شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید سوسهابی · 5 ماه پیش
    سلام من گوشیم و به یکی قرض دادم ولی الان نمیتونم گوشیم و بگیرم گوشی ام به اسم خودمه چیکار میتونم بکنم گه کوشی با سیم کارت دیگه ای کار نکنه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سینا مختاری · 5 ماه پیش
    سلام
    من یک گوشی دو سیمکارت دارم ولی فقط یکی از سیمکارتها را روشن نمایش میده و به هیچ عنوان سیمکارت دوم روشن نمیشه آیا راهی داره برای برطرف کردن مشکل؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام در صورتی قبل از طرح رجیستری تاریخ مشمولیتhttp://hmti.ir/date تنها از یکی از شکافه های دستگاه استفاده میکردید لطفا مطابق با آموزش افزودن دستگاه http://hmti.ir/03 فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید. در غیر این صورت از سلامت دستگاه اطمینان حاصل پیدا کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهزاد · 5 ماه پیش
    سلام مهر ماه سال ۹۶ یعنی قبل از طرح رجیستری یک عدد گوشی نو خریدم الان برای فروش دستگاه اقدام کردم که در سامانه میزنه گوشی برای شماره ی دیگه ای که فرد دیگری است ثبت شده.در حالیکه توی این مدت فقط سیکارت خودم داخل گوشی بوده.لطفا راهنمایی بفرمائین.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ، لطفا صفحه عدم شناخت مالک قبلیhttp://hmti.ir/09 را مطالعه نمایید در صورتی که سیم کارت مشاهده شده متعلق به خودتان می باشد فرایند افزودن دستگاه طبق آموزش http://hmti.ir/03 انجام دهید در صورتی که شماره مشاهده شده را نمی شناسید لطفا شناسه های 15 رقمی دستگاه یادداشت نمایید و با شماره 096366 تماس حاصل نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سینا · 5 ماه پیش
    سلام
    من تقریبا یک سال پیش گوشیمو ااز خریدم ولی انتقال مالکیت نزد الان برا فروشش مشکل دارم آدرس و شماره تلفن صاحب قبلیش رو ندارم میشه شماره تلفنش پیدا کرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، دریافت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی می باشد؛ لطفا جهت دریافت مالکیت به فروشنده مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 5 ماه پیش
    سلام من یک گوشی نوکیا قدیمی دارم که در زمان رجیستری آن را روشن نکرده بودم حدود ۱۰ سالی خاموش بود الان برای فعال کردن آن باید چه کاری انجام دهم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ،طبق اطلاع رسانی سامانه همتا لازم بود قبل از طرح سیمکارت داخل قرار دهید استفاده کنید ، در غیر اینصورت راهکاری برای استفاده ندارند. http://hmti.ir/date
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هادی · 5 ماه پیش
    سلام من گوشیم سه سیم کارته
    اسلات سوم فعال کردم ولی اسلات ۱ و ۲ ثبت ناموفق میزنه چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر،لطفا جهت بررسی دقیق شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06# *دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 5 ماه پیش
    سلام .من گوشی دست دوم خریدم که فروشنده قبل از طرح رجیستری خرید بوده.به من گفت چون ماله قبل طرح هست نیاز به انتقال مالکیت نداره.الان سیم کارتمو بهش وصل کردم.پیام (مالک دستگاه شماره دیگریست درصورت....... ) اومده

    باید چیکار کنم گوشیم در اینده قطع می شه یا نه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، دریافت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش برای تمامی دستگاه ها الزامی می باشد؛ لطفا جهت دریافت مالکیت به فروشنده مراجعه فرمایید. در صورتی ک موفق به دریافت مالکیت نشدید دستگاه را عودت دهید و چنانچه امتناع نمودند ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اکبرگلشنی · 5 ماه پیش
    سلام من گوشی از دوستم گرفتم انتقال مالکیت انجام دادم کد فعالسازی واسم اومده میخام باسیم کارت خودم فعالسازی کنم با 7777 آخرش میگه کد فعالسازی صحیح نیست باید چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا جهت دریافت مالکیت دستگاه و کد فعالسازی به فروشنده خود مراجعه کنید. میتوانید با سیم کارت مالک دستگاه وارد سایت همتا به آدرس https://hamta.ntsw.ir شده و در قسمت تولید کد فعالسازی، کد جدید دریافت کنید و سپس با سیم کارت خریدار فعال سازی کنید.آموزش فعال سازی دستگاه: http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد محمدزاده · 5 ماه پیش
    سلام.
    من سیم کارت جدید گرفتم. سیم کارت قبلیم قطع شده بود و ریجستری با همین گوشیم انجام شده بود. آیا نیاز هست برای این سیم کارت جدید انتقال مالکیت یا ریجستری جدید انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر؛ چنانچه دیگر، دسترسی به سیم کارت مالک امکان پذیر نمی باشد لطفا فرآیند انتقال مالکیت را به سیم کارت جدید انجام دهید. در غیر این صورت نیازی نیست اقدامی انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضي رشوند · 5 ماه پیش
    سلام.چرا كد IMEI رو ميزنه جعلي؟گوشي رو با همسرم عوض كردم ولي ريجستري نميشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد» http://hmti.ir/p02 مراجعه فرمایید و مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحیدمرادی · 5 ماه پیش
    سلام
    من گوشی آیفون دارم بایک سیمکارت استفاده میکردم ازقبل طرح رجیستری الان میخوام سیمکارتمو عوض کنم جفت سیم هابه اسم خودمه لازمه انتقال مالکیت بدم یالازم نیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، خیر؛ نیاز نیست اقدامی انجام دهید اما در صورتی که پیامک هشداری با مهلت قطع دریافت نمودید لطفا صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 را مطالعه فرمایید و متناسب با پیامک دریافتی اقدام کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سروش · 5 ماه پیش
    سلام من اگر 4 تا سيمكارت داشته باشم وگوشي ن 2 سيمكارت ساژورت ميكند هر موقع از سيمكارت هاي ديگه هم بخام استفاده كنم واسه اونها هم فعال شود چكار كنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک با مهلت قطع دریافت نکردید، میتوانید از سیمکارت مربوطه روی دستگاه استفاده نمایید. با تشکر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرش · 5 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من میخوام گوشی رو انتقال بدم ولی نمیدونم گوشی بر روی کدام شماره سیمکارت ثبت شده هس از کجا میتونم شماره سیمکارت پیدا کنم؟ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر درصورتی که مالکیت دستگاه ثبت شده باشد با قراردادن سیمکارت جدید روی دستگاه، از طرف سامانه همتا پیامکی دریافت می کنید که داخل پیامک شماره مالک بصورت محدود قید شده است.
      در غیر این صورت لطفا صفحه <<عدم شناخت مالک قبلی>> را مطالعه فرمایید.
      http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پویا · 5 ماه پیش
    سلام. من گوشی کارکرده خریدم و انتقال مالکیت هم انجام دادیم، ولی الان سریال رو میزنم، میگه سریال مطعلق به شما نیست. چیکار کنم؟؟ میخوام بفروشمش الان!!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید در حضور فروشنده الزامی می باشد لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید . چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    م یعقوبی · 5 ماه پیش
    با سلام من می خواهم گوشی خودم را با گوشی مادرم عوض کنم ، آیا باید یکبار مراحل را برای خودم و یکبار هم برای مادرم انجام دهم و پس از ارسال کد های فعالسازی در گوشی های جابجا شده فعالسازی را انجام دهم، لطفا راهنمایی نمایید با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر اگر پیام با مهلت قطع دریافت نکرده اید لازم به انجام فرایندی نمیباشد،درغیر اینصورت فرایند انتقال مالکیت را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پیام برادری · 6 ماه پیش
    سلام ببخشید من چطوری بایدشماره مالک قبلی در بیارم گوشی الان ۱سال دارم استفاده میکنم شایدم بیشتر ولی از دیشب سیم کارتم دیگه کار نکرد رو گوشی
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی ک دستگاه را بعد طرح http://hmti.ir/date خریداری کرده اید موظف بودیدفرایند انتقال مالکیت را در زمان خرید در حضور فروشنده انجام دهید لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید . چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی خالصی · 6 ماه پیش
    سلام من تلفن رو گرفتم همه مراحلو رفتم در اخر به صورت اشتباهی کد فعالسازیو پاک کردم چیکار باید کرد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «سوالات متداول» http://hmti.ir/faq مراجعه فرمایید و قسمت فعالسازی بخش 3-6 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    قارونی · 6 ماه پیش
    سلام مجدد

    من گوشی برای مادرم بود که از این به بعد قراره پدرم استفاده کنم. برای انتقال مالکیت، افزودن دستگاه را انجام دادم اما باز در مرحله چهار انتقال پیام میده که مالک شما نیستی. باید برای انتقال سیم کارت قبلی در گوشی قدیمی قرار بگیرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، فرایند افزودن دستگاه باید با سیمکارتی که قبل از طرح رجیستری داخل دستگاه بوده انجام شود در صورتی که اطلاعی از شماره سیمکارت ندارید لطفا صفحه <<عدم شناخت مالک قبلی >> را مطالعه فرمایید.
      http://hmti.ir/09
      نیازی به قرار دادن سیمکارت داخل دستگاه مورد نظر نیست و با هر دستگاهی مایل بودید می توانید افزودن و انتقال مالکیت را انجام دهید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا رمضانی · 6 ماه پیش
    سلام. وقت بخیر
    من یه ساعت هوشمند از دیجی کالا خریدم که امکان ریجستری شدن داره ولی کد فعالسازی یکبار مصرف برام نیومده. حالا باید چی کار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه های ساعت مشمول طرح رجیستری نمی باشند لطفا صفحه تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/date
      در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار دریافت کردید جهت بررسی شناسه ها را یادداشت کرده و با سامانه همتا 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی اخلاقی · 6 ماه پیش
    سلام گزینه انتقال مالکیت را که می زنم - یکی امنقال به سیمکارن داره یکی هم به کد ملی اگه به کد ملی خریدار بزنم چه فرقی می کنه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، در طی فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت دستگاه به سیم کارت خریدار انتقال داده می شود. لطفا فرآیند را با مطالعه همین صفحه انجام دهید.