شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پویا · 1 روز پیش
    سلام. من گوشی کارکرده خریدم و انتقال مالکیت هم انجام دادیم، ولی الان سریال رو میزنم، میگه سریال مطعلق به شما نیست. چیکار کنم؟؟ میخوام بفروشمش الان!!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید در حضور فروشنده الزامی می باشد لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید . چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    م یعقوبی · 1 روز پیش
    با سلام من می خواهم گوشی خودم را با گوشی مادرم عوض کنم ، آیا باید یکبار مراحل را برای خودم و یکبار هم برای مادرم انجام دهم و پس از ارسال کد های فعالسازی در گوشی های جابجا شده فعالسازی را انجام دهم، لطفا راهنمایی نمایید با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر اگر پیام با مهلت قطع دریافت نکرده اید لازم به انجام فرایندی نمیباشد،درغیر اینصورت فرایند انتقال مالکیت را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پیام برادری · 3 روز پیش
    سلام ببخشید من چطوری بایدشماره مالک قبلی در بیارم گوشی الان ۱سال دارم استفاده میکنم شایدم بیشتر ولی از دیشب سیم کارتم دیگه کار نکرد رو گوشی
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی ک دستگاه را بعد طرح http://hmti.ir/date خریداری کرده اید موظف بودیدفرایند انتقال مالکیت را در زمان خرید در حضور فروشنده انجام دهید لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید . چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی خالصی · 3 روز پیش
    سلام من تلفن رو گرفتم همه مراحلو رفتم در اخر به صورت اشتباهی کد فعالسازیو پاک کردم چیکار باید کرد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «سوالات متداول» http://hmti.ir/faq مراجعه فرمایید و قسمت فعالسازی بخش 3-6 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    قارونی · 3 روز پیش
    سلام مجدد

    من گوشی برای مادرم بود که از این به بعد قراره پدرم استفاده کنم. برای انتقال مالکیت، افزودن دستگاه را انجام دادم اما باز در مرحله چهار انتقال پیام میده که مالک شما نیستی. باید برای انتقال سیم کارت قبلی در گوشی قدیمی قرار بگیرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر، فرایند افزودن دستگاه باید با سیمکارتی که قبل از طرح رجیستری داخل دستگاه بوده انجام شود در صورتی که اطلاعی از شماره سیمکارت ندارید لطفا صفحه <<عدم شناخت مالک قبلی >> را مطالعه فرمایید.
      http://hmti.ir/09
      نیازی به قرار دادن سیمکارت داخل دستگاه مورد نظر نیست و با هر دستگاهی مایل بودید می توانید افزودن و انتقال مالکیت را انجام دهید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا رمضانی · 4 روز پیش
    سلام. وقت بخیر
    من یه ساعت هوشمند از دیجی کالا خریدم که امکان ریجستری شدن داره ولی کد فعالسازی یکبار مصرف برام نیومده. حالا باید چی کار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه های ساعت مشمول طرح رجیستری نمی باشند لطفا صفحه تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/date
      در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار دریافت کردید جهت بررسی شناسه ها را یادداشت کرده و با سامانه همتا 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی اخلاقی · 4 روز پیش
    سلام گزینه انتقال مالکیت را که می زنم - یکی امنقال به سیمکارن داره یکی هم به کد ملی اگه به کد ملی خریدار بزنم چه فرقی می کنه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، در طی فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت دستگاه به سیم کارت خریدار انتقال داده می شود. لطفا فرآیند را با مطالعه همین صفحه انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مریم قاسمی · 5 روز پیش
    سلام من سیمکارت یک و دو گوشیم به اسم شماره خودم ثبت شده حالا میخوام گوشی رو به شوهرم بدم ایا باید سیمکارت یک و دو هر دو تاش که اون سیمکارتهای خودشو بذاره پیام همتا میاد واسش؟باید با شماره خودش ثبتش کنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه قصد خرید و فروش دارید می توانید فرآیند انتقال مالکیت را انجام دهید؛ در غیر این صورت، اگر از طرف همتا پیامکی بدون هشدار مهلت قطع دریافت نمودید چون خرید و فروشی انجام نشده نیاز نیست اقدامی انجام دهید، اما چنانچه در پیامک، مهلت قطع ذکر شده بود، دستگاه در آن تاریخ قطع خواهد شد و فقط با سیم کارت مالک، آنتن خواهد گرفت.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد · 5 روز پیش
    سلام.من ۶ ماه پیش گوشیمو از شخصی خریدم و انتقال مالکیت نداد الان پیام اونده گوشیم با اپراتور قطع شده و به اون شخص هم دسترسی ندارم.چکار باید انجام بدم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، انجام فرآیند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی می باشد. لطفا جهت دریافت مالکیت دستگاه به فروشنده خود مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد عباسی · 5 روز پیش
    با سلام
    شناسه همتای داخل گوشی: *میباشد در صورتی که در سامانه همتا: *ثبت شده و شماره بنده نیز همان شماره آی بوده که از اول داخل گوشی بوده و الآن مدتی که غیرفعال میباشد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که پیامک هشدار از سمت همتا دریافت کرده اید و بعد از دریافت آن دستگاه غیر فعال شده لطفا صفحه <<پیامک های هشدار>> را مطالعه فرمایید .
      http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدشریف کجوری · 5 روز پیش
    سلام و وقت بخیر
    گوشیمو به همراه جعبه ازم بسرقت بردند ولی انتقال مالکیت روی سیمکارتم هست میخواستم بدونم چه اقدام قانونی از طریق انتقال مالکیت میشه انجام داد ؟ یعنی این انتقال مالیکت به درد میخوره برای پس گرفتن گوشی یا خیر ؟ یا حداقل اینکه اون گوشی خدمات اپراتوری دریافت نکنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر
      دستگاه های سرقتی از سمت سامانه همتا قابلیت پیگیری ندارند ،برای پیگیری به مراجع قضایی مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد قارونی · 5 روز پیش
    سلام، برای انتقال مالکیت تا مرحله 3 میرم اما مرحله 4 که شماره خط جدیدو باید وارد کنم، فقط اعلام میکنه که لطفا شماره موبایل قبلی را وارد کنید و بعد خارج میشود. چه کار باید کنم الان؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر، لطفا صفحه افزودن دستگاه را مطالعه فرمایید بعد از انجام فرایند افزودن، فرایند انتقال مالکیت را انجام دهید.
      http://hmti.ir/03
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 7 روز پیش
    سلام چجوری با کد فعال سازی که برام ارسال میشه انتقال مالکیت کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، در روند انتقال مالکیت پس از دریافت کد فعال سازی، می بایست فرآیند فعال سازی برای سیم کارت مقصد انجام بگیرد.
      آموزش فعال سازی دستگاه: http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی یوسفی · 7 روز پیش
    سلام من گوشیم رو از ترکیه آوردم ایران ریجستری پاسپورت هم دارم باید چیکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عماد زند · 8 روز پیش
    سلام, دستگاه گوشی ماله برادرمه ولی الان نمیدونم با چه سیم کارتی اول ثبت شده داخل گوشی و خودش هم میگه ممکنه الان سیم کارت اولیه رو نداشته باشم, الان برای من که سیم کارت خودمو گذاشتم داخل این گوشی از همتا برام پیام که اومده که مالک شخص دیگری است, الان باید چجوری به نام خودم ثبتش کنم درحالیکه سیم کارت اولیه موجود نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیرلطفا صفحه عدم شناخت مالک قبلی را مطالعه کنید"http://hmti.ir/09"
      جهت دریافت مجدد سیمکارت به اپراتور مراجعه کنید و چنانچه سیمکارت سوخته یا سلب امتیاز شده صفحه آموزش بازیابی را مطالعه کنید.http://hmti.ir/15
      آموزش افزودن دستگاهhttp://hmti.ir/03
      آموزش انتقال مالکیت دستگاهhttp://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    الهام باقری · 9 روز پیش
    باسلام من بیشتراز سه ماه هست گوشی را خریداری کرده ام الان فروشنده جهت انتقال مالک همکاری نمیکنه جواب تلفنم را نمیده این شخص آقا هست وفکرهای پلیددرسر داره که من موافقت نکردم وایشون به این خاطر انتقال مالکیت نمیده راهنمایی کنید چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید در حضور فروشنده الزامی می باشد لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید . چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علي حسيني · 9 روز پیش
    سلام من گوشي گرفتم انتقال مالكيت ندادن الان مسدود شده چيكار بايد كنم كارتون هم دارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید در حضور فروشنده الزامی می باشد لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید . چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سهیل · 11 روز پیش
    با سلام درسته گوشی وارد شده ی مسافری را نمی توان انتقال مالکیت داد؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیررضا رحیمی نژاد · 11 روز پیش
    سلام من یک سیم کارت همراه اول خریدم سال ۹۸ توی تابستان
    بعد از اینکه خریدم رفتن خونه پیام از سامانه همتا برام اومد.نوشته بود مالک این دستگاه شماره دیگری است. من هرچی میخوام انتقال مالکیت بدم نمیشه لطفا کمکم کنید
    لطفا ترو خدا
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر ، فرایند انتقال مالکیت برای دستگاه های تلفن همراه می باشد در صورتی که دستگاه خرید و فروشی انجام نشده نیازی نیست اقدامی انجام دهید در غیر این صورت لطفا صفحه آموزش انتقال مالکیت دستگاه را مطالعه نمایید.
      http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ارسلان · 13 روز پیش
    سلام.وقتی سریال گوشی(imei)را وارد میکنم کد فعالسازی برام ارسال نمیشه.چه کاری باید انجام بدم؟؟؟