شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد رضا ایوزخانی · 9 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    من خودم یه گوشی دو سیم کارته دارم که سیم اول مالکیتش برای گوشیه خودمه بعد میخوام سیم یک رو بندازم تو گوشی پدرم که لازم ندارند می خواستم بدونم که چطوری ریجستری کنم بعد اینگه گوش قدیمی و کارتن را گم کردیم اگه یه راهی بگید که گوشی پدرم رو به سیم یک خودم وصل کنم
    ممنون میشم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه با قرار دادن سیم کارت بر روی دستگاه از طرف همتا پیامک هشدار دریافت نمودید لطفا به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه فرمایید و متناسب با پیامک دریافتی اقدام نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میثم سامانی فر · 9 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من‌گوشی خریدم دست دوم از دوستم ولی اتتقال مالکیت نزدم ولی ریجستری هست و کاملا قانونیه طبق استعلامی ک گرفتم مشکلی نداره؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، دریافت انتقال مالکیت به هنگام خرید و فروش ضروری می باشد؛ جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید و چنانچه موفق به دریافت مالکیت نشدید دستگاه را عودت دهید و در صورت عدم همکاری ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میثم شهابی نژاد · 9 ماه پیش
    سلام زمان فعال سازی گوشی که میخواهیم بخریم از کجا معلوم میشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «میخواهم دستگاه اکبند خریداری کنم» http://hmti.ir/new مراجعه کنیدو مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عبدالرضا محمودی نودژ · 9 ماه پیش
    سلام من گوشیم و قبلا فعال سازی کردم روی یه سیم کارت الان سیم کارتم سوخته دسترسی بهش ندارم ولی کارت گارانتیشو دارم میخوام الان انتقال مالکیت بدم نمیشه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Saeedeh · 9 ماه پیش
    سلام من گوشی نوایی خریدم ک بعد یک ماه دادم فروشنده ب نام بزنه زده ولی آنتن و پیام نمیاد برام چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، جهت ثبت مالکیت دستگاه های آکبند خریداری شده در داخل کشور برای سیم کارت خریدار، باید دستگاه را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال‌سازی چاپ‌شده روی کارت گارانتی یا جعبه، از طریق سامانه همتا فعال‌سازی نمایید. لطفا صفحه http://hmti.ir/new را مطالعه فرمایید. ضمن اینکه می توانید فرآیندها همتا را با استفاده از دستگاه فعال دیگری انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی محمدی · 9 ماه پیش
    سلام گوشی دادم به یکی از بستگان پولش رانمیده میخوام باسامانه قطعش کنم بعد اگر پس آوردچگونه راه اندازیش کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، این موارد از طرف سامانه همتا قابلیت پیگیری ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین · 9 ماه پیش
    سلام.برای چه مدت استفاده از گوشی قرضی نیازی به انتقال مالکیت نداره ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      سلام وقت بخیر اگر پیام با مهلت قطع دریافت نکرده اید لازم به انجام فرایندی نمیباشد،درغیر اینصورت فرایند انتقال مالکیت را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید کیاست · 9 ماه پیش
    سلام
    من گوشی مویایل نو خریدم و انتقال مالکیت رو انجام دادم ولی حالا سیم کارت رو گم کردم سیم کارت هم به اسم خودم نبوده
    می تونم گوشی رو انتقال بدم به سیم کارتی دیگه ؟!؟
    منظورم اینه واسه انتقال نیازی به سیم کارت اول هست ؟!؟
    چطوری انتقال بدم ؟!؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رها رهایی · 9 ماه پیش
    سلام. گوشی پدر من با سیمکارت من فعالسازی شده است. در حال حاضر من میخواهم سیمکارت را به نام پدرم منتقل کنم. ایا پس از انتقال ، به صورت اتوماتیک گوشی وارد پنل کاربری پدر بنده میشود؟
    ایا لازم است، مراحل خاصی بعد از انتقال مالکیت سیمکارت ، انجام شود؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا خیر آبادی · 9 ماه پیش
    سلام
    من چند وقت پیش یک گوشی دست دوم خریدم
    و الان صاحبق قبلی گوشی رو گم کردم و گوشی انتقال مالکیت نداره لطفا رسیدگی کنید که باید چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که دستگاه خریداری شده دارای مالک است،دریافت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی می باشد؛ لطفا جهت دریافت مالکیت دستگاه به فروشنده خود مراجعه فرمایید. چنانچه موفق به دریافت مالکیت نشدید دستگاه را عودت دهید و در صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا دهقانی · 9 ماه پیش
    سلام اگر گوشی اکبند بخریم و ریجستر نباشه میشه خودمون هزینه پرداخت کنیم وریجستر کنیم.اگه میشه لطف کنید بفرمایید کجا اقدام کنیم و اگر نمیشه باید چکار کرد در صورتی که هیچ فروشنده ای در کار نباشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه قصد خرید دستگاه آکبند دارید لطفا به صفحه «میخواهم دستگاه اکبند خریداری کنم» http://hmti.ir/new مراجعه کنیدو مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی · 9 ماه پیش
    سلام من روی گوشیم یه خطی بود که به اسم برادرم بود.وباهمون شماره ریجستری شدکه یعنی الان برادرم مالک گوشیه.الان من یه سیم کارت دیگه گرفتم وصل کردم به اسم خودم که آنتن نداره.گوشیم دوسیم هستش فقط سیم اولی وصله وسیمی که به اسم منه آنتن نداره.لطفا بگید چیکارکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه پیامک هشداری از سمت همتا دریافت نمودید و آنتن دهی قطع گردیده است لطفا به صفحه پیامک های هشدار http://hmti.ir/12 مراجعه فرمایید و مطابق با پیامک دریافتی فرآیند لازم را انجام دهید. در غیر این صورت لطفا سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزاری و سیم کارت را از سمت اپراتور بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ali · 9 ماه پیش
    من يه گوشي تك سيم دارم كه چندتا سيم كارت ميزارم روش و استفاده ميكنم يعني يه گوشي و چندتا سيمكارت الان انتن گوشي پريده و ميزنه دستگاه جعلي و از اين چيزا و يادمم نيست كه مالكيت دستگاه رو چه شماره اي هست چكار كنم الان؟
    با شماره ديگه هم وارد همتا شدم و شناسه گوشي رو زدم اما ميزنه جعلي
    چكار كنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیم کارتی که قبل از طرح رجستری (با توجه به تاریخ مشمولیت: http://hmti.ir/date) بر روی دستگاه استفاده می نمودید فرایند افزودن دستگاه http://hmti.ir/03 انجام دهید. در صورتی که قصد استفاده از سیم کارت دیگری دارید فرایند انتقال مالکیت http://hmti.ir/06 انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    متین · 9 ماه پیش
    سلام
    من گوشیم انتقال مالکیت نداره و وقتی گوشی رو روشن میکنم همتا پیام میده
    و مشخصات گوشی رو اشتباه میگه
    هنگام انتقال مالکیت از کد یک پیغام میگه که شناسه یا برند مطابقت نداره
    لطفا یه راهکار بگین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا شناسه های دستگاه را از #06#* دریافت کرده و با سامانه همتا 096366 تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    FATEMEH S · 9 ماه پیش
    سلام خسه نباشید من چن سال قبل ی گوشیه دسته دوم خریدم ک انتقال مالکیتشم انجام ندادم"اون موقع این چیزا نبود"‌هیچ پیامیم واسم نیومده دوتا سیم کارتم وصله، الانم ک میخام بفروشم میگن نمیشه انتقال مالکیت داد سیم کارت اصلیم ک مال خریدار اصلی بودو ندارم میشه راهنمایی کنید چیکارکنم‌ خواهش میکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه دستگاه را قبل از طرح رجستری (با توجه به تاریخ مشمولیت: http://hmti.ir/date ) خریداری نمودید لطفا با سیم کارتی که قبل از طرح بر روی دستگاه استفاده می کرده اید ابتدا فرآیند افزودن دستگاه و سپس انتقال مالکیت را انجام دهید. چنانچه بعد از طرح خریداری نمودید، با توجه به اینکه دریافت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی می باشد، لطفا به فروشنده خود جهت دریافت مالکیت دستگاه مراجعه فرمایید.
      آموزش افزودن دستگاه: http://hmti.ir/03 / آموزش انتقال مالکیت دستگاه را در همین صفحه مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عارف میرزایی · 9 ماه پیش
    سلام من یه گوشی ویندوز موبایل دست دوم میخوام بخرم انتقال مالکیت اون هم مثل بقیه انجام میشه ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وفت بخیر، طرح رجستری برای تمامی دستگاه های تلفن همراه یکسان عمل می کند. ضمن اینکه دریافت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی می باشد؛ چنانچه موفق به دریافت مالکیت نشدید از خرید دستگاه صرف نظر فرمایید. لطفا همین صفحه را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجتبی · 9 ماه پیش
    سلام من گوشیم رو یکسال پیش با مادرم جابجا کردم، چند روز پیش برای گوشی مادرم از طرف همتا پیام اومد بعد گوشی ریست شد و موقعی که بالا اومد imei هر دو سیم کارت پاک شده بود و دیگه در دسترس نیست چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،درصورتی که هر سیمکارتی داخل دستگاه قرار میدهید و از شبکه انتن گیری نمیکند از سلامت دستگاه اطمینان پیدا کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرمین آسیابان · 9 ماه پیش
    سلام
    یه گوشی خریدم رجیستر کردم
    کد فعالسازی هم‌گرفتم
    حالا که اومدم فعال کنم میزنه این دستگاه رو سیم کارت دیگه ای فعال شده
    باید چیکار کنم؟
    لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که دستگاه خریداری شده دارای مالک است،دریافت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی می باشد؛ لطفا جهت دریافت مالکیت دستگاه به فروشنده خود مراجعه فرمایید. چنانچه موفق به دریافت مالکیت نشدید دستگاه را عودت دهید و در صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علي سميعي · 9 ماه پیش
    سلام ببخشيد من گوشي خريدم انتقال مالكيت نزدم و الان يه شش ماهي هس استفاده ميكنم خطي كه ريجستر شده الان سوخته من منم مالكش نبود الان ميتونم چكار كنم!؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، دریافت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی می باشد؛ لطفا جهت دریافت مالکیت دستگاه به فروشنده خود مراجعه فرمایید. چنانچه موفق به دریافت مالکیت نشدید دستگاه را عودت دهید و در صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید · 9 ماه پیش
    با سلام من گوشی میخوام بفروشم وهمه مراحل انجام میدم ولی در اخری کد فعالیازی واسه شماره طرف نمیاد درحال ک میگه ک ارسال شد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ،لطفابا شماره مالک دستگاه وارد سامانه همتا http://hamta.ntsw.ir شوید در قسمت مدیریت دستگاه، از گزینه تولید کد فعالسازی استفاده کنید و کد تولید شده را در اختیار خریدار دستگاه قرار دهید تا فرایند فعالسازی دستگاه را انجام دهند.