آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پیمان علیزاد · 6 ماه پیش
    سلام
    من سیمکارتی که گوشیم با اون رجیستری شده بود رو گم کردم یعنی سوخته.حالا وقتی بخام گوشی رو بفروشم چطور به خریدار انتقال مالکیت بدم؟الان وقتی سیمکارت جدید وارد میکنم همتا پیام میده که این دستگاه با شماره فلان ثبت شده.تکلیف من چیه؟ممنون میشم پاسخ بدید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام وقت بخیر.

      با مراجعه به دفاتر پیشخوان سیم کارت مورد نظر را مجدد در یافت نمایید در صورتی که اپراتور اعلام کند سیم کارت سلب امتیاز شده است و واگذار نشده است منتظر راهکار بمانبد اما در صورتی که واگذار شده باشد با شماره تماس بگیرید در صورتی که پاسخگو بودند و همکاری نکردند با سامانه همتا 096366 تماس بگیرید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضاریگی · 6 ماه پیش
    سلام یک گوشی دست دوم خریدم امارمزفروشنده راندارم چطورمیتونم فعالش کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام

      سوال شما مبهم میباشد لطفا سوال خود را واضح تر مطرح نماید یا با سامانه همتا096366تماس حاصل فرمایید تا بررسی بیشتر انجام شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید ریگی · 6 ماه پیش
    سلام

    من گوشی نو خریدم فروشنده انتقال نداده منم فراموش کردم حالا یه شهر دیگری هستم به فروشنده دسترسی ندارم لطفاً راهنمایی کنید ممنونم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام وقت بخیر.لطفا با سامانه همتا096366تماس حاصل فرمایید تا بررسی بیشتر انجام شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عیسی مهرعلی · 6 ماه پیش
    سلام.یک گوشی دست دوم خریداری کردم.هرچقدر کل فعالسازی روی کارتن که از فروشنده گرفتم.میزنم.درنهایت میگه.این شناسه متعلق به دستگاه شما نیست.....چکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    داود · 6 ماه پیش
    باسلام
    در هنگام انتقال مالکیت اگه بعد از دریافت کد فعالسازی از طرف خریدار، فعالسازی انجام نشه آیا دچار مشکل قطعی آنتن میشویم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام در صورتی که شناسه دستگاه روی دستگاه های دیگر تکثیر شده بله موظف هستند خریداران سریعا فعال سازی کنند .با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کبیری · 6 ماه پیش
    میخوام یه گوشی کارکرده بخرم که قبل از طرح رجیستری سیم کارت مالک داخلش بوده و تو سامانه هم به نام مالک ثبت شده ولی اون سیم کارت فعلا دست فروشنده نیس تا از اون طریق انتقال مالکیت گوشی رو بده,را حل چیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام

      نباید دستگاه خریداری گردد چون مالکیت مشخص نیست و در بروز هر گونه مشکل مسولیت با خودتان میباشد.باشماره سیم کارتی که درحال حاضر روی دستگاه استفاده میکنید وارد سایت همتا بشوید.درقسمت وضعیت شناسه دستگاه، imei گوشی خود راوارد نمایید شماره سیم کارت قبل را به شما نمایش میدهد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین زین الدین · 6 ماه پیش
    با سلام تلفن همراه دسته دوم گرفتم و از سامانه همتا اطلاعی نداشتم و انتقال مالکیت صورت نگرفت و الانم دسترسی به فروشنده گوشی ندارم و سیمکارتی که گوشی باهاش ثبت شده وقتی زنگ میزنم میگه اشتباه است. لطفا راهنمایی کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام .انتقال مالکیت در هنگام خرید و فروش دستگاه الزامی است .با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن زارع · 6 ماه پیش
    سلام از چه طریق میتوان متوجه شد که گوشی با چه سیم کارتی فعال شده است؟یعنی اینکه الان من گوشی خودم انتن نداره اما همش گوشی دست خودم بوده میخوام بدونم چطوری میتونم متوجه بشم با شماره ی چه کسی یا کدم یکی از خط هام فعال شده است ممنونم اگه راهنمایی کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 6 ماه پیش
    با سلام

    گوشی نو را از فردی خریده ام . ایشان رجیستری را با شماره سیم کارت خودش انجام داده است اما وقتی با شماره سیم کارت خودش در گوشی خودش می خواهد انتقال مالکیت را انجام دهد پیغام می آید شما هیچ IMEI ثبت شده ای ندارید.ضمنا به گوشی نویی که از ایشان خریدم پیغام رجیستری آمده ولی پیغام داده که فعالسازی هنوز انجام نپذیرفته
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جواد قادری · 6 ماه پیش
    سلام ببخشید برای مودم های همراه هم آیا انتقال مالکیت لازم هست ؟ یا شامل طرح رجیستری نیستن ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام

      مودم هنوز مشمول طرح نشده است.لطفا شناسه 15 رقمی دستگاه رایادداشت نمایید وبا شماره 096366 (مرکزتماس ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید ومشکل خود رامطرح نمایید تا ثبت وبررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پریاقادری · 6 ماه پیش
    درمواردی که سیم کارت ب علت عدم استفاده ازسوی مرکز به شخص دیگری واگذارشده برای انتقال مالکیت گوشی ای که سابقاان سیم کارت درونش بودهوچ بایدکرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام.
      برای سیم کارت های سلب امتیاز شده باید منتظر راهکار بازیابی در سامانه همتا باشید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سمیه · 6 ماه پیش
    سلام

    من برای گوشی که خریداری کردم انتقال مالکیت توسط فروشنده انجام نشده در واقع سیم کارت همراهمنبود ولی راحت فعال شد سوال من این است ایا به نام من ثبت شده یا لازم است که برای انتقال مالکیت از طریق فروشنده اقدام کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام وقت بخیر .
      انتقال مالکیت در هنگام خرید و فروش دستگاه الزامی است. در صورتی که انتقال مالکیت انجام نشده حتما انتقال مالکیت صورت بگیرد .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهار نصیری پور · 6 ماه پیش
    بعد از اینکه کد از طریق پیامک برام ارسال شد باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      باسلام
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نجفی · 6 ماه پیش
    این قسمت آخری فعال سازی توسط خریدار را بیشتر توضیح بدید .
    خریدار باید کد فعال سازی را کجا وارد کند؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام.
      برای دستگاه های اکبند که دارای کارت گارانتی هستند کد فعال سازی روی کارت گارانتی است و برای دستگاهی مسافری کد فعال سازی وارد کارتابل شماره سیم کارت ثبت کننده است .در صورتی که دستگاه دست دوم است کد فعال سازی بعد از انتقال مالکیت به شماره مقصد پیامک میشود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاسینی · 6 ماه پیش
    سلام. من از ابتدا این گوشی دست خودم بوده. یک سیم کارت دارم. برای من مسیج اومده که مالک دستگاه شخص دیگریست. من با شماره 7777 تماس گرفتم و با انتخاب گزینه انتقال مالکیت و همینطور گزینه افزودن دستگاه، کدی imei که برام مسیج شده بود رو وارد کردم اما بهم پیام داد که شناسه دستگاه، متعلق به شما نیست. لطفا راهنمایی بفرمایید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام.
      لطفا پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEI های گوشی خود، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Killer · 6 ماه پیش
    با سلام من یک گوشی دست دوم خریداری کردم بعد ی هفته یک پیام از سامانه همتا دریافت کردم الان گوشیم آنتن نمیده. نه انتقال مالکیت میشه نه فعال سازی صورت می‌گیرد . لطفاً راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام.
      لطفا پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEI های گوشی خود، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهزادملکی · 6 ماه پیش
    سلام، من 80روز پیش خارج از کشور بودم امکانش هست که بتونم یک گوشی رجیستر کنم؟ حداکثر فرصت برای رجیستری چند روز است؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مینا یاسی · 6 ماه پیش
    سلام کد یکبار مصرف واز کجا بیارم ؟ اگه دسترسی به فروشنده نداشته باشم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام.
      لطفا به صفحه «آموزش فعال سازی دستگاه» مراجعه کرده و کادر آبی رنگ با عنوان «کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم» را به دقت مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 6 ماه پیش
    سلام.
    آقا ممنون با راهنمایی های مفیدتون6 ماه اسیر نداشتن کد بودم ونمیتونستم از گوشی استفاده کنم.با کمک شما مشکلم حل شد.
    بازهم تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام

      خواهش میکنم وظیفه ما کمک کردن به شماس برای حل مشکلاتون.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عرفان · 6 ماه پیش
    سلام
    من هیچ سیم کارت دیگری درون گوشی خود قرار ندادیم اما الان پیامی اومده و میگه باید انتقال مالکیت انجام دهید. منظور چیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام وقت بخیر.لطفا پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEI های گوشی خود، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا بررسی گردد.