آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نجفی · 11 روز پیش
    این قسمت آخری فعال سازی توسط خریدار را بیشتر توضیح بدید .
    خریدار باید کد فعال سازی را کجا وارد کند؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام.
      برای دستگاه های اکبند که دارای کارت گارانتی هستند کد فعال سازی روی کارت گارانتی است و برای دستگاهی مسافری کد فعال سازی وارد کارتابل شماره سیم کارت ثبت کننده است .در صورتی که دستگاه دست دوم است کد فعال سازی بعد از انتقال مالکیت به شماره مقصد پیامک میشود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاسینی · 11 روز پیش
    سلام. من از ابتدا این گوشی دست خودم بوده. یک سیم کارت دارم. برای من مسیج اومده که مالک دستگاه شخص دیگریست. من با شماره 7777 تماس گرفتم و با انتخاب گزینه انتقال مالکیت و همینطور گزینه افزودن دستگاه، کدی imei که برام مسیج شده بود رو وارد کردم اما بهم پیام داد که شناسه دستگاه، متعلق به شما نیست. لطفا راهنمایی بفرمایید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام.
      لطفا پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEI های گوشی خود، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Killer · 11 روز پیش
    با سلام من یک گوشی دست دوم خریداری کردم بعد ی هفته یک پیام از سامانه همتا دریافت کردم الان گوشیم آنتن نمیده. نه انتقال مالکیت میشه نه فعال سازی صورت می‌گیرد . لطفاً راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام.
      لطفا پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEI های گوشی خود، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهزادملکی · 11 روز پیش
    سلام، من 80روز پیش خارج از کشور بودم امکانش هست که بتونم یک گوشی رجیستر کنم؟ حداکثر فرصت برای رجیستری چند روز است؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مینا یاسی · 11 روز پیش
    سلام کد یکبار مصرف واز کجا بیارم ؟ اگه دسترسی به فروشنده نداشته باشم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام.
      لطفا به صفحه «آموزش فعال سازی دستگاه» مراجعه کرده و کادر آبی رنگ با عنوان «کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم» را به دقت مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 12 روز پیش
    سلام.
    آقا ممنون با راهنمایی های مفیدتون6 ماه اسیر نداشتن کد بودم ونمیتونستم از گوشی استفاده کنم.با کمک شما مشکلم حل شد.
    بازهم تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام

      خواهش میکنم وظیفه ما کمک کردن به شماس برای حل مشکلاتون.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عرفان · 12 روز پیش
    سلام
    من هیچ سیم کارت دیگری درون گوشی خود قرار ندادیم اما الان پیامی اومده و میگه باید انتقال مالکیت انجام دهید. منظور چیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر.لطفا پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEI های گوشی خود، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اکسپریا · 12 روز پیش
    سلام ، گوشیمو قبل از طرح ریجستری خریدم الان نمیدونم این گوشی رو چه شماره ای ثبت شده ، چطور باید اون شماره رو پیدا کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      باسلام
      باشماره سیم کارتی که درحال حاضر روی دستگاه استفاده میکنید وارد سایت همتا بشوید.درقسمت وضعیت شناسه دستگاه، imei گوشی خود راوارد نمایید شماره سیم کارت قبل را به شما نمایش میدهد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر بابازاده · 13 روز پیش
    سلام گوشی من به سیم کارتم‌فعال سازی شده حالا یه سیم کارت جدید خریدم با نام دیگه الان باید انتقال مالکیت بدم یا به شماره جدید تغییر بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      باسلام
      اگر با جابجایی سیمکارت پیامک بدون مهلت قطع از همتا دریافت کردید نیازی نیست اقدامی انجام دهید.و در صورت دریافت پیامک با مهلت قطع انتقال مالکیت لازم است
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید منفردی · 14 روز پیش
    سلام
    ببخشید من گوشیمو دادم تعمیر کنن، اون کسی که تعمیر میکنه برداشته مالکیت دستگاه منو به شماره خودش ثبت کرده.
    حالا من باید چی کار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      باسلام
      مشکل را باید فی مابین برطرف کنید چون شناسه دارای مالک میباشد از همتا قابلیت پیگیری ندارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیامک · 14 روز پیش
    سلام باتوجه به انتقال مالکیت از طریق رجیستری و همتا و... آیا وجود کارتن گوشی بازم برای خرید و فروش ضروریه؟ راهی هست بشه سرقتی بودن یا نبودن گوشی را تشخیص داد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام.
      سامانه همتا در مورد گوشی های دزدیده شده خدماتی ندارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رادمهر · 14 روز پیش
    سلام. من یه تبلت که خراب است و روشن نمیشود خریده‌ام. و میخواهم برد آنرا روی یک تبلت دیگر بگذارم. حالا این تبلت که خراب است و روشن نمیشود را چگونه انتقال مالکیت دهم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام.
      دستگاه های تبلت همچنان مشمول طرح رجیستری نشده اند.لذا درصورتی که برای دستگاه شما پیامک از طرف همتا ارسال شده است، لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Elyas · 14 روز پیش
    سلام من یک گوشی رو خریداری کردم تقریبا هفت ماه میشه الان از طرف میخوام که مالکیت رو بنامم بزنن ولی ایشون پاسخو نیستن آیا سامانه همتا میتونن برام شکایتی در مورد فروشنده ارسال کنن یا برام کاری کنن؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام.
      انتقال مالکیت در هنگام خرید و فروش دستگاه الزامی است . در صورتی که برای انتقال مالکیت اقدامی نمیکنند از طریق تعزیرات حکومتی اقدام فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرزاد · 15 روز پیش
    باسلام در مورد تبلت هایی که سیم کارت خور هستند و از خارج وارد میشه و صرفا از دیتا برای وصل شدن به اینترنت استفاده میشه هم باید رجیستر بشن و عوارض گمرکی پرداخت بشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام

      دستگاه های تبلت هنوز مشمول طرح رجیستری نشده اند؛ لذا نیازی نیست اقدام خاصی انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 15 روز پیش
    سلام من گوشیم ودوهفته قبل انتقال مالکیت از طریق کد دستوری دادم ولی دوباره آنتن قطع شده یعنی روی سیم کارت جدید آنتن قطع شده چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام

      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عادل · 15 روز پیش
    سلام . ساعت اپل واچ كه از خارج وارد ميشه هم بايد جايي ثبت بشه ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام
      دستگاه شما هنوز مشمول طرح رجیستری نشده است. نیازی به انجام چنین فرایندی نیست بدون مشکل میتوانید استفاده کنید در صورت بروز مشکل با سامانه همتا تماس حاصل فرمایی.(096366)
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mohi · 15 روز پیش
    سلام
    من دو سال پیش گوشیمو گم کردم و رجیسترش نکردم با سیمکارتم
    اگه کسی پیداش کنه و با سیمکارتش مالکیتشو فعال کنه رو سیم خودش اون گوشیم تو شبکه دیگه بنام یابنده میشه و من اگه پیدا کنمش هیچ ادعایی نمیتونم داشته باشم که مالک گوشی هستم؟؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام.
      سامانه همتا درمورد گوشی های سرقتی خدماتی ندارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد محمودی · 16 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    من یه گوشی سامسونگ j5-prime خریدم میخوام انتقال مالکیت بزنم هر دو خطی که رو گوشی بوده خاموشه و صاحب خط ها رو هم نمیشناسم نزدیک چند هم میشه تشکیل پرونده دادم ولی هنوز اتفاقی نیفتاده الان باید چیکار کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام

      پرونده شما در حال پیگیری میباشد ولی بازه زمانی مشخصی وجود ندارد مشکل برطرف گردید با شما تماس برقرار میشود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید رضا غفاری · 16 روز پیش
    سلام..پارسال یه گوشی خریدم دست دوم..الان میخوام انتقال مالکیت انجام بشه که به مشکل نخوره بعدا..ولی شماره طرف رو ندارم چیکار باید کنم..؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام

      اگر دستگاه دارای مالکیت قطعی نباشد شما باید با شماره سیم کارتی که درحال حاضر روی دستگاه استفاده میکنید وارد سایت همتا بشوید.درقسمت وضعیت شناسه دستگاه، imei گوشی خود راوارد نمایید شماره سیم کارت قبل را به شما نمایش میدهد. برای انجام فرایند انتقال مالکیت آموزش انتقال مالکیت رادرلینک روبرو مطالعه نمایید.http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید رضا · 16 روز پیش
    سلام .کد برای شماره جدید ارسال نمیشه.با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفتم گفتند برو تو سایت قسمت تولید کد..اونم هر چی گشتم پیدا نکردم...
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      با سلام .
      سوال شما مبهم است لطفا واضح تر بیان بفرمایید.