شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Maie · 22 ساعت پیش
    سلام . گوشی نو خریدم اما مالکیت گوشی و سیم کارت به اسم شخص دیگری هست . اگه مالکیت گوشی را به سیم کارتی انتقال بدهم که به اسم خودم هست ، گوشی اشکال پیدا می کند ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی الزامی است و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    yalman yalman · 1 روز پیش
    وقت بخیر یه گوشی خریدم و الان آنتن دستگاه قطع شده چه کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علمی · 1 روز پیش
    می بخشید، اگر فقط بخواهیم مالکیت یک سیم کارت را عوض کنیم و گوشی تغییر نکند، نیاز به کاری در مورد رجیستری دارد؟ ممنونم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه سیم کارتی که تحت مالکیت دستگاه خود قرار دادید منقضی شود یا مالکیت آن را به شخص دیگری واگذار کنید، اطلاعات دستگاه‌ شما از کارتابل سیم‌کارت منقضی یا واگذار شده در همتا حذف می‌شود ولی شما می‌توانید این اطلاعات را برای سیم‌کارت‌های دیگر خود بازیابی کنید.صفحه ی " بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده http://hmti.ir/15 " مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علمی · 1 روز پیش
    سلام، خسته نباشید. یکی از آشنایان من یک گوشی را وارد کرده بود و رجیستر هم کرده بود با سیم کارت خودش، حالا می خواهد آن گوشی را به من بدهد تا من سیم کارت خودم را بگذارم و استفاده کنم، آیا نیاز به انتقال مالکیت هست؟ممنونم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که شخص مسافر همراه خود دستگاهی را برای شما آورده باشد، باید ابتدا با سیم کارت مسافر فعال شود و سپس به شما انتقال مالکیت داده شود.
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مبی · 5 روز پیش
    سلام من گوشی را فروختم و مالکیت را انتقال ندادم حالا سیم کارت دست من هست و گوشی دست خریدار با سیم کارت میتوانم مالکیت اون گوشی را انتقال بدهم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد و سیمکارت مالک روی هر دستگاهی باشد امکان انجام فرایند را دارد لطفا صفحه آموزش انتقال مالکیت دستگاه را مطالعه نمایید.http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زرسا · 6 روز پیش
    سلام، من میخوام خطی رو که گوشیم باهاش رجیستری شده رو باطل کنم برا همین میخواستم قبلش انتقال مالکیت بدم به یکی از خط های دیگم ، امکانش هست؟ و اینکه موقعی که انتقال مالکیت میزنم دوتا کد IMEI میاد که هردو مربوط به گوشی خودمه، باید روی هر دو کد عمل انتقال مالکیت انجام داد یا یکی کافیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر هر دستگاه فارغ از تعداد اسلات های آن، تحت مالکیت یک سیم کارت قرار دارد. فرایند انتقال مالکیت، در دستگاه های یک سیم کارته با دو سیم کارته تفاوتی ندارد. با انتقال مالکیت یکی از اسلات های دستگاه دو سیم کارته، اسلات دیگر نیز به صورت خودکار، انتقال مالکیت داده می شود.
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مائده حسینی · 6 روز پیش
    سلام، من این ماه یک گوشی سامسونگ خریدم و روز بعد هم فروشنده برام فعال سازی کرد.

    اما دیروز یک پیامک اومده که میگه مالک دستگاه شماره دیگه ای هست اما IMEI که داخل این پیامک هست با دستگاه من فرق داره، الان باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه شناسه داخل پیامک هشدار با شناسه دستگاه #06#* تطابق دارد صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید . http://hmti.ir/12 در صورت عدم تطابق با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کیانا · 6 روز پیش
    سلام. من یک تبلت دارم که با یک شماره دیگر رجیستر شده (البته به طور دقیق به یاد ندارم که رجیستر شد یا نه ،یا در کل به رجیستر کردن نیاز داشت یا نه.) و از ان شماره در تبلت زیاد استفاده نشد. حالا یک سیمکارت جدید روی تبلت انداختم ولی انتقال مالکیت که میزنم میگوید وجود ندارد.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      با سلام در صورتی که قبل از طرح رجیستری تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date از دستگاه استفاده شده باید با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌ بوده، فرآیند افزودن http://hmti.ir/03 انجام شود
      جهت اطلاع از سیمکارت قبل از طرح ، صفحه ی عدم شناخت مالک قبلی را هم مطالعه نمایید http://hmti.ir/09
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
      همچنین می توانید وضعیت دستگاه را از طریق سایت همتا https://hamta.ntsw.ir گزینه شناسایی هوشمند مشکلات بررسی کنید
      چنانچه سیم کارت مذکور تخلیه شده باشد لطفا فرایند بازیابی را انجام دهید صفحه ی " بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده http://hmti.ir/15 " مطالعه نمایید. در غیر اینصورت از اپراتور سیم کارت جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری نمایید و اگر اپراتور سیم کارت اعلام کرد ، تخلیه سیم کارت اعلام شده است نامه رسمی مبنی بر اینکه سیم کارت تخلیه شده است از اپراتور سیم کارت دریافت نمایید و نامه اپراتور سیم کارت را جهت پیگیری به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ببرید و از همان جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهراحسن نواز · 6 روز پیش
    سلام خسته نباشید من همه مراحل انتقال مالکیت را درست انجام دادم اما پیامک کد فعال سازی ارسال نشده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر میتوانید با سیم کارت مالک دستگاه وارد سایت همتا به آدرس https://hamta.ntsw.ir شده و در قسمت تولید کد فعالسازی، کد دریافت کنید و سپس برای سیم کارت جدید خود فعال سازی انجام دهید.
      آموزش فعال سازی دستگاه: http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید · 6 روز پیش
    من با شماره مالک اصلی وارد شدم برای فرایند انتقال مالکیت خطا می دهد تعداد تلاش ناموفق، بیش از حد مجازاست، در زمانی دیگرتلاش نمایید لطفا کمک کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر فرایند را چند ساعت آینده مجدد انجام دهید
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
      چنانچه برطرف نشد با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید پوریا میرکاظمی · 12 روز پیش
    سلام یک گوشی سونی یک سال پیش از یکی خریدم یادم رفت که کد فعالسازی و انتقال مالکیت را دریافت کنم چون گوشی قدیمی است از این گوشی های جدید نیست. خلاصه الان میخوام بفروشم نمیدونم چطور انتقال مالکیت بزنم.شماره ای هم ندارم از اون اقا. چکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشددر صورتی که دستگاه تحت مالکیت یک سیمکارت باشد با قرار دادن سیمکارت جدید شماره مالک به صورت محدود از طریق پیامک ارسال می شود در غیر این صورت لطفا صفحه عدم شناخت مالک قبلی کادر حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک را مطالعه فرمایید. http://hmti.ir/09
      درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد چنانچه قادر به انجام فرایند نمی باشد دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورتی که همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رحمت · 13 روز پیش
    سلام بنده سال ۹۶ گوشی سامسونگ ساده خریدم وتا سال ۹۷ خدمات دریافت میکرد ولی بعد سیمکارت جدید وارد گوشی کردم و بعد از چند ماه هنگامی که گوشی را روشن میکردم دیگه آنتن وصل نمیشد و بعد از چند روز دوباره وصل میشد تا اینکه ۱ سال الان دیگه اصلا آنتن قطع شده لطفاً کمکم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12 در غیر اینصورت سلامت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری و سیمکارت را از سمت اپراتوری بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا غیاثی · 14 روز پیش
    سلام . موبایلم رو با سیم کارتی فعال سازی کردم.الان یک سیم کارت جدید گرفتم و میخواهم سیم کارت قبلی رو بسوزانم . قبل سوزوندن سیم کارت باید انتقال مالکیت انجام بدم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      سلام وقت بخیر توصیه می شود قبل از تخلیه سیم کارت،فرایند انتقال مالکیت را انجام دهید آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
      ولی اگر قبل از انتقال مالکیت، سیم کارت تخلیه آن انجام شده باشد می توانید فرایند بازیابی را انجام دهید آموزش بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده http://hmti.ir/15
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید امین حسینی · 15 روز پیش
    سلام یک آشنا دارم پارسال یک گوشی ساده دو سیم کارت خریده بعد یک مدت از کار افتاده و دوباره یک ماه کار کرد قبلش پیام اومده گفته شناسه دستگاه شما با مربوط به شخص دیگری است و تا تاریخ ۴،۷،۱۴۰۰ خدمات دریافت می کند الان انتن دستگاه قطع شده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا صفحه "پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد" را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/p02
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رامین یوسفی · 16 روز پیش
    با سلام، اینجانب سالهاست در خارج کشور زندگی میکنم ولی جهت عیادت از خانواده ام قصد دارم به ایران بیایم. می‌خواهم تبلت سیم کارت خوری برای پدرم هدیه بیاورم. جهت ثبت در گمرک به محض ورود در فرودگاه مبلغ گمرک به چه صورت قابل پرداخت است؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی‌که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اید و تمایل دارید بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایید باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      2-مسافران تابعیت خارجی میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی · 19 روز پیش
    با سلام من یک گوشی نو دو سیم کارته خریداری کردم،مراحل رجیستری در حضور فروشنده برای سیم 1 انجام شد و فروشنده گفت سیم 2 لازم نیست بعد از یک روز پیامکی برای سیم 2 آمد آیا لازمه کاری انجام دهم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      سلام وقت بخیر در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیم‌کارت و موارد مشابه، اگر در پیامک هشدار، مهلت قطع ذکر نشده بوده، چون خرید و فروشی انجام نشده نیاز نیست اقدامی انجام دهید، اما در صورتی که در پیامک، مهلت قطع ذکر شده بود،صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید ع · 20 روز پیش
    سلام خسته نباشید من فروشنده انتقال مالکیت را در حضور خودم انجام دادند ولی کد فعال سازی برای سیمکارت من ارسال نمی شود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      سلام وقت بخیر میتوانید با سیم کارت مالک دستگاه وارد سایت همتا به آدرس https://hamta.ntsw.ir شده و در قسمت تولید کد فعالسازی، کد دریافت کنید و سپس برای سیم کارت جدید خود فعال سازی انجام دهید.
      آموزش فعال سازی دستگاه: http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مازیار · 23 روز پیش
    درود من یک گوشی آکبند خریدم روشن کردم و فعالسازیم کردیم بعد تو پیام نوشته بود این گوشی قبلاً با یک سیم کارت روشن شده منظورش سیم کارت خودمه یا قبل من هم روشن شده؟ میترسم مرجوعی باشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی‌ که در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 از سامانه همتا، ذکر شده بود " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌ کارت روشن شده است "، استحضار داشته باشید این مورد فقط مربوط به دستگاههای اکبندی که هنوز خریدار سیم کارت خودش را روی دستگاه قرار نداده باشد و قبل از قرار دادن سیم کارت اگر اعلام شد با یک سیم کارت روشن شده می تواند از خریدن دستگاه امتناع کند بعد از قرار دادن سیم کارت قابل استناد نیست
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 23 روز پیش
    سلام من یه گوشی شیاومی سال ۹۵ خریدم با سه تا سیم کارتم هیچ مشکلی نداره و آنتن میده ولی سیم کارت جدید که میندازم پیامک همتا میاد الان میخوام با سیم کارت قبلیم افزودن دستگاه بزنم ولی ی مشکلی وجود داره شماره IMEI هردو اسلات یکسانه و سامانه همتا میگه تکراریه من باید چیکار کنم الان؟ گوشیو میخوام بفروشم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا باسامانه همتا باشماره 096366 تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عرفان · 24 روز پیش
    سلام ببخشید ما 6سال پیش یک گوشی خریدیم ولی شماره ای که قبلا انتقال مالکیت داده بودیم را فراموش کردیم و فکر کنم واگذارشده حالا میخواهیم گوشی را بفروشیم و نمی دانیم باید چیکار کنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه تحت مالکیت یک سیمکارت باشد با قرار دادن سیمکارت جدید شماره مالک به صورت محدود از طریق پیامک ارسال می شود در غیر این صورت لطفا صفحه عدم شناخت مالک قبلی کادر حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک را http://hmti.ir/09 مطالعه فرمایید همچنین می توانید از طریق سایت همتا سامانه شناسایی هوشمند مشکلات بررسی نمایید.https://hamta.ntsw.ir
      چنانچه سیم کارت تخلیه شده باشد لطفا فرایند بازیابی را انجام دهید صفحه ی " بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده http://hmti.ir/15 " مطالعه نمایید.
      در غیر اینصورت از اپراتور سیم کارت جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری نمایید و اگر اپراتور سیم کارت اعلام کرد ، تخلیه سیم کارت اعلام شده است نامه رسمی مبنی بر اینکه سیم کارت تخلیه شده است از اپراتور سیم کارت دریافت نمایید و نامه اپراتور سیم کارت را جهت پیگیری به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ببرید و از همان جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری نمایید.
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06