شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی رضا · 12 ساعت پیش
    سلام وقت بخیر ببخشد من گوشیم رو ری استارت کردم وموقعی که میرم داخل پیام ها مینویسه مالک این دستگاه این برنامه را مجاز نکرده میشه راهنمایم کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرعلی احمدی راد · 14 ساعت پیش
    ببخشید من یک تبلت دارم قدیمی ریجستر نشده و الان میخواهم انتقال مالکیت بدهم چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه های غیر گوشی مشمول طرح << تاریخ مشمولیتhttp://hmti.ir/date >> رجیستری نیستندبنابراین لازم نیست فرایندی را انجام دهید.درصورتی که پیامک هشدار دریافت کرده اید وارد سامانه همتا http://hamta.ntsw.ir شویدقسمت ثبت و پیگیری مشکلات زیر شاخه<<دستگاه من تلفن همراه نیست اما پیامک هشدار دریافت کرده ام>>ثبت درخواست نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شقایق · 1 روز پیش
    سلام خط من سوخته و گوشیم میخوام بفروشم و رجیستر شده روی خطی که سوخته
    باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر درصورت امکان ابتدا به اپراتور مربوطه مراجعه نمایید وسیم کارت راتهیه نمایید واگر امکان صدور سیم کارت ازطرف اپراتور وجود ندارد و سلب شده به لینک http:/hmti.ir/15 مراجعه نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید · 1 روز پیش
    ا سلام و احترام
    بنده یهوشی شیائومی نوت ۹ رو از کسی خریدم که با شماره گیری کد *#06# مینویسه که imeiرا نمیتوان دریافت کرد،ولی تونستم انتقال مالکیت بدم،بعد از انتقال مالکیت متوجه شدم که این‌گوشی با بزند tecno ثبت شده،به نظرتون‌در آینده مشکلی برام‌پیش میاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که برند و مدل ادعایی شما با برند اعلام شده در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 یکسان نبوده لطفا دستگاه را به فروشنده عودت دهید.چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    majid aghdam · 1 روز پیش
    سلام وقت بخیر

    بنده تا مرحله سوم که افزودن دستگاه هست میرم و گزینه 0را وارد میکنم ولی مرحله بعد شماره مالک قبلی را میخواد وارد که میکنم می نویسه گزینه انتخابی صحیح نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر دقت داشته باشید، برای انجام موفقیت آمیز افزودن دستگاه، حتما باید با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، این فرآیند را انجام دهید، نه با هیچ سیم کارت دیگری.
      صفحه "عدم شناخت مالک قبلی" http://hmti.ir/09 را مطالعه فرمایید.
      و ضمنا شما می توانید فرایند همتا را از درگاه های زیر انجام دهید.
      اپلیکشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Armin Karimi · 1 روز پیش
    سلام من یه گوشی سامسونگ j5 ۲۰۱۶ دارم که میخوام سیم کارتمو از ایرانسل به همراه اول تغیر بدم فقط نمیدونم باید تو سامانه همتا کاری کنم یا نه نمیدونم باید انتقال مالکیت بدم یا چی
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر ، درصورتی‌که با قرار دادن سیم کارت جدید در پیامک هشدار مهلت قطع ذکر نشده بود، نیاز نیست اقدامی انجام دهید
      صفحه پیامک های هشدار را هم مطالعه کنید http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین نوری · 1 روز پیش
    با سلام من گوشی قبلیم ک سیم کارتم از اول رو اون بود بطور ناگهانی از
    بین رفت و دسترسی ندارم بهش الان سیم کارتمو برداشتم گذاشتم تو یه گوشی دیگه پیام میاد ثبت نشده و سرویس نخواهید گرفت
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    الی · 3 روز پیش
    سلام،من یه تب لت دارم و زمانی که آن رو خریداری کردم آن را ریجستری نکردم و روی آن سیمکارت انداختم و دوباره سیمکارت را تعویض کردم ولی بازم ریجستری نکردم الان که میخوام ریجستری کنم،و کد فعال سازی رو وارد میکنم،خطا میزند باید چکار کنم برای اینکه ریجستری شود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه های غیر گوشی مشمول طرح << تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date >> رجیستری نیستندبنابراین لازم نیست فرایندی را انجام دهید.
      درصورتی که پیامک هشدار دریافت کرده اید وارد سامانه همتا http://hamta.ntsw.ir شویدقسمت ثبت و پیگیری مشکلات زیر شاخه<<دستگاه من تلفن همراه نیست اما پیامک هشدار دریافت کرده ام>>ثبت درخواست نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهزاد · 3 روز پیش
    سلام و احترام
    من یک گوشی خریدم میخوام انتقال مالکیت بر سیم
    کارت خودم را انجام بدم ولی متاسفانه شماره موبایل طرف در سامانه همتا ۳عددش ستاره داره و مالک قبلی را نمیشناسم ؛خواهشا راهنمایی فرمایید..چطور شماره موبایل مالک قبلی را پیدا کنم،تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید در حضور فروشنده الزامی می باشد لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید . چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      میتوانید صفحه " عدم شناخت مالک قبلی " را مطالعه کنید. http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید · 3 روز پیش
    سلام.گوشی a5 سامسونگ دست دوم خریدم.هشدار تغییر مالکیت نداده.سیم اول کار میکنه و مشکلی نداره.ولی سیم دوم بالا نمیاد.با چهارتا سیمکارت مختلف امتحان کردم نشد.بردم تعمیرکار سیم خودشو انداخت و تماس هم گرفت.زنگ زدم اپراتور همتا گفتن مشکل قانونی و ریجستری نداره و هر دو سیمکارت بازه...شماره اولی که توی گوشی بوده هم زنگ میزنم واسه ریجستری.میگه تماس های ورودی مسدود است.برای سیم دوم و ریجستری چه کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه پیامک هشداری از طرف همتا دریافت نمودید و مشکل آنتن دهی دارید به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه فرمایید و مطابق با پیام دریافتی اقدام نمایید. در غیر این صورت، سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزار و سیم کارت را از طرف اپراتور بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ayat · 3 روز پیش
    سلام من یە گوشی دارم میخوام انڤال مالکیت بدم میگە سریال دوعدد سیم کارت را وارد کنید در صورتی کە گوشی من تک سیم هستش لطفا راهنمای کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر در فرایند انتقال مالکیت شناسه دستگاه نمایش می دهد باید انتخاب نمایید همین صفحه را مطالعه نمایید
      و چنانچه در فرایند افزودن این خطا را دریافت می کنید لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فائزه حبیبی · 4 روز پیش
    سلام خسته نباشید دوستم برا مسافربری گوشی آیفون اورد انتقال مالکیت داد اما الان میخوام یه سیمکار دیگه بذارم،خودم میتونم از رو سیمکارت خودم که توی گوشی مجدد انتقال مالکیت بدم روی یه خط دیگه؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر در مواردی مثل قرض دادن یا تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی اتفاق نیفتاده نیاز به انتقال مالکیت نیست
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد امین · 4 روز پیش
    سلام وقت بخیر.من ی گوشی خریدم الان به شماره و مشخصات اون فردی که ریجستر به اسم و شمارش هست دسترسی ندارم چطور میتونم شمارشو پیدا کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید
      صفحه " عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 " را هم مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ممدي · 5 روز پیش
    سلام خسته نباشيد
    من يع گوشي ايفون خريدم الان اون طرف ريجستر گوشي رو فروخته بايد چيكار كنم ؟
    من هم ميتونم از ريجستر يك دستگاه ديگه روي دستگاه خودم بع عنوان تعميري استفاده كنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      چنانچه دستگاه را داخل ایران خریداری کرده ایدودر پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شود، با قرار دادن سیم کارت بر روی آن، بعد از یک بازه 30 روزه آنتن دهی دستگاه قطع گردیده لذا دستگاه را به فروشنده عودت دهید.
      چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرشید موحد · 5 روز پیش
    سلام ایا گوشی که با یه سیم کارت غیر فعال ریجستر شده میتوان تغییر مالکیت داد به اسم یکی دیگه زد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که سیمکارت ذکر شده تخلیه یا واگذار شده لطفا صفحه بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده را مطالعه نمایید . http://hmti.ir/15
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر جلالی · 6 روز پیش
    سلام میخواستم بدونم چجوری میشه مطمئن شد دستگاه نو که خریداری شده شماره خریدار وارد شده یا نه چون من سیم کارتمو برداشتم دوباره جا زدم پیام اومد که سیمکار به دستگاه نمیخورد سیمکارت خود را بذارید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر این مورد را فقط قبل از خرید گوشی آکبند در استعلام اصالت http://hmti.ir/04 می توان چک کرد کادر این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده در استعلام اصالت http://hmti.ir/04 را مطالعه نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد ترابپور · 6 روز پیش
    سلام گوشیهای طرح اصلی انتقال مالکیت داره یا نه فقط ریجستریه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه هایی که دارای برند و مدل معتبر هستند همانند دیگر دستگاه های گوشی مشمول طرح محسوب می شوند و امکان فرایندهای همتا را دارند
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آیدا · 6 روز پیش
    سلام من یه گوشی سامسونگ a30s بهم هدیه دادن دوماهی ازش استفاده کردم ولی حدودا یه ماه پیش انتقال مالکیت دادم برا سیم کارت خودم ولی از اون موقع اینترنت سیم کارت دومم کار نمی کنه گوشی به نام سیم کارت اولمه مشکل چیه ممنون میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر مشکل اینترنت نامرتبط به همتا می باشد از اپراتور مربوطه پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی فلاحت · 7 روز پیش
    سلام وقت بخیر من چند سال پیش قبل از طرح رجیستری یک ایفون ۴ خریدم که موفق نشدم به سیم کارتم انتقال بدم الان گوشی رو فروختم و خریدار اصرار داره انتقال مالکیت بزنم در صورتی که من اصلا به سیم کارتم ثبت نکردم میشه راهنمایی بفرمایید خریدار چه مراحلی رو باید انجام بده!؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیم کارتی که قبل از طرح رجستری ( باتوجه به تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date ) بر روی دستگاه مربوطه استفاده می کردید فرآیند افزودن دستگاه http://hmti.ir/03 را انجام دهید.
      جهت اطلاع از شماره قبل از طرح به صفحه «عدم شناخت مالک قبلی» http://hmti.ir/09 مراجعه فرمایید و مطالعه کنید.
      برای فرایند انتقال مالکیت نیز همین صفحه را مطالعه بفرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهنام اسدی · 10 روز پیش
    سلام. وقت خوش. باتری گوشیمو دادم تعویض شد. از وقتی تحویل گرفتم آنتن گوشیم کلا پریده و پیام میده که در شبکه ثبت نشده. هیچ کد دستوری هم نمیتونم اجرا کنم روش. ممنون میشم راهنماییم کنین که آنتن گوشیمو برگردونم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      در غیر این صورت سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزار و سیم کارت را از طرف اپراتور بررسی نمایید.