شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 26 روز پیش
    سلام من یک گوشی خریدم اما متاسفانه مالکیت نگرفتم وقتی میخوام ببینم شماره تلفن همراه مالک کامل نمایش داده نمی شود باید چیکار کنم تا بتونم کامل شماره رو ببینم و زنگ بزنم حل بشه مشکل
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 25 روز پیش
      با سلام وقت بخیر دسترسی به شماره کامل امکان پذیر نیست فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی الزامی است و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      صفحه عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین نوروزی · 27 روز پیش
    سلام داداشم گوشی خرید وقتی فعالش کرد اشتباهی شماره کس دیگه ای رو وارد کرده الان اون شماره رو داریم راهی هست مالکیت برگردونیم به شماره خودمون؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      سلام وقت بخیر اگر به سیم کارت اشتباه دسترسی دارید فرایند انتقال مالکیت را انجام دهید آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
      در غیر اینصورت سیم کارت صحیح را بروی دستگاه قرار دهید و درخواست تیکت فعالسازی اشتباه ثبت نمایید "آموزش ثبت تیکت فعالسازی اشتباه در سامانه همتا"
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بردیا شهابی · 28 روز پیش
    سلام من از کسی گوشی خریدم ولی اون اقا شماره خودشو زده الان من میخوام بفروشم مالکیت به نام اون اقاست شمارشم برام کامل نمیوفته باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی الزامی است و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید چنانچه همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان :http://hmti.ir/11
      صفحه عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهراد حیدری · 28 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    بنده گوشی هوآوی مدل آنر 9 لایت داشتم که به دامادمون فروختم
    میخواستم بدونم باید حتما انتقال مالکیت انجام بدم ؟!
    بعد اینکه گوشی دو سیم کارته هست باید رو دو خط رجیستری بکنم ؟!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      با سلام وقت بخیر درصورتیکه قصد خرید یا فروش دستگاه را دارید، حتماً فرآیند انتقال مالکیت را انجام دهید. ولی درمواردی مثل قرض دادن، تعویض سیم‌کارت و موارد مشابه، اگر در پیامک هشدار، مهلت قطع ذکر نشده بوده، چون خرید و فروشی انجام نشده نیاز نیست اقدامی انجام دهید همچنین در سامانه همتا، هر دستگاه فارغ از تعداد اسلات های آن، تحت مالکیت یک سیم کارت قرار دارد. فرایند انتقال مالکیت، در دستگاه های یک سیم کارته با دو سیم کارته تفاوتی ندارد. با انتقال مالکیت یکی از اسلات های دستگاه دو سیم کارته، اسلات دیگر نیز به صورت خودکار، انتقال مالکیت داده می شود.آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهنام دره شوری · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی تحت مالکیت سیم کارت همسرم والان سیم کارت خودم را روی گوشی انداختم لازمه انتقال مالکیت را انجام بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر درمواردی مثل قرض دادن، تعویض سیم‌کارت و موارد مشابه، اگر در پیامک هشدار، مهلت قطع ذکر نشده بوده، چون خرید و فروشی انجام نشده نیاز نیست اقدامی انجام دهید، اما در صورتی که در پیامک، مهلت قطع ذکر شده بود، دستگاه در آن تاریخ قطع خواهد شد و فقط با سیم کارت مالک، آنتن خواهد گرفت.صفحه پیامک‌های هشدا‌ر http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد محمدی · 1 ماه پیش
    با سلام و خسته نباشید
    من یه گوشی خریدم ولی هنگام انتقال مالکیت شماره ی اشتباهی دادم و الان گوشیم به اسم یکی دیگه هستش شماره رو دارم ولی هر چی تماس و پیامک میدم جواب نمیدن باید چیکار کنم شکایت کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر سیم‌ کارت صحیح را بر روی یکی از اسلات‌های دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) قرار داده و در شبکه روشن نماییددر صورتی که فعالسازی اشتباه انجام شده لطفا به سایت همتا https://hamta.ntsw.ir مراجعه فرمایید و در قسمت ثبت و پیگیری مشکلات زیر شاخه «در فعال سازی، شماره تلفن همراه را اشتباه وارد کردم» ثبت درخواست بررسی ایجاد نماییدصفحه "آموزش ثبت تیکت فعالسازی اشتباه در سامانه همتا" http://hmti.ir/17 مطالعه نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صدیقه دهقانی · 1 ماه پیش
    سلام من یک تبلت 2سال پیش خریدم سیم کارت خودم انداختم داخلش،یک مدت کار کرد ولی الان کار نمیکنه ،چیکار باید کنم ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12 در غیر اینصورت سلامت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری و سیمکارت را از سمت اپراتوری بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مینا · 1 ماه پیش
    باسلام.
    ببخشید گوشی برای دوستم خریدم و گوشی را الان به من پس داده و میخوام این گوشی را بفروشم آیا میتونم با نصب برنامه همتا شماره موبایل دوستم وارد کنم و کد تاییدیه که براشون میاد برای من بخونند و من انتقال مالکیت به خودم بدهم و بعد گوشی را بفروشم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش دستگاه الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
      بله ،فرایند انتقال را می توانید از درگاه های دیگر مانند سایت همتا و اپلیکیشن همتا انجام دهید.
      اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مریم · 1 ماه پیش
    سلام وقتتون بخیر. ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمائید. میخواستم بدونم اگر کس دیگری imei دستگاه من رو داشته باشه میتونه انتقال مالکیت دستگاه رو تغییر بده یا برای انتقال مالکیت لازمه حتما سیمکارت مالک (خودم) باشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد.در صورتی که سیمکارت مالک یا اطلاعات حساب کاربری خود را در اختیار شخص دیگری قرار ندهید امکان تغییر مالکیت وجود ندارد . آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کاظم منصوری · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    من یک گوشی آکبند خریدم که کد فعالسازی روی جعبه خوانا نیست و نتونستم ثبت کنم
    پیامک اخطار و فرصت ۱۰ روزه هم آمد ولی به دلیل اینکه خانوادگی درگیر بیماری شدیم به کل فراموش کردیم
    امروز گوشی غیرفعال شده و پیامکی اومده که میگه گوشی قانونی هست ولی فعالسازی نشده است
    الان راهکار چیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به فروشنده دستگاه مراجعه کنید. در صورتی که دسترسی به فروشنده دستگاه، مشکل بود، می توانید به شرکت گارانتی کننده دستگاه نیز مراجعه کنید و پس از احراز هویت، کد فعال سازی را دریافت نمایید.
      اسم شرکت گارانتی در استعلام اصالت http://hmti.ir/04 سامانه همتا نمایش داده می‌شود
      آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05
      شما می توانید فرایندهای همتا با استفاده از یک دستگاه فعال دیگر نیز انجام دهید.
      و همچنین از درگاه های زیر فرایند را انجام دهید.
      اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مریم سیدی · 1 ماه پیش
    سلام من سه روز پیش گوشی نو خریدم سیم‌کارت خودمو گذاشتم داخلش ولی گوشی با شماره بابام فعال سازی شده ولی خودمم پیامک اومده که مالک دستگاه شماره بابامه حالا میخواستم بدونم الان باید به شماره خودم انتقال مالکیت بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیم‌کارت و موارد مشابه، اگر در پیامک هشدار، مهلت قطع ذکر نشده بوده، چون خرید و فروشی انجام نشده نیاز نیست اقدامی انجام دهید
      پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) استاندارد http://hmti.ir/p01
      صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بنيامين دشتی · 1 ماه پیش
    سلام ببخشید گوشی به نام پدرم هست اما مادرم برای من سیم کارت خریده الان باید انتقال مالکیت انجام بدهم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیم‌کارت و موارد مشابه، اگر در پیامک هشدار، مهلت قطع ذکر نشده بوده، چون خرید و فروشی انجام نشده نیاز نیست اقدامی انجام دهید، اما در صورتی که در پیامک، مهلت قطع ذکر شده بود، دستگاه در آن تاریخ قطع خواهد شد و فقط با سیم کارت مالک، آنتن خواهد گرفت.
      در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین هاشمی · 1 ماه پیش
    درود
    گوشی نو خریداری کردم و فعال سازی را با موفقیت انجام دادم اما گوشی ایراد فنی داشته و باید مرجوع شود
    باید چه کار کنم تا اون گوشی از مالکیت من در بیاد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد · 1 ماه پیش
    سلام وقتی انتقال مالکیت از طریق سیم کارت مالک انجام شد چه مدت زمان فرصت هست که خریدار فعالسازی رو انجام بده،آیا خریدار حتما باید سیم کارت خودش را برای کامل کردن انتقال مالکیت داخل گوشی قرار دهد یا از یک گوشی دیگه هم میتونه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است در صورتی که فروشنده کدفعالسازی را تغییر ندهد در هر زمانی که خواستید می توانید فرایند را انجام دهید توصیه می شود همان لحظه، فعالسازی انجام شود در غیر اینصورت مسئولیت مشکلات احتمالی به عهده خریدار است
      و لازم نیست سیم کارت بروی دستگاه مدنظر باشد
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
      آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا · 1 ماه پیش
    سلام من یک سال پیش گوشی خریداری کردم الان برد گوشی مشگل داشت من مجبور به تعویض برد شدم و تازه فهمیدم که مالکیت به نامم نزدن چطور میتونم شماره اون شخصو گیر بیارم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید در صورتی که همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      صفحه ی عدم شناخت مالک قبلی را مطالعه نمایید http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صبا محمدی · 1 ماه پیش
    سلام وقتتون بخیر
    من کد رو جعبه رو در همتا پیگیری کردم رجیسترشده هست اما من دو سیم کارت فعال دارم توی گوشی و قصد فروشش رو دارم باید برای هر دو سیم کارت که در یک گوشی هست انتقال مالکیت بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشدبا توجه به سیمکارت مالک میتوانید فرایند همتا را انجام دهید آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا جعفرزاده · 1 ماه پیش
    سلام
    من میخواهم سیم‌کارتی که روی گوشی هست را از دستگاه خارج کنم و یک سیم کارت دیگر روی دستگاه قرار بدهم (گوشی دو سیم کارته است ) ولی میخواهم فقط یک سیم کارت داشته باشم
    کد انتقال مالکیت را ندارم متاسفانه
    اگه سیم‌کارت خودم که روی گوشی هست انتقال مالکیت شده باشد اگه همین سیم کارت را از دستگاه خارج کنم و یک سیمکارت دیگر قرار بدهم باز هم باید انتقال مالکیت بزنم؟؟؟
    کد راندارم باید چیکار کنم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیم‌کارت و موارد مشابه، اگر در پیامک هشدار، مهلت قطع ذکر نشده بوده، چون خرید و فروشی انجام نشده نیاز نیست اقدامی انجام دهید، اما در صورتی که در پیامک، مهلت قطع ذکر شده بود، دستگاه در آن تاریخ قطع خواهد شد و فقط با سیم کارت مالک، آنتن خواهد گرفت.
      در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      انتقال مالکیت صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. با قرار دادن سیمکارت شماره مالک به صورت محدود ارسال میگردد در غیر اینصورت صفحه " عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 " را مطالعه کنید.بعد از شناخت سیم کارت مالک فرایند انتقال را انجام دهید آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اسدالهی · 1 ماه پیش
    سلام آیا لازم است سیم کارتی که دستگاه برای آن ثبت شده برای انتقال مالکیت داخل دستگاه باشد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر انتقال مالکیت صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. با قرار دادن سیمکارت شماره مالک به صورت محدود ارسال میگردد در غیر اینصورت صفحه " عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 " را مطالعه کنید.بعد از شناخت سیم کارت مالک فرایند انتقال را انجام دهید آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
      و همچنین می توانید از درگاه های زیر فرایند را انجام دهید.
      اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هرمزپور · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید من‌ گوشی رو میخواهم انتقال مالکیت بدهم ولی وقتی کل کارش را انجام می‌دهم در آخر مینویسد شما مالک نیستید با اين که برای سیمکارت من پیامکی از سمت همتا ارسال شده که نوشته شما مالک هستیدشماره خودمم نوشته ولی
    انتقال داده نمیشود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را ازطریق کد دستوری<<ستاره مربع 06 مربع>>
      دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شاهرخ نیک نژاد · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من یک گوشی نو خریدم از ***** و این که میخواهم فعالسازی کنم
    شماره IMEI را میزنم پیام نمایش می دهد میگوید این کد نامعتبر است در صورتی که هم کد فعالسازی گوشی و هم شماره
    IMEI درست است
    چرا اینجوریه؟!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد
      چنانچه دستگاه را داخل ایران خریداری کرده ایدودر پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      در غیر این صورت چنانچه دستگاه در پاسخ استعلام اصالت قانونی بوده جهت انجام فرایند فعال سازی دقت داشته باشید باید 15 رقم ابتدایی شناسه(IMEI) دستگاه را بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.همچنین از درگاه های دیگر مانند سایت همتا یا اپلیکیشن همتا انجام دهید
      اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
      و چنانچه موفق به انجام فرایند نشدید جهت بررسی شناسه ها را یادداشت کرده و با سامانه همتا 096366 تماس برقرار کنید.