شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فربد · 1 سال پیش
    سلام.

    گوشی 1200 دست دوم با سیم دست دوم دارم. گوشی قبلا با سیم دیگه - که الان ترابرد شده و روی اندرویدم کار می‌کنه - دست خودم بوده. برای این که به معضل برنخورم چه کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عباس · 1 سال پیش
    سلام
    من گوشیم میخوام انتقال بدم اما چند سال پیش کارتنش انداختم رفته حالا کد روی کارتن ندارم چطوری میتونم انتقال مالکیت بدم

    ممنونم اگه راهنمایی کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرشاد اسکندری · 1 سال پیش
    با سلام . من امروز اقدام به ریجستری گوشی مسافری خود کردم ولی با پیغام ثبت گوشی دیگری مواجه شدم . در صورتیکه تاکنوم گوشی دیگری را ریجستر نکردم . لطفا راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر، در اختیار داشتن کدملی کسی نمی تواند به نام آنها گوشی وارد کند باید شماره همراهی که اعلام می کند نیز مربوط به همان کدملی باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علي · 1 سال پیش
    با سلام و خداقوت،گوشي كه من خريدم چندوقته انتنش رفته و مالك قبلي هم سيم كارتش سوخته،من از چه طريقي بايد اقدام كنم؟؟
    ممنون ميشم كمكم كنيد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کرکانی · 1 سال پیش
    با سلام
    آیا امکان ثبت و رجیستر کردن گوشی با پاسپورتی که سفر به کربلا داشته و از مرز زمینی برگشته است وجود دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر، بله میتوانید گوشی که وارد کشور شده را ثبت مسافری انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد برنایی · 1 سال پیش
    سلام و خسته نباشید
    گوشیه من گلکسی A50سامسونگ است و 4روز پیش توسط 1موتوری به سرقت رفته من همچنان میبینم دزده در حال استفاده از گوشیه من است شکایت کردم و کلانتری پیگیری نمیکند هر چند گوشی را در سامانه همتا ثبت کردم تورو خدا کمکم کنید گوشیمو پس بگیرم شیرینیش هم میدهم.تشکر از وقتی که برای خواندن نظرم گذاشتید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام وقت بخیر سامانه همتا در مورد گوشی های سرقتی پاسخگویی ندارد لطفا از سمت مراجع قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سهیل · 1 سال پیش
    سلام من یه گوشی نو نوکیا ساده خریدم حالا بعد یک ماه دیگه سیم کارتو قبول نمیکنه چه کار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام

      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود خلیلی · 1 سال پیش
    سلام من اخیرا برد گوشی ام سوخته بود برد گوشی را تعویض کردم . سیمکارتم چند روز کار کرد و الان آنتن نمی دهد. تعمیرکاری هم که برد را تعویض کرده نمی داند که برد جدید مال چه کسی بوده و تحت مالکیت چه سیمکارتی بوده چون برد یک گوشی کارکرده رو روی گوشی من انداخت

    الان من باید چکار کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ناصر · 1 سال پیش
    سلام من یه گوشی دست دوم خریداری کردم و مالکیت این گوشی یا به عبارت دیگه ریشتری گوشی به نام یک فرد متفرقه هست که فقط شمارش پیاما شده به گوشی برای انتقال مالکیت به شماره خودم باید چیکار کنم چند بار اون فرد متفرقه با من تماس گرفته و درخواست گرفتن پول کرده تا از بستن تلفن خودداری کنه من باید چیکار کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش در حضور فروشنده الزامی می باشد در صورت عدم همکاری فروشنده می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 1 سال پیش
    با سلام
    من این گوشی رو دسته دوم گرفتم و نمیدونم با چه شماره ای ریجستری شده و قبلا فعال شده
    به فردی هم که ازش گوشی رو گرفتم دسترسی ندارم
    چجوری باید مالکیت گوشی رو به سیمکارت خودم انتقال بدم؟!
    لطفا کامل پاسخ بدید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام همتا اجازه دادن شماره مالک دستگاه را به شما ندارد. لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید. درصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهمان · 1 سال پیش
    سلام.من میخوام یه گوشی دست دوم از یه سایت فروش وسایل بخرم که صاحبش میگه رجیستر نیست و چون رجیستر نیست با هر سیمکارتی کار میکنه.میخواستم بدونم میشه گوشی رو بخرم و بعد توی همتا به اسم خودم ثبت کنم.به فروشنده اعتماد دارم و بعید میدونم بخواد از imei سوءاستفاده کنه.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام وقت بخیر تمامی گوشی های همراه مشمول این دوره از طرح ریجستری می باشند حتما نسبت به دریافت انتقال مالکیت اقدام کنید در غیر اینصورت از خرید دستگاه خودداری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    موسوی · 1 سال پیش
    سلام.من رفتم انتقغال مالکیت دادم ولی الان گوشیم از دسترس خارج شده....کمک کنید لطفا .....پیامک ورود به سامانه هم که برام نمیاد ببینم چی شده؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام لطفا شناسه های دستگاه خود را از طریق #06*#یادداشت نموده و شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه)تماس بگیرید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاشار · 1 سال پیش
    مالک این دستگاه، شماره تلفن
    دیگری
    است
    اگر دستگاه را خریداری نموده اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا،مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید درغیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید
    اقا واسه این پیغام که تاریخ نداده باید اقدام انتقال مالکیت کنم گوشی ماله مادرم بوده الان دسته منه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام
      درمواردی مثل قرض دادن، تعویض سیم‌کارت و موارد مشابه، اگر در پیامک هشدار، مهلت قطع ذکر نشده بوده، چون خرید و فروشی انجام نشده نیاز نیست اقدامی انجام دهید، اما در صورتی که در پیامک، مهلت قطع ذکر شده بود، دستگاه در آن تاریخ قطع خواهد شد و فقط با سیم کارت مالک، آنتن خواهد گرفت.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 1 سال پیش
    سلام من چهار سال پیش یه گوشی گرفتم سیم کارتی که اونموقع ثبت شده یه مدت گم کرده بودم دنبالش نبوددم از سیم کارت دیگه ای استفاده میکردم سیم کارت اول به اسم برادرم بود حالا نزدیکه دو ماه انتن گوشی رفته .الان رفتم سیم کارت قبلی دوباره گرفتیم انداختیم روی گوشی ولی انگار نه انگار من باید چیکار کنم کهدوباره انتن بیا
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام

      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهزاد حیدرزاده · 1 سال پیش
    سلام برای من پیامی آمده که مالک دستگاه شماره .... میباشد در حال که نه دستگاه جدید خریدم و نه سیمکارت عوض کردم و مشخصات اعلام شده مربوط به گوشی من نمیباشد لطفا راهنمایی بفرمائید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    معین قلی زادگان · 1 سال پیش
    سلام من خواستم گوشی رو انتقال بدم سیم کارت طرف مقابل رو گذاشتم توی دستگاه بعد وقتی شماره دستگاه رو خواست زدم ولی می زنه اشتباه است در حالی که چک کردم دیدم درست است ولی من شماره 1 دستگاه رو وارد کردم حالا می خواستم بدونم شماره 2 دستگاه هم باید وارد کنم یا شما می گی چیکارکنم هر چه زود ترکمک کنید ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 1 سال پیش
    با سلام ، پدرم چند روزی هست که گوشی جدید گرفته و گوشی قبلیش که قبل از طرح ریجستری ازش استفاده میکرده را به من داده ... اگر من بخوام از این گوشی استفاده کنم باید انتقال مالکیت انجام بدم تا سیم کارتم فعال باشه !!؟ با تشکر از پاسخگویی شما ...
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      مواردی مثل قرض دادن وموارد مشابه،اگردرپیامک هشدار،مهلت قطع ذکرنشده بوده،چون خریدوفروشی انجام نشده نیازنیست اقدامی انجام دهید،اما درصورتی که درپیامک،مهلت قطع ذکر شده بود،دستگاه درآن تاریخ قطع خواهد شد وفقط باسیم کارت مالک،آنتن خواهدگرفت واستفاده بیش ازان مهلت زمانی درپیامک نیازبه انتقال مالکیت ازخط قبلی به جدید هستید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بابک · 1 سال پیش
    سلام گوشی با شماره سیم کارت اشتباهی که اصلا در شبکه وجود نداره ثبت شده حالا باید چطور رفع کنم ممنون.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام

      سیم کارت صحیح را داخل دستگاه قرار دهید و با سامانه تماس حاصل نمایید تا برای شما پرونده ثبت گردد و مشکل برطرف شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین · 1 سال پیش
    سلام خسته نباشید . ببخشید من سال ۹۶ ایفون ۵اس خریدم‌ او موقع اینجوری نبود بعد از چند سال ۱ هفته پیش اس ام اس اومد انتقال مالکیت این گوشی شماره دیگری ثبت شده الان انتن گوشی ندارم من طرف نمیدونم کجا هست پیداش کنم الان هیچ‌راهی نداره ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی ت · 1 سال پیش
    سلام بنده سال 93 یک گوشی سامسونگ خریداری کردم، سیم کارتی که اون زمان توی گوشی بود رو به دلیل اینکه یه مدت ازش استفاده نکردم ، اپراتور موردنظر غیرفعال کرده و سپس فروختش! الان میخواستم گوشی رو بفروشم، چطوری انتقال مالکیت بزنم؟؟ سیم کارت اولی که روش بوده الان به نام یکی دیگست و دست من نیس؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که سیم کارت سلب امتیاز شده باشد راهکاری وجود ندارد همتا درحال ایجاد راهکار با همکاری اپراتورها برای حل این مشکل می باشد. هر زمان که امکان حل آن ایجاد شد، اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.