شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها


نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کیامرث رحیمی پور · 10 ساعت پیش
    سلام گوشی من خاموش بود الان سیم کارت تعریف شده خودش را هم روی دستگاه قرار می دهم انتن دهی ندارد مشکل مالکیت هم ندارد حتی سوکت سیم کارت هم سالم است ولی انتن نمیدهد لطفا راهنمایی بفرمایید.باسپاس
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      در غیر این صورت، سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزار و سیم کارت را از طرف اپراتور بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کیمیا · 2 روز پیش
    سلام وقت بخیر، موقع انتقال مالکیت به شماره مقصد به جای ۰۹۳۰ زده شده ۰۹۳۶ و الان من میخوام درستش کنم میگه دستگاهی به نام شما نیست
    چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که فعالسازی اشتباه انجام داده اید سیم کارت صحیح را بروی دستگاه قرار دهید و درخواست تیکت فعالسازی اشتباه ثبت نمایید "آموزش ثبت تیکت فعالسازی اشتباه در سامانه همتا" http://hmti.ir/17
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرحسین مسیب زاده · 5 روز پیش
    سلام گوشی هایی که از فروشگاه های اینترنتی خرید می شود چه فرایندی باید انجام شود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر اگر قصد خرید گوشی از داخل ایران را دارید باید موارد و شرایط درج شده در لینکهای زیر را داشته باشد در غیر اینصورت خریداری نشود که شخص خریدار متضرر می شود
      می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم http://hmti.ir/new
      میخواهم دستگاه کارکرده (دست دوم) بخرم http://hmti.ir/old
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میر · 7 روز پیش
    برای گوشی های دو سیم کارته باید دو بار انتقال مالکیت داد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر در سامانه همتا، هر دستگاه فارغ از تعداد اسلات های آن، تحت مالکیت یک سیم کارت قرار دارد. فرایند انتقال مالکیت، در دستگاه های یک سیم کارته با دو سیم کارته تفاوتی ندارد. با انتقال مالکیت یکی از اسلات های دستگاه دو سیم کارته، اسلات دیگر نیز به صورت خودکار، انتقال مالکیت داده می شود.
      برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06 را مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 8 روز پیش
    با سلام هنگام خرید تلفن همراه به مالکیت آن توجهی نداشته ام و الان که میخواهم گوشی را بفروشم برام پیام میاد که مالک شخص دیگریست آیا میتوانم با مراجعه به اتحادیه فعال کنم به نام خودم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. در صورتی که دستگاه دارای مالک قطعی باشد با قرار دادن سیمکارت شماره مالک به صورت محدود ارسال میگردد برای این موارد راهکاری ندارد درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید در غیر اینصورت صفحه " عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 " را مطالعه کنید. چنانچه شماره مالک را به صورت محدود در وضعیت شناسه رویت نمودید و به ایشان دسترسی نداشتید در صورت داشتن جعبه گوشی این مورد را از اتحادیه موبایل مرکز استان پیگیری نمایید آدرس تعدادی از اتحادیه ها ی موبایل مراکز استانی را در صفحهhttp://hmti.ir/u جستجو نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 9 روز پیش
    با سلام . بنده موبایلم را تقریبا 4 سال است دارم و انتقال مالکیت دریافت نکردم به فروشنده دسترسی ندارم و حتی نمیدانم که چه کسی دستگاه را فعال کرده . چند روزی هست برای من پیغام اخطار قطع ارتباط اومده . چطور میتوانم بفهمم که مالک دستگاه من در سامانه شما چه کسی هست تا مشکلم را با ایشان حل کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش دستگاه الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. در صورتی که دستگاه دارای مالک قطعی باشد با قرار دادن سیمکارت شماره مالک به صورت محدود ارسال میگردد در غیر اینصورت صفحه " عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 " را مطالعه کنید.
      همچنین می توانید از طریق سایت همتا https://hamta.ntsw.ir گزینه شناسایی هوشمند مشکلات وضعیت دستگاه را بررسی نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    دانیال · 9 روز پیش
    سلام
    حتما باید برای انتقال مالکیت ،سیمکارت مالک روی گوشی باشه ؟یا از راه دور هم امکانش هست خودشون انتقال بدن؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت از شماره مالک روی هر دستگاه فعالی امکان پذیر میباشد.
      فرایند انتقال مالکیت با سیم کارتی که تحت مالکیت دستگاه می باشد امکان پذیر است آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06 و همچنین می توانید از درگاه های زیر فرایند را انجام دهید که ابتدا باید با شماره تلفن مالک به سایت یا اپلیکیشن ورود کنید اپلیکشن همتا http://hmti.ir/app-b سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    منشادی · 11 روز پیش
    سلام ببخشید من گوشیم را با یک سیم کارت رجیستری کردم که الان سیم کارت در دسترس نیست الان چطور میتوانم به یکی انتقال مالکیت بدم گوشیمو ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد.درصورت امکان ابتدا به اپراتور مربوطه مراجعه نمایید وسیم کارت راتهیه نمایید واگر امکان صدور سیم کارت ازطرف اپراتور وجود ندارد چنانچه سیم کارت تخلیه شده صفحه ی " بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده را http://hmti.ir/15 " مطالعه نمایید
      در غیر اینصورت صاحب سیم کارت از اپراتور سیم کارت جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری نماید و اگر اپراتور سیم کارت اعلام کرد ، تخلیه سیم کارت اعلام شده است نامه رسمی مبنی بر اینکه سیم کارت تخلیه شده است از اپراتور سیم کارت دریافت نمایید و نامه اپراتور سیم کارت را جهت پیگیری به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ببرید و از همان جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری نمایید.
      صفحه عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پدرام نادری · 11 روز پیش
    سلام، دستگاهی که قبل از طرح رجیستر خریداری شده را می خواهم بفروشم دیگر انتقال مالکیت نمیخواهد ؟!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد چنانچه قادر به انجام فرایند نمی باشد دستگاه نباید خریداری شود اگر دستگاهی دارید که پیش از شروع طرح رجیستری (تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date) ، روشن بوده، می توانید به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود درآورید و سپس می‌توانید فرآیندهای سامانه همتا، از قبیل انتقال مالکیت و ... را برای آن انجام دهید.
      جهت اطلاع از سیمکارت قبل از طرح ، صفحه ی عدم شناخت مالک قبلی را هم مطالعه نمایید http://hmti.ir/09

      آموزش افزودن دستگاه http://hmti.ir/03
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد ریگی · 11 روز پیش
    سلام من گوشی خریداری کردم ولی انتقال مالکیت انجام نشده و به کسی که مالکیت دارد دسترسی ندارم و شماره ای گوشی ثبت کامل ندارم تماس بگیرم و انتقال مالکیت گوشی انجام بدم میشه راهنماییم کنید؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام وقت بخیر شماره کامل قابل دسترسی نیست فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی الزامی است و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید در صورتی که همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سینا · 12 روز پیش
    سلام سیمکارت گوشی به اسم خودم و گوشی هم به اسم من رجیستری شوده ولی هر کاری میکنم نمیتوانم انتقال‌ مالکیت انجام دهم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر شما می توانید از درگاه های زیر فرایند را انجام دهید.
      اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
      چنانچه موفق به انجام فرایند نشدید با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 13 روز پیش
    سلام.من یک گوشی نوکیا ساده خریدم که متاسفانه غیرقانونی و موقع خرید نمیدونستم.فروشنده اومده شماره سریال گوشی شیائومی خودم را روی گوشی نوکیا ساده ثبت کرده.شماره سریال نوکیا ساده را استعلام کردم که میگه غیرقانونیه ولی با شماره سریال گوشی شیائومی داره کار میکنه
    حالا من چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر از یک تعمیرکار موبایل بخواهید، شناسه (IMEI) دستگاه را به شناسه (IMEI) قبلی بازگرداند و دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      هرکس مرتکب جعل شناسه گوشی تلفن همراه (IMEI) بشود، مجرم شناخته شده و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت می توانید این مورد را به مراجع قضایی اعلام نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    لیلا · 13 روز پیش
    وقت بخیر من یک گوشی ۷پلاس دارم قبل از طرح گرفتم الان گوشی را دادم به مامانم استفاده کنه اما سیم کارت قطع شده است
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید. http://hmti.ir/12 در غیر اینصورت سلامت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری و سیمکارت را از سمت اپراتوری بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 13 روز پیش
    سلام میخواستم بدونم من یک تبلت سامسونگ دارم و رجیستری هست میخواستم ریست فکتوری کنم و میخواستم بدونم پس از ریست فکتوری در رجیستری مشکلی ایجاد می شود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورت تعمیر یا ریست فکتوری اگر شناسه دستگاه تغییر نکند در رجیستری دستگاه مشکلی ایجاد نمی شود
      بعد از ریست شناسه های روی جعبه دستگاه و کد دستوری را مطابقت دهید در صورت عدم تطابق شناسه ها به تعمیرکار مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ستاربرخورداری · 13 روز پیش
    مالک دستگاه،شماره
    دیگری
    است
    درصورت خرید،از فروشنده کدفعالسازی گرفته و باشماره گیری#7777*دستگاه را فعالسازی کنید،درغیراینصورت نیازبه اقدامی نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که شناسه(IMEI) داخل پیامک با شناسه دستگاه #06#* تطابق دارد صفحه پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) استاندارد را مطالعه نمایید http://hmti.ir/p01 در صورت عدم تطابق با شماره 096366 تماس حاصل نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 13 روز پیش
    سلام ،باسیمکارتی که گوشی رجیستر کرده بودم می خواستم وارد سامانه همتا بشم اشتباها ثبت نام کردم و با کدملی وارد شدم شناسه گوشی داخل سامانه نیست درحالی که قبلا باهمون خط وارد میشدم نمایش میداد الان باید چیکارکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      سلام وقت بخیر با سلام لطفا جهت بررسی با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Sama · 15 روز پیش
    سلام به تازگی یک گوشی خریدم و سیم کارتم را داخلش انداختم و رجیستری هم انجام شد، الان گوشی قبلیم را میخوام بدم به پدرم لازم هست کاری انجام دهم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      سلام وقت بخیر در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیم‌کارت و موارد مشابه، اگر در پیامک هشدار، مهلت قطع ذکر نشده بود، چون خرید و فروشی انجام نشده نیاز نیست اقدامی انجام دهید، اما در صورتی که در پیامک، مهلت قطع ذکر شده بود،صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 16 روز پیش
    سلام ما یک دستگاه داریم که نمیدانیم به کدام سیم کارت انتقال مالکیت داده شده الان میخواهیم انتقال مالکیت انجام دهیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش دستگاه الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. در صورتی که دستگاه دارای مالک قطعی باشد با قرار دادن سیمکارت شماره مالک به صورت محدود ارسال میگردد در غیر اینصورت صفحه " عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 " را مطالعه کنید. و با سیم کارت مالک فرایند انتقال مالکیت را انجام دهید آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین قاسم زادگان · 17 روز پیش
    سلام.عرض ادب.
    ببخشید حدود دو سال پیش یک گوشی آیفون 7 دست دوم گرفتیم.چون فکر میکردیم گوشی به نام فروشنده است با اینکه وظیفه فروشنده بوده که انتقال مالکیت بدهد ، ما هم پیگیری نکردیم تا الان که رفتیم سیم کارت را 5g کردیم.سیم کارت جدید را گوشی نمیشناسد با اینکه فعال هست. به مالک قبلی دسترسی نداریم.فروشنده هم امروز فردا میکند.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد چنانچه قادر به انجام فرایند نمی باشد دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورتی که همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      صفحه «عدم شناخت مالک قبلی» http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نفیسه · 18 روز پیش
    سلام و عرض ادب ، بنده یک عدد گوشی فروختم و قبل از انتقال وجه خریدار ابتدا کامل گوشی ، جعبه و متعلقات آن را بررسی کرد و همچنین انتقال مالکیت همتا را به خط ایشان زدم که پیامک همتا برایشان ارسال شد و سپس مبلغ را واریز کردند ، لیکن بعد از دو روز با چک کردن همتا مشاهده کردم که هنوز فعالسازی را انجام نداده اند ، با ایشان تماس گرفته و راهنمایی کردم که فعالسازی را انجام دهند و مجدد نیز انتقال مالکیت برایشان زدم که پیامک همتا را دریافت کنند. با این وجود همچنان امتناع می‌کنند و هنوز با شماره گیری همتا imei روی سیم کارت من هست ، من چه کار باید بکنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورت عدم دسترسی به فرد خریدار گوشی با شماره سیمکارت مالک دستگاه با همتا تماس حاصل فرمایید جهت تشکیل پرونده و چنانچه به خریدار گوشی دسترسی دارید فرایند انتقال مالکیت را انجام دهید.آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06