آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Behnam · 16 روز پیش
    سلام اگر گوشی آکبند بخری ممکنه اس ام ای بیاد که


    مالک این دستگاه، شماره تلفن
    09**ZZZ11
    است
    اگر دستگاه را خریداری نموده اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا،مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید درغیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید
    IMEI:

    راهنمایی:
    hmti.ir/p01

    این بیاد اگر بیاد یعنی گوشی دست دوم بوده ؟!؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      با سلام.
      به این معناست که دستگاه دارای مالک قطعی است . و شناسه ها وارد کارتابل شماره مورد نظر شده است . یعنی دستگاه با این شماره فعال شده است
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سام · 16 روز پیش
    سلام من انتقال مالکیت رو ثبت کردم طبق دستور ولی پیامک کد فعالسازی برام‌نیومده باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      با سلام
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید · 17 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    ببخشید من اگر گوشی به عنوان هدیه خریداری کنم و با سیم کارت خودم فعال بشه اگه طرف مقابل سیم کارتی ک به نام خودش بذاره گوشی غیر فعال میشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      با سلام در صورتی که پیامک بدون مهلت قطع دریافت کنند مشکلی پیش نمی اید . در صورت خرید و فروش انتقال مالکیت حتما صورت بگیرد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرزو فتحی · 17 روز پیش
    سلام وقت بخیر ، من ۶ سال پیش که گوشی خریدم رجیستری نبود اصلا ، چندبار هم سیمکارت جدید انداختم ولی هیچوقت از من ثبت مالکیت نخواست الان که گوشی رو دادم به کسی ، مالکیت برای ایشون چطوریه؟؟ چون اون گوشی با هیچ خط من رجیستر نبوده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      با سلام .
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صدراسیف · 17 روز پیش
    اگر گوشیمون را انتقال مالکیت دادیم بعدش اگر خواستیم موبایلمون را عوض کنیم چه کاری باید انجام بدیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      با سلام

      اگر منظور شما خرید و فروش میباشد باید انتقال مالکیت که جزو ضرورتهای خرید و فروش میباشد را باید انجام دهید و اگر منظور شما این مورد نبود لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فهیمه ملایی · 19 روز پیش
    سلام گوشی های که قبلا خریده شده و استفاده شده هم باید ریجستر بشه؟
    مثلا من گوشیم دوساله دستمه توی یه کشور دیگه ولی سالی دوبار میام ایران و میرم دو ماهم میمونم باید ریجستر کنم؟؟ شاید توی یک سال هم دوتا گوشی عوض کردم وقتی اومدم ایران و خواستم بیشتر از یک ماه بمونم چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      سلام.وقت بخیر.اگر گوشی قبل از طرح درایران خریده شده باشد واستفاده شده باشداحتیاج به پرداخت عوارض ندارد.
      برای گوشی هایی که جدید وارد کشور می شوند ومهلت 30روزه را استفاده کرده باشند نیاز به پرداخت عوارض دارند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کریم حسین زاده · 20 روز پیش
    سلام من گوشی خریدم اولین بار که گوشی رو روشن کردم نوشت این گوشی با شماره 0918****** ثبت مالکیت شده این یعنی گوشی من دست دوم هست وقبلا سیم کارت انداختن؟چون من گوشی تازه خریدم و دست دوم نبوده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      باسلام
      با توجه به پیامکی که دریافت کرده اید گوشی شما قبلا فعال سازی شده است برای اطلاعات بیشتر با سامانه همتا 096366 تماس حاصل نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 20 روز پیش
    سلام خسته نباشید
    من یک گوشی خریدم و رجیستر کردم
    الان اون سیم کارت توسط اپراتور جمع شده
    چجوری میتونم انتقال مالکیت بدم؟
    راهی هست با سیم کارت دیگه ای که به نام خودمه انتقال مالکیت بدم؟
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      با سلام و وقت بخیر
      فرایند انتقال مالکیت فقط از سیمکارتی امکان پذیر می باشد که مالک دستگاه باشد لطفا به اپراتور مراجعه کرده و سیمکارت را مجدد دریافت کنید در غیر اینصورت در حال حاضر راهکاری وجود ندارد،همتا درحال ایجاد راهکار با همکاری اپراتورها برای حل این مشکل می باشد. هر زمان که امکان حل آن ایجاد شد، اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن · 20 روز پیش
    سلام من گوشیمو ۲ سال پیش گرفتم الان بعد این همه مدت یکدفعه امشب به خاطر ثبت نشدن تو سامانه از سیستم خارج شد
    لطفا راهنماییم کنید
    تو سامانه هم میخوام ثبت نام کنم برام رمز رو که ارسال میکنه به گوشیم نمیاد چون از سامانه خارجه نمیدونم چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      با سلام جهت بررسی دقیق تر لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صدراسیف · 20 روز پیش
    اگر این کارو کردیم ی تونیم سیمکارت عوض کنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صدراسیف · 20 روز پیش
    سلام اگر این کارو گردیم بعد سیکاتمون بخوتیم عوض کنیم باید چه کار بکنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه · 20 روز پیش
    سلام من یه گوشی دست دو داشتم دادمش به برادرم اونم یه خط خریده انداخته توش که الان غیرفعال شده برای انتقال مالکیت از ستاره چهارتا هفت مربع وارد شدم ولی نشد هرکاری کردم شناسه هارم زدم انتقال انجام نشد درصورتی که گوشی کد ریجستری هم داره واون کد رو هم زدم ولی گفت چنین دستگاهی نیست حالا باید چه کار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      با سلام فرایند انتقال مالکیت از سیمکارتی امکان پذیر می باشد که مالک دستگاه است. جهت بررسی دقیق تر لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پریسا · 20 روز پیش
    سلام کد فعالسازی ارسال نمیشه برام ؟!!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن · 21 روز پیش
    سلام.من یه ساعت هوشمند خریدم . بعداز گذاشتن سیم کارت ایرانسل روی اون ازسایت همتا اخطاری اومد که این ساعت مطعلق به فرد دیگه هست وبرای انتقال مالکیت باید بااون فرد تماس بگیرم وگرنه سیم کارت غیر فعال میشه.الان سیم کارتم غیرفعاله ومن شماره اون فرد رو ندارم . باید چی کارکنم .
    IMEI : 358*********158
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      با سلام و وقت بخیر لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری با شماره 096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بیتا · 21 روز پیش
    سلام . گوشی من با شماره ای وارد شده ک اشتباه یه رقمش با خط خودم فرق میکنه . الان برای انتقال مالکیت هرکاری ک میکنم میاد شناسه دستگاه متعلق ب دستگاه نمی باشد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      با سلام و وقت بخیر لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری با شماره 096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 21 روز پیش
    سلام من خطی که روی گوشیم بود رو عوض کردم هردوخط ب نام خودمه بعد مراحل فعال سازی ام انجام دادم اما خطم‌ کار نمیکنه تو گوشیم میزنه شبکه در دسترس نیس هیچ کدی یا کاری ام نمیشه انجام داد چیکار باید انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      باسلام
      لطفا پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEI های گوشی خود، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهادر رضایی · 22 روز پیش
    سلام. من تمام مراحلو بدون مشکل پیش میریم. فقط وقتی کد فعالسازیو دریافت کردم چیکار کنم دقیقا؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین اسد · 22 روز پیش
    با سلام.
    من پیامی تحت عنوان اینکه به دلیل جعله شناسه بر روی دستگاه های دیگر اگر انتقال مالکیت ندهید انتن گوشی شما قطع میشود الان باید چکار کنم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      با سلام .
      به دلیل پیامک با مهلت قطع .با هر جابه جایی سیم کارت انتقال مالکیت الزامی است لطفا از شماره سیم کارت قبل از طرح یا مالک انتقال مالکیت صورت بگیرد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن برزنونی · 23 روز پیش
    سلام آنتن گوشی من قطع شده و در سایت همتا هم بررسی کردم گوشی با شماره خودم ثبت شده اما imei cert با پیغام fall نشان داده میشه ، میتونید کمکی به من بکنید ؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      با سلام.
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    داریوش سامانی · 23 روز پیش
    باسلام خدمت شما عرض کنم بنده بغیرازسیم کارت همراه اولم سیم کارت رایتل خودرا نیزبه گوشی ام وصل نمودم که بلافاصله پیامی دریافت نمودم مبنی براینکه مالک این دستگاه شماره تلفن دیگریست درصورت که هردو سیم بنام اینجانب میباشد.سوال بنده اینست که آیاشماره سیم کارت رایتل راباید به یایت همتاارسال وثبت نمایم یانیازی نیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      با سلام.
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید