شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش افزودن دستگاه

قابل استفاده برای دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح رجیستری

اگر دستگاهی دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، روشن بوده، می توانید به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود درآورید و سپس می‌توانید فرآیندهای سامانه همتا، از قبیل انتقال مالکیت و ... را برای آن انجام دهید.(مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند)

انجام فرآیند افزودن دستگاه با سیمکارت قبلی روی دستگاه

دقت داشته باشید، برای انجام موفقیت آمیز افزودن دستگاه، حتما باید با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، این فرآیند را انجام دهید، نه با هیچ سیم کارت دیگری.

دستگاه دوسیمکارته با یک اسلات روشن قبل از شروع طرح

اگر دستگاه دو سمیکارته‌ای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، تنها از یکی از اسلات‌های آن استفاده می‌کرده‌اید، در صورتی که الان در اسلات دوم، سیم کارت قرار دهید، پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما ارسال می‌شود. برای حل مشکل و ثبت شناسه (IMEI) اسلات دوم دستگاه‌تان، فرآیند افزودن دستگاه را با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، انجام دهید.

 جهت افزودن دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند افزودن دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند افزودن دستگاه، با استفاده از سایت اینترنتی www.hamta.ntsw.ir و کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود. 

 

افزودن دستگاه از طریق وبسایت اینترنتی hamta.ntsw.ir

مرحله یک:

در ابتدا به سایت اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir  مراجعه نمایید. برای ورود به سامانه می‌توان از شماره سیم کارت استفاده نمود و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت‌نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در اینجا ما قصد داریم تا با شماره سیم کارت وارد سامانه شویم.

 

مرحله دو:

در این مرحله شماره سیم کارتی که پیش از شروع طرح روی دستگاه‌تان بوده را وارد نموده و دکمه ورود را انتخاب نمایید. رمز عبور موقت برای شماره شما ارسال می‌شود. رمز عبور موقت را وارد کرده و وارد کارتابل خود در سامانه همتا شوید.

 

مرحله سه:

پس از ورود به کارتابل خود در سامانه همتا، در بخش مدیریت دستگاه‌ها، گزینه افزودن دستگاه را انتخاب کنید.

 

مرحله چهار:

در مرحله بعدی لازم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نموده و گزینه ثبت را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید، شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود

 

مرحله پنج:

درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه (IMEI)، سامانه به‌صورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش می‌دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را هم وارد نمایید.

مشکل در تشخیص تعداد اسلات (محل قرارگیری سیم کارت) در همتا

درصورتی‌که دستگاه شما دو اسلات (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمی‌شود و شما نمی‌توانید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخ‌گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح کنید.

 

مرحله شش:

چنانچه شناسه (IMEI)‌های اظهار شده، با سیم‌کارتی که در حال حاضر در کارتابل آن هستید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام خواهد شد.

 

مرحله هفت:

در ادامه، می‌توانید با انتخاب گزینه «مدیریت دستگاه‌ها» از منوی سمت راست، شناسه (IMEI)‌های اضافه شده به کارتابل را به همراه نشان تجاری و مدل دستگاه مشاهده نمایید.

 

افزودن دستگاه از طریق کد دستوری #۷۷۷۷*

مرحله اول:

در ابتدا با سیم‌کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و دکمه تماس، را انتخاب کنید.

 

مرحله دوم:

در ادامه عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی عدد ۴ را وارد نمایید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی لازم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نموده و گزینه ارسال را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید، شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه (IMEI)، سامانه به‌صورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش می‌دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را هم وارد نمایید.

مشکل در تشخیص تعداد اسلات (محل قرارگیری سیم کارت) در همتا

درصورتی‌که دستگاه شما دو اسلات (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمی‌شود و شما نمی‌توانید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخ‌گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح کنید.

 

مرحله پنجم:

سپس لازم است تا با وارد کردن عدد ۱ صحت اطلاعات وارد شده را تائید کنید. درصورتی‌که دستگاه تک سیم‌کارت باشد، یک شناسه (IMEI) و درصورتی‌که دستگاه دوسیمکارته باشد، هر دو شناسه (IMEI) در این مرحله نمایش داده می‌شوند.

 

مرحله شش:

در نهایت چنانچه شناسه (IMEI) های اظهار شده، با سیم‌کارتی که با آن #7777* را شماره‌گیری کرده بودید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام خواهد شد.

دستگاه دوسیمکارته با شناسه (IMEI) های یکسان

دستگاه‌های استاندارد و معتبر، به تعداد شکاف برای قرار دادن سیم کارت، شناسه (IMEI) دارند که بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است.

چنانچه دستگاه دوسیمکارته‌ای دارید که پیش از شروع طرح با سیم کارت خود از آن استفاده می‌نموده‌اید اما شناسه (IMEI)‌های درج شده بر روی جعبه، پشت باتری یا نمایش داده شده با شماره‌گیری #06#*، یکسان هستند، با مرکز پاسخ گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس گرفته و موضوع را مطرح نمایید.

پیامک هشدار انتقال مالکیت برای دستگاه‌های دوسیمکارته

دقت داشته باشید در سامانه همتا هر دستگاه، فارغ از تعداد اسلات‌های آن، تحت مالکیت تنها یک سیم‌کارت قرار دارد.

بنابراین، درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است باید توجه داشته باشید که پس از انجام موفقیت‌آمیز فرآیند «افزودن دستگاه»، هر دو شناسه (IMEI) دستگاه شما تحت مالکیت یک سیم‌کارت قرار می‌گیرد. لذا زمانی که در اسلات دوم سیم‌کارتی غیر از سیم‌کارت مالک دستگاه در سامانه همتا، قرار دهید، پیامک هشدار انتقال مالکیت دریافت خواهید کرد..

همان‌طور که در این پیامک ذکر شده، از آن جایی که قرارگیری این سیم‌کارت جدید در دستگاه، به علت خریدوفروش نبوده، بلکه مالک دستگاه یکی از سیم‌کارت‌های خود را درون دستگاه قرار داده، بنابراین نیاز به اقدام خاصی نیست.

پیام انتقال مالکیت با مهلت قطع برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) دارید و پس از انجام فرایند افزودن دستگاه، برای سیم‌کارت دوم دستگاه پیام هشدار انتقال مالکیت با ذکر مهلت قطع دریافت کردید، آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را پس از افزودن دستگاه ملاحظه نمائید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی اصلی بیگی · 1 ماه پیش
    سلام من ساعت هوشمنداز ** گرفتم که امکان ریجستری شدن راتوسایت زده بود که میشه ولی کد فعال سازی نداره میشه راهنمای کنید پشتیبانی ** گفت باید ازهمتا پیگیری کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر ساعت های هوشمند مشمول طرح رجیستری نمی باشند لطفا صفحه " تاریخ مشمولیت " را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/date
      چنانچه با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار دریافت کردید جهت بررسی شناسه هارا یادداشت کرده و با سامانه همتا 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رامین عسکری · 1 ماه پیش
    سلام من یک گوشی ایفون ۱۱ از سایت ** خریدم همراه با گارانتی و ریجستر شده الان برام پیام اومده که دستگاه جز دستگاه های ثبت شده نیست و از تاریخ ۲۶/۱۲/۹۸ سرویس نخواهد گرفت در زمان ثبت در سامانه همتا هم مینویسه شناسه ime قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت مشکلش چیه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه دستگاه غیر قانونی اعلام میگردد دستگاه را به فروشنده عودت دهید در صورتی که فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرعلی صادقی · 1 ماه پیش
    سلام من گوشیمو 2016 خریدم الان میخوام بفروشمش وقتی که میزنم روی انتقال مالکیت مینویسه دستگاهی وجود ندارد بعدش گزینه فعال سازی میزنم اول کد imei رو میزنم بعدش یه کد فعال سازی میاد که من ندارمش الان جز رفتن به فروشگاه مورد نظر کاری نمیشه کرد که کد رو پیدا کنم چون فروشگاه تغییر کرده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را پیش از شروع طرح ( باتوجه به تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date ) خریداری کرده اید نیازی به فعال سازی ندارد با سیمکارتی که قبل از طرح روی دستگاه بوده است فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید دستگاه به نام شما ثبت میگردد.http://hmti.ir/03
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    babak · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشین ببخشین من پنج ماه پیش گوشی خریدم فروشنده گوشی که گرفتم گف انتقال مالکیت زدم ولی الان که میخوام بفروشم میگه قبلا با شماره دیگری ثبت شده هستش ایمیل یک شمارش ایرانسل خاموش ایمیل دو شمارش همراه اول زنگ زدم میگه اصلا من خبر ندارم که به شمارم گوشی ثبت شده باشه گوشی فروش هم کلا مغازشو بسته میشه راهنمای کنین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#*دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی گیلانی · 1 ماه پیش
    سلام
    من میخوام گوشیمو ثبت کنم
    افزودن دستگاه ک زدم بعد از درج شماره همراه این پیام میاد
    سیم کارت وارد شده جزء سیم کارت های منقضی/فروش رفته نمی باشد.
    چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدی · 2 ماه پیش
    سلام. بنده یک ساعت هوشمند دارم که روش سیمکارت میخوره ولی حتی زبان فارسی هم نداره الان که روش سیمکارت انداختم از سامانه همتا براش پیام اومده میخواستم بدونم آیا این ساعت ها هم باید ریجستر بشوند و اینکه باید هزینه ای پرداخت بشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر ساعت های هوشمند مشمول طرح رجیستری نمی باشند لطفا صفحه تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/date
      در صورتی که پیامک هشدار دریافت کرده اید لطفا وارد سایت همتا شده در قسمت ثبت و پیگیری مشکلات در دسته "دستگاه من تلفن همراه نیست اما پیامک هشدار دریافت کرده ام" تیکت ثبت کنید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 2 ماه پیش
    سلام. بنده گوشی هواوی از نمایندگی هواوی خریدم، روی جعبه نوشته شده رجیستر شده و رمز یکبارمصرف هم خراشیدم و در سایتتون وارد کردم ولی پیام اومد که گوشی غیرقانونیه. به هواوی زنگ زدم اون کد گوشی رو گرفت و میگه گوشی قانونیه و مشکل از همتاس. چه خبره اینجا؟ چیکار کنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه های خریداری شده در داخل کشور، باید در پاسخ استعلام اصالت قانونی ذکر شوند در غیر این صورت دستگاه را به فروشنده عودت دهید و چنانچه امتناع نمودند ثبت شکایت فرمایید.
      جهت خریداری گوشی داخل کشور لینک " http://hmti.ir/new " را مطالعه نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سلیم · 2 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من یک گوشی نوکیا قدیمی دارم که دو سیمکارت هست و IMEI هر دو اسلات رو که میزنم مشابه هم نشون میده برای فعالسازی باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، در رابطه با شناسه های مشابه، لطفا کادر «دستگاه دوسیمکارته با شناسه (IMEI) های یکسان» را در همین صفحه مطالعه فرمایید. و در رابطه با ثبت دستگاه لطفا با شماره سیم کارت قبل از طرح فرآیند افزودن دستگاه را (با مطالعه همین صفحه) انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    n.kh · 2 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    گوشیم دو سیم کارته بوده و حدود دو سه سال هست که فقط با یک سیم کارت کار میکنم اما حالا که سیم کارت جدید داخل دستگاه گذاشتم برایم پیامک آمده که دستگاه جز دستگاه های ثبت شده نیست.زمانی که میخواهم با سیم کارت قبلی اقدام به افزودن دستگاه کنم خطا رخ میدهد و پیام تکمیل فرایند نمی اید و هنگامی که میخواهم با کد دستوری اقدام کنم سیم کارت مسدود شده و فقط میتوان تماس اضطراری گرفت.

    برای حل شدن مشکل و فعال شدن دوباره سیم کارت اولیم باید چی کار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند افزودن دستگاه را باید با سیمکارتی که پیش از شروع طرح ( باتوجه به تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date ) روی گوشی بوده است انجام دهید. برای انجام این کار میتوانید سیمکارت را روی گوشی فعال دیگری قرار دهید و انجام دهید.
      همچنین میتوانید از طریق سایت همتا انجام دهید. www.hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد ذاکر · 2 ماه پیش
    سلام گوشی من میگه تلفن همراه شما جز شناسه های قانونی نمیباشد چکار کنم کجا مراجعه کنم مرسی
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه گوشی را داخل کشور خریداری کرده اید و غیر قانونی اعلام میگردد دستگاه را به فروشنده عودت دهید.
      در صورتی که فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد علی جودکی · 2 ماه پیش
    با سلام گوشیم دو سیم کارته است و فقط یکی از سیم کارتام فعال شده و از طریق نرم افزار همتا هر کاری میکنم سیم دوم فعال نمیشه با اینکه سیمکارتاه بنام خودم هستند و گوشی هم نو و اک خریدم و سیم یک فعاله اما برای سیم دو همش میگه گوشی غیر قانونیست و سیم دوم فعال نمیشه. سوال اگر گوشیم غیر قانونی پس چطور سیم یکش فعاله و چطور میتونم سیم دوم رو فعال کنم با تشکر.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه پیامکی از طرف همتا دریافت نموده اید لطفا به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه کنید و مطابق با پیامک دریافتی اقدام کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرحسین · 2 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    ۱_من واقعیتش اینه ک گوشیمو در سال ۲۰۱۵ خریداری کردم اوم موقع ریجستری نمیکردند از یک ماه پیش سیم کارت یکم کار نمیکنه اول فک کردم حتما سیم کارتم مشکل داره بعد سیم کارت دیگری جاش انداختم ولی متاسفانه اکنون سیم کارت ۲ گوشیم کار میکنه ولی سیم کارت یکم کار نمیکنه دوستام میگن احتمالا مشکل ریجستری داره گوشی .....میخواستم بدونم این ک سیم کارت یک گوشیم کار نمیکنه مشکلش به نظرتون چیه یا گوشی ریجستریش مشکل داره یا اینکه اون جای سیم کارت یکم سوخته؟

    ۲_بعدش الان من نمیدونم گوشیم به کدوم سیم کارتام فعاله چیکار کنم ک بفهمم؟


    ۳_الان با کدد ستاره ۷۷۷۷ مربع موقع خریدن گوشی میتونم بفهمم ک گوشی ک دارم میخرم اصل شرکنه یا ن؟ یا میتونم از روی کدimei گوشی بفهمم ک روی جعبه نوشته شده است

    یه راهنمایی کنید ممنون میشم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، در صورتی که از همتا پیامکی دریافت کردید به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه کنید و بر اساس پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.در غیر اینصورت از سلامت دستگاه مطمئن شوید.
      در خصوص سوال دوم چنانچه دستگاه مالک قطعی داشته باشد با قرار دادن سیمکارت شماره مالک به صورت محدود ارسال میگردد در غیر اینصورت صفحه " عدم شناخت مالک قبلی" http://hmti.ir/09 را مطالعه کنید.
      برای خریداری گوشی داخل کشور ابتدا صفحه " میخواهم دستگاه اکبند خریداری کنم " را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یونس برزگر · 2 ماه پیش
    سلام وقت بخیر خسته نباشید

    گوشی من دو سیم کارته هست مشکلم اینه که موقع خرید و رجستر کردن هر دو را با یک سیم کارت انجام دادم الان سیمکارت دوم کار نمی کنه چطور رجستر سیم کارت دوم را عوض کنم و شماره تلفن دومم را بدم

    ممنون میشم از راهنمایی تون

    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، در صورتی که از همتا پیامکی دریافت کردید به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه کنید و بر اساس پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.
      در غیر اینصورت از سلامت دستگاه مطمئن شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    aliraee · 2 ماه پیش
    سلام آیا با سامانه همتا می شود گوشی دزدیده شده را پیدا کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر سامانه همتا در زمینه گوشی های سرقتی پیگیری ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضافرح · 2 ماه پیش
    گوشی من تک اسلاته تلفنم با سیمکارت همراه اول ریجستر شده الان که سیمکارت رو در آوردم و سیمکارت ایرانسل روش میندازم پیام میده که باید انتقال مالکیت انجام بدی راهنمایی کنید میخوام از این به بعد سیمکارت ایرانسل روش باشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا صفحه " پیامک های هشدار "را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.
      پیامک های هشدار : http://hmti.ir/12
      در صورتی که قصد انتقال مالکیت به سیمکارت دیگر خود دارید صفحه " آموزش انتقال مالکیت دستگاه " را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد · 2 ماه پیش
    سلام، آیا میشود با یک سیمکارت چند تلفن همراه ریجستر کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در سامانه همتا محدودیتی ندارد یک سیمکارت مالک چندین گوشی باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سهیل · 2 ماه پیش
    یعنی اسلات سیمکارت دوم غیر فعال هست.آیا باید تنظیمات دیگه روی گوشی انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه پیامکی از طرف همتا دریافت کرده اید و سیم کارت غیر فعال گردیده است به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه کنید و بر اساس پیامک دریافتی اقدامات لازم را به عمل آورید.
      در غیر این صورت دستگاه را به لحاظ سخت افزاری و سیم کارت را از طرف اوپراتور بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جلال اقاپور · 2 ماه پیش
    سلام وقت بخیر خسته نباشین من چند ماه پیش یه گوشی نو خریده بودم از شهر . و فروشنده گف یه روز بیار برات فعالش کنم.تو این چند ماه سیم کارت هارو می آورد الان دیگه یکی دو هفته هیچ سیم کارتیو نمیاره .الان میخام فعالش کنم با کد شش رقمی از طریق سایت همتا میگه "شناسه دستگاه غیرقانونی میباشد" یا استعلام اصالت میگیرم میگه " شناسه دستگاه جز شناسه های قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه شبکه نخواهد گرفت.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، تمامی دستگاه های خریداری شده در داخل ایران باید در پاسخ استعلام اصالت قانونی ذکر گردند در غیر این صورت دستگاه را به فروشنده پس دهید؛ چنانچه همکاری نکردند امکان ثبت شکایت دارید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سهیل · 2 ماه پیش
    همه این کارها رو انجام دادم ولی بازم سیمکارت دوم نشون داده نمیشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا مشکل دستگاه را به صورت واضح تر اعلام نمایید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 2 ماه پیش
    سلام قصدخریدگوشی دست دوم بدون کارتون رادارم صاحبش میگویدکارتونش گم شده ولی حاضرم انتقال مالکیت بدم.لطفا راهنمائی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «میخواهم دستگاه کارکرده خریداری کنم» http://hmti.ir/old مراجعه کنید و با دقت مطالعه کنید.