شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ارین · 7 ماه پیش
    سلام من‌ یه گوشی با کارتون و گارانتی خریدم چون‌ ال سی دی شکسته بود انتقال مالکیت انجام ندادم به اون کسی که گوشی رو خریدم جواب نمیده پیام میده مگه سیم کارتم دایورت است چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نقیب · 7 ماه پیش
    سلام گوشی صفر خریدم ولی این گوشی برای یک شماره ناشناس ثبت مسافری شده است تکلیف چیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    انور · 7 ماه پیش
    سلام بنده گوشی بلاک بری خریدم کسی گوشی به اسم اون شمارش خاموش بعد بنده شماره پرونده 6 رقمی هم دارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 7 ماه پیش
    سلام، خسته نباشین، من میخوام سیمکارت گوشیمو عوض کنم، میخواستم بدونم بازم باید فرایند انتقال مالکیت رو انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با جا به جایی سیمکارت پیامک با مهلت قطع دریافت می کنید فرایند انتقال مالکیت ضروری می باشد در غیر اینصورت نیازی نیست اقدامی انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Negin · 7 ماه پیش
    سلام
    پیامک همتا قبلا برای من اومد بعد من گوشیمو روی سیم کارت همراه اولم ثبت کردم و مشکل برطرف شد ولی بعد از چن مدت امروز دوباره پیامک اومد ولی ایندفه خط رایتلم مسدود شد
    الان باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عارف حردانی · 7 ماه پیش
    سلام من یک موبایل سامسونگ دارم قبل رو یک خط کار میکر قبل اینک طرح ریجستری بیاد گوشیم رو سیمکارت کار میکرد بعد ریجستری هم فعال بود بعد سیمکارتم یک طرفه شد یک سیمکارت دیگه گرفتم بعد یمدت گوشیم انتن نداد الانم رفتم سیمکارت قبلیم رو گرفتم ولی بازم انتن نمیده میشه راهنمایم کنید
    ضمنان من اصالت گوشی رو گرفتم گفته این دستگاه قانویه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام

      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عرفان مهرجو · 7 ماه پیش
    سلام من یک گوشی برام از المان فرستادن سیمکارت مالکش شماره المان هست میشه انتقال مالکیت بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی صمدی · 7 ماه پیش
    سلام میخواستم بدونم گوشیم برا کی هست چجور باید شمارشو پیدا کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی رضایی · 7 ماه پیش
    سلام می خوام یک گوشی بخرم هیچی لوازم نداره جعبه هم نداره فقط خود گوشی موجود هست از کجا بفهمم گوشی سرقتی هست یا نه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر برای استعلام گوشی های سرقتی از سمت مراجع قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    معین قلی زادگان · 7 ماه پیش
    سللام من می خوام یک گوشی بخرم که جعبه ولوازم هیچی نداره فقط خود گوشی است فقط فروشنده گفته که برات انتقال مالکیت می زنم گوشی برند سامسونگ2018 A6 هست من موندم بخرم یانه چون می ترسم سرقتی باشه ولی انتقال مالکیت داره نظر شما چیه بخرم یا نه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      باسلام
      ضرورت انتقال مالکیت در خریدو فروش الزامیست لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت بگیرید
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه
      http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Xerxes · 7 ماه پیش
    سلام خسته نباشی من گوشی رو صفر خریدم ولی تا سیم کارت انداختم پیامی آمد مبنی بر اینکه این دستگاه با سیم کارت دیگه ای ثبت شده می خواستم بدونم آیا این دستگاه دست دوم است و دروغ گفته اند که کار نکرده است ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 7 ماه پیش
    سلام شماره کامل مالک روبفرستین برای کسی که خط جدیدمیندازه تماس بگیرم انتقال بده.ازکجا پیداکنم مالک رو...
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      همتا اجازه دادن شماره مالک دستگاه را به شما ندارد. لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید. درصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فلاحتی · 7 ماه پیش
    سلام ، من گوشیa50 سامسونگ ، ۴ روز خریداری کردم ، اس ام اس از همتا برام اومده که نوشته مالک گوشی خط دیگه ای به جز خط خودم هست ، مشکلی داره یا با انتقال درست میشه، ?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش در حضور فروشنده الزامی است در غیر اینصورت دستگاه را به فروشنده عودت دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد موسوی · 7 ماه پیش
    تا چه حدی شماره میاد که بتونم حداقل شناسایی بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر با قرار دادن سیمکارتی روی دستگاه شماره مالک با سه رقم مخفی برای شما ارسال می گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد موسوی · 7 ماه پیش
    چند رقم بدردم نمیخوره من میخوام بش زنگ بزنم انتقال بده شماره کاملشو چطور گیر بیارم فکر کنم مغازه دار به نام خودش زده من که نمیتونم حالا یه سره از اصفهان پاشم برم تهران که

    امیدوارم با تماس حل بشه راه حلی میدونید در ضمن اگه از انتقال خودداری کرد چه کنم من سند خریدشم دارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      همتا اجازه دادن شماره مالک دستگاه را به شما ندارد. لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید. درصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد موسوی · 7 ماه پیش
    سلام من الان نمیدونم گوشیم رو کدوم سیم کارت فعال شده چه جوری اون خطو پیدا کنم که انتقال بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، سیم کارت جدید که تا به حال روی دستگاه قرار نگرفته ، قرار دهید تا از طرف سامانه همتا پیامک دریافت کنید. داخل پیامک چند رقم شماره مالک را میتوانید مشاهده کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سوگند · 7 ماه پیش
    سلام
    من دو تا سیم کارت داشتم و رو یکیش ریجستری کردم حالا اون توسط اپراتور سوخته من چه طور میتونم به اون سیم کارت انتقال بدم مالکیت گوشیم رو؟
    ممنون میشم زودتر جواب بدین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام فرایند انتقال مالکیت الزاما از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد به اپراتور جهت دریافت سیمکارت مراجعه کنید در غیر اینصورت در حال حاضر راهکاری وجود ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سودا مطلبی · 7 ماه پیش
    من گوشیم رو دست دوم خریدم. از طریق دیوار... حدود دو سال پیش بوده و الان شماره اون فرد رو ندارم. فقط جعبه گوشی دارم. چیکار کنم؟
    اگه نتونم اون شخص رو پیدا کنم چه راهی داذم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، باشماره سیم کارتی که درحال حاضر روی دستگاه استفاده میکنید وارد سایت همتا بشوید.درقسمت وضعیت شناسه دستگاه، imei گوشی خود راوارد نمایید شماره سیم کارت قبل را به شما نمایش میدهد. برای انجام فرایند انتقال مالکیت آموزش انتقال مالکیت رادرلینک روبرو مطالعه نمایید.http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ایمان میرزائی · 7 ماه پیش
    سلام
    چطوری بفهمیم که گوشی تحت مالکیت کدام سیم کارت می باشد؟؟؟
    باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، سیم کارت جدید که تا به حال روی دستگاه قرار نگرفته ، قرار دهید تا از طرف سامانه همتا پیامک دریافت کنید. داخل پیامک چند رقم شماره مالک را میتوانید مشاهده کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    معین قلی زادگان · 7 ماه پیش
    سلام شما راه حل دادین که وضعیت شناسه ولی اخطار داد که تحت مالکیت کسی است من می خوام ببینم شماره سیم کارت قبلیم که برای اولین بار این گوشی رو از گوشی فروشی خریدم چی بوده چون می خوام به کسی بفروشم شماره سیم کارت که فروشنده ای که ازش خریدم وبرام مالکیت زد چی بوده چون فراموش کردم لطفا خیلی سریع به کمکم بیاین ممنون وسپاس گزارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.