شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد امین ده مشکی · 5 ماه پیش
    سلام ببخشید من سال پیش مهرماه یه گوشی خریدم سیم‌کارت مادرمو گذاشتم روش بعد ریجسترش کردم بعدش خودم سیم‌کارت گرفتم گذاشتم روش چیزی نشد ولی بعدش تنظیمات کارخانه گوشیمو که زدم اونم
    امرای فروردین همین امسال بعدش الان چطور ریجسترش کنم گوشیم دو سیم کارته کد سیم اولی رو که میزنم می‌نویسه تکرار بیش از حد به چیزی همین ژوراکد سیم دوم رو که میزنم می‌نویسه ثبت نشده
    با گوشیم نه میتونم زنگ بزنم نه پیام بدم نه ابرعکس
    وقتی زنگ میزنم قطع میشه می‌نویسه شبکه تلفن همراه موجود نیست
    چکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت به خیرشناسه های روی جعبه دستگاه و کد دستوری را مطابقت دهید در صورت عدم تطابق شناسه ها به تعمیرکار مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پویا پورآقایی · 5 ماه پیش
    سلام و خسته نباشید
    من یک مودم همراه LTE دارم که از قبل رجیستری سیم کارت داخلش بود و استفاده می کردم و مشکلی نبود. حالا می خواهم اپراتورم را عوض کنم و یک سیم کارت دیتا از اپراتور دیگر در این مودم استفاده کنم. چه مسیری را باید طی کنم تا از نظر رجیستری به مشکلی برخورد نکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه های مودم مشمول طرح << تاریخ مشمولیتhttp://hmti.ir/date >>ریجستری نیستند.درصورتی که پیامک هشدار دریافت کرده اید وارد سامانه همتا http://hamta.ntsw.ir شویدقسمت ثبت و پیگیری مشکلات زیر شاخه<<دستگاه من تلفن همراه نیست اما پیامک هشدار دریافت کرده ام>>ثبت درخواست نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر غی · 5 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    ایا با امدن طرح افق برای انتقال مالکیت و سپس فعالسازی در صورت نداشتن حساب افق گوشی فعال نمیشود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ، پس از اجرایی شدن طرح افق موارد و دستورالعمل های لازم اطلاع رسانی می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد مهدی · 5 ماه پیش
    سلام برای من یه پیام اومده شناسه دستگاه جعلی است .
    بعد گفته انتقال مالکیت انجام بدین این گوشی قدیمیه از قبل از ریجستری بعد اون شماره که باهاش فعال شده از کجا پیدا کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا به صفحه لطفا به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه کنید کادرپیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سمیه نجاتی · 5 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    من یک گوشی ایفون 6 رو از برادرم گرفتم ایشون هم ۵سال پیش از فرد دیگه ای خریدن و انتقال مالکیت انجام ندادن الان من هم گوشی رو ب فرد دیگه ای دادم ولی پیامی مبنی بر این که صاحب اون دستگاه فرد دیگه ست برای من اومد تو سامانه با عنوان جعلی خورده بود چطور میتونم متوجه شم الان گوشی به نام چه کسیه
    و آیا میتونم شماره ای یا ارتباطی با اون فرد برقرار کنم ؟ سامانه همتا این اطلاعات رو میده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا با شماره سیم کارتی که قبل از طرح (تاریخ مشمولیت ها: http://hmti.ir/date )روی دستگاه بوده فرایند افزودن را انجام داده http://hmti.ir/03و فرایند انتقال مالکیت رابرای خریدار انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی حیدری · 5 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    بنده تلفنی خریداری کردم
    که مالک قبلی
    سیم کارتی که داخلش بوده رو سوزانده
    و حتی شماره آن یادش نیست
    باید چکار انجام بدم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید در حضور فروشنده الزامی می باشد لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید . چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی ابراهیمی · 5 ماه پیش
    سلام .ببخشید من یه گوشی خریدم انتقال مالکیت نگرفتم اون موقع الانم به فروشنده دسترسی ندارم .الان تو‌گوشی سیمکارت که میندازم شماره تلفن مالک قبلی به صورت ناقص واسم میاد.چطور میتونم کاملش رو پیدا کنم و باهاشون تماس بگیرم؟
    باتشکر.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،دریافت انتقال مالکیت درهنگام خرید فروش ضرورت دارد درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید در غیر اینصورت راهکاری ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میثم مقدسی · 5 ماه پیش
    سلام خسته نباشی من یک گوشی خریدم یادم رفت انتقال مالکیت رو بزنم حالا هم قصد فروشش رو کردم.بدون انتقال مالکیت هم کسی نمیخره من باید چیکار کنم تا انتقال مالکیت به خطم بخوره مرسی
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید در حضور فروشنده الزامی می باشد لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید . چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      میتوانید صفحه " عدم شناخت مالک قبلی " را مطالعه کنید. http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مانی عباسی · 5 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    من یک گوشی هوآوی پی 8 لایت کارکرده خریده ام تقریبا سیم کارت 1 ماه فعال بوده است اما الان گوشی آنتن پرانده است چه کار باید بکنم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 دستگاه غیر قانونی است به فروشنده عودت دهید در صورت عدم همکاری از طریق تعزیرات پیگیری کنید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان http://hmti.ir/11
      درغیر این صورت درخواستتان را واضح تر اعلام کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهام · 5 ماه پیش
    سلام ،سوالم اينه كه ip گوشىيم رو متوجه شدم كه جعل شده البته موقعى كه همتا برام اس مس داد .كه smشو دارم كه تاييد كرده اين سيمكارت متعلق به گوشى ديگه اى هست و شماره imD دستگاه من يه شماره سريالي رو عنوان كرد كه مربوط به گوشيم نيست اصلا. و وقتي مجددا استعلام گرفتم sms ميده كه جعل شده. ! حالا ميخوام بدونم ميتونم اون هكره گوشيمو با اون imd جعلى كه با شمارم روي گوشيم همتا تاييد كرده بود ولى مجدد تو اسنعلام گرفتن از خود همتا اعلام كرده كه جعليه! ! حالا كل ابن توضيحات واسه اينه كه اون سريال جعلى رو ميتونم از اين طريق هكرش رو شناساىى از طريق همتا سناسايش كنم. عايا؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که شناسه های کد دستوری با شناسه روی جعبه مطابقت دارد فرایند انتقال مالکیت در هر جابجایی سیم کارت ضروری است درصورت عدم تطابق لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میثم بوشادی · 5 ماه پیش
    سلام.ببخشیدمن الان نمیدونم که گوشیم رو کدوم سیمکارت فعال شده باید چیکار کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی مختاری · 5 ماه پیش
    با سلام

    گوشی دسته دومی خریداری کردم. و وقتی به گزینه انتقال مالکیت میرم دستگاه متعلق به هیچ سیم کارتی نیست. و افزودن دستگاه رو میزنم.بعد از اضافه کردن کد IMEI بهم میگه "درصورتی که سیم کارت قبلی منقضی/تغییرمالکیت شده است،آن را وارد نمایید"! شماره سیم کارت فرد فروشنده وارد میکنم اما میگه این سیم کارت منقضی نشده. ممنون میشم کمکم کنین.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید در حضور فروشنده الزامی می باشد لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید . چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      میتوانید صفحه " عدم شناخت مالک قبلی " را مطالعه کنید. http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی محمدی · 5 ماه پیش
    با سلام من گوشیم رو قبل ریجستری خریدم حالا دو تا سیم کارت دارم که رو گوشیه و ریجستری رو برای سیم کارت اولم فعال کردم. نیازی هست برای دومی هم بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، انجام فرایندهای همتا با استفاده از یک سیم کارت امکان پذیر است. شما میتوانید با هر سیم کارت دلخواهی از دستگاهتان استفاده فرمایید و نیاز به فعالسازی مجدد نیست.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شایان کاکویی · 5 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    حداقل بیشتر از چند بار یک گوشی رو میشه انتقال مالکیت کرد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Pppp · 5 ماه پیش
    سلام ببخشید برای من اس ام اس میاد که مالک دستگاه شما شخص دیگریست
    باید چی کار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه پیامک هشداری از طرف همتا دریافت نمودید و مشکل آنتن دهی دارید به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه فرمایید و مطابق با پیام دریافتی اقدام نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی سالم · 5 ماه پیش
    سلام گوشی من اصلا سیم کارت بالا نمیاره که اتقال مالکیت بزنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، فرایند های سامانه همتا را میتوانید ازطریق دستگاه های دیگر انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد مهرانی · 5 ماه پیش
    سلام من گوشی خریداری کردم اما انتقال مالکیت گوشی اشتباهی به سیم دیگر رفته باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیردر صورتی که دستگاه را خریداری کردید و برای فعالسازی سیم کارت شما اقدامی صورت نگرفته به فروشنده مراجعه کنید انتقال مالکیت را دریافت کنید.چنانچه موفق به دریافت مالکیت نشدید دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید. آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10 آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11 اما در صورتی که برای سیم کارت دیگری به صورت اشتباه دستگاه فعال شده لطفاشماره سیم کارت صحیح را در هر دو شکافه دستگاه قرار دهیددرشبکه رویت شودوارد سامانه همتا http://hamta.ntsw.ir شوید در قسمت ثبت و پیگیری مشکلات درزیر شاخه<<درفعالسازی، شماره تلفن همراه را اشتباه وارد کردم>> درخواست ثبت کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 5 ماه پیش
    سلام من یه گوشی دو سیم کارته دارم که بنا به دلایلی می‌خوام سیم کارت جدیدم رو تو اسلات دوم بندازم که انداختم حالا مهلت تا آخر خرداد داده چی کار باید کنم تا سیم کارت جدید فعال بشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیم کارتی که قبل از طرح رجستری ( باتوجه به تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date ) بر روی دستگاه مربوطه استفاده می کردید فرآیند افزودن دستگاه http://hmti.ir/03 را انجام دهید.
      جهت اطلاع از شماره قبل از طرح به صفحه «عدم شناخت مالک قبلی» http://hmti.ir/09 مراجعه فرمایید و مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد منفرد · 5 ماه پیش
    سلام، من از اینترنت گوشی سفارش دادم میخوام بدونم نیاز به انتقال مالکیت داره یا نه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، دریافت انتقال مالکیت به هنگام خرید و فروش ضروری می باشد؛ جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید و چنانچه موفق به دریافت مالکیت نشدید دستگاه را عودت دهید و در صورت عدم همکاری ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 5 ماه پیش
    سلام من یه سیم کارت داشتم که با اون ریجستر کردم الان اونو سوزوندن دادن به یکی دیگه بعد الان پیام اومده گوشی خاموش میشه تا خرداد من الان چیکار کنم بعد من اصلا نمیتونم برم تو انتقال مالکیت چون ندارم خطو که وارد شم الان من چیکار کنم