شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش انتقال مالکیت دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.

توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت نیست.

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه

پیش نیاز این که بتوان دستگاهی را انتقال مالکیت داد این است که ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارتی درآید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم کارت خود درآورده و سپس به سیم کارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

دریافت هشدار انتقال مالکیت فقط برای سیم‌کارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌کارته‌ای دارید و تحت مالکیت یکی از سیمکارت‌های شما قرار دارد و فقط برای سیم‌کارت دوم آن پیام هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده‌اید، باید آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمائید.

 جهت انتقال مالکیت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه «انتقال مالکیت» انتخاب شود.

 

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. درصورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 0 را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش افزودن دستگاه  را مطالعه نمایید

 

مرحله چهار:

در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید (یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار) را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.

درصورتیکه این اطلاعات مورد تائید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

 

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

 

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال گردد. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 1 سال پیش
    سلام من یک گوشی گرفتم دست دوم خواستم انتقال مالکیتش کنم فروشنده میگه اولین سیمکارت که رو گوشی بود شمارشو حفظم نیست الان من چطور انتقال مالکیتش کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      درصورتی که به هر دلیل امکان انتقال مالکیت دستگاه به شما وجود ندارد، از خرید آن خودداری فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نوید یغمایی منش · 1 سال پیش
    سلام
    یک گوشی هواوی دارم که این گوشی فقط همراه اول را در حالت 2G رجیستر نمیکنه برای اپراتورهای دیگه و ۳جی و ۴جی همراه اول هیچ مشکلی نداره میخواستم ببینم این به سامانه همتا مرتبط هست یا خیر ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mahmoud soleiman tor · 1 سال پیش
    سلام خسته نباشید ببخشید اگه یکی ی گوشی بگیره بعده یکسال بخواد انتقال مالکیت کنه چجوریه .
    الان من پارسال گوشی کارکرد گرفتم الان میخوام انتقالش بدم از دستم نگرفتم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      لطفا به بخش «آموزش انتقال مالکیت دستگاه» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کریمی · 1 سال پیش
    سلام یه گوشی هواوی هست سریال اولش تایید اصالت میشه و میگه قانونی هست اما سریال دوم میزنم میگه سریال نامعتبر هست حالا میخوام انتقال مالکیت بدم خطا میده باید چکار کنم؟ ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      ابتدا باید فرآیند افزودن دستگاه را برای شناسه دوم انجام دهید. دراین خصوص شما میتوانید به بخش «آموزش افزودن دستگاه» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میثم آزادی · 1 سال پیش
    سلام من در تاریخ ۱۹/۱۲/۹۷ عوارض ورود به کشور گوشیمو پرداخت کردم ولی هنوز کد فعالسازی برام نیامده زنگ زدم همتا برام پرونده تشکیل دادن گفتن طی چند روز آینده واحد پشتیبانی باهاتون تماس میگیرن ولی الان دو هفته بیشتره تماس نگرفتن باید چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      لطفا شناسه IMEI(های) دستگاه را جهت بررسی در پاسخ ایمیل ارسال نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جوادعبدی · 1 سال پیش
    سلام وقت بخیرمن دوسه روزپیش یه گوشی نوخریدم ولی درهنگام انتقال مالکیت سایت همتاشلوغ بودش فروشنده گفتش که تافرداصبرکن برات انقال مالکیت روانجام میدم الان پیامک کدفعال سازی برام اومده ولی شماره سریال گوشی ومدل گوشی که ازهمتابرام اومده اصلاباگوشی من مطابقت نداره بایدچکارکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    kia · 1 سال پیش
    دستگاه نو وبا کاغذگارانتی از مغازه رسمی خریده ام بعد ازگذاشتن سیم خودم پیام این دستگاه مال دیگری است می آید ولی هنوز اخطار قطع نیامده.به فروشگاه مراجعه می کنم ومی گوید لازم نیست انتقال انجام گیرد البته خودش هم نمی داند مالک کیست شماره مالک ناقص پیامک شده از سوی همتا .گوشی ثبت مسافری شده است.حالا آن مسافر کیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      درصورتی که قصد خرید گوشی نو را داشتید، باید به مراکز فروش معتبر مراجعه میکردید. درصورتی که مالکیت دستگاه را برای سیمکارت خود منتقل نکنید، در زمان فروش این گوشی حتما به مشکل خواهید خورد. لذا بهتر است دستگاه را به فروشنده بازگردانید و در ازای آن، یک دستگاه قانونی بدون مالک دریافت نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Armin · 1 سال پیش
    سلام من میخوام یه گوشی دست دوم بخرم که فروشنده ادعا میکنه کارتون دستگاه مفقود شده ولی انتقال مالکیت رو انجام میده. آیا بعد از انتقال مالکیت به نام خودم احتمالا کس دیگری میتونه با کارتون مشکلی ایجاد کنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      شما میتوانید به بخش «میخواهم دستگاه کارکرده (دست دوم) بخرم» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید. درصورت رعایت تمام موارد ذکر شده، مشکلی پیش نخواهد آمد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ارمین مهدلو · 1 سال پیش
    سلام من یک گوشی دست دوم ریجستری شده خریداری کردم الجی جی سه. اما این گوشی انتن دهی کاذب دارد. یعنی آنتن دارد ولی نمیشود زنگ زد یا اس ام اس داد. استعلام هم گرفتم گوشی ثبت شده است و قانونی هست. مشکل از کجا ست؟ باید چیکار کنیم آیا مشکل سخت افزاری هست یا مربوط به سامانه همتا هست؟ گوشی در سال نود و پنج خریداری شده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      درصورتی که دستگاه را برای خود انتقال مالکیت زده اید و همچنان چنین مشکلی دارید، این مسئله مربوط به سامانه همتا نمی باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    delnavazz · 1 سال پیش
    من یک گوشی قدیمی دارم که یک سیم کارت شخص ناشناس روی اون بوده. اخیرأ من سیم کارت رو به نام خودم کردم و بعد از اون یک پیام اومد و مهلت قطع اعلام کرده. حالا من چطور مالکیت دستگاه رو درست کنم. از گزینه انتقال مالکیت هم بعد از مرحله درج شماره imei اعلام میکنه “غیرمجاز”
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید · 1 سال پیش
    من مراحل رو انجام دادم ولی کد فعالسازی برام نیومد چه کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      لطفا به صفحه «آموزش فعال سازی دستگاه» مراجعه کرده و کادر آبی رنگ با عنوان «کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم» را به دقت مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کریمی · 1 سال پیش
    سلام.خسته نباشید سیم کارت خریداری نکرده ام ولی از کسی قرض گرفتم . الان برای اینکه دادهای تلفن بیاد چه کار کنم؟؟ انتقال مالکیت نمیخواهم بدم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر، در صفحه «سوالات متدوال» سایت، به سوال 5-1 و 5-5 مراجعه کرده و به دقت مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سروین · 1 سال پیش
    سلام . من حدود دو ساله که از گوشی ام استفاده می کنم. در این مدت نه سیم کارت رو عوض کردم و نه سیم کارت جدیدی اضافه کردم. الان برای من پیامک اومده که مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است،
    در ضمن صفحه مربوط به راهنمای پیامک های هشدار رو هم خوندم و اینطور که متوجه شدم لازم نیست اقدامی انجام بدم.

    لطفا راهنمایی بفرمایید. سپاسگزارم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      درصورتی که با مطالعه مطالب موجود در سایت، متوجه شده اید نیاز به اقدام خاصی نیست، پس مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. درغیر اینصورت و اگر همچنان مسئله برایتان مبهم است، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهمان · 1 سال پیش
    سلام من چند سال پیش نوت4گرفتم یبار سوخت کلا مغزشو عوض کردم اونموقع سیم خودمو گذاشتم مشکلی نداش ولی الان بعد ی سال با یه سیم کارت دیگه روشنش کردم پیام اومد از سامانه همتا خواستمم انتقال بدم شماره قبلی خودمو مالک نمیدونست. الان شماره قبلیو نمیدونم چیه چیکار باید کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      لطفا به بخش «عدم شناخت مالک قبلی» در صفحه «آموزش ها» مراجعه کرده و مطالب موجود در این صفحه را با دقت مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    متین · 1 سال پیش
    کد IME رو از طریق همتا استعلام کنید و مشخصاتی که سایت مخابرات بهتون داده رو با گوشی در دست تطبیق دهید اگر متفاوت بود , گوشی قاچاق بوده و نخرید چون در آینده دچار مشکل میشود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمیدرضا مرتضوی · 1 سال پیش
    با سلام من گوشی دست دو خریده ام برای انتقال مالکیت دستگاه اقدام کردم ولی میگه که ثبت نشده و برای ثبتشم کد فعال سازی رافراموش کردم لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      درصورتی که گوشی دست دوم شما قانونی نمی باشد، باید آن را به فروشنده عودت دهید. درصورتی که قانونی می باشد و کد فعالسازی را گم کرده اید، به صفحه «آموزش فعال سازی دستگاه» مراجعه کرده و کادر آبی رنگ با عنوان «کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم» را به دقت مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان تاجی · 1 سال پیش
    سلام . من یه گوشی دو سیم کارتهj7 دارم . از قبل طرح رجیستری سیمکارتها فعال بوده . با توجه به داشتن دو MIE ، افزودن دستگاه با هر یک از سیمکارتها امکان دارد یا باید با هردو سیم انجام شود با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      شما میتوانید به بخش «آموزش افزودن دستگاه» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید. توضیحات کامل و پاسخ سوال شما در آن صفحه موجود می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    charlie · 1 سال پیش
    بعد از اینکه کد تایید ارسال شد کار خاصی باید انجام بدیم یا همونجا تموم میشه ؟
    , و فرقی نمیکنه اون سیم کارت روی گوشی دیگه ای باشه برای دریافت کد تایید ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      اگر منظور شما از کد تایید، کد فعالسازی است، باید با آن اقدام به فعالسازی دستگاه نمایید. لینک آموزش فعالسازی دستگاه : http://hmti.ir/05
      درخصوص سوال دوم، خیر؛ فرقی نمی کند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    روژین ارژنگ · 1 سال پیش
    سلام من قبل از عید یه گوشی نو خریدم برام رجیستری رو انجام داد ولی اخرین مرحله که باید اخرین کد برای ثبت رجیستر گوشی برام میومد نیومده از دیروز هم سیم کارتم غیر فعال شده فروشنده هم پاسخگو نیست من چیکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      درصورتی که قصد خرید گوشی نو را داشتید، باید به مراکز فروش معتبر مراجعه میکردید. لذا درصورتی که همچنان مشکل تان حل نشده است، دستگاه را به فروشنده بازگردانید. فروشنده موظف است ضمن قبول دستگاه، یا وجه پرداختی را به شما بازگرداند یا دستگاه قانونی ثبت‌شده، به شما تحویل دهد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه کشاورز · 1 سال پیش
    من یه گوشی رو با شماره پاسپورت یکی از دوستانم که تازه اومدن ایران گمرکیش رو پرداخت کردم ثبت مسافرتی هم شده کد فعالسازی هم ارسال شده حالا میخوام که خط خودم رو روی اون گوشی فعال کنم. آیا باید ابتدا با همون خط که گمرکیش پرداخت شده فعال سازی کنم و بعد انتقال مالکیت بدم به خط خودم یا اینکه میشه از همون اول روی سیمکارت خودم فعالسازیش کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      درصورتی که کد فعالسازی را در اختیار داشته باشید، میتوانید با هر شماره سیمکارتی که مدنظرتان هست، اقدام به فعالسازی نمایید.