شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 9 ماه پیش
    سلام...هیچ اس ام اس قطع مهلتی دریافت نکردم.اصلا آنت بالا نیومد که پیامی دریافت کنم!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 9 ماه پیش
    سلام.من سال پیش گوشیمو رجیستر کردم و اس ام اس مالکیت....از طریق سامانه همتا برام ارسال شد.یه سیم کارت جدید انداختم رو گوشیم سیم کارت خودمو برداشتم اما آنتنش بالا نیومد.این بازم مربوط به رجیستر میشه؟باید انتقال مالکیت بدم تا سیم کار کنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      سلام وقت بخیر
      درصوتی که از فروشنده انتقال مالکیت برای سیم کارت خود گرفتید و سیم کارت دیگر خود را قرار دادید پیامک با مهلت قطع دریافت کردید برای سیم کارت جدید خود باید فرایند انتقال مالکیت انجام شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سامیار کریمی · 9 ماه پیش
    سلام‌خسته نباشید ببخشید اگه گوشی بدون‌کارتن‌اما همراه با فاکتور خریداری شده باشه ممکنه دردسر ایجاد کنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      باسلام ،بهتر است که گوشی دارای جعبه و کارت گارانتی که در اون شناسه ها و کدفعالسازی قرار داره، باشد. اگر فاکتور معتبر و دارای مهر باشد و شناسه ها و مدل نیز به درستی روی آن نوشته شده باشند قاعدتا مشکلی پیش نخواهد آمد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیامک · 9 ماه پیش
    الان اگه گوشی انتقال مالکیت داده بشه آنتن گوشی قطع میشه یا نه؟؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیامک خراسانی نژاد · 9 ماه پیش
    سلام وقت بخیر، یه نفر از من گوشی خرید ولی پول گوشی رو نداده میخوام ببینم چطور میشه گوشی رو غیر فعال کنم ؟؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 9 ماه پیش
    میخوام گوشی دست دوم را به صورت اینترنتی بفروشم. و خریدار گوشی من را حضورا نمیبیند. چگونه انتقال مالکیت دهم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام
      لطفا بخش آموزش انتقال مالکیت را مطالعه بفرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پیمان خیاطی · 9 ماه پیش
    با سلام
    تمامی مراحل بالا را انجام می دهیم ولی مرحله آخر (لزوم فعالسازی توسط خریدار) پیامک فعال سازی برای خریدار ارسال نمی شود . لطفاً راهنمایی فرمایید .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      باسلام
      در صورتی که کدفعالسازی را دریافت نکردید در بازه ی زمانی دیگری تلاش کنید همچنین میتوانید از طریق سایت همتا اقدام نمایید و در قسمت مدیریت دستگاه ،تولید کد فعال سازی را بزنید کد ایجاد شده را مشاهده نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا شریفی · 9 ماه پیش
    برای افزودن یک سیمکارت به گوشی که ازقبل یک سیم دیگه هم توش فعاله چکار باید بکنیم؟ایا ثبت نام همتا لازمه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ع ط · 9 ماه پیش
    سلام ببخشید من با تلفن خودم میخواستم دستگاه یکی دیگر را انتقال مالکیت بدم ک زدم رو استعلام اصالت و شماره سریال تلفن دومی رو دستگاه من ثبت شد چیکار کنم تا دوباره دور بشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ارین · 9 ماه پیش
    سلام من چطور مالک گوشی رو پیدا کنم باید شکایت کنم که انتقال مالکیت بگیرم چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام همتا اجازه دادن شماره مالک دستگاه را به شما ندارد. لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید. درصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ارین · 9 ماه پیش
    مالک گوشی جواب نمیده راهی دیگه هست کارتون و کارت گارانتی رو دارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام

      لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.تا برای شما پرونده پیگیری ثبت گردد و از طرف همتا بررسی شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ارین · 9 ماه پیش
    من گوشی آیفون شکسته خریدم با کارتون و کارت گارانتی بعد که تعمیرش کردم به فروشنده زنگ می زنم جواب نمیده مگه پیام بده بهش میگم انتقال مالکیت می خوام بگیرم میگه انجام بده درخواست رو شمارش می فرستم میگه چیزی نمیاد بعد میگه سیم کارتم دایورت است حالا من چکار کنم یه راهنمایی بکنید ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام

      برای انتقال مالکیت می توان سیمکارت مالک را روی هر گوشی که آنتن داشته باشد قرار داد و فرآیند را انجام داد یا با استفاده از دو روش دیگر : اپلیکیشن همتا یا از طریق سایت همتا (hamta.ntsw.ir)اقدام ب انجام این فرایند نمود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ارین · 9 ماه پیش
    سلام من‌ یه گوشی با کارتون و گارانتی خریدم چون‌ ال سی دی شکسته بود انتقال مالکیت انجام ندادم به اون کسی که گوشی رو خریدم جواب نمیده پیام میده مگه سیم کارتم دایورت است چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نقیب · 9 ماه پیش
    سلام گوشی صفر خریدم ولی این گوشی برای یک شماره ناشناس ثبت مسافری شده است تکلیف چیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    انور · 9 ماه پیش
    سلام بنده گوشی بلاک بری خریدم کسی گوشی به اسم اون شمارش خاموش بعد بنده شماره پرونده 6 رقمی هم دارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 9 ماه پیش
    سلام، خسته نباشین، من میخوام سیمکارت گوشیمو عوض کنم، میخواستم بدونم بازم باید فرایند انتقال مالکیت رو انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با جا به جایی سیمکارت پیامک با مهلت قطع دریافت می کنید فرایند انتقال مالکیت ضروری می باشد در غیر اینصورت نیازی نیست اقدامی انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Negin · 9 ماه پیش
    سلام
    پیامک همتا قبلا برای من اومد بعد من گوشیمو روی سیم کارت همراه اولم ثبت کردم و مشکل برطرف شد ولی بعد از چن مدت امروز دوباره پیامک اومد ولی ایندفه خط رایتلم مسدود شد
    الان باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عارف حردانی · 9 ماه پیش
    سلام من یک موبایل سامسونگ دارم قبل رو یک خط کار میکر قبل اینک طرح ریجستری بیاد گوشیم رو سیمکارت کار میکرد بعد ریجستری هم فعال بود بعد سیمکارتم یک طرفه شد یک سیمکارت دیگه گرفتم بعد یمدت گوشیم انتن نداد الانم رفتم سیمکارت قبلیم رو گرفتم ولی بازم انتن نمیده میشه راهنمایم کنید
    ضمنان من اصالت گوشی رو گرفتم گفته این دستگاه قانویه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام

      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عرفان مهرجو · 9 ماه پیش
    سلام من یک گوشی برام از المان فرستادن سیمکارت مالکش شماره المان هست میشه انتقال مالکیت بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی صمدی · 9 ماه پیش
    سلام میخواستم بدونم گوشیم برا کی هست چجور باید شمارشو پیدا کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.