شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 1 سال پیش
    سلام خسته نباشید
    من یک گوشی خریدم و رجیستر کردم
    الان اون سیم کارت توسط اپراتور جمع شده
    چجوری میتونم انتقال مالکیت بدم؟
    راهی هست با سیم کارت دیگه ای که به نام خودمه انتقال مالکیت بدم؟
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام و وقت بخیر
      فرایند انتقال مالکیت فقط از سیمکارتی امکان پذیر می باشد که مالک دستگاه باشد لطفا به اپراتور مراجعه کرده و سیمکارت را مجدد دریافت کنید در غیر اینصورت در حال حاضر راهکاری وجود ندارد،همتا درحال ایجاد راهکار با همکاری اپراتورها برای حل این مشکل می باشد. هر زمان که امکان حل آن ایجاد شد، اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن · 1 سال پیش
    سلام من گوشیمو ۲ سال پیش گرفتم الان بعد این همه مدت یکدفعه امشب به خاطر ثبت نشدن تو سامانه از سیستم خارج شد
    لطفا راهنماییم کنید
    تو سامانه هم میخوام ثبت نام کنم برام رمز رو که ارسال میکنه به گوشیم نمیاد چون از سامانه خارجه نمیدونم چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام جهت بررسی دقیق تر لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صدراسیف · 1 سال پیش
    اگر این کارو کردیم ی تونیم سیمکارت عوض کنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صدراسیف · 1 سال پیش
    سلام اگر این کارو گردیم بعد سیکاتمون بخوتیم عوض کنیم باید چه کار بکنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه · 1 سال پیش
    سلام من یه گوشی دست دو داشتم دادمش به برادرم اونم یه خط خریده انداخته توش که الان غیرفعال شده برای انتقال مالکیت از ستاره چهارتا هفت مربع وارد شدم ولی نشد هرکاری کردم شناسه هارم زدم انتقال انجام نشد درصورتی که گوشی کد ریجستری هم داره واون کد رو هم زدم ولی گفت چنین دستگاهی نیست حالا باید چه کار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام فرایند انتقال مالکیت از سیمکارتی امکان پذیر می باشد که مالک دستگاه است. جهت بررسی دقیق تر لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پریسا · 1 سال پیش
    سلام کد فعالسازی ارسال نمیشه برام ؟!!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن · 1 سال پیش
    سلام.من یه ساعت هوشمند خریدم . بعداز گذاشتن سیم کارت ایرانسل روی اون ازسایت همتا اخطاری اومد که این ساعت مطعلق به فرد دیگه هست وبرای انتقال مالکیت باید بااون فرد تماس بگیرم وگرنه سیم کارت غیر فعال میشه.الان سیم کارتم غیرفعاله ومن شماره اون فرد رو ندارم . باید چی کارکنم .
    IMEI : 358*********158
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام و وقت بخیر لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری با شماره 096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بیتا · 1 سال پیش
    سلام . گوشی من با شماره ای وارد شده ک اشتباه یه رقمش با خط خودم فرق میکنه . الان برای انتقال مالکیت هرکاری ک میکنم میاد شناسه دستگاه متعلق ب دستگاه نمی باشد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام و وقت بخیر لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری با شماره 096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 1 سال پیش
    سلام من خطی که روی گوشیم بود رو عوض کردم هردوخط ب نام خودمه بعد مراحل فعال سازی ام انجام دادم اما خطم‌ کار نمیکنه تو گوشیم میزنه شبکه در دسترس نیس هیچ کدی یا کاری ام نمیشه انجام داد چیکار باید انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام
      لطفا پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEI های گوشی خود، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهادر رضایی · 1 سال پیش
    سلام. من تمام مراحلو بدون مشکل پیش میریم. فقط وقتی کد فعالسازیو دریافت کردم چیکار کنم دقیقا؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین اسد · 1 سال پیش
    با سلام.
    من پیامی تحت عنوان اینکه به دلیل جعله شناسه بر روی دستگاه های دیگر اگر انتقال مالکیت ندهید انتن گوشی شما قطع میشود الان باید چکار کنم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام .
      به دلیل پیامک با مهلت قطع .با هر جابه جایی سیم کارت انتقال مالکیت الزامی است لطفا از شماره سیم کارت قبل از طرح یا مالک انتقال مالکیت صورت بگیرد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن برزنونی · 1 سال پیش
    سلام آنتن گوشی من قطع شده و در سایت همتا هم بررسی کردم گوشی با شماره خودم ثبت شده اما imei cert با پیغام fall نشان داده میشه ، میتونید کمکی به من بکنید ؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام.
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    داریوش سامانی · 1 سال پیش
    باسلام خدمت شما عرض کنم بنده بغیرازسیم کارت همراه اولم سیم کارت رایتل خودرا نیزبه گوشی ام وصل نمودم که بلافاصله پیامی دریافت نمودم مبنی براینکه مالک این دستگاه شماره تلفن دیگریست درصورت که هردو سیم بنام اینجانب میباشد.سوال بنده اینست که آیاشماره سیم کارت رایتل راباید به یایت همتاارسال وثبت نمایم یانیازی نیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام.
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید · 1 سال پیش
    سلام من یه گوشی دست دوم تازه خریدم که پیام اومده گوشی تحت مالکیت شماره دیگریست که شماره هم نصفه گذاشته چجوری میتونم شماره صاحب قبلیش رو پیدا کنم که باهاش برای تغییر مالکیت هماهنگ شم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام

      همتا اجازه دادن شماره مالک دستگاه را به شما ندارد. لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید. درصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ناصر · 1 سال پیش
    سلام برای گوشی های نوکیا هم انتقال مالکیت لازمه یا اختیاری؟ من یه گوشی نوکیا نو گرفتم وقتی سیمکارت رو وارد گوشی کردم یه پیام اومد که انتقال مالکیت بدم انجامش ندادم الان یه هفته و چند روزیه مشکلی نیست آیا مشکلی بوجود میاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام

      ضرورت انتقال مالکیت در خریدو فروش الزامیست لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید. درصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سپید · 1 سال پیش
    سلام من یه گوشی خریدم که آکبند بود الان اس ام اس اومده که دستگاه رو انتقال مالکیت کنید این یعنی فروشنده موبایل دست دوم به من داده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام

      به دلیل نا مشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شما شناسه های دستگاه خود را از کد دستوری #06#* یادداشت فرمایید و برای راهنمایی بیشتر با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سحر · 1 سال پیش
    سلام
    من یک گوشی جدید خریدم و فعال سازی کد رو انجام دادم.همه مراحل هم با موفقیت بود.اما نگران شدم چون از سیم کارتی استفاده کردم که به نام خودم نیست ولی یک سال هست که من ازش استفاده میکنم،مشکلی نیست؟
    یا باید به خطی که به نام خودم هست انتقال بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام

      خیر مشکلی ندارد ولی برای اطمینان بیشتر اگر به یکی از سیم کارتهای متعلق به خودتان انتقال مالکیت انجام دهید بهتر میباشد.

      میتوانید برای راهنمایی بیشتر هم با همتا تماس حاصل نمایید:096366
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن استیفای گلین قیه · 1 سال پیش
    با سلام من گوشی را دوساله پیش گرفتم الان شماره طرف را ندارم چگونه می توانم مشکل خودمان را حل کنیم با تشکر از شما لطفاً راهنماییم کنید با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      درصورتی که پیامک با مهلت قطع دریافت کرده اید.لطفا بخش آموزش پیامک های هشداررادرلینک زیر مطالعه نمایید.
      http://hmti.ir/12
      درصورتی که دوسال پیش باسیم کارت خود ازدستگاه استفاده مینمودید.نیازی به شماره شخص فروشنده نمیباشد.
      برای راهنمایی بیشتر باشماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 1 سال پیش
    سلام من یه گوشی خریدم و حالا بعد 30 روز آنتن گوشیم رفته حالا پیش مغازه دار که رفتم گفت کد IMEI مربوط به این گوشی که دستته نیست و در حال حاضر هم روی سیم کارتم اون کد IMEI که به اشتباه بهم داده شده و مال یه گوشی دیگه هست ثبت شده و حالا کد IMEI مربوط به گوشیمو وقتی میزنم و شماره موبایلمو وارد میکنم میگه کد نامعتبر است.مشکل چیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام .
      با سلام به دلیل نا مشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شما شناسه های دستگاه خود را از کد دستوری #06#* یادداشت فرمایید و برای راهنمایی بیشتر با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    متین م · 1 سال پیش
    سلام من وقتی با یکی از شماره هام ک به نام خودمه(دائمیه)وارد سامانه همتا میشم با
    سیم کارت دیگری که اپراتورش فرق داره و یک گوشی تحت مالکیت اون سیم کارته اما اونجا هیچ imei نیست ک به نام خط های من باشه.. چیکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام.
      سوال شما مبهم میباشد لطفا به صورت واضح تری مشکل خود را بیان کنید