شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آریو صادقی نسب · 1 ماه پیش
    باسلام من اشتباهی گوشی برادرم را باسیمکارت خودم ریجستر کردم الان باید از چه راهی استفاده کنیم
    اما هر دو سیمکارت به نام یک شخص است
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، می توانید با مطالعه همین صفحه مالکیت دستگاه را به هر سیم کارت دلخواه انتقال دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هادی ا. ع · 1 ماه پیش
    با دورود یک گوشی توسط بستگان برایم آورده اند ایشون سیم کارتی بنامشون نیست یک هفته است که اومدن وچون مسن هستند باشرایط فعلی ازمنزل خارج نمیشن امکانش هست با کپی پاسپورت گوشی رو ریجستر کنم ‌اینترنتی میشه یا؟ ممنون میشم راهنمائیم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا ب صفحه «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07 مراجعه فرمایید و با دقت مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پیمان بایمانی · 1 ماه پیش
    سلام،گوشی شکسته ای داشتم که فقط برد دستگاه قابل استفاده بود،برد رو روی دستگاه دیگه ای گذاشتم و کار داد،حالا بعد از یکسال دوتا شیار سیمکارت انتنش قطع شده و هر کدوم از سیمکارت هایی که روی گوشی شکسته بود برای انتقال مالکیت اقدام کردم ،با پیام سیمکارت قبلی منقضی شده روبرو میشم،جریان چیه که بعداز یکسال اینجور شده،تکلیف چیه،
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند افزودن دستگاه تنها با سیمکارتی امکان پذیر است که قبل از شروع طرح روی دستگاه بوده است .
      آموزش افزودن دستگاه : http://hmti.ir/03
      تاریخ مشمولیت : http://hmti.ir/date
      در صورتی که سیمکارت سوخته یا سلب امتیاز شده است لطفا صفحه " آموزش بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده " را مطالعه کنید .
      http://hmti.ir/15
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدکریم قاجارنیا · 1 ماه پیش
    سلام برادرم درتاریخ۹۶/۰۱/۱۱اومدایران وگوشی ایفونشوتوسط موبایل فروشی قبل ازطرح رجیستری
    باشماره سیم کارت ۰۹۳***۷فقط جهت استفاده ازنت راه اندازی کرد وبعدازچندروزبرگشت حالا اومده وگوشیرو بمن داده وماجهت انتقال مالکیت که اقدام می‌کنم متاسفانه اون موبایلی تغییرکرده ‌خبری ازش نیست وشماره تلفن هم مکررا خاموشه وشماره جزًومنقضی شده وواگذار شده نیست لطفا مشکل منوحل کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    shshf80 · 1 ماه پیش
    سلام. بنده یه سیمکارتی داشتم که گوشیم رو از طریق همون سیمکارت در سامانه همتا فعال کردم الان اون سیمکارت گم شده یا مسدود شده و سیمکارت جدید رو گوشیم هست مشکلی نداره؟تو سامانه همتا نیازی نیست کاری انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که سیمکارت مسدود شده است لطفا صفحه " آموزش بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده " را مطالعه کنید. http://hmti.ir/15
      در غیر اینصورت به اپراتور مراجعه کرده و سیمکارت را مجدد دریافت کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    shshf · 1 ماه پیش
    سلام.اگه با یه سیمکارتی در سامانه همتا گوشی رو فعال کنیم و با اون سیمکارت هر دو شناسه IMEI در سامانه فعال شود و موبایل هم فعال شود و بعد از یک سال دو سیمکارت جدید بخریم و بزاریم رو گوشی آیا باید کار خواصی انجام بدیم در سامانه همتا؟ یا خیر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید حقایق شناس فرد · 1 ماه پیش
    سلام.بنده یه گوشی تازه خریدم و یه سیمکارتی رو در سامانه همتا ثبت و فعال سازی کردم و بروی آن سیمکارت هر دو شناسه IMEI فعال شد. الان اون سیمکارت روی گوشی هست و بعد یه هفته یه سیمکارت دیگه خریدم میخوام بذارم روی همین گوشی.آیا باید کار خواصی انجام بدم در سامانه همتا؟یا اینکه نیازی نیست؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Guest · 1 ماه پیش
    با سلام
    اینجانب قصد خرید تبلت سیم کارت خور قدیمی (مدل 2014) را از شخصی دارم. آیا انتقال مالکیت برای این مورد لازم است؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر تبلت ها مشمول طرح رجیستری نمی باشند لطفا صفحه تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/date
      در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار دریافت کردید جهت بررسی شناسه ها را یادداشت کرده و با سامانه همتا 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    L.agf · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی رو با گوشی دیگه عوض کردم بدون اینکه خرید و فروشی رخ بده انجام انتقال مالکیت ضروری هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه کامل در اختیار شخص دیگری قرار میگیرد الزامی است انتقال مالکیت انجام شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدکریم قاجارنیا · 1 ماه پیش
    سلام من برادرم درتاریخ۹۶/۰۱/۱۱
    قبل ازطریق رجیستری باشماره۰۹****۶۷روشن کرده البته شماره یک موبایلی بوده ‌فقط ازنت استفاده کرده ‌برگشته امریکا حالااومده وگوشیرو داده بمن ولی جهت انتقال مالکیت هرچی به شماره فوق زنگ می‌کنیم خاموشه راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا ابتدا صفحه عدم شناخت مالک قبلی را مطالعه کنید.http://hmti.ir/09
      چنانچه سیمکارتی که پیش از طرح روی دستگاه بوده سوخته یا سلب امتیاز شده صفحه " آموزش بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده " را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/15
      در غیر اینصورت جهت بررسی شناسه های دستگاه را از طریق تنظیمات یادداشت کرده و با شماره 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Sahar · 1 ماه پیش
    من سیمکارتم به نام پدرم هست مشکلی نداره با سیمکارت اون ثبت کنم؟؟؟؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Sahar · 1 ماه پیش
    سلام گوشیم و از خارج خریدم چجوری ریجسترش کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهران طهانی · 1 ماه پیش
    با سلام خسته نباشید
    برای‌رجیستری مسافری گوشی شماره سیمکارت حتما باید به نام شخص وارد شده به داخل کشور باشه؟ یا میشه پاسپورت یکی دیگه باشه ولی شماره سیکارت یکی‌دیگه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    M.r · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی رو تقریبا دوماه پیش گرفتم ولی رو خط فروشنده فعال شده الان میخوام رو خط خودم فعال کنم در واقع انتقال مالکیت بدم وقتی کدIMEIرو وارد میکنم اخطار میده این دستگاه متعلق به شما نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد و در زمان خرید و فروش الزامی می باشد لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید .
      چنانچه فروشنده همکاری نکرد می توانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرحسین · 1 ماه پیش
    سللم من گوشی رو تازه از یکی از اشنایان گرفتم اونم اون سیمکارتی که اولین بار باهاش اومده رو گم کرده حالا چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که خریداری کرده اید الزامی است انتقال مالکیت دریافت کنید. جهت دریافت مجدد سیمکارت به اپراتور مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Leila shgy · 1 ماه پیش
    با سلام درصورتی که گوشی رو با گوشی دیگه عوض کنم بدون انتقال مالکیت کار میکنه ؟ و اگرنه خودمون میتونیم انجام بدیم؟ ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که خرید و فروش انجام می شود و گوشی ها به طور کامل در اختیار شخص دیگری قرار میگیرد الزامی است انتقال مالکیت انجام شود.
      آموزش کامل این فرایند در این صفحه آمده است لطفا مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی · 1 ماه پیش
    سلام گوشی دوسیم کارته که ماله قبل از طرح رجیستری هست با سیم کارتی جدید کار میکنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک بدون مهلت قطع دریافت میکنید مشکلی برای استفاده با سیمکارت جدید وجود ندارد.
      در غیر اینصورت صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کرده و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.
      پیامک های هشدار : http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید ابراهیمی · 1 ماه پیش
    باسلام پیامک هشدار برای من ارسال شده کد دستوری را شماره گیری کردم اما پیغام میدهد که روی شبکه ثبت نشده یا بهتر بگم آنتن گوشیم رفت لطفا راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر برای انجام فرایند های سامانه همتا میتوانید سیمکارت خود را روی گوشی فعال دیگری قرار دهید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد · 1 ماه پیش
    با سلام
    مهلت فعال سازی از اولین زمانی که سیم کارت وارد گوشی میشه چند روز می باشد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر این مدت زمان ده روز می باشد چنانچه از این بازه زمانی بگذرد و دستگاه غیر فعال گردید میتوانید فعال سازی را با دستگاه فعال دیگری انجام دهید سپس گوشی خود را خاموش و روشن کنید تا فعال گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 1 ماه پیش
    سلام ببخشید برای سیم کارت دومم فقط اخطار اومده بود باید چیکارش کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر به صفحه پیامک های هشدار مراجعه کرده و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.
      http://hmti.ir/12