شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Zahra · 2 ماه پیش
    سلام
    سیم کارتی که داخل گوشی انداختم به نام خودم نیست
    بعد از تغیر مالکیت سیم کارت به اسم خودم اگه در همین گوشی قرار بدم باید دوباره ریجستری کنم ؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که سیم کارت تحت مالکیت دستگاه قرار دارد بعد از تغییر مالکیت اسمی از طرف اپراتور باید فرایند بازیابی را انجام دهید صفحه ی " بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده http://hmti.ir/15 " مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی جهاندل · 2 ماه پیش
    سلام و وقت بخیر. من گوشی داشتم یک سال بود ازش استفاده میکردم ولی یک هفته پیش متاسفانه با جعبه ازم دزدین و فکر میکنم تو همتا هم تغیر مالکیت دادن راهی هست من شماره ای که به اون تغیر مالکیت دادن رو‌گیر بیارم. تو همیاب ۲۴ هم اعلام سرقت کردم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر این موارد مربوط به سامانه همتا نمیباشد لطفا از سمت مراجعه قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    داستان پور · 2 ماه پیش
    سلام یه گوشی از فروشگاه گرفتم و سیم کارت شبکه داخلی گذاشتم یعنی پیامک براش نمی یاد فقط تماس صوتی تو یه منطقه جعرافیایی تعین شده بعد چند وقت سیمکارت قطع شدو سرویس نداد حالا هم هر سیمکارتی که گذاشتم می خام انتقال مالکیت بدم نمیشه کد فعال سازی نداشتم اصتلت گوشی مسافرتی هست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      و در مورد دستگاه ثبت شده به صورت مسافری هم جهت کسب اطلاعات بیشتر قسمت مسافری سوال 6-13 را در صفحه سوالات متداول http://hmti.ir/faq مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی محمدزاده · 2 ماه پیش
    سلام وقتتون بخیر.
    من دوسال قبل یه گوشی نوکیاساده مدل1208،1209 خریداری کردم از گوشی فروشی.وکارتن دستگاه رو گفت یه هفته بعد بیا بگیر.که من بعده یه هفته رفتم کلا مغازه شو جمع کرده بود و آدرسی ندارم ازشون.تا چن روز پیش هم استفاده میکردم گوشیرو و هیچ مشکلی پیش نیومده بود.ولی چن وقته همش پیام همتا میاد.و بعده چند روز قطع شد.و اون سیم کارتمو قبول نکرد.و هر سیمی میذارم مینویسه موقتا تا تاریخ فلان سرویس خواهد شد و بعده اون تاریخ دیگه اون سیمو قبول نمیکنه..حالا نه مالکشو میشناسم و نه میدونم با چه سیمی فعال شده اول و نه هیچی.حالا باید چیکار کنم.گوشیرو نمیشه استفاده کنم؟هیچ راه حلی ندارید شما.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،دریافت انتقال مالکیت درهنگام خرید فروش ضرورت دارد درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید در غیر اینصورت راهکاری ندارد.
      صفحه " عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 " را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آتیه · 2 ماه پیش
    سلام من تمام مراحلی رو ک گفتید رفتم ولی این میاد برام و هرچی میزنم مینویسه گذینه صحیحی نیست☹ میشه راهنمایی کنید....دقیقا باید کامل چیو وارد کنم?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر شما می توانید فرایندهای همتا را با استفاده از درگاه های زیر انجام دهید با شماره همراه مالک دستگاه به سایت همتا یا اپلیکیشن ورود کنید و فرایند را انجام دهید
      اپلیکشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید · 2 ماه پیش
    سلام چطور میتونم گوشی فروخته شده انتقال مالکیت گوشی روخط خودم هست کاری کنم که انتن نده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر این موارد مربوط به سامانه همتا نمیباشد لطفا از سمت مراجعه قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیما · 2 ماه پیش
    سلام سیم کارتمو از گوشی درآوردم بعد از این که دوباره تو گوشی انداختم خطا میده ثبت سیم کارت ناموفق بود تو اینترنت سرچ کردم مشکل از رجستری گوشی بود از قسمت مدیریت دستگاه در سایت اقدام کردم کد فعالسازی هم گرفتم ولی پیغام میده ( این دستگاه پیش از این برای این شماره فعال شده است) ولی همچنان مشکل حل نشده
    این مشکل با شرایطی که تو پیام قبلیم دادم شروع شده لینک پیام قبل
    https://hamtainfo.ntsw.ir/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%87%D8%A7/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%A7%D9%84%DA%A9%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87?comment_id=37997

    قسمت انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد که راهنمایی کرده بودین اقدام کنم نتیجه مرتبطی نداشت هر دو پیام مربوط به اینه که مالک دستگاه خط دیگه این ولی تو سامانه دستگاه به شماره خودم ثبت شده ولی باز مشکل فعالسازی داره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد · 2 ماه پیش
    سلام من سیم کارتمو عوض کردم تو گوشی انداختم گوشی من برای قبل طرح ریجستریه ابتدا تو سیم کارت دو گذاشتم بعد چند روز قطع شد و زد فقط تماسهای اضطراری فکر کردم مشکل از سیم 2 هست داخل سیم 1 گذاشتم و چند هفته ای کار کرد بازهم امروز زده فقط تماسهای اضطراری هیچ پیامی هم برام نیومده که علتشو بگه میخواستم ببینم مشکل چیه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ستایش · 2 ماه پیش
    سلام خسته نباشید من یک گوشی دست دوم خریدم تمام مراحل رو هم رفتم اما کد های من دوتا هست که دوتاشم عددهایش تکراری هست و وارانتی خود شرکت رو هم داره و می نویسد کد های شما تکراری هست میشه راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیما · 2 ماه پیش
    سلام من یه گوشی قدیمی نوکیا ندارم مدل 1209مال فکر کنم 14 -15 سال پیشه متن شما رو خوندن چون تحت مالکیت قطعی سیم کارتی نبود از قسمت افزودن دستگاه مراحل انجام دادم بعد که از گزینه استعلام اصالت اقدام کردم یه پیام برام آمد با این عنوان (به دلیل جعل این شناسه بر روی دستگاه های مختلف و حفظ حقوق مالک، استفاده از آن محدود به شماره مالک است. در صورت استفاده با شماره دیگر بدون ثبت انتقال مالکیت در سامانه همتا، پس از 3 روز ارتباط دستگاه قطع میگردد.)
    یعنی چی؟ الان گوشی بعد 3 روز غیر فعال میشه یا اگه سیم کارت دیگه استفاده کنه غیر فعال میشه؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار کادر پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عباس شکری · 2 ماه پیش
    با سلام
    گوشی بنام خودم بوده گوشی دیگه خریدم ابن گوشی دادم به مادرم نیازهست دوباره ریجیتری بشود لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه پیامک هشداری با مهلت قطع از طرف همتا دریافت نمودید و مشکل آنتن دهی دارید به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه فرمایید و مطابق با پیام دریافتی اقدام نمایید. در غیر این صورت، سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزار و سیم کارت را از طرف اپراتور بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 2 ماه پیش
    سلام. من گوشیمو چند سال پیش خریدم فروشنده با سیم کارت خودش گوشی رو فعال کرد الان وقتی یک سیم کارت دیگه در گوشی گذاشتم پیام قطع شدن اومده به فروشنده مراجعه کردم میگه ما دیگه این شماره ای که باهاش گوشی رو فعال کردیم نداریم ،لذا نمیتونم گوشی رو انتقال مالکیت بدم به یک سیم کارت دیگه. چی کار باید بکنم؟ ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی الزامی است و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد و در صورتی که همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد · 2 ماه پیش
    سلام
    من گوشی رو خریدم تسویه کردم
    جعبه رو هم دارم
    ولی الان ک گوشی گرون شده صاحب قبلی مالکیت رو انتقال نمیده
    و هر روز امروز فردا میکنه
    الانم ک اصلا جوابمو نمیده
    آیا من راه قانونیه دیگه ای دارم برا انتقال مالکیت گوشیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید در حضور فروشنده الزامی می باشد لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید . چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عسل · 2 ماه پیش
    سلام من گوشی خریدم دوسیمکارتمو فروشنده انداخت داخل گوشی فقط سیم کارت یک خط اولمورجیستری شد خط دومم مالکیت نداره زدبصورت موقت یعنی ممکنه سیم کارت دومم ازکاربیفته
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی، شناسه(IMEI) یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه(IMEI) ، شناسه(IMEI) مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا عابد · 2 ماه پیش
    سلام

    من گوشی موبایلم را از نمایندگی خریدم فروشنده با سیم کارت ایرانسل خودش گوشی را ریجستر کرد پیامی که از همتا آمد این بود که مالک این دستگاه همان شماره ایرانسل ( فروشنده) است روز بعد به فروشنده مراجعه کردم برای تصحیح مالکیت گوشی

    از چه طریقی می توانم مطمئن بشم که فروشنده مالکیت دستگاه را به من منتقل کرده؟

    ممنون میشم راهنمایی کنین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیمکارتی که فرایند ثبت دستگاه را برای شما انجام دادند وارد سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) شده در صورتی که در بخش مدیریت دستگاه شناسه ها قابل رویت می باشند، دستگاه به درستی تحت مالکیت سیم کارت شما ثبت گردیده است
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ساجده · 2 ماه پیش
    یک سوال: اینکه من گاهی اوقات نت گوشیم اصن بالا نمیاد
    یعنی حتی 4G رو کنار انتن بالا نمیاره
    مجبور میشم سیمو در بیارم جابه جا کنم باز دوباره بزارم
    سیم کارت همراه اولو میزارم توی سیم ۱
    بعده یک مدت که نت خاموش باشه دیگه بالا نمیاد
    مجبور میشم سیمو دربیارم بزارم جایگاه سیم دو که باز واسه اونم مشکل پیش میاد
    نمدونم مشکل کجاست
    ممنون میشم راهنمایی کنین
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ساجده مجیدی · 2 ماه پیش
    سلام ببخشید
    من وقتی گوشیمو خریدم با سیم ایرانسل فعال سازی کردم ولی سیم کارتمو که عوض کردم انتقال مالکیت دادم به سیم کارت همراه اولم
    ولی شما نوشتین که در صورت تعویض سیم کارت انتقال مالکیت لازم نیست
    میخواستم بدونم حالا که انتقال زدم مشکلی ایجاد میکنه؟
    چون بعد اینک انتقال زدم اون قسمتی ک نوشتین انتقال لازم نیستو خوندم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    لاله · 2 ماه پیش
    سلام برای من از سامانه همتا پیامک اومد که :مالک دستگاه شماره دیگریستبه دلیل فعالیت همزمان چنددستگاه با این شناسه(IMEI) و جلوگیری از تضییع حقوق مالک،موقتا تا
    1399/05/02
    با

    شماره تلفنم
    سرویس خواهد گرفت
    جهت استفاده بیش از مهلت فوق،کدفعالسازی را از مالک دستگاه گرفته و باشماره گیری
    همینقدر بهم پیامک اومده بود ولی حالا سیمکارتم قطع شده نوشته no service
    الان باید چیکار کمک
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا صفحه "پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد" را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/p02
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رها · 3 ماه پیش
    سلام،وقتتون بخير

    من دو سال پيش گوشي كار كرده اي رو از موبايل فروشي خريداري كردم،اون موقع به فروشنده بابت پيام سامانه همتا گفتم چون باشماره ديگه اي گوشي ثبت شده بود
    گفتن مشكلي پيش نمياد
    اما هر زمان من سيمكارتي روي گوشيم ميذارم از سامانه همتا پيام مياد كه اين شماره مربوط به اين گوشي نيست
    ميخواستم بدونم با توجه به اينكه به صاحب قبلي گوشي و فروشنده اش در دسترسم نيستن براي تغيير مالكيت چكار بايد انجام بدم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی ک دستگاه بعد از شروح طرح رجیستری << تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date >> خریداری شده هنگام خرید و فروش انتقال مالکیت ضروری بوده چنانچه چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیکی شج · 3 ماه پیش
    سلام من فرایند انتقال مالکیت رو انجام دادم فقط چون سیمکارت مقصد رو غیر فعال کردن اس ام اس و کد برام نیومد باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر سیمکارت مقصد را روی دستگاه فعال دیگر قرار دهید در صورتی که دریافت نشد فرایند انتقال مالکیت را دوباره انجام دهید.