آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرزاد بوستانی · 5 روز پیش
    سلام وقتتون بخیر
    من یک سیم کارت جدید ک بنام شخص دیگری بود را داخل گوشیم انداختم و پیغام هشدار مالکیت دستگاه برایم امد
    چون گوشی برای خودم بود تغییر مالکیت ندادم به اون سیم کارت ولی الان انتنم قطع شده و نمیاد

    یک سیم کارت جدید بنام خودم خریداری کردم و داخل گوشی انداختم اما باز هم انتنی برام نیامد
    الان باید من چکار کنم ک مجدد وصل بشه انتن دهی گوشیم ؟?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه پیامک های هشدار مراجعه کرده و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.
      http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جعفری · 5 روز پیش
    سلام

    من یهگوشی به اسم و شماره پدرم ریجستری کردم ودست خودم هست وسیم کارت به اسم خودم روش انداختم وازش استفاده می کنم ایا لازم هست انتقال مالکیت بدم؟باتشکر

    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه با قرار دادن سیمکارت پیامک بدون مهلت قطع دریافت میکنید نیازی نیست فرایندی انجام دهید ، در غیر اینصورت لطفا به صفحه پیامک های هشدار مراجعه کرده و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.
      http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرهاد · 5 روز پیش
    گوشی داشتم که قبل طرح رجیستری روشن بود که بعدش گوشی دیگه ای خریدم یه سیم‌کارت دیگه داشتم که انداختم رو گوشی قدیمی بعد پیغام رجیستری اومد...الان برای اون باید انتقال مالکیت جدید بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه پیامک های هشدار " http://hmti.ir/12 " مراجعه نمایید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی پدرام · 5 روز پیش
    سلام
    گوشی خودم رو به پدرم دادم و پیامی با این متن برای گوشی ارسال شده است
    مالک دستگاه شماره
    دیگری
    است
    درصورت خرید دستگاه،از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و ازطریق سامانه همتا(#7777*)فعالسازی کنید،درغیراینصورت نیازبه اقدامی نیست
    احتیاج به انتقال مالکیت هست ?
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شروین · 5 روز پیش
    سلام من اگر یک سیمکارت جدید رو روی یک گوشی غیر هوشمند که برا خودم بوده بزارم بعدا که بخوام روی گوشی جدیدهوشمندی بزارم مشکلی پیش نمیاد؟نیازی به تغییر مالکیت داره؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 6 روز پیش
    حاجی این که شد جواب من الان چه کار کنم سیم کارت ها بنام مادرم خواهرم و خودم هست نمی شه شما بیا برو فلان جا رو بخون شما خودت خوندی؟ که می گی برو فلان جا رو بخون اون هم گفته انتقال بده من کنه نمی تونم بخاطر پیام قبض برق و غیره هی انتقال مالکیت بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما محدود به استفاده با شماره مالک می باشد برای هر بار که تعویض سیمکارت انجام می دهید باید سیمکارتی که روی دستگاه قرار میگیرد مالک شود در غیر اینصورت در پایان سه روزغیر فعال میگردد و راهکار دیگری ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مبینا · 6 روز پیش
    سلام من گوشیمو که خریدم یکسال بعدش پیام همتا اومد جدی نگرفتم انتن گوشیم قطع شد بردم درستش کردم بعد دوسال الان بدون اینکه پیامی بیاد از دیشب انتن سیم دومم میپره مالکیت دستگاه رو سیمکارت ۱ هست امروز پیام اومد مالک دستگاه این شماره تلفن هست ولی تهش هم گفت اگر گوشی رو خریداری نکردید نیازی نیست اقدامی انجام دهید ..میخام مالکیت رو روی سیم دو بزارم ولی سامانه همتا میگه این شناسه متعلق به دستگاه شما نیست چیکار باید بکنم لطفا راهنماییم کنید ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه بدون دریافت پیامک هشدار قطع از سمت سامانه همتا مشکل آنتن دهی دارید لطفا دستگاه را از لحاظ سخت افزار و سیمکارت را از سمت اپراتور بررسی نمایید.
      در خصوص سوال دوم فرایند انتقال مالکیت صرفا با سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد و باید با سیمکارتی که مالک دستگاه هستید انتقال مالکیت را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا · 7 روز پیش
    سلام گوشی ای رو تقریبا یکسال پیش خریداری کردم - در زمان خرید نیز ریجیستر نشده بود - بعد از یکسال از پلمپ دراوردم و وقتی که سیم کارتم و تو دستگاه گذاشتم ، پیغام امد که مالکیت این دستگاه متعلق به شخص دیگریست - در حالی که نه من و نه فروشنده قبلا اقدام به ثبت مالکیت دستگاه نکرده بودیم- جهت انتقال مالکیت چه کاری باید تو این مورد انجام بدیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر شما موظف هستین در زمان خرید گوشی چنانچه گوشی دارای مالک قطعی می باشد انتقال مالکیت دریافت کنید جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید و چنانچه همکاری نکرد می توانید ثبت شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین پیرزاده · 7 روز پیش
    سلام من گوشی دارم که 2 سالی میشه خریدم و اونموقع زیاد بحث نتقال مالکیت مطرح نبود الان که میخوام بفروشم هر چقدر با مالک قبلی پیام میفرستم و تماس میگیرم جواب منو نمیده میبینه اما جواب نمیده من باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه با توجه به جدول تاریخ مشمولیت " http://hmti.ir/date " دستگاه را بعد از شروع طرح خریداری کرده اید و مالک قطعی دارد باید در زمان خرید انتقال مالکیت دریافت میکردید و چنانچه فروشنده همکاری نمی کند می توانید از طریق تعزیرات یا سازمان حمایت از مصرف کننده ثبت شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Erfan raee · 8 روز پیش
    باسلام بنده ۳ سال پیش گوشی خودم را خریداری کردم سیم کارتی هم داشتم که روش گوشی رو ریجستر کردم الان اون سیمکارتم غیر فعال شده الان چجوری انتقال مالکیت بدم ممنون میشم جواب بدید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      باسلام ، شناسه های 15 رقمی دستگاه را از طریق کد دستوری #06#* شماره گیری کنید و شماره 096366 تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 8 روز پیش
    سلام گوشی من اس 7 ایج هست الان وقتی سیم کارت جدید می گذارم پیام میاد که تا تاریخ فلان امکان استفاده داره من هی باید انتقال مالکیت بدم .گوشی به صورت آکبند ۳ سال پیش خرید کردم راه حل چی هست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر، لطفا صفحه ی پیامکهای هشدار قسمت "پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد است" را مطالعه نمایید.
      http://hmti.ir/p02
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عرشيا کردعليوند · 10 روز پیش
    سلام يه گوشي نوکيا 1280 دارم که آنتنش بالا نمياره بايد چکار کنم مه درست بشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که پیامک هشدار از سامانه همتا دریافت کرده اید وآنتن دهی گوشی قطع شده لطفا صفحه پیامک های هشدار http://hmti.ir/12 را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.
      در غیر اینصورت از سلامت گوشی خود مطمن شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 10 روز پیش
    سلام.ایا میشه مالکیت گوشی دو سیمکارته به دو سیم کارت جداگانه انتقال پیدا کنه
    مثلا سیم یک به یک سیم کارت وسیم دو به به یک سیم دیگه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      باسلام وقت بخیر ، خیر مالک هر گوشی تنها یک شماره می تواند باشد و در زمان انتقال مالکیت تمام شناسه های متعلق به گوشی انتقال میگیرد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 10 روز پیش
    سلام آیا هزینه رجیستری گوشی نو و کارکرده یکیست؟ اگر آره چرا و اگر نه نحوه ثبت گوشی کارکرده چگونه است؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ارمان · 10 روز پیش
    سلام.یه گوشی ایفون ۷+ ریجستر شده دارم،خراب شده الان
    یه گوشی همون مدل خریدم بدون ریجستر.ایا امکان انتقال مالکیت از گوشی خراب ب سالم وجود دارد؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اسماعیل · 12 روز پیش
    سلام شمارم عوض کردم گوشیم الان وقتی زنگ می زنم می گه گوشی شما درشبکه ثبت نشده آیا قطع می شه گوشیم ؟ باید انتقال مالکیت بدم حتما؟ لطفا هرچه زود ترجوابم بدین ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که پیامک هشداری از سامانه همتا دریافت کرده اید به صفحه پیامک های هشدار http://hmti.ir/12 و مطابق پیامک دریافتی راهنمایی لازم را انجام دهید. در غیر اینصورت از سلامت گوشی مطمن شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نوید · 14 روز پیش
    سلام ، تو یکی از توضیحات گفته بودین (اگه از imei سو استفاده بشه ، شما متضرر خواهید شد) منظورتون از سواستفاده از imei چیه ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر سو استفاده از شناسه تخلف محسوب می شود و پیگرد قانونی دارد و در صورتی که از شناسه دستگاهی سواستفاده شود و شخص مالک نباشد هر سیمکارتی که روی گوشی قرار گیرد پایان سه روز غیر فعال می گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرحسین · 14 روز پیش
    سلام
    ۱_چه تعداد سیم کارت میشود روی یک گوشی ثبت شود یا محدودیتی ندارد؟
    ۲_اگر بخواهیم سیمکارت ثبت شده ای را از گوشی حذف کنیم چه اقدامی باید کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر مالک هر گوشی یک شماره می تواند باشد و با انتقال مالکیت شماره ثبت شده از گوشی حذف و تغییر می کند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی · 14 روز پیش
    سلام من میخوام انتقال مالکیت بدم میگه دستگاه شما مشمول این طرح نمیباشد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما غیر از گوشی تلفن همراه می باشد مشمول طرح رجیستری نیست و نیازی نمی باشد انتقال مالکیت انجام دهید. لطفا صفحه جدول تاریخ مشمولیت را مطالعه نمایید.
      http://hmti.ir/date
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 14 روز پیش
    سلام من یه گوشی خریدم دست دوم حالا میخوام مالکیت دستگاه رو به شماره خودم انتقال بدم ولی میگه مالک دستگاه یکی دیگه هست.مالک قبلی گوشی هم دیگه بهش دسترسی ندارم باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر است و در زمان خرید و فروش گوشی کارکرده در حضور فروشنده الزامی است جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید.