آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد · 1 ماه پیش
    سلام این گوشیمو با یه خط دیگه ریجستر کردم الان یه خط دیگه انداختم روش حتما باید روی اینم فعال کنم ؟ اگه فعال نکنم ریجسترش میپره؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد حق · 1 ماه پیش
    سلام چرا وقتی مراحل مالکیت رو طی میکنم بعد از وارد کردن شناسه برام مینویسه این شناسه متعلق ب شما نمی باشد ولی رو کارتن و از طریق*#۰۶# درسته
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی گلشنی · 1 ماه پیش
    سلام.بنده یه گوشی موتورولا داشتم‌ که توسط تعمیرکار بردش سوخت و چون بردش موجود نیست، ایشون با دریافت مابه تفاوت وجه به جاش یه گوشی اپل رجیستر نشده آکبند بهم داد.آیا با ثبت گوشی تعمیراتی در سامانه همتا این گوشی رجیستر و فعال میشه؟ تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر برای ثبت تعمیری باید مدل و برند شناسه قبل و بعد از تعمیر یکسان باشد و امکان ثبت تعمیری برای شما وجود ندارد . ضمنا خرید دستگاه غیر قانونی از داخل ایران تخلف محسوب شده و عواقب خرید آن با خود فرد است
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا حسنوند · 1 ماه پیش
    سلام از کجا بفهمیم که گوشی ثبت مسافرتی شده یا خیر؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      میتوانید قبل از خرید دستگاه استعلام اصالت انجام دهید با شماره گیری #7777*گزینه 1 این فرایند را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی صفریان · 1 ماه پیش
    سلام.من سه ماهی هست یه گوشی ایفون دست دوم خریدم ولی فروشگاه انتقال مالکیت رو برام انجام ندا،الان که پیگیری میکنم میگه شماره اولیه شخص صاحب گوشی پیدا نیست،الان چه جوری من باید انتقال مالکیت گوشی مو بگیرم،چه راه حلی هست با این طرح؟؟
    ممنون میشم جواب بدیدن
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      اگر دستگاه مالک قطعی نداشته باشد باشماره سیم کارتی که درحال حاضر روی دستگاه استفاده میکنید وارد سایت همتا بشوید.درقسمت وضعیت شناسه دستگاه، imei گوشی خود راوارد نمایید شماره سیم کارت قبل را به شما نمایش میدهد. برای انجام فرایند انتقال مالکیت آموزش انتقال مالکیت رادرلینک روبرو مطالعه نمایید.http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمدرضا · 1 ماه پیش
    در چه صورت انتقال مالکیت رویه ی تجاری پیدا میکند؟ روند تجاری به چه چیزی اطلاق میشود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      انتقال مالکیت رویه تجاری پیدا نمیکند رویه تجاری برای دستگاهای مسافری میباشد که دستگاه مسافری نباید خرید و فروش گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 1 ماه پیش
    سلام من سیم کارت گوشیم و عوض کردم و برام پیام قطع ۳۰ روزه اومده آیا ممکن اش گوشیم دیگه کار نکنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمدرضا · 1 ماه پیش
    سلام شما میگید گوشی مسافری در صورت انتقال مالکیت مسدود خواهد شد ولی من گوشیهای مسافری دیدم که چندین بار انتقال مالکیت داده شدن ولی قطع نشدن. یعنی این چیزی که میگید در حد حرفه؟ و عمل نمیکنید؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر اعلام نشده است انتقال مالکیت دستگاهی را مسدود می کند ولی اگر به هر دلیل این مسأله در ذهن تداعی شود که شخصی دارد از این روزنه قانونی سو استفاده میکند همتا متوجه بشه احتمال داره که در یک مرحله شناسایی و قطع شوند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین · 1 ماه پیش
    سلام و درود
    من یک تلفن بلک بری دارم که با شماره ی قدیمم فعال شده و به علت مشکل مالی شماره ام رو
    فروختم. الان قصد فروش دستگاه بلک بری را دارم منتها شماره دیگه مال من نیست و صاحب جدیدش سیم رو خاموش کرده. الان باید چه کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر این مورد از سمت همتا قابلیت پیگیری ندارد .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 1 ماه پیش
    سلام ببخشید فامیلمون یک گوشی ایفون گرفته که انتقال مالکیت نداده، و رفته موبایل فروشی بهش گفتن باید خود شخصم باشه، و سوال اینجاست چرا باید خود شخص باشه مگه نیازی به سیمکارت اون طرف هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد و این فرایند باید در زمان خرید و فروش در مقابل فروشنده انجام شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 1 ماه پیش
    سلام یه سوال مهم، نوشتین که برای انتقال مالکیت باید اول دستگاه رو تحت مالکیت شخص خاصی دربیاریم، پس شماره سیم کارت گوشی خودمونو میزنیم و بعد انتقال مالکیت میدهیم... . خب سوالم اینجاست چرا این کارو کنیم، همون جا بجا اینکه شماره سیمکارت گوشی خودمونو بزنیم شماره سیمکارت شماره طرفو بزنیم که اصلا نیازی برای انتقال مالکیت نباشه!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را آکبند خریداری می کنید و تا به حال با هیچ شماره ای مالک نمی باشد می توانید فرایند فعال سازی را با شماره خود انجام دهید و مالک دستگاه شوید.در صورتی که دستگاه خریداری شده دارای مالک می باشد از طریق فرایند انتقال مالکیت می توانید مالک دستگاه شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علمدار امیری · 1 ماه پیش
    سلام مدت دوسال است که بعد از تعمیر گوشی خود پیگیر حل مشکل ریجستری آن هستم و تاکنون موفق نشدم
    مشکل ناسازگای imeiپیدا کرده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهرداد جمالی خاص · 1 ماه پیش
    سلام من دوسال پیش ی گوشی نوکیا6خریداری کردم الان بعد دوسال آنتن گوشی قطع و وصل میشه سیم‌کارت هم برا سریال گوشی تعریف و تایید شده ولی باز هم آنتن قطع و وصل میشه ممنون میشم راهنماییم کنید ک مشکل گوشیم حل بشه،با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین · 1 ماه پیش
    عرض سلام


    من یک خط همراه اول و یک خط ایرانسل دارم و گهگاه از هردو بروی یک دستگاه استفاده میکنم ،
    یعنی سیمکارت را تعویض میکنم روی یک دستگاه ،
    الان ، سیمکارت ایرانسل را از دستگاه نمیخونه و مسدود کرده ، ! و فقط سیمکارت همراه اول بروی دستگاه اجرا میشه ،!!
    چه کنم؟
    باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Elham · 1 ماه پیش
    سلام من کد *7777#رو میزنم بعد میگ کد ب سیم جدیدتون ارسال شد ولی نمیاد بعدشم میرم سامانه همتا تو انتقال مالکیت شماره جدیدو میزنم بعد علامت به اضافه رو میزنم هیچی نمیشه چیکار کنم کلافه شدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام لطفا ابتدا شناسه(imei) دستگاه خود را ازطریق کد دستوری *#06# و جعبه مطابقت دهید سپس با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجتبی · 1 ماه پیش
    با سلام خسته نباشید
    اشنام از دبی یه گوشی برام پست کرده،
    هزینه گمرک گوشی با توجه به این تبصره ماده ای که جدیدا زدین با نرخ ارز ثنا محاسبه میشه یا چی؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر تعرفه گمرکی مربوطه به همتا نمی باشد لطفا از طریق گمرک و یا سایت ارزش کالای مسافری از هزینه مطلع شوید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کیوان · 1 ماه پیش
    سلام میخام انتقال مالکیت بدم ولی اخر این عمل شناسه دستگاه imieبه شما تعلق ندارد.ولی قسمت اصلات دستگاه پیامک اومده شناسه دستگاه imieجز شناسه قانونی ثبت شده است.راحلش چیه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      باسلام
      با سیمکارتی که قبلا بر روی دستگاه قرار داشته است، باید اقدام به افزودن دستگاه نمایید. میتوانید برای چک نمودن وضعیت شناسه دستگاه با سامانه همتا 096366تماس بگیرید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرخ حسینی · 1 ماه پیش
    سلام من سیمکارت دومم راعوض کردم ویک سیم کارت دیگرم روگوشی انداختم وپیام قطع بامهلت 3روزه برام آمدبعدمالکیت راانتقال دادم وسیم کارت فعال شدولی دوباره قطع شده آلان بایدچکارکنم لطفا راهنمایی کنیدباتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام لطفا ابتدا شناسه(imei) دستگاه خود را ازطریق کد دستوری *#06# و جعبه مطابقت دهید سپس با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 1 ماه پیش
    سلام
    گوشی من 2 سیم کارت داره
    میخوام دوتا سیم کارت بهش بندازم یکی به نام خودم و یکی دیگه به نام کس دیگه ای هست.

    امکانش هست همچین کاری کرد؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد رحیمی · 1 ماه پیش
    سلام من گوشیو خریدم ریجستری کردم انقال مالکیت به خودم نمی تونم بدم میگه مشکل در اتصال یاکد mmiنامعتبر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا در بازه زمانی دیگر انجام دهید مشکل برطرف می گردد همچنین این فرایند را می توانید از طریق سایت یا اپلیکیشن همتا انجام دهید.