شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرحسین علی نژاد · 12 ساعت پیش
    سلام آیا گوشی که مشکل بیس باند داره وآنتن نداره روی لوگوی hello گیر کرده اکتیو نمیشه امکان دارد که در سامانه نشان دهد که در حال استفاده از خدمات مخابرات کشور است یا نشون میده که گوشی خاموش میباشدلطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر این موارد مربوط به سامانه همتا نمیباشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید · 21 ساعت پیش
    سلام من گوشیم روی سیمکارت قدیمیم ثبت بود که اون سیمکارت منقضی شد و با سیمکارت جدید روشن کردم گوشیم رو اما انتقال مالکیت ندادم ، حالا بعد ماه ها برام پیام اومد ک دستگاع واسه شما نیست و قطع میشه و انتن قطع شد و بطور موقت وصل شده رفتم روی سایت همتا ثبت نام کردم و افزودن دستگاه زدمو سریال گوشی ک زدم شماره قبلی ازم خواست اونم زدم و ثبت شد اما استعلام اصالت گوشی رو میگیرم میگه به دلیل جعل این شناسه بر روی دستگاه های مختلف استفاده از آن محدود به شماره مالک است. چیکار باید کنم؟ ایا درست شده یا نه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار کادر پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رعنا جباری خامنه · 1 روز پیش
    سلام،من گوشی دو سیم کارته دارم و بعد یک سال سیم کارت دوم انداختم که پیامی برام ارسال شد مبنی بر اینکه مالک دستگاه شماره دیگه ای است،کد مربوطه رو زدم و متوجه شدم هر دو شناسه دستگاه موقع خرید با یک شماره ثبت شده ولی مجدد من هر دو شناسه رو وارد کردم،الان داخل سایت و داخل پروفایلم شماره دوم رو هم داخل بخش سایر شماره ها ثبت کردم علاوه بر شماره اصلی ولی محدد که شناسایی هوشمند مشکلات رو میزنم اول با پیام اینکه شناسه های ثبت شده لا شناسه ورودی مطابقت نداره روبه رو شدم که از سایت خارج شدم و مجدد چک کردم که اینبار با شماره اولم مشکلی نبود ولی با شماره سیمکارت دوم این اخطار رو بهم داد.لطفا راهنمایی کنید تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کیان · 1 روز پیش
    سلام یه گوشی خریدم آک موبایل فروش اشتباهی زد رو یه خط دیگه الان اون خط خاموشه چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر،در صورتی که برای سیم کارت دیگری به صورت اشتباه دستگاه فعال شده لطفا سیم کارت صحیح را در روی دستگاه قرار دهیددرشبکه رویت شود وارد سامانه همتا http://hamta.ntsw.ir شوید در قسمت ثبت و پیگیری مشکلات درزیر شاخه<<درفعالسازی، شماره تلفن همراه را اشتباه وارد کردم>> درخواست ثبت کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 2 روز پیش
    با سلام می خواهم سیمکارت روی گوشی را به پسرم انتقال دهم. گوشی قبل از طرح ریجستری خریداری شده و از ابتدا هم همین سیمکارت با نام من روی همین دستگاه بوده ایا نیاز به فعال سازی وجود دارد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      باسلام وقت بخیر لطفا در صورتی که سیم کارت منقضی یا واگذر شد، صفحه ی "بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده" را مطالعه نمایید.
      http://hmti.ir/15
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرعباس · 2 روز پیش
    با سلام با خرید گوشی جدید، گوشی قدمی ام بلا استفاده شد. بعد یک ماه که قصد استفاده مجدد از گوشی ام را دارم برایم پیام آمده و قصد اضافه کردن دستگاه را دارم اما پیام سیمکارت منقضی شده می آید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر، چنانچه پیامک هشداری از طرف همتا دریافت نمودید و مشکل آنتن دهی دارید به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه فرمایید و مطابق با پیام دریافتی اقدام نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین کی بی · 2 روز پیش
    با سلام
    من گوشب خودمو (نوکیا۶) با گوشی پدرم که هفته پیش خریده عوض کردم(ردمی نوت ۸)
    آیا انتقال مالکیت نیازه؟
    گوشی خودم قبل از طرح رجیستری خریداری شده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که با قرار دادن سیم کارت پیامکی با مهلت قطع دریافت نکردید لازم نیست اقدامی انجام دهید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فربد · 2 روز پیش
    سلام.من گوشیم به علت مشکلی که داره میخوام بفرستم کارخونه اصلیش و یکی دیگه بهم بدن،ریجستری گوشیم چی میشه؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه توسط شرکت سازنده یا گارانتی تعویض یا تعمیر شود می توانید صفحه "آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا" را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/08
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نوید · 3 روز پیش
    وقتی مرحله انتقال مالکیت رو میزنم میزنه در صورتی که سیم کارت قبلی منقضی تغییر مالکیت شده است ان را وارد کنید یعنی چی؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که قبل از طرح رجیستری تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date از دستگاه استفاده میکردید فرایند افزودن فقط با سیم کارتی که قبل از طرح روی دستگاه استفاده شده انجام می شود لطفا کادر پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه در همین صفحه را مطالعه نمایید و بعد ادامه فرایند انتقال مالکیت انجام شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ارزو · 3 روز پیش
    سلام ببخشید اگر من گوشیمو با یک گوشیه دسته دوم عوض کنم چطور میتونم ایمیل هامو انتقال بدم به گوشیه دیگه؟چون همه کارامو با ایمیلام انجام میدادم....مرسی
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    خسروی · 3 روز پیش
    سلام گوشیم روی سیم کارت قبلیه خودم ثبت بود کهدبنام خودم هم بود ولی الان چوم مدارکم گم شده و میخوام گوشیم رو بفروشم باید انتقالدمالکیت بدم . این سیم کارتی هم که الان روش هست هم بنام خودمه . نمیشه کاریش کرد ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن رضایی · 3 روز پیش
    باسلام وخسته نباشید من یک گوشی سامسونگ جی ۷خریدم دست دوم ازیک نفر
    دلال.خریدم حالانیست طرف حالامحالامیخام انتقال مالکیت بدم نه یاروهست نه سیم کارت اصالت داده گوشی ولی انتقال مالکیت نمیشه حتی اون شماره ای که انتقال شده دادم زنگ زدم خاموش توروخداکمک کنید اگه راهی داره خسته شدم میخوام بفروشم کسی نمیخره.اگه جریمه داره بدم گمرکی داره بدم بالاخره.یک راهی هست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر، دریافت انتقال مالکیت به هنگام خرید و فروش دستگاه ضروری می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود محمدی · 4 روز پیش
    کدimeiداخل گوشی با کدی که با شماره *#06# همخوانی ندارد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر ،لطفابا شماره مالک دستگاه وارد سامانه همتا http://hamta.ntsw.ir شوید در قسمت ثبت و پیگیری مشکلات درزیر شاخه <<شناسه دستگاه imeiمن باشناسه دستگاه ثبت شده در همتا تطابق ندارد >>ثبت مشکل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سمانه · 4 روز پیش
    من گوشیموسال ۹۷ریجستری کردم باگذرنامه باسیمکارت خودم توسایت هم رفتم باشماره وگذرنامه خودم ثبت شده الان میزنه مالک دستگاه شماسیمکارت دیگری هست حالابایدچیکارکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید. http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید · 6 روز پیش
    گوشی من فروختم برای گوشی هم لازمه یا فقط سیم کارت
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش گوشی الزامی است و فرایند با سیم کارت مالک انجام می شود برای انجام فرایند همین صفحه را مطالعه نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید · 7 روز پیش
    سلام چرا وقتی فعال سازی انجام میدم کد یکبار مصرف برام نمیاد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سهیل خبازنه · 7 روز پیش
    سلام بعد از رفتن تمام مراحل یه کدفعالسازی میاد،اونو باید به کجا بفرستم که انتقال
    مالکیت نهایی بشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا کادر لزوم فعالسازی توسط خریدار در همین صفحه مطالعه شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 7 روز پیش
    سلام ..بنده گوشیمو دادم به گارانتی و وقتی به من برگردوندن با این که گوشی برا همین سیم کارتم بود بهم گفته گوشی متعلق به شماره دیگه ای است ....
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت به خیر شناسه های روی جعبه دستگاه و کد دستوری را مطابقت دهید در صورت عدم تطابق شناسه ها به گارانتی تماس یا مراجعه نمایید.در غیر این صورت لطفا مشکل خود را واضح تر بیان فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد ح. · 8 روز پیش
    با سلام و وقت به خیر

    من امروز یک دستگاه تلفن همراه برای همسرم خریداری و با سیم کارت خودم فعالش کردم. الان که سیم کارت خودشون رو داخل دستگاه گذاشتن، آیا در صورت عدم انجام فرآیند انتقال مالکیت، مشکلی برای آنتن دستگاه و استفاده از اون پیش خواهد آمد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، درصورتی که با قرار دادن سیم کارت پیامکی با مهلت قطع دریافت نکردید لازم نیست اقدامی انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد مظاهری · 8 روز پیش
    سلام خداقوت
    من ی گوشی بجای طلبم از شخصی گرفتم؛ و اصلا هم حواسم به انتقال مالکیت نبود؛ این شخص هم در شهر تبریز هست و من در شهر اصفهان هستم...
    و اصلا امکان دیدار وجود ندارد.
    میشه لطف کنید راهنمایی کنید که چطوری باید گوشی رو انتقال مالکیت بدم...
    فوری فوری
    سپاسگذارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      سلام وقت بخیر درهنگام خرید و فروش دستگاه انتقال مالکیت ضروری است.