آموزش افزودن دستگاه

قابل استفاده برای دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح رجیستری

اگر دستگاهی دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، روشن بوده، می توانید به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود درآورید و سپس می‌توانید فرآیندهای سامانه همتا، از قبیل انتقال مالکیت و ... را برای آن انجام دهید.(مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند)

انجام فرآیند افزودن دستگاه با سیمکارت قبلی روی دستگاه

دقت داشته باشید، برای انجام موفقیت آمیز افزودن دستگاه، حتما باید با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، این فرآیند را انجام دهید، نه با هیچ سیم کارت دیگری.

دستگاه دوسیمکارته با یک اسلات روشن قبل از شروع طرح

اگر دستگاه دو سمیکارته‌ای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، تنها از یکی از اسلات‌های آن استفاده می‌کرده‌اید، در صورتی که الان در اسلات دوم، سیم کارت قرار دهید، پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما ارسال می‌شود. برای حل مشکل و ثبت شناسه (IMEI) اسلات دوم دستگاه‌تان، فرآیند افزودن دستگاه را با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، انجام دهید.

 جهت افزودن دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند افزودن دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند افزودن دستگاه، با استفاده از سایت اینترنتی www.hamta.ntsw.ir و کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود. 

 

افزودن دستگاه از طریق وبسایت اینترنتی hamta.ntsw.ir

مرحله یک:

در ابتدا به سایت اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir  مراجعه نمایید. برای ورود به سامانه می‌توان از شماره سیم کارت استفاده نمود و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت‌نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در اینجا ما قصد داریم تا با شماره سیم کارت وارد سامانه شویم.

 

مرحله دو:

در این مرحله شماره سیم کارتی که پیش از شروع طرح روی دستگاه‌تان بوده را وارد نموده و دکمه ورود را انتخاب نمایید. رمز عبور موقت برای شماره شما ارسال می‌شود. رمز عبور موقت را وارد کرده و وارد کارتابل خود در سامانه همتا شوید.

 

مرحله سه:

پس از ورود به کارتابل خود در سامانه همتا، در بخش مدیریت دستگاه‌ها، گزینه افزودن دستگاه را انتخاب کنید.

 

مرحله چهار:

در مرحله بعدی لازم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نموده و گزینه ثبت را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید، شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود

 

مرحله پنج:

درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه (IMEI)، سامانه به‌صورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش می‌دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را هم وارد نمایید.

مشکل در تشخیص تعداد اسلات (محل قرارگیری سیم کارت) در همتا

درصورتی‌که دستگاه شما دو اسلات (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمی‌شود و شما نمی‌توانید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخ‌گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح کنید.

 

مرحله شش:

چنانچه شناسه (IMEI)‌های اظهار شده، با سیم‌کارتی که در حال حاضر در کارتابل آن هستید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام خواهد شد.

 

مرحله هفت:

در ادامه، می‌توانید با انتخاب گزینه «مدیریت دستگاه‌ها» از منوی سمت راست، شناسه (IMEI)‌های اضافه شده به کارتابل را به همراه نشان تجاری و مدل دستگاه مشاهده نمایید.

 

افزودن دستگاه از طریق کد دستوری #۷۷۷۷*

مرحله اول:

در ابتدا با سیم‌کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و دکمه تماس، را انتخاب کنید.

 

مرحله دوم:

در ادامه عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی عدد ۴ را وارد نمایید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی لازم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نموده و گزینه ارسال را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید، شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه (IMEI)، سامانه به‌صورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش می‌دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را هم وارد نمایید.

مشکل در تشخیص تعداد اسلات (محل قرارگیری سیم کارت) در همتا

درصورتی‌که دستگاه شما دو اسلات (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمی‌شود و شما نمی‌توانید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخ‌گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح کنید.

 

مرحله پنجم:

سپس لازم است تا با وارد کردن عدد ۱ صحت اطلاعات وارد شده را تائید کنید. درصورتی‌که دستگاه تک سیم‌کارت باشد، یک شناسه (IMEI) و درصورتی‌که دستگاه دوسیمکارته باشد، هر دو شناسه (IMEI) در این مرحله نمایش داده می‌شوند.

 

مرحله شش:

در نهایت چنانچه شناسه (IMEI) های اظهار شده، با سیم‌کارتی که با آن #7777* را شماره‌گیری کرده بودید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام خواهد شد.

دستگاه دوسیمکارته با شناسه (IMEI) های یکسان

دستگاه‌های استاندارد و معتبر، به تعداد شکاف برای قرار دادن سیم کارت، شناسه (IMEI) دارند که بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است.

چنانچه دستگاه دوسیمکارته‌ای دارید که پیش از شروع طرح با سیم کارت خود از آن استفاده می‌نموده‌اید اما شناسه (IMEI)‌های درج شده بر روی جعبه، پشت باتری یا نمایش داده شده با شماره‌گیری #06#*، یکسان هستند، با مرکز پاسخ گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس گرفته و موضوع را مطرح نمایید.

پیامک هشدار انتقال مالکیت برای دستگاه‌های دوسیمکارته

دقت داشته باشید در سامانه همتا هر دستگاه، فارغ از تعداد اسلات‌های آن، تحت مالکیت تنها یک سیم‌کارت قرار دارد.

بنابراین، درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است باید توجه داشته باشید که پس از انجام موفقیت‌آمیز فرآیند «افزودن دستگاه»، هر دو شناسه (IMEI) دستگاه شما تحت مالکیت یک سیم‌کارت قرار می‌گیرد. لذا زمانی که در اسلات دوم سیم‌کارتی غیر از سیم‌کارت مالک دستگاه در سامانه همتا، قرار دهید، پیامک هشدار انتقال مالکیت دریافت خواهید کرد..

همان‌طور که در این پیامک ذکر شده، از آن جایی که قرارگیری این سیم‌کارت جدید در دستگاه، به علت خریدوفروش نبوده، بلکه مالک دستگاه یکی از سیم‌کارت‌های خود را درون دستگاه قرار داده، بنابراین نیاز به اقدام خاصی نیست.

پیام انتقال مالکیت با مهلت قطع برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) دارید و پس از انجام فرایند افزودن دستگاه، برای سیم‌کارت دوم دستگاه پیام هشدار انتقال مالکیت با ذکر مهلت قطع دریافت کردید، آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را پس از افزودن دستگاه ملاحظه نمائید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    vafa · 10 ماه پیش
    سلام من گوشیمو میخوام ریجستر کنم بعد از دادن کد های IMEI میگه شناسه دستگاه IMEI قانونی نیست چکار باید بکنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرنجبر · 10 ماه پیش
    سلام خسته نباشید. من با سیم کارتی که به نام خودم هست افزودن دستگاه رو انجام میدم و میگه که موفقیت آمیز بود ولی وقتی سیم کارت تو اسلات دوم میذارم آنتنش نمیاد.سیم کارت دوم بنام پدرم هستش. ممنون میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      این مورد را با مرکز تماس همتا در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید · 10 ماه پیش
    سلام وقت بخیر. من موبایلم را با سیمکارتی که بنام پدرم بوده فعال کردم. الان خودم سیمکارت خریدم. آیا برای استفاده از سیمکارت خودم باید انتقال مالکیت انجام بدم؟؟؟ آیا برای سیمکارت خودم که رو گوشی گذاشتم مهلت سی روزه هست و غیر فعال میشود؟؟؟

    باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      بهتر است انتقال مالکیت بدهید. تمامی فرایندهای همتا با سیم کارت مالک قابل انجام است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه ج · 10 ماه پیش
    من دوتا سیم کارت و یک گوشی دارم که ناچارا از هردو استفاده میکنم با وجود اینکه من یکسال هست همینجوری از گوشی استفاده میکردم امروز سیم کارت دومم بااین گوشی غیر فعال؛تماس گرفتم وکارشناس ها نتونستن کمکی کنن.میشه راهنمایی کنین اخه چیکار باید کنم؟تمام زندگی ادم بهم میریزه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      گوشی شما یک سیم کارت است یا دو سیم کارت؟
      در حالت دو سیم کارت، آموزش این سفحه را ملاحظه و انجام دهید.
      در حالت یک سیم کارت، آموزش انتقال مالکیت را ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    majid salehi · 10 ماه پیش
    سلام
    یه نوکیا ساده دارم که وقتی خریدم
    فقط از یه سیمکارت استفاده کردم
    الان اسلاید دومش میخوام سیم بذارم غیر فعال شده
    دسترسی به مالک اولیه ندارم
    شماره مالک اولیه خاموشه
    چیکار کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      کی گوشی را خریدرای کرده اید؟ آموزش این صفحه را امتحان کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رحمان بهار ی · 10 ماه پیش
    با سلام وقت بخیر من یه گوشی سامسونگ دست دوم خریدم از سایت دیوار با کارتن و همه چیز الان که میخواهم صاحب سیمکارتی که گوشی رو اون شماره سبت شده رو پیدا کردم گوشیش خاموشه باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      گوشی را به فروشنده عودت دهید یا پیگیر دریافت انتقال مالکیت باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد رضازاده · 10 ماه پیش
    سلام کد IMEI روی جعبه و پشت باطری با کد *#06# متفاوت هست این چه معنایی داره و چکار کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید رضایی · 10 ماه پیش
    سلام من گوشی آکبندی خریداری کردم و پس از پرداخت حق گمرک هنوز میگه غیرقانونیه این کد فعال سازی کی میاد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Hedii · 10 ماه پیش
    سلام من یه گوشی سامسونگ دست دوم خریدم ولی نمیتونم شماره صاحب اول که باهاش ریجیسترشده پیداکنم .استعلامم گرفتم ثبت شده ولی شماره راتکمیل نمیده چطوری شمارشوپیداکنم برای انتقال ممنون
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا احمدی · 10 ماه پیش
    سلام من میخاسم بدونم من گوشی رفیقم رو خریدم ایفون هس ولی انتقال مالکیت انجام ندادم ولی خب برنامه همتا نوشته بود ک گوشی شما قانونی وارد شده.میخاسم ببینم ک امکان داره ک انتن من بپره و نتونم از گوشی استفاده کنم یا اینکه هیچ مشکلی نداره؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      بهتر است حتما انتقال مالکیت را انجام دهید تا بعدا دچار مشکل نشوید. تمامی فرایند های همتا با سیم کارت مالک قابل انجام است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سینا کمالی · 10 ماه پیش
    سلام بعد از اینکه با خط فروشنده افزودن دستگاه اکی شد بعدش باید با قسمت انتقال مالکیت کارای دیگه رو ادامه داد تا مالکیت به خریدار برسه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      بله، با خط فروشنده فرایند انتقال مالکیت انجام شود و سپس خریدار با کد دریافتی حتما باید گوشی را برای خود فعالسازی نماید در غیر اینصورت گوشی تحت مالکیت فروشنده باقی می ماند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Moja · 10 ماه پیش
    سلام خسته نباشید گوشی داشتم بعد چند ماهه که روشنش میکنم الان انتن نمیده یک ماه قبل پیام امد شما 1 ماه فرصت دارید چه کنم. قابل ذکر است که گوشی برا قبل طرح ریجستریس الان سه ساله دارمش
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی · 10 ماه پیش
    سلام مجدد. برای سیم کارتم کد فعال سازی ارسال نمیشه؟ باید چیکار کنم.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فریبا · 10 ماه پیش
    سلام
    وقت بخیر
    یک ماه پیش من از ما ج ا کشور برای زندگی به ایران برگشتم دو گوشی سامسونگ از فرودگاه دوحه خریدم برای خودم و پسرم برای ریشتر کردن پیام می آید که شناسه قانونی نیست و الان هر دو گوشی غیر فعال شده و راهی برای پرداخت گمرکی و ثبت نام نیست لطفن راهنمایی بکنید چه باید کرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      "آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی" را ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی عظیمی · 10 ماه پیش
    سلام بعد از خرید گوشی دست دوم و تحويل گرفتن آن با کارتن و متعلقات مثلا از سایت دیوار اگر انتقال مالکیت انجام ندهیم و بعد ازون بخواهیم اینکارو انجام بدیم و دسترسی به فروشنده نداشته باشیم باید به چه صورت انتقال انجام بشه؟ ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      در هنگام خرید باید حتما انتقال مالکیت دریافت کنید. در مورد شما می توانید با مرکز تماس همتا در ارتباط باشید تا در صورت امکان مشکل شما را بررسی کنند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی امینی · 11 ماه پیش
    سلام. من باخطی که قبل از ریجستری داخل گوشی بود سریالها رو ارسال کردم ولی آنتن سیم کارتهایی که زمان پیام اخطار به گوشی ارسال شد بالا نمیاد. مشکل چیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      کدام پیام اخطار؟
      متن پیامک دریافتی را با صفحه "پیامک های هشدار" بررسی و اقدامات لازم را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 11 ماه پیش
    سلام.سیمکارت من غیرفعال شده و فقط یک IMEI برای گوشی ارسال شده ولی وقتی کد*٧٧٧٧#رو گرفتم دو کد از من میخواست باید چیکار کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیررضا رفیعی · 11 ماه پیش
    سلام.گوشی بنده دوسیم کارته بوده و گوشی با سیمکارتی که بنام پدرم است فعال و رجیستر شده است.میخواهم بدانم اگر سیم کارت دوم که بنام خودم هست را در درون دستگاه قرار دهم مشکلی پیش می‌آید؟یا صرفا هردو سیم کارت داخل دستگاه حتما باید بنام یک مالک باشند؟لطفا راهنمایی بفرمائید،با تشکر.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    azi · 11 ماه پیش
    سلام. گوشی من رو دوستم از نمایندگی گرفته و میگه شماره خودمو دادم یعنی با شماره اون رجیستر شده احتمالا.الان گوشی من قط شده و وقتی افزودن دستگاه رو میزنم imei دوم رو اکسپت نمیکنه و میگه متتعلق ب شما نیست. باید چیکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی صداقت · 11 ماه پیش
    گوشی من دو سیمکارته هست و الان که میخوام سیکارت دوم را ثبت کنم باید با سیم کارتی که اسلات اول سیم کارت گوشی فعال شده این کار رو انجام بدم ولی سیم کارت قبلی به دلیل اینکه مدت زیادی استفاده نشده توسط ایرانسل از مالکیت من خارج شده و بهش دسترسی ندارم حالا تکلیف مالکیت گوشی من چی میشه ؟ برای ثبت سیم کارت دوم گوشی چکار کنم؟