شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پرستو عابدی · 7 ماه پیش
    سلام.. من دیروزرفتم گوشی بخرم وقتی سیمکارتمو فروشنده رجیستر کرد یک پیامک به سامانه *7777# ارسال کردم پیامکی حاوی کدهای IMDI و کد فعالسازی دریافت کردم و در انتهای پیام نوشته بود این دستگاه " قبلا توسط سیمکارت دیگری روشن شده است.".اعتماد نکردم و پولم رو پس گرفتم.. میخواستم بدونم گوشی غیرقانونی بود یا میتونستم بخرمش و مشکلی پیش نمیومد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ، پیغام قبلا توسط سیمکارت دیگری روشن شده است به معنی این می باشد که داخل دستگاه سیم کارت قرار گرفته و دستگاه آکبند نمی باشد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جهانگیر مومن · 8 ماه پیش
    سلام یک ساعت هوشمند از جزیره کیش خریدم میگن IMEI دستگاه غیر استاندارد است و ریجستری نمیشه یعنی چی؟!!! ضمنا الان دارن گوشی پیش فروش میکنن و پولش را هم می‌گیرند پیشنهاد می‌شه یک سایت برای پرداخت هزینه گمرک با کد ملی در نظر گرفته بشه سالی یک گوشی برای هر نفر و بساط گذرنامه و ایراد از شماره IMEI غیر استاندارد! هم برداشته بشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      سلام وقت بخیر
      ساعت هوشمند مشمول این دوره از طرح نمی باشد میتوانید بدون مشکل از دستگاه استفاده کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ziza · 8 ماه پیش
    سلام.من از خالم یک گوشه گرفتم ک قبلا خودش استفاده میکرد.وقتی سیم کارت جدید رو گذاشتم از طرف سامانه همتا پیام اومد ک باید انقال مالکیت صورت بگیره.الان گوشی انتن داره و میتونم باهاش تماس برقرار کنم اما اتصال اینترنت برقرار نمیشه.علت چیه؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با جا به جایی سیمکارت پیامک انتقال مالکیت بامهلت قطع دریافت کرده اید فرایند انتقال مالکیت را انجام دهید:http://hmti.ir/06
      در صورتی که فقط مشکل اینترنت دارید به سامانه همتا مرتبط نمی شود از سمت اپراتور مربوطه پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه مصلایی · 8 ماه پیش
    سلام و خسته نباشید
    دوست من برام یک گوشی بصورت سوغاتی آورده میشه راهنمایی کنید که میتونم با سیم کارت خودم رجیسترش کنم و یا ابتدا ایشون باید رجیستر کنن بعد انتقال مالکیت بدن؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام ثبت دستگاه مسافری صرفا باید با اطلاعات شخص مسافری که دستگاه را وارد کشور کرده است انجام شود،فرایند فعال سازی با هر شماره ای مایل بودید می توانید انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 8 ماه پیش
    سلام گوشی من با شماره ای ریجستری شده ک الان اون شماره کلا از بین رفته بخام انتقال مالکیت بزنم باید چیکار کنم راه حلی نداره؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام در حال حاضر برای این موارد در سامانه همتا راهکاری وجود ندارد همتا درحال ایجاد راهکار با همکاری اپراتورها برای حل این مشکل می باشد. هر زمان که امکان حل آن ایجاد شد، اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی خلیل زاده تبریز · 8 ماه پیش
    سلام بنده 3سال پیش گوشیمو به ینفر دیگه فروختم بهشون اعتماد کردم کارتون گوشی رو دادم بهش ولی هزینشو ندادش چیکار میتونم بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر این موارد مرتبط به سامانه همتا نمی باشد از سمت مراجع زیربط پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی حسین زاده · 8 ماه پیش
    سلام
    من رام گوشیمو عوض کردم بعد یک روز سیمکارتم انتن نداد باید چیکار کنم کد فعال سازی ندارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمیدرضاکاظمی · 8 ماه پیش
    سلام.
    من اون سیمکارتی رو که سامانه همتا نشون میده که گوشی من روی اون ثبت شده رو وقتی میرم قسمت دستگاه های ثبت شدش یا از کد *7777# میخوام انتقال مالکیت بدم میگه که دستگاهی روی این سیم کارت ثبت نشده در صورتی که وقتی سریال خود گوشی رو جستجو میکنم میگه روی اون سیمکارت ثبت شده. چطور باید الان این گوشی رو انتقال مالکیت بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا ابتدا با همان سیمکارت #7777* را شماره گیری کرده گزینه چهار فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید سپس دستگاه شما ثبت می شود و می توانید فرایند انتقال مالکیت را انجام دهید.
      آموزش افزودن دستگاه:http://hmti.ir/03
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه:http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی مشهدی · 8 ماه پیش
    گوشیs9 یک سال پیش خریداری کردم کارکرده بود و از شخص گرفتم رجیستر شده ولی بنامم نخورده ولی انتنش قطع نشده بعد یک سال چندتا سیم کارتم عوض کردم مشکلی نداشته الان میخوام بفروشم گوشی رو به مشکل خوردم شخصی هم که خریدم ازش گوشب رو خاموشه شمارش و دسترسی بهش ندارم چکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش در حضور فروشنده الزامی می باشد ، درصورتی که فروشنده همکاری نکرد می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    داودرضایی · 8 ماه پیش
    سلام.گوشیموداده بودم تعمیر.یه سیمکارت دیگه روشانداختم.هشداراومده بودندیده ام.الان سیمکارتهای روگوشی غیرفعاله ومیگه باسیمکارت فعلی امکان استفاده نداردوبایدازشماره مالک نسبت به انتقال مالکیت اقدام کنید.
    میشه راهنمایی کنید.
    ممنونم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      باسلام
      لطفا شناسه های قدیم وجدید را یادداشت نمایید. وبا شماره 096366 (مرکز تماس ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید. ومشکل خود رامطرح نمایید تا ثبت وبررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 8 ماه پیش
    سلام خسته نباشید اگر گوشی که با پاسپورت ریجستر شده یعنی ریجستر مسافری شده رو از شخصی بخریم و انتقال مالکیت بزنند برای بنده مشکلی پیش میاد؟ یعنی گوشی قطع میشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه مسافری جهت استفاده غیرتجاری وارد کشور شده و درصورت احراز تخلف مسدود خواهدشد در صورت خریداری مسئولیت احتمالی به عهده خودتان می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پارسا احمدی راد · 8 ماه پیش
    سلام
    بنده خرداد ماه گوشی خریداری کردم (گوشی نو میباشد) و هنگام خرید فروشنده سیم کارت بنده را به عنوان مالک دستگاه در همتا ثبت کرد و پیام تایید همتا را نیز دریافت کردم ... متاسفانه امروز پیامکی حاوی "این دستگاه متعلق به شخص دیگری است.به علت استفاده همزمان ... " دریافت کردم . علت چیست و چه کاری باید انجام دهم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن مکی · 8 ماه پیش
    باسلام دستگاه مودم gsm خریداری نموده ام چند روزبعداز استفاده غیر فعال شده برای ثبت نام اقدام کردم به نام شماره دیگری ثبت شده برای فعال شدن دستگاه جه باید کرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام

      مودم هنوز مشمول طرح نشده است.لطفا شناسه 15 رقمی دستگاه رایادداشت نمایید وبا شماره 096366 (مرکزتماس ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید ومشکل خود رامطرح نمایید تا ثبت وبررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا مقدسیان · 8 ماه پیش
    سلام. من گوشیه خودمو میخوام بدم مادرم. حالا هر چی گزینه انتقال مالکیت و میزنم پیام میاد گزینه صحیح انتخاب نکردید. باید چه کار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام

      از طریق وب سایت همتا اقدام نمایید و باز هم موفق نشدید با همتا تماس برقرار نمایید تا بررسی شود شماره تماس همتا:096366
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا بامداد · 8 ماه پیش
    با سلام
    من یه گوشی خریدم صاحب قبلیش نمیدونه گوشی با کدوم سیمکارتش رجیستر شده، از کجا میشه فهمید گوشی با کدوم شماره سیمکارت رجیستر شده.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام

      اگر دستگاه مالک قبلی نداشته باشد میتوانید باشماره سیم کارتی که درحال حاضر روی دستگاه استفاده میکنید وارد سایت همتا بشوید.درقسمت وضعیت شناسه دستگاه، imei گوشی خود راوارد نمایید شماره سیم کارت قبل را به شما نمایش میدهد. برای انجام فرایند انتقال مالکیت آموزش انتقال مالکیت رادرلینک روبرو مطالعه نمایید.http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود مشهدی · 8 ماه پیش
    سلام خسته نباشد من با کدملیم و پاسپورتم گوشی ریجستر کردم خرداد ماه امسال . الان پاسپورت دیگری دارم میشه امسال یه گوشی دیگه ریجستری مسافری ثبت کنم با پاسپورت جدید یا خیر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام

      هر شخص در سال تنها میتواند یک دستگاه ثبت نمایید اگر بازه زمانی یکسال سپری شده باشد بله میتوانید پرداخت را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا سهرنی · 8 ماه پیش
    چرا ثبت نام از طریق کد ملی میسر نیس
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام

      اگر خطایی دریافت میکنید لطفا جهت بررسی با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا سهرنی · 8 ماه پیش
    با سلام من موبایلم با شماره تلفن شخص دیگه ایی ۴ سال کار میکرد و شماره تلفن به نام من نبوده الان انتن گوشیم که واگذار کردم به کس دیگه ایی رفته سیمکارتمم در دسترسم نیس واقعا الان من دچار ضرر شدم با این طرحتون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      باسلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نرگس · 8 ماه پیش
    باسلام

    من گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو رو خریداری کردم، ولی وقتی imei اش رو وارد می کنم میگه مدل و برند دستگاه شما در سامانه تعریف نشده
    باید چه کار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      باسلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 8 ماه پیش
    سلام یع خط داشتم از قبل گوشیم با اون شماره ریجستری شده.الان اون خط سوخته و یه خط جدید گذاشتم روش اما پیام اومده تغییر ماکیت بدی.خطم قبلیم به نام یکی دیگه بود الان سوخته باید چجوری تغییر مالکیت بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      سلام وقت بخیر اگر سیم کارتی که با آن توانایی مالکیت وجود دارد سوخته است و امکان دسترسی به آن هم وجود ندارد فعلا راهکاری از سمت همتابرای این موضوع ارائه نشده است .