آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمدرضاخیام عابد · 7 ماه پیش
    سلام من گوشی رو دوسال پیش ازدیوارخریداری کردم الآن شماره ای ک بنام شخص فروشنده بود خاموشه و هیچ دسترسی به اون شخص ندارم وخطی ک خاموشه همون خطی هست ک باهاش رجیستر شده.باید چیکارکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      درصورتی که شماره شخص قبلی خاموش است.برای راهنمایی بیشتر باشماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.ومشکل خودرامطرح نماییدتاثبت وبررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد اکبری · 7 ماه پیش
    سلام من یه گوشی جدید خریدم موقع فعال سازی شماره تلفن من یه رقمش اشتباه وارد شده و گوشی برای خط من فعال نشده حالا باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      درصورتی که فعال سازی رابرای شماره دیگری به اشتباه انجام داده اید.برای راهنمایی بیشترباشماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.تاراهنمایی لازم صورت پذیرد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرهاد بهادری · 7 ماه پیش
    سلام من سیم کارت دگیرم رو داخل گوشی قرار دادم و الان 2 دوگشی دارم میخوام انتقال مالکیت انجام بدم ولی پیامی که حاولی کد فعال سازی هستش ارسال نمیشه در ضورتی که IMEI رجیستر شده باید چیکار کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      آموزش انتقال مالکیت رادرلینک زیر مطالعه نمایید.
      http://hmti.ir/06
      درصورتی که بعدازانجام فرآیندانتقال مالکیت ،پیامک کدفعال سازی رادریافت نکردین.برای راهنمایی بیشترباشماره 096366 تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 7 ماه پیش
    سلام و عرض ادب ببخشید خواهر و برادر بنده تلفن های همراهشون رو باهم عوض کردن ایا نیازی هست انتقال مالکیت بدن البته ای گوشی ها حود سه سال پیش خریداری شدند و اون زمان طرح ریجستری نبود خواهش میکنم راهنمایی کنید که ایا نیازی به انتقال مالکیت هست و اینکه اگه اره هزینه ای داره ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      فرایند های سامانه همتا هیچگونه هزینه ای دربرندارد.درصورتی که پیامک بدون مهلت قطع از همتا دریافت کردید نیازی نیست اقدامی انجام دهید.و در صورت دریافت پیامک با مهلت قطع انتقال مالکیت لازم است.درصورتی که خریدوفروش انجام شده است،فرآیند انتقال مالکیت صورت صورت پذیرد.آموزش انتقال مالکیت رادرلینک زیر مطالعه نمایید.
      http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فواد · 7 ماه پیش
    سلام من گوشی جدید خریدم یه هفته داره کار میکنه الان میگه حالت اظطراری میده انتقال مالکیت نزدیم...الان چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام.
      انتقال مالکیت در هنگام خرید و فروش دستگاه الزامی است .لطفا به مالک و فروشنده قبلی مراجعه فرمایید و انتقال مالکیت بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهمان · 7 ماه پیش
    سلام
    اگر سیم کارت ی جدید بر دستگاهی که سالهای قبل خریداری شده و رجیستر بوده نصب شود تکلیف چیست و چه باید کرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام به دلیل نا مشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شما شناسه های دستگاه خود را از کد دستوری #06#* یادداشت فرمایید و برای راهنمایی بیشتر با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی · 7 ماه پیش
    سلام
    ما گوشی سونی Xperia C دارم. با اینکه دو سیمکارته است ولی وقتی *#06# رو میزنم فقط یک کد IMEI میاره، رو قوطی هم برا سیمکارت یک و دو IMEI یه کد مشترک نوشته، انتقال مالکیت هم میزنیم دو کد مختلف میخواد ولی ما فقط یک کد داریم، میشه راهنماییمون کنید؟
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام.
      شناسه های دستگاه شما به صورت یکسان است . برای بررسی دقیق تر لطفا با سامانه همتا تماس حاصل فرمایید .(096366)
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ندا · 7 ماه پیش
    سلام
    من سیمکارتم رو عوض کردم وسیمکارتی ک باهاش گوشیم رجیستری شده دیگه روی گوشیم نیست .لازمه ک برای این موردم من انتقال مالکیت بزنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام
      در صورتی که میخواهید کاملا بلا استفاده باشد لطفا انتقال مالکیت صورت بگیرد که در زمان فروش دستگاه با مشکل روبه رو نشوید . به دلیل نا مشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شما شناسه های دستگاه خود را از کد دستوری #06#* یادداشت فرمایید و برای راهنمایی بیشتر با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 7 ماه پیش
    سلام ببخشید سوالی داشتم
    چن مدت ینی اوایل مهر ماه از یک فروشنده یک دستگا مبوبایل خریدم و الان صاحب مغازه نمیداند از چ کسی خریده است برای دریافت کد و تغییر مالکیت الان باید چیکار کنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام.
      انتقال مالکیت در هنگام خرید و فروش دستگاه الزامی است . فروشنده موظف هستد به شما انتقال مالکیت دهند در غیر این صورت دستگاه عودت داده شود.. به دلیل نا مشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شما شناسه های دستگاه خود را از کد دستوری #06#* یادداشت فرمایید و برای راهنمایی بیشتر با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سجاد مهدوی · 7 ماه پیش
    در ادامه سوال قبل که جواب داده شد:

    پاسخگوی همتا · 1 ساعت پیش
    برای خریدگوشی تلفن همراه داخل کشور بامحدودیت مواجه نیستید.

    سوال مجدد: این یعنی اینکه من نمیتونم 2 تا گوشی مسافری از خارج کشور امسال بیارم که یکیش رو انتقال بدم به یکی از بستگان و یکیش برای خودم بمونه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام
      در مورد تعداد دستگاه ها با گمرک از طریق help.irica.irپیگیری و سوال خود را مطرح کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدحسین عالم شناس · 7 ماه پیش
    سلام، خسته نباشید.
    با توجه به اینکه هر نفر در هر سال فقط یک بار میتونه گوشی به نام خودش رجیستر کنه، در صورتی که مثلا من این ماه یک گوشی بگیرم و بعد انتقال مالکیت بدهم، امسال باز هم میتونم گوشی دیگه‌ای به اسم خودم ثبت کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      برای خریدگوشی تلفن همراه داخل کشور بامحدودیت مواجه نیستید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهنام بیرامی · 7 ماه پیش
    چگونه گوشی خود را ریجستر کنیم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رمضان جامع · 7 ماه پیش
    با سلام من گوشی دست دوم خریدم الان نزدیک یکسال هم از روش گذشته
    با فروشنده هم در تماسم و دسترسی دارم بهشون
    زمانیکه من گوشی رو از فروشنده خریدم چون نمیدونست کدوم سیمکارتش با گوشی رجیستر شده نتونستم بنام بزنم الانم چون زیاد تو این وادیا نیست نمیتونه کمکم بکنه
    الان موندم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      باشماره سیم کارتی که درحال حاضر روی دستگاه استفاده میکنید وارد سایت همتا شوید.درقسمت وضعیت شناسه دستگاه، imei گوشی خود راوارد نمایید شماره سیم کارت قبل را به شما نمایش میدهد. برای انجام فرایند انتقال مالکیت آموزش انتقال مالکیت رادرلینک روبرو مطالعه نمایید.http://hmti.ir/06ا
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کوهیارفرجی · 7 ماه پیش
    سلام من یه گوشی از طریق دیوارخریداری کردم.انتقال مالکیت انجام ندادم و الان سیم انداختم روش میگه مالک دستگاه شما یکی دیگس و بعد ک افزودن دستگاه رومیزنم میگ کدIMEIاشتباس.درصورتی ک از *#06#گرفتمش.تکلیف چیه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      درصورتی که دستگاه را به صورت کارکرده خریداری نمودید.انتقال مالکیت رابایدازشخص فروشنده دریافت کنید.
      برای راهنمایی بیشتر باشماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهنام بیرامی · 7 ماه پیش
    سلام اگر گوشی ریجستر نشده خریداری کنیم چگونه باید آن را ریجستر کنیم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید."
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین حریمی · 7 ماه پیش
    سلام ببخشید من از برنامه دیوار گوشی خریدم انتقال مالکیت برام نداد هیچ راهی نداره انجام بشه در ضمن دستگاه ریجستر شده است
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      سلام وقت بخیر
      انتقال مالکیت در هنگام خرید وفروش دستگاه الزامی است . به دلیل نا مشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شما شناسه های دستگاه خود را از کد دستوری #06#* یادداشت فرمایید و برای راهنمایی بیشتر با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ناصر · 7 ماه پیش
    سلام گوشی من یکی از سیمکارتاش ثبت شده ولی یکی دیگش ثبت نمیشه باید چکارش کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام به دلیل نا مشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شما شناسه های دستگاه خود را از کد دستوری #06#* یادداشت فرمایید و برای راهنمایی بیشتر با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پوریا · 7 ماه پیش
    سلام

    من یک دستگاه گوشی موبایل رو با سیم کارتی که قبلا برای فعال سازی یک دستگاه استفاده شده بود فعال کردم اکنون اجازه بر قراری تماس و ارسال و دریافت پیامک رو ندارم راهنمایی کنید

    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      درصورتی که بعدازفعال سازی دستگاه مشکل برطرف نشده است، لطفا شناسه های دستگاه خود را از کد دستوری #06#* دریافت نمایید و با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.ومشکل خود را مطرح نمایید، تا ثبت وبررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا فرزانه · 7 ماه پیش
    سلام.من دوسال پیش گوشی دست دوم گرفتم از وقتی که این سامانه فعال شده برای من پیامک میومد که باید انتقال بدم اما توجه نمیکردم.الانم سیمکارتم تو گوشیم کار نمیکنه و وقتی به یه گوشی فروشی نشون دادم گفت مربوط به سامانه همتاست.من الان چیکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام
      به دلیل نا مشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شما شناسه های دستگاه خود را از کد دستوری #06#* یادداشت فرمایید و برای راهنمایی بیشتر با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 7 ماه پیش
    من گوشیم رو خاموش کردم و بعد روشن نوشت استفاده غیر مجاز،به زودی خاموش میشود . لطفاً راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام.
      سوال شما مبهم میباشد لطفا در خواست خود را به صورت دقیق تری بیان کنید.