شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها


نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا عامری · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی خریدم ولی موقع رجیستری شماره را اشتباه وارد کردم و مالک سیمکارت هم نمیشناسم چطور میتوانم رجیستری گوشی را درست کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که فعالسازی اشتباه انجام داده اید سیم کارت صحیح را بروی دستگاه قرار دهید و درخواست تیکت فعالسازی اشتباه ثبت نمایید "آموزش ثبت تیکت فعالسازی اشتباه در سامانه همتا" http://hmti.ir/17 سیم‌کارت صحیح را بر روی یکی از اسلات‌های دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) قرار داده و در شبکه روشن نمایید. جهت اطمینان پس از روشن شدن یک تماس حاصل شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صابر قانعی · 1 ماه پیش
    باسلام ببخشید مراحل رجیستری برای تبلت اکبند به چه صورته؟از*****خریدم نمیدونم بایدچکارکنم باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید وهنوز فعال نشده لطفا صفحه "آموزش فرایند فعال سازی دستگاه" را مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 1 ماه پیش
    سلام چطور بفهمم گوشی که انتقال مالکیت انجام شده ازچه شماره ای بوده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر با شماره سیمکارتی که به عنوان مالک دستگاه ثبت شده است وارد سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) شوید و قسمت سوابق انتقال مالکیت را بررسی کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی رنجبر · 1 ماه پیش
    با سلام
    یه گوشی که مال خودمم هست رو با سیمکارتم ریحستر کردم بعد سیمکارت رو سوزوندم الان باید چیکار کنم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام چنانچه سیم کارت تخلیه شده باشد می توانید فرایند بازیابی را انجام دهید لطفا صفحه ی " بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده http://hmti.ir/15 " مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرزانه · 1 ماه پیش
    سلام
    آیا انتقال مالکیت گوشی هزینه داره؟ اگر داره چقدره؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر فرایند های سامانه همتا را هیچ هزینه ای ندارند
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرمحمد تراری · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من انتقال مالکیت ندادم به گوشیم بعد دیگه سیم کارتم سرویس نمیگیره
    الان میخوام انتقال مالکیت بدم چون سرویس ندارم پیامش نمیاد چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12 همچنین می توانید از طریق سایت همتا https://hamta.ntsw.ir گزینه شناسایی هوشمند مشکلات نیز وضعیت دستگاه را بررسی کنید
      در صورتی که سیم کارت مالک قطع شده باشد امکان استفاده از این کد دستوری وجود ندارد ابتدا سیم کارت مالک را بروی دستگاه فعال دیگر قرار دهید و بعد فرایند را انجام دهید
      و همچنین از درگاه های زیر فرایند را انجام دهید.
      اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    قاسم شریف زاک · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من همین دستگاه را روی یک خط ثبت کردم ولی نمی دونم روی چه شماره ای ثبت شده است؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه دارای مالک قطعی باشد با قرار دادن سیمکارت شماره مالک به صورت محدود ارسال میگردد صفحه " عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 " را مطالعه کنید. همچنین می توانید از طریق سایت همتا https://hamta.ntsw.ir گزینه شناسایی هوشمند مشکلات وضعیت دستگاه را بررسی نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی را اشتباهی فعالسازی کردم به یک خط خاموش زدم باید چیکار کنم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که فعالسازی اشتباه انجام داده اید سیم کارت صحیح را بروی دستگاه قرار دهید و درخواست تیکت فعالسازی اشتباه ثبت نمایید "آموزش ثبت تیکت فعالسازی اشتباه در سامانه همتا" http://hmti.ir/17
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پویا دهقانی · 1 ماه پیش
    با سلام
    من قصد انتقال مالکیت دارم و انجام که میدم میگه پیامک کد فعالسازی به خریدار ارسال میشود
    ولی نمیشه چند بار هم تکرار کردم ولی باز هم ارسال نشد
    مشکل چیه ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر میتوانید با سیم کارت مالک دستگاه وارد سایت همتا به آدرس https://hamta.ntsw.ir شده و در قسمت تولید کد فعالسازی، کد دریافت کنید و سپس برای سیم کارت جدید خود فعال سازی انجام دهید.آموزش فعال سازی دستگاه: http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ممتاز · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید من نزدیک یک ماه گوشی خریدم فعالسازی اشتباه انجام دادم لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که فعالسازی اشتباه انجام داده اید سیم کارت صحیح را بروی دستگاه قرار دهید و درخواست تیکت فعالسازی اشتباه ثبت نمایید
      "آموزش ثبت تیکت فعالسازی اشتباه در سامانه همتا" http://hmti.ir/17
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    fatrah · 1 ماه پیش
    سلام من هر چی میخوام وارد برنامه همتا بشم میگه کارتابل شما مسدود شده است
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام در صورتی که چندین بار رمز ورود به سامانه را به صورت اشتباه وارد کرده اید حساب کاربری شما به صورت موقت مسدود می شود و در بازه زمانی دیگر فرایند را انجام دهید در صورتی که بعد از گذشت 24 ساعت و پس از وارد کردن رمز صحیح مشکل برطرف نشد با شماره 124 داخلی 3 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فروزان · 1 ماه پیش
    سلام،برای انتقال مالکیت حتما باید سیم کارت مالک قبلی داخل همان گوشی باشد یا با گوشی جدیدش هم میتواند گوشی قبلی را انتقال مالکیت بدهد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد و سیمکارت مالک روی هر دستگاهی باشد امکان انجام فرایند وجود دارد
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد حموله · 1 ماه پیش
    سلام سه ماه پیش گوشی دست دوم خریدم از یکی دوستان موبایل فروش الان دسترسی به مالک قبلی نداره، الان باید چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد چنانچه قادر به انجام فرایند نمی باشد دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورتی که همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید. آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10 آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      صفحه عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 2 ماه پیش
    سلام من وقتی این عملیات رو انجام دادم گفت شناسه IMEI دستگاه متعلق به شما نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه سیم کارت تحت مالکیت دستگاه را قبلا تغییر نام داده اید شناسه ها دستگاه از کارتابل سیم کارت شما خارج شده است باید ابتدا فرایند افزودن را انجام دهید مطابق با آموزش افزودن دستگاه http://hmti.ir/03 و در ادامه فرایند انتقال مالکیت را انجام دهید http://hmti.ir/06 جهت بررسی بیشتر می توانید با شماره 02192001321 داخلی 7 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا زارع · 2 ماه پیش
    سلام من یک سیم کارت داشتم روی گوشی قبلیم بعد این سیم کارت را رفتم سوزاندم بعد الان گوشیم روی همین خط مالکیتش هست سیم کارتم به کسی فروخته نشده یعنی مالکش کسی نیست ولی سیم کارت را هم بهم نمیدهند الان باید چیکار کنم ؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورت امکان ابتدا به اپراتور مربوطه مراجعه نمایید وسیم کارت راتهیه نمایید و اگر امکان صدور سیم کارت ازطرف اپراتور وجود ندارد چنانچه سیم کارت تخلیه شده صفحه ی " بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده را http://hmti.ir/15 " مطالعه نمایید. در غیر اینصورت از اپراتور سیم کارت جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری نمایید و اگر اپراتور سیم کارت اعلام کرد ، تخلیه سیم کارت اعلام شده است نامه رسمی مبنی بر اینکه سیم کارت تخلیه شده است از اپراتور سیم کارت دریافت نمایید و نامه اپراتور سیم کارت را جهت پیگیری به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ببرید و از همان جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بردیا آریابرزن · 2 ماه پیش
    سلام من سیمکارتی که رو گوشیم ثبت بود را سوزوندمش و الان میخوام انتقال مالکیت بدم روی شماره تلفن جدیدیم چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورت امکان ابتدا به اپراتور مربوطه مراجعه نمایید وسیم کارت راتهیه نمایید و اگر امکان صدور سیم کارت ازطرف اپراتور وجود ندارد چنانچه سیم کارت تخلیه شده صفحه ی " بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده را http://hmti.ir/15 " مطالعه نمایید. در غیر اینصورت از اپراتور سیم کارت جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری نمایید و اگر اپراتور سیم کارت اعلام کرد ، تخلیه سیم کارت اعلام شده است نامه رسمی مبنی بر اینکه سیم کارت تخلیه شده است از اپراتور سیم کارت دریافت نمایید و نامه اپراتور سیم کارت را جهت پیگیری به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ببرید و از همان جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    .. · 2 ماه پیش
    سلام من یه گوشی فروختم و نیاز به انتقال مالکیت داره اما چون که شماره‌ای که وارد میکردم رو قبول نمیکنه الان پیام میده تعداد درخواست های ناموفق بیش از حد مجاز است چقدر باید صبر کنم تا دوباره بتونم وارد سامانه بشم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد.
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
      صفحه عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09
      فرایند انتقال مالکیت را با سیم کارت مالک در بازه زمانی دیگر انجام دهید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سهراب · 2 ماه پیش
    سلام من گوشی را به یک سیمکارت دیگر رجیستر کردم و الان ان شماره دستم نیست و میخواهم به سیمکارت خودم دستگاه را ثبت کنم چکار باید کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد.درصورت امکان ابتدا به اپراتور مربوطه مراجعه نمایید وسیم کارت راتهیه نمایید واگر امکان صدور سیم کارت ازطرف اپراتور وجود ندارد چنانچه سیم کارت تخلیه شده صفحه ی " بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده را http://hmti.ir/15 " مطالعه نمایید
      در غیر اینصورت صاحب سیم کارت از اپراتور سیم کارت جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری نماید و اگر اپراتور سیم کارت اعلام کرد ، تخلیه سیم کارت اعلام شده است نامه رسمی مبنی بر اینکه سیم کارت تخلیه شده است از اپراتور سیم کارت دریافت نمایید و نامه اپراتور سیم کارت را جهت پیگیری به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ببرید و از همان جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 2 ماه پیش
    سلام من گوشیم دوسیم کارت است هردو سیم بنام خودم است حالا فقط یک سیم آنتن میده سیم دوقطع کرده چطوری سیم دوفعال کنم انتقال بدم بازسیم بعدی قطع میکنه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12 همچنین می توانید از طریق سایت همتا
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    kourosh kermanchi · 2 ماه پیش
    سلام گوشی no service است چگونه register کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که قادر به فعالسازی با دستگاه فعلی نیستید میتوانید فرایند را با تلفن همراه دیگری انجام دهید یا از درگاه های دیگر مانند سایت همتا و اپلیکیشن همتا انجام دهید.
      اپلیکشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir