شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 9 ماه پیش
    سلام من گوشی دسته دو خریدم و نمیدونستم که اصلا ریجستر چی هست حالا میخوام بدونم چجوری میشه شماره مالکش رو گیر اورد تا انتقال مالکیت رو انجام بدیم ادمین جان جواب لطفا
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، درصورتی که مالک نداشته باشد باشماره سیم کارتی که درحال حاضر روی دستگاه استفاده میکنید وارد سایت همتا بشوید.درقسمت وضعیت شناسه دستگاه، imei گوشی خود راوارد نمایید شماره سیم کارت قبل را به شما نمایش میدهد. برای انجام فرایند انتقال مالکیت آموزش انتقال مالکیت رادرلینک روبرو مطالعه نمایید.http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی فخرایی · 9 ماه پیش
    سلام میخوام بدونم مالکیت گوشیم رو چ شماره ای هست باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،درصورتی که مالک نداشته باشد باشماره سیم کارتی که درحال حاضر روی دستگاه استفاده میکنید وارد سایت همتا بشوید.درقسمت وضعیت شناسه دستگاه، imei گوشی خود راوارد نمایید شماره سیم کارت قبل را به شما نمایش میدهد. برای انجام فرایند انتقال مالکیت آموزش انتقال مالکیت رادرلینک روبرو مطالعه نمایید.http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد حسین محمدی · 9 ماه پیش
    سلام
    ببخشید این پیام از سامانه همتا برای من‌جند ماه پیش اومد ولی من چون‌نمی شناختم پشت گوش‌ انداختم و الان گوشی نمیگذاره تماس بگیرم‌به‌هیچ وجه
    گوشی برای پدرم‌ بوده ولی الان دست منه
    من باید چجوری ریجستر کنم‌ گوشی رو .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابوالفضل · 9 ماه پیش
    با سلام
    من گوشی دست دوم خریدم و برای یک سیم کارت کد همتا رو فعال کردم برای سیم کارت دوم هم لازمه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام

      اگر شما مالک دستگاه شده اید و دستگاه تحت مالکیت شماره شما قرار گرفته نیازی به فعال کردن مجدد برای شناسه بعدی را ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جهان میثمی · 9 ماه پیش
    سلام
    گوشی که ازش استفاده میکنم مالک قبلی آن همسرم بوده که الان چندوقته باهاش قهرم و متاسفانه با سیم کارت اون ثبت شده و الان رمز یکبار مصرف رو بهم نمیده. چکار کنم،؟
    سوال دیگه، جدیدا گوشیم آنتن دهی ضعیفی داره در حد یک یا دو خط. این از بابت همتا و عدم انتقال مالکیته؟یا شما کلا آنتن دهی رو قطع میکنید؟
    ممنونم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جهان بابری · 9 ماه پیش
    سلام
    ۱. گوشی که ازش استفاده میکنم مالک قبلی آن همسرم بوده که الان چندوقته باهاش قهرم و متاسفانه با سیم کارت اون ثبت شده و الان رمز یکبار مصرف رو بهم نمیده!تکلیف من چیه؟
    ۲. گوشیم جدیدا آنتن دهی ضعیفی داره در حد یک یا دو خط. این از بابت همتا و عدم انتقال مالکیته؟ یا نه کلا آنتن دهی رو قطع میکنین؟؟
    سپاسگذارم.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ali.i.n · 9 ماه پیش
    سلام .من گوشیم رو یکسال و نیم پیش خریدم .ولی طرف رفت که بیاد.الانم به شماره ای ثبت شده که تا الان خاموشه.طرف رو هم پیدا نمیکنم درضمن کارتن گوشی هم دست خودمه.ولی یه سیمکارتش کار نمیکنه.هرچی هم منتظر شدم یکی سیمکارت رو بخره یا روشن کنه تا بگم مالکیت بزنن،نشد.میشه راهنماییم کنید چیکار کنم؟با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،لطفا شناسه های 15 رقمی دستگاه را یاداشت وبا شماره 096366 تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید قویمند · 9 ماه پیش
    سلام من گوشی تازه خریدم برای انتقال مالکیت به اشتباه شماره دیگه ثبت شده که اون شماره در شبکه همراه اول نیس چیکار میتونم انجام بدم که مالکیت رو برگردونم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، اگر انتقال مالکیت اشتباه صورت گرفته ولی فعالسازی نشده می توان مجدد برای شماره صحیح انتقال مالکیت داد.اما اگر فعالسازی شده است باید شماره صحیح روی دستگاه قرار گیرد و با مرکز تماس همتا 096366تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد شیخ سفلی · 9 ماه پیش
    سلام.من یک گوشی دوسیمکارته داشتم که روی اون،یه سیم کارت رایتل و یه ایرانسل داشتم.گوشیم خراب شد و دیگه روشن نمیشه. یک گوشی از برادرم گرفتم که اونم دوسیمکارته است. سیمکارت رایتلم رو انداختم روش ولی آنتن نمیاد. اس ام اس اومده که باید انتقال مالکیت بدید. ولی گوشیم خرابه نمیتونم انتقال مالکیت بدم.چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، لطفا شناسه های 15 رقمی دستگاه را یاداشت وبا شماره 096366 تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عادل · 9 ماه پیش
    امروز با شماره تلفن و پاسپورت پدرم در سایت گمرک پرداختی عوارض گمرکی رو انجام دادیم و از همتا هم کد فعالسازی اومد. حالا این کد فعالسازی رو میتونم با خط خودم روی این گوشی استفاده کنم و فعالسازی انجام بدم؟ یا باید با خط پدرم فعالسازی در همتا انجام بدم و بعدش انتقال مالکیت بزنم؟ انتقال مالکیت لازمه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، درصورت دریافت کد فعالسازی با هر سیم کارتی که مایل باشید میتوانید دستگاه را فعال کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سروش · 9 ماه پیش
    سلام من گوشیم روی یک سیمکارت فعال شده بود که به خاطر عدم استفاده از اون سیمکارت شرکت سرویس دهنده اون رو سلب امتیاز کرد. الان من باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که سیم کارت سلب امتیاز شده باشد راهکاری وجود ندارد همتا درحال ایجاد راهکار با همکاری اپراتورها برای حل این مشکل می باشد. هر زمان که امکان حل آن ایجاد شد، اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ریحانه · 9 ماه پیش
    سلام من گوشیمو تازه خریدم اما بعداز مهلتی که برای فعالسازی داده شده بود من فهمیدم باید فعالسازی بکنم و خطم قطع شده تو سامانه اومدم و فعالسازی کزدم اما هنوز خطم وصل نشده چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که فعال سازی انجام شده دستگاه را خاموش و روشن کنید طی بازه زمانی کوتاهی مجدد سیمکارت فعال می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه · 9 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    گوشی من هر دو IMEI بنام خودمه
    الان یه پیامکی اومده که مالک دستگاه شماره تلفن دیگری است و اصلا IMEI که تو پیامک هس مال گوشی من نیس و شمارش متفاوته .. این چجوریه یعنی اشتباهی فرستادن؟!!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مریم · 9 ماه پیش
    با سلام گوشی من سرقت شده و دستگاه خاموشه. باتوجه به اینکه سیم کارت دست سارق هست آیا میتونه شناسه دستگاه رو از سامانه همتا بدست بیاره؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، مواردی مانند سرقت را باید از طریق نیروی انتظامی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    N.m · 9 ماه پیش
    سلام اگه مالکیت گوشیم رو انتقال بدم به خط ینفر دیگه و گوشی دست خودم نباشه آیا از طریق اطلاعات و نقطه زنی ردیابی میشه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فربد · 9 ماه پیش
    سلام.

    گوشی 1200 دست دوم با سیم دست دوم دارم. گوشی قبلا با سیم دیگه - که الان ترابرد شده و روی اندرویدم کار می‌کنه - دست خودم بوده. برای این که به معضل برنخورم چه کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عباس · 9 ماه پیش
    سلام
    من گوشیم میخوام انتقال بدم اما چند سال پیش کارتنش انداختم رفته حالا کد روی کارتن ندارم چطوری میتونم انتقال مالکیت بدم

    ممنونم اگه راهنمایی کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرشاد اسکندری · 9 ماه پیش
    با سلام . من امروز اقدام به ریجستری گوشی مسافری خود کردم ولی با پیغام ثبت گوشی دیگری مواجه شدم . در صورتیکه تاکنوم گوشی دیگری را ریجستر نکردم . لطفا راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، در اختیار داشتن کدملی کسی نمی تواند به نام آنها گوشی وارد کند باید شماره همراهی که اعلام می کند نیز مربوط به همان کدملی باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علي · 9 ماه پیش
    با سلام و خداقوت،گوشي كه من خريدم چندوقته انتنش رفته و مالك قبلي هم سيم كارتش سوخته،من از چه طريقي بايد اقدام كنم؟؟
    ممنون ميشم كمكم كنيد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کرکانی · 9 ماه پیش
    با سلام
    آیا امکان ثبت و رجیستر کردن گوشی با پاسپورتی که سفر به کربلا داشته و از مرز زمینی برگشته است وجود دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، بله میتوانید گوشی که وارد کشور شده را ثبت مسافری انجام دهید.