شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش افزودن دستگاه

قابل استفاده برای دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح رجیستری

اگر دستگاهی دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، روشن بوده، می توانید به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود درآورید و سپس می‌توانید فرآیندهای سامانه همتا، از قبیل انتقال مالکیت و ... را برای آن انجام دهید.(مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند)

انجام فرآیند افزودن دستگاه با سیمکارت قبلی روی دستگاه

دقت داشته باشید، برای انجام موفقیت آمیز افزودن دستگاه، حتما باید با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، این فرآیند را انجام دهید، نه با هیچ سیم کارت دیگری.

دستگاه دوسیمکارته با یک اسلات روشن قبل از شروع طرح

اگر دستگاه دو سمیکارته‌ای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، تنها از یکی از اسلات‌های آن استفاده می‌کرده‌اید، در صورتی که الان در اسلات دوم، سیم کارت قرار دهید، پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما ارسال می‌شود. برای حل مشکل و ثبت شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است اسلات دوم دستگاه‌تان، فرآیند افزودن دستگاه را با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، انجام دهید.

 جهت افزودن دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند افزودن دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند افزودن دستگاه، با استفاده از سایت اینترنتی www.hamta.ntsw.ir و کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود. 

 

افزودن دستگاه از طریق وبسایت اینترنتی hamta.ntsw.ir

مرحله یک:

در ابتدا به سایت اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir  مراجعه نمایید. برای ورود به سامانه می‌توان از شماره سیم کارت استفاده نمود و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت‌نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در اینجا ما قصد داریم تا با شماره سیم کارت وارد سامانه شویم.

 

مرحله دو:

در این مرحله شماره سیم کارتی که پیش از شروع طرح روی دستگاه‌تان بوده را وارد نموده و دکمه ورود را انتخاب نمایید. رمز عبور موقت برای شماره شما ارسال می‌شود. رمز عبور موقت را وارد کرده و وارد کارتابل خود در سامانه همتا شوید.

 

مرحله سه:

پس از ورود به کارتابل خود در سامانه همتا، در بخش مدیریت دستگاه‌ها، گزینه افزودن دستگاه را انتخاب کنید.

 

مرحله چهار:

در مرحله بعدی لازم است تا شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه خود را وارد نموده و گزینه ثبت را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود

 

مرحله پنج:

درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، سامانه به‌صورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر «وارد کردن شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دوم دستگاه» را برای شما نمایش می‌دهد و شما باید شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دوم دستگاه‌تان را هم وارد نمایید.

مشکل در تشخیص تعداد اسلات (محل قرارگیری سیم کارت) در همتا

درصورتی‌که دستگاه شما دو اسلات (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمی‌شود و شما نمی‌توانید شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دوم دستگاه‌تان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دوم را می خواهد، با مرکز پاسخ‌گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح کنید.

 

مرحله شش:

چنانچه شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های اظهار شده، با سیم‌کارتی که در حال حاضر در کارتابل آن هستید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام خواهد شد.

 

مرحله هفت:

در ادامه، می‌توانید با انتخاب گزینه «مدیریت دستگاه‌ها» از منوی سمت راست، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ‌های اضافه شده به کارتابل را به همراه نشان تجاری و مدل دستگاه مشاهده نمایید.

 

افزودن دستگاه از طریق کد دستوری #۷۷۷۷*

مرحله اول:

در ابتدا با سیم‌کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و دکمه تماس، را انتخاب کنید.

 

مرحله دوم:

در ادامه عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی عدد ۴ را وارد نمایید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی لازم است تا شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه خود را وارد نموده و گزینه ارسال را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، سامانه به‌صورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر «وارد کردن شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دوم دستگاه» را برای شما نمایش می‌دهد و شما باید شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دوم دستگاه‌تان را هم وارد نمایید.

مشکل در تشخیص تعداد اسلات (محل قرارگیری سیم کارت) در همتا

درصورتی‌که دستگاه شما دو اسلات (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمی‌شود و شما نمی‌توانید شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دوم دستگاه‌تان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دوم را می خواهد، با مرکز پاسخ‌گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح کنید.

 

مرحله پنجم:

سپس لازم است تا با وارد کردن عدد ۱ صحت اطلاعات وارد شده را تائید کنید. درصورتی‌که دستگاه تک سیم‌کارت باشد، یک شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است و درصورتی‌که دستگاه دوسیمکارته باشد، هر دو شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است در این مرحله نمایش داده می‌شوند.

 

مرحله شش:

در نهایت چنانچه شناسه (IMEI) های اظهار شده، با سیم‌کارتی که با آن #7777* را شماره‌گیری کرده بودید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام خواهد شد.

دستگاه دوسیمکارته با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های یکسان

دستگاه‌های استاندارد و معتبر، به تعداد شکاف برای قرار دادن سیم کارت، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دارند که بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است.

چنانچه دستگاه دوسیمکارته‌ای دارید که پیش از شروع طرح با سیم کارت خود از آن استفاده می‌نموده‌اید اما شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های درج شده بر روی جعبه، پشت باتری یا نمایش داده شده با شماره‌گیری #06#*، یکسان هستند، با مرکز پاسخ گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس گرفته و موضوع را مطرح نمایید.

پیامک هشدار انتقال مالکیت برای دستگاه‌های دوسیمکارته

دقت داشته باشید در سامانه همتا هر دستگاه، فارغ از تعداد اسلات‌های آن، تحت مالکیت تنها یک سیم‌کارت قرار دارد.

بنابراین، درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است باید توجه داشته باشید که پس از انجام موفقیت‌آمیز فرآیند «افزودن دستگاه»، هر دو شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه شما تحت مالکیت یک سیم‌کارت قرار می‌گیرد. لذا زمانی که در اسلات دوم سیم‌کارتی غیر از سیم‌کارت مالک دستگاه در سامانه همتا، قرار دهید، پیامک هشدار انتقال مالکیت دریافت خواهید کرد..

همان‌طور که در این پیامک ذکر شده، از آن جایی که قرارگیری این سیم‌کارت جدید در دستگاه، به علت خریدوفروش نبوده، بلکه مالک دستگاه یکی از سیم‌کارت‌های خود را درون دستگاه قرار داده، بنابراین نیاز به اقدام خاصی نیست.

پیام انتقال مالکیت با مهلت قطع برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) دارید و پس از انجام فرایند افزودن دستگاه، برای سیم‌کارت دوم دستگاه پیام هشدار انتقال مالکیت با ذکر مهلت قطع دریافت کردید، آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را پس از افزودن دستگاه ملاحظه نمائید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهزاد درخشان · 2 ماه پیش
    سلام من این سیم کارتی که گوشیم رو باهاش ثبت کردم به اسم بابامه میخوام بدم به خودش برای خودم یه سیم کارت دیگه بگیرم چیکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر. اگر قصد تغییر مالکیت دستگاه را دارید و دیگر قصد استفاده از سیم کارت قبلی روی دستگاه خود را ندارید فرایند انتقال مالکیت را برای سیم کارت جدید را انجام دهید.
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سحر · 2 ماه پیش
    خیلی ممنون، با شماره قبلی افزودن دستگاه رو با موفقیت انجام دادم. الان برای استفاده از سیم کارت جدید روی گوشیم مشکلی نخواهم داشت؟ ثبت شدن گوشیم با شماره قبلی کافیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا کادر <<پیامک هشدار انتقال مالکیت برای دستگاه‌های دوسیمکارته>> در همین صفحه را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سحر · 2 ماه پیش
    سلام، گوشی من دو سیم کارته و مربوط به‌ قبل طرح رجیستری هست و با یک سیم کارت به نام مادرم از گوشی استفاده میکنم. الان یک سیم کارت جدید به نام خودم گرفتم و وقتی داخل گوشی گذاشتم پیغام "دستگاه زیر جز دستگاه های ثبت شده نیست و در فلان تاریخ غیر فعال میشود" اومد. میشه لطفا راهنمایی کنید باید چی کار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیم کارتی که قبل از طرح رجستری ( باتوجه به تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date ) بر روی دستگاه مربوطه استفاده می کردید فرآیند افزودن دستگاه را انجام دهید.
      جهت اطلاع از شماره قبل از طرح به صفحه «عدم شناخت مالک قبلی» http://hmti.ir/09 مراجعه فرمایید و مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    khf · 2 ماه پیش
    آیا با فعال کردن یک شناسه در گوشی های دو سیمکارته شناسه دوم هم فعال می شود یا باید دوباره همان مراحل برای دومی هم طی شود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا کادر <<فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی>> را در صفحه آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05 مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احد ابراهیمی · 2 ماه پیش
    سلام

    سیم کارتی که به نام خودمون بوده و باهاش گوشی رو فعال کردیم، حالا سلب امتیاز شده؛ آیا همچنان توی سامانه شماره ذخیره میمونه و به عنوان سیمکارت قانوی برای دستگاه شناسایی میشه؟؟
    چون اون سیم کارت الان به نام شخصی دیگری هستش.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فواد · 2 ماه پیش
    سلام من هنگام افزودن دستگاه شماره خودم رو وارد کردم و شماره مالک قبلی رو وارد نکردم الان چیکار کنم.لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر فرایند افزودن تنها با شماره سیم کارتی که قبل از طرح روی دستگاه بوده است امکان پذیر است.
      تاریخ مشمولیتhttp://hmti.ir/date
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Hasti mazolop · 2 ماه پیش
    این کاری که گفتید و انجام دادم سیمکاذت و گذاشتم تو اسلات یک که فعال سازی شده بود قبلا ولی بازم آنتنی نبود برام که وارد سایت همتا بشم
    ورود به سایت همتا واجبه؟ من الان از کجااااا بفهمم این سیمکارت فعال شده وقتی نمیشه وارد سایت شد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا شناسه های دستگاه را با شماره گیری#06#* دریافت کرده و با سامانه همتا 096366 تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیما زعیم زاده · 2 ماه پیش
    درود. من اسلاید دوم رو یکماهه دارم استفاده میکنم ولی امروز برام پیامک اومده که سیم کارت بدلیل ثبت نشدن در سامانه همتا غیرفعال شد. حالا هم میخوام تو همتا فعالش کنم به خاطر اینکه سیم غیر فعاله برام پیام رمز نمیاد و کلا نمیتونم ثبت نام کنم. اسلاید یک هم سیمش به اسم خودم نیست که بتونم باهاش ثبت نام کنم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، در صورتی که دستگاه پیش از شروع طرح ( باتوجه به تاریخ مشمولیتhttp://hmti.ir/date ) روشن بوده است با سیمکارتی که قبل از طرح روی آن بوده فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید. http://hmti.ir/03 در صورتی که بعد از طرح خریداری کرده اید الزامی بوده در زمان خرید انتقال مالکیت را دریافت کنید لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید. http://hmti.ir/06 میتوانید صفحه عدم شناخت مالک قبلی را مطالعه کنید.http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Hajar daram · 2 ماه پیش
    سلام .گوشی قبلا از یه اسلاید استفاده میکردم اسلاید دوم الان خواستم استفاده کنم پیامک اومد ک ثبت نشده افزودن دستگاه زدم و ثبت کردم ولی سیمکارت انتن نمیده از صحت گوشی و سیمکارت مطمئنم سالم هستن لطفا کمک کنید باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، در صورتی که دستگاه پیش از شروع طرح ( باتوجه به تاریخ مشمولیتhttp://hmti.ir/date ) روشن بوده است با سیمکارتی که قبل از طرح روی آن بوده فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید. http://hmti.ir/03 در صورتی که بعد از طرح خریداری کرده اید الزامی بوده در زمان خرید انتقال مالکیت را دریافت کنید لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید. http://hmti.ir/06 میتوانید صفحه عدم شناخت مالک قبلی را مطالعه کنید.http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Hasti mazolop · 2 ماه پیش
    وقتی شبکه فعال نیست انتن ندارم چجوری وارد سایت بشم آخه!!!!!!!

    کد امنیتی پیامک نمیشه با شبکه غیر فعال!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر سیم کارت را داخل دستگاه دیگری قراردهید تا پیامک ارسال شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Hasti Mazalop · 2 ماه پیش
    سلام برای من ثبت موفقیت امیز زد کی طول میکشه سیمکارت دو فعال بشه؟!!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیم کارتی که فرآیند مربوطه را انجام داده اید وارد سایت همتا https://hamta.ntsw.ir شوید چنانچه شناسه های دستگاه را مشاهده نمودید، دستگاه به درستی ثبت گردیده است. در این صورت چنانچه بعد از خاموش و روشن کردن دستگاه آنتن دهی دستگاه فعال نگردید لطفا سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزار و سیم کارت را از سمت اپراتور بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرشید پیشه ور · 2 ماه پیش
    سلام،من یکسال و نیمه گوشیمو که دو سیمکارت هست دارم،تازه امروزسیمکارت دوم را وارد کردم و برای من پیام اومده که دستگاه شما ثبت نشده و تا یکماه دیگر هیچ سرویسی دریافت نخواهد کرد.شناسه ی اولی را که وارد میکنم میگه ثبت شده اما شناسه ی دوم را که وارد میکنم میگه ثبت نشده.جریان چیه؟ به محض اینکه سیمکارت دوم رو که همراه اول هست وارد گوشی کردم پیام اومد که دستگاه شما ثبت نشده،چرا؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه پیش از شروع طرح ( باتوجه به تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date ) روشن بوده است با سیمکارتی که قبل از طرح روی آن بوده فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید. http://hmti.ir/03
      در صورتی که بعد از طرح خریداری کرده اید الزامی بوده در زمان خرید انتقال مالکیت را دریافت کنید لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید. http://hmti.ir/06
      میتوانید صفحه عدم شناخت مالک قبلی را مطالعه کنید.http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر محمد شکاری · 2 ماه پیش
    سلام من گوشی را نو خریدم سیم کارت یک را فعال کردم و میخواهم سیم دو را فعال کنم ولی کد فعال سازی استفاده شده به سیم یک چه کار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، با فعالسازی یک شناسه، شناسه مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد و نیاز به فعالسازی مجدد ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمیدرضا · 2 ماه پیش
    سلام من یه گوشی گرفتم کارت ضمانت که کد ۶ رقمی روش بوده گم کردم چطوری باید گوشیمو فعال کنم؟؟؟؟؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    دانشور · 2 ماه پیش
    سلام من یه گوشی آیفون مدل ۵s خریدم در لحظه تحویل گفت انتقال مالکیت دادم اما ظاهرا نداده شماره مالک قبلی پیدا کردم تماس گرفتم ایشون گفتند گوشی متعلق به ایشون نبوده و من الان میخام انتقال مالکیت بدم به نام خودم لطفا راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، در صورتی که دستگاه بعد از طرح رجیستری خریداری شده (تاریخ مشمولیت ها: http://hmti.ir/date ) انتقال مالکیت به هنگام خرید و فروش ضروری می باشد؛ جهت دریافت مالکیت به فروشنده مراجعه کنید در صورت عدم همکاری ثبت شکایت فرمایید. آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10 آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Solaleh.m · 2 ماه پیش
    سلام من میخوام شماره ی قبلی سیمکارتم و بدونم،چون الان یه سیمکارت توگوشیم هست فعاله یکی دیگش غیر فعاله باید فعالسازی کنم.نمیدونم اولین سیمکارتی که گزاشتم شمارش چند بود،میشه راهنمایی کنید؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه دستگاه قبل از طرح رجستری استفاده شده است لطفا جهت دریافت شماره قبل از طرح، صفحه «عدم شناخت مالک قبلی» http://hmti.ir/09 را مطالعه فرمایید. ضمن اینکه با شماره دریافتی، فرآیند افزودن دستگاه را با مطالعه همین صفحه انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید · 2 ماه پیش
    با سلام
    به بنده ی گوشی s7edg samsung قبل از طرح رجیستری هدیه دادن من پارسال اونا روشن کردم و متاسفانه قبلا با یک شماره ای این گوشی را روشن کرده بودن که هرچی با اون شماره تماس میگیرم میگه شماره اشتباه است و در سایت همتا هم وضعیت یکی از اسلات را سفید میزنه نمیدونم چجوری میتونم تا انتقال مالکیت بدم
    همون روزای اولم زنگ زدم همتا پرونده تشکیل دادم ولی هرچی پیگیری کردم کسی جوابما نداده
    اگر کسی با این مشکل روبرو بوده و مشکلشون حل شده لطفا با من در میون بذاره ممنون میشم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا شماره پرونده، تاریخ و شماره نلفنی که با سامانه تماس برقرار نمودید را در کامنت اعلام بفرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 2 ماه پیش
    چرا سیم کارت دوم گوشی من کار نمیکنه وقتی سیم کارت رو وارد میکنم مینویسه تلفن مجاز نیست!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه با قرار دادن سیم کارت، پیامک هشدار قطع از طرف همتا دریافت نمودید و آنتن دهی قطع گردیده است لطفا صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 را مطالعه فرمایید. در غیر این صورت لطفا سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزاری و سیم کارت را از طرف اپراتور بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهنام · 2 ماه پیش
    سلام آیا میتونند شماره شناسه گوشی رو عوض کنند؟
    و اگه عوض کردند میتونند با شماره شناسه جدیدی که روش گذاشتن دوباره گوشی رو رجیستری کنند و به راحتی ازش استفاده کنند؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،لطفا با مطالعه حالت چهارم: دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن، تغییر کرده است را در صفحه http://hmti.ir/02 مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شمس · 2 ماه پیش
    سلام

    گوشی هایی که قبل از طرح رجیستری خریداری شده و گارانتی داخلی دارد یا تولید داخل است ولی حالا روشن شده می نویسه غیر قانونی.باید چطور فعالشون کرد.شرکت گارانتی یا تولیدی میگه اون موقع طرح رجسیتری نبوده که من کد فعال سازی بدهم.مشخصه که مشکل از همتاست چون برای این مورد فکری نکرده و جایی را هم نگذاشته که بشه رفت و نشون داد و اثبات هم بکنی قانونیه کرد میگه چون روشن نشده غیر قانونیه. یعنی همتا ملاک قانونی بودن را فقط سیم کارت گذاشتن یا نگذاشتن روی موبایل قبل از طرح رجیستری گذاشته.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      باسلام وقت بخیر، با اجرای طرح رجیستری، دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح در کشور روشن نبوده یا از مبادی قانونی کشور وارد نشده باشند، و سابقه فعالیت دستگاه در شبکه روئیت نشده باشد ،نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد.