آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهمان · 20 روز پیش
    سلام.من میخوام یه گوشی دست دوم از یه سایت فروش وسایل بخرم که صاحبش میگه رجیستر نیست و چون رجیستر نیست با هر سیمکارتی کار میکنه.میخواستم بدونم میشه گوشی رو بخرم و بعد توی همتا به اسم خودم ثبت کنم.به فروشنده اعتماد دارم و بعید میدونم بخواد از imei سوءاستفاده کنه.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      با سلام وقت بخیر تمامی گوشی های همراه مشمول این دوره از طرح ریجستری می باشند حتما نسبت به دریافت انتقال مالکیت اقدام کنید در غیر اینصورت از خرید دستگاه خودداری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    موسوی · 20 روز پیش
    سلام.من رفتم انتقغال مالکیت دادم ولی الان گوشیم از دسترس خارج شده....کمک کنید لطفا .....پیامک ورود به سامانه هم که برام نمیاد ببینم چی شده؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      باسلام لطفا شناسه های دستگاه خود را از طریق #06*#یادداشت نموده و شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه)تماس بگیرید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاشار · 21 روز پیش
    مالک این دستگاه، شماره تلفن
    دیگری
    است
    اگر دستگاه را خریداری نموده اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا،مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید درغیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید
    اقا واسه این پیغام که تاریخ نداده باید اقدام انتقال مالکیت کنم گوشی ماله مادرم بوده الان دسته منه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      با سلام
      درمواردی مثل قرض دادن، تعویض سیم‌کارت و موارد مشابه، اگر در پیامک هشدار، مهلت قطع ذکر نشده بوده، چون خرید و فروشی انجام نشده نیاز نیست اقدامی انجام دهید، اما در صورتی که در پیامک، مهلت قطع ذکر شده بود، دستگاه در آن تاریخ قطع خواهد شد و فقط با سیم کارت مالک، آنتن خواهد گرفت.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 21 روز پیش
    سلام من چهار سال پیش یه گوشی گرفتم سیم کارتی که اونموقع ثبت شده یه مدت گم کرده بودم دنبالش نبوددم از سیم کارت دیگه ای استفاده میکردم سیم کارت اول به اسم برادرم بود حالا نزدیکه دو ماه انتن گوشی رفته .الان رفتم سیم کارت قبلی دوباره گرفتیم انداختیم روی گوشی ولی انگار نه انگار من باید چیکار کنم کهدوباره انتن بیا
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      با سلام

      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهزاد حیدرزاده · 21 روز پیش
    سلام برای من پیامی آمده که مالک دستگاه شماره .... میباشد در حال که نه دستگاه جدید خریدم و نه سیمکارت عوض کردم و مشخصات اعلام شده مربوط به گوشی من نمیباشد لطفا راهنمایی بفرمائید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    معین قلی زادگان · 21 روز پیش
    سلام من خواستم گوشی رو انتقال بدم سیم کارت طرف مقابل رو گذاشتم توی دستگاه بعد وقتی شماره دستگاه رو خواست زدم ولی می زنه اشتباه است در حالی که چک کردم دیدم درست است ولی من شماره 1 دستگاه رو وارد کردم حالا می خواستم بدونم شماره 2 دستگاه هم باید وارد کنم یا شما می گی چیکارکنم هر چه زود ترکمک کنید ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 22 روز پیش
    با سلام ، پدرم چند روزی هست که گوشی جدید گرفته و گوشی قبلیش که قبل از طرح ریجستری ازش استفاده میکرده را به من داده ... اگر من بخوام از این گوشی استفاده کنم باید انتقال مالکیت انجام بدم تا سیم کارتم فعال باشه !!؟ با تشکر از پاسخگویی شما ...
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      مواردی مثل قرض دادن وموارد مشابه،اگردرپیامک هشدار،مهلت قطع ذکرنشده بوده،چون خریدوفروشی انجام نشده نیازنیست اقدامی انجام دهید،اما درصورتی که درپیامک،مهلت قطع ذکر شده بود،دستگاه درآن تاریخ قطع خواهد شد وفقط باسیم کارت مالک،آنتن خواهدگرفت واستفاده بیش ازان مهلت زمانی درپیامک نیازبه انتقال مالکیت ازخط قبلی به جدید هستید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بابک · 22 روز پیش
    سلام گوشی با شماره سیم کارت اشتباهی که اصلا در شبکه وجود نداره ثبت شده حالا باید چطور رفع کنم ممنون.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      با سلام

      سیم کارت صحیح را داخل دستگاه قرار دهید و با سامانه تماس حاصل نمایید تا برای شما پرونده ثبت گردد و مشکل برطرف شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین · 22 روز پیش
    سلام خسته نباشید . ببخشید من سال ۹۶ ایفون ۵اس خریدم‌ او موقع اینجوری نبود بعد از چند سال ۱ هفته پیش اس ام اس اومد انتقال مالکیت این گوشی شماره دیگری ثبت شده الان انتن گوشی ندارم من طرف نمیدونم کجا هست پیداش کنم الان هیچ‌راهی نداره ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی ت · 22 روز پیش
    سلام بنده سال 93 یک گوشی سامسونگ خریداری کردم، سیم کارتی که اون زمان توی گوشی بود رو به دلیل اینکه یه مدت ازش استفاده نکردم ، اپراتور موردنظر غیرفعال کرده و سپس فروختش! الان میخواستم گوشی رو بفروشم، چطوری انتقال مالکیت بزنم؟؟ سیم کارت اولی که روش بوده الان به نام یکی دیگست و دست من نیس؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که سیم کارت سلب امتیاز شده باشد راهکاری وجود ندارد همتا درحال ایجاد راهکار با همکاری اپراتورها برای حل این مشکل می باشد. هر زمان که امکان حل آن ایجاد شد، اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضاسیـن · 23 روز پیش
    سلام.اگه از بانه گوشی بگیریم که بدون‌ریجستر هست ، چه نکاتی رو باید دقت کنیم که سرمون کلاه نره و گوشیمون ریجستر بشه و از لحاظ قانونی مشکلی نداشته باشه؟!؟ اصالت کالا رو از کجا بفهمیم؟ و اینکه قفل‌شبکه در چه صورتی اتفاق میفته؟؟
    ممنون میشم به تک تک سوالات بالا با دقت جواب بدید...
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      با سلام وقت بخیر ابتدا از طریق کد دستوری *#06# شناسه(imei) دستگاه را دریافت کرده سپس کد دستوری#7777* را شماره گیری کرده گزینه یک استعلام اصالت را انتخاب کرده در صورتی که غیر قانونی ذکر می شود دستگاه را به فروشنده عودت دهید.چنانچه فروشنده همکاری نکرد می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا سین · 23 روز پیش
    سلام.اگه گوشی ای که بدون‌کد‌ریجستری وارد کشور شد بخریم امکان ریجستری کردنش هست؟با پاسپورت ریجستر کنیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      باسلام
      ای دستگاه هایی که داخل کشور خریداری می شوند باید دستگاه در پاسخ استعلام اصالت قانونی باشد و با کد فعال سازی فرایند فعال سازی انجام شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 23 روز پیش
    سلام...هیچ اس ام اس قطع مهلتی دریافت نکردم.اصلا آنت بالا نیومد که پیامی دریافت کنم!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 23 روز پیش
    سلام.من سال پیش گوشیمو رجیستر کردم و اس ام اس مالکیت....از طریق سامانه همتا برام ارسال شد.یه سیم کارت جدید انداختم رو گوشیم سیم کارت خودمو برداشتم اما آنتنش بالا نیومد.این بازم مربوط به رجیستر میشه؟باید انتقال مالکیت بدم تا سیم کار کنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      سلام وقت بخیر
      درصوتی که از فروشنده انتقال مالکیت برای سیم کارت خود گرفتید و سیم کارت دیگر خود را قرار دادید پیامک با مهلت قطع دریافت کردید برای سیم کارت جدید خود باید فرایند انتقال مالکیت انجام شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سامیار کریمی · 23 روز پیش
    سلام‌خسته نباشید ببخشید اگه گوشی بدون‌کارتن‌اما همراه با فاکتور خریداری شده باشه ممکنه دردسر ایجاد کنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      باسلام ،بهتر است که گوشی دارای جعبه و کارت گارانتی که در اون شناسه ها و کدفعالسازی قرار داره، باشد. اگر فاکتور معتبر و دارای مهر باشد و شناسه ها و مدل نیز به درستی روی آن نوشته شده باشند قاعدتا مشکلی پیش نخواهد آمد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیامک · 24 روز پیش
    الان اگه گوشی انتقال مالکیت داده بشه آنتن گوشی قطع میشه یا نه؟؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیامک خراسانی نژاد · 24 روز پیش
    سلام وقت بخیر، یه نفر از من گوشی خرید ولی پول گوشی رو نداده میخوام ببینم چطور میشه گوشی رو غیر فعال کنم ؟؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 24 روز پیش
    میخوام گوشی دست دوم را به صورت اینترنتی بفروشم. و خریدار گوشی من را حضورا نمیبیند. چگونه انتقال مالکیت دهم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      با سلام
      لطفا بخش آموزش انتقال مالکیت را مطالعه بفرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پیمان خیاطی · 24 روز پیش
    با سلام
    تمامی مراحل بالا را انجام می دهیم ولی مرحله آخر (لزوم فعالسازی توسط خریدار) پیامک فعال سازی برای خریدار ارسال نمی شود . لطفاً راهنمایی فرمایید .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      باسلام
      در صورتی که کدفعالسازی را دریافت نکردید در بازه ی زمانی دیگری تلاش کنید همچنین میتوانید از طریق سایت همتا اقدام نمایید و در قسمت مدیریت دستگاه ،تولید کد فعال سازی را بزنید کد ایجاد شده را مشاهده نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا شریفی · 25 روز پیش
    برای افزودن یک سیمکارت به گوشی که ازقبل یک سیم دیگه هم توش فعاله چکار باید بکنیم؟ایا ثبت نام همتا لازمه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 25 روز پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.