شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    افشین · 9 ماه پیش
    سلام وقتتون بخیر. من به دلیل شرایط کاریم چندماهی یک بار سیم کارتم رو تعویض میکنم و هر بار که تعویض میکنم نیاز به انتقال مالکیت هست یا نیازی نیست کاری انجام دهم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که در غیر خرید و فروش با جا به جایی سیمکارت پیامک انتقال مالکیت بدون مهلت قطع دریافت می کنید نیازی نیست اقدامی انجام دهید و سیمکارت به نام هر شخصی باشد مشکلی وجود ندارد در غیر اینصورت فرایند انتقال مالکیت برای هر سیمکارتی که روی دستگاه قرار میگیرد الزامی است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Babaei S · 9 ماه پیش
    سلام من یک گوشی خریدم که تو بخش استعلام نگاه کردم نوشته بود گوشی مسافری و گوشی رو فروشنده به من انتقال مالکیت داده که تو اس ام اس نوشه دستگاه با شناسه...برای شماره تلفن... فعال شد
    آیا اگر بخواهم من این گوشی رو بفروشم مشکلی برای من پیش نخواهد آمد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه مسافری جهت استفاده غیرتجاری وارد کشور شده و درصورت احراز تخلف مسدود خواهدشد حق خرید و فروش دستگاه مسافری رو ندارید.در صورت خرید و فروش مسئولیت احتمالی به عهده خودتان می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بیتا · 9 ماه پیش
    سلام خسته نباشید، خواهر من میخواد یه گوشی از خارج از کشور برای من بیاره، میخواستم بدونم بعد از رجیستری از طریق پاسپورت خودش میتونه دستگاه رو به نام من منتقل کنه!؟ انتقال مالکیت چقدر هزینه داره!؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      سلام وقت بخیر فرد مسافر می تواند یک دستگاه با اطلاعات خود برای مصرف شخصی وارد ایران کند و پرداخت انجام دهد.انتقال مالکیت هزینه ای ندارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید حسن اسکندر کاظمی · 9 ماه پیش
    ا سلام و روز بخیر
    برای من پیامی از سرشماره همتا آمده با این مضمون:
    مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است
    اگر دستگاه را خریداری نموده اید ....
    این شماره IME متعلق به بنده نیست و هیچ ارتباطی با من ندارد. اولا منظور این پیام یعنی چه و ثانیا چه کاری می بایست بنده انجام دهم تا مشکلی پیش نیاید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 9 ماه پیش
    سلام
    گوشی مسافری هم میشه انتقال مالکیت داد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت مشکلی به وجود نمی آورد دستگاه مسافری صرفا جهت استفاده مسافر وارد شده در صورتی که در چرخه تجارت قرار بگیرد در صورت احراز تخلف مسدود خواهد گشت.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی · 9 ماه پیش
    سلام من یک سال پیش گوشیم فعال بود بعد بعلت خرابی تاچ و ال سی دی دیگه ازش استفاده نکردم حالا میخوام گوشیمو راه اندازی کنم ولی میزنه شماره IMEIمعتبر نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سلطانی · 9 ماه پیش
    سلام
    وقتی می خواهم از یک خط دیگر مالکیت را انتقال بدهم وقتی کد را شماره گیری می کنم ارور می دهد که در شبکه ثبت نشده
    و وقتی هم می خواهم از طریق سایت انتقال دهم تا مرحله ی آخر می روم و می گوید پیامک ارسال می شود ولی ارسال نمی شود
    چه کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 9 ماه پیش
    من یک گوشی ایفون از خارج آوردم.الان میخوام ریجستریش کنم.استعلام اصالت که میزنم.میگهimeiغیر قانونی هست.چی باید کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر هر دستگاه مسافری که شخص مسافر وارد کشور کرده است جهت ثبت قانونی و استفاده بیشتر سی روز باید در گمرک ثبت گردد
      لطفا جهت آموزش به لینک زیر مراجعه کنید:
      «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید · 9 ماه پیش
    سلام ، من اخیرا گوشی خریدم و با شماره گوشی قدیمی رجیستر کرده ام و برای گوشی جدید سیم کارت دیگری خریداری کرده ام ، نیاز به انتقال مالکیت از گوشی (سیم کارت) قدیمی به گوشی (سیم کارت) جدید هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      باسلام
      درصورت دریافت پیامک بدون مهلت قطع مشکلی برای دستگاه شما پیش نمی اید.برای راهنمایی بیشتر باشماره 096366 (مرکز تماس ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.ومشکل خودرا مطرح نمایید تا راهنمایی لازم انجام گیرد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید کهزادی · 9 ماه پیش
    سلام وقتتون بخیرباشه بنده گوشی نو و آکبند خریداری کردم اما شماره سریال گوشی قبلا روی گوشی دیگری فعال شده است و روی کد فعالسازی اشتباها کدگوشی هم مدل دیگری جهت فعالسازی گذاشته شده است باید چکار کنم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سجاد شیخ الاسلامی · 9 ماه پیش
    من گوشی جدیدی نخریدم و قبل طرح ریجستری داشتم این گوشی رو بعد که سیم کارت جدید انداختم بهش یه مهلتی داد که انتقال مالکیت بدم ولی من جدی نگرفتم و الان که مهلت تموم شده و انتقال مالکیت ندادم و شبکه تلقن همراه از رو سیم کارتم رفته راهی هست که دویاره فعالش کنم؟
    چون برای انقال مالکیت باید حتما سیم کارت فعال باشه؛
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاسمن کرد · 9 ماه پیش
    سلام ۲روز پیش یه گوشی خریدم فروشنده ۲ رقم اخر شماره موبایل رو اشتباه وارد کرد الان پیامک اومده دستگاه شما قانونی است ولی فعالسازی نشده ،ازتاریخ ۲۵ ام سرویس نخواهد گرفت ،الان لازمه پیگیری کنم؟واقعا از۲۵ ام دیگه سرویس نمیگیره؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام

      اگر فعالسازی اشتباه انجام گرفته شده باشد باید شماره صحیح را روی دستگاه قرار دهید تا رویت شود و بعد با سامانه تماس برقرار نمایید تا برای شما پرونده پیگیری ثبت گردد و مشکل شما حل شود. شماره تماس:096366
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 9 ماه پیش
    سلام خسته نباشید دوستم یه گوشی برام اورده از سفر خارج از کشورش میخواستم بدونم که اگه مشخصات ایشون رو ثبت کنیم در سامانه و بعد با کد فعالسازی گوشی رو روی سیم کارت بنده ثبت کنند مشکلی پیش میاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام

      ثبت دستگاه مسافری صرفا باید با اطلاعات شخص مسافری که دستگاه را وارد کشور کرده است انجام شود،در صورت شناسایی با افراط خاطی برخورد میگردد. و اگر برای شما به وزارت صنعت معدن و تجارت مراجعه نمایید و اهراز هویت گردد برای شما مشکلی پیش نخواهد آمد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    دانیال پری پور · 9 ماه پیش
    سلام اون وقت مغازه هایی که میگن گوشی آکبند هست و رجیستر شده واقعیه یعنی من سیم کارت رو بزارم رو گوشی نیاز به کار خاصی نیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام
      در صورتی که دستگاه را داخل کشور خریداری کرده اید و در پاسخ استعلام اصالت غیر قانونی ذکر می شود دستگاه را به فروشنده عودت دهید. و اگر قانونی بود شما باید دستگاه را فعالسازی نمایید تا شما مالک دستگاه شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد مقدم · 9 ماه پیش
    با سلام. من چندین سال است که از گوشی خودم با یک سیمکارت استفاده می کنم. اخیراً پیامکی برای من آمده با موضوع انتقال مالکیت که در آن نه شماره مالک و نه IMEI با گوشی من همخانی ندارد. علت چیست و آیا کارخاصی باید انجام دهم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رامین · 9 ماه پیش
    سلام وقت بخیر آیا بنام کردن گوشی هزینه دارد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر ، خیر فرایند های سامانه همتا هزینه ای به دنبال ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرتنی · 9 ماه پیش
    سلام سیمکارتی که باهاش گوشی رو ثبت کردم به علت بدهی مسدوده حتما باید از مسدودی دربیاد تا انتقال مالکیت بدم یا میشه بدون درادردن از مسدودی انتقال داد؟ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر بله جهت انجام فرایند انتقال مالکیت سیمکارتی که مالک دستگاه می باشد باید فعال باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسنگانی · 9 ماه پیش
    سلام من گوشیمو میخوام بفروشم اما سیم کارت قبلیم هیچجوره دسترسی ندارم راه دیگه ای برای انتقال مالکیت هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر است در صورتی سیمکارت سلب امتیاز شده باشد در حال حاضر برای این موارد در سامانه همتا راهکاری وجود ندارد همتا درحال ایجاد راهکار با همکاری اپراتورها برای حل این مشکل می باشد. هر زمان که امکان حل آن ایجاد شد، اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    درویشی · 9 ماه پیش
    من ی گوشی دست دوم خریدم حالا پیامک میاد که اگه انتقال مالکیت ندید گوشی از کار میفته، از فروشنده هم هیچ اطلاعی ندارم چطوری میتونم از طریق سامانه شمارشو پیدا کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش در حضور فروشنده الزامی می باشد ، درصورتی که فروشنده همکاری نکرد می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جوا بخشی · 9 ماه پیش
    سلام من گوشیم imei با خوده گوشی نمیخوره چیکار باید کرد انتقال مالکیت نمیتونم بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.