آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین بهزادپور · 26 روز پیش
    سلام خسته نباشید
    میبخشید من از کجا بدونم مالک دستگاه تلفن همرام کیه؟
    لطفا کمکم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 26 روز پیش
      با سلام

      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه را از طریق کد دستوری #06#* و روی جعبه مطابقت دهید و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    م عاشوری · 26 روز پیش
    سلام موبایل دست دوم دارم که قبل از طرح روشن بوده انتقال مالکیت حتما باید انجام بشه؟ صاحب قبلی سیم کارتشو گم کرده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 26 روز پیش
      با سلام

      ضرورت انتقال مالکیت در خریدو فروش الزامیست لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت انجام گردد. باید مراجعه نمایند و سیم کارت را مجدد دریافت کنند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پوریا · 26 روز پیش
    آقا من میزنم کد ۷۷۷۷ رو سریالمم میزنم ولی میگه متعلق نیس اینا همشم درست مینویسم ولی نمیشه چرا
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 26 روز پیش
      با سلام

      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه را از طریق کد دستوری #06#* و روی جعبه مطابقت دهید و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    م عبدالرحیمی · 27 روز پیش
    سلام من خواستم گوشی رو رجیستری کنم ولی فروشنده عدد اخر شماره من رو به اشتباه وارد کرده
    الان مالک داستگاهم یک نفر دیگس میخوام انتقال مالکیت بدم ولی اون شماره اشتباه خاموشه
    من چکار باید بکنم؟
    بعد از چند روز یک کد از همتا برام اومده ولی میزنم افزودن دستگاه میگه شناسه دستگاه یا کد متعلق ب شما نیس
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 26 روز پیش
      با سلام

      لطفا سیم کارت صحیح که قرار بود فرایند فعالسازی بر روی آن انجام گیرد را داخل دستگاه قرار دهید و با سامانه تماس حاصل نمایید تا برای شما پرونده ثبت گردد و مشکل شما از طرف همتا پیگیری شود. شماره تماس:096366
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ماهان · 29 روز پیش
    سلام ، بنده از طریق اینترنت گوشی خریداری کردم که با شماره فروشنده ثبت شده است و بعد از یکسال هنوز انتقال مالکیت انجام نشده حتی پس از تماس مکرر با فروشنده که تا الان از انتقال طفره رفته،با وجود اینکه تا حال مشکلی از این بابت پیش نیامده ایا واجب است که انتقال انجام گیرد با برخورد قانونی با فروشنده؟ با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      با سلام فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش گوشی الزامی می باشد در صورتی که فروشنده همکاری نمی کند می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی http://hmti.ir/10
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرمان · 29 روز پیش
    سلام
    من یکی از آشنایانم گوشی موبایلی نوروز به عنوان کادو برای من فرستاده بود ایران.چند روز پیش تعمیر و روشنش کردم. اس ام اس «انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) استاندارد» و «این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است» برای من ارسال شده.چطور این گوشی رو رجیستر بکنم که وارد کننده‌ش
    نوروز گوشی رو وارد کشور کرده و از ایران رفته؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      باسلام
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه را از طریق کد دستوری #06#* و روی جعبه مطابقت دهید و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نوید اقبالی · 29 روز پیش
    سلام من یه گوشی میخوام بخرم که باید تعمیر بشه و الان روشن نمیشه که بخوام انتقال مالکیت بدم.این چجوری مشکلش حل میشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      با سلام میتوانید از طریق سایت یا #7777* فرایند انتقال مالکیت را انجام دهید ،شناسه (imei) دستگاه پشت باتری و روی جعبه دستگاه نیز درج شده است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سینا · 1 ماه پیش
    من یه سیمکارت جدید گرفتم برای گوشیم و الان شمارش با قبلی هم فرق داره به گوشی دیگه ام وصلش کردم والان نمیتونم از سیمکارت استفاده کنم و انتقال مالکیت میخواد اگه انتقال مالکیت بزنم سیم کارت قبلیم دیگه کار نمیکنه یا گوشی قبلیم دیگه حذف میشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      باسلام
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیبد رضا جوادی · 1 ماه پیش
    تلفن باکد354********8937برای شماره تلفن 09********0 فعال نمی شود وشمار ه قبلی گوشی رانتدارم انتقال دهم لطفا راهنمایی متشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام دستگاه شما دارای دو اسلات می باشد لطفا باشماره گیری#06#* هر دوشناسه دستگاه را اعلام کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی صادقی · 1 ماه پیش
    سلام خسه نباشید. آقا من موقع رجیستر کردن ی شماره اشتباه وارد کردم الان گوشی با ی سیم کارت دیگ رجیستر شده باید چی کار کنم؟ اون سیم کارت توی شبکه م موجود نمیباشد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام در صورتی که هنگام فرایند فعال سازی شماره را اشتباه وارد کرده اید لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری شناسه دستگاه را از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پیام · 1 ماه پیش
    سلام من همه مراحل بالا رو انجام دادم بعد میگه انجام شد ولی پیامش نمیاد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر لطفا درخواست خود را به صورت واضح تری مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مقداد · 1 ماه پیش
    سلام.من چند وقت پیش گوشی جدیدی خریدم و گوشی قبلی خودم رو انقال مالکیت به یک خط دیگر دادم.حال اگر بخوام سیم کارت اصلی خودم رو توی همون گوشی قبلی بذارم یعنی در واقع سیم کارت های اون گوشی رو بذارم داخل این و سیم کارت های گوشی دوم رو بذارم برا ی اولی ( جابجایی سیم کارت ها) باید چ کار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      درمواردی مثل تعویض سیم‌کارت اگردرپیامک هشدار،مهلت قطع ذکر نشده بوده،چون خریدوفروشی انجام نشده نیاز نیست اقدام ی انجام دهید،اما درصورتی که درپیامک،مهلت قطع ذکر شده بود،دستگاه درآن تاریخ قطع خواهدشدوفقط با سیم کارت مالک، آنتن خواهدگرفت ودرصورت استفاده بیش از ان مهلت زمانی درپیامک نیاز به انتقال مالکیت ازخط قبلی به جدید هستید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی از طریق سایت به شماره تلفن خریدار انتقال دادم الان تو سوابق انتقال میرم اسمشو به عنوان گیرنده میزنه دیگه اوکیه و اون نباید کار خاصی بکنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،بله انتقال انجام شده و فرد خریدار باید فرآیند فعالسازی را انجام دهند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان ایزدپناه · 1 ماه پیش
    من گوشی رو ازم دزدیدن. و گوشی من قبل از طرح ریجستری بوده است ...حالا آیا اون طرف میتونوه سیم کارت بزاره و راحت استفاده کنه/چون من سیم کارت خودم رو فعال سازی نکردم از طریق کد *777
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،مواردی مانند سرقت را باید از طریق نیروی انتظامی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ایمان · 1 ماه پیش
    سلام وقتی ک گوشی به اسمم هس با سیم کارت چرا برام مالک این دستگاه دیگری است برام میادسیم اولمو فقط ایرانسل رو قبول میکنه سیم دوم هیچ سیم کارتی :^)الان دو سیم کارتای سیم دومم خاموش شدن
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      باسلام
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا نبوی · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید.گوشی بنده بنام خودمه میخوام بفروشمش و دو سیم کارته هست.وقتی IMEI رو میخوام بزنم طبیعتا دوتا میاره من باید برای هردو این مراحل رو انجام بدم و یا فقط اولی کفایت میکنه؟

    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      نیازی به وارد کردن هردو شناسه نمیباشد میتوانید فرایند را با یکی از شناسه ها انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 1 ماه پیش
    سلام ینی فقط یه سیم کارت میتونه تو گوشی کار کنه سیم کارت دیگه بعدن خاموش میشه که این چه طوریه با گوشی میشه درستش کرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،خیر درصورتی که با تعویض سیم کارت پیامک با مهلت قطع دریافت کردید فرآیند انتقال مالکیت را انجام دهید.
      http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا بلوچی · 1 ماه پیش
    سلام من یک دستگاه موبایل galaxy a7.
    دارم یه چند ماهی دست پدرم بوده و مالکش پدرمع الان گوشیش دست منه باید انتقال مالکیت به شماره خودم بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      درمواردی مثل قرض دادن و موارد مشابه،اگر درپیامک هشدار،مهلت قطع ذکر نشده بوده،چون خریدوفروشی انجام نشده نیاز نیست اقدامی انجام دهید،اما درصورتی که درپیامک،مهلت قطع ذکر شده بود،دستگاه درآن تاریخ قطع خواهدشدوفقط با سیم کارت مالک،آنتن خواهدگرفت واستفاده بیش از ان مهلت زمانی درپیامک نیاز به انتقال مالکیت ازخط قبلی به جدید هستید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Amiri · 1 ماه پیش
    سلام من گوشي رجيستر شده از يكي از دوستانم كه خارج ايران هست خريداري كردم ! چطور بايد انتقال مالكيت به من داده بشه چون كه ايشون ايران حضور ندارند و من ايران هستم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یوسف · 1 ماه پیش
    سلام برد گوشی من سوخته و تعویضش کردم آیا دوباره باید موبایل رو ریجستر کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام در صورتی که مدل وبرند برد جدید با قبلی کاملا یکسان باشد،ابتدا در سامانه همتا ثبت نام کنید سپس با کد ملی وارد سامانه همتا شده و فرایند ثبت تعمیری را انجام دهید.آموزش فرایند ثبت گوشی تعمیری http://hmti.ir/08