آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صمد · 7 ماه پیش
    سلام چرا گوشی من سیم کارت دیگه ام رو نمیشناسه و در بالا علامت ورود ممنوع نشان میده در حالی که دو سیم کارت مال خودم هست و گوشی را خیلی سال پیش خریدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام
      بهتر است شما شناسه های دستگاه خود را از کد دستوری #06#* یادداشت فرمایید و برای راهنمایی بیشتر با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سارا · 7 ماه پیش
    سلام من سال گذشته ی گوشی خریدم فرداش پس دادم الان گوشی فروشه بهم پیام داده ک گوشی به اسم توعه یه کدبرات میاد که بایدبفرستیش تاانتقال مالکیت صورت بگیره بنظرتون کدو براش بفرستم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام
      بهتر است شما شناسه های گوشی که فروشنده مدعی است به نام شما است یادداشت فرمایید و فرایند انتقال مالکیت را خودتان انجام دهید یا برای راهنمایی بیشتر با شماره 096366 تماس حاصل نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سارا · 7 ماه پیش
    سلام من سال گذشته یه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 7 ماه پیش
    سلام

    گوشیم رو توی سایت فروختم به یه شخص توی شهر دیگه میخوام بدونم باید قبل ارسال گوشی رو ریجستر کنم یا بعد ارسال که گوشی به دست خریدار رسید باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      شما باید گوشی قانونی و دارای کد فعال سازی برای ایشان ارسال کنید .انقال مالکیت الزامی است در هنگام خرید و فروش دستگاه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرجان · 7 ماه پیش
    سلام. من برد گوشیموعوض کردم ویه پیغام انتقال مالکیت برای من اومد که دو روز فرصت داد ومن نتونستم اینکارو تواین دوروز انجام بدم والان تو گوشی من سیمکارت دیگه کار نمیکنه وهر جا می برم دوماه درگیره سایت همتاست که باز نمی کنه من الان نمیدونم چیکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 7 ماه پیش
    سلام.ما گوشی از آشنا به عنوان آکبند گرفتیم.این پیغام که گوشی تحت مالکیت شماره دیگری می باشد آیا لزوما به معنای استفاده شدن می باشد یا می تواند آکبند بوده و فقط به خاطر رجیستری تحت مالکیت شماره دیگری باشد.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      در صورتی که این پیغام را از طریق استعلام اصالت دریافت کرده ایدبه این معنی نیست که دستگاه شماتحت مالکیت شماره ای بوده .اما اگر برای شما این پیغام پیامک شده باید به مالک قبلی جهت انتقال مالکیت مراجعه فرمایید .وجهت راهنمایی بیشتر میتوانید با شماره096366(مرکز تماس طرح ریجستر) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    YASER · 7 ماه پیش
    سلام ببخشید کد یک بار مصرف دستگا یعنی چه؟؟کجاست؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      لطفا به صفحه «آموزش فعال سازی دستگاه» مراجعه کرده و کادر آبی رنگ با عنوان «کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم» را به دقت مطالعه فرمایید.
      برای راهنمایی بیشتر باشماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ایرج · 7 ماه پیش
    باسلام من گوشیم فروختم رفتیم انتقال بدیم مغازه دار دو شماره موبایل اشتباه زد رفت به یک سیم کارت دیگه الان گوشی تحت مالکیت من نیست به اون شماره که انتقال داده شده زنگ میزنم خاموشه چیکار کنیم الان ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام
      لطفا شماره سیم کارت صحیح را روی اسلات دستگاه قرار دهید و با مرکز تماس همتا به شماره 096366 برای ثبت پیگیری دستگاه خود تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 7 ماه پیش
    سلام گوشی من چند وقت پیش خراب شد ایا میتونم شماره ای رو که روی گوشی قبلی ثبت شده بوده روی گوشی جدید هم ثبت کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام
      لطفا شناسه دستگاه از طریق ،کد دستوری ،پشت دستگاه پشت باتری ،وجعبه دستگاه را یادش بفرمایید و با مرکز تماس 096366 تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رها · 7 ماه پیش
    با سلام چرا زمانی که در مرحله وارد کردن IMEI گوشی رو وارد میکنم مینویسه شناسه دستگاه متعلق به شما نیست؟ من این گوشی رو چند سال پیش هدیه گرفتم و دسترسی به مالک قبلی و اطلاعی از او ندارم چیکار باید کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام لطفا از طریق شماره گیری #06#* شناسه (IMEI)دستگاه را یاداشت کنید و جهت برسی دقیق با شماره 096366 تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حاتم حوری · 7 ماه پیش
    سلام گوشی نو خریدم برای اولین بار با سیم کارت مادرم تستش کردم اما الان سیم خودمو میزارم میگه شما مالک دستگاه نیستید چکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام لطفا از طریق شماره گیری #06#* شناسه (IMEI)دستگاه را یاداشت کنید و جهت برسی دقیق با شماره 096366 تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 7 ماه پیش
    سلام
    من گوشیم بردش رو عوض کردم

    الان مالکیت گوشی دست کسی که بردش رو خریدم

    شمارش هم خاموشه الان باید چی کار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام برد خریداری شده شما دست دوم می باشد به همین جهت زمان خریداری و قرار گیری این برد روی دستگاه باید انتقال مالکیت دریافت کنید در غیر این صورت برد آکبند روی دستگاه قرار دهید و فرایند ثبت تعمیری انجام دهید.
      آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا:
      http://hmti.ir/08
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاسین درتاج · 7 ماه پیش
    سلام، من گوشیم دو سیمکارته س، قبل از طرح ریجیستری فعال شده و با شماره سیمکارتی که به نام همسرمه فعال شده، الان رو اسلات دوم یه سیمکارت به نام خودم گذاشتم ولی اخطار قطع داده شده سیمکارت دومم قطع شد. من از طریق سایت همتا انتقال مالکیت دادم، چند دقه درست شد ولی دوباره قطع شده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      باسلام
      برای بررسی انتن دهی دستگاه لطفا imei دستگاه را یاداشت نمایید وبا شماره 096366 تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 7 ماه پیش
    سلام وعرض ادبو احترام من گوشی دست دوم خریدم و تا سیمکارتمو زدم این پیام اومده واسم که مالک این دستگاه شماره تلفن26****093709الان میترسم انتنام بره ونمیدونیم اصلا درستش کنیم تورو قران بیا تو واتساپ واسم درست کنین نمیخام گوشیو از دست بدم 09029627414این شمارمه تو واتساپ منطزرم تورو خدا بیا داداشم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      باسلام
      ضرورت انتقال مالکیت در خریدو فروش الزامیست لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید. درصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mohammad Khalaj · 7 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    من گوشیم رو رجیستر کردم ولی سیم کارت به نام خودم نیست و میخوام سیم کارت رو تغییر مالکیت بدم به نام خودم. خواستم بپرسم مشکلی برای مالکیت دستگاه پیش نمیاد؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Roli · 7 ماه پیش
    سلام
    یکماه قبل من گوشیمو انتقال دادم ولی فرد خریدار بعد از اومدن کد فعال سازی اقدامی نکرده و الان میگه سیم کارتش تو گوشی فعال نمیشه ...خودم خواستم براش فعال کنم ولی بعداز وارد کردن کد فعال سازی اخطار میاد که این گوشی تحت مالکیت این شماره نیست ...الان نه شماره منو قبول میکنه و نه شماره فرد خریدار !!!!الان باید چکار کنیم؟؟؟
    ممنون ...
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      سلام وقت بخیر .لطفا جهت پیگیری مشکل پس از یادداشت15 رقم شناسه imeiهای دستگاه با شماره 096366تماس حاصل نمایید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رحیمی · 7 ماه پیش
    سلام من گوشیمو پنج ساله دارم الان پیامک اومده این دستگاه متعلق به شماره دیگری است ولی سیمکارتم هم همونه یعنی چی آخه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      سلام وقت بخیر .لطفا جهت پیگیری مشکل پس از یادداشت15 رقم شناسه imeiهای دستگاه با شماره 096366تماس حاصل نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهران احمدی · 7 ماه پیش
    با سلام و خسته نباشید من موبایلمو جدیدن نو گرفتم و برای اولین بار روش سیمکارت انداختم از همتا پیامی اومد که صاحب این دستگاه شماره تلفن دیگریست و اینکه مهلت قطع شدن هم نداد من میخواستم بدونم آیا ممکن که بعدن قطع بشه ممنون میشم راهنمایی کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      سلام وقت بخیر

      اگر imei داخل پیامک متعلق به دستگاه شما باشد بنابراین باید به فروشنده مراجعه فرمایید و حتما انتقال مالکیت بگیرید و اگر انتقال مالکیت صورت نگرفت دستگاه را عودت دهید و در صورت امتناع از قبول دستگاه از طریق تعزیرات حکومتی اقدام نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد مجدالدینی · 7 ماه پیش
    سلام روند انتقال مالکیت رو انجام دادم اما بازهم آنتن ندارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      سلام وقت بخیر برای بررسی انتن دهی دستگاه لطفا imei دستگاه را یاداشت نمایید وبا شماره 096366 تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
    سلام

    با شماره گیری *7777# گزینه یک استعلام اصالت بگیرید اگر در جواب استعلام اصالت دستگاه قانونی است با شماره ای که در گمرک ثبت نموده اید وارد سایت همتا شوید ودر قسمت ثبت اطلاعات مسافری کد فعالسازی را دریافت نمایید و از طریق سایت همتا یا با شماره گیری *7777# فعال سازی را انجام دهید.