شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میثم · 2 ساعت پیش
    سلام وقت بخیر و خسته نباشید - من یه گوشی سونی اریکسون ساده کار کرده چند سال پیش خریدم الان سیم کارت انداختم روش پیام اومده که مالک دستگاه شماره دیگری است
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جوادحسن پور · 7 ساعت پیش
    سلام وقت بخیر من یه گوشی خریدم وفعال سازیش روهم انجام دادم بعد یک مدت عدم سرویس گرفتم با پیگیری که داشتم دیدم که شناسه ثبت شده البته یک اسلایتش باشناسه خودگوشی همخوانی نداره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر، شناسه هایی که در پیامک فعالسازی دریافت کرده اید را با شناسه های #06#* تطابق دهید و در صورت عدم تطابق صفحه"آموزش اصلاح شناسه دوم دستگاه در سامانه همتا" را مطالعه نمایید و درخواست تیکت ثبت نمایید http://hmti.ir/16
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید · 23 ساعت پیش
    سلام به صورت قسطی گوشی خریداری کردم قرار بود بعداز تسویه کامل گوشی را انتقال مالکیت بدهند اما فروشنده متواری شده و تمام تسویه ها انجام شده و میخواستم بدانم راهی هست به شماره ای که مالکیت گوشی ثبت شده دسترسی پیدا کرد؟ و بتوانم انتقال مالکیت بدهم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشددر صورتی که دستگاه تحت مالکیت یک سیمکارت باشد با قرار دادن سیمکارت جدید شماره مالک به صورت محدود از طریق پیامک ارسال می شود در غیر این صورت لطفا صفحه عدم شناخت مالک قبلی کادر حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک را مطالعه فرمایید. http://hmti.ir/09
      درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد چنانچه قادر به انجام فرایند نمی باشد دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورتی که همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد آبادی · 2 روز پیش
    سلام وقتتون بخیر بنده یک گوشی آوردم مسافرتی رجیستر هم کردم بعد از چند روز می‌توانم تغییر مالکیت بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که شخص مسافر همراه خود دستگاهی را برای شما هدیه یا سوغاتی بیاورد، باید با اطلاعات شخص مسافر دستگاه ثبت و فعال شود و سپس به شما انتقال مالکیت داده شود. صفحه آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05 صفحه "انتقال مالکیت دستگاه " http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید اصل · 2 روز پیش
    سلام وقتتون به خیر وقتی انتقال مالکیت را میزنیم 2 تا کدIMEI نمایش می دهد یکی را انتخاب کنیم برای انتقال مالکیت کافی است
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر در سامانه همتا، هر دستگاه فارغ از تعداد اسلات های آن، تحت مالکیت یک سیم کارت قرار دارد. فرایند انتقال مالکیت، در دستگاه های یک سیم کارته با دو سیم کارته تفاوتی ندارد. با انتقال مالکیت یکی از اسلات های دستگاه دو سیم کارته، اسلات دیگر نیز به صورت خودکار، انتقال مالکیت داده می شود. آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هانیه آزار · 4 روز پیش
    سلام ببخشید من با اپلیکیشن میزنم که گوشی انتقال مالکیت به شماره ملی شخص بشه شماره ملی رو وارد میکنم اما تو انتخاب دستگاه که میزنم هیچ گزینه ای برام نمیاره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد.صفحه ی عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 را مطالعه و بعد با سیم کارتی که تحت مالکیت دستگاه قرار دارد می توانید فرایند را انجام دهید در انتقال مالکیت به جای کد ملی شخص خریدار شماره همراه شخص خریدار را وارد نمایید
      و شما می توانید فرایند انتقال مالکیت را از طریق کد دستوری #۷۷۷۷* و یا سایت همتا https://hamta.ntsw.ir هم انجام دهید
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ایرانی · 5 روز پیش
    سلام همان موقع که گوشی راخریدم ثبت مالکیت نکردم الان قطع شده ولی رمز یکبار مصرف را ندارم چگونه کد را دریافت کنم؟ گوشی را از*****خریدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر،درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید وهنوز فعال نشده لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05
      اگر هم قادر به فعال سازی با دستگاه فعلی نیستید میتوانید فرایندهای همتا را با دستگاه تلفن همراه دیگری انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمود · 5 روز پیش
    سلام خانواده‌ی خواهرم مهاجرت کردند و ایران نیستند . گوشی مدّتیست پیش من است و خاموش است سیمکارت مالک هم ایران نیست الان تصمیم به فروش گوشی گرفتند چطور می‌توانند انتقال مالکیت انجام دهند ؟ سیمکارتِ مالک روی گوشیِ دیگه در خارج از ایران روشن و فعّال است
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد لطفا صفحه آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06 را مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Janiar arefi · 5 روز پیش
    سلام یک گوشی دارم مالکیتش به نام سیم کارت خواهرم است ، الان سیم کارت به اسم خودم دریافت کردم چطور با یک گوشی دیگر انتقال مالکیت بدهم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیم‌کارت و موارد مشابه، اگر در پیامک هشدار، مهلت قطع ذکر نشده بوده، چون خرید و فروشی انجام نشده نیاز نیست اقدامی انجام دهید، اما در صورتی که در پیامک، مهلت قطع ذکر شده بود، دستگاه در آن تاریخ قطع خواهد شد و فقط با سیم کارت مالک، آنتن خواهد گرفت.
      در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
      همچنین میتوانید فرایند را با تلفن همراه دیگری انجام دهید یا از درگاه های دیگر مانند سایت همتا و اپلیکیشن همتا انجام دهید.
      اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 6 روز پیش
    سلام خسته نباشید من گوشی رو با یکی از اعضای خانواده تعویض کردم میخواستم بدونم که در آینده مشکلی پیش نخواهد آمد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیم‌کارت و موارد مشابه، اگر در پیامک هشدار، مهلت قطع ذکر نشده بوده، چون خرید و فروشی انجام نشده نیاز نیست اقدامی انجام دهید، اما در صورتی که در پیامک، مهلت قطع ذکر شده بود، صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهسا · 6 روز پیش
    سلام خسته نباشید
    من قراره یکی از اشناها برام از دبی گوشی ایفون بیاره و همونجا به نام خودش رجیستر کنه
    میخواستم بدونم میشه انتقال مالکیت داد؟ یعنی اذیت نمیشم بخوام انتقال مالکیت بگیرم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که شخص مسافر همراه خود دستگاهی را از خارج آورده باشند باید با اطلاعات شخص مسافر دستگاه ثبت شود و سپس با کد فعالسازی ارسال شده از سمت سامانه همتا میتوانند فرایند فعالسازی را انجام دهند و سپس به شما انتقال مالکیت دهندو یا مستقیما کد فعالسازی را در اختیار شما قرار دهند و با توجه به سیمکارت مد نظر فرایند فعالسازی را انجام دهید.
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
      آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر روزگار · 7 روز پیش
    با سلام ببخشید من قصد دارم گوشی همراه خودم را با یکی از اعضای خانواده عوض کنم ایا نیاز هست که انتقال مالکیت انجام بدهم؟ چون خرید و فروشی صورت نگرفته و فقط سیمکارت ها جابه جا می شوند
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیم‌کارت و موارد مشابه، اگر در پیامک هشدار، مهلت قطع ذکر نشده بوده، چون خرید و فروشی انجام نشده نیاز نیست اقدامی انجام دهید، اما در صورتی که در پیامک، مهلت قطع ذکر شده بود، دستگاه در آن تاریخ قطع خواهد شد و فقط با سیم کارت مالک، آنتن خواهد گرفت.
      در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان دهقانیان · 7 روز پیش
    سلام.
    یک گوشی داریم که قصد فروش ان را داریم
    اما سیمکارت که با ان مالکیت ثبت شده دوسال است سوخته و سیمکارت به فروش رفته و مالک فعلی خط پاسخگو نیست

    در کل یعنی به سیمکارت ثبت شده روی دستگاه هیچ دسترسی وجود ندارد
    چطور گوشی را بفروشم و انتقال مالکیت بدهم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      باسلام چنانچه سیم کارت تخلیه شده باشد لطفا فرایند بازیابی را انجام دهید صفحه ی " بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده http://hmti.ir/15 " مطالعه نمایید.
      در غیر اینصورت از اپراتور سیم کارت جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری نمایید و اگر اپراتور سیم کارت اعلام کرد ، تخلیه سیم کارت اعلام شده است نامه رسمی مبنی بر اینکه سیم کارت تخلیه شده است از اپراتور سیم کارت دریافت نمایید و نامه اپراتور سیم کارت را جهت پیگیری به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ببرید و از همان جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری نمایید.
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کیانوش کریمی · 8 روز پیش
    سلام خسته نباشید من حدود دوماه پیش یک گوشی داشتم که فروختم مالکیت ان گوشی روی خط خودم است ولی انتقال مالکیت به خریدار ندادم و شماره خریدار را ندارم
    من از چه روشی میتوانم شماره خریدار یا ان سیم کارتی که الان رو‌ی گوشی هست پیدا کنم تا انتقال مالکیت انجام دهم
    ممنون میشوم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا جهت بررسی با شماره سیمکارت مالک با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید والا · 9 روز پیش
    با سلام ایا اگر بین انجام رجیستری شخص مالک تا تحویل گوشی به خریدار فاصله زمانی ایجاد شود . مشکلی پیش میاد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه دستگاه به صورت اکبند خریداری شده باشد با قرار دادن سیمکارت بر روی دستگاه پس از 10 روز خدمات شبکه اپراتوري براي شما قطع خواهد شد توصیه همتا به شما این است که دستگاه را در حضور فروشنده به کمک کد فعالسازی روی کارت گارانتی یا جعبه از طریق سامانه همتا فعال سازی نمایید.
      لطفا صفحه "می خواهم دستگاه اکبند خریداری کنم" را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/new
      چنانچه قصد خرید دستگاه کارکرده دارید لطفا صفحه "میخواهم دستگاه کارکرده (دست دوم) بخرم" http://hmti.ir/old را مطالعه نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید امیرعلی بنی جمال · 9 روز پیش
    سلام میخواهم به صورت اینترنتی یک گوشی نو خریداری کنم نحوه رجیستری چگونه هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      با سلام وقت بخیر،مسئولیت و عواقب خرید گوشی از هر فروشگاه و یا سایتی بر عهده خود مشتری است و همتا در این زمینه پاسخگو نمی باشد اگر قصد خرید گوشی از داخل ایران را دارید باید موارد و شرایط درج شده در لینک زیر را داشته باشد در غیر اینصورت خریداری نشود
      می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم http://hmti.ir/new
      در غیر اینصورت چنانچه از خارج کشور خریداری و به صورت پستی برای شما ارسال می شود اداره پست گمرک در هنگام تحویل دستگاه به شما، اطلاعات شما و عوارض گوشی را دریافت کرده و به گمرک ارسال می‌کند جهت اطلاع بیشتر در مورد دستگاه پستی از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد اربابی · 10 روز پیش
    سلام اون شماره ای که رو گوشی ثبت هست رو نمیدونیم کی هست کامل نشون داده نمیشه میخوام شماره رو پیدا کنم بهشون زنگ بزنم که انتقال مالکیت بگیرم چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه بعد از شروح طرح رجیستری << تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date >> خریداری شده هنگام خرید و فروش انتقال مالکیت ضروری بوده لطفا برای دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      صفحه عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید حسین · 10 روز پیش
    سلام هفته قبل یک گوشی به عنوان کادو برای شخصی خریدم و هنگام خرید، مشخصات خودم رو برای فعالسازی به فروشنده دادم. میخواهم بدانم در صورتی که فرد گیرنده این کادو، سیم کارت خودش را داخل گوشی قرار دهد آیا مشکلی از نظر فعالسازی یا مالکیت برای او به وجود می آید؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر در سامانه همتا، هر دستگاه فارغ از تعداد اسلات های آن، تحت مالکیت یک سیم کارت قرار دارد. بنابراین اگر هر سیم کارتی غیر از سیم کارت مالک در دستگاه قرار گیرد، پیامک هشدار انتقال مالکیت برای آن ارسال خواهد شد. دقت داشته باشید در صورتی که در پیامک هشدار مهلت قطع ذکر نشده، نیاز نیست اقدامی انجام دهید
      در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ali Zandvakili?? · 11 روز پیش
    بعد از انجام مراحل انتقال مالکیت ما میتونیم یک دستگاه دیگر را به نام خودمون بزنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر شما می توانید بدون محدودیت چندین دستگاه را تحت مالکیت سیم کارت خود قرار دهید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاسین · 13 روز پیش
    سلام من یه گوشی از شخص خریدم گوشی بنامش هست ولی انتقال مالکیت ازش نگرفتم ولی الان سیم کارتم انداختم نه پیامی از همتا میاد نه چیزی قطع هم نشده میخوام بدانم قطع میشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی الزامی است و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.
      جهت دریافت مالکیت دستگاه به فروشنده خود مراجعه بفرمایید در صورتی که همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11