آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی قدیمی داشتم که از یکی از دوستان گرفته بودم والان به آن احتیاج پیدا کردم ولی بعد چند روز آنتن قطع شده وباتماس باهمتا نام فرد قدیمی رامیخواد من یادم نیست چه سیمکارتی داخلش بوده من چکار کنم من واقعا به این گوشی خیلی قدیمی نیاز دارم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    B · 1 ماه پیش
    من گوشیم روی یکی از سیم کارتام فعال شده سیم کارت دومم هم باید فعال کنم؟گوشیمم یکی دوماه خریدم الان پیام اومده بهم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا لینک http://hmti.ir/980927 را مطالعه کنید و چنانچه از این سرشماره پیامک دریافت کرده اید اقدامی انجام ندهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    faeze · 1 ماه پیش
    سلام واسه من ایمیل ب زبان انگلیسی اومده از طرفhamta چیکا کنم؟الان چیشده......گلسی سی هفت ۲،۳سال پیش خریدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا متن ایمیل دریافتی را اعلام کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید مسعود · 1 ماه پیش
    سلام . سال گذشته برای همسرم گوشی گرفتم از مرکز معتبر . همونجا به نام همسرم و سیم کارتش رجیستر شد و ثبت شد کامل . تو سامانه همتا هم قابل رویت بود. امروز سیم کارت همسرم را به نام خودم منتقل کردم و گوشی مرتبط با آن را هم در اختیار خودم گرفتم ( یعنی سیمکارت از گوشی اولیه رجیستر شده خارج نشده فقط انتقال سند به نام من صورت گرفته)ولی در سامانه همتا امکان انتقال گوشی به نام خودم فراهم نمی باشد . ضمن اینکه گوشی دیگر به نام همسرم هم نیست و پیغام می دهد که با این شماره قبلا ثبت شده است .

    لطفا برای ثبت گوشی به نام بنده راهنمایی بفرمایید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امير علي · 1 ماه پیش
    سلام الان كه انتن گوشيم قطع شده با گذاشتن سيم كارت مالك همه چي درست ميشه ؟ سيم كارت مالكيتي كه اول گذاشتم مال پدرم بود ولي بعدش واسه ي مدت زياد سيم كارت جديد كذاشتنم و به هشدار همتا توجهي نكردم،، الان اگه سيم كارت قبليو بزارم انتنم وصل ميشه يا حتما بايد انتقال مالكيت بدم ؟ يا كارازكار گذشته؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه پیامک های هشدار مراجعه کرده و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.در ضمن با قرار دادن سیم کارت مالک یا دریافت انتقال مالکیت برای سیم کارت جدید مشکل مرتفع می شود
      http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهیار ناجی · 1 ماه پیش
    سلام من یه گوشی آیفون خریدم که فروشنده یادش رفته انتقال مالکیتشو به شماره من ثبت کنه. از اونجایی هم که خریدم راهم دوره. گوشیمم کار میکنه و قطع نشده. میخواستم بدونم چجوری به اسم خودم و شماره خودم انتقال مالکیت بگیرم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی است لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید و در صورتی که همکاری نکرد می توانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سجاد · 1 ماه پیش
    هر روز هم تماس میگیرم میگید چند روز اینده با من تماس میگیرید .
    این گوشی دیگه به چ دردم میخوره ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که در سامانه همتا پرونده تشکیل داده اید منتظر مانده تا روند پرونده بررسی شود کارشناسان همتا با شما تماس برقرار می کنند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    golmohamadi · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی که ازیکی خریدم ریجستری وه اسم یکی دیگه ثبت شده الانم سرویس نمیده شماره ای هم که ثبت شده باهاش رودارم ولی دردسترس نیست که کارانتقال انجامش بده حالابایدچیکارکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش در مقابل فروشنده الزامی است لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کوثر · 1 ماه پیش
    سلام من گوشیو بایه خط رایتل ثبت نام کردم.خطم سوخت وقتی گرفتمش دیگ جواب نمیداد.الان انتن گوشیم پریده.من چکار کنم؟میشه لطفا راهنمایی کنین.ممنون.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که پیامک هشدار از سمت سامانه همتا دریافت کرده اید و دستگاه غیر فعال گردیده صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید .http://hmti.ir/12
      در غیر این صورت دستگاه را از لحاظ سخت افزار و سیمکارت را از سمت اپراتور بررسی کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرزاد بوستانی · 1 ماه پیش
    سلام وقتتون بخیر
    من یک سیم کارت جدید ک بنام شخص دیگری بود را داخل گوشیم انداختم و پیغام هشدار مالکیت دستگاه برایم امد
    چون گوشی برای خودم بود تغییر مالکیت ندادم به اون سیم کارت ولی الان انتنم قطع شده و نمیاد

    یک سیم کارت جدید بنام خودم خریداری کردم و داخل گوشی انداختم اما باز هم انتنی برام نیامد
    الان باید من چکار کنم ک مجدد وصل بشه انتن دهی گوشیم ؟?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه پیامک های هشدار مراجعه کرده و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.
      http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جعفری · 1 ماه پیش
    سلام

    من یهگوشی به اسم و شماره پدرم ریجستری کردم ودست خودم هست وسیم کارت به اسم خودم روش انداختم وازش استفاده می کنم ایا لازم هست انتقال مالکیت بدم؟باتشکر

    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه با قرار دادن سیمکارت پیامک بدون مهلت قطع دریافت میکنید نیازی نیست فرایندی انجام دهید ، در غیر اینصورت لطفا به صفحه پیامک های هشدار مراجعه کرده و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.
      http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرهاد · 1 ماه پیش
    گوشی داشتم که قبل طرح رجیستری روشن بود که بعدش گوشی دیگه ای خریدم یه سیم‌کارت دیگه داشتم که انداختم رو گوشی قدیمی بعد پیغام رجیستری اومد...الان برای اون باید انتقال مالکیت جدید بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه پیامک های هشدار " http://hmti.ir/12 " مراجعه نمایید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی پدرام · 1 ماه پیش
    سلام
    گوشی خودم رو به پدرم دادم و پیامی با این متن برای گوشی ارسال شده است
    مالک دستگاه شماره
    دیگری
    است
    درصورت خرید دستگاه،از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و ازطریق سامانه همتا(#7777*)فعالسازی کنید،درغیراینصورت نیازبه اقدامی نیست
    احتیاج به انتقال مالکیت هست ?
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شروین · 1 ماه پیش
    سلام من اگر یک سیمکارت جدید رو روی یک گوشی غیر هوشمند که برا خودم بوده بزارم بعدا که بخوام روی گوشی جدیدهوشمندی بزارم مشکلی پیش نمیاد؟نیازی به تغییر مالکیت داره؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 1 ماه پیش
    حاجی این که شد جواب من الان چه کار کنم سیم کارت ها بنام مادرم خواهرم و خودم هست نمی شه شما بیا برو فلان جا رو بخون شما خودت خوندی؟ که می گی برو فلان جا رو بخون اون هم گفته انتقال بده من کنه نمی تونم بخاطر پیام قبض برق و غیره هی انتقال مالکیت بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما محدود به استفاده با شماره مالک می باشد برای هر بار که تعویض سیمکارت انجام می دهید باید سیمکارتی که روی دستگاه قرار میگیرد مالک شود در غیر اینصورت در پایان سه روزغیر فعال میگردد و راهکار دیگری ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مبینا · 1 ماه پیش
    سلام من گوشیمو که خریدم یکسال بعدش پیام همتا اومد جدی نگرفتم انتن گوشیم قطع شد بردم درستش کردم بعد دوسال الان بدون اینکه پیامی بیاد از دیشب انتن سیم دومم میپره مالکیت دستگاه رو سیمکارت ۱ هست امروز پیام اومد مالک دستگاه این شماره تلفن هست ولی تهش هم گفت اگر گوشی رو خریداری نکردید نیازی نیست اقدامی انجام دهید ..میخام مالکیت رو روی سیم دو بزارم ولی سامانه همتا میگه این شناسه متعلق به دستگاه شما نیست چیکار باید بکنم لطفا راهنماییم کنید ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه بدون دریافت پیامک هشدار قطع از سمت سامانه همتا مشکل آنتن دهی دارید لطفا دستگاه را از لحاظ سخت افزار و سیمکارت را از سمت اپراتور بررسی نمایید.
      در خصوص سوال دوم فرایند انتقال مالکیت صرفا با سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد و باید با سیمکارتی که مالک دستگاه هستید انتقال مالکیت را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا · 1 ماه پیش
    سلام گوشی ای رو تقریبا یکسال پیش خریداری کردم - در زمان خرید نیز ریجیستر نشده بود - بعد از یکسال از پلمپ دراوردم و وقتی که سیم کارتم و تو دستگاه گذاشتم ، پیغام امد که مالکیت این دستگاه متعلق به شخص دیگریست - در حالی که نه من و نه فروشنده قبلا اقدام به ثبت مالکیت دستگاه نکرده بودیم- جهت انتقال مالکیت چه کاری باید تو این مورد انجام بدیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر شما موظف هستین در زمان خرید گوشی چنانچه گوشی دارای مالک قطعی می باشد انتقال مالکیت دریافت کنید جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید و چنانچه همکاری نکرد می توانید ثبت شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین پیرزاده · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی دارم که 2 سالی میشه خریدم و اونموقع زیاد بحث نتقال مالکیت مطرح نبود الان که میخوام بفروشم هر چقدر با مالک قبلی پیام میفرستم و تماس میگیرم جواب منو نمیده میبینه اما جواب نمیده من باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه با توجه به جدول تاریخ مشمولیت " http://hmti.ir/date " دستگاه را بعد از شروع طرح خریداری کرده اید و مالک قطعی دارد باید در زمان خرید انتقال مالکیت دریافت میکردید و چنانچه فروشنده همکاری نمی کند می توانید از طریق تعزیرات یا سازمان حمایت از مصرف کننده ثبت شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Erfan raee · 1 ماه پیش
    باسلام بنده ۳ سال پیش گوشی خودم را خریداری کردم سیم کارتی هم داشتم که روش گوشی رو ریجستر کردم الان اون سیمکارتم غیر فعال شده الان چجوری انتقال مالکیت بدم ممنون میشم جواب بدید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      باسلام ، شناسه های 15 رقمی دستگاه را از طریق کد دستوری #06#* شماره گیری کنید و شماره 096366 تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 1 ماه پیش
    سلام گوشی من اس 7 ایج هست الان وقتی سیم کارت جدید می گذارم پیام میاد که تا تاریخ فلان امکان استفاده داره من هی باید انتقال مالکیت بدم .گوشی به صورت آکبند ۳ سال پیش خرید کردم راه حل چی هست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، لطفا صفحه ی پیامکهای هشدار قسمت "پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد است" را مطالعه نمایید.
      http://hmti.ir/p02