شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسلم شکربیگی · 8 ماه پیش
    باسلام و ممنون از پاسخگویی سریع تان
    بنده نمیخوام شکایت کنم نه آدرسی از فروشنده دارم نه شماره ای آیا روشی هست که شماره ی کامل فروشنده را بدست بیارم روش داخل سایتو رفتم میگه در مالکیت قطعی سیمکارت دیگری است و شماره فروشنده رو بهم نمیده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، پیرو صحبت های قبل، دریافت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش ضروری می باشد؛ لطفا جهت دریافت انتقال به فروشنده خود مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علي · 8 ماه پیش
    سلام . مراحل رو كاملا درست تا ٦ انجام دادم و پيامي كه به شماره مقصد مياد اين پيام :"با کدفعالسازی زیر باشماره گیری" چه كنم؟
    يعني برام كد فعالسازي ارسال نشده و نميتونم فعالش كنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر میتوانید با شماره مالک وارد سایت همتا شده در بخش مدیریت دستگاه گزینه تولید کد فعال سازی را انتخاب کنید سپس میتوانید فعال سازی را برای سیمکارت خریدار انجام دهید.
      سایت همتا : www.hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی مطهری · 8 ماه پیش
    سلام می میخواستم گوشی ام رو به برادرم بدم استفاده کنه و سیمکارتش رو بندازه رو گوشی من حالا باید انتقال مالکیت انجام بدم یا اگه انجام ندم مشکلی پیش می یاد؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علي · 8 ماه پیش
    سلام . مراحل رو كاملا درست تا ٦ انجام دادم و پيامي كه به شماره مقصد مياد اين پيام :"با کدفعالسازی زیر باشماره گیری" چه كنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسلم شکربیگی · 8 ماه پیش
    با سلام بنده چند ماه پیش یه گوشی دست دوم خریداری کردم طرف گفت کارای انتقال مالکیتو انجام دادم،سیمکارتم انداختم پیامی برام نیومد الان که سیم کارت دومم رو انداختم پیام هشدار اومده ویه شماره نشون میده که سه عددش مخفیه از روشی که فرمودید رفتم که شماره طرفو کامل بدست بیارم ولی یه خطا میاره که میگه قبلا با استفاده از فرایند فعال سازی تحت مالکیت سیم کارت دیگری است،لطفا راهنمایی کنید که الان باید چیکار کنم ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که فروشنده به شما انتقال مالکیت داده باشد شماره شما به عنوان مالک پیامک میشود.
      در صورتی که دستگاه دارای مالک قطعی باشد دیگر قادر به دریافت شماره مالک نیستید لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید و چنانچه همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد صلاحی · 8 ماه پیش
    سلام من قبلا همتا رو فعال سازی کردم همیشه هم سیمکارت دوم مینداختم پیامک میومد ک مالک این دستگاه شماره تلفن خودم بود ولی این بار بدون این ک سیمکارت بندازم پیامک اومد ک مالک دستگاه شماره تلفن.... است ک من اصلا نمی‌شناختم ب نظرتون چیه ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که شناسه ذکر شده داخل پیامک با شناسه تنظیمات یا کد دستوری متفاوت است شناسه ها را یادداشت کرده و جهت بررسی با شماره 096366 سامانه همتا تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین کرمی · 8 ماه پیش
    سلام من یه گوشی j72017خریدم ازسایت دیوار انتقال مالکیت انجام ندادم پیام همتا نمیادددیگه ام دسترسی ندارم بهش چیکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، دریافت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی می باشد، لطفا جهت دریافت مالکیت دستگاه به فروشنده خود مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جعفری · 8 ماه پیش
    سلام اینجور که مشخصه گوشی منو که از من دزدیدن ب راحتی میتونن رجیستر رو به نام خودشون بزنن/ چون هیچ ارجاعی به شماره قبلی نداره فقط شماره جدید و شماره سریال هم روی خود گوشی هست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر سامانه همتا در زمینه گوشی های سرقتی پاسخگویی ندارد لطفا از سمت مراجع قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 8 ماه پیش
    سلام ببخشيد فروشنده ای که بنده ازشون گوشی گرفتم برای انتقال مالکیت میگه شمارتو فرستادم برای شرکت تاانتقال مالکیت روانجام بده. ایااین درسته وبرای چه‌ شرکتی؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید دستگاه در حضور فروشنده الزامی است ، در صورتی که فروشنده همکاری نکرد امکان ثبت شکایت را دارید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بابک فتحی · 8 ماه پیش
    سلام
    من از ابتدای طرح ریجستری خارج از کشور هستم و گوشی من علارقم اینکه دارای گارانتی اصلی و قانونی وارد شده بوده . اما در شبکه ثبت نیست . چه کاری باید انجام گیرد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر تمامی دستگاه هایی که پیش از شروع طرح با سیمکارتی رویت شده اند قانونی می باشند در غیر اینصورت راهکاری برای استفاده ندارند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یعقوب · 8 ماه پیش
    سلام وقتتون بخیر
    گوشی 2 سیم کارت دارم. گوشی را برای سیم کارت 1 فعال کردم اما هردو شناسه برای سیم کارت 1 فعال شده. برای فعال سازی شناسه دوم برای سیم کارت 2 باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه آموزش فعال سازی مراجعه کنید و کادر " فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی " را مطالعه کنید.
      آموزش فعال سازی دستگاه : http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یعقوب امراللهی · 8 ماه پیش
    سلام. گوشی نو از ***خرید کردم. اما برای افزودن دستگاه، پیام میده متعلق به شما نیست! برای فعال کردن هم کد میخواد

    باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه های آکبند نیاز به فعال سازی دارند در خصوص دریافت کد فعال سازی به لینک " http://hmti.ir/activationcode " مراجعه کرده و مطالعه کنید چنانچه موفق به دریافت کد نشدید جهت پیگیری به فروشنده مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mahtab · 8 ماه پیش
    باسلام.من سیمکارت اولیه رو سوزوندم.حالا میخوام گوشیم رو بفروشم.میگن نمیشه انتقال مالکیت داد.درحالی که سیم کارت دیگه ای رو گوشیم کار میکنه.ایا درسته و چکار باید بکنم که انتقال مالکیت بدم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هراتی · 8 ماه پیش
    سلام من گوشیم بعدی از چند ماه خرید سیمکارت خراب شد وقتی درست کردن IME تغییر کرده بود و داخل پیامکی که از همتا رسید به دستم گفت IME من غیر استاندارد و مالک این دستگاه شماره تلفن دیگری ،الان تاریخ مهلت تموم شده و من نمیتونم از سرویس ها(تماس-پیامک-کد) استفاده کنم.باید چیکار کنم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که برد دستگاه تعویض شده است لطفا صفحه " آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا "را مطالعه کنید. http://hmti.ir/08
      در غیر اینصورت به تعمیر کار مراجعه نمایید و شناسه های قبل از تعمیر را روی دستگاه بازگردانی کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سالم · 8 ماه پیش
    سلام خسته نباشید گوشی من قبل از طرح فعال بوده ولی الان اون اوخط پیشم نیست خط جدید گرفتم لطفا رهنمای کنید چه کار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه تغییر نام سیم کارت داشته اید، لطفا به صفحه «آموزش بازیابی
      اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده» مراجعه نموده و با دقت مطالعه کنید. http://hmti.ir/15
      و در رابطه با سیم کارت جدیدتان چنانچه از همتا پیامکی دریافت کردید لطفا صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهران · 8 ماه پیش
    مطالعه کردم چیزی دس گیرم نشد از شماره فقط میگه ب صورت محدود ...
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی الزامی است لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید.چنانچه فروشنده همکاری نکرد می توانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهران · 8 ماه پیش
    اقا من قبلا گوشیم ب نام یکی دیه ثبت شد و الان. دنبال شماره طرفم گوشیم داره میسوزه چطور پیداش کنم شماره رو کمکم کنید خدایی
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی دارای مالک قطعی باشد با قرار دادن سیمکارت شماره مالک به صورت محدود ارسال میگردد در غیر اینصورت صفحه " عدم شناخت مالک قبلی " را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا م · 8 ماه پیش
    باسلام و خسته نباشيد
    من دوماه پيش گوشيم رو فروختم ، ديروز مغازه اي كه گوشي رو خريداري كرده تماس گرفته با بنده كه يك كد شناسايي روي خط شما اومده برام بخونيد.
    من اينكارو نكردم ، گفتم حضورا ميام اونجا.
    موضوع چي هست و چكار بايد كرد؟
    باتشكر فراوان
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا کد رمز ورود به سامانه همتا را در اختیار شخصی قرار ندهید. ضمن اینکه فرآیند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش دستگاه الزامی می باشد جهت انجام فرآیند به خریدار رجوع کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ندا · 8 ماه پیش
    عذر خواهی میکنم منظورم گوشی بود ، از کجا بفهمیم که گوشی به نام کی خورده ؟ و این ک اگر انتقال مالکیت بدیم ایا شخص مالک متوجه میشه ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه دستگاه دارای مالک می باشد با قرار دادن سیم کارت بر روی آن، شماره مالک به صورت محدود ارسال می گردد. در غیر این صورت لطفا صفحه «عدم شناخت مالک قبلی» http://hmti.ir/09 را مطالعه نمایید.
      ضمن اینکه فرآیند انتقال مالکیت صرفا با شماره مالک امکان پذیر می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ندا · 8 ماه پیش
    سلام. ببخشید از کجا بفهمیم خط به نام کیه ؟