آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرجان · 6 ماه پیش
    سلام. من برد گوشیموعوض کردم ویه پیغام انتقال مالکیت برای من اومد که دو روز فرصت داد ومن نتونستم اینکارو تواین دوروز انجام بدم والان تو گوشی من سیمکارت دیگه کار نمیکنه وهر جا می برم دوماه درگیره سایت همتاست که باز نمی کنه من الان نمیدونم چیکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرجان · 6 ماه پیش
    سلام. من برد گوشیموعوض کردم ویه پیغام انتقال مالکیت برای من اومد که دو روز فرصت داد ومن نتونستم اینکارو تواین دوروز انجام بدم والان تو گوشی من سیمکارت دیگه کار نمیکنه وهر جا می برم دوماه درگیره سایت همتاست که باز نمی کنه من الان نمیدونم چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام
      بهتر است شما شناسه های دستگاه خود را از کد دستوری #06#* یادداشت فرمایید و برای راهنمایی بیشتر با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی بیگ‌زاده · 6 ماه پیش
    سلام یه سیم کارت سابق تو گوشی داشتم بعدش چند تا خط عوض کردم برای رجستری شماره ای که قبلا فعال کرده بودم رو میخواد و نتونستم بفروشم چطور میتونم اون شماره پیدا کنم محبت کنید راهنمایی کنید سپاس
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام

      باشماره سیم کارتی که درحال حاضر روی دستگاه استفاده میکنید وارد سایت همتا بشوید.درقسمت وضعیت شناسه دستگاه، imei گوشی خود راوارد نمایید شماره سیم کارت قبل را به شما نمایش میدهد. برای انجام فرایند انتقال مالکیت آموزش انتقال مالکیت رادرلینک روبرو مطالعه نمایید.http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    چيا · 6 ماه پیش
    بابا من اين گوشي دو سال پيش خريدممم
    الان يهوي ختم پريده اخه من مالك قبلي اينو از كجا پيدا كنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      باسلام.
      باشماره سیم کارتی که درحال حاضر روی دستگاه استفاده میکنید وارد سایت همتا بشوید.درقسمت وضعیت شناسه دستگاه، imei گوشی خود راوارد نمایید شماره سیم کارت قبل را به شما نمایش میدهد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صالح سرشکی · 6 ماه پیش
    سلام وقت بخیر. من ی گوشی قدیمی دارم که بردش سوخته. میخوام ی برد جدید براش بخرم. فروشنده کارتن برد را ندارد. برای انتقال چه مراحلی باید طی شود؟ آیا خریداری این برد میتواند مشکل ساز شود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام

      سوال شما مبهم میباشد لذا برای راهنمایی بیشتر باشماره 096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه ) تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جعفر پاشازاده · 6 ماه پیش
    من دو سه بار سیم کارتمو با یکی دیگه عوض کردم بدون اینکه انتقال مالکیت بزنم، الان سیم کارتی که میخوام گوشیمو به اون انتقال بدم غیر فعال شده و پیامک فعالسازیو نمیتونم دریافت کنم . لطفا راهنماییم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      لطفا راهنمایی انتقال مالکیت را درلینک زیر مطالعه نمایید.
      http://hmti.ir/06
      درصورتی که سیم کارت داخل دستگاه غیرفعال شده،جهت دریافت پیامک حاوی کدفعال سازی میتوانید سیم کارت راروی دستگاه دیگر قراردهید.
      برای راهنمایی بیشتر باشماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا اسماعیل زاده همد · 6 ماه پیش
    سلام ،من یکی از سیمکارت ها رو عوض کردم و الان کد IMEI هردو سیمکارت عوض شده. متاسفانه نمیتونم کدهای IMEI فعلی رو وارد کنم و پیغام خطا میده ، لطفا منو راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام

      با تغییر سیم کارت شناسه دستگاه عوض نمیشود..با توجه به مبهم بودن سوال شما برای راهنمایی بیشتر با شماره 096366

      تماس حاصل نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان · 6 ماه پیش
    سلام

    من گوشیمو قبل این طرح خریدم و تاحالا این روند ریجستری را انجام ندادم ،آیا الان که میخوام بفروشم باید مالکیت بزنم یا مهم نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      باسلام

      فرایند انتقال مالکیت یک فرایند ضروری هنگام خرید و فروش میباشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صمد · 6 ماه پیش
    ضمنا این شماره تماس 096366 پشتیبانی شما را با هیچ شماره ایرانسل یا همراه اول تماس برقرار نمیشه...خودتون یکبار امتحان کنید...
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      لطفا شماره سیم کارت هایی که دارای مشکل وهمچنین شهرستان خود را اعلام نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صمد · 6 ماه پیش
    سلام چرا گوشی من سیم کارت دیگه ام رو نمیشناسه و در بالا علامت ورود ممنوع نشان میده در حالی که دو سیم کارت مال خودم هست و گوشی را خیلی سال پیش خریدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام
      بهتر است شما شناسه های دستگاه خود را از کد دستوری #06#* یادداشت فرمایید و برای راهنمایی بیشتر با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سارا · 6 ماه پیش
    سلام من سال گذشته ی گوشی خریدم فرداش پس دادم الان گوشی فروشه بهم پیام داده ک گوشی به اسم توعه یه کدبرات میاد که بایدبفرستیش تاانتقال مالکیت صورت بگیره بنظرتون کدو براش بفرستم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام
      بهتر است شما شناسه های گوشی که فروشنده مدعی است به نام شما است یادداشت فرمایید و فرایند انتقال مالکیت را خودتان انجام دهید یا برای راهنمایی بیشتر با شماره 096366 تماس حاصل نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سارا · 6 ماه پیش
    سلام من سال گذشته یه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 6 ماه پیش
    سلام

    گوشیم رو توی سایت فروختم به یه شخص توی شهر دیگه میخوام بدونم باید قبل ارسال گوشی رو ریجستر کنم یا بعد ارسال که گوشی به دست خریدار رسید باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      شما باید گوشی قانونی و دارای کد فعال سازی برای ایشان ارسال کنید .انقال مالکیت الزامی است در هنگام خرید و فروش دستگاه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرجان · 6 ماه پیش
    سلام. من برد گوشیموعوض کردم ویه پیغام انتقال مالکیت برای من اومد که دو روز فرصت داد ومن نتونستم اینکارو تواین دوروز انجام بدم والان تو گوشی من سیمکارت دیگه کار نمیکنه وهر جا می برم دوماه درگیره سایت همتاست که باز نمی کنه من الان نمیدونم چیکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 6 ماه پیش
    سلام.ما گوشی از آشنا به عنوان آکبند گرفتیم.این پیغام که گوشی تحت مالکیت شماره دیگری می باشد آیا لزوما به معنای استفاده شدن می باشد یا می تواند آکبند بوده و فقط به خاطر رجیستری تحت مالکیت شماره دیگری باشد.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      در صورتی که این پیغام را از طریق استعلام اصالت دریافت کرده ایدبه این معنی نیست که دستگاه شماتحت مالکیت شماره ای بوده .اما اگر برای شما این پیغام پیامک شده باید به مالک قبلی جهت انتقال مالکیت مراجعه فرمایید .وجهت راهنمایی بیشتر میتوانید با شماره096366(مرکز تماس طرح ریجستر) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    YASER · 6 ماه پیش
    سلام ببخشید کد یک بار مصرف دستگا یعنی چه؟؟کجاست؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      لطفا به صفحه «آموزش فعال سازی دستگاه» مراجعه کرده و کادر آبی رنگ با عنوان «کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم» را به دقت مطالعه فرمایید.
      برای راهنمایی بیشتر باشماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ایرج · 6 ماه پیش
    باسلام من گوشیم فروختم رفتیم انتقال بدیم مغازه دار دو شماره موبایل اشتباه زد رفت به یک سیم کارت دیگه الان گوشی تحت مالکیت من نیست به اون شماره که انتقال داده شده زنگ میزنم خاموشه چیکار کنیم الان ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام
      لطفا شماره سیم کارت صحیح را روی اسلات دستگاه قرار دهید و با مرکز تماس همتا به شماره 096366 برای ثبت پیگیری دستگاه خود تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 6 ماه پیش
    سلام گوشی من چند وقت پیش خراب شد ایا میتونم شماره ای رو که روی گوشی قبلی ثبت شده بوده روی گوشی جدید هم ثبت کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام
      لطفا شناسه دستگاه از طریق ،کد دستوری ،پشت دستگاه پشت باتری ،وجعبه دستگاه را یادش بفرمایید و با مرکز تماس 096366 تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رها · 6 ماه پیش
    با سلام چرا زمانی که در مرحله وارد کردن IMEI گوشی رو وارد میکنم مینویسه شناسه دستگاه متعلق به شما نیست؟ من این گوشی رو چند سال پیش هدیه گرفتم و دسترسی به مالک قبلی و اطلاعی از او ندارم چیکار باید کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام لطفا از طریق شماره گیری #06#* شناسه (IMEI)دستگاه را یاداشت کنید و جهت برسی دقیق با شماره 096366 تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حاتم حوری · 6 ماه پیش
    سلام گوشی نو خریدم برای اولین بار با سیم کارت مادرم تستش کردم اما الان سیم خودمو میزارم میگه شما مالک دستگاه نیستید چکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام لطفا از طریق شماره گیری #06#* شناسه (IMEI)دستگاه را یاداشت کنید و جهت برسی دقیق با شماره 096366 تماس بگیرید.