شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ارش · 10 ماه پیش
    با سلام وقت بخیر
    دوسال پیش گوشی طرح خریدم گوشی روشن بوده .وقتی طرح ریجستری امد دیگه انتن دهی نداره.الان باید چه کار کنم.امکان داره راهنمایی کنیم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه های طرح، قابلیت ثبت و انجام فرآیند های همتا را ندارد. چنانچه از طرف همتا پیامکی با مهلت قطع دریافت نموده اید، صرفا با سیم کارتی میتوانید از دستگاه استفاده نمایید که قبل از طرح بر روی دستگاه استفاده می نموده اید (براساس جدول تاریخ مشمولیت: http://hmti.ir/date). در غیر این صورت مشکل آنتن دهی دستگاه را از نظر سخت افزاری دستگاه و سیم کارت را از طرف اوپراتور بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرتا اشکان · 10 ماه پیش
    سلام خسته نباشید من 5 سال پیش گوشی خریدم و آن زمان ریجستری نبود و حالا میخواهم انتقال بدم منتها شماره ای که در گوشی فعال شده است 2 سالی است که دیگر از آن شماره استفاده نمیکنم و پیگیری هم کردم سلب مالکیت شده نمیتوانم افزودن دستگاه رو انجام بدم و بعد مالکیت رو به ثبت برسانم و حال باید چه کاری انجام دهم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا صفحه " آموزش بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده " را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/15
      چنانچه موفق به انجام فرایند نشدید یا خطا دریافت کردید جهت بررسی شناسه های دستگاه را یادداشت کرده و با سامانه همتا 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرتا اشکان · 10 ماه پیش
    سلام خسته نباشید من 5 سال پیش گوشی خریدم و آن زمان ریجستری نبود و حالا میخواهم انتقال بدم منتها شماره ای که در گوشی فعال شده است 2 سالی است که دیگر از آن شماره استفاده نمیکنم و پیگیری هم کردم سلب مالکیت شده و حال باید چه کاری انجام دهم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا صفحه " آموزش بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده " را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/15
      چنانچه موفق به انجام فرایند نشدید یا خطا دریافت کردید جهت بررسی شناسه های دستگاه را یادداشت کرده و با سامانه همتا 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هادی مقتدائی · 10 ماه پیش
    سلام
    ایم طرح انتقال مالکیت برای مودم ها هم باید رعایت بشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه های مودم مشمول طرح رجیستری نمی باشند لطفا صفحه " تاریخ مشمولیت " را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/date
      چنانچه با قرار دادن سیم کارت بر روی دستگاه مربوطه پیامکی از سمت همتا دریافت نمودید، جهت بررسی وضعیت دستگاه شناسه را از #06#*یادداشت کرده و با شماره 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی اکبر قوسی · 10 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من گوشی از یه شخصی خریدم دست دوم بعد من از انتقال مالکیت از این چیزا نمیدونستم الان گوشیم دیگه سرویس دهی نمیده بعدشم نه شمارشو دارم و نه کارت طلایی بهم داد کارت مخصوص خود گوشی الان من چکار باید بکنم لطفان راهنمایم کنید ممنون.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است چنانچه همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید دولت آبادی · 10 ماه پیش
    سلام
    وقت بخیر
    من ۴سال پیش یک گوشی دو سیم کارت خریدم الان گوشی رو فروختم و میخوام انتقال مالکیت بدم اما وقتی وارد سامانه #۷۷۷۷* میشم پیغام میده که ایچ گوشی تحت مالکیت این سیم کارت نیست.
    باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا ابتدا با سیمکارتی که پیش از شروع طرح ( باتوجه با تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date ) روی دستگاه بوده است فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید دستگاه به نام شما ثبت میگردد. http://hmti.ir/03
      سپس میتوانید انتقال مالکیت دهید. http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    افشین · 10 ماه پیش
    من گوشیم رو از شخصی خریدم که ایشون با سیم کارت خودشون فعال کردن ضمنا گوشی نو بود الان به ایشون دسترسی ندارم وموبایل فروشیش رو جمع کرده من چطوری میتونم با سیم کارت خودم فعالسازی رو انجام بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است و تا زمانی که فروشنده فرایند انتقال مالکیت را انجام ندهد امکان فعال سازی برای شما وجود ندارد.
      لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عبدالله عبادی · 10 ماه پیش
    سلام باخواهرم گوشیامونو باهم معامله کردیم ایاباید رجیستری یاانتقال مالکیت بخوره؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه به طور کلی در اختیار شما قرار میگیرد بهتر است انتقال مالکیت انجام شود.
      http://hmti.ir/06
      در غیر اینصورت چنانچه با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت نمیکنید الزامی بر انتقال مالکیت وجود ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عبدالله عبادی · 10 ماه پیش
    سلام من وخواهرم،موبایلهامون راباهم عوض کردیم(موبایل خواهرم روگرفتم وگوشی خودمودادم بهش)..باید رجیستری یا انتقال مالکیت انجام بشه؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه به طور کلی در اختیار شما قرار میگیرد بهتر است انتقال مالکیت انجام شود.
      http://hmti.ir/06
      در غیر اینصورت چنانچه با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت نمیکنید الزامی بر انتقال مالکیت وجود ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سامان · 10 ماه پیش
    سلام
    بنده یک دستگاه دو سیم کارته دارم و نمیدانم قبل از ریجیستری کدام یک از سه سیم کارتی که دارم روی گوشی بوده ولی قطعا هر هر دو شکاف آن دارای یکی از سیم کارتها بوده است.
    اکنون میخواهم آن را به دوستم (نه مغازه دار) بفروشم.
    آیا افدام خاصی باید انجام دهم؟
    چگونه بدانم فلان سیم کارت در فلان شکاف دستگاه بوده است؟
    ناگفته نماند دو تا از سیم کارتهایم به نام خودم نیست بلکه به نام یکی از بستگان است و فقط یکی از آنها به نام خودم است.
    با تشکر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Hadihosseini · 10 ماه پیش
    سلام من موقع ثبت گوشی خود شماره اشتباهی وارد کردم الان باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا ابتدا وارد سایت همتا به نشانی " www.hamta.ntsw.ir " شده در قسمت ثبت و پیگیری مشکلات درخواست خود را مبنی بر فعال سازی اشتباه ثبت نمایید تا بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی کمالی · 10 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من گوشیمو از خواهرم خریدم بعد الان انتقال مالکیت ندادم میخواستم ببینم گوشیم قطع میشه مشکل پیش میاد یا نه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، دریافت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی می باشد؛ با توجه به اینکه خرید و فروش صورت گرفته، لطفا نسبت به دریافت مالکیت دستگاه با توجه به مطالعه همین صفحه اقدام فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رامین احمدی · 10 ماه پیش
    گوشی خریداری شده از طرف فروشنده انتقال مالکیت انجام داده کارتن گوشی رو گفته گم شده تو سایت دیگه ای که برای گوشی های گم شده و سرقتی فعال شده به اسم همیاب الان شماره سریال رو وقتی میزنیم نوشته گم شده
    الان مالک گوشی با انتقال مالکیت حساب میشه یا کسی که کارتن گوشی حالا بهر نحوی افتاده دستش و رفته اینکارو انجام داده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، این موارد از طرف همتا قابلیت پیگیری ندارند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابوالفضل · 10 ماه پیش
    سلام من گوشیو که کار کرده از یه بنده خدا گرفتم انتقال مالکیت ندادم الان میخوام بدم به سیم کارت فروشنده نیازه یا نه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت صرفا با سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد و در زمان خرید گوشی الزامی است.
      لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید.
      در صورتی که همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سینا · 10 ماه پیش
    سلام قبل از شروع شدن طرح ریجستری یک دستگاه ایفون خریداری کردم و ریجستری گوشی رو خط دائمی که زمان شروع طرح روی گوشی بود ثبت شد الان قصد فروش گوشی رو دارم ولی خط همان دوسال پیش به خاطر بدهی سنگین مسدود شد راهی برای انتقال مالکیت هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه امکان دریافت مجدد سیمکارت از اپراتور وجود دارد نسبت به دریافت آن از اپراتور اقدام نمایید سپس از طریق فرایند افزودن دستگاه مالکیت دستگاه را ثبت نمایید .http://hmti.ir/03
      در غیر اینصورت چنانچه اپراتور اعلام میکند سیمکارت سلب امتیاز شده یا تغییر نام داده است لطفا صفحه " آموزش بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده " را مطالعه نمایید.
      http://hmti.ir/15
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسلم شکربیگی · 10 ماه پیش
    باسلام و ممنون از پاسخگویی سریع تان
    بنده نمیخوام شکایت کنم نه آدرسی از فروشنده دارم نه شماره ای آیا روشی هست که شماره ی کامل فروشنده را بدست بیارم روش داخل سایتو رفتم میگه در مالکیت قطعی سیمکارت دیگری است و شماره فروشنده رو بهم نمیده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، پیرو صحبت های قبل، دریافت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش ضروری می باشد؛ لطفا جهت دریافت انتقال به فروشنده خود مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علي · 10 ماه پیش
    سلام . مراحل رو كاملا درست تا ٦ انجام دادم و پيامي كه به شماره مقصد مياد اين پيام :"با کدفعالسازی زیر باشماره گیری" چه كنم؟
    يعني برام كد فعالسازي ارسال نشده و نميتونم فعالش كنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر میتوانید با شماره مالک وارد سایت همتا شده در بخش مدیریت دستگاه گزینه تولید کد فعال سازی را انتخاب کنید سپس میتوانید فعال سازی را برای سیمکارت خریدار انجام دهید.
      سایت همتا : www.hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی مطهری · 10 ماه پیش
    سلام می میخواستم گوشی ام رو به برادرم بدم استفاده کنه و سیمکارتش رو بندازه رو گوشی من حالا باید انتقال مالکیت انجام بدم یا اگه انجام ندم مشکلی پیش می یاد؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علي · 10 ماه پیش
    سلام . مراحل رو كاملا درست تا ٦ انجام دادم و پيامي كه به شماره مقصد مياد اين پيام :"با کدفعالسازی زیر باشماره گیری" چه كنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسلم شکربیگی · 10 ماه پیش
    با سلام بنده چند ماه پیش یه گوشی دست دوم خریداری کردم طرف گفت کارای انتقال مالکیتو انجام دادم،سیمکارتم انداختم پیامی برام نیومد الان که سیم کارت دومم رو انداختم پیام هشدار اومده ویه شماره نشون میده که سه عددش مخفیه از روشی که فرمودید رفتم که شماره طرفو کامل بدست بیارم ولی یه خطا میاره که میگه قبلا با استفاده از فرایند فعال سازی تحت مالکیت سیم کارت دیگری است،لطفا راهنمایی کنید که الان باید چیکار کنم ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که فروشنده به شما انتقال مالکیت داده باشد شماره شما به عنوان مالک پیامک میشود.
      در صورتی که دستگاه دارای مالک قطعی باشد دیگر قادر به دریافت شماره مالک نیستید لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید و چنانچه همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11