آموزش افزودن دستگاه

  • آموزش ها

قابل استفاده برای دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح رجیستری

اگر دستگاهی دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، روشن بوده، می توانید به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود درآورید و سپس می‌توانید فرآیندهای سامانه همتا، از قبیل انتقال مالکیت و ... را برای آن انجام دهید.(مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند)

انجام فرآیند افزودن دستگاه با سیمکارت قبلی روی دستگاه

دقت داشته باشید، برای انجام موفقیت آمیز افزودن دستگاه، حتما باید با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، این فرآیند را انجام دهید، نه با هیچ سیم کارت دیگری.

دستگاه دوسیمکارته با یک اسلات روشن قبل از شروع طرح

اگر دستگاه دو سمیکارته‌ای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، تنها از یکی از اسلات‌های آن استفاده می‌کرده‌اید، در صورتی که الان در اسلات دوم، سیم کارت قرار دهید، پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما ارسال می‌شود. برای حل مشکل و ثبت شناسه (IMEI) اسلات دوم دستگاه‌تان، فرآیند افزودن دستگاه را با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، انجام دهید.

 جهت افزودن دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند افزودن دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند افزودن دستگاه، با استفاده از سایت اینترنتی www.hamta.ntsw.ir و کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود. 

 

افزودن دستگاه از طریق وبسایت اینترنتی hamta.ntsw.ir

مرحله یک:

در ابتدا به سایت اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir  مراجعه نمایید. برای ورود به سامانه می‌توان از شماره سیم کارت استفاده نمود و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت‌نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در اینجا ما قصد داریم تا با شماره سیم کارت وارد سامانه شویم.

 

مرحله دو:

در این مرحله شماره سیم کارتی که پیش از شروع طرح روی دستگاه‌تان بوده را وارد نموده و دکمه ورود را انتخاب نمایید. رمز عبور موقت برای شماره شما ارسال می‌شود. رمز عبور موقت را وارد کرده و وارد کارتابل خود در سامانه همتا شوید.

 

مرحله سه:

پس از ورود به کارتابل خود در سامانه همتا، در بخش مدیریت دستگاه‌ها، گزینه افزودن دستگاه را انتخاب کنید.

 

مرحله چهار:

در مرحله بعدی لازم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نموده و گزینه ثبت را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید، شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود

 

مرحله پنج:

درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه (IMEI)، سامانه به‌صورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش می‌دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را هم وارد نمایید.

مشکل در تشخیص تعداد اسلات (محل قرارگیری سیم کارت) در همتا

درصورتی‌که دستگاه شما دو اسلات (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمی‌شود و شما نمی‌توانید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخ‌گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح کنید.

 

مرحله شش:

چنانچه شناسه (IMEI)‌های اظهار شده، با سیم‌کارتی که در حال حاضر در کارتابل آن هستید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام خواهد شد.

 

مرحله هفت:

در ادامه، می‌توانید با انتخاب گزینه «مدیریت دستگاه‌ها» از منوی سمت راست، شناسه (IMEI)‌های اضافه شده به کارتابل را به همراه نشان تجاری و مدل دستگاه مشاهده نمایید.

 

افزودن دستگاه از طریق کد دستوری #۷۷۷۷*

مرحله اول:

در ابتدا با سیم‌کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و دکمه تماس، را انتخاب کنید.

 

مرحله دوم:

در ادامه عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی عدد ۴ را وارد نمایید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی لازم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نموده و گزینه ارسال را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید، شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه (IMEI)، سامانه به‌صورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش می‌دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را هم وارد نمایید.

مشکل در تشخیص تعداد اسلات (محل قرارگیری سیم کارت) در همتا

درصورتی‌که دستگاه شما دو اسلات (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمی‌شود و شما نمی‌توانید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخ‌گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح کنید.

 

مرحله پنجم:

سپس لازم است تا با وارد کردن عدد ۱ صحت اطلاعات وارد شده را تائید کنید. درصورتی‌که دستگاه تک سیم‌کارت باشد، یک شناسه (IMEI) و درصورتی‌که دستگاه دوسیمکارته باشد، هر دو شناسه (IMEI) در این مرحله نمایش داده می‌شوند.

 

مرحله شش:

در نهایت چنانچه شناسه (IMEI) های اظهار شده، با سیم‌کارتی که با آن #7777* را شماره‌گیری کرده بودید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام خواهد شد.

دستگاه دوسیمکارته با شناسه (IMEI) های یکسان

دستگاه‌های استاندارد و معتبر، به تعداد شکاف برای قرار دادن سیم کارت، شناسه (IMEI) دارند که بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است.

چنانچه دستگاه دوسیمکارته‌ای دارید که پیش از شروع طرح با سیم کارت خود از آن استفاده می‌نموده‌اید اما شناسه (IMEI)‌های درج شده بر روی جعبه، پشت باتری یا نمایش داده شده با شماره‌گیری #06#*، یکسان هستند، با مرکز پاسخ گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس گرفته و موضوع را مطرح نمایید.

پیامک هشدار انتقال مالکیت برای دستگاه‌های دوسیمکارته

دقت داشته باشید در سامانه همتا هر دستگاه، فارغ از تعداد اسلات‌های آن، تحت مالکیت تنها یک سیم‌کارت قرار دارد.

بنابراین، درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است باید توجه داشته باشید که پس از انجام موفقیت‌آمیز فرآیند «افزودن دستگاه»، هر دو شناسه (IMEI) دستگاه شما تحت مالکیت یک سیم‌کارت قرار می‌گیرد. لذا زمانی که در اسلات دوم سیم‌کارتی غیر از سیم‌کارت مالک دستگاه در سامانه همتا، قرار دهید، پیامک هشدار انتقال مالکیت دریافت خواهید کرد..

همان‌طور که در این پیامک ذکر شده، از آن جایی که قرارگیری این سیم‌کارت جدید در دستگاه، به علت خریدوفروش نبوده، بلکه مالک دستگاه یکی از سیم‌کارت‌های خود را درون دستگاه قرار داده، بنابراین نیاز به اقدام خاصی نیست.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mehdi · 6 ماه پیش
    سلام،من گوشیمو دارم میفروشم اما مالکیت گوشی رو سیم کارتم نیست!!و الان چه جوری باید بفهم این گوشی رو چه شماره ای ثبت شده؟؟؟؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی برزکار · 6 ماه پیش
    سلام مجدد
    دستگاه بالای یک سال روشن بوده اما همکاراتون تو مرکز تماس گفتن که فقط یک ماه روی شبکه دارنش
    اما من میتونم ثابت کنم بالای یک ساله داره کار میکنه
    همکاراتون گفتن ایمیل شکایت بفرستم ، منم فرستادم اما صندوق ورودی اونقدر پر بود که ایمیل من بازگشت خورد
    الان من با این گوشی ایفونم چیکار کنم ؟

    IMEI
    ****
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام، دستگاه شما بررسی شد تا قبل از 97/02/15 با هیچ سیمکارتی داخل شبکه رویت نشده و روشن نبوده است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی برزکار · 6 ماه پیش
    دو سال پیش گوشی خریدیم الان میزنه گوشی نامعتبر و سرویس نمیده
    یه ماه پیش پیامک اومده ولی متاسفانه ندیدیم .

    الان من چیکار کنم گوشی ایفون رو بندازم دور ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      در صورتی که گوشی قبل از شروع طرح روشن بوده است، با همان سیم کارت فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید. در صورت وجود مشکل بیشتر این مورد را با مرکز تماس همتا در ارتباط باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاتح · 6 ماه پیش
    سلام من از سامانه گمرک عوارض گمرکی رو پرداخت کردم ولی فقط شناسه سیم یک رو وارد کردم. الان چطور میتونم شناسه سیم دو رو وارد کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      بعد از فعالسازی دستگاه عملیات افزودن دستگاه را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرشته · 7 ماه پیش
    سلام اگه یادمون نیاد قبل از رجیستری چه سیمکارتی روی دستگاه بوده از کجا باید بفهمیم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Pegah · 7 ماه پیش
    سلام من گوشیم یک ماه پیش ریجستری کردم اما امروز پیام اومد که شناسه زیر جز شناسه های ثبت شده نمیباشد و دیگه تو شبکه سرویس نمیگیره

    الان باید چیکار کنم؟؟?
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پوریا · 7 ماه پیش
    اگر کسی گوشی متعلق بهش نباشه از طریق شکایت فرد مالک باید رسیدگی بشه، خوبه که همتا باشه برای قاچاق و خوبه که دخالت کنه اگر IMEI یک گوشی به عنوان دزدی ثبت شده نه در هر رویداد تغییر سیم کارت سردرد و دردسر ایجاد کنه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    لادن دوربین · 7 ماه پیش
    سلام گوشی با سیم کارت قبلی فعال بود ولی با تغییر سیم کارت داخل دستگاه دستگاه غیرفعال شده است ایا راهی برای فعالساز یمجدد دستگاه هست
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید قنبری · 7 ماه پیش
    سلام سیم کارت جدیدی نزدیک به یکماه پیش خریداری کردم !و یک هفته پیش برای سیم کارت جدید من پیامک هشدار آمد
    و بلافاصله سیم کارت جدیدم قطع 2طرفه شد/استعلام گوشی که گرفتم هردو کدIMEl پشت گوشی ثبت شده بود/
    خواهشمندم من وراهنمائی کنید

    بخاطر قطع سیم کارتم
    کلی ضرر کاری داشتم دراین مدت
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیروان · 7 ماه پیش
    سلام گوشی هوآووی دارم هنوز نتونستم ثبت کنم تو سایت گمرک یه بار شناسه واریز داد واریز کردم ولی یه سیمکارتشو ثبت کردم بعدا تو قسمت ویرایش که خاستم اضافش کنم شناسه واریز نمیده
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید صالحیان نسب · 7 ماه پیش
    با سلام گوشی خریدم ثبت شده الان میخوام مالکیت گوشی رو به خودم انتقال بدم پیغام میده (شناسه دستگاه (imei)متعلق به شما نیست)
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سیمکارتی که گوشی برای ان فعال شده است می توانید انتقال مالکیت را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد · 7 ماه پیش
    سلام
    بنده گوشیم رو (سونی‌اریکسون) حدود 10سال پیش یا بیشتر خریداری نمودم ولی در هنگام شروع طرح رجیستری تلفن خاموش بوده. حالا خواستم اقدام به افزودن دستگاه در سامانه همتا کنم با پیام شناسه شما قانونی نیست مواجه می‌شوم. چطور می‌تونم گوشیم را ثبت کنم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      همتا اطلاعات گوشی های فعال قبل از شروع طرح را از اپراتورها دریافت کرده است. بنابراین نباید مشکلی باشد. برای بررسی این مورد با مرکز تماس همتا در ارتباط باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجیدرضاویم زاده · 7 ماه پیش
    باسلام بنده یه گوشی خریدم وبعدازیه بیست روز یه پیام که دستگاه شما ثبت اما فعالسازی نشده اومد وقتی باهمتا تماس گرفتم وIMEI1و2راخواندم گفت که اشتباهن ولی یکیش درسته ودومی رو بایدببری برای فروشنده برات درست کنه الان سیم کارت دومم فعال نمیشه وکلا گوشیم بهم ریخت چه کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      مطابق با توضیحات کارشناسان ما اقدامات لازم را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر امیریان · 7 ماه پیش
    سلام.من در پایان درخواست ثبت کد imei سیم کارت دوم پیغام داد درخواست با موفقیت ثبت شد.حالا چقدر طول میکشه سیم دومم دوباره فعال بشه؟چی کار باید بکنم؟؟؟ممنون.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      پس از یکبار خاموش روشن کردن باید فعال شود. در صورت وجود مشکل با مرکز تماس همتا در ارتباط باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    H.a2626 · 7 ماه پیش
    سلام،چن روز طول میکشه تا کد فعالسازی واسه شماره سیمکارت بیاد؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      کد فعالسازی بر روی جعبه یا کارت گارانتی دستگاه موجود می باشد. در غیر اینصورت از فروشنده پیگیریهای لازم را انجام بدهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هادی عیوضی زاده · 7 ماه پیش
    شماره پیگیری من C-502681-Y8S4کسی تا حالا تماس نگرفته باشد من از سامسونگ استعلام کردم موردی نداشته الان همتا پاسخ گویی نمی کنه.گوشیم یک سال بود خاموش بود الان که روشن کردم ریجیستری شده و شماره ای که قبلا استفاده کردم نمیدونم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هادی · 7 ماه پیش
    سلام. برای گوشی 2سیم کارته من پیام هشدار اومد .الان یکی از جای سیم کارتا غیرفعال شده. بنظر شما چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      فرایند افزودن دستگاه برای سیم کارت اصلی را انجام دهید تا هر دو اسلات گوشی (محل قرارگیری سیم کارت) فعال شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سی دی · 7 ماه پیش
    گوشی با کد IEME در سامانه و پس از پرداخت گمرکی ثبت و کد فعالسازی ارسال شد و االت ثبت شد اما درخواست شده که کدIEMI2 را وارد کنید در صورتیکه دستگاه تک سیم کارت هست(IPHONE XS 256) به نظر شما باید عملیات افزودن دستگاه با هماون سیمکارت اول انجام بدیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      برای اصلاح مشخصات دستگاه با مرکز تماس همتا در ارتباط باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کبرا دیدارزاده · 7 ماه پیش
    باسلام شماره شناسه همتا در گوشی هست ولی پیام امده شناسه قانونینیس
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 7 ماه پیش
    باسلام . یک دستگاه تلفن همراه داشتم حال که از آن استفاده میکنم پیامکی حاوی این مطلب از طرف همتا برایم ارسال مشود که مالک این دسگاه کسی دیگر است و دیگر سیمکارت من را نمی خواند (گوشی دزدی نیست و حتی جهبه و دفترچه همراه ان را هم دارم ) (گوشی را حدود چهار سال پیش خریدم)
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      فرایند افزودن دستگاه برای سیمکارتی که قبلا روی دستگاه بوده است انجام دهید.