شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین رمضانی · 8 روز پیش
    سلام من گوشی دزدیده شده ب نامه خودم بوده الان ک میزنم ب نامم نیس انتقال مالکیت داده شده چطور این کارو کرد؟ و میخام باز انتقال مالکیت خودم کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      سلام وقت بخیر این موارد مربوط به سامانه همتا نمیباشد لطفا از طریق مراجعه قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمودی · 8 روز پیش
    سلام من گوشیمو تازه خریدم .موقع انتقال مالکیت دستگاه, فروشنده شماره موبایل خودش رو داده و پیامی که برا من اومده اینکه مالکیت دستگاه شماره تلفن خریدار زده شده.ولی وقتی اون شناسه emeiرو فروشنده خودش زد تا بهم بگه که این شناسه مختص سیم کارت منه.شماره من رو آورد.
    من فقط از دستگاه نگرانم.مشکل پیش میاد اگه مالیت دستگاه یه شماره دیگه باشه؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیم کارت، شماره فروشنده به صورت محدود ارسال میگردد فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی الزامی است و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد چنانچه قادر به انجام فرایند نمی باشد دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورتی که همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      صفحه "عدم شناخت مالک قبلی حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک " http://hmti.ir/09 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Burcu · 9 روز پیش
    چرا دریافت کردم !?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه پیامک هشداری از طرف همتا دریافت نمودید به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه فرمایید و مطابق با پیام دریافتی اقدام نمایید.درغیر این صورت مشکل خودرا واضح اعلام فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Burcu · 9 روز پیش
    سلام من گوشیمو با یکی از اعضای خانوادم عوض کردم و یه پیام از سامانه همتا برای گوشی من و اونی ک باهاش عوض کردم اومده خب باید چیکار کنم ؟ نیازی هست کاری بکنم ؟اخه اگه قطع شد کل آنتن و ‌‌... چی ؟؟؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت جدید پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت نمیکنید نیازی نیست فرایندی انجام دهید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جواد شفیعی · 9 روز پیش
    من همه مراحلو طی کردم اس ام اس کد فعال سازی یکبار مصرف نمیاد
    لطفا مشکلو حل کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید و فرایند فعال سازی هنوز انجام نشده، لطفا کادر " کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم " را مطالعه نمایید http://hmti.ir/activationcode
      و چنانچه فرایند انتقال مالکیت را انجام می دهید سیم کارتی که به عنوان مقصد انتخاب می کنید باید روی کوشی قرار دهید که فعال باشد و پیامک دریافت کند
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جواد شفیعی · 10 روز پیش
    ، دستگاهمو غیر فعال شده، وقتی اس ام اسمی بهم نمیاد، وقتی نمی تونم تماسی بگیرم حتی ستار 7777 مربع چطوری کد بگیریم یا تغییر مالکیت بدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه پیامک هشداری از طرف همتا دریافت نمودید به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه فرمایید و مطابق با پیام دریافتی اقدام نمایید.
      همچنین فرایند های همتا را می توانید با استفاده از دستگاه فعال دیگری انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 10 روز پیش
    سلام...

    من چند روز پیش از شهری دیگه گوشی خریدم..همون جا انتقال مالکیت رو زدم و برام کد اومد...من چون باید برمیگشتم به شهر خودم کدها رو وارد نکردم و اومدم به شهر خودم..اینجا که رسیدم هر چی کد ها رو میزنم میگه اشتباهه..من هر کدام از اسلات ها رو به یکی از سیم کارتها اختصاص دادم و به هر کدام از شماره هام کد ارسال شد....الان نمیدونم چیکار باید بکنم؟چون رفتن به اون شهر برام مقدور نیست.لطفا راهنماییم کنید.باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر هر دو کد دریافتی را در فرایند فعال سازی وارد کنید در صورتی که خطای کد فعال سازی اشتباه است دریافت می کنید راهکاری ندارد باید به فروشنده رجوع کنید کد فعال سازی جدید دریافت کنید
      صفحه آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    دلجو · 10 روز پیش
    سلام خسته نباشید
    من حدود یک ماه پیش سیم کارت جدید برام اومد که باید از ۳G به ۴G تبدیل میکردم که طبق گفته ها انجام دادم و پیام با موفقیت انجام شد هم اومد اما الان یه پیام اومده که دستگاه شما ثبت نشده هیچ کاری نمیتونم با گوشی انجام بدم سیم کارت قبلی هم ندارم باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      صفحه عدم شناخت مالک قبلی را مطالعه نمایید http://hmti.ir/09
      صفحه بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده http://hmti.ir/15
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی قن · 11 روز پیش
    سلام و خسته نباشید من ی گوشی نو خریدم حدود یک سال و نیم پیش و انتقال مالکیت رو هم به سیم کارت مادرم گرفتم ولی الان هرچی با اون سیم کارت وارد سامانه همتا میشم میگه سریالی به این سیمکارت ثبت نشده در حالی که شماره سریال رو که استعلام میگیرم مالکیتشو رو به سیم کارت مادرم نشون میده..چیکار باید کنم چون میخوام انتقال مالیکت بدم به یه سیمکارت دیگه ممنون میشم راهنمایی کنید؟!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضایی · 11 روز پیش
    سلام من گوشی 2 سیم کارته بوده سیم ایرانسل میندازم مهلت داد میزنه این گوشی قانونی نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه پیامک هشداری از طرف همتا دریافت نمودید به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه فرمایید و مطابق با پیام دریافتی اقدام نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سینا · 11 روز پیش
    سلام من یه سیم کارت نو خریدم مشکلی پیش نمیاد بندازم رو گوشیم با تشکر فراوان ?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت نکردید لازم نیست فرایندی را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یکتا · 11 روز پیش
    آیا خریدار که کد انتقال مالکیت براش اومده باید حتما سیم کارتشو تو گوشی خریداری شده بگذاره و کد ارسال کنه یا با گوشی خودشم میتونه کد برای تایید ارسال کند؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر نیازی نیست سیم کارت روی گوشی خریداری شده قرار دهید با هر گوشی فعالی می توانید فرایند را انجام دهید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 12 روز پیش
    سلام من حدود شش ماه پیش یک گوشی سامسونگ خریدم همونجا رجیستری انجام دادم با یه شماره دیگه بعد سیمکارت خودمو زدم تو گوشی بعد از یه مدتی یه پیام برای اون شخصی که شمارشو دادم رفت از سایت همتا که چند دستگاه با خط شما فعاله از فروشنده پرسیدیم گفت طبیعیه ولی الان دوباره پیام اومده که اگر انجام ندید قطع میشه الان باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه پیامک هشداری از طرف همتا دریافت نمودید به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه فرمایید و مطابق با پیام دریافتی اقدام نمایید.درغیر اینصورتمشکل خودرا واضح اعلام فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Reza · 12 روز پیش
    سلام من به اشتباه یه گوشی رو برای یه شماره دیگه فعالسازی کردم الان می خوام انتقال بدم رو یه سیم کارت دیگه ، تمام وسایل گوشی هم دارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیرلطفا با مطالعه صفحه "آموزش ثبت تیکت فعالسازی اشتباه در سامانه همتا
      http://hmti.ir/17 ثبت درخواست کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جلال · 12 روز پیش
    سلام من گوشی ۱۲۰۰ دارم میخام انتقال مالکیت بدم سیم کارتی ک مالک هست سوخته ولی بنام خودمه چیکار باید بکنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 12 روز پیش
    سلام من سیم کارتمو عوض کردم لازمه انتقال مالکیت انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت نکردید لازم نیست فرایندی را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    تاراز · 12 روز پیش
    سلام من فامیلیمو عوض کردم و سیمکارتم ب فامیلی قبلیه مشکلی پیش نمیاد؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر این موارد مربوط به سامانه همتا نمیباشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شایان علیمرادی · 13 روز پیش
    سلام تا چند بار میشه انتقال مالکیت زد؟
    محدودیت داره یا نه؟
    تازه گوشی به نامم زده شده و میخوام به نام شخص دیگری بزنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      سلام وقت بخیر محدودیتی در انجام فرایند انتقال مالکیت وجود ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    كريمی · 13 روز پیش
    سلام یه گوشی خریدم ریجستر نشده ویه گوشی دیگه‌ای که من دارم ریجستر خورده ایا میتونم ریجستر رو از اون گوشی به این گوشی منتقل کنم?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      سلام وقت بخیرچنانچه دستگاه را داخل ایران خریداری کرده ایدودر پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شود، با قرار دادن سیم کارت بر روی آن، بعد از یک بازه 30 روزه آنتن دهی دستگاه قطع گردیده لذا دستگاه را به فروشنده عودت دهید.
      چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ایمان رفیعی · 13 روز پیش
    سلام من یک گوشی دارم و از قبل از ریجیستر است ازاول ۹۶والان خطش رفته وریجستر میخاهد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه پیامک هشداری از طرف همتا دریافت نمودید به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه فرمایید و مطابق با پیام دریافتی اقدام نمایید.