شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابوالفضل · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر،من میخواستم برای سیمکارت دیگر خودم انتقال مالکیت بزنم ولی هرکاری میکنم نمیشه،باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت از سیمکارت مالک انجام دهید لطفا صفحه آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06 را مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Reza · 1 ماه پیش
    سلام و خسته نباشید
    گوشی نو خریداری کردیم
    اما شماره رو برای فعالسازی اشتباه فرستادیم
    عددی رو جابه جا زدن شماره مد نظر هم خاموش هستش باید چیکار کنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر سیم‌ کارت صحیح را بر روی یکی از اسلات‌های دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) قرار داده و در شبکه روشن نماییددر صورتی که فعالسازی اشتباه انجام شده لطفا به سایت همتا https://hamta.ntsw.ir مراجعه فرمایید و در قسمت ثبت و پیگیری مشکلات زیر شاخه «در فعال سازی، شماره تلفن همراه را اشتباه وارد کردم» ثبت درخواست بررسی ایجاد نماییدصفحه "آموزش ثبت تیکت فعالسازی اشتباه در سامانه همتا" http://hmti.ir/17 مطالعه نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابوالفضل · 1 ماه پیش
    با سلام بنده یک گوشی ساده دارم که قدیمی هست و نمیدانم کدام سیمکارتم روی آن مالکیت دارد ممنون میشم کمکم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه تحت مالکیت یک سیمکارت باشد با قرار دادن سیمکارت جدید شماره مالک به صورت محدود از طریق پیامک ارسال می شود در غیر این صورت لطفا صفحه عدم شناخت مالک قبلی کادر حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک را http://hmti.ir/09 مطالعه فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی کریمی · 1 ماه پیش
    سلام گوشی کار کرده رو میخوام انتقال مالکیت بزنم ولی سیم کارت مالک نیست برای گرفتن کد یکبار مصرف فعال سازی باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. در صورتی که صاحب سیم کارت در دسترس می باشد صاحب سیم کارت باید ابتدا به اپراتور مربوطه مراجعه نماید وسیم کارت را تهیه کند واگر امکان صدور سیم کارت ازطرف اپراتور وجود ندارد چنانچه سیم کارت تخلیه شده باشد لطفا صفحه ی " بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده http://hmti.ir/15 " مطالعه نمایید.
      در غیر اینصورت اگر به صاحب سیم کارت دسترسی ندارید راهکاری ندارد انتقال مالکیت درهنگام خرید فروش ضرورت دارد
      صفحه «عدم شناخت مالک قبلی» http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عبدالطیف بدراق نژاد · 1 ماه پیش
    سلام من میخواستم انتقال مالکیت بزنم برای سیمکارت دیگه ی خودم بعد کد فعال سازی داد اما منصرف شدم میخواستم بدونم مشکلی پیش نمیاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر خیر مشکلی ایجاد نمی شود در صورتی که از کد فعالسازی استفاده نشود مالکیت همچنان به سیم کارت قبلی شما می ماند
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    دنیز خالقی · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی را که خریدم با یک شماره دیگه رجیستری کردم و الان میخوام انتقال مالکیت بدم نمیشه خطا می دهد باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر انتقال مالکیت صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. با قرار دادن سیمکارت شماره مالک به صورت محدود ارسال میگردد در غیر اینصورت صفحه " عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 " را مطالعه کنید.بعد از شناخت سیم کارت مالک فرایند انتقال را انجام دهید آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
      و همچنین می توانید از درگاه های زیر فرایند را انجام دهید.
      اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
      چنانچه برطرف نشد با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضاشهبازی · 1 ماه پیش
    سلام یک گوشی فیک به من فروختندو چون در جریان رجیستری نبودم الان سیم کارت انداختم پیام داده که در سامانه همتا ثبت نشده میشه راهنمایی کنید به اندازه گوشی اصلی پول دادم سپاسگذارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد
      چنانچه دستگاه را داخل ایران خریداری کرده ایدودر پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عسل طاهري · 1 ماه پیش
    سلام من ديروز چند بار فرايند انتقال مالكيت را اشتباه زدم و الان انتقال مالكيت خطا میدهد ميگه به علت اشتباه زياد در زمان ديگر انجام دهید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نازیلا کشتکار · 1 ماه پیش
    سلام من همسرم یک گوشی خرید و به نام شماره خودش ثبت شد بعد چند روز گوشی رو به من داد و من اومدم بنام سیم کارت خودم بزنم رمزی که برای سیم کارت همسرم آمده بود را زدم و شماره خودمو عدد آخری را اشتباه زدم و گوشیم الان بنام یک شماره دیگه که من نمیشناسم ثبت شده و متاسفانه شماره هم که زنگ‌ می‌زنیم خاموشه لطفا یک راهنمایی انجام دهید لطفا
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا سیم کارت صحیح را بروی دستگاه قرار دهید و درخواست تیکت فعالسازی اشتباه ثبت نمایید
      "آموزش ثبت تیکت فعالسازی اشتباه در سامانه همتا" http://hmti.ir/17
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجتبی صفری · 1 ماه پیش
    سلام و خسته نباشید
    من یک گوشی ایفون ایکس خریدم
    ۲سال پیش واسه انتقال مالکیت سامانه همتا در حال بروز رسانی بود قرار شد فردای اون روز گوشی را به نام من بزنه که متاسفانه گوشی را از دسترس کامل خارج کرده واین کار را انجام نداد
    الان در چه صورت میتونم انتقال مالکیت انجام بدم ؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی الزامی است و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد و در صورتی که همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      صفحه "عدم شناخت مالک قبلی" http://hmti.ir/09 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرمهدی یعقوبخانی · 1 ماه پیش
    درود بنده گوشی سامسونگ نو خریدم و روی یک سیمکارت خودم رجیستری کردم مشکلی نداشت دوتا سیمکارت همزمان میخوند بعد از یک مدت من سیمکارتی که گوشی روش رجیستری شده بود رو گم کردم یک مدت سیمکارت ها کار میکرد بعد یک مدت یک پیامک اومد به دلیل فعالیت همزمان چند دستگاه با این شماره imei و جلوگیری از حقوق مالک تا فلان تاریخ سرویس میگیره من رفتم سیمکارتی که رجیستری گوشی با اون انجام شد را گرفتم چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا صفحه "پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد" را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/p02
      همچنین میتوانید صفحه تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را مطالعه نمایید http://hmti.ir/14
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید شکری · 2 ماه پیش
    سلام وعرض ادب من یه گوشی شیائومی خریدم و با یک شماره فعال سازیش کردم چند روز پیش شماره دیگه داخلش انداختم آنتن نداره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      در غیر اینصورت سلامت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری و سیمکارت را از سمت اپراتوری بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید · 2 ماه پیش
    سلام-ببخشید گوشی رو به صورت آنلاین خریدم انتقال مالکیت رو چطور باید انجام بدهم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش دستگاه الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. در صورتی که دستگاه دارای مالک قطعی باشد با قرار دادن سیمکارت شماره مالک به صورت محدود ارسال میگردد در غیر اینصورت صفحه " عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 " را مطالعه کنید. و با سیم کارت مالک فرایند انتقال مالکیت را انجام دهید آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عماد اریان · 2 ماه پیش
    سلام وقت بخیر ، دستگاه را زمانی خریداری کردم که همتا نبود و کارت رجیستر که باید خراشیده شود داخلش نیست باید چکار کنم که پیامک هشدار برای من ارسال نشود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کاربر همتا · 2 ماه پیش
    سلام
    گوشی که در اثر رجیستر نکردن آنتن نداره باید چکاری انجام دهیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرید · 2 ماه پیش
    سلام وقت بخیرگوشی موبایل که چند بار معامله شده ولی انتقال مالکیت انجام نشده الان صاحب سیم‌کارت مشخص نیست چطوری می توان شماره مالک را پیدا کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش دستگاه الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. در صورتی که دستگاه دارای مالک قطعی باشد با قرار دادن سیمکارت شماره مالک به صورت محدود ارسال میگردد در غیر اینصورت صفحه " عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 " را مطالعه کنید. و با سیم کارت مالک فرایند انتقال مالکیت را انجام دهید آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرتین · 2 ماه پیش
    سلام گوشی به نام زیر هجده سال رجیستر میشود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر با توجه به نوع طراحی سامانه توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، شماره گذرنامه، کد ملی و شماره سیمکارت باید متعلق به شخص مسافر باشد.
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
      در هر صورت، برای دریافت راهنمایی دقیق تر، با گمرک ارتباط بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کیمیا رحمانی · 2 ماه پیش
    سلام،من خارج از کشور هستم و متاسفانه حتی با روشن کردن رومینگ باز هم نمیتونم پیامی دریافت کنم انتقال مالکیت گوشی قبلیم در ایران رو چجوری میتونم انجام بدم؟ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر سیم کارتی که تحت مالکیت دستگاه قرار دارد باید داخل ایران باشدتا بتوانید فرایند همتا را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 2 ماه پیش
    سلام
    پارسال گوشی دست دوم خریدارم انتقال مالکیت صورت نگرفته، امسال گوشی رو فروختم و شخص جدید درخواست انتقال مالکیت داره و فروشنده اولی که به من گوشی رو فروخته از انتقال مالکیت به خریدار جدید طفره میره، چه باید بکنم؟ از مغازه هم گوشی رو خریدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد در صورتی که همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ali zomorodi · 2 ماه پیش
    با سلام من گوشی سامسونگی قبل طرح رجیستری خریداری کردم و دیروز فروختم اما هر چه برای انتقال مالکیت و یا افزون دستگاه تلاش کردیم بی فایده بود و خطا دریافت می کردم سیم کارت متعلق به این نیست و با شماره دیگری ثبت شده میخواستم بدونم چگونه میشه دید که سریال دستگاه من با چه شماره موبایلی ثبت شده ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر دقت داشته باشید، برای انجام موفقیت آمیز افزودن دستگاه، حتما باید با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، این فرآیند را انجام دهید
      صفحه عدم شناخت مالک قبلی را هم http://hmti.ir/09 مطالعه فرمایید