آموزش افزودن دستگاه

قابل استفاده برای دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح رجیستری

اگر دستگاهی دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، روشن بوده، می توانید به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود درآورید و سپس می‌توانید فرآیندهای سامانه همتا، از قبیل انتقال مالکیت و ... را برای آن انجام دهید.(مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند)

انجام فرآیند افزودن دستگاه با سیمکارت قبلی روی دستگاه

دقت داشته باشید، برای انجام موفقیت آمیز افزودن دستگاه، حتما باید با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، این فرآیند را انجام دهید، نه با هیچ سیم کارت دیگری.

دستگاه دوسیمکارته با یک اسلات روشن قبل از شروع طرح

اگر دستگاه دو سمیکارته‌ای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، تنها از یکی از اسلات‌های آن استفاده می‌کرده‌اید، در صورتی که الان در اسلات دوم، سیم کارت قرار دهید، پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما ارسال می‌شود. برای حل مشکل و ثبت شناسه (IMEI) اسلات دوم دستگاه‌تان، فرآیند افزودن دستگاه را با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، انجام دهید.

 جهت افزودن دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند افزودن دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند افزودن دستگاه، با استفاده از سایت اینترنتی www.hamta.ntsw.ir و کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود. 

 

افزودن دستگاه از طریق وبسایت اینترنتی hamta.ntsw.ir

مرحله یک:

در ابتدا به سایت اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir  مراجعه نمایید. برای ورود به سامانه می‌توان از شماره سیم کارت استفاده نمود و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت‌نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در اینجا ما قصد داریم تا با شماره سیم کارت وارد سامانه شویم.

 

مرحله دو:

در این مرحله شماره سیم کارتی که پیش از شروع طرح روی دستگاه‌تان بوده را وارد نموده و دکمه ورود را انتخاب نمایید. رمز عبور موقت برای شماره شما ارسال می‌شود. رمز عبور موقت را وارد کرده و وارد کارتابل خود در سامانه همتا شوید.

 

مرحله سه:

پس از ورود به کارتابل خود در سامانه همتا، در بخش مدیریت دستگاه‌ها، گزینه افزودن دستگاه را انتخاب کنید.

 

مرحله چهار:

در مرحله بعدی لازم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نموده و گزینه ثبت را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید، شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود

 

مرحله پنج:

درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه (IMEI)، سامانه به‌صورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش می‌دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را هم وارد نمایید.

مشکل در تشخیص تعداد اسلات (محل قرارگیری سیم کارت) در همتا

درصورتی‌که دستگاه شما دو اسلات (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمی‌شود و شما نمی‌توانید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخ‌گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح کنید.

 

مرحله شش:

چنانچه شناسه (IMEI)‌های اظهار شده، با سیم‌کارتی که در حال حاضر در کارتابل آن هستید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام خواهد شد.

 

مرحله هفت:

در ادامه، می‌توانید با انتخاب گزینه «مدیریت دستگاه‌ها» از منوی سمت راست، شناسه (IMEI)‌های اضافه شده به کارتابل را به همراه نشان تجاری و مدل دستگاه مشاهده نمایید.

 

افزودن دستگاه از طریق کد دستوری #۷۷۷۷*

مرحله اول:

در ابتدا با سیم‌کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و دکمه تماس، را انتخاب کنید.

 

مرحله دوم:

در ادامه عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی عدد ۴ را وارد نمایید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی لازم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نموده و گزینه ارسال را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید، شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه (IMEI)، سامانه به‌صورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش می‌دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را هم وارد نمایید.

مشکل در تشخیص تعداد اسلات (محل قرارگیری سیم کارت) در همتا

درصورتی‌که دستگاه شما دو اسلات (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمی‌شود و شما نمی‌توانید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخ‌گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح کنید.

 

مرحله پنجم:

سپس لازم است تا با وارد کردن عدد ۱ صحت اطلاعات وارد شده را تائید کنید. درصورتی‌که دستگاه تک سیم‌کارت باشد، یک شناسه (IMEI) و درصورتی‌که دستگاه دوسیمکارته باشد، هر دو شناسه (IMEI) در این مرحله نمایش داده می‌شوند.

 

مرحله شش:

در نهایت چنانچه شناسه (IMEI) های اظهار شده، با سیم‌کارتی که با آن #7777* را شماره‌گیری کرده بودید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام خواهد شد.

دستگاه دوسیمکارته با شناسه (IMEI) های یکسان

دستگاه‌های استاندارد و معتبر، به تعداد شکاف برای قرار دادن سیم کارت، شناسه (IMEI) دارند که بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است.

چنانچه دستگاه دوسیمکارته‌ای دارید که پیش از شروع طرح با سیم کارت خود از آن استفاده می‌نموده‌اید اما شناسه (IMEI)‌های درج شده بر روی جعبه، پشت باتری یا نمایش داده شده با شماره‌گیری #06#*، یکسان هستند، با مرکز پاسخ گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس گرفته و موضوع را مطرح نمایید.

پیامک هشدار انتقال مالکیت برای دستگاه‌های دوسیمکارته

دقت داشته باشید در سامانه همتا هر دستگاه، فارغ از تعداد اسلات‌های آن، تحت مالکیت تنها یک سیم‌کارت قرار دارد.

بنابراین، درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است باید توجه داشته باشید که پس از انجام موفقیت‌آمیز فرآیند «افزودن دستگاه»، هر دو شناسه (IMEI) دستگاه شما تحت مالکیت یک سیم‌کارت قرار می‌گیرد. لذا زمانی که در اسلات دوم سیم‌کارتی غیر از سیم‌کارت مالک دستگاه در سامانه همتا، قرار دهید، پیامک هشدار انتقال مالکیت دریافت خواهید کرد..

همان‌طور که در این پیامک ذکر شده، از آن جایی که قرارگیری این سیم‌کارت جدید در دستگاه، به علت خریدوفروش نبوده، بلکه مالک دستگاه یکی از سیم‌کارت‌های خود را درون دستگاه قرار داده، بنابراین نیاز به اقدام خاصی نیست.

 

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Zara Bax · 1 ماه پیش
    سلام من وقتی میخام از سیم دوم گوشی استفاده کنم بهم اجازه نمیده افزودن دستگاهو انجام دادم و هر دو الات رو وارد کردم اما باز مدت زمان بهم میده و اینترنتمو قطع کرده چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      به دلیل کامنتهای تکراری با نام های مختلف پاسخ شما حذف شد. با تشکر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mehran · 1 ماه پیش
    سلام من وقتی میخام از سیم دوم گوشی استفاده کنم بهم اجازه نمیده افزودن دستگاهو انجام دادم و هر دو الات رو وارد کردم اما باز مدت زمان بهم میده و اینترنتمو قطع کرده چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      به دلیل کامنتهای تکراری با نام های مختلف پاسخ شما حذف شد. با تشکر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Zahra · 1 ماه پیش
    سلام
    من الان که میخام از سیم کارت دوم استفاده کنم بهم اجازه نمیده و مدت زمان مشخص میکنه افزودن دستگاه روهم انجام دادم ولی این ک میگه نادیده بگیرید نمیشه نادیده گرفت چون اینترنتمو قطع کرده
    چکار کنم ؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      به دلیل کامنتهای تکراری با نام های مختلف پاسخ شما حذف شد. با تشکر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Salehrigani · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید من یه گوشی دارم برام هدیه آوردن از خارج الان یک هفته است تو گمرک سایتشمبلغی هم پرداختیم اما هنوز کد نیامده است
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد لواسانی · 1 ماه پیش
    سلام
    من گوشی دادم ولی اون موقع بدردم نمیخورد و اکبند تو انبار بوده حالا که اوردم از همتا پیغام داده و 30 روز وقت داده چه جوری میتونم فعال کنم . باید گمرکی بدم
    چون اونجا هم فقط ثبت مسافرتی داره
    ممنون از زحماتتون
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 1 ماه پیش
    سلام
    من چند وقت پیش برام به خاطر قرار دادن سیم کارت دوم داخل گوشی، پیامک برام اومد که باید این IMEI اضافه بشه اما من چون سیم کارت رو خارج کردم دیگه این کار رو انجام ندادم، حالا که دوباره میخوام استفاده کنم هشدار میده که این کد IMEI ثبت نشده و شبکه نمیگیره
    حالا اضافه هم نمیشه! و مینویسه که متعلق به شما نیست
    چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با شماره سیم کارت اول که قبلا روی دستگاه بوده و فعال است، عملیات افزودن هر دو شناسه را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمدبارانیان · 1 ماه پیش
    باعرض سلام گوشی من اسلات اول قانونیه چند روز پیش از شبکه خارج شداسلات دوم نبود ازطریق افزودن دستگاه فعال کردم الان انتن نداره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      در صورتی که پیامی از طرف همتا دریافت کرده اید، پیام را با صفحه "پیامک های هشدار" بررسی و اقدامات لازم را انجام دهید. در غیر اینصورت سالم بودن دستگاه خود را با سیم کارت دیگر تست کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید زارعی · 1 ماه پیش
    با سلام و احترام

    بنده شاغل در یکی از دارات دولتی هستم، تبلتی در انبار بوده و قبلا روشن نشده، در حال حاضر که روشن کردیم کد فعال ساز نداریم (حدود دو سال پیش خریداری شده)، آیا راه حلی برای رجیستر این دستگاه وجود دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      تبلت هنوز مشمول طرح نشده است. سیم کارت داخل آن قرار دهید و استفاده کنید تا قانونی شناخته شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 1 ماه پیش
    سلام بنده یک گوشی خریدم دوسیمکارت نوکیا ساده ویک سیمکارتش قانونی است و یکیش غیر قانونی و شماره سیمکارتی که سیم‌کارت قانونی با آن ثبت شده را ندارم برای ثبت کردن هردو شکاف برای تعمیر شماره یا حذف شماره چکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضاکوهکن · 1 ماه پیش
    سلام من گوشیم دوسیمکارته است وسیم کارت جدیدم الان غیرفعال شده به خاطر سامانه همتا الان بایدچیکارکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      در صورتی که از طرف همتا پیامی به شما ارسال شده است، متن پیام را با صفحه "پیامک های هشدار" بررسی و اقدامات لازم را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 1 ماه پیش
    سلام.فرآیندافزودن دستگاه با موفقیت انجام شد.چه مدت طول میکشه تاسیم کارت دوم فعال بشه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن زارع · 1 ماه پیش
    باسلام
    من یه گوشی قدیمی دارم قبل طرح ریجستری هم دستم بوده الان قسمت افزودن دستگاه IMEIشو میزنم پیام میده که متعلق به شما نیس این کد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نرگس · 1 ماه پیش
    سلام.من سیمکارت اولم قطع شده و وقتی سیم دومم رو جای اول انداختم این پیامک اومد برام. اگه دوباره جاشو عوض کنم مشکل حل میشه؟ اخه سیم اولم به مشکل خورده و حالا حالاها وصل نمیشه! چیکار باید کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      پیامک ارسال از همتا را با صفحه "پیامک های هشدار" بررسی و اقدامات لازم را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن · 1 ماه پیش
    سلام گوشی دست دوم خریدم که چند وقتیه سیم کارت روش نبود و واس یک سال پیشه.. الان نمیخوام افزدون دستگاه رو واسه سیم کارت خودم بزنم و میگه واسه یه شماره دیگه ثبت شده..چیکار می تونم بکنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بيتا سهرابي · 1 ماه پیش
    سلام. گوشي را دست دوم خريدم.
    و دسترسي به شخصي كه گرشي رو از او خريدم ندارم. فقط يه شماره تماس از ايشان دارم كه ايشان ساكن شهرستان هستن.
    چكار بايد انجام بدهم براي ثبت كردن گوشي به اسم خودم؟
    در ضمن گوشي رو ٥ ماه پيش خريدم و همچنان در حال استفاده هستم ازش.
    لطفا راهنمايي بفرماييد. سپاس
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیما شیخ · 1 ماه پیش
    سلام سایت ثبت اظهار نامه گمرکی چرا مسدوده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      از گمرک اطلاعات بگیرید. سایت گمرک مربوط به همتا نمی باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهرام زاهی · 1 ماه پیش
    سلام
    من پول پرداخت کردم اما کد نیامده الان یک ماه شده گوشی من خاموش شده بعد گرفتن صورت حساب فهمیدم که پول که پرداخت کردم برگشه حسابم الان انتن گوشی قط شده حالا چیکارکنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 1 ماه پیش
    با سلام چرا در گوشی های دو سیم کارت فقط میتوان با شماره هایی که بنام یک شماره ملی است فعالیت کرد شاید کسی بخواهد در شیار دوم از سیم کارت دیگری مثلا خواهر یا برادرش استفاده کند که شماره ملی دیگری دارد در اینصورت باید چکار کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      مشکلی از این بابت نیست. نمیدونم این حرفتان را از کجا آورده اید ولی همتا چنین قانونی را نگذاشته است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    الهام · 1 ماه پیش
    سلام گوشی من دوسیم کارته هستش و زمانی که خریدم فقط از یک اسلاید استفاده کردم اما حدود دوماه پیش جای سیم کارت تعویض کردم و امروز پیام برام اومد و گوشی دیگه سرویسی نمی‌داد دوباره جای سیم کارت به محل قبلی برگردوندم و مشکل حل شد الان چه کاری باید انجام بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      آموزش "افزودن دستگاه" را ملاحظه نمائید تا هر دو محل سیم کارت فعال شوند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین اسدیان پیرجلی · 1 ماه پیش
    من سامانه همتام ثبت نام کردم اما موقع ثبت IMEI اسلاید دومو قبول نمی کنه خطا میده (مشکل در تشخیص تعداد اسلات (محل قرارگیری سیم کارت) در همتا) با شماره پشتیبانیم که تماس می گیرم کسی جوابگو نیست و الان عملا گوشیم از کار افتاده ممنون میشم راهنمایی فرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      منظور از عدم جوابگویی پشتیبانی چیست؟ هفت روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگویی دارند و مشکل شما را ثبت و بررسی می کنند.