آموزش افزودن دستگاه

قابل استفاده برای دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح رجیستری

اگر دستگاهی دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، روشن بوده، می توانید به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود درآورید و سپس می‌توانید فرآیندهای سامانه همتا، از قبیل انتقال مالکیت و ... را برای آن انجام دهید.(مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند)

انجام فرآیند افزودن دستگاه با سیمکارت قبلی روی دستگاه

دقت داشته باشید، برای انجام موفقیت آمیز افزودن دستگاه، حتما باید با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، این فرآیند را انجام دهید، نه با هیچ سیم کارت دیگری.

دستگاه دوسیمکارته با یک اسلات روشن قبل از شروع طرح

اگر دستگاه دو سمیکارته‌ای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، تنها از یکی از اسلات‌های آن استفاده می‌کرده‌اید، در صورتی که الان در اسلات دوم، سیم کارت قرار دهید، پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما ارسال می‌شود. برای حل مشکل و ثبت شناسه (IMEI) اسلات دوم دستگاه‌تان، فرآیند افزودن دستگاه را با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، انجام دهید.

 جهت افزودن دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند افزودن دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند افزودن دستگاه، با استفاده از سایت اینترنتی www.hamta.ntsw.ir و کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود. 

 

افزودن دستگاه از طریق وبسایت اینترنتی hamta.ntsw.ir

مرحله یک:

در ابتدا به سایت اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir  مراجعه نمایید. برای ورود به سامانه می‌توان از شماره سیم کارت استفاده نمود و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت‌نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در اینجا ما قصد داریم تا با شماره سیم کارت وارد سامانه شویم.

 

مرحله دو:

در این مرحله شماره سیم کارتی که پیش از شروع طرح روی دستگاه‌تان بوده را وارد نموده و دکمه ورود را انتخاب نمایید. رمز عبور موقت برای شماره شما ارسال می‌شود. رمز عبور موقت را وارد کرده و وارد کارتابل خود در سامانه همتا شوید.

 

مرحله سه:

پس از ورود به کارتابل خود در سامانه همتا، در بخش مدیریت دستگاه‌ها، گزینه افزودن دستگاه را انتخاب کنید.

 

مرحله چهار:

در مرحله بعدی لازم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نموده و گزینه ثبت را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید، شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود

 

مرحله پنج:

درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه (IMEI)، سامانه به‌صورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش می‌دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را هم وارد نمایید.

مشکل در تشخیص تعداد اسلات (محل قرارگیری سیم کارت) در همتا

درصورتی‌که دستگاه شما دو اسلات (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمی‌شود و شما نمی‌توانید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخ‌گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح کنید.

 

مرحله شش:

چنانچه شناسه (IMEI)‌های اظهار شده، با سیم‌کارتی که در حال حاضر در کارتابل آن هستید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام خواهد شد.

 

مرحله هفت:

در ادامه، می‌توانید با انتخاب گزینه «مدیریت دستگاه‌ها» از منوی سمت راست، شناسه (IMEI)‌های اضافه شده به کارتابل را به همراه نشان تجاری و مدل دستگاه مشاهده نمایید.

 

افزودن دستگاه از طریق کد دستوری #۷۷۷۷*

مرحله اول:

در ابتدا با سیم‌کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و دکمه تماس، را انتخاب کنید.

 

مرحله دوم:

در ادامه عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی عدد ۴ را وارد نمایید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی لازم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نموده و گزینه ارسال را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید، شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه (IMEI)، سامانه به‌صورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش می‌دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را هم وارد نمایید.

مشکل در تشخیص تعداد اسلات (محل قرارگیری سیم کارت) در همتا

درصورتی‌که دستگاه شما دو اسلات (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمی‌شود و شما نمی‌توانید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخ‌گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح کنید.

 

مرحله پنجم:

سپس لازم است تا با وارد کردن عدد ۱ صحت اطلاعات وارد شده را تائید کنید. درصورتی‌که دستگاه تک سیم‌کارت باشد، یک شناسه (IMEI) و درصورتی‌که دستگاه دوسیمکارته باشد، هر دو شناسه (IMEI) در این مرحله نمایش داده می‌شوند.

 

مرحله شش:

در نهایت چنانچه شناسه (IMEI) های اظهار شده، با سیم‌کارتی که با آن #7777* را شماره‌گیری کرده بودید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام خواهد شد.

دستگاه دوسیمکارته با شناسه (IMEI) های یکسان

دستگاه‌های استاندارد و معتبر، به تعداد شکاف برای قرار دادن سیم کارت، شناسه (IMEI) دارند که بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است.

چنانچه دستگاه دوسیمکارته‌ای دارید که پیش از شروع طرح با سیم کارت خود از آن استفاده می‌نموده‌اید اما شناسه (IMEI)‌های درج شده بر روی جعبه، پشت باتری یا نمایش داده شده با شماره‌گیری #06#*، یکسان هستند، با مرکز پاسخ گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس گرفته و موضوع را مطرح نمایید.

پیامک هشدار انتقال مالکیت برای دستگاه‌های دوسیمکارته

دقت داشته باشید در سامانه همتا هر دستگاه، فارغ از تعداد اسلات‌های آن، تحت مالکیت تنها یک سیم‌کارت قرار دارد.

بنابراین، درصورتی‌که دستگاه شما دوسیمکارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت) است باید توجه داشته باشید که پس از انجام موفقیت‌آمیز فرآیند «افزودن دستگاه»، هر دو شناسه (IMEI) دستگاه شما تحت مالکیت یک سیم‌کارت قرار می‌گیرد. لذا زمانی که در اسلات دوم سیم‌کارتی غیر از سیم‌کارت مالک دستگاه در سامانه همتا، قرار دهید، پیامک هشدار انتقال مالکیت دریافت خواهید کرد..

همان‌طور که در این پیامک ذکر شده، از آن جایی که قرارگیری این سیم‌کارت جدید در دستگاه، به علت خریدوفروش نبوده، بلکه مالک دستگاه یکی از سیم‌کارت‌های خود را درون دستگاه قرار داده، بنابراین نیاز به اقدام خاصی نیست.

 

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی هرمزی · 1 ماه پیش
    سلام سیمی که قبلا داخل گوشیم بوده الان قطع هست و در حال حاضر نمیتونم وصل کنم ولی بنام خودم بوده چجوری الان میتونم سیم دوم گوشیم که سرویس نداره را قانونی وصل کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      حتما باید با سیم اول خود افزودن دستگاه را انجام دهید تا هر دو سیم فعال شوند. آموزش "افزودن دستگاه" را ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمددشتی · 1 ماه پیش
    سلام/من گوشی رو هاردش روعوض کردم الان پیامک اومده که دستگاه مال کس دیگریه.چیکارکنم/هاردش هم سوخته بود به خاطر همینم تو تعویض کردم.لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      به تعمیر کار مراجعه کنید تا در صورت تغییر شناسه IMEI گوشی، شناسه قبلی را برگرداند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عرفان رفسنجانی پور · 1 ماه پیش
    من گوشی جدیدی خریدم دو سیم کارت فعلا یک سیم کارت میخواهم روش بنداطم بعدا سیم کارت دوم بندازم چه اتفاقی میوفته باید ثبتش کنم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      برای گوشی آکبند در هنگام فعالسازی هر دو سیم کارت فعال می شوند. استفاده یا عدم استفاده از هر سیم کارت اهمیتی ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    م · 1 ماه پیش
    سلام.گوشی من گم شده.از روی حساب اکانت سامسونگ مطمعنم روشنه.حتی پیام تعویض سیمکارتم میاد.ولی توسامانه شما ۲۰روزه استعلام میگیرم میگه اخرین سیمکارت استفاده شده شماره......که شماره قدیم خودمه میاد.چجوری شماره اخرین سیمکارت استفاده شده رو با imei ببینم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      این امکان برای شما وجود ندارد. به کلانتری مراجعه کنید تا شما را راهنمایی کنند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هدایت گل محمدی · 1 ماه پیش
    سلام. من گوشی خریدم انتقال نگرفتم.سیمکارت زدم الان روشنه هر دوتا ولی تو سامانه به شماره کسی دیگست.ممنون میشم راهنمایی کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 1 ماه پیش
    سلام ، من میخواهم سیم کارتم را به فروش برسانم ، چگونه شماره سیم کارت از سامانه همتا پاک میشود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      تمامی دستگاه های تحت مالکیت خود را به سیم کارت های دیگر خود انتقال مالکیت بدهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیدمهرداد حسینی · 1 ماه پیش
    سلام سیم کارتی که انتقال مالکیت باهاش دادم گم شده خواستم بدونم چطور میتونم به اون سیم کارت دومم انتقال مالکیت بدم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    طیبه · 1 ماه پیش
    سلام من تمام مراحل بالا رو انجام دادم و دوشناسه اسلات های سیم‌کارت رو وارد کردم اما میگه این شناسه غیر قانونیه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سیم کارتی که قلا فعال بوده است مراحل را دقیق انجام دهید، در صورت وجود مشکل با مرکز تماس همتا تماس برقرار نمائید تا بررسی های بیشتر را انجام دهند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کربلایی · 1 ماه پیش
    سلام . یه دستگاه گوشی کار کرده خریداری کردم که بهم گفتن با توجه به اینکه قبل طرح ریجستری وارد شده نیاز ب اننقال مالکیت نداره الان برای فروش ب مسکل خوردم و ازم مالکیت می خوان . شخصی که قبل طرح اخرین بار سیم کارتش روی گوشی بوده حاظر ب انجام انتقال مالکیت نیست . باید چی کار کنم ؟؟؟
    فیش واریز پول به حساب اون شخص رو هم دارم هنوز
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      در صورتی که قبل از طرح خریداری کرده اید می توانید افزودن دستگاه را بزنید و سپس انتقال مالکیت بدهید. در غیر اینصورت حتما باید انتقال مالکیت بگیرید. آموزش ثبت شکایت در سایت موجود است. ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جواد · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر.چند ماه پیش یه سامسونگ دوسیم خریدم که شماره سریال هر دو اسلات یکسانه.چند بار تماس گرفتم مشکل منو هم ثبت کردن دو بار هم از همتا تماس گرفتن که مشکلت حل شده اما مشکل من همچنان وجود داره و سیم دومم رو قطع میکنه.اسیر شدیم بخدا دسترسی به طرف هم ندارم که پسش بدم.خواهش میکنم کمک کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      بررسی تیکتی که در همتا ثبت شده است را از طریق مرکز تماس انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آراس مشرقی · 1 ماه پیش
    سلام من سیم اولم وصله اما سیم دو وصل نمیشه در حالی که سیم دو توی گوشی پیام همتا اومده الان باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      طبق آموزش همین صفحه فرایند افزودن دستگاه را برای سیم اول انجام دهید، هر دو سیم فعال می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد مقدم · 1 ماه پیش
    گوشی اصلیم سوخته،یه گوشی قدیمی داشتم دوسیم کارته یه imeiبهم میده ۵تاسیم کارتاموغیرفعال کرده چیکارکنمممممم بدگیییر کردم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      افزودن دستگاه را با سیم کارتی که قبلا روی این دستگاه بوده است انجام بدهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ایلیا عزیزی · 1 ماه پیش
    سلام من امروز یک سیم کارت جدید روی گوشیم نصب کردم و این پیام اومد و تمام مراحل رو انجام دادم و درست شد ولی هنوز نمی توانم تماس بگیرم
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      در صورتی که عملیات موفق آمیز بوده است یکبار گوشی را خاموش و روشن کنید. در صورتی که اصلا آنتن نیاید مشکل از همتا نمی باشد، در صورتی که آنتن بیاید و سپس قطع شود، موضوع را با مرکز تماس همتا بررسی کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 1 ماه پیش
    سلام
    من تازه گوشیمو خریدم.امروز پیام کد فعالسازی اومد همه رو وارد کردم گفت عملیات شما موفق بود.ولی الان هرچی استعلام اصالت میزنم اس مس فعال بودنش نمیاد.باید چیکار کنم؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      به سایت همتا مراجعه کنید، در صورتی که دستگاه با سیم کارت شما فعال شده باشد، در پنل کاربری (کارتابل) سیم کارت دستگاه قابل مشاهده است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ندا ب · 1 ماه پیش
    ;(سلام وقت بخیر من کمتر از یک ماه پطش هواوی خریدم ولی مالکیت انتقال پیدا نکرده ولی گوشی اکبند بوده ۳ روز پیش اس ام اس اومد که به دلیل فعال سازی نشدن قطع میشود من الان فعال سازی کردم از طریق سایت ولی هنوز نمیتونم استفاده کنم از سیمکارت باسذ چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      گوشی آکبند در صورت عدم فعالسازی تا 10 روز مهلت استفاده دارد. بعد از آن در صورتی که فعالسازی صورت بگیرد گوشی فعال می شود. در صورت وجود مشکل می توانید با مرکز تماس همتا در ارتباط باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین عطایی · 1 ماه پیش
    باسلام.گوشییم بارجیستری فپ
    عال میشه اما وقتی باطری روازروگوشی برمیدارم سیم کارتو بالانمیاره میزنه سیمکات واردکنید لطفاکمکم کنید..
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      به تعمیرکار مراجعه کنید. این مورد مربوط به همتا نمی باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    farzad · 1 ماه پیش
    باسلام
    برا من پیام اومد دستگااه به صورت مسافری ثرت گردید,ودی چندساعت بعد پیام اومد دستگاه قانونی است ولی ثبت نشده است?????!!!!!!!!!
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید م · 1 ماه پیش
    من سیم کارت برادرم رو میخواهم در گوشیم بذارم و استفاده کنم چی باید بکنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید · 1 ماه پیش
    ازفروشگاه اینترنتی خرید کردم، قبل از رسیدن گوشی به دستم فروشنده از من کد ملی و شماره همراه درخواست کرد و گفت بعداز چند روز کد فعال سازی ارسال میشه، الان وقتی استعلام میکنم میگه گوشی قانونی نیست! ولی در سایت گمرک مشخصات من ثبت شده،ب فروشنده که میگم میگه باید صبر کنی تا اطلاعات برای همتا ارسال بشه، الان تکلیف من چیه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدحسین کریمی پور · 1 ماه پیش
    سلام.من یک گوشی دست دوم خریدم که سیم کارت صاحب قبلیش که گوشی باهاش فعال کرده بوده به خاطر غیر فعال بودن مسدود شده و الانم بهش نمیدن سیمکارت دیگه از اپراتور.الانم صاحب قبلی گوشی با همه مدارکش حاضر.چجوری باد انتقال مالکیت انجام بدم؟اخه برای سیم دو پیام اومده که قانونی اما ثبت نشده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      حتما باید با سیم کارت قبلی افزودن دستگاه بزنید و سپس به سیم کارت خود انقال مالکیت بگیرید. برای فعال شدن سیم کارت قبلی با اپراتور خود در ارتباط باشید.