آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان انقیاد · 4 ماه پیش
    سلام بعد از گزینه افزودن دستگاه کد 15 رقمی را ارسال میکنم پیام بعدی هم دوباره کد 15 رقمی میخواد که وقتی دوباره همون کد را وارد میکنم میگه تکراریه باید چکار کنم من همین یه گوشی و یک کد را دارم خوب
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام

      اگر دستگاه شما دو سیم میباشد باید از طریق شماره گیری *#06# دو شناسه متفاوت دریافت کنید اما اگر دو تا شناسه یکسان دریافت می کنید با مرکز تماس همتا به شماره 096366تماس بگیرید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ارش حسینی · 4 ماه پیش
    سلام گوشی ساده که اصلا انتن نداره چطور انتقال مالکیت انجام بدیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام

      برای انتقال مالکیت می توان سیمکارت مالک را روی هر گوشی که آنتن داشته باشد قرار داد و فرآیند را انجام داد یا از طریق سایت همتا انتقال مالکیت صورت گیرد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سمیرا · 4 ماه پیش
    سلام. مدل گوشی سامسونگ گرند پریم هست که از عراق برام کادو آوردن چند ماه گذشته من باید چطور فعال سازی کنم ؟ جز رجیستر باید هزینه گمرک هم بدم ؟؟؟ چطور مطمئن بشم هزینه گمرگ پرداخت نشده ؟؟؟؟ لطفا راهنماییم کنید . ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام
      درصورتی که دستگاه را به عنوان گوشی مسافری وارد کرده اید، باید عوارض آن را در سایت گمرک پرداخت نمایید.جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا به قسمت «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Sekhavat mohamadi · 4 ماه پیش
    سلام وقتتون بخیر
    من یک سال پیش یه خط خریدم که به اسمم نبود اون خط قطع شد و بعد از خرید گوشی سامسونگ خط جدید گرفتم که گفتن برای ریجستری باید خط قبلی به اسمت باشه و الان دوروزه که کلن انتن گوشیم رفته میشه لطفا راهنماییم کنین ،?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر

      اگر سیمکارت شما سلب امتیاز شده و امکان تهیه مجدد آن را ندارید باید منتظر گزینه بازیابی باشید.اما اگر واگذار شده به شخص دیگری با فرد برای انتقال مالکیت به خط جدید تماس بگیرید .برای راهنمایی بیشتر میتوانید با مرکز تماس همتا096366تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمود · 4 ماه پیش
    سلام من کارهایه انتقال مالکیت را موفق انجام میدم ولی موبایلی که باید براش کد فعالسازی از طریق پیامک بیاد. نمیاد چون اصلا شبکه برای آن موبایل از کار افتاده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا شماره سیم کارت خریدار یا مقصد را ب روی گوشی دیگری قرار دهید تا کد فعالسازی ارسال شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Taha taba tabaei · 4 ماه پیش
    عرض سلام و خسته نباشید، یه سوالی داشتم.
    الان از طرف همتا پیامکی به مضمون اینکه باید از خریدار انتقال مالکیت انجام بدید اومده.من تازه این گوشی رو خریداری کردم و آکبند هم بوده. من الان چیکار باید بکنم دقیقا، میشه کمک کنید؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر اگر دستگاه با کد فعالسازی برای شماره شما فعال گردیده در صورت تعویض سیم کارت پیام انتقال مالکیت بدون مهلت قطع دریافت خواهید کرد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین قلی زاده · 4 ماه پیش
    آیا برای انتقال مالکیت محدودیتی وجود دارد؟
    مثلا 3بار در سال...
    شناسه گوشی من استاندارد نیس و برای استفاده از یه سیم کارت دیگر باید هر دفعه انتقال مالکیت بدم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه عرب · 4 ماه پیش
    سلام من سه سال پیش گوشی رو نو خریدم . و از اول هم یک سیم کارت روش بوده و اصلا سیمش عوض نشده. ولی اس ام اس میاد این گوشی متعلق به شما نیست. باید چه کارکرد؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا شناسه های دستگاه خود رایاداشت نمایید و با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 4 ماه پیش
    سلام من یه گوشی دست دوم خریدم الان سه روز دیگه قطع کیشه کد فعال سازیم ندارم از کجا این کدو بیارم لطفا بگید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر برای دستگاه هایی ک دست دوم خریداری میشود فرایند انتقال مالکیت الزامیست ب فروشنده تجهیز مراجعه کنید و نسبت ب فرایند انتقال مالکیت اقدام نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیدرضاکوثر · 4 ماه پیش
    باسلام واحترام من یه گوشی نو خریدم مغازه بهم گفت چن روز دیگه یه کد واست میاد زنگ بزن بهم بگو بعد زنگ زدم گفتم کد نیومده گفت مشکلی نداره بعدالان*7777#رو که میگیرم استعلام که میزنم همه چیزش قانونیه ولی انتقال مالکیت که میزنم مینویسه دستگاهی تحت مالکیت شما قرار ندارد میشه راهنمایی کنید من الان چیکار کنم ؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا برای بررسی دقیقتر imei دستگاه را یاداشت نموده و با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سجاد جعفری · 4 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    ببخشید من یه گوشی JIMOخریدم الان کارت طلاییشو گم کردم برای فعالسازیش اون کدشو ازم میخواد از کجا بیارم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ب فروشنده تجهیز مراجعه نمایید یا با شرکت گارانتی کننده تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید حیدری · 4 ماه پیش
    سلام . یک گوشی رجیستر شده و فعال داشتم . برای 2 ساعت سیم کارت یک نفر دیگر روی گوشیم گذاشتم . بعد که مجدد سیم کارت خودم گذاشتم سیم کارت نمیشناسه .آیا مشکل رجیستری یا اشکال از خود گوشیه ؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 4 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من از سیم کارت شرکتی بروی گوشی استفاده میکردم و گوشی را با آن شماره منتقل کرده بودم اما در حال حاضر سیم کارت قطع سرویس شده و امکان انتقال ندارد چطور میتونم مشکل انتقال به شماره دیگر را برطرف کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 4 ماه پیش
    سیمکارت یک ازاعضای خانواده روتوگوشیم انداختم.پیام امدکه بایدانتقال مالکیت بشه و3روز وقت داد.گوشی خاموش کردم یه هفته بعدگوشی روروشن کردم سیمکات فعال نبودگوشی روانتقال مالکیت دادم باسیمکارت قبلی وکدفعالسازی داد.حالاسیمکارت ازکارافتاده رومیندازم شبکه موبایل هنوزکارنمیکنه که کدفعالسازی واردکنم!چیکارکنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 4 ماه پیش
    تست کاراکتر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سینادانایی · 4 ماه پیش
    من یک گوشی دست دوم خریدم گوشی رمز داره میخوام صاحب گوشی ک قبلا سیم کارت رو روش انداخته پیدا کنم ولی نمیدونم چیکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سجاد یوسفی · 4 ماه پیش
    سلام. گوشی های دو سیم کارته باید هر دو سیم کارت که روی گوشی قرار میدیمو. با همین روش فعال کنیم و انتقال مالکیت برا هر دو سیم کارت انجام بشه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    zh · 4 ماه پیش
    باسلام و خسته نباشید؛
    من گوشی خودم رو با گوشی برادرم جابجا کردم. بعد از مدتی گوشی ب حالت نو سرویس دراومد، در صورت امکان حل مشکل لطفا راهنمایی کنید.
    باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام
      لطفا جهت پیگیری مشکل پس از یادداشت15 رقم شناسه imeiهای دستگاه با شماره 096366تماس حاصل نمایید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ali naderi · 4 ماه پیش
    باسلام.
    من یه گوشی با فاکتور وجعبه بردم براسپی فروش که مغازه دار برای انتقال وارد سامانه شد و شماره موبایلی را به من گفت که من تا به حال همچین شماره ای را تا بحال نه خودم داشته ام ونه دوستان و اشنایان و هرچه به سامانه زنگ میزنم جوابی برای من ندارند. لطفا راهنمایی بفرمایید. با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام
      اگر قبل از طرح از دستگاه خود استفاده میکردید وشماره سیمکارت در قسمت وضعیت شناسه دستگاه را نمیشناسید لطفا با مرکز تماس همتا 096366 تماس بگیرید تا در صورت نیاز درخواست ثبت شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 4 ماه پیش
    برای انتقال مالکیت که شماره ما برای فرد مورد نظر ثبت نمیشود یعنی اینکه از شماره ما که اطلاعی پیدا نمیکند.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام

      در زمان انتقال مالکیت برای شماره مقصد تنها یک کد فعالسازی ارسال میگردد.