آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی ابراهیمی · 6 ماه پیش
    سلام...یک عدد گوشی آیفون ۷ برام قراره بفرستن از آلمان الان من برای ریجستری اون باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه کرده و تمایل دارید از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایید، باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام کنید
      برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، قسمت «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» را مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه الغوثی · 6 ماه پیش
    سلام..من زمانی که سیم کارتمو خریدم به نام برادرم بود و الان 2 سال و خورده ای هم میشه که من با این خط و گوشی کار میکنم اما به دلیل مشکلی سیم کارتم رو در اوردم و دوباره گذاشتم پیامک هشدار اومد..الان مالکیت گوشی برای منه اما سیم کارت برای برادرم..چیکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      باسلام
      اگر با جابجایی سیمکارت پیامک بدون مهلت قطع از همتا دریافت کردید نیازی نیست اقدامی انجام دهید.و در صورت دریافت پیامک با مهلت قطع انتقال مالکیت ضروری است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد علی نژاد · 6 ماه پیش
    سلام
    من یه گوشی سامسونگ خریدم اما موقع ثبت شماره ام را اشتباه وارد کردم و گوشی به شماره دیگری ثبت شده باید چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام

      اگر برای شماره ای فعالسازی اشتباه داشته اید .سیمکارت صحیح را داخل دستگاه قرار داده و چند تماس برقرار کنید سپس با مرکز تماس همتا با شماره 096366 تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا نصیری · 6 ماه پیش
    سلام...من گوش و وقتی خریدم فروشنده گفت به اسم خودمون ثبت کردیم و گر نه سر ماه شلوغ میشه گوشی نو،الان سوال من اینه که آیا ممکن گوشی نبوده باشه؟؟

    لطف کنین پاسخ دهید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام

      قرار گیری سیمکارتی داخل دستگاه نمی تواند دلیل دست دوم بودن دستگاه باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سامان رهبر · 6 ماه پیش
    سلام من یه گوشی خریداری کرده ام که فروشنده گوشی رو با سیم کارت دیگه ای فعال کرده الان که من میخوام انتقال بزنم یه پیام از همتا میاد که مالک ای imei شما نمی باشید ؟؟؟ پس چطور انتقال بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام

      شما باید به فروشنده مراجعه نمایید تا با سیمکارت مالک برای شما انتقال مالکیت بدهد و اگر موفق به گرفتن انتقال مالکیت نشدید دستگاه را عودت دهید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نگین · 6 ماه پیش
    سلام من گوشیرو خیلی وقته خریدم و وقتی سیمکارت رایتلمو روش گذاشتم مشکلی پیش نیومد و از طرف همتا هم پیامی دریافت نکردم و پارسال سیمکارت همراه اول روش گذاشتم و تا چن روز پیش هم هردو سالم بودن و کار میکردن ولی بعد از دریافت پیام همتا دیگه سیم کارت همراه اولم کار نکرد و کد فعالسازی هم برای هیچکدوم ارسال نمیشه چرا ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام
      لطفا با کد دستوری#06#* شناسه دستگاه ها دریافت کنید و با سامانه همتا ۰۹۶۳۶۶تماس بگیرید تا وضعیت شناسه ها چک و راهنمایی لازم صورت بگیرد
      تشکر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابراهیم دهقان · 6 ماه پیش
    با سلام خدمت شما گوشی نوکیا 1200 نو قراره بخرم آموزش رو هم خومدم من شهراستان هستم گوشی در تهران موجود هست فروشنده در دیوار آگهی زدن که مهلت تست تا یک ماه رجیستر شده هستن سوال اینجاست اگر بخوام استفاده کنم مگر نباید این مراحل طی بشه ؟ پس چرا نوشتن رجیستر شده است ؟ من اگر بخرم به مشکل بر میخورم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام وقت بخیر
      اگر دستگاه کارکرده میباشد انتقال مالکیت ضرورت دارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    A.h.r · 6 ماه پیش
    سلام من یه گوشی Hot wov مدل venus x 17 دارم
    برادم ریجستری کردش و انتقال مالکیت کرده اما نمیدانم
    چرا سیمکارت قطع شد لطفا کمک کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام

      اگر انتقال مالکیت به درستی صورت گرفته اما آنتن دهی ندارید با یادداشت شناسه های دستگاه از طریق کد دستوری *#06# با مرکز تماس همتا 096366تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهمان · 6 ماه پیش
    سلام اگر موقع انتقال مالکیت شماره را اشتباه وارد کنیم حالا باید چکار کنیم ک
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام

      اگر انتقال مالکیت اشتباه صورت گرفته ولی فعالسازی نشده می توان مجدد برای شماره صحیح انتقال مالکیت داد.اما اگر فعالسازی شده است باید شماره صحیح روی دستگاه قرار گیرد و با مرکز تماس همتا 096366تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر م · 6 ماه پیش
    سلام خسته نباشید من دوتا خط دارم ، گوشی م با خط همراه اول م .

    میخواستم بدونم برای اینکه با همون گوشی م از خط دیگه م استفاده کنم چیکار باید انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام

      اگر با جابجایی سیمکارت پیامک بدون مهلت قطع از همتا دریافت کردید نیازی نیست اقدامی انجام دهید.و در صورت دریافت پیامک با مهلت قطع انتقال مالکیت لازم است
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 6 ماه پیش
    سلام من گوشیم ریجستر شدست با یه خط دیگ. الان میخوام فقط سیمو عوض کنم ایا نیاز به انتقال مالکیت هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام

      اگر با جابجایی سیمکارت پیامک بدون مهلت قطع از همتا دریافت کردید نیازی نیست اقدامی انجام دهید.و در صورت دریافت پیامک با مهلت قطع انتقال مالکیت لازم است
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Saeede · 6 ماه پیش
    سلام
    گوشی رو بهم هدیه دادن منم از سامانه همتا سر در نمیاوردم سه سیم کارت انداختم توش دوبار ریست فکتوری کردم
    الان ن اس ام اس همتا دارم و اینکه سیما انتنش قفله چکار باید برای رفع مشکل انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام

      با یادداشت شناسه کد دستوری *#06# و شناسه پشت دستگاه یا جعبه با مرکز تماس همتا096366 تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Abolfazl · 6 ماه پیش
    سلام من چجوری بودنم شماره ثبت شده روی این گوشی چیه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام وقت بخیر

      اگر دستگاه را به صورت کارکرده خریداری نموده اید به فروشنده مراجعه نمایید واگر از ابتدا در اختیار شما بوده است برای راهنمایی بیشتر با مرکز تماس همتا096366تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان انقیاد · 7 ماه پیش
    سلام بعد از گزینه افزودن دستگاه کد 15 رقمی را ارسال میکنم پیام بعدی هم دوباره کد 15 رقمی میخواد که وقتی دوباره همون کد را وارد میکنم میگه تکراریه باید چکار کنم من همین یه گوشی و یک کد را دارم خوب
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام

      اگر دستگاه شما دو سیم میباشد باید از طریق شماره گیری *#06# دو شناسه متفاوت دریافت کنید اما اگر دو تا شناسه یکسان دریافت می کنید با مرکز تماس همتا به شماره 096366تماس بگیرید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ارش حسینی · 7 ماه پیش
    سلام گوشی ساده که اصلا انتن نداره چطور انتقال مالکیت انجام بدیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام

      برای انتقال مالکیت می توان سیمکارت مالک را روی هر گوشی که آنتن داشته باشد قرار داد و فرآیند را انجام داد یا از طریق سایت همتا انتقال مالکیت صورت گیرد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سمیرا · 7 ماه پیش
    سلام. مدل گوشی سامسونگ گرند پریم هست که از عراق برام کادو آوردن چند ماه گذشته من باید چطور فعال سازی کنم ؟ جز رجیستر باید هزینه گمرک هم بدم ؟؟؟ چطور مطمئن بشم هزینه گمرگ پرداخت نشده ؟؟؟؟ لطفا راهنماییم کنید . ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام
      درصورتی که دستگاه را به عنوان گوشی مسافری وارد کرده اید، باید عوارض آن را در سایت گمرک پرداخت نمایید.جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا به قسمت «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Sekhavat mohamadi · 7 ماه پیش
    سلام وقتتون بخیر
    من یک سال پیش یه خط خریدم که به اسمم نبود اون خط قطع شد و بعد از خرید گوشی سامسونگ خط جدید گرفتم که گفتن برای ریجستری باید خط قبلی به اسمت باشه و الان دوروزه که کلن انتن گوشیم رفته میشه لطفا راهنماییم کنین ،?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام وقت بخیر

      اگر سیمکارت شما سلب امتیاز شده و امکان تهیه مجدد آن را ندارید باید منتظر گزینه بازیابی باشید.اما اگر واگذار شده به شخص دیگری با فرد برای انتقال مالکیت به خط جدید تماس بگیرید .برای راهنمایی بیشتر میتوانید با مرکز تماس همتا096366تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمود · 7 ماه پیش
    سلام من کارهایه انتقال مالکیت را موفق انجام میدم ولی موبایلی که باید براش کد فعالسازی از طریق پیامک بیاد. نمیاد چون اصلا شبکه برای آن موبایل از کار افتاده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا شماره سیم کارت خریدار یا مقصد را ب روی گوشی دیگری قرار دهید تا کد فعالسازی ارسال شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Taha taba tabaei · 7 ماه پیش
    عرض سلام و خسته نباشید، یه سوالی داشتم.
    الان از طرف همتا پیامکی به مضمون اینکه باید از خریدار انتقال مالکیت انجام بدید اومده.من تازه این گوشی رو خریداری کردم و آکبند هم بوده. من الان چیکار باید بکنم دقیقا، میشه کمک کنید؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام وقت بخیر اگر دستگاه با کد فعالسازی برای شماره شما فعال گردیده در صورت تعویض سیم کارت پیام انتقال مالکیت بدون مهلت قطع دریافت خواهید کرد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین قلی زاده · 7 ماه پیش
    آیا برای انتقال مالکیت محدودیتی وجود دارد؟
    مثلا 3بار در سال...
    شناسه گوشی من استاندارد نیس و برای استفاده از یه سیم کارت دیگر باید هر دفعه انتقال مالکیت بدم