شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش ثبت تیکت فعالسازی اشتباه در سامانه همتا

  • آموزش ها

 

در صورتیکه کاربر در فرآیند فعالسازی دستگاه، شماره تلفن را اشتباه وارد کرده باشد بمنظور دریافت مالکیت دستگاه میتواند نسبت به ثبت درخواست در کارتابل خود اقدام نماید. مراحل ثبت درخواست بصورت زیر می‌باشد:

 

مرحله یک:

پس از ورود به کارتابل خود از طریق آدرس hamta.ntsw.ir، از منوی سمت راست گزینه ثبت و پیگیری مشکلات را انتخاب نمایید.

 

مرحله دو:

در صفحه باز شده از قسمت بالای صفحه گزینه ایجاد را انتخاب نمایید.

 

مرحله سه:

در این صفحه در قسمت "موضوع مشکل را انتخب نمایید" گزینه در فعالسازی، شماره تلفن همراه را اشتباه وارد کرده‌ام را انتخاب نمایید.

 

مرحله چهار:

سپس با مطالعه دقیق راهنما بر روی گزینه "مرحله بعد" کلیک نمایید.

 

مرحله پنج:

در صفحه باز شده اطلاعات خواسته شده شامل: نام، شماره همراه صحیح، شماره همراه اشتباه (در صورتیکه از شماره تلفن اشتباه اطمینان ندارید از وارد کردن آن خودداری نمایید)، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه و توضیحات را وارد نمایید.

ضرورت ورود هر دو شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است برای دستگاه دو سیم‌کارت

پس از وارد نمودن شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است اول در صورتی که دستگاه دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) باشد، کادری برای ورود شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دوم به صورت خودکار توسط سامانه همتا فعال می‌شود که لازم است شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دوم نیز در این کادر وارد شود.

 

مرحله شش:

چنانچه کاربر در ورود شماره تلفن همراه 1 یا 2 عدد را اشتباه وارد کرده باشد و اطلاعات مورد نیاز را بصورت صحیح وارد کند، پس از بررسی سیستمی، مالکیت دستگاه پس از چند دقیقه به شماره صحیح انتقال داده می‌شود.

در غیر اینصورت پس از بررسی توسط کارشناس و تماس با شماره اشتباه و عدم ادعای مالکیت توسط ایشان، انتقال مالکیت به شماره صحیح انجام خواهد شد.

پس از ثبت درخواست ممکن است با پیغام‌های زیر از سمت "کارشناس لایه صفر" همتا مواجه شوید. راهنمای رفع مشکلات احتمالی درخواست در جدول زیر ارائه شده است:

ردیف نظر کارشناس لایه صفر همتا  نحوه رفع مشکل
1

درخواست شما بررسی و تایید گردید

درخواست شما تایید و دستگاه به شماره صحیح انتقال مالکیت داده شده است.

 2 <pدرخواست شما بررسی و رد گردیده است (لطفا سیم‌کارت صحیح را بر روی گوشی قرار داده و روشن نمایید)

جهت رفع این مشکل سیم‌کارت صحیح را بر روی یکی از اسلات‌های دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) قرار داده و در شبکه روشن نمایید. جهت اطمینان پس از روشن شدن یک تماس حاصل شود.

 3 درخواست شما بررسی و رد گردیده است (تلفن مبدا و مقصد می‌بایست متفاوت باشد)

در این حالت شماره تلفن صحیح و اشتباه یکسان وارد شده است. درخواست خود را در تیکت دیگر ثبت و شماره تلفن‌های صحیح و اشتباه را بدرستی وارد نمایید.

 4

درخواست شما بررسی و رد گردیده است (تعداد شناسه‌های وارد شده(IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد)

شناسه(IMEI)های دستگاه اشتباه وارد شده‌اند. بمنظور رفع مشکل درخواست خود را در تیکت دیگر ثبت و شناسه(IMEI)های دستگاه را به درستی وارد نمایید.

 5

درخواست شما بررسی و رد گردیده است (طبق بررسی‌های صورت گرفته دستگاه به شماره اشتباه ذکر شده تعلق داشته و قابلیت انتقال وجود ندارد)

شماره تلفن اشتباه با دستگاه در شبکه رویت شده است. بنابراین شامل درخواست فعالسازی اشتباه نمی‌شود.

 6

درخواست شما بررسی و رد گردیده است (طبق بررسی‌های صورت گرفته دستگاه سابقه فعالسازی اشتباه ندارد، جهت راهنمایی بیشتر با تلفن 096366 تماس بگیرید)

در این حالت به منظور دریافت راهنمایی بیشتر با مرکز تماس همتا به شماره 096366 تماس برقرار نمایید.

 7

درخواست شما بررسی و رد گردیده است (طبق بررسی‌های صورت گرفته شناسه/شناسه‌ها در کارتابل شماره اشتباه وارد شده قرار ندارد اگر شماره تلفن اشتباه را نمی دانید در زمان ثبت مجدد درخواست، از ورود شماره مذکور صرف نظر نمایید بدیهی است ورود اطلاعات در قسمت شماره اشتباه روند تایید درخواست شما را تسریع خواهد کرد)

شماره تلفن اشتباه، نادرست وارد شده است. درخواست خود را در تیکت جدید ثبت و از وارد نمودن شماره تلفن اشتباه خودداری نمایید.

 

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Amirali · 27 روز پیش
    چون سیمکارت غیر فعال شده کد یک بار مصرف برای فعال سازی برام اس ام اس نمیشه! باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      سلام وقت بخیر،درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید وهنوز فعال نشده لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05
      اگر هم قادر به فعال سازی با دستگاه فعلی نیستید میتوانید فرایندهای همتا را با دستگاه تلفن همراه دیگری انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی اصغرنژاد · 1 ماه پیش
    سلام من آقای اصغرنژاد هستم یه گوشی داشتم A01به نفری فروختم ورجستری کردم بعد مشتری آوردش پس داد.بعدمن ازش گرفتمش گذاشتم تومغازه بعداز یک هفته یادم اومد که گوشی روازمالکیت اون نفر دربیارم الان شماره کامل نمیاد بالا توسوابق مالکیت نیستش.نمیدونم چکارکنم توروخدا راهنماییم کنید تمام مدارک گوشی پیشمه نمیتونم بفروشم ممنونم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید در حضور فروشنده الزامی می باشد لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید . چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      میتوانید صفحه " عدم شناخت مالک قبلی " را مطالعه کنید. http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی اصغرنژاد · 3 ماه پیش
    سلام من آقای اصغرنژادم یک هفته پیش توسایت همتا توقسمت تیکت مشکلمو که توقسمت فعال سازی یه گوشی یه عدد رواشتباه زدم یعنی یه گوشی به جایی که باشماره *****0993ثبت کنم اشتباهی روشماره*****0933ثبت کردم یه هفته است هیچ کس جواب نداده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر بعد از بررسی نهایی نتیجه پرونده را می توانید در کارتابل شخصی خود مشاهده فرمایید چنانچه در حال بررسی هست منتظر بمانید تا روند بررسی به اتمام برسد.