آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود · 5 ماه پیش
    سلام
    من قصد خريد گوشي از يك شهرستان ديگه رو دارم (از مغازه مبايل فروشي) ولي خودم امكان سفر به اونجا رو ندارم و قراره برام ارسال بشه،چطور بايد انتقال مالكيت بگيرم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسلم مظفری · 5 ماه پیش
    باسلام من سیم کارت خودم را روی گوشی پسرم انداختم که ازش استفاده کنم ایا نیاز به انتقال مالکیت یا فعالسازی دارد یا خیر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      درمواردی مثل قرض دادن،تعویض سیم‌کارت،اگر درپیامک هشدار،مهلت قطع ذکرنشده بود،چون خریدوفروشی انجام نشده نیاز نیست اقدامی انجام دهید،امادرصورتی که درپیامک،مهلت قطع ذکر شده بود،دستگاه درآن تاریخ قطع خواهدشدوفقط با سیم کارت مالک،آنتن خواهدگرفت.درصورت استفاده بیش ازان مهلت زمانی نیاز به انتقال مالکیت از خط قبلی به جدید هستید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد احمدی · 5 ماه پیش
    ببخشید من خیلی با این مسائل آشنا نیستم. سوالم به طور خلاصه اینه که اگه بخام یه خط جدید با یک گوشی نو بگیرم باید کار خاصی انجام بدم؟ یا اینکه مثل چند سال پیش خط را میزارم تو گوشی و بدون کار خاصی ازش استفاده میکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      برای دستگاه هایی که داخل کشور خریداری می شوند باید دستگاه در پاسخ استعلام اصالت قانونی باشد و با کد فعال سازی فرایند فعال سازی انجام شود درغیر این صورت دستگاه را به فروشنده عودت دهید درصورتی که فروشنده همکاری نمیکند می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 5 ماه پیش
    سلام دربخش مدیریت سیمکارت هادر کارتابل که سیمکارت ها با کدملی ثبت شده هستند چرا بعداز فروش خط به شخص دیگر و زدن به اسم اون شخص از کارتابل من حذف نمیشود(چون دیگه با کدملی من نیس بعد از فروش سیمکارت) سیستم هم به طور خودکار حذفش نمیکنه خیلی وقت هم گذشته لطفا بررسی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      لطفا با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید تا مورد بررسی شود و راهنمایی کامل انجام شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن شرفی · 5 ماه پیش
    سلام من گوشی خریدم که رجیستری شده ولی نمیدونم با چه شماره ایی ثبت شده باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،ضرورت انتقال مالکیت درخریدو فروش الزامیست لذا باید ازهمان ابتدا (در زمان خرید گوشی) ازفروشنده انتقال مالکیت میگرفتید.درصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید،می‌توانید ازطریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان وتولیدکنندگان،به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید. http://hmti.ir/11 - http://hmti.ir/10
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید بنایی · 5 ماه پیش
    سلام
    من سه دستگاه تلفن همراه دارم. میخوام بدونم هر کدومش با چه شماره ای فعال و ثبت شده. چطور باید اطلاع کسب کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      باسلام
      لطفا شناسه دستگاه را از طریق کد دستوری #06#* دریافت کرده. و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرشاد کوشکی · 5 ماه پیش
    با سلام

    من گوشی سامسونگ a50 خریداری کردم بعد از یک هفته تماس برقرار نمیشد وصدای دو طرف رد وبدل نمیشد. آیا مشکل از ریجستری دستگاه است و فروشنده به ما کلک زده و گوشی کارکرده را به جای نو به ما فروخته است؟ یا ایراد سخت افزاری است؟ لطفا بررسی کنید و ما را راهنمایی نمایید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، ابتدا از سالم بودن دستگاه وسیم کارت خود اطمینان حاصل نماییدوبرای پیگیری دقیق تر باشماره096366تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شهریارپشنگ · 5 ماه پیش
    سلام خسته نباشید.من یه گوشی ارز دختر عموم گرفتم که دختر عموم سال ۸۵ خریده .بعد که باطری ش گم شده مدت ۵ سالی خاموش بوده .الان من باطری ش رو پیدا کردم وخریدم .سیم کارت روش انداختم پیام اومده که گوشی شما تا تاریخ ۱۳۹۸/۰۶/۰۸فعال میباشد و بعد از تاریخ گوشی قابل استفاده نیست .حالا من باید چکار کنم .زنگ زدم همتا گفت سریال ثبت نشده.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح رجیستری در کشور روشن نبوده و از مبادی قانونی کشور وارد نشده باشند، درحال حاضر نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد.جهت کسب اطلاعات بیشتر، به بخش «راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پارسا ایرانی · 5 ماه پیش
    سلام من گوشی قبل خودم رو به دوستم دادم گوشی قبل از طرح رجیستری خریداری شده آیا حتما باید انتقال بدم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی می باشد در غیر خرید و فروش در صورتی که با جا به جایی سیمکارت پیامک با مهلت قطع دریافت نمی کنید نیازی نیست فرایندی انجام دهید در غیر اینصورت جهت بررسی با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    روزيه اميرزاده · 5 ماه پیش
    اين چه پيغاميه من اين گوشي رو سال ٩٥ اكبند خريدم شماره ديگه اي هم ندارم مگه ميشه كسي به نام خودش ثبت كرده باشه گوشي رو؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر در صورتی که دستگاه را قبل شروع طرح خریداری کرده اید و دارای مالکی می باشد که نمیشناسید لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری شناسه دستگاه را از طریق کد دستوری #06#* دریافت کرده. و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدهادی عابدی · 5 ماه پیش
    با سلام من یک ماهی میشه که گوشیمو خریدم همون اول که تو مغازه صاحب مغازه گوشی رو باز یه سیم کارت به اسم خودم دادم بهش و گوشی رو با اون فعالسازی کرد الان اون سیم کارت رو گم کردم و ی سیم کارت دیگه انداختم و دیگه نیازی به اون سیم کارت هم ندارم میخوام بسوزونمش آیا لازمه کاری بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر درصورتی که مالکیت دستگاه شما روی آن سیمکارت ثبت شده است ابتدا از طریق فرایند انتقال مالکیت ،مالکیت دستگاه را به سیمکارت جدید انتقال دهید و سپس جهت غیر فعال کردن سیمکارت اقدام کنید.
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه
      http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد. غ · 5 ماه پیش
    سلام، من گوشی خودم رو یک سال و نیم پیش تقریبا آذر ماه سال ۹۶ به صورت دسته دوم از یک واسطه گرفتم امروز اس ام اسی مبنی بر اینکه از مالک در خواست انتقال کنید! تکلیف من چیه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      باسلام
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه را از طریق کد دستوری #06#* دریافت کرده. و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 5 ماه پیش
    من گوشی داداشم و گرفتم الان اتنم قصه شده چیکار کنم انتقالم نمی‌خوام بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      باسلام
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 5 ماه پیش
    سلام، امروز شخصی با بنده تماس گرفت که فلان گوشی با شماره شما ثبت شده و درخواست انتقال مالکیت کرد،ولی بنده تا له امروز دستگاهی با مشخصات گفته شده فرد مقابل خریداری نکردم، ممنون میشم بفرمایید علت چیست!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام شناسه های دستگاه را از شخص مورد نظر دریافت کنید و جهت بررسی با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Maliii · 5 ماه پیش
    سلام
    من گوشی دست دوم اپل خریدم چند ماه پیش
    ولی انتقال مالکیت انجام نشده و من به مالک سابق هیچگونه دسترسی ندارم
    چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، ضرورت انتقال مالکیت در خریدو فروش الزامیست لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید. درصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Pari · 5 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من یه گوشی خریدم بدون رجستری بعد با پاسپورت خواهرم وشمارش رجستری وفعالسازی کردم.الان سیم کارت خودم روشه نیاز به انتقال مالکیت با سیم کارت خودم هست یا مشکلی پیش کمیاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی می باشد در غیر خرید و فروش در صورتی که با جا به جایی سیمکارت پیامک با مهلت قطع دریافت نمی کنید نیازی نیست فرایندی انجام دهید در غیر اینصورت جهت بررسی با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 5 ماه پیش
    بک دفتر زیارتی در اصفهان با پاسپرت وشماره تلفن زایرین گوشی وارد کشور میکنه و به هر نفر200 هزارتومن پول میده. به هرجا پیگیری کردم جلوی سواستفاده این شخص را بگیرن گفتن به ما مربوط نیست. این آقا تا 20 روز دیگه 400 تا گوشی به این شکل وارد میکنه. لطفا شماره تماس بدین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      وظیفه حفظ و نگه داری اطلاعات هویتی شخص بر عهده خود مسافر میباشد و نباید اطلاعات را در اختیار کسی قرار دهند وبروز احتمالی هر گونه مشکل در آینده برعهده خودشان میباشد و شما میتوانید با 195 تماس حاصل نمایید و موضوع را اطلاع دهید تا پیگیری شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد یاسینی · 5 ماه پیش
    با سلام
    آیا برای خرید مودم سیمکارتی دست دوم نیازی به انتقال مالکیت خود مودم هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،دستگاه شما هنوز مشمول طرح رجیستری نشده است. نیازی به انجام چنین فرایندی نیست بدون مشکل میتوانید استفاده کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    منیراحمد · 5 ماه پیش
    باسلام من گوشی خریدم از سامانه همتا پیامک آمد برای انتقال مالکیت الان آنتن ندارد گوشی اپل هست چکارش کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      باسلام
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه را از طریق کد دستوری #06#* و روی جعبه مطابقت دهید و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 5 ماه پیش
    سلام من تازه از ترکیه اومدم و میخواهم امتیاز رجیستر کردن گوشی مسافرتی را بفروشم(خودم گوشی وارد کشور نکردم). آیا این موضوع در آینده برای من مشکل ساز خواهد شد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، ثبت مسافری صرفا برای گوشی‌هایی هست که توسط شخص مسافر وارد کشور شده باشه و یا به صورت پستی وارد شده باشه، در غیر اینصورت در صورت شناسایی با آن برخورد می‌شود.