با ذکر مهلت قطع دریافت کردید، آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را پس از افزودن دستگاه ملاحظه نمائید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اکرمی · 7 ساعت پیش
    سلام گوشیم رو سیم کارتی ریجستری شده الان شکسته و نیست برای انتقال مالکیت رو سیم کارت جدید چه کنم؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر، فرآیند انتقال مالکیت صرفا با سیم کارت مالک امکان پذیر می باشد؛ لطفا به اپراتور سیم کارت مربوطه جهت دریافت مجدد آن مراجعه فرمایید. چنانچه سیم کارت سلب امتیاز گشته بود لطفا صفحه «آموزش بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده » http://hmti.ir/15 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mohsen · 1 روز پیش
    سلام من گوشیمو قبل از طرح خریدم الان سیم کارت دوم رو وارد کردم برای سیم کارن اس ام اس اومد که دستگاه جزء دستگاه های ثبت شده نیست ... در تاریخ.... سرویس نخواهد گرفت... چیکار کنم؟؟؟؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Dark · 1 روز پیش
    سلام من گوشیمو گم کردم.میشه کاری کنم که قابل استفاده نشه؟!!نمیتونم حذفش کنم انتقال مالکیتش
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا بختیاری · 2 روز پیش
    سلام وقت بخیر من گوشیمو قبلا ریجستری کردم اما به دلیل اینکه صفحه ی گوشیم شکست و مجبور شدم تعمیرش کنم سیم کارتهامو خارج کردم الان دیگه سیم کارتها کار نمیکنه و سرویس دریافت نمیکنه چکار کنم البته باز هم الان تو همین سایت ریجستری کردم خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      باسلام در صورتی که قبل از تعمیر دستگاه بدون مشکل بوده و در حال حاضر با هیچ سیم کارتی آنتن دهی ندارد به تعمیرکار مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 2 روز پیش
    سلام من گوشی nokia 1050 دارم ولی الآن چند وقتی هست آنتن اون بالا نمی آد و یا اگر بالا می آید نمی شود با کسی تماس بگیرم و وقتی هم که جست و جو شبکه می زنم و اپراتور موردنظر و رو انتخاب می کنم می زند دسترسی ممکن نیست من باید چه کار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، در صورتی که پیامک هشداری با مهلت قطع از طرف همتا دریافت نمودید و آنتن دهی قطع گردید است لطفا صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 را مطالعه فرمایید و متناسب با پیامک دریافتی اقدام کنید.در غیر این صورت لطفا سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزار و سیم کارت را از سمت اپراتور بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جواداسدی · 3 روز پیش
    سلام من ثبت نام نکردم سیم کارتم الان کار نمیکنه باید چیکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
    با سلام وقت بخیر از طریق کد دستوری #06#* شناسه های دستگاه را دریافت نموده و با سامانه همتا 096366 تماس بگیرید. با تشکر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی اصغر · 3 روز پیش
    سلام گوشی بنده چون ساده است درباره گوشی ندارد ومن این گوشی دو سیمکارت را سال قبل از طرح ریجستری خریدم حال هردو شناسه یا imeiگوشی یک شماره است بنطر شما دولت نباید قبل اجرای طرح اطلاع رسانی میکرد. من العان چندین روز هست که گرفتارم یک بار سیم کارت دوم کار میکند باز یک روز از کار می افتد. باسپاس
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام وقت بخیر از طریق کد دستوری #06#* شناسه های دستگاه را دریافت نموده و با سامانه همتا 096366 تماس بگیرید. با تشکر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدحسین محمدپورجاوی · 3 روز پیش
    ریجستری اززمان خریدگوشی انجام ندادم والان شماره گیری یاپیام انجام نمیده گوشی اکبندبوده چیکارکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا صفحه " آموزش فعال سازی دستگاه " را مطالعه کنید . ضمنا فرایند فعال سازی را میتوانید با گوشی فعال دیگری انجام دهید سپس گوشی خود را خاموش و روشن کنید تا فعال گردد.
      http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد غیوری · 5 روز پیش
    سلام
    می خواستم بدونم اگر به اپراتور دیگه ترابرد کنم مشکلی در رجیستری گوشی پیش نمیاد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد ابراهیمی · 5 روز پیش
    سلام مجدد
    مشکل اینجاست پیامک بصورت نصفه برای من ارسال شده:
    مالک دستگاه شماره ... است
    درصورت خرید از فروشنده کد فعالسازی گرفته و با شماره گیری
    همینجا پیامک ارسال شده متنش به پایان میرسه و نمیدونم آیا هشدار قطع داده یا خیر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر سیم کارت دیگری را داخل دستگاه قرار دهیدمجدد پیامک دریافت کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد ابراهیمی · 7 روز پیش
    سلام
    ببخشید من یک گوشی با کد خریدم و برای سیمکارتم با آن کد گوشی رو رجیستری کردم
    الان بعد دو سال یک سیمکارت جدید خریدم که میخوام بعنوان سیمکارت دوم ازش استفاده کنم
    باید چکار کنم؟ کار خاصی نیاز نیست انجام داد یا باید یجوری سیمکارت دوم هم ثبت کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر،خیر نیازی نیست اقدامی انجام دهید. بافعالسازی و ثبت یک شناسه، شناسه دوم هم ب صورت خودکار ثبت میگردو و میتوانید بلامانع استفاده کنید.
      اگر با قرار دادن سیم کارت دوم از طرف همتا پیامک با هشدار قطع دریافت نمودیدلطفا در رابطه با پیامک دریافتی به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه و متناسب با پیامک دریافتی فرآیند لازم را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد صالح خداوردیان · 7 روز پیش
    سلام علیکم

    خسته نباشید
    من کد فعال سازی تلفن همراه هم را گم کرده ام چه کنم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «سوالات متداول» http://hmti.ir/faq مراجعه فرمایید و قسمت فعالسازی بخش ۳-6 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 10 روز پیش
    با سلام از کجا میتونم هزینه رجیستری گوشی های مختلف رو دقیق ببینم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیراز گمرک اطلاع بگیرید. اعلام درصد و میزان عوارض ثبت دستگاه مسافری بر عهده گمرک است. این هزینه در زمان پرداخت عوارض در سایت گمرک مشخص می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا · 11 روز پیش
    سلام
    افزودن شماره و دستگاه که انجام شد آیا بلافاصله میتوان از گوشی و سیمکارت استفاده کرد یا مدتی باید بگذرد یا به ریست نیاز است؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر بعد از فرایند افزودن دستگاه را یک دور خاموش و روشن کنید و بعد میتوانید بدون مشکل استفاده کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید علی اکبر لاجوردی · 14 روز پیش
    سلام خدا قوت
    یک دستگاه موبایل سامسونگ قدیمی دارم که می خوام بفروشم ولی امکان انتقال مالکیت رو ندارم و چون پیام میده که افزودن دستگاه رو انتخاب کنید این کار را میکنم و شماره سریال رو میزنم و با این پیام مواجه میشم :در صورتی که سیمکارت قبلی منقضی/تغییرمالکیت شده است، آن را وارد نمایید. در این قسمت باید چیکار کنم؟ شماره موبایلی که در ابتدا روی دستگاه بوده را هم میزنم خطا میده. سیم کارت از اول بوده و هنوزم هست و انتقال تاحالا اتفاق نیفتاده - لطف میکنید راهنمایی کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه سیم کارت اولیه تغییر نام داشته است، لطفا به صفحه «آموزش بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده» مراجعه نموده و با دقت مطالعه کنید. http://hmti.ir/15
      در غیر این صورت لطفا ابتدا به بخش «عدم شناخت مالک قبلی» مراجعه کرده و فرآیند افزودن را با شماره رویت شده در این قسمت انجام دهید و سپس نسبت به فرآیند انتقال مالکیت اقدام کنید. http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی هادی نسب · 15 روز پیش
    سلام من جیمیلم را به یکی دادم همین که اون جیمیلم رو توی گوشیش ثبت کرد اکانت گوشیم پرید و گوشیم قفل شد برای حل این مشکل به موبایل فروشی رفتم ویه اکانت خریداری کردم اما مشکل اینه که فقط یه سیم کارت روی گوشی فعال شد و سیم کارت دوم فعال نشد به همین خاطر از سایت همتا یه پیام اومد که این دستگاه در تاریخ ۸/۱/۹۹ غیر فعال میشود لطفا کمک کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا در رابطه با پیامک دریافتی به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه و متناسب با پیامک دریافتی فرآیند لازم را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نبی صالح پور · 15 روز پیش
    با سلام خسته نباشید بنده سیم کارتی رو که اولین بار برای ریجستری وارد کردم سوخته و سندشم به نام خودم نبوده و به صاحب سند دسترسی ندارم الان برای انتقال مالکیت یا ثبت شماره جدید باید چیکار کنم؟؟؟ لطفا راهنمایی کنید؟؟ با تشکر.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محجوبه ملایی · 18 روز پیش
    سلام ببخشید من یک گوشی کارکرده خریدم که به فرد دیگری فروخته شده بود و او حالا شماره فرد فروشنده به خودش را ندارد و پیام مالک دستگاه شماره دیگری است…برایم آمد و اکنون سیم کارت روی این دستگاه دیگر کارایی ندارد من باید چه کار کنم?!??
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید در حضور فروشنده الزامی می باشد لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید.چناچه همکاری نکردند عودت دهید. چنانچه امتناع کردند میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ماریانا ترابی · 22 روز پیش
    سلام وقتتون بخیر ببخشید من گوشیمو برای یه سیم کارت ریجستری کردم وهیچ مشکلی ندارم گوشیمم یک سیمکارته هست و یدونه ای ام ای داره الان برای اینکه سیم کارتشو عوض کنم لازمه کاری بکنم؟ینی باید دوباره همه مراحل رو برم؟باید هزینه ای بدم؟اخه کد فعال سازی یکبار مصرف رو چجوری دوباره بگیرم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه دیگر به سیم کارت مالک قبلی دسترسی نخواهید داشت لطفا فرآیند انتقال مالکیت را برای سیم کارت جدیدتان انجام دهید: http://hmti.ir/06. در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید.