شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیدعلیرضاموسوی · 1 ساعت پیش
    سلام من گوشی ۱سال پیش خریداری کردم دست دوم و بهم گفتن ریجستری ایناش مشکلی نداره و هر سیمکارتی بزاری روش میاد بالا هیچ مشکلی نداره و تا الان هم همینجور بوده هر سیمکارتی بزارم روش میاد و کار میکنه پیامکی مبنی بر مالک این دستگاه شماره دیگری هست نمیاد و من میخواد الان گوشی به نام خودم کنم و دست رسی به شماره قبلی و فرد ک گوشی خریدم چکار کنم!؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 دقیقه پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید در حضور فروشنده الزامی می باشد لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید . چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      میتوانید صفحه " عدم شناخت مالک قبلی " را مطالعه کنید. http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عباس · 1 روز پیش
    گوشی میکروماکس خریده ام پس از دو ماه پیامک آمده شماره سریال گوشی در سامانه همتا غیر قاننی است . یعنی چه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد
      می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم را مطالعه نمایید http://hmti.ir/new
      در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 1 روز پیش
    سلام خسته نباشید دو سه روز پیش پیامک انتقال مالکیت و قطع سرویسدهی با شماره داخل گوشی ظرف سه روز اینده برام اومد ولی گوشی با همین سیم کارت از اول فعلسازی شده و شناشه IMEI های گوشی هم در سیم کارت ثبت هست ولی دیشب قطع شد چی کار باید کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار کادر پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر جوادی · 1 روز پیش
    سلام . برای من پیامی اومده مبنی بر اینکه مالک این دستگاه شخص دیگری است و چون با این شناسه ( IMEI ) چند تا دستگاه فعالیت داشته سرویس از شما گرفته میشه . بعد از من کد فعالسازی میخواد و اصلا نمیدونم باید این کد رو از کجا گیر بیارم . این گوشی اول برای مادرم بود و بعدبه من داد . الان با این پیام نمیدونم باید چه کنم . چون ما گوشیو نو گرفتیم نه دست دو . لطفا راهنمایی کنید .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      صفحه عدم شناخت مالک قبلی را هم http://hmti.ir/09 مطالعه فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Pooyavafa · 1 روز پیش
    سلام وقط بخیر انتن گوشی من رفته صاحبشم گوشیش خاموشه نمیتونم انتقال مالکیت بگیرم رهنمایم کنید چطوری درستش کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر،دریافت انتقال مالکیت درهنگام خرید و فروش ضرورت دارد درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید
      صفحه " عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 " را مطالعه کنید.
      صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عقیل · 1 روز پیش
    سلام گوشی ما انتنش قط شده چطوری بنام بزنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سجاد یونس زاده · 2 روز پیش
    جناب ببخشید اخه کلا سیمکارت به اسمم نبوده الان یه راهکار بدید بتونم انتنم بیارم یا شماره که همتا روش ثبته رو ببینم بهش زنگ بزنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سجاد یونس زاده · 2 روز پیش
    سلام من گوشی رو سیمکارتم که واگذار شده ثبت کردن الان انتن نمیده صاحب جدید خطم انتقالش نمیده باید چیکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هستی · 3 روز پیش
    سلام
    من میخوام سیمکارتمو جا ب جا کنم
    سیمکارتی ک میخوام بزارم الان رو گوشیم ب نام خودم نیست

    نیازه ک انتقال مالکیت انجام بشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر ، درصورتی‌که با قرار دادن سیم کارت در پیامک هشدار مهلت قطع ذکر نشده بود، نیاز نیست اقدامی انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سمیرا · 3 روز پیش
    سلام برای حالتی که گوشی فقط یک مدتی قرض داده شده باید چیکار کرد؟ ببینید سیم کارت قبلی روی این گوشی من به اسم زندایی من هست اما واقعا یادم نیست گوشی توی سیستم به اسم چه کسی ثبت شده به اسم ایشون یا بنده ! حالا من یه سیم کارت دیگه به نام خودم وارد گوشی کردم و غیرفعال شده میگه این دستگاه متعلق به شماره... (شماره قبلی هست) حتی نمیتونم زنگ بزنم ببینم شماره اش چنده تا حداقل انتقال مالکیت بدم! !!!!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      صفحه " عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 " را هم مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه · 3 روز پیش
    سلام. گوشی من دوتا کد imei داره. برای انتقال مالکیت کدومو باید بزنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر برای فرایند انتقال مالکیت به دلخواه یکی از شناسه ها را انتخاب نمایید و بعد شماره همراه مقصد را وارد نمایید همین صفحه را مطالعه نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهروز میلان · 4 روز پیش
    سلام من گوشی دست دوم خریدم کد فعال سازی برام ارسال شد ولی اون کد رو گوشی نمونده چیکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که انتقال مالکیت انجام شده و به کد فعالسازی دستگاه دسترسی ندارید می توانید با شماره سیمکارتی که پیامک حاوی کد به ان ارسال شده وارد سایت همتا به آدرس https://hamta.ntsw.ir شوید در قسمت پیامک های همتا کد فعال سازی را مشاهده کرده و فرایند فعال سازی دستگاه را انجام دهید.http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پیمان · 4 روز پیش
    با عرض سلام آیا فرآیند قانونی وجود دارد که بعداً خریدار جرأت نکنه گوشی رو با ادعای خراب بودن یک قطعه به فروشنده پس دهد؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا پاشایی · 4 روز پیش
    سلام ببخشید من انتقال مالکیت گوشیم روی سیم کارت اصلیم بود که گمش کردم اون سیم کارتم چون ب اسم فردی بود که الان زنده نیست نمیتونم دوباره بگیرم چجوری باید مالکیت گوشیمو عوض کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که سیمکارت ذکر شده تخلیه یا واگذار شده لطفا صفحه بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده را مطالعه نمایید . http://hmti.ir/15
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شایان ادینه · 9 روز پیش
    سلام یه سوال داشتم من قبلا گوشی برند هوای خریداری کردم و اونو با شماره رجیستری کردم و الان اون شماره نیست اش و نمی دونم صاحب اش هم کیه و گوشی من هم زده به خاطر استفاده چند سیمکارت بر رو دستگاه شما تا کد انتقال مالکیت نگرید تا یه تاریخ یه هفته بیشتر از ان نمی تونی سرویس بگیرید من الان باید چیکار کنم ..
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورت امکان ابتدا به اپراتورمربوطه مراجعه نمایید وسیم کارت راتهیه نمایید واگر امکان صدور سیم کارت ازطرف اپراتور وجود ندارد و سلب شده به لینک http:/hmti.ir/15 مراجعه نمایید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Karimi · 9 روز پیش
    سلام خسته نباشید
    میخوام گوشی برادرم و ریجستری کنم می نویسه سامانه همتا درحال بروز رسانی الان یک هفته است الان باید چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      سلام وقت بخیر شما می توانید فرایندهای همتا با استفاده از یک دستگاه فعال دیگر نیز انجام دهید.
      و همچنین از درگاه های زیر فرایند را انجام دهید. بروزرسانی سایت همتا بعد از چند ساعت برطرف می شود
      اپلیکشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید · 10 روز پیش
    سلام خسته نباشید
    ببخشید من گوشیم روی یه سیمکارت بوده که الان جمع شده و وقتی زنگ میزنیم میگه در شبکه وجود ندارد به اپراتور هم مراجعه کردم گفتن جمع شده و به کسی نمیدن
    بعد من الان میخام اون گوشی رو بفروشم چجوری انتقال مالکیت بدم به خریدار ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که سیمکارت ذکر شده تخلیه یا واگذار شده لطفا صفحه بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده را مطالعه نمایید . http://hmti.ir/15
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    باسر · 10 روز پیش
    سیم‌کارت جدید خریدم ، وقتی می‌خوام گوشیم رو روی سیم‌کارت جدید بندازم. خطا میده که روی شبکه ثبت نشده . رجیستر نمیتونم انجام بدم هیچ جوره . چیکار کنم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد فاطمی · 10 روز پیش
    سلام . من موقع انتقال مالکیت شماره اشتباه زادم . الان باید چه کار کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه در زمان فعالسازی شماره اشتباه وارد نمودید"آموزش ثبت تیکت فعالسازی اشتباه در سامانه همتا" را مطالعه نمایید http://hmti.ir/17
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 11 روز پیش
    سلام
    گوشی من از اول دست خودم بوده و به نام خودم اما الان یدفعه پیام اومدش که مالک دستگاه شماره دیگری است .
    و شماره دوستمم هستش . لطفا بگید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که در زمان خرید فرایند فعال سازی را انجام داده اید و پیامک تاییدیه همتا را دریافت کردید و الان شماره مالک را نمیشناسید با شماره سیمکارتی که به عنوان مالک دستگاه ثبت را انجام داده اید وارد سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) شوید و قسمت سوابق انتقال مالکیت را بررسی کنید اگر مالکیتی بدون اطلاع انجام شده باشد این قسمت نمایش میدهد در غیر این صورت از فروشنده پیگیری نمایید