شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید ابراهیمی · 7 ماه پیش
    باسلام پیامک هشدار برای من ارسال شده کد دستوری را شماره گیری کردم اما پیغام میدهد که روی شبکه ثبت نشده یا بهتر بگم آنتن گوشیم رفت لطفا راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر برای انجام فرایند های سامانه همتا میتوانید سیمکارت خود را روی گوشی فعال دیگری قرار دهید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد · 7 ماه پیش
    با سلام
    مهلت فعال سازی از اولین زمانی که سیم کارت وارد گوشی میشه چند روز می باشد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر این مدت زمان ده روز می باشد چنانچه از این بازه زمانی بگذرد و دستگاه غیر فعال گردید میتوانید فعال سازی را با دستگاه فعال دیگری انجام دهید سپس گوشی خود را خاموش و روشن کنید تا فعال گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 7 ماه پیش
    سلام ببخشید برای سیم کارت دومم فقط اخطار اومده بود باید چیکارش کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر به صفحه پیامک های هشدار مراجعه کرده و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.
      http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسام · 7 ماه پیش
    سلام من گوشی دست دوم گرفتم فروشنده هم در دسترس نیست کد فعال سازی رو باید چه جوری بگیرم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی کارکرده در حضور فروشنده الزامی است لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهمان · 7 ماه پیش
    با سلام
    اگر گوشی تلفن همراه مان خراب شود و آن را دور بیندازیم، برای جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی، چگونه میتوان اطلاعات رجیستری آن را از سامانه پاک کرد؟
    با سپاس فراوان
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر امکان حذف اطلاعات در سامانه همتا وجود ندارد .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Pooria · 7 ماه پیش
    سلام وقت بخیر،،، ببخشید من ی گوشی نوکیا ساده از دست فروش گرفتم،گوشی کارتن و کد داره ولی خب اصلا نمیدونم شماره و صاحب قبلیش کی بوده و اون دست فروش هم در دسترسم نیست...الان گوشی غیرفعال شده، ایا میشه کاری کرد؟؟؟ ممنون از وقتی که میذارید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش گوشی الزامی است لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بابک · 7 ماه پیش
    سلام
    من از گوشیم از قبل از طرح رجیستری استفاده میکردم و الان چند ساله بدون رجیستر کردنش هیچ مشکلی نداشتم. اما امروز که یه سیم کارت جدید گذاشتم رو گوشی و درش آوردم، پیام اومد دستگاه ثبت نشده و تا یک ماه دیگه سرویس نمیگیره.
    نمیدونم چرا بعد از چن سال و در صورتی که قبل از طرح رجیستری گوشیرو داشتم الان این مسئله درست شده. در ضمن من کد imei هم وارد کردم و میگه قانونی نیست.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با سیم کارتی که قبل از طرح رجستری بر روی دستگاه مربوطه استفاده می کردید، فرآیند افزودن دستگاه را انجام دهید.
      آموزش افزودن دستگاه: http://hmti.ir/03
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    fateme_hyt · 7 ماه پیش
    سلام وقت بخیر ببخشید من تقریبا 1ماهو 20 روز پیش یک گوشی سامسونگ خریدم موقع ثبت مالکیت شماره کس دیگه ای رو دادم که سیمکارتش دست من بود الان میخوام انتقال بدم به سیمکارتی که به نام خودمه کد*7777# رو هم زدم شناسه های IMMI رو هم دارم ولی دقیقا نمیدونم چیکار کنم که انتقال بدم میشه راهنمایی کنید؟؟؟؟ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا جهت انجام انتقال مالکیت همین صفحه را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین · 7 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    آیامی توانیم گوشی مسافری انتقال مالکیت کنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، بله؛ می توانید فرآیند انتقال مالکیت را به هر سیم کارتی که تمایل دارید انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Hamid · 7 ماه پیش
    سلام
    وقتی میخوام انتقال مالکیت بدم مینویسه دستگاهی ثبت نشده
    وقتی افزودن دستگاه رو میزنم
    IMI رو میخواد

    چطوری میشه کد imi رو گرفت؟اصلا این روشش هست،؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، کد IMI را با شماره گیری کد دستوری #06#* با دستگاه مربوطه دریافت نمایید. جهت فرآیند افزودن دستگاه لطفا به صفحه http://hmti.ir/03 رامطالعه فرمایید و بعد انجام افزودن دستگاه، نسبت به ثبت انتقال مالکیت اقدام کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 7 ماه پیش
    برای انتقال مالکیت، سیم کارت خریدار باید روی گوشی خریداری شده باشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، خیر؛ می توانید با سیم کارت مالک دستگاه، فرآیند انتقال مالکیت را با دستگاه دیگری انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    zeinab soltani · 7 ماه پیش
    سلام،وقتتون بخیر
    من گوشیم روی سیم کارت یکم ثبت شده
    میتونم الان انتقال مالکیت بدم برای خط دومم؟
    یعنی میخوام کلا خط۱ رو دیگه استفاده نکنم
    امکانش هست؟مشکلی پیش نمیاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، خیر مشکلی ایجاد نمی شود؛ می توانید فرآیند انتقال مالکیت را برای هر سیم کارتی که تمایل دارید انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعیدی · 7 ماه پیش
    سلام. آشنایی گوشی مسافری اوردن و به اسمه خودشان رجیستر و فعال سازی کردن. الان گوشی رو به من هدیه دادن من سیم کارته خودمو در دستگاه گذاشتم هیچ پیامکی برایم نیامد. ایا باید انتقال مالکیت بدهم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا فرآیند انتقال مالکیت بر اساس مطالعه همین صفحه انجام دهید تا مالکیت دستگاه برای شما ثبت گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی گیلانی · 7 ماه پیش
    سلام
    میتونم رجیستری گوشی ک الان دست دو خودم نیست غیر فعال کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، این مورد از سمت همتا قابلیت پیگیری ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    aref shekari · 7 ماه پیش
    سلام خسته نباشید .من یه گوشی گرفتم ،گوشی قبل از زمان رجیستری بوده ولی انتقال مالکیت نداره یعنی رو یه خطی ک الان خاموشه فعاله،ولی با هر سیمی گوشی کار میکنه مدت زیادیه و هیچ مشکلی هم نداره،بنظرتون گوشی دیگه از کار نمی افته؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سهراب · 7 ماه پیش
    سلام
    آیا هزینه ی انتقال مالکیت گوشی رجیستر شده به اندازه ی هزینه ی همون رجیتسر کردن ابتدایی هست یا کمتر هست ؟؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید الزامی است و هزینه ای به دنبال ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سجاد · 7 ماه پیش
    سلام.من برد گوشیم سوخت و چون تو بازار کمیاب بود مجبور شدم یک برد بخرم که آنن نداره و نمیشه زنگ یا پیام داد و مشکل داره.یعنی imei نداره.من اگه بخوام درستش کنم باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت پیگیری به تعمیرکار دستگاه خود مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 7 ماه پیش
    سلام و وقت بخیر
    گوشی خریداری کردم ک ن سیم کارتی ک موبایل باهاش ریجستری شده و راه اندازی شده هست نه مشخص به نام کی بوده.کارتن و IME موجود.چطور بدون صاحب اصلی و قلبی میتونم انتقال به خط خودم بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است و صرفا با سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد.لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید.
      چنانچه همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      میتوانید صفحه " عدم شناخت مالک قبلی " را مطالعه کنید.http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سوسن · 7 ماه پیش
    سلام
    چطور میتونم بدون انتقال مالکیت رجیستری گوشی رو قطع کنم
    گوشیمو فروختم خریدار انتقال مالکیت انجام نداده و سیم کارت خودشم گذاشته روش بدون اینکه قطع بشه الان مدتیه داره باهاش کار میکنه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر امکان غیر فعال کردن گوشی در سامانه همتا وجود ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میثم · 7 ماه پیش
    سلام من تبلتی رو خریداری کردم که قبلا با شماره ای روشن شده و در سامانه همتا ثبت شده من الان باید انتقال مالکیت انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر ساعت های هوشمند مشمول طرح رجیستری نمی باشند لطفا صفحه تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/date
      در صورتی که در پاسخ استعلام اصالت ذکر شد مشمول این دوره از طرح همتا نمی باشد نیازی نیست فرایندی انجام دهید در غیر اینصورت جهت بررسی شناسه های دستگاه را یادداشت کرده و با سامانه همتا 096366 تماس برقرار کنید.
      آموزش استعلام اصالت دستگاه : http://hmti.ir/04