آموزش انتقال مالکیت دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 6 ماه پیش
    من گوشی داداشم و گرفتم الان اتنم قصه شده چیکار کنم انتقالم نمی‌خوام بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      باسلام
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 6 ماه پیش
    سلام، امروز شخصی با بنده تماس گرفت که فلان گوشی با شماره شما ثبت شده و درخواست انتقال مالکیت کرد،ولی بنده تا له امروز دستگاهی با مشخصات گفته شده فرد مقابل خریداری نکردم، ممنون میشم بفرمایید علت چیست!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام شناسه های دستگاه را از شخص مورد نظر دریافت کنید و جهت بررسی با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Maliii · 7 ماه پیش
    سلام
    من گوشی دست دوم اپل خریدم چند ماه پیش
    ولی انتقال مالکیت انجام نشده و من به مالک سابق هیچگونه دسترسی ندارم
    چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، ضرورت انتقال مالکیت در خریدو فروش الزامیست لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید. درصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Pari · 7 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من یه گوشی خریدم بدون رجستری بعد با پاسپورت خواهرم وشمارش رجستری وفعالسازی کردم.الان سیم کارت خودم روشه نیاز به انتقال مالکیت با سیم کارت خودم هست یا مشکلی پیش کمیاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی می باشد در غیر خرید و فروش در صورتی که با جا به جایی سیمکارت پیامک با مهلت قطع دریافت نمی کنید نیازی نیست فرایندی انجام دهید در غیر اینصورت جهت بررسی با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 7 ماه پیش
    بک دفتر زیارتی در اصفهان با پاسپرت وشماره تلفن زایرین گوشی وارد کشور میکنه و به هر نفر200 هزارتومن پول میده. به هرجا پیگیری کردم جلوی سواستفاده این شخص را بگیرن گفتن به ما مربوط نیست. این آقا تا 20 روز دیگه 400 تا گوشی به این شکل وارد میکنه. لطفا شماره تماس بدین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام

      وظیفه حفظ و نگه داری اطلاعات هویتی شخص بر عهده خود مسافر میباشد و نباید اطلاعات را در اختیار کسی قرار دهند وبروز احتمالی هر گونه مشکل در آینده برعهده خودشان میباشد و شما میتوانید با 195 تماس حاصل نمایید و موضوع را اطلاع دهید تا پیگیری شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد یاسینی · 7 ماه پیش
    با سلام
    آیا برای خرید مودم سیمکارتی دست دوم نیازی به انتقال مالکیت خود مودم هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،دستگاه شما هنوز مشمول طرح رجیستری نشده است. نیازی به انجام چنین فرایندی نیست بدون مشکل میتوانید استفاده کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    منیراحمد · 7 ماه پیش
    باسلام من گوشی خریدم از سامانه همتا پیامک آمد برای انتقال مالکیت الان آنتن ندارد گوشی اپل هست چکارش کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      باسلام
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه را از طریق کد دستوری #06#* و روی جعبه مطابقت دهید و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 7 ماه پیش
    سلام من تازه از ترکیه اومدم و میخواهم امتیاز رجیستر کردن گوشی مسافرتی را بفروشم(خودم گوشی وارد کشور نکردم). آیا این موضوع در آینده برای من مشکل ساز خواهد شد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، ثبت مسافری صرفا برای گوشی‌هایی هست که توسط شخص مسافر وارد کشور شده باشه و یا به صورت پستی وارد شده باشه، در غیر اینصورت در صورت شناسایی با آن برخورد می‌شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سروش فرخ · 7 ماه پیش
    من شمارمو ميزنم تاييدم ميكنم ولى كد فعال سازى نمياد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام

      لطفا به صفحه «آموزش فعال سازی دستگاه» مراجعه کرده و کادر آبی رنگ با عنوان «کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم» را به دقت مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید ابوالفضل · 7 ماه پیش
    الان من یه 15رقمی دارم یه 15رقمی دیگه به من بدین کار من حله
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام

      شما میتوانید با کد دستوری #06#* اگر دستگاه دو سیم کارت باشد هر دو شناسه ها را دریافت نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید ابوالفضل · 7 ماه پیش
    زنگ زدم کاری از دستشون بر نمیاد چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد جاهد · 7 ماه پیش
    سلام من دیروز ی گوشی کارکرده خریدم
    از فروشنده خواستم مالکیت گوشی رو به من انتقال بده گفت این مدل گوشی قدیمیه احتیاجی نیست (گوشی سامسونگ اس 5)
    میخواستم بدونم آیا درسته یا نه؟
    بعدا برای من مشکلی پیش میاد یا نه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت برای تمام گوشی ها در زمان خرید و فروش در حضور فروشنده الزامی می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید ابوالفضل · 7 ماه پیش
    اقا چرا جواب نمیدین من کد*7777#رو گرفتم 2تاعدد 15رقمی میخواد من یکی شو دارم چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر در صورتی که دستگاه دو سیمکارت می باشد در زمان انتقال مالکیت دو شناسه 15 رقمی را نیاز دارید، با شماره گیری*06#* هر دوشناسه (imei) را نمایش می دهید چنانچه یک شناسه به شما نمایش داد با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید ابوالفضل · 7 ماه پیش
    سلام من کد *7777# رو گرفتم 2تا رقم 15عددی میخواد من یکی رو دارم نمی دونم چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر در صورتی که دستگاه دو سیمکارت می باشد در زمان انتقال مالکیت دو شناسه 15 رقمی را نیاز دارید، با شماره گیری*06#* هر دوشناسه (imei) را نمایش می دهید چنانچه یک شناسه به شما نمایش داد با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد چلبی · 7 ماه پیش
    اقا سیم کارت من اینترنتش میاد
    ولی انتن واسه تماس نداره
    بخاطر همین انتقاله اس؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      باسلام
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه را از طریق کد دستوری #06#* و روی جعبه مطابقت دهید و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حجت خسروشاهی · 7 ماه پیش
    سلام برام این پیام میاد ومن هیچ تلفن ونشانی ازمالک قبلی ندارم،چجوری میتونم شماره کاملشو بگیرم
    مالک این دستگاه، شماره تلفن
    099185ZZZ00
    است
    اگر دستگاه را خریداری نموده اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا،مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید درغیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام همتا اجازه دادن شماره مالک دستگاه را به شما ندارد. لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید. درصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.http://hmti.ir/10
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عرفان میرابی · 7 ماه پیش
    سلام من گوشی رو از شاگردمون ۲ساله خریدم و الان پیام اومده که دستگاه به نام من نیست و باید پیگیری کنم..گوشی هم ۸ماه تعمیر گاه بوده الان نمیدونم گوشی به نام کی هستش اصلا لطفا بگید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      باسلام
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه را از طریق کد دستوری #06#* و روی جعبه مطابقت دهید و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 7 ماه پیش
    باسلام.من گوشی دست دوم گرفتم واز شخصی که گرفتم برام انتقال مالکیت انجام داده و براش پیامک اومده که انتقال صورت گرفته به سیمکارت من ولی کد برای من نمیاد که فعالسازی کنم سیمکارتمو از طریق سامانه چیکار باید کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام فرایند انتقال مالکیت زمانی تکمیل می شود که با کد فعال سازی که برای شما پیامک می شود فرایند فعال سازی را انجام دهید در غیر این صورت انتقال مالکیت انجام نگرفته است.در صورتی که کد فعال سازی ارسال نمیشود با شماره مالک وارد سایت همتا شده در قسمت مدیریت دستگاه گزینه تولید کد فعال سازی را انتخاب کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Sharam · 7 ماه پیش
    سلام با شماره ايي گذاشتيد براي راهنمايي تماس گرفتم ولي صداي سخنگو قطع و وصل ميشه مشكل از چيه انتن گوشيم هم قويه!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام

      وقتی تماس برقرار شد کلید 0 را زده تا به اپراتور وصل شوید و بتوانید مشکل خود را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کریمی · 7 ماه پیش
    سلام
    من گوشیمو تا حالا تو رجیستری ثبت نکردم ۳ ساله دارمش! الانم چک کردم با عدد ۳ گفت چیزی ثبت نیست! من میخوام بفروشمش! چرا یه بار به اسم خودم بزنم باز موقع فروش به اسم خریدار بزنم اخه این چه کاریه!؟ به اسم خودم نزنم و موقع فروش اونی که ازم خرید برای اولین بار بزنه به اسم خودش نمیشه ؟؟ چرا دوباره کاری اخه!؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      سلام وقت بخیر چون قبل از طرح ریجستری دستگاه با شماره شما استفاده شده اکنون فقط با آن شماره امکان مالکیت را دارید در نتیجه ابتدا با همان سیم کارت باید فرایند افزودن را بزنید و مالک شوید و بعد به فرد خریدار انتقال مالکیت دهید