آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یوسف · 4 ماه پیش
    سلام برد گوشی من سوخته و تعویضش کردم آیا دوباره باید موبایل رو ریجستر کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام در صورتی که مدل وبرند برد جدید با قبلی کاملا یکسان باشد،ابتدا در سامانه همتا ثبت نام کنید سپس با کد ملی وارد سامانه همتا شده و فرایند ثبت تعمیری را انجام دهید.آموزش فرایند ثبت گوشی تعمیری http://hmti.ir/08
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد سوسفی · 4 ماه پیش
    سلام من در سامانه همتا ثبت نام کردم و الان رمز ورودم رو یادم رفته ، میزم بازیابی رمز با کد ملی انجام میدم مینویسه رمز برای شما ارسال شد اما هیچی نمیاد ، علتش چی میتونه باشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام زمانی که گزینه بازیابی را انتخاب میکنید با همان سیمکارتی که شماره آن را در سامانه وارد میکنید و پیامک دریافت نمیکنید کد دستوری#100*7777* را شماره گیری کنید تا رمز ورود به سایت را مشاهده کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا مهربان · 4 ماه پیش
    سلام من یک ساعت جدید خریدم والان ریجستری شده باید چه کارکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،دستگاه شما هنوز مشمول طرح رجیستری نشده است.درصورتی که پیامکی از همتا دریافت کرده اید شناسه دستگاه را یادداشت وبا شماره096366تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کورش هاشمی · 5 ماه پیش
    سلام. شناسه اسلات دوم دستگاه را از کجا باید بگیرم. با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      باسلام
      شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* دریافت فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد ایلیا · 5 ماه پیش
    سلام من یه گوشی گرفتم ولی انتقال مالکیت رو انجام ندادم

    در حال حاضر شماره مالک رو ندارم
    چه کار می شه کرد؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      ضرورت انتقال مالکیت در خریدو فروش الزامیست لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید. درصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صادق خاکی · 5 ماه پیش
    سلام ،من یه گوشی خریدم که روی یه سیم کارت ریجستری شده و الان خاموشه چطوری باید تغییر مالکیت بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام.
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ایرانی · 5 ماه پیش
    سلام
    من گوشی جدید گرفتم سیمکارتم بنام فرد دیگریه و گوشی روی این سیم کارت ثبت شده، حالا میخوام سیم جدید بنام خودم رو روی گوشی بذارم
    آیا اول باید باسیم قدیمی انتقال مالکیت بدم و سپس سیم جدید رو بذارم تو گوشی و دوباره فعالسازی گوشی روی سیم جدید رو انجام بدم؟
    اگر سیم قدیمی رو نداشته باشم باید چکار کنم؟
    ممنون میشم اگر کامل پاسخ دهید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      درمواردی مثل تعویض سیم‌کارت اگر در پیامک هشدار، مهلت قطع ذکر نشده بوده،چون خریدوفروشی انجام نشده نیاز نیست اقدامی انجام دهید،درصورتی که درپیامک،مهلت قطع ذکر شده بود،دستگاه در آن تاریخ قطع خواهدشدوفقط باسیم کارت مالک، آنتن خواهدگرفت واستفاده بیش از ان مهلت زمانی درپیامک نیاز به انتقال مالکیت ازخط قبلی به جدید هستید http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد مسکینی · 5 ماه پیش
    سلام.من دوتا مهمان خارجی دارم. برای ریجستری گوشیشون اقدام کردم. پول گمرکی هم اینترنتی واریز کردم. ولی سامانه همتا جوابی نداد. کد پیگیری و شماره درخواست هم دارم. چیکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      باسلام
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اشکان حسنی · 5 ماه پیش
    سلام خسته نباشید

    من یه گوشی سال 96 خریده بودم یعنی قبل از اجرای قانون رجیستری و سیمکارت ننداخته بودم روش، حدودا دو ماه پیش سیمکارت انداختم روش، یه پیامک اومد و از دیروز تا حالا اون سیمکارت روی این گوشی کار نمیکنه، انتقال مالکیت رو هم انجام میدم پیام میده که شناسه imei قانونی نیست، من باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام درصورتی که در پاسخ استعلام اصالت دستگاه غیر قانونی ذکر می شود دستگاه را به فروشنده عودت دهید.درصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومت، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    maryamnajafi · 5 ماه پیش
    سلام‌خسته‌نباشید
    من گوشی سامسونگ بهمن ماه ۹۷ خریدم حالامیخوام بفروشم وانتقال مالکیت بزنم ولی توی سایت وضعیت شناسه دستگاه روکه میزنم نشون میده گوشی بایه سیمکارت دیگه توتاریخ فروردین ۹۷ ثبت سده یعنی گوشی دست دوم بوده وبجای نوبهم دادن؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام پیغامی که مشاهده میکنید به این معنا می باشد که دستگاه با یک شماره در فروردین 97 روشن شده است .بررسی دست دوم بودن دستگاه از سمت سامانه همتا قابل پیگیری نمی باشد.با شماره مشاهده شده در قسمت وضعیت شناسه تماس حاصل فرمایید و درخواست کنید انتقال مالکیت را به سیمکارت شما انجام دهند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    دانشجو · 5 ماه پیش
    سلام

    من ده روز پیش گوشی گرفتم و فعال سازی همتا انجام شد حالا میخوام سیم کارتم رو عوض کنم باید انتقال مالکیت بدم؟

    نوی توضیحات متوجه نشدم باید چیکار کنم ممنون میشم پاسخ بدید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی می باشد در غیر خرید و فروش اگر هنگام جا به جایی سیمکارت پیامک با مهلت قطع دریافت کردید جهت بررسی با سامانه096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید،در غیر اینصورت نیازی نیست اقدامی اقدامی انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یوسف فاضلی · 5 ماه پیش
    سلام میخوام تعویظ سیمکارت بدم انتقال دستگاه میزنم کددومlmElمیخواد کدکه موجوده شبیه همه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      باسلام
      لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید نورانی · 5 ماه پیش
    سلام.برای خانومم گوشی گرفتم ولی باشماره خودم.الان که سیم کارت خودش رو انداخت قط شده.انتقال مالکیت رو از *۷۷۷۷#رو زدم ولی پیامی برای شماره خانومم ارسال نمیشه و همچنان گوشیش قط هست
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شایان ولی زاده · 5 ماه پیش
    من گوشی رو از یه مارکت اینترنتی خریدم. الان آنتن گوشی رفته و وقتی میخایم انتقال مالکیت بدیم اون شماره ای که دستگاه باهاش رجیستری شده رو نداریم. باید چکار کنیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      باسلام
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرجان · 5 ماه پیش
    سلام، من هر سیم کارتی میزارم تو گوشیم میگه مالک دستگاه شماره دیگری است، و بعد از چهار روز انتنم میپره، و برای انتقال مالکیت شناسه هارو ک وارد میکنم میگه شناسه معتبر نیست، چیکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام.
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هادی · 5 ماه پیش
    سلام
    وقتتون بخیر
    ببخشید بنده یک گوشی ال جی دارم که یک ساله خراب شده و هنوز تعمیرش نکردم.
    حال که میخوام بفروشمش
    واسه تغییر مالیکیت پیغام میده که بنام شخص دیگری ثبت شده.
    بنده کارتون و فاکتور خرید رو دارم.

    روشی هست که متوجه بشم در حال حاضر گوشی به چه شماره ای ثبت شده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام.
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهران · 5 ماه پیش
    سلام ما 10 سال است که از دو دستگاه GSM modem برای SMS به مشتریان شرکتمون استفاده می کردیم وقتی سیم کارتهای جدید گذاشتیم پیغامهای شرکت شما یکی از دستگاهها را غیر فعال کرده در حالی که مالک همه سیم کارتها شرکت خودمون بود چون این دستگاهها گوشی نیست راحت نمی توانیم از ابزارهای شما استفاده کنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      دستگاه های مودم همچنان مشمول طرح رجیستری نشده اند.لذا درصورتی که برای دستگاه شما پیامک از طرف همتا ارسال شده است، لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهزاد · 5 ماه پیش
    با سلام.من چند سال پیش یه گوشی خریدم کارتنش هم دستمه.اما رمز یکبار مصرف رو ندارم.چطور میتونم به رمز یکبار مصرف دسترسی داشته باشم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      لطفا به صفحه «آموزش فعال سازی دستگاه» مراجعه کرده و کادر آبی رنگ با عنوان «کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم» را به دقت مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمیدرضا حمیدی · 5 ماه پیش
    سلام
    قصد خرید مودم دست دوم ایرانسل برای استفاده در روستا را دارم. قبلا مودم انتقال مالکیت نداشت یا من اطلاعی نداشتم.
    حالا توی دیجی کالا هشدار انتقال مالکیت زیر مودم ها هم دیده میشه لطفا راهنمایی فرمائید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      دستگاه های مودم همچنان مشمول طرح رجیستری نشده اند.لذا درصورتی که برای دستگاه شما پیامک از طرف همتا ارسال شده است، لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجتبی · 5 ماه پیش
    سلام از صب تاحالا هرچی میزنم کد نمیاد برا انتقال مالکیت واس خریدار
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      از گزینه ایجاد کد فعالسازی داخل کارتابل شماره مالک استفاده نمایید تا کد برای شما نمایش داده شود.