شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیما ناصری · 1 سال پیش
    سلام من میخوام گوشیمو با مادرم عوض کنم انتقال مالکیت نیاز هست؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بشیر · 1 سال پیش
    سلام
    من همه مراحل ثبت و فعال سازی رو انجام دادم وقتی میخوام برم داخل سامانه همتا برای انتقال مالکیت میگه باید ثبت نام کنی مرحله ثبت نام بعد از وارد کردن تلفن و کد فعال سازی در مرحله کد ملی و تاریخ تولد خطا میده و قسمت کد ملی مینویسه اطلاعات هویتی درست نیست چندین بار زدم اما نشد باید چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عرفان غفوری · 1 سال پیش
    سلام من یه پاسپورت دارم که سیم کارتی به نام شخص نیست آیا میشه با سیم کارت دیگه ای موبایل رو ریجستری کرد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام

      خیر نمیتوانید باید تمام اطلاعات به نام شخص مسافر باشد تا اجازه پرداخت داده شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 1 سال پیش
    با سلام و خسته نباشید خدمت شما دوستان عزیز

    یه سوالی داشتم : اگر روند انتقال مالکیت رو انجام ندهیم بعدا چه مشکل هایی پیش می آیند .

    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش در حضور فروشنده الزامی می باشد، در غیر این صورت مسئولیت احتمالی آن به خودتان خواهد بود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شکوه · 1 سال پیش
    با سلام
    گوشیمودزدیدن الان هرکدی میزنم نمی تونم اقدام کنم کدبیاد سریال گوشیمم میزنم هی میگه 5 روزبعد اقدام کنید باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام وقت بخیر همتا در قبال دستگاه های سرقتی پاسخگویی ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رادمان حیدری‌ · 1 سال پیش
    سلام من این گوشی رو خریدم وبا یه سیم کارت دیگه روشن کرده بودم چند وقت پیش سیمکارت سلب امتیاز شد است الان با یه سیم کارت دیگه روشن کردم راهی هست بتونم انتقال مالکیت بدم ؟؟سیم کارت اولم ندارم ایا اگه به کسی گوشیم بفروشم ممکن اتن دهی برای سیمکارت اون قط بشود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد در صورتی که سیم کارت سلب امتیاز شده باشد راهکاری وجود ندارد همتا درحال ایجاد راهکار با همکاری اپراتورها برای حل این مشکل می باشد. هر زمان که امکان حل آن ایجاد شد، اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    گلریز حمیدی · 1 سال پیش
    برای بنده پیام اومده گوشی شما متعلق به کس دیگری است و نسبت به انتقال آن اقدام کنید. شناسه دستگاه را که استعلام گرفتم گوشی هواوی بود که تا به حال من چنین گوشی نداشتم .سپس کد *#۰۶# گرفتم شناسه گوشی خودم چیز ریگری بود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام

      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    گلریز حمیدی · 1 سال پیش
    سلام من گوشی که دارم را ۴ سال پیش نو خریدم اما این پیام برای من اومده که مالک کس دیگری است و بخواهید که مالکیت دستگاه را به شما انتقال دهد در ضمن من سیمکارت عوض نکردم و همان شماره قبلی است و نمیدانم چرا چنین پیامی برای من آمده به فروشنده نیز دسترسی وجود ندارد.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد · 1 سال پیش
    سلام من این گوشی رو خریدم وبا یه سیم کارت دیگه روشن کرده بودم چند سال گوشیم خراب بوده تعمیر نکردم الان با یه سیم کارت دیگه روشن کردم راهی هست بتونم انتقال مالکیت بدم ؟؟سیم کارت اولم ندارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد،در صورتی که سیم کارت سلب امتیاز شده باشد راهکاری وجود ندارد همتا درحال ایجاد راهکار با همکاری اپراتورها برای حل این مشکل می باشد. هر زمان که امکان حل آن ایجاد شد، اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا اسکندری · 1 سال پیش
    من گوشیمو چند ماه استفاده نکردم دوباره سیم کارت خودمو انداختم میگه مالک کس دیگریس انتقال مالکیت هر کاری کردم نشد گوشیمم دیگه کار نمیکنه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام
      لطفا 15 رقم ابتدایی دستگاه خود را یادداشت نمایید.وباشماره 096366 (مرکز تماس ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید و مشکل خودرا مطرح کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سامان زارعی · 1 سال پیش
    سلام من گوشی رو از موبایل فروشی خریدم حالا مغازشو جمع کرده منم هیچ اطلاعاتی درموردمالک قبلیش ندارم از چه راهی میشه شماره تلفن مالک قبلی دستگاه رو پیدا کنم ممنون میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام وقت بخیر همتا اجازه دادن شماره مالک دستگاه را به شما ندارد. لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید. درصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نگین · 1 سال پیش
    این پبامک ففط بدای گوشی های دسته دوم ارسال میشه با برای گوشی های نو هم ارسال میشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام
      ضرورت انتقال مالکیت در خریدو فروش الزامیست لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید. درصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کیوان · 1 سال پیش
    سلام وقت بخیر
    من یک سیم کارت جدید به نام خودم برای گوشیم خریداری کردم و گوشیم تک سیم کارته هست. بعد گذاشتن سیم کارت جدید داخل گوشی لازمه کاری انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      مواردی مثل تعویض سیم‌کارت ومواردمشابه،اگردرپیامک هشدار،مهلت قطع ذکرنشده بوده،چون خریدوفروشی انجام نشده نیاز نیست اقدامی انجام دهید،درصورتی که درپیامک،مهلت قطع ذکرشده بود،دستگاه درآن تاریخ قطع خواهدشدوفقط باسیم کارت مالک،آنتن خواهدگرفت واستفاده بیش ازان مهلت زمانی درپیامک نیاز به انتقال مالکیت ازخط قبلی به جدید هستید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حنانه مرادی · 1 سال پیش
    سلام من برای سیم دوم گوشیم یه خط دیگه انداختم ولی اس ام اس اومده که تا ۳ روز میتونم استفاده کنم و باید انتقال مالکیت بدم خب من با سیم یکم ثبت کردم الان باید چیکار کنم که دوتا خطامم اوکی بشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر، لطفا 15 رقم ابتدایی دستگاه خود را یادداشت نمایید.وباشماره 096366 (مرکز تماس ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شاهین ملکی · 1 سال پیش
    سلام ببخشید من گوشی رو میخوام تغییر مالکیت بدم مرحله اخر میگه مدل گوشی معتبر نیست یعنی جی؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر، لطفا 15 رقم ابتدایی دستگاه خود را یادداشت نمایید.وباشماره 096366 (مرکز تماس ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید و مشکل خودرا مطرح کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد نیا · 1 سال پیش
    سلام ببخشید من یه گوشی سامسونگ دست دو گرفتم کارهای سامانه رو انجام ندادم و سیم کارتم الان انتن نمی ده اگه مالکیت رو انتقال بدم درست میشه?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر، ضرورت انتقال مالکیت در خریدو فروش الزامیست لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتیددرصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید،می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید. http://hmti.ir/11 http://hmti.ir/10
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد قاسمی · 1 سال پیش
    سلام من گوشیمو تازه خریدم(دست دوم)وقتی میخوام از طریق سامانه تغییر مالکیت بدم و خطمو روی گوشی فعال سازی کنم کد فعال سازی به خط من فرستاده نمیشه باید چه کار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر، با شماره مالک وارد سایت همتا و تولید کد فعالسازی را زده تا کد فعالسازی را مشاهده فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    موسوی · 1 سال پیش
    سلام روز بخیر

    من دوتا سیم کارت .یکیش خاموش شده.اشتباها مالکیت سیم کارت روشن رو به خاموش انتقال دادم.الان هم پیامک نمیشه بیاد.چکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمدرضا زارعی · 1 سال پیش
    سلام. من گوشیم را دادم به پدرم و سیم کارت پدرم را انداختم روش. اگر انتقال مالکیت ندم مشکلی پیش میاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام
      اگر با جابجایی سیمکارت پیامک بدون مهلت قطع از همتا دریافت کردید نیازی نیست اقدامی انجام دهید.و در صورت دریافت پیامک با مهلت قطع انتقال مالکیت لازم است
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن صمدی · 1 سال پیش
    سلام وقت بخیر من ی ایپد کارکرده از گنبد خریداری کردم تا دیشب سیم کارت بالا میرود الان نمیده
    بعد کارتون ایپد هم کلا گم شده شماره سریال ش رو ندارم چجور تو سامانه همتا فعال کنم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه های آیپد هنوز مشمول این دوره از طرح ریجستری نمی باشند لطفا جهت بررسی دقیق با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.