آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهنام بیرامی · 1 روز پیش
    سلام اگر گوشی ریجستر نشده خریداری کنیم چگونه باید آن را ریجستر کنیم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 ساعت پیش
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید."
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین حریمی · 2 روز پیش
    سلام ببخشید من از برنامه دیوار گوشی خریدم انتقال مالکیت برام نداد هیچ راهی نداره انجام بشه در ضمن دستگاه ریجستر شده است
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر
      انتقال مالکیت در هنگام خرید وفروش دستگاه الزامی است . به دلیل نا مشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شما شناسه های دستگاه خود را از کد دستوری #06#* یادداشت فرمایید و برای راهنمایی بیشتر با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ناصر · 2 روز پیش
    سلام گوشی من یکی از سیمکارتاش ثبت شده ولی یکی دیگش ثبت نمیشه باید چکارش کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام به دلیل نا مشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شما شناسه های دستگاه خود را از کد دستوری #06#* یادداشت فرمایید و برای راهنمایی بیشتر با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پوریا · 2 روز پیش
    سلام

    من یک دستگاه گوشی موبایل رو با سیم کارتی که قبلا برای فعال سازی یک دستگاه استفاده شده بود فعال کردم اکنون اجازه بر قراری تماس و ارسال و دریافت پیامک رو ندارم راهنمایی کنید

    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      درصورتی که بعدازفعال سازی دستگاه مشکل برطرف نشده است، لطفا شناسه های دستگاه خود را از کد دستوری #06#* دریافت نمایید و با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.ومشکل خود را مطرح نمایید، تا ثبت وبررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا فرزانه · 3 روز پیش
    سلام.من دوسال پیش گوشی دست دوم گرفتم از وقتی که این سامانه فعال شده برای من پیامک میومد که باید انتقال بدم اما توجه نمیکردم.الانم سیمکارتم تو گوشیم کار نمیکنه و وقتی به یه گوشی فروشی نشون دادم گفت مربوط به سامانه همتاست.من الان چیکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام
      به دلیل نا مشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شما شناسه های دستگاه خود را از کد دستوری #06#* یادداشت فرمایید و برای راهنمایی بیشتر با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 3 روز پیش
    من گوشیم رو خاموش کردم و بعد روشن نوشت استفاده غیر مجاز،به زودی خاموش میشود . لطفاً راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام.
      سوال شما مبهم میباشد لطفا در خواست خود را به صورت دقیق تری بیان کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمیدرضا · 3 روز پیش
    سلام. من گوشی دست دوم از دوستم گرفتم. منتها وقتی کد رو میزنه میگه هیچ دستگاهی تحت مالکیت وجود نداره. چطور باید انتقال مالکیت انجام بده؟ یا دیگه لازم نیست و خودم سیم کارت خودم رو قرار بدم و این فرایند رو انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام . انتقال مالکیت در هنگام خرید و فروش دستگاه الزامی است .آموزش انتقال مالکیت دستگاه. لطفا لینک زیر را سرچ کنید
      http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رستمی · 4 روز پیش
    سلام
    درمورد رجیستر اتباع خارجی چه باید کرد؟چون در بخش رجیستر سایت گمرک کد ملی و شماره گذرنامه میخواهد-چه باید وارد کرد به عنوان مثال برای یک فرد عراقی
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام.
      لطفا برای راهنمایی با گمرک تماس حاصل فرمایید.(021-43891)
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    .. · 4 روز پیش
    امکان داره همتا راهی جلو پام بزاره یا نه؟
    (دومین کامنت پایین:مسدودیت سیم کارت و انتقال مالکیت)
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام .
      در صورتی که شماره ای که امکان انتقال مالکیت دارد و میتواند به خریدارانتقال بدهد سلب امتیاز شده باید منتظر راهکار بازیابی در سامانه همتا باشند و اگر سیم کارت سوخته یا گم شده با مراجعه به دفاتر پیش خوان ان سیم کارت خریداری و مراحل انتقال مالکیت صورت بپذیرد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد صالح · 4 روز پیش
    من گوشی رو قبل از طرح رجیستری خریدم. همیشه دوتا سیم داخلش بوده.سیم یک همراه اول. سیم دو ایرانسل. الان میخام ثبت مالکیت کنم. حالا با سیمکارت یک کد رو گرفتم تا ثبت مالکیت کنم. بعد سیستم هر دو شماره ایمی گوشی رو میخاد. اگر هر دو شماره رو روی سیمکارت یک ثبت کنم،سیمکارت دو به مشکل نمیخوره ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      درصورتی که قبل ازاجرای طرح ازدستگاه باشماره سیم کارت خود استفاده میکردید.لطفا بخش آموزش افزودن دستگاه رادرلینک زیر مطالعه به دقت نمایید.
      http://hmti.ir/03
      برای راهنمایی بیشتر باشماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد صالح · 4 روز پیش
    سلام.
    ببخشید من گوشیم دو سیمکارت هست.یعنی دوتا شمارهIMEIداره.الان که میخام ثبت کنم دوتا ایمی رو رو یه سیمکارت ثبت کنم یا هر ایمی رو روی یه سیمکارت جدا؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      هردوشناسه دستگاه تحت مالکیت یک شماره سیم کارت قرارمیگیرد.
      لطفا سوال خود را واضح ترمطرح نمایید.
      برای راهنمایی بیشتر باشماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    .. · 4 روز پیش
    سلام من مالکیت گوشیم رو سیم کارتم بود که مسدود شده.. حالا چجوری میتونم مالکیت رو از اون سیم کارت انتقال بدم به سیم کارت دیگری؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام
      در حال حاضر راهکار وجود ندارد .همتا درحال ایجاد راهکار با همکاری اپراتورها برای حل این مشکل می باشد. هر زمان که امکان حل آن ایجاد شد، اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهنام · 5 روز پیش
    سلام
    برای من یک گوشی همراه هوشمند از خارج ازکشور به عنوان هدیه آوردند.
    برای رجیستر کردن این گوشی باید هزینه ای پرداخت کنم تا گوشی فعال شه داخل ایران یا خیر؟
    چه کاری باید انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه کرده اید و تمایل دارید بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایید، باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایید.
      برای راهنمایی بیشتر در این زمینه به لینک http://hmti.ir/07 مراجعه کنید،همچنین برای دریافت جزییات بیشتر با شماره43891-021 تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدعلی فرامرزی · 5 روز پیش
    سلام.گوشی سامسونگ آ 50 خریدم رجیستری زدم روی سیم کارتم از رایتل که بالای یک سال استفاده نکردم متوجه شدم منقضی شده به شرکت رایتل گفتم اونا میگن نمی تونیم همون شماره رو بهت بدیم سلب امتیاز شده. به 0966366 زنگ زدم اونا هم میگن باید شماره رایتل رو داشته باشی هیچ راهی نداره. الان من چطور مالکیت گوشی رو تغییر بدم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام
      در حال حاضر راهکار وجود ندارد .همتا درحال ایجاد راهکار با همکاری اپراتورها برای حل این مشکل می باشد. هر زمان که امکان حل آن ایجاد شد، اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود · 5 روز پیش
    سلام من یک گوشی نوکیا ۱۶۱۶ که قابلیت اتصال به اینترنت نداره و مال همسرم بوده را الان میخوام با سیمکارت خودم استفاده کنم و پیغام اومده که مالک شماره دیگری است و اگر دستگاه را خریده اید باید مالکیت منتقل شود در غیراینصورت نیاز به اقدام خاصی نیست.آیا امکان استفاده دایم بدون انتقال مالکیت وجود دارد و یا اینکه سیمکارت غیر فعال میشود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      درصورت دریافت پیامک بدون مهلت قطع مشکلی برای دستگاه شما پیش نمی آید.برای راهنمایی بیشتر باشماره 096366 (مرکز تماس ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.ومشکل خودرا مطرح نمایید تا راهنمایی لازم انجام گیرد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرجان · 5 روز پیش
    سلام. من برد گوشیموعوض کردم ویه پیغام انتقال مالکیت برای من اومد که دو روز فرصت داد ومن نتونستم اینکارو تواین دوروز انجام بدم والان تو گوشی من سیمکارت دیگه کار نمیکنه وهر جا می برم دوماه درگیره سایت همتاست که باز نمی کنه من الان نمیدونم چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام
      بهتر است شما شناسه های دستگاه خود را از کد دستوری #06#* یادداشت فرمایید و برای راهنمایی بیشتر با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرجان · 5 روز پیش
    سلام. من برد گوشیموعوض کردم ویه پیغام انتقال مالکیت برای من اومد که دو روز فرصت داد ومن نتونستم اینکارو تواین دوروز انجام بدم والان تو گوشی من سیمکارت دیگه کار نمیکنه وهر جا می برم دوماه درگیره سایت همتاست که باز نمی کنه من الان نمیدونم چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام
      بهتر است شما شناسه های دستگاه خود را از کد دستوری #06#* یادداشت فرمایید و برای راهنمایی بیشتر با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرجان · 5 روز پیش
    سلام. من برد گوشیموعوض کردم ویه پیغام انتقال مالکیت برای من اومد که دو روز فرصت داد ومن نتونستم اینکارو تواین دوروز انجام بدم والان تو گوشی من سیمکارت دیگه کار نمیکنه وهر جا می برم دوماه درگیره سایت همتاست که باز نمی کنه من الان نمیدونم چیکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرجان · 5 روز پیش
    سلام. من برد گوشیموعوض کردم ویه پیغام انتقال مالکیت برای من اومد که دو روز فرصت داد ومن نتونستم اینکارو تواین دوروز انجام بدم والان تو گوشی من سیمکارت دیگه کار نمیکنه وهر جا می برم دوماه درگیره سایت همتاست که باز نمی کنه من الان نمیدونم چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام
      بهتر است شما شناسه های دستگاه خود را از کد دستوری #06#* یادداشت فرمایید و برای راهنمایی بیشتر با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی بیگ‌زاده · 6 روز پیش
    سلام یه سیم کارت سابق تو گوشی داشتم بعدش چند تا خط عوض کردم برای رجستری شماره ای که قبلا فعال کرده بودم رو میخواد و نتونستم بفروشم چطور میتونم اون شماره پیدا کنم محبت کنید راهنمایی کنید سپاس
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      با سلام

      باشماره سیم کارتی که درحال حاضر روی دستگاه استفاده میکنید وارد سایت همتا بشوید.درقسمت وضعیت شناسه دستگاه، imei گوشی خود راوارد نمایید شماره سیم کارت قبل را به شما نمایش میدهد. برای انجام فرایند انتقال مالکیت آموزش انتقال مالکیت رادرلینک روبرو مطالعه نمایید.http://hmti.ir/06