آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن برزنونی · 5 ماه پیش
    سلام آنتن گوشی من قطع شده و در سایت همتا هم بررسی کردم گوشی با شماره خودم ثبت شده اما imei cert با پیغام fall نشان داده میشه ، میتونید کمکی به من بکنید ؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام.
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    داریوش سامانی · 5 ماه پیش
    باسلام خدمت شما عرض کنم بنده بغیرازسیم کارت همراه اولم سیم کارت رایتل خودرا نیزبه گوشی ام وصل نمودم که بلافاصله پیامی دریافت نمودم مبنی براینکه مالک این دستگاه شماره تلفن دیگریست درصورت که هردو سیم بنام اینجانب میباشد.سوال بنده اینست که آیاشماره سیم کارت رایتل راباید به یایت همتاارسال وثبت نمایم یانیازی نیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام.
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید · 5 ماه پیش
    سلام من یه گوشی دست دوم تازه خریدم که پیام اومده گوشی تحت مالکیت شماره دیگریست که شماره هم نصفه گذاشته چجوری میتونم شماره صاحب قبلیش رو پیدا کنم که باهاش برای تغییر مالکیت هماهنگ شم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      همتا اجازه دادن شماره مالک دستگاه را به شما ندارد. لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید. درصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ناصر · 5 ماه پیش
    سلام برای گوشی های نوکیا هم انتقال مالکیت لازمه یا اختیاری؟ من یه گوشی نوکیا نو گرفتم وقتی سیمکارت رو وارد گوشی کردم یه پیام اومد که انتقال مالکیت بدم انجامش ندادم الان یه هفته و چند روزیه مشکلی نیست آیا مشکلی بوجود میاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      ضرورت انتقال مالکیت در خریدو فروش الزامیست لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید. درصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سپید · 5 ماه پیش
    سلام من یه گوشی خریدم که آکبند بود الان اس ام اس اومده که دستگاه رو انتقال مالکیت کنید این یعنی فروشنده موبایل دست دوم به من داده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      به دلیل نا مشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شما شناسه های دستگاه خود را از کد دستوری #06#* یادداشت فرمایید و برای راهنمایی بیشتر با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سحر · 5 ماه پیش
    سلام
    من یک گوشی جدید خریدم و فعال سازی کد رو انجام دادم.همه مراحل هم با موفقیت بود.اما نگران شدم چون از سیم کارتی استفاده کردم که به نام خودم نیست ولی یک سال هست که من ازش استفاده میکنم،مشکلی نیست؟
    یا باید به خطی که به نام خودم هست انتقال بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      خیر مشکلی ندارد ولی برای اطمینان بیشتر اگر به یکی از سیم کارتهای متعلق به خودتان انتقال مالکیت انجام دهید بهتر میباشد.

      میتوانید برای راهنمایی بیشتر هم با همتا تماس حاصل نمایید:096366
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن استیفای گلین قیه · 5 ماه پیش
    با سلام من گوشی را دوساله پیش گرفتم الان شماره طرف را ندارم چگونه می توانم مشکل خودمان را حل کنیم با تشکر از شما لطفاً راهنماییم کنید با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      درصورتی که پیامک با مهلت قطع دریافت کرده اید.لطفا بخش آموزش پیامک های هشداررادرلینک زیر مطالعه نمایید.
      http://hmti.ir/12
      درصورتی که دوسال پیش باسیم کارت خود ازدستگاه استفاده مینمودید.نیازی به شماره شخص فروشنده نمیباشد.
      برای راهنمایی بیشتر باشماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 5 ماه پیش
    سلام من یه گوشی خریدم و حالا بعد 30 روز آنتن گوشیم رفته حالا پیش مغازه دار که رفتم گفت کد IMEI مربوط به این گوشی که دستته نیست و در حال حاضر هم روی سیم کارتم اون کد IMEI که به اشتباه بهم داده شده و مال یه گوشی دیگه هست ثبت شده و حالا کد IMEI مربوط به گوشیمو وقتی میزنم و شماره موبایلمو وارد میکنم میگه کد نامعتبر است.مشکل چیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام .
      با سلام به دلیل نا مشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شما شناسه های دستگاه خود را از کد دستوری #06#* یادداشت فرمایید و برای راهنمایی بیشتر با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    متین م · 5 ماه پیش
    سلام من وقتی با یکی از شماره هام ک به نام خودمه(دائمیه)وارد سامانه همتا میشم با
    سیم کارت دیگری که اپراتورش فرق داره و یک گوشی تحت مالکیت اون سیم کارته اما اونجا هیچ imei نیست ک به نام خط های من باشه.. چیکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام.
      سوال شما مبهم میباشد لطفا به صورت واضح تری مشکل خود را بیان کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمدرضاخیام عابد · 5 ماه پیش
    سلام من گوشی رو دوسال پیش ازدیوارخریداری کردم الآن شماره ای ک بنام شخص فروشنده بود خاموشه و هیچ دسترسی به اون شخص ندارم وخطی ک خاموشه همون خطی هست ک باهاش رجیستر شده.باید چیکارکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      درصورتی که شماره شخص قبلی خاموش است.برای راهنمایی بیشتر باشماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.ومشکل خودرامطرح نماییدتاثبت وبررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد اکبری · 5 ماه پیش
    سلام من یه گوشی جدید خریدم موقع فعال سازی شماره تلفن من یه رقمش اشتباه وارد شده و گوشی برای خط من فعال نشده حالا باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      درصورتی که فعال سازی رابرای شماره دیگری به اشتباه انجام داده اید.برای راهنمایی بیشترباشماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.تاراهنمایی لازم صورت پذیرد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرهاد بهادری · 5 ماه پیش
    سلام من سیم کارت دگیرم رو داخل گوشی قرار دادم و الان 2 دوگشی دارم میخوام انتقال مالکیت انجام بدم ولی پیامی که حاولی کد فعال سازی هستش ارسال نمیشه در ضورتی که IMEI رجیستر شده باید چیکار کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      آموزش انتقال مالکیت رادرلینک زیر مطالعه نمایید.
      http://hmti.ir/06
      درصورتی که بعدازانجام فرآیندانتقال مالکیت ،پیامک کدفعال سازی رادریافت نکردین.برای راهنمایی بیشترباشماره 096366 تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 5 ماه پیش
    سلام و عرض ادب ببخشید خواهر و برادر بنده تلفن های همراهشون رو باهم عوض کردن ایا نیازی هست انتقال مالکیت بدن البته ای گوشی ها حود سه سال پیش خریداری شدند و اون زمان طرح ریجستری نبود خواهش میکنم راهنمایی کنید که ایا نیازی به انتقال مالکیت هست و اینکه اگه اره هزینه ای داره ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      فرایند های سامانه همتا هیچگونه هزینه ای دربرندارد.درصورتی که پیامک بدون مهلت قطع از همتا دریافت کردید نیازی نیست اقدامی انجام دهید.و در صورت دریافت پیامک با مهلت قطع انتقال مالکیت لازم است.درصورتی که خریدوفروش انجام شده است،فرآیند انتقال مالکیت صورت صورت پذیرد.آموزش انتقال مالکیت رادرلینک زیر مطالعه نمایید.
      http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فواد · 5 ماه پیش
    سلام من گوشی جدید خریدم یه هفته داره کار میکنه الان میگه حالت اظطراری میده انتقال مالکیت نزدیم...الان چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام.
      انتقال مالکیت در هنگام خرید و فروش دستگاه الزامی است .لطفا به مالک و فروشنده قبلی مراجعه فرمایید و انتقال مالکیت بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهمان · 5 ماه پیش
    سلام
    اگر سیم کارت ی جدید بر دستگاهی که سالهای قبل خریداری شده و رجیستر بوده نصب شود تکلیف چیست و چه باید کرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام به دلیل نا مشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شما شناسه های دستگاه خود را از کد دستوری #06#* یادداشت فرمایید و برای راهنمایی بیشتر با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی · 5 ماه پیش
    سلام
    ما گوشی سونی Xperia C دارم. با اینکه دو سیمکارته است ولی وقتی *#06# رو میزنم فقط یک کد IMEI میاره، رو قوطی هم برا سیمکارت یک و دو IMEI یه کد مشترک نوشته، انتقال مالکیت هم میزنیم دو کد مختلف میخواد ولی ما فقط یک کد داریم، میشه راهنماییمون کنید؟
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام.
      شناسه های دستگاه شما به صورت یکسان است . برای بررسی دقیق تر لطفا با سامانه همتا تماس حاصل فرمایید .(096366)
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ندا · 5 ماه پیش
    سلام
    من سیمکارتم رو عوض کردم وسیمکارتی ک باهاش گوشیم رجیستری شده دیگه روی گوشیم نیست .لازمه ک برای این موردم من انتقال مالکیت بزنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام
      در صورتی که میخواهید کاملا بلا استفاده باشد لطفا انتقال مالکیت صورت بگیرد که در زمان فروش دستگاه با مشکل روبه رو نشوید . به دلیل نا مشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شما شناسه های دستگاه خود را از کد دستوری #06#* یادداشت فرمایید و برای راهنمایی بیشتر با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 5 ماه پیش
    سلام ببخشید سوالی داشتم
    چن مدت ینی اوایل مهر ماه از یک فروشنده یک دستگا مبوبایل خریدم و الان صاحب مغازه نمیداند از چ کسی خریده است برای دریافت کد و تغییر مالکیت الان باید چیکار کنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام.
      انتقال مالکیت در هنگام خرید و فروش دستگاه الزامی است . فروشنده موظف هستد به شما انتقال مالکیت دهند در غیر این صورت دستگاه عودت داده شود.. به دلیل نا مشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شما شناسه های دستگاه خود را از کد دستوری #06#* یادداشت فرمایید و برای راهنمایی بیشتر با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سجاد مهدوی · 5 ماه پیش
    در ادامه سوال قبل که جواب داده شد:

    پاسخگوی همتا · 1 ساعت پیش
    برای خریدگوشی تلفن همراه داخل کشور بامحدودیت مواجه نیستید.

    سوال مجدد: این یعنی اینکه من نمیتونم 2 تا گوشی مسافری از خارج کشور امسال بیارم که یکیش رو انتقال بدم به یکی از بستگان و یکیش برای خودم بمونه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام
      در مورد تعداد دستگاه ها با گمرک از طریق help.irica.irپیگیری و سوال خود را مطرح کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدحسین عالم شناس · 5 ماه پیش
    سلام، خسته نباشید.
    با توجه به اینکه هر نفر در هر سال فقط یک بار میتونه گوشی به نام خودش رجیستر کنه، در صورتی که مثلا من این ماه یک گوشی بگیرم و بعد انتقال مالکیت بدهم، امسال باز هم میتونم گوشی دیگه‌ای به اسم خودم ثبت کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      برای خریدگوشی تلفن همراه داخل کشور بامحدودیت مواجه نیستید.