شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیدرضاکوثر · 1 سال پیش
    باسلام واحترام من یه گوشی نو خریدم مغازه بهم گفت چن روز دیگه یه کد واست میاد زنگ بزن بهم بگو بعد زنگ زدم گفتم کد نیومده گفت مشکلی نداره بعدالان*7777#رو که میگیرم استعلام که میزنم همه چیزش قانونیه ولی انتقال مالکیت که میزنم مینویسه دستگاهی تحت مالکیت شما قرار ندارد میشه راهنمایی کنید من الان چیکار کنم ؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر لطفا برای بررسی دقیقتر imei دستگاه را یاداشت نموده و با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سجاد جعفری · 1 سال پیش
    سلام وقت بخیر
    ببخشید من یه گوشی JIMOخریدم الان کارت طلاییشو گم کردم برای فعالسازیش اون کدشو ازم میخواد از کجا بیارم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر ب فروشنده تجهیز مراجعه نمایید یا با شرکت گارانتی کننده تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید حیدری · 1 سال پیش
    سلام . یک گوشی رجیستر شده و فعال داشتم . برای 2 ساعت سیم کارت یک نفر دیگر روی گوشیم گذاشتم . بعد که مجدد سیم کارت خودم گذاشتم سیم کارت نمیشناسه .آیا مشکل رجیستری یا اشکال از خود گوشیه ؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 1 سال پیش
    سلام وقت بخیر من از سیم کارت شرکتی بروی گوشی استفاده میکردم و گوشی را با آن شماره منتقل کرده بودم اما در حال حاضر سیم کارت قطع سرویس شده و امکان انتقال ندارد چطور میتونم مشکل انتقال به شماره دیگر را برطرف کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 1 سال پیش
    سیمکارت یک ازاعضای خانواده روتوگوشیم انداختم.پیام امدکه بایدانتقال مالکیت بشه و3روز وقت داد.گوشی خاموش کردم یه هفته بعدگوشی روروشن کردم سیمکات فعال نبودگوشی روانتقال مالکیت دادم باسیمکارت قبلی وکدفعالسازی داد.حالاسیمکارت ازکارافتاده رومیندازم شبکه موبایل هنوزکارنمیکنه که کدفعالسازی واردکنم!چیکارکنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 1 سال پیش
    تست کاراکتر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سینادانایی · 1 سال پیش
    من یک گوشی دست دوم خریدم گوشی رمز داره میخوام صاحب گوشی ک قبلا سیم کارت رو روش انداخته پیدا کنم ولی نمیدونم چیکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سجاد یوسفی · 1 سال پیش
    سلام. گوشی های دو سیم کارته باید هر دو سیم کارت که روی گوشی قرار میدیمو. با همین روش فعال کنیم و انتقال مالکیت برا هر دو سیم کارت انجام بشه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    zh · 1 سال پیش
    باسلام و خسته نباشید؛
    من گوشی خودم رو با گوشی برادرم جابجا کردم. بعد از مدتی گوشی ب حالت نو سرویس دراومد، در صورت امکان حل مشکل لطفا راهنمایی کنید.
    باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام
      لطفا جهت پیگیری مشکل پس از یادداشت15 رقم شناسه imeiهای دستگاه با شماره 096366تماس حاصل نمایید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ali naderi · 1 سال پیش
    باسلام.
    من یه گوشی با فاکتور وجعبه بردم براسپی فروش که مغازه دار برای انتقال وارد سامانه شد و شماره موبایلی را به من گفت که من تا به حال همچین شماره ای را تا بحال نه خودم داشته ام ونه دوستان و اشنایان و هرچه به سامانه زنگ میزنم جوابی برای من ندارند. لطفا راهنمایی بفرمایید. با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام
      اگر قبل از طرح از دستگاه خود استفاده میکردید وشماره سیمکارت در قسمت وضعیت شناسه دستگاه را نمیشناسید لطفا با مرکز تماس همتا 096366 تماس بگیرید تا در صورت نیاز درخواست ثبت شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 1 سال پیش
    برای انتقال مالکیت که شماره ما برای فرد مورد نظر ثبت نمیشود یعنی اینکه از شماره ما که اطلاعی پیدا نمیکند.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام

      در زمان انتقال مالکیت برای شماره مقصد تنها یک کد فعالسازی ارسال میگردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد علیزاده · 1 سال پیش
    سلام اگه گوشی باشه که سیم کارتی که انتقال مالکیت خورده یا ثبت شده روی اون سیم کارت (و اون سلب امتیاز یا کلا از دسترس خارج شده باشه ) چه باید کرد اون گوشی کلا دیگه بلااستفادست ایا صلاح است اون گوشی رو بخریم یا نه ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام

      اگر قصد خرید گوشی دست دوم دارید حتما باید انتقال مالکیت بگیرید در غیر اینصورت از خرید گوشی خودداری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مریم · 1 سال پیش
    سلام.سیمکارت گوشی رو عوض کردم پیامک اومد مالک دستگاه گوشی دیگری است و امکان استفاده از شبکه تلفن همراه رو نخواهید داشت الانم هیچ سیمکارتی رو گوشی نمیاد..
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام

      اگر گوشی کارکرده خریداری کرده اید حتما به فروشنده مراجعه فرمایید و انتقال مالکیت بگیرید و اگر ازقبل از تاریخ مشمولیت در اختیار شما بوده است باید با شماره ای که قبل از تاریخ مشمولیت داخل دستگاه بوده به خط جدید خود انتقال مالکیت دهید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر محمد رمضانی · 1 سال پیش
    ساام و تشکر بابت راهنماییتون.
    ایا حدی داره این سامانه؟ یعنی مثلا ی شماره موبایل چندتا دستگاه رو میتونه ب خودش اختصاص بده؟
    چون فردی از من خواسته ک با دادن شمارم براشون دستگاهشون رو رجیستر کنم خواستم ببین اسیبی ممکنه متوجه ما بشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام

      ثبت مسافری برای دستگاههایی است که به صورت مسافری وارد کشور شده اند و برای راهنمایی بیشتر به بخش آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی در صفحه آموزش ها مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد جامی · 1 سال پیش
    با سلام

    میخاستم بدونم ما چند بار باید این مراحل انتقال مالکیت رو انجام بدیم من تا حالا دو بار انجام دادم سه روز کار کرده سه روز بعد دوباره میخام گوشیما باز کنم پیام میده نات ریجستر آن نت وورک الان چیکار کنم من خسته شدم به خدا نمیتونم هر روز مزاحم فروشنده گوشی بشم!!!!!!!!!!!!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام

      دستگاه شما به گونه ای است که با هرسیم کارتی که مالک دستگاه شده اید می توانید از دستگاه استفاده کنید و هر سیم کارتی غیر از آن استفاده کنید بعد از سه روز قطع می گردد.مگر اینکه انتقال مالکیت به خط جدید صورت گیرد .برای راهنمایی بیشتر با مرکز تماس همتا096366تماس بگیرید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید جواد صدیقی · 1 سال پیش
    سلام
    من ی گوشی داشتم که قبل از بحث ریجستری خریداری کرده بودم و ازش استفاده میکردم مشکلی نبود تا زمانیکه هاردش سوخت پس از تعمیر قصد فروششو داشتم که در زمان انتقال مالکیت پیامی ظاهر شد که سریال دستگاه شما قانونی نمیباشد . لطفا راهنمایی کنید که باید چکار کنم که سریال گوشیم قانونی بشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام
      شناسه کد دستوری *#06# را با شناسه پشت دستگاه مطابقت دهید در صورت عدم تطابق شناسه طی تعمیر تغییر کرده است .برای راهنمایی بیشتر به بخش آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا
      http://hmti.ir/08
      در صفحه آموزش ها مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهنام · 1 سال پیش
    سلام.گوشی یکبار ریجستر بشه کافیه،یا باید بعداز خرید بعنوان دسته دوم دوباره ریجستر بشه تا قطع نشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام

      در هنگاه خرید گوشی کارکرده گرفتن انتقال مالکیت از فروشنده ضرورت دارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن صمدی · 1 سال پیش
    دو گوشی داشتم سیم کارت یکی را در آن گوشی که غیر فعال بود گذاشتم بعد خاموشش کردم الآن که آن را روشن کرده ام کار نمی کند
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام

      پیام شما مبهم می باشد.لطفا به صورت واضحتر مشکل خود را توضیح دهید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عبدالکریم شهابی · 1 سال پیش
    گوشی اسمارت دست دوم خریدم انتنش رفته فروشنده هم قبول نمیکنه فعال کنه چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام

      در هنگام خرید گوشی کارکرده انتقال مالکیت ضرورت دارد و اگر فروشنده از دادن انتقال مالکیت امتناع می کند گوشی را .عودت دهید و اگر قبول نکردند از طریق تعزیرات اقدام نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرحسین نوروزنژاد · 1 سال پیش
    سلام من یک سیمکارت جدید خریدم وقتی سیمکارت را روی گوشیم انداختم از همتا برایم اس ام اس اومد چه بکنم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام

      اگر در هنگام جابجایی سیمکارت پیامک بدون مهلت قطع دریافت کرده اید لازم نیست اقدامی نمایید اما اگر با مهلت قطع می باشد برای راهنمایی بیشتر با مرکز تماس همتا 096366 تماس بگیرید.