آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد رحیمی · 1 ماه پیش
    سلام من میزنم *۷۷۷۷#میگه مشکل در اتصال یاکد mmi نامعتبر باید چه کار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا در بازه زمانی دیگر انجام دهید مشکل برطرف می گردد همچنین این فرایند را می توانید از طریق سایت یا اپلیکیشن همتا انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بابک · 1 ماه پیش
    سلام کد imei گوشی برادرم هر دوتاش یکی هست. و اون موبایل فروشی هم که ازش خریده جمع کرده رفته. الان یکی از سیمکارتهامو غیرفعال کرده . چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام لطفا ابتدا شناسه(imei) دستگاه خود را ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کنید سپس با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی حکیم زاده · 1 ماه پیش
    سلام من یه گوشی برای برادرم خریده بودم که بعد دوهفته گوشیمونو عوض کردیم مشکلی که پیش نمیاد البته هر دو سیم کارت روی گوشی ها به نام خودمه از سامانه همتا هم یه اس ام اس هایی اومده بود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      باسلام
      مواردی مثل قرض دادن، و موارد مشابه، اگر در پیامک هشدار، مهلت قطع ذکر نشده بوده، چون خرید و فروشی انجام نشده نیاز نیست اقدامی انجام دهید، اما در صورتی که در پیامک، مهلت قطع ذکر شده بود، فقط با سیم کارت مالک، آنتن خواهد گرفت. و درصورت استفاده بیش از ان مهلت زمانی در پیامک نیاز به انتقال مالکیت از خط قبلی به جدید هستید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهنود · 1 ماه پیش
    سلام
    من یه گوشی خریدم قبل از ماجرای ریجستری...گوشی خاموش بوده و سیم کارت نداشته ... الان نمیتونم استفاده کنم سیم کارتمو نمیخونه از چ طریقی میتونم پیگیری کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام لطفا ابتدا شناسه(imei) دستگاه خود را ازطریق کد دستوری *#06# و جعبه مطابقت دهید سپس با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجتبي قنبری · 1 ماه پیش
    يه گوشی فروختم شهرستان میخوام انتقال مالکیت بدم. مراحل شو انجام میدم ولی اون کدی که باید برسه دست خریدار دیر میرسه بهش و وقتی وارد میکنم خطاا میده که منقضی شده. چیکار کنم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام می توانید با شماره ای که میخواهید وارد سایت همتا شوید #100*7777*را شماره گیری کنید کد عبور از سایت را نمایش می دهد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا · 1 ماه پیش
    با سلام
    احتراما من یه گوشی به نام برادرم فعال کردم پیام اومده که این دستگاه جهت استفاده غیر تجاری وارد شده و درصورت احراز تخلف مسدود خواهد شد یعنی من الان دیگه نمیتونم به نام خودم انتقالش بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام ثبت دستگاه مسافری صرفا باید با اطلاعات شخص مسافری که دستگاه را وارد کشور کرده است انجام شود، فرایند انتقال مالکیت اگر رویه تجاری پیدا نکند مشکلی ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علي · 1 ماه پیش
    سلام شماره اسلات سيم يك و دوم من يكي هست بايد جيكار كنم?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام لطفا ابتدا شناسه(imei) دستگاه خود را ازطریق کد دستوری *#06# و جعبه مطابقت دهید سپس با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد ص · 1 ماه پیش
    متن پیامش این بود

    مالک این دستگاه، شماره تلفن
    دیگری
    است
    تنها، در صورتیکه دستگاه را خریداری نموده اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا،مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید. در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در زمان خرید دستگاه موظف بودید انتقال مالکیت دریافت کنید میتوانید جهت بررسی دقیق با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد ص · 1 ماه پیش
    سلام
    من حدود یکسال پیش گوشی سفارش دادم که به دستم رسیدو به محض قرار دادن سیم کارت یک پیام برام ارسال شد . تا چند روز پیش هیچ مشکلی نداشت ولی اخیرا سیم کارتم تو این گوشی از کار افتاد ولی تو سایر دستگاهها کار میکنه سیم کار دیگه ای هم که میزارم مهلت سه روزه میده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش در حضور فروشنده الزامی می باشد ، درصورتی که فروشنده همکاری نکرد می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امير · 1 ماه پیش
    سلام
    من يه گوشي قديمي داشتم كه دادم به مادرم استفاده كنه
    آيا انتقال مالكيت الان لازمه براش يا نه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با جا به جایی سیمکارت پیامک انتقال مالکیت بدون مهلت قطع دریافت می کنید نیازی نیست اقدامی انجام دهید و سیمکارت به نام هر شخصی باشد مشکلی وجود ندارد در غیر اینصورت فرایند انتقال مالکیت برای هر سیمکارتی که روی دستگاه قرار میگیرد الزامی است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mahdi Mousavi · 1 ماه پیش
    سلام من گوشیم رو همین طور که گفتین کردم ولی پیامش نمیاد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صورت واضح تری اعلام کنید پیامک در چه مرحله ای ارسال نمی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابراهیم نبوی · 1 ماه پیش
    سلام
    گوشی من هم در کربلا به سرقت رفته آیا از طریق کد IMEI می تونم گوشیم رو غیر فعال کنم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در قبال گوشی های سرقتی همتا پاسخگویی ندارد لطفا از سمت مراجع قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محب الهی · 1 ماه پیش
    سلام من گوشیم رو در کربلا سرقت کردن میخواستم بدونم میشه کاری کرد که بتونم به گوشیم برسم آیا انتقال مالکیت برای گوشی های سرقتی هم هست لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      این مورد مربوط به همتا نمیشود و باید به مراجع قضایی مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پیمان · 1 ماه پیش
    سلام ،برای انتقال گوشی دوسیمکارته فقط باید یکی از imei برای شماره فرد خریدار فعال کنیم ؟؟ پس imei سیمکارت دوم چی میشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر بعد از انجام فرایند انتقال مالکیت کد فعال سازی به شماره فرد خریدار ارسال می شود که فرد می تواند به وسیله آن کد دستگاه را برای خود فعال کند با فعال سازی یکی از شناسه ها شناسه دوم به صورت خودکار فعال می شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 1 ماه پیش
    سلام من هنگام فعال سازی شماره مو اشتباه واردکردم الان به نام یکی دیگه خورده دیگه اصلاح شم نمیتونم بکنم الان باید چی کار کنم اگه سیمکارت خودم تو گوشی باشه مشکلی به وجود میاد یانه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد رسولي · 1 ماه پیش
    سلام من گوشي از خارج كشور هديه آوردم چجوري ميشه بصورت قانوني گوشي رو به نام خودش انتقال بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام ثبت دستگاه مسافری صرفا باید با اطلاعات شخص مسافری که دستگاه را وارد کشور کرده است انجام شود،فرایند فعال سازی با هر شماره ای مایل بودید می توانید انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 1 ماه پیش
    با سلام وخسته نباشيد
    ببخشيد من يه گوشي يك سال پيش خريدم ولي انتقال مالكيت ندادم نفري هم كه ازش گوشي خريدم هيچ شماره اي ازش ندارم الان برا انتقال مالكيت شماره اون نفر ميده ولي كامل نيست سه رقم وسطي رو نشون نميده خواستم راهنماييم كنيد
    تشكر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش در حضور فروشنده الزامی می باشد ، درصورتی که فروشنده همکاری نکرد می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید تقی پور · 2 ماه پیش
    سلام .من یه گوشی یولفون از محصولات شرکت جی ال ایکس تولید ملی میخوام از دیوار بخرم آیا واسه گوشی های ایرانی هم انتقال مالکیت نیازی هست و در صورت عدم انتقال مالکیت چه مشکلی بوجود میاد؟باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      باسلام
      ضرورت انتقال مالکیت در خریدو فروش الزامیست لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید. درصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 2 ماه پیش
    سلام برای انتقال مالکیت گوشی مسافری گفتین که اگر همتا متوجه بشه امکان داره در یک مرحله متوجه وقطع بشه و من یک سیم کارت دیگم استفاده کردم اینsms اومد
    مالک دستگاه، شماره تلفن
    اگر دستگاه را خریداری..
    هشدار: این دستگاه استفاده غیرتجاری واردشده و درصورت احراز تخلف مسدود خواهدشد
    لطفا بگین احتمال انتقال مالکیت و فروش وجود ندارد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت مشکلی به وجود نمی آورد دستگاه مسافری صرفا جهت استفاده مسافر وارد شده در صورتی که در چرخه تجارت قرار بگیرد در صورت احراز تخلف مسدود خواهد گشت.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 2 ماه پیش
    با سلام و احترام منظور از رویه تجاری در مورد گوشی مسافری چیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر اگر به هر دلیل این مسأله در ذهن تداعی شود که شخصی دارد از این روزنه قانونی سو استفاده میکند همتا متوجه بشه احتمال داره که در یک مرحله شناسایی و قطع شوند