آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 5 ماه پیش
    سلام من تازه یه گوشی خریدم زمانی که
    گوشی فروش داشت انتقال می داد
    شماره من رو اشتباه وارد کرد و پیام برای شخص دیگه رفت .الان برای گوشی من مشکلی پیش میاد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      درصورتی که همچنان مشکل شما برطرف نشده است، لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جواد · 5 ماه پیش
    سلام برای سیمکارت دوم باید چیکار کنم؟؟
    بعد از ۲۰ روز قطع میشه خطم
    در ضمن گوشیم قبل از طرح ریجستری روشن بوده یعنی از ۳ سال پیش
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      می توانید فرآیند افزودن دستگاه را انجام دهید.
      دراین خصوص به بخش «آموزش فرآیند افزودن دستگاه» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.
      لینک : http://hmti.ir/03
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن اسکندرزاده · 5 ماه پیش
    سلام بنده دو سال پش گوشی کارکرد هواوی خریدم ولی دوسه روزه از طریق سامانه همتا اس ام اس اومده که انتقال مالکیت انجام دهید منم شماره سیم کارتی که اولین بار ازش استفاده شده رو ندارم ممنون میشم کمکم کنید که چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      درصورتی که مدعی هستید پیش از آغاز طرح رجیستری از این دستگاه با شماره سیمکارت خود استفاده میکردید، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد. در غیراینصورت، باید حتما از شماره سیمکارت مالک انتقال مالکیت صورت پذیرد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نورا · 5 ماه پیش
    سلام .بنده گوشی خریدم با سیم کارت خواهرم رجستری کردم و الان انتقال مالکیت دادم به خط خودم کد فعالسازی اومد برام ولی میزنم میگه کد فعالسازی اشتباه است باید چیکار کنم .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      درصورتی که همچنان مشکل تان حل نشده است، مجددا فرآیند انتقال مالکیت را انجام داده و اقدام به فعالسازی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی ابراهیمی · 5 ماه پیش
    سلام
    من گوشی به عنوان مسافرتی ثبت کردم بخاطر همین امکان انتقال مالکیت نداره
    برای انتقال مالکیت باید چکار کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      انجام فرآیند انتقال مالکیت بستگی به مسافری بودن یا نبودن دستگاه ندارد. لذا گوشی های قانونیِ ثبت شده ای که به صورت مسافری هم وارد شده باشند، امکان انجام فرآیند انتقال مالکیت را دارند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عباس علیزاده · 5 ماه پیش
    سلام ، من اردیبهشت یک گوشی نو خریدم که فروشنده گفت رجیستر شده است . بعد از پنج ماه گوشی بدلیل رجیستر نشدن غیرفعال شد از سایت همتا استعلام گرفتم گوشی مسافری ثبت شده و فعال می باشد ولی در حال حاضر امکان استفاده ندارم . لطفا راهنمائی کنید به چه صورت میتوان گوشی رو فعال کرد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      درصورتی که در پاسخ استعلام اصالت، دستگاه را قانونی و بدون نیاز به فعالسازی نمایش میدهد، مشکل از سامانه همتا نمی باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    موناگودرزی · 5 ماه پیش
    سلام.من گوشیموبازگردانی به تنظیمات کارخانه کردم بعدبرام پیام اومد کهIMEI معتبرنیست والان هم گوشیم آنتن نداره بایدچیکارکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      درصورتی که همچنان مشکل شما برطرف نشده است، لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید حسین حسینی · 5 ماه پیش
    سلام من کارمند نیرو انتظامی هستم گوشی هدیه به ما دادند گفتن ریجستری شده و مشکلی ندارد گوشی هارو پلمپ تحویل دادند و هیچ کدی شیش رقمی به ما ندادند . حالا سیم کارت روش گذاشتم پیام اومده تا تاریخ ۱/۲۸ سرویس میگیره . مشکلش چیه چیکار باید بکنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      از نهاد مربوطه‌ی خود پیگیری نمایید تا با مراجعه به شرکت گارانتی کننده‌ی گوشی ها، اقدام به دریافت کد فعالسازی از آنها کنند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ali mahzoon · 5 ماه پیش
    سلام سال پیش یک گوشی خریدم اما تا حالا از جعبه بیرون نیاوردمش تکلیفش چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      درصورتی که دستگاه به صورت قانونی وارد کشور شده باشد، مشکلی پیش نخواهد آمد و میتوانید با انجام فرآیند فعالسازی، اقدام به راه‌اندازی گوشی خود نمایید.
      لینک آموزش فعالسازی : http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    م قرایی · 5 ماه پیش
    گوشی دست دوم خریدم و طبق آموزش انتقال مالکیت رو انجام دادم اما موفق نبود و پیامی حاوی اینکه گوشی متعلق به شما نیست رو میده. انتقال مالکیت انجام نمیشه راهنمایی کنید لطفا
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      لطفا مجددا فرآیند را به صورت دقیق انجام دهید. درصورت عدم موفقیت، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهسا پوربختگان · 5 ماه پیش
    سلام اگه گوشی خریدم ولی هنوز برام ریجستریش نکردن گوشی چیزیش نمیشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      درصورتی که همچنان مشکل تان حل نشده است، دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در ازای آن، یا دستگاه قانونی ثبت شده بگیرید، یا وجه پرداختی خود را دریافت نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین · 5 ماه پیش
    راهی هست فهمید مالکیلت گوشی رو چه شماره تلفنیه من این گوشی رو از یه اشنا خریدم اونم خودش اطلاع نداره گوشی نو بوده خرید الان شماه یه راه بزرید جلو بنده که بفهمم شماره مالکش چه شماره ایه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      لطفا به بخش «عدم شناخت مالک قبلی» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.
      درصورت عدم موفقیت، دستگاه را نزد فروشنده برده و از ایشان انتقال مالکیت بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدزاده · 5 ماه پیش
    سلام من اوایل اسغند پارسال گوشی خریدم سیمکارت قبلیم روی سیم یک بود اون و الان ندارمش سیمکارت دیگمم روی سیم دو بود الان میندازم سیم یک میگه این گوشی مالکش کسی دیس من نمیفهمم چکاربایدیکنم.سیم قبلیمم ندارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      تا زمانی که سیمکارت مالک را در اختیار نداشته باشید، امکان حل مشکل وجود ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد بهرامی · 5 ماه پیش
    سلام .من ی خط جدید گرفتم گزاشتم رو گوشی ولی بعد سه روز گوشی انتنش رفت .چیکار باید بکنم .انتقال مالکیت هم میزنم کد برا سیمکارت جدید ارسال نمیشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      درصورتی که همچنان مشکل شما برطرف نشده است، لطفا شناسه IMEI(های) دستگاه را جهت بررسی در پاسخ ایمیل ارسال نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کیانوش اکبری · 5 ماه پیش
    سلام.من قبل از طرح رجیستری از خط همراه اولم و گوشیم استفاده میکردم،الان میخوام یه خط قدیمی رو با این گوشی استفاده کنم ولی پیام میده که دستگاه برای شما نیست،چکار باید کنم؟مممون میشم اگه راهنمایی بفرمایید...
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      مالک گوشی شما همان سیمکارتی است که می فرمایید قبل از شروع طرح، از آن استفاده میکردید. لذا جهت استفاده از گوشی با سیمکارتی غیر از آن، باید فرآینده انتقال مالکیت را انجام دهید.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه «سوالات متدوال» سایت، سوال 5-1 و 5-5 مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 5 ماه پیش
    سلام من دو عدد گوشی دست دوم خریداری کردم هردو در سامانه همتا ثبت شده است الان من به مالک قبلی هیچ گونه دست رسی ندارم و نمی دانم چطور رجستر شدند اگر بخوام انتقال مالکیت بدم باید چکار کنم با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      باید حتما در هنگام خرید از فروشنده انتقال مالکیت می گرفتید.
      آموزش فرآیند انتقال مالکیت دستگاه در همین صفحه موجود می باشد. لطفا با دقت مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سارا · 5 ماه پیش
    سلام،من جدیدا ی گوشی دست دوم خریدم چند روز پیش برام پیامی اومد که صاحب این گوشی شخص دیگه ای،فروشنده هم نمی دونه اون کیه و منم نمیدونم.حالا من این شخص رو از کجا پیدا کنم و بهش بگم که مالکیت گوشيشو انتقال بده?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      باسلام
      لطفا به بخش «عدم شناخت مالک قبلی» در صفحه «آموزش ها» مراجعه کرده و مطالب موجود در این صفحه را با دقت مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سارا بهشتی · 5 ماه پیش
    سلام خسته نباشید

    خطی که قبلا ثبت شده بود واسه گوشیم مشکلی پیش اومده مسدود شده الان هر خطی که میذارم بعد2روز غیرفعال میشه خود بخود عملا نمیتونم هیچکاری کنم

    باید چیکار کنم الان؟

    ممنون میشم اگه پاسخ بدید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      لطفا به اپراتور سیمکارت مسدودشده ی خود مراجعه کنید و درخواست دهید تا مجددا سیمکارت را برای شما فعال کنند. در غیر اینصورت امکان ثبت مجددا گوشی خود با سیمکارت دیگری را ندارید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عادل بخشی · 5 ماه پیش
    سلام ببخشید من یه مودم USB 3G دارم که تا چند روز پیش کار میکرد ولی پیامی اومد که محتوای اون درست یادم نیست ولی مربوط به رجیستری میشد و از اون موقع دیگه به اینترنت متصل نمیشه. مودم IMEI هم نداره و نمیدونم باید چیکار کنم. لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      درحال حاضر هنوز دستگاه های مودم مشمول طرح رجیستری نشده اند. درصورتی که مطمئن هستید مشکل پیش آمده برای مودم شما مربوط به سامانه همتا می باشد، لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صادق · 5 ماه پیش
    سلام ببخشید من گوشی خریدم انتقال مالکیت انجام نشده مشکلی ایجاد میکند
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر در پاسخدهی
      به هیچ عنوان دستگاه را خریداری نکنید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، صفحه «آموزش انتقال مالکیت دستگاه» در بخش آموزش ها را مطالعه نمایید.