آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آیناز · 5 ماه پیش
    سلام. بنده یه گوشی از یکی از دوستانم مدتیه خریدم از طریق سامانه همتا شماره ای رو که گوشیم به نامش هست پیدا کردم ولی متاسفانه طرف با من راه نمیاد و با اینکه کلی ازش خواهش هم کردم بدون هیچ دلیلی نمیخاد انتقال مالکیت برام انجام بده آدرسی هم ازش نداریم تکلیف من چیه ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر در پاسخدهی
      لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید · 5 ماه پیش
    سلام.من گوشی خریداری کردم و وقتی داخل سامانه چک میکنم شماره ای که ثبت شده برای ماکیت گوشی با شخصی که خریدم برابر هست ولی وقتی در قسمت انتقال مالکیت میریم این IMEI درون مالکیت خط نیست .الان باید چیکار کنیم؟در حقیقت شماره ای که همتا میده به عنوان مالک دستگاه موقع انتقال مالکیت درون مالکیتش نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر در پاسخدهی
      از فروشنده بخواهید ابتدا فرآیند افزودن دستگاه را انجام دهد، سپس اقدام به انتقال مالکیت بکند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mohhamad · 5 ماه پیش
    سلام شرمنده ما میخایم که انتقال مالکیت بدیم ولی گوشی IMEI رو نمیاره و نوشته ک در دسترس نیست لطفا کمک کنین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر در پاسخدهی
      شناسه (IMEI) دستگاه، بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدي حاجيلو · 5 ماه پیش
    سلام
    براي انتقال ماكليت اولين سيمكارتي كه گوشي باهاش روشن شده بايد در دسترس باشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر در پاسخدهی
      اگر اولین سیمکارتِ روشن شده، درحال حاضر مالک هم باشد، بله.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پیمان · 5 ماه پیش
    سلام من گوشی موبایل خود را به شخصی فروخته ام ولی متاسفانه ایشان پول کامل نداده و تسویه نمیکند انتقال مالکیت نداده ام میشود خط را غیر فعال کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر در پاسخدهی
      خیر. منتها درحال حاضر مالک دستگاه شما می باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رسول خادم · 5 ماه پیش
    سلام
    انتقال مالکیت زدم ولی شماره خریدار یک عدد اشتباه داده بجای ۷ عدد ۶ زدیم
    به اون خط زنگ میزنیم خاموش
    باید چکار کنیم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر در پاسخدهی
      درصورتی که همچنان مشکل شما حل نشده است، لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ali · 5 ماه پیش
    سلام مدت زیادیه از یه گوشی دست دوم استفاده میکنم و اونموقع در جریان انتقال مالکیت نبودم حالا میخام مالکیت گوشی رو به نام خودم بزنم شماره ی فروشنده ای که روی گوشیم ثبت شده رو ندارم چیکار کنم !!؟!!؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر در پاسخدهی
      درصورتی که همچنان مشکل شما حل نشده است، صفحه «عدم شناخت مالک قبلی» در بخش آموزش ها را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صابر فتحی · 5 ماه پیش
    سلام افزودن دستگاه چطوره میزنم شناسه دوتا میخواد منظورش چیه میزنم میگه تکراریه متشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر در پاسخدهی
      دستگاه شما دو سیمکارته است. لذا نیاز است که شناسه دوم را نیز وارد نمایید. درصورتی که مدعی هستید دستگاهتان تک سیمکارت است، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهیا رضایی · 5 ماه پیش
    سلام وقت بخیر.

    گوشی من دچار مشکل شد و مجبور شدم برد رو تعویض کنم-متاسفانه از این طرح اطلاعی نداشتم-بعد از اینکه پیام از همتا برام اومد مراجعه کردم به جایی که برد تعویض کردن و گفتن بعد از یک ماه که انتن قطع شد بیارید که براتون انجام بدیم.از 15 اسفند گوشی دستشون هست اما هنوز انجام نشده.میشه راهنماییم کنید؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر در پاسخدهی
      درصورتی که همچنان مشکلتان حل نشده است، به صفحه «آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا» در بخش آموزش ها مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    الهام · 5 ماه پیش
    سلام من سیمکارتمو عوض کردم وقتی میخام مراحل انتقال مالکیت رو انجام بدم میگه تکراریه . سیمکارتمم انتن نداره الان . چیکار کنم؟


    باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر در پاسخدهی
      لطفا مراحل فرآیند انتقال مالکیت را با دقت بیشتری مطالعه فرموده و مجددا اقدام به انتقال مالکیت نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی۳ · 5 ماه پیش
    سلام من سه تا سیمکارت دارم و گوشیم هم دو سیم کارته هستش ؛ برای اینکه بخوام از هر سه تا سیم کارتم استفاده کنم با این گوشی باید چکار کنم؟ هر بار که سیم کارت سوم را می گذارم به شبکه متصل نمیشه
    سوالات متداول را هم خوندم ولی به پاسخ سوالم نرسیدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر در پاسخدهی
      نیازی به انجام اقدام خاصی نمی باشد و میتوانید در هر زمان از سه سیمکارت خود استفاده کنید. منتها فقط یکی از آنها میتواند مالک دستگاه باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا · 5 ماه پیش
    سلام وقت شما بخیر. کد فعال سازی برای خریدار چند روز بعد ارسال میشه یا در همان زمان کد برای خریدار ارسال میشه؟ ممنونم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      درصورت انجام کامل فرآیند انتقال مالکیت توسط مالک، کد فعالسازی در همان موقع برای خریدار ارسال میشود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود · 5 ماه پیش
    سلام . بنده گوشی خریدم ریجستری نبود از سایت گمرک پرداخت کرد 5روز میشود . چه زمانی ریجستری گوشی از سایت همتا انجام میگیره؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 5 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر

      لطفا صفحه «سوالات متداول»، بخش 6-11 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ریما · 5 ماه پیش
    سلام یک گوشی از قبل -حدود 10 سال پیش- داشتم که الان بخاطر اوضاع بازار مجبور به استفاده از آن شدم برای رجیستری این گوشی باید چیکار کنم که برای 10 سال پیش بوده...
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 5 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      دستگاه هایی که پیش از شروع طرح ثبت تلفن همراه، روشن بوده اند، به‌عنوان دستگاه قانونی شناخته شده و می‌توانند به‌صورت دائم از شبکه‌های اپراتوری سرویس بگیرد و احتیاجی به فرآیند فعال‌سازی نخواهد داشت.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اریا دولتمند · 5 ماه پیش
    سلام من گوشی خریداری کردم از طریق همتا هم مالکیت گرفتم باز هم انتن نداره حتی تعمیراتی هم بردم میگه گوشی کاملا سالمه مشکل از همتاست ک انتن نداره
    الان باید چیکار کنم؟
    باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      این مورد را با مرکز تماس همتا در ارتباط باشید تا بررسی شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرام · 5 ماه پیش
    سلام من یه گوشی s6 خریدم سیم کارتش یه مدت خاموش بوده و الان واگذار شده به کسی دیگه(حداقل سیم کارت واگذاری نکنید به خاطر طرح رجستری)
    میخوام بفروشمش زنگ میزنم به سیم کارت قبلیم میگه ما همچین گوشی نداشتیم و کد نمیدن بهم

    کارتن و گوشی دست خودمه چطور میتونم اقدام بکنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      فقط از طریق سیم کارت قبلی می توان انتقال مالکیت داد و همتا نمی تواند در این مورد اقدامی انجام دهد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    افشین · 5 ماه پیش
    سلام برای سیم یک و دو جداگانه کد فعال سازی بگیرم یا فقط سیم یک کافیه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سحر · 5 ماه پیش
    با سلام
    من سیم کارتی که با اون ریجستری کردم گوشی رو ندارم ولی بعد از اون داخل گوشی یه سیم کارت دیگه بوده که با این سیم کارت دوم 1سال گوشی کار کرده ولی الان که سیم کارت جدید انداختم سیم کارت اولی رو از من میخواد و من او رو ندارم چیکار باید انجام بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با اپراتور سیم کارت در ارتباط باشید تا سیم کارت را دریافت کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 5 ماه پیش
    سلام من یه گوشی داشتم از کانادا برام اورده بودن مهلت 30روز ریجستری تمام شد بعد ریجستریش کردم اما خب تو سایت گمرک ثبت شده اما تو سامانه همتا ثبت نشده و هنوز انتن نمیده گوشیم الان من چیکار باید کنم؟؟؟؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهسام · 5 ماه پیش
    سلام،من سیمکارتم ایرانسله به ایرانسل نه کد میاد برا باز گردن سایت و نصب اپلیکیشن. و نه کد انتقال مالکیت به کسی ک میخوام انتقال بدم میره اما بل همراهه اول ک میرم هم سایت باز میشه هم اپلیکیشن نصب
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با اپراتور ایرانسل در ارتباط باشید. مشکلی از سمت همتا نمی باشد.