شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش افزودن دستگاه

قابل استفاده برای دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح رجیستری

اگر دستگاهی دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، روشن بوده، می توانید به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود درآورید و سپس می‌توانید فرآیندهای سامانه همتا، از قبیل انتقال مالکیت و ... را برای آن انجام دهید.(مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند)

انجام فرآیند افزودن دستگاه با سیمکارت قبلی روی دستگاه

دقت داشته باشید، برای انجام موفقیت آمیز افزودن دستگاه، حتما باید با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، این فرآیند را انجام دهید، نه با هیچ سیم کارت دیگری.

دستگاه دوسیمکارته با یک اسلات روشن قبل از شروع طرح

اگر دستگاه دو سمیکارته‌ای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، تنها از یکی از اسلات‌های آن استفاده می‌کرده‌اید، در صورتی که الان در اسلات دوم، سیم کارت قرار دهید، پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما ارسال می‌شود. برای حل مشکل و ثبت شناسه (IMEI) اسلات دوم دستگاه‌تان، فرآیند افزودن دستگاه را با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، انجام دهید.

 جهت افزودن دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند افزودن دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند افزودن دستگاه، با استفاده از سایت اینترنتی www.hamta.ntsw.ir و کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود. 

 

افزودن دستگاه از طریق وبسایت اینترنتی hamta.ntsw.ir

مرحله یک:

در ابتدا به سایت اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir  مراجعه نمایید. برای ورود به سامانه می‌توان از شماره سیم کارت استفاده نمود و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت‌نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در اینجا ما قصد داریم تا با شماره سیم کارت وارد سامانه شویم.

 

مرحله دو:

در این مرحله شماره سیم کارتی که پیش از شروع طرح روی دستگاه‌تان بوده را وارد نموده و دکمه ورود را انتخاب نمایید. رمز عبور موقت برای شماره شما ارسال می‌شود. رمز عبور موقت را وارد کرده و وارد کارتابل خود در سامانه همتا شوید.

 

مرحله سه:

پس از ورود به کارتابل خود در سامانه همتا، در بخش مدیریت دستگاه‌ها، گزینه افزودن دستگاه را انتخاب کنید.

 

مرحله چهار:

در مرحله بعدی لازم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نموده و گزینه ثبت را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید، شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود

 

مرحله پنج:

درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه (IMEI)، سامانه به‌صورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش می‌دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را هم وارد نمایید.

مشکل در تشخیص تعداد اسلات (محل قرارگیری سیم کارت) در همتا

درصورتی‌که دستگاه شما دو اسلات (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمی‌شود و شما نمی‌توانید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخ‌گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح کنید.

 

مرحله شش:

چنانچه شناسه (IMEI)‌های اظهار شده، با سیم‌کارتی که در حال حاضر در کارتابل آن هستید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام خواهد شد.

 

مرحله هفت:

در ادامه، می‌توانید با انتخاب گزینه «مدیریت دستگاه‌ها» از منوی سمت راست، شناسه (IMEI)‌های اضافه شده به کارتابل را به همراه نشان تجاری و مدل دستگاه مشاهده نمایید.

 

افزودن دستگاه از طریق کد دستوری #۷۷۷۷*

مرحله اول:

در ابتدا با سیم‌کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و دکمه تماس، را انتخاب کنید.

 

مرحله دوم:

در ادامه عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی عدد ۴ را وارد نمایید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی لازم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نموده و گزینه ارسال را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید، شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه (IMEI)، سامانه به‌صورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش می‌دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را هم وارد نمایید.

مشکل در تشخیص تعداد اسلات (محل قرارگیری سیم کارت) در همتا

درصورتی‌که دستگاه شما دو اسلات (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمی‌شود و شما نمی‌توانید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخ‌گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح کنید.

 

مرحله پنجم:

سپس لازم است تا با وارد کردن عدد ۱ صحت اطلاعات وارد شده را تائید کنید. درصورتی‌که دستگاه تک سیم‌کارت باشد، یک شناسه (IMEI) و درصورتی‌که دستگاه دوسیمکارته باشد، هر دو شناسه (IMEI) در این مرحله نمایش داده می‌شوند.

 

مرحله شش:

در نهایت چنانچه شناسه (IMEI) های اظهار شده، با سیم‌کارتی که با آن #7777* را شماره‌گیری کرده بودید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام خواهد شد.

دستگاه دوسیمکارته با شناسه (IMEI) های یکسان

دستگاه‌های استاندارد و معتبر، به تعداد شکاف برای قرار دادن سیم کارت، شناسه (IMEI) دارند که بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است.

چنانچه دستگاه دوسیمکارته‌ای دارید که پیش از شروع طرح با سیم کارت خود از آن استفاده می‌نموده‌اید اما شناسه (IMEI)‌های درج شده بر روی جعبه، پشت باتری یا نمایش داده شده با شماره‌گیری #06#*، یکسان هستند، با مرکز پاسخ گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس گرفته و موضوع را مطرح نمایید.

پیامک هشدار انتقال مالکیت برای دستگاه‌های دوسیمکارته

دقت داشته باشید در سامانه همتا هر دستگاه، فارغ از تعداد اسلات‌های آن، تحت مالکیت تنها یک سیم‌کارت قرار دارد.

بنابراین، درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است باید توجه داشته باشید که پس از انجام موفقیت‌آمیز فرآیند «افزودن دستگاه»، هر دو شناسه (IMEI) دستگاه شما تحت مالکیت یک سیم‌کارت قرار می‌گیرد. لذا زمانی که در اسلات دوم سیم‌کارتی غیر از سیم‌کارت مالک دستگاه در سامانه همتا، قرار دهید، پیامک هشدار انتقال مالکیت دریافت خواهید کرد..

همان‌طور که در این پیامک ذکر شده، از آن جایی که قرارگیری این سیم‌کارت جدید در دستگاه، به علت خریدوفروش نبوده، بلکه مالک دستگاه یکی از سیم‌کارت‌های خود را درون دستگاه قرار داده، بنابراین نیاز به اقدام خاصی نیست.

پیام انتقال مالکیت با مهلت قطع برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) دارید و پس از انجام فرایند افزودن دستگاه، برای سیم‌کارت دوم دستگاه پیام هشدار انتقال مالکیت با ذکر مهلت قطع دریافت کردید، آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را پس از افزودن دستگاه ملاحظه نمائید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    MA · 1 ماه پیش
    باسلام
    گوشی من هفته ی قبل دزده شده،سونی (XPERIA(PM951-BV و در سامانه همتااکنون ثبت نموده ام.آیا امکان پیگیری وجود دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر سامانه همتا در زمینه گوشی های سرقتی پاسخگویی ندارد لطفا از مراجع قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ar · 1 ماه پیش
    سلام


    قبلا ی سیمکارت روی گوشیم فعال شد اما سیمکارتو برداشتیم...اما الان میخوام ی سیمکارت دیگه فعال کنم هر کاریم میکنم نمیشه وقتی مراحل افزودن دستگاه رو انجام میدم...اخرشم نمیشه...
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که یک سیمکارت مالک دستگاه شما می باشد فرایند افزودن دستگاه امکان پذیر نمی باشد. میتوانید از طریق فرایند انتقال مالکیت شماره مالک دستگاه را تغییر دهید.
      http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهرداد · 1 ماه پیش
    سلام من یک گوشی نوکیا قدیمی داشتم که چند سال ازش استفاده نمیکردم امروز سیمکارت انداختم ولی آنتن نداره میان به خاطر طرح همتاست. چکار باید انجام بدم .ضمنا توی قسمت اصالت ای ام ای رو زدم مینویسم imeشما اصالت نداره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، تمامی دستگاه هایی که قبل از طرح رجستری داخل کشور روشن بوده اند در سامانه ثبت شده اند و می توانید با شماره ای که قبل از طرح بر روی دستگاه مربوطه استفاده می کردید فرآیند افزودن دستگاه را با مطالعه همین صفحه انجام دهید. در غیر این صورت غیرقانونی شناسایی می شوند و امکان ثبت ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود عرب نژاد · 1 ماه پیش
    با سلام و احترام
    یک دستگاه Samsung S8 دارم که دو سیم کارته است و هر دو سیم کارت از یک Imei برخوردار می باشد . با مرکز همتا تماس گرفتم و تشکیل پرونده شد و تعدادی عکس از گوشی و جعبه و اسلات از من خواستند و ارسال کردم . اما به من میگویند که نمیتوتنید سیم کارت دوم را فعال کنید چون دستگاه شما دارای دو imei مشترک است . لطفا کمک کنید . ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا تاریخ تماس و کد پرونده خود را در کامنت اعلام فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ازاد ازادی · 1 ماه پیش
    سلام من ی گوشی نوکیا ساده دارم ماله عهد بوق،، الان ی پیام اومده نوشته تا ۵ روز دیگه قطع میشه،، این مراحل بالا رو هم رفتم بعد مینویسه شماره منقضی شده /یا تغیزر مالکیت رو وارد کنید،، من حدود شش ساله این گوشی رو دارم الان شماره منقضی شده مالک قبلی رو از کجا بیارم ، اصلا مالک قبلی رو نمیشناسم،، لطفا کمک کنید؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا ابتدا به بخش «عدم شناخت مالک قبلی» مراجعه کرده و فرآیند افزودن را با شماره رویت شده انجام دهید. http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کمک · 1 ماه پیش
    من سیم اولمو انراختم رفته حالابعر 2سال سیمم انتنش رفته باانتقال مالکیتم نمیشه امتحان کررم کوشیم سیم قبل میخونه جکار کنم من ک اونو انراختم رفته
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده» http://hmti.ir/15 مراجعه فرمایید و فرآیند مربوطه را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    N.m · 1 ماه پیش
    من با کد ۷۷۷۷ شناسه هارو میدم تایید هم میکنم ولی بعد از تایید پیام موفقیت آمیز نمیاد.این پیام میاد:در صورتی که سیم کارت قبلی منقضی/تغییر مالکیت شده است آن را وارد نمایید..
    منظور این پیام چیه؟
    من بعد خرید گوشیم یه سیم کارت دیگ انداختم که بعد مدتی شکستم انداختم دور بعد اینو خریدم
    بعدشم اصلا جایی نیست که بخوام چیزی وارد کنم زیر همین پیام یه دکمه تایید هست
    از طریق سایتم که اقدام میکنم میگه برقراری ارتباط مقدور نیست
    من چکار کنم الان گوشیم انتن نداره از کار و زندگی افتادم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «آموزش بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده» مراجعه نموده و با دقت مطالعه کنید. http://hmti.ir/15
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    N.m · 1 ماه پیش
    برا من میگ شناسه معتبر نیست.در حالی که شناسه رو از کد#۰۶#*
    دریافت کردم چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا شناسه ( imei ) پانزده رقمی دستگاه را به درستی وارد کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نورزاده · 1 ماه پیش
    سلام موقع ثبت نام یه شماره تلفن وارد کردم الان میخوام با یه شماره تلفن دیگه ای وارد کنم نمیشه چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا درخواست خود را به صورت واضح تر بیان نمایید و اعلام کنید برای ثبت نام در چه قسمتی قصد وارد کردن شماره تلفن دیگری را دارید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شیلانوری · 1 ماه پیش
    باسلام من میخام انتقال مالکیت بدم ازم اسلات دوم میخاد اما گوشیم همچین کدی نداره باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر شناسه های ( imei ) دستگاه را میتوانید در تنظیمات دستگاه مشاهده کنید یا از طریق کد دستوری #06#* دریافت کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رستمی · 1 ماه پیش
    سلام
    من یک دستگاه رو با خودم آوردم ایران و رجیستریش رو حدودا ٨ ماه پیش مسافری انجام دادم
    اما imei دومش سه رقم اخرش به اشتباه ثبت شده ، و الان سیم کارت اولش فعاله اما سیمکارت دومش غیر فعال شده، برام پرونده تشکیل شد تا الان هیج جوابی نگرفتم و هر چی تماس میگیرم فقط میکن در نوبت رسیدگی هست.
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا کد پیگیری یا شماره و تاریخی که با سامانه همتا تماس برقرار کرده اید را از طریق کامنت اعلام کنید تا بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی اصلی بیگی · 1 ماه پیش
    سلام من ساعت هوشمنداز ** گرفتم که امکان ریجستری شدن راتوسایت زده بود که میشه ولی کد فعال سازی نداره میشه راهنمای کنید پشتیبانی ** گفت باید ازهمتا پیگیری کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر ساعت های هوشمند مشمول طرح رجیستری نمی باشند لطفا صفحه " تاریخ مشمولیت " را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/date
      چنانچه با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار دریافت کردید جهت بررسی شناسه هارا یادداشت کرده و با سامانه همتا 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رامین عسکری · 1 ماه پیش
    سلام من یک گوشی ایفون ۱۱ از سایت ** خریدم همراه با گارانتی و ریجستر شده الان برام پیام اومده که دستگاه جز دستگاه های ثبت شده نیست و از تاریخ ۲۶/۱۲/۹۸ سرویس نخواهد گرفت در زمان ثبت در سامانه همتا هم مینویسه شناسه ime قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت مشکلش چیه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه دستگاه غیر قانونی اعلام میگردد دستگاه را به فروشنده عودت دهید در صورتی که فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرعلی صادقی · 1 ماه پیش
    سلام من گوشیمو 2016 خریدم الان میخوام بفروشمش وقتی که میزنم روی انتقال مالکیت مینویسه دستگاهی وجود ندارد بعدش گزینه فعال سازی میزنم اول کد imei رو میزنم بعدش یه کد فعال سازی میاد که من ندارمش الان جز رفتن به فروشگاه مورد نظر کاری نمیشه کرد که کد رو پیدا کنم چون فروشگاه تغییر کرده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را پیش از شروع طرح ( باتوجه به تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date ) خریداری کرده اید نیازی به فعال سازی ندارد با سیمکارتی که قبل از طرح روی دستگاه بوده است فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید دستگاه به نام شما ثبت میگردد.http://hmti.ir/03
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    babak · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشین ببخشین من پنج ماه پیش گوشی خریدم فروشنده گوشی که گرفتم گف انتقال مالکیت زدم ولی الان که میخوام بفروشم میگه قبلا با شماره دیگری ثبت شده هستش ایمیل یک شمارش ایرانسل خاموش ایمیل دو شمارش همراه اول زنگ زدم میگه اصلا من خبر ندارم که به شمارم گوشی ثبت شده باشه گوشی فروش هم کلا مغازشو بسته میشه راهنمای کنین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#*دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی گیلانی · 1 ماه پیش
    سلام
    من میخوام گوشیمو ثبت کنم
    افزودن دستگاه ک زدم بعد از درج شماره همراه این پیام میاد
    سیم کارت وارد شده جزء سیم کارت های منقضی/فروش رفته نمی باشد.
    چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدی · 1 ماه پیش
    سلام. بنده یک ساعت هوشمند دارم که روش سیمکارت میخوره ولی حتی زبان فارسی هم نداره الان که روش سیمکارت انداختم از سامانه همتا براش پیام اومده میخواستم بدونم آیا این ساعت ها هم باید ریجستر بشوند و اینکه باید هزینه ای پرداخت بشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر ساعت های هوشمند مشمول طرح رجیستری نمی باشند لطفا صفحه تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/date
      در صورتی که پیامک هشدار دریافت کرده اید لطفا وارد سایت همتا شده در قسمت ثبت و پیگیری مشکلات در دسته "دستگاه من تلفن همراه نیست اما پیامک هشدار دریافت کرده ام" تیکت ثبت کنید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 1 ماه پیش
    سلام. بنده گوشی هواوی از نمایندگی هواوی خریدم، روی جعبه نوشته شده رجیستر شده و رمز یکبارمصرف هم خراشیدم و در سایتتون وارد کردم ولی پیام اومد که گوشی غیرقانونیه. به هواوی زنگ زدم اون کد گوشی رو گرفت و میگه گوشی قانونیه و مشکل از همتاس. چه خبره اینجا؟ چیکار کنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه های خریداری شده در داخل کشور، باید در پاسخ استعلام اصالت قانونی ذکر شوند در غیر این صورت دستگاه را به فروشنده عودت دهید و چنانچه امتناع نمودند ثبت شکایت فرمایید.
      جهت خریداری گوشی داخل کشور لینک " http://hmti.ir/new " را مطالعه نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سلیم · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من یک گوشی نوکیا قدیمی دارم که دو سیمکارت هست و IMEI هر دو اسلات رو که میزنم مشابه هم نشون میده برای فعالسازی باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، در رابطه با شناسه های مشابه، لطفا کادر «دستگاه دوسیمکارته با شناسه (IMEI) های یکسان» را در همین صفحه مطالعه فرمایید. و در رابطه با ثبت دستگاه لطفا با شماره سیم کارت قبل از طرح فرآیند افزودن دستگاه را (با مطالعه همین صفحه) انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    n.kh · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    گوشیم دو سیم کارته بوده و حدود دو سه سال هست که فقط با یک سیم کارت کار میکنم اما حالا که سیم کارت جدید داخل دستگاه گذاشتم برایم پیامک آمده که دستگاه جز دستگاه های ثبت شده نیست.زمانی که میخواهم با سیم کارت قبلی اقدام به افزودن دستگاه کنم خطا رخ میدهد و پیام تکمیل فرایند نمی اید و هنگامی که میخواهم با کد دستوری اقدام کنم سیم کارت مسدود شده و فقط میتوان تماس اضطراری گرفت.

    برای حل شدن مشکل و فعال شدن دوباره سیم کارت اولیم باید چی کار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند افزودن دستگاه را باید با سیمکارتی که پیش از شروع طرح ( باتوجه به تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date ) روی گوشی بوده است انجام دهید. برای انجام این کار میتوانید سیمکارت را روی گوشی فعال دیگری قرار دهید و انجام دهید.
      همچنین میتوانید از طریق سایت همتا انجام دهید. www.hamta.ntsw.ir