آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا اسکندری · 8 ساعت پیش
    من گوشیمو چند ماه استفاده نکردم دوباره سیم کارت خودمو انداختم میگه مالک کس دیگریس انتقال مالکیت هر کاری کردم نشد گوشیمم دیگه کار نمیکنه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ساعت پیش
      باسلام
      لطفا 15 رقم ابتدایی دستگاه خود را یادداشت نمایید.وباشماره 096366 (مرکز تماس ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید و مشکل خودرا مطرح کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سامان زارعی · 1 روز پیش
    سلام من گوشی رو از موبایل فروشی خریدم حالا مغازشو جمع کرده منم هیچ اطلاعاتی درموردمالک قبلیش ندارم از چه راهی میشه شماره تلفن مالک قبلی دستگاه رو پیدا کنم ممنون میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر همتا اجازه دادن شماره مالک دستگاه را به شما ندارد. لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید. درصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نگین · 1 روز پیش
    این پبامک ففط بدای گوشی های دسته دوم ارسال میشه با برای گوشی های نو هم ارسال میشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام
      ضرورت انتقال مالکیت در خریدو فروش الزامیست لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید. درصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کیوان · 2 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    من یک سیم کارت جدید به نام خودم برای گوشیم خریداری کردم و گوشیم تک سیم کارته هست. بعد گذاشتن سیم کارت جدید داخل گوشی لازمه کاری انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      مواردی مثل تعویض سیم‌کارت ومواردمشابه،اگردرپیامک هشدار،مهلت قطع ذکرنشده بوده،چون خریدوفروشی انجام نشده نیاز نیست اقدامی انجام دهید،درصورتی که درپیامک،مهلت قطع ذکرشده بود،دستگاه درآن تاریخ قطع خواهدشدوفقط باسیم کارت مالک،آنتن خواهدگرفت واستفاده بیش ازان مهلت زمانی درپیامک نیاز به انتقال مالکیت ازخط قبلی به جدید هستید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حنانه مرادی · 2 روز پیش
    سلام من برای سیم دوم گوشیم یه خط دیگه انداختم ولی اس ام اس اومده که تا ۳ روز میتونم استفاده کنم و باید انتقال مالکیت بدم خب من با سیم یکم ثبت کردم الان باید چیکار کنم که دوتا خطامم اوکی بشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر، لطفا 15 رقم ابتدایی دستگاه خود را یادداشت نمایید.وباشماره 096366 (مرکز تماس ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شاهین ملکی · 2 روز پیش
    سلام ببخشید من گوشی رو میخوام تغییر مالکیت بدم مرحله اخر میگه مدل گوشی معتبر نیست یعنی جی؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر، لطفا 15 رقم ابتدایی دستگاه خود را یادداشت نمایید.وباشماره 096366 (مرکز تماس ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید و مشکل خودرا مطرح کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد نیا · 2 روز پیش
    سلام ببخشید من یه گوشی سامسونگ دست دو گرفتم کارهای سامانه رو انجام ندادم و سیم کارتم الان انتن نمی ده اگه مالکیت رو انتقال بدم درست میشه?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر، ضرورت انتقال مالکیت در خریدو فروش الزامیست لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتیددرصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید،می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید. http://hmti.ir/11 http://hmti.ir/10
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد قاسمی · 3 روز پیش
    سلام من گوشیمو تازه خریدم(دست دوم)وقتی میخوام از طریق سامانه تغییر مالکیت بدم و خطمو روی گوشی فعال سازی کنم کد فعال سازی به خط من فرستاده نمیشه باید چه کار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر، با شماره مالک وارد سایت همتا و تولید کد فعالسازی را زده تا کد فعالسازی را مشاهده فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    موسوی · 3 روز پیش
    سلام روز بخیر

    من دوتا سیم کارت .یکیش خاموش شده.اشتباها مالکیت سیم کارت روشن رو به خاموش انتقال دادم.الان هم پیامک نمیشه بیاد.چکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمدرضا زارعی · 3 روز پیش
    سلام. من گوشیم را دادم به پدرم و سیم کارت پدرم را انداختم روش. اگر انتقال مالکیت ندم مشکلی پیش میاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      باسلام
      اگر با جابجایی سیمکارت پیامک بدون مهلت قطع از همتا دریافت کردید نیازی نیست اقدامی انجام دهید.و در صورت دریافت پیامک با مهلت قطع انتقال مالکیت لازم است
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن صمدی · 3 روز پیش
    سلام وقت بخیر من ی ایپد کارکرده از گنبد خریداری کردم تا دیشب سیم کارت بالا میرود الان نمیده
    بعد کارتون ایپد هم کلا گم شده شماره سریال ش رو ندارم چجور تو سامانه همتا فعال کنم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه های آیپد هنوز مشمول این دوره از طرح ریجستری نمی باشند لطفا جهت بررسی دقیق با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اربابی · 5 روز پیش
    سلام من الان حدود ۴ماه میشه گوشیم رو حالت تغییر مالکیت رفته شماره اون شخص رو دارم ولی متاسفانه گوشیش خاموشه توی این ۴ ماه هر چه تماس میگیرم برای تغییر مالکیت سیم کارتش همش خاموشه طرف رو هم نمیشناسم تو خدا یع راهی برای ما بزارید لطفا گوشیم نوت ۴ هست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش در حضور فروشنده الزامی می باشد ، درصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمیرا پورتقی · 5 روز پیش
    سلام اول یک اس ام اس از همتا برای من آوند که کدش برای گوشی من نبود

    بعدش خودم از طریق تلفن گویا گوشی خودم رو فعال کردم
    ولی سوال من اینه که کد قبلی متعلق به یک گوشی تیکه بوده جریان چیه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    mehti · 5 روز پیش
    سلام خسته نباشید من گوشیم رو حدود دوسال پیش نو خریدم و فروشنده به من چیزی در مورد مالکیت چیزی نگفته بود ،فکر کنم سیم کارت اولی که گذاشتم روی گوشیم مالک اون سیم کارته درسته؟ اگه اینطور هست چه جوری باید مالکیت رو به سیم کارت دیگه ای تغیر بدم و اگه نیست از کجا بفهمم مالک گوشیم کیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام

      باشماره سیم کارتی که درحال حاضر روی دستگاه استفاده میکنید وارد سایت همتا بشوید.درقسمت وضعیت شناسه دستگاه، imei گوشی خود راوارد نمایید شماره سیم کارت قبل را به شما نمایش میدهد. برای انجام فرایند انتقال مالکیت آموزش انتقال مالکیت رادرلینک روبرو مطالعه نمایید.http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید · 5 روز پیش
    سلام
    من گوشیمو که خریدم انتقال مالکیت نزدم.الانم شماره اون شخص را متاسفانه ندارم.راهی هست بتونم شماره آن شخص را برای انتقال مالکیت پیدا کنم.
    باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش در حضور فروشنده الزامی می باشد. درصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پیمان · 5 روز پیش
    سلام
    من چند سال پیش گوشیمو با یه سیم کارت روشن کرده بودم و ایران نبودم ،حالا ایرانم گوشیمو چطور می تونم به اسم خودم بزنم؟
    متشکرم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سالار گردنیان · 6 روز پیش
    سلام
    من یه گوشی که از طریق مسافری وارد شده و بدون گارانتی می باشد از فروشنده خریداری کردم و فروشنده حدود یکی دو هفته زمان برای انتقال مالکیت درخواست کرده، آیا این مقدار زمان منطقی می باشد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش در مقابل فروشنده الزامی می باشد چنانچه فروشنده همکاری نکرد می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی http://hmti.ir/10
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جواد علیزاده · 7 روز پیش
    سلام،یک گوشی هواوی،پیش از طرح خریدم،دوسیمکارت،تا۹۶از سیم یک استفاده،میکردم،بعداز دوسیمکارت،تو سال۹۷،دوهفته پیش فروختم،خریدار میگه انتنش قطع شده،باید چه کار کنم؟با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرالماسی · 8 روز پیش
    سلام ببخشید من یک‌گوشی دست دوم ساده خریداری کردم ولی انتقال مالکیت رو انجام نداد برام تا اینکه چند روز پیش خواستم‌متوجه اصالت دستگاه بشم که یه پیام برام اومد و سه روز وقت انتقال مالکیت به من داده حالا من باید چطور اون شخص صاحب سیم کارتو پیدا کنم ک گوشی ب نامم انتقال بده ؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      باسلام
      ضرورت انتقال مالکیت در خریدو فروش الزامیست لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید. درصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اسکونژاد · 9 روز پیش
    با سلام. من یک سال و نیم است که با این گوشی کار میکنم و جدید هم خریداری کرده بودم ولی الان پیامک انتقال مالکیت داده چه کنم؟ انتقال مالکیت هم امتحان کردم پیغام خطا میده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.