شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه · 13 روز پیش
    با سلام بنده یک گوشی قدیمی دارم که قبل از اینکه طرح ریجستری فعال بشه مشکلی نداشت ولی از وقتی که این طرح فعال شد شبکه گوشی از کار افتاد البته قبلش پیامی به مضمون غیرفعالسازی اومد ولی چون من سیم کارت دیگه ای روی دستگاه قرار ندادم گفتم شاید مشکلی پیش نیاد ولی متاسفانه الان تقریبا چندماهی هست که هیچ کاری نمیتونم باهاش انجام بدم و به موبایل فروشی هم مراجعه کردم و جوابی دریافت نکردم میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیم کارتی که قبل از طرح رجیستری ( تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date ) بر روی دستگاه مربوطه استفاده می کردید فرآیند افزودن دستگاه http://hmti.ir/03 را انجام دهید.
      جهت اطلاع از شماره قبل از طرح به صفحه «عدم شناخت مالک قبلی» http://hmti.ir/09 مراجعه فرمایید و مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 13 روز پیش
    باسلام بنده یک تلفن همراه دارم که قبلا با یک سیم کارت دیگه فعال بوده الان یک سیمکارت دیگه روش انداختم آیا باید مراحل فعالسازی و رجیستر انجام دهم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      سلام وقت بخیر ، درصورتی‌که با قرار دادن سیم کارت در پیامک هشدار مهلت قطع ذکر نشده بود، نیاز نیست اقدامی انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 14 روز پیش
    سلام گوشی دسته دوم خریدم انتقال مالیکیت ندارع صاحبش سیمکارتی که باهاش گرفته گم کردع
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی الزامی است و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد چنانچه قادر به انجام فرایند نمی باشد دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورتی که همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      صفحه بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده را هم مطالعه نمایید http://hmti.ir/15
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Maedeh · 15 روز پیش
    سلام روزتون من گوشیم رو با یک سیم کارت دیگه راه اندازی کرده بودم بعدا سیم کارتمو عوض کردم الان بعد از 1 سال چون انتقال مالکیت نداده بودم اون زمان الان گوشیم سریال هاش صفر شدن و دیگه سیم کارتی رو نمیخونه سیم کارت قبلیمو دارم ولی با این روش نشد چون نوشت گوشی به مالکیت این سیم کارت وجود ندارد حالا چیکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عبداله · 16 روز پیش
    سلام گوشی نوت 4خانم بنده قبل ازرجیستری خریداری شده فعال هم بوده شماره سریالش پریدتعمیرکارهم یه شماره دیگه روش زد ولی خطای فعالسازی داد شما گفتین تعمیرکاربایدشماره قبلی روبزنه روگوشی ولی هیچ تعمیرکاری که نتونست شماره سریال خودش روبزنه هیچ نمایندگی سامسونگ هم بردم نتونستن این کار روانجام بدن ( تعمیری هم فقط درصورتی هست که برد عوض شه) یعنی من کارمندبدبخت الکی الکی یه گوشی ضررکرده یکی دیگه بایدبخرم شما خودت که جواب میدی کارمندی میدونی چقدرسخت زندگی میکنیم ولی حداقل این مواردباید بررسی ورفع بشه نه اینکه ازسرخودتون وامیکنین سریال قبلی زده شه یاتعمیری
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* و شناسه روی جعبه دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
      چنانچه قبلا تماس با مرکز برقرار کرده اید تاریخ تماس با شماره تماس با سامانه را اعلام بفرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Zahra · 18 روز پیش
    سلام من گوشیم دوتا سیم کارت داره باید چه کار کنم که هیچ کدومشون. از خطام غیر فعال نشع
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه نمایید. http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید سلمانی زاده · 18 روز پیش
    سلام من یک گوشی داشتم که دادم به خانمم البته بدون هیچ گونه انتقال وفقط سیم کارتها را عوض کردیم و الان تمام شماره مخاطبین خانمم رو گوشی جدید من آمده باید چیکار کنم آیا باید گوشی خانمم را بازگشت به کارخانه بزنم یا انتقال بدم ممنون میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      سلام وقت بخیر قسمت اول مخاطبین که داخل گوشی هست نامرتبط به همتا می باشد
      درصورتی‌که با قرار دادن سیم کارت از طرف همتا پیامک هشدار مهلت قطع ذکر نشده بود، نیاز نیست اقدامی انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن شمس · 18 روز پیش
    سلام وقت بخیر نزدیک به دوسال ونیم گوشی موبایل خرید کردم به تازه گی برام پیام اومده از همتا که مالیکت گوشی برای شخص دیگری هست هر چی دنبال کسی که گوشی رو ازش خرید کردم می گردم پیداش نمی کنم که انتقال مالکیت بزنه ؟اخه بعد از دوسال و نیم باید برام پیام مالیکت بدن از همتا!لطفن راهنمایی کنید ممنون ازتون.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی ک دستگاه بعد از شروح طرح رجیستری << تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date >> خریداری شده هنگام خرید و فروش انتقال مالکیت ضروری بوده و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد.
      در غیر اینصورت صفحه " عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 " را مطالعه کنید
      صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ارش طالبی · 19 روز پیش
    سلام وقت بخیر تلفنمو از دیجیکالا گرفتم و وقتی که میخوام افزودن دستگاه بزنم میگه نشانیه emui متعلق به شما نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      سلام وقت بخیر،درصورتی دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید و هنوز فعال نشده لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05
      در غیر این صورت درخواست خود را به صورت واضح مطرح فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهرداد · 20 روز پیش
    سلام. گوشی سامسونگ نو خریدم اول سیمکارت پسرم را گذاشتم بعد از چند روز سیمکارت خودم را به فروشنده دادم و مالکیتش را عوض کرد. اماحالا وقتی کمی صحبت میکنم صدای مکالمه قطع میشه مشکل چیه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید مهدی رضا رضوی · 20 روز پیش
    سلام وخسته نباشید
    بنده اتباع هستم سال گذشته یک گوشی گم کردم ردیابی هم کرده بودم فایده نداشت الان یک گوشی دیگر بدون سیم کارت استفاده می‌کنم چون بیش از یک گوشی نمیشه رجستر کرد والان که اصلا ثبت نمی کنه. آیا مالکیت گوشی گم شده را میشه به این گوشی دیگر انتقال داد... لطفاً راهنمایی بفرمائید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      سلام وقت بخیر این موارد مربوط به سامانه همتا نمیباشد لطفا از سمت مراجعه قضایی پیگیری کنید
      همچنین در صورتی که قصد ثبت دستگاه دوم خود را دارید جزییات ضوابط گمرک در ثبت دستگاه های مسافری را باید به صورت دقیق تر از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    منصورمقدم · 21 روز پیش
    سلام من گوشی قبلیم رو دادم به بابام بعد هی مینوشته که گوشی غیر فعال میشه ولی بابام به ما نگفته الان سیمکارتش غیر فعال شده این روش بالا رو انجام بدم درست میشه؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صغری ملیجی · 21 روز پیش
    با سلام و عرض ادب و احترام
    بنده یک دستگاه گوشی موبایل مارک سامسونگ داشتم که حدود 10 روز پیش به سرقت رفته ولی متاسفانه کد IMEI آنرا ندارم تا به پلیس ارائه کنم تا پیگیری نمایند چون دستگاه بعد از طرح رجیستری با کد دستگاه هماهنگ می شود می خواستم درخواست کنم تا لطف کنید کد IMEI دستگاهی که سیم کارت بنده قبلا روی آن فعال بوده را لطف کنید تا پیگیر ماجرا شوم ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      سلام وقت بخیر شناسه های دستگاه بروی جعبه گوشی وجود دارد و همچنین در صورتی که بعد از خرید دستگاه را با شماره همراه خودتان فعاسازی کرده باشید می توانید با شماره سیمکارتی که فرایند ثبت دستگاه را انجام داده اید وارد سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) شده در بخش مدیریت دستگاه شناسه ها قابل رویت می باشند،
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 22 روز پیش
    سلام میشه مالکیت گوشی بنام دونفر ثبت بشه؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      سلام وقت بخیر در سامانه همتا، هر دستگاه فارغ از تعداد اسلات های آن، تحت مالکیت یک سیم کارت قرار می گیرد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صدرایی · 23 روز پیش
    سلام، سیمکارتی را تغییر مالکیت دادم به نام خودم و در گوشی که با ی سیم کارت به نام خودم فعال شده بود قرار دادم ،آیا نیاز هست اسلات سیمکارت تازه رو هم به نام خودم کنم یا خودکار ثبت میشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت نمی کنیدنیازی نیست فرایندی انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 23 روز پیش
    سلام کد فعالسازی رو هرچه در سامانه میزنم نمیاره چه طور کد فعالسازی رو دریافت کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 23 روز پیش
    سلام برای من پیامی اومده شماره سیم کارت خودم رو ارسال کرده و میگه دستگاه متعلق به این سیمکارت میباشد و دستگاه متعلق به مالک دیگری ست!!!!!! شماره سیمکارت هم به اسم خودمه و الان تمام تماسهای من رو قطع کرده حتی اجازه فعالسازی هم نمیده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      شما می توانید فرایندهای همتا با استفاده از یک دستگاه فعال دیگر نیز انجام دهید.
      و همچنین از درگاه های زیر فرایند را انجام دهید.
      اپلیکشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 24 روز پیش
    سلام کد فعالسازی سیم کارت رو فراموش کردم چه طور به نفر جدید که گوشی رو خریده انتقال مالکیت بدهم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      سلام وقت بخیر، دریافت انتقال مالکیت به هنگام خرید و فروش ضروری می باشد؛ جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید و چنانچه موفق به دریافت مالکیت نشدید دستگاه را عودت دهید و در صورت عدم همکاری ثبت شکایت فرمایید
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی سدیره پور · 24 روز پیش
    سلام گوشی رو ازخیلی وقت خریدم الان هم نمیدونم صاحب گوشی کجاست چکار کنم گوشی رو خیلی وقت خریدم الان نمیدونم صاحب گوشی کیه میخوام به اسم خودم کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      سلام وقت بخیر، دریافت انتقال مالکیت به هنگام خرید و فروش ضروری می باشد؛ جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید و چنانچه موفق به دریافت مالکیت نشدید دستگاه را عودت دهید و در صورت عدم همکاری ثبت شکایت فرمایید
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      همچنین می توانید در صفحه عدم شناخت مالک قبلی کادر حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک را http://hmti.ir/09 مطالعه فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی ملکی · 25 روز پیش
    سلام وقتی این کد فعال سازی،اومد گوشی به نام میشه و دیگه هیچ مشکلی نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 25 روز پیش
      سلام وقت بخیر اگر دستگاه کارکرده خریداری کرده اید که بعد از دریافت کد فعالسازی حتما باید فعالسازی دستگاه را انجام دهید همین صفحه کادر لزوم فعالسازی توسط خریدار را مطالعه نمایید
      میخواهم دستگاه کارکرده (دست دوم) بخرم را هم مطالعه نمایید http://hmti.ir/old
      در غیر اینصورت مشکل خود را واضح تر بیان فرمایید