آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

  • آموزش ها

ثبت دستگاه، صرفا در گمرک

مسافران خارجی گرامی در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، باید عوارض دستگاه در گمرک پرداخت شود.

چقدر طول می کشد تا کد فعالسازی برایم ارسال شود؟

با اتصال سامانه گمرک به همتا، پس از ثبت موفق دستگاه و پرداخت عوارض در گمرک، بالافاصله کد فعالسازی به شماره سیم کارت وارد شده پیامک می شود.

دستگاه را ثبت کرده و پیام قانونی بودن دریافت کرده‌ام اما کد فعالسازی برایم ارسال نشده است

در صورتی که دستگاه را به صورت مسافری ثبت کرده‌اید و دستگاه‌تان قانونی شده است ولی کد فعال‌سازی برای شما ارسال نشده است، با شماره همراهی که در گمرک ثبت کرده‌اید به سایت همتا به ادرس https://hamta.ntsw.ir مراجعه کنید. در بخش "ثبت اطلاعات مسافری" کد فعال‌سازی دستگاه مربوطه را مشاهده نمائید.

سپس فرایند فعال‌سازی را طبق آموزش فعال‌سازی دستگاه انجام دهید.

 پرداخت عوارض دستگاه در گمرک، صرفاً برای مسافران سفرهای خارجی، به دو روش اینترنتی و حضوری انجام می‌گیرد. توصیه اکید می‌شود، جهت راحتی و تسریع در انجام فرآیند ثبت، از روش اینترنتی استفاده شود.

دقت داشته باشید مسافران سفرهای داخلی، امکان ثبت دستگاه به صورت مسافری را ندارند.

 

روش اول: پرداخت عوارض در گمرک به‌صورت اینترنتی

مسافران خارجی می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی گمرک به نشانیhttps://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، نسبت به پرداخت عوارض دستگاه خود اقدام نماید. لازم به ذکر است بنا بر تصمیمی که توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران گرفته شده است، مسافران فقط تا ۳۰ روز پس از ورود به کشور مهلت دارند تا از طریق این سایت گمرک، دستگاه خود را ثبت نمایند و در صورت اتمام این مهلت، گمرک وظیفه‌ای در قبال ثبت شناسه (IMEI) دستگاه مسافر نخواهد داشت.

نحوه ثبت شناسه (IMEI) دستگاه در سایت اینترنتی گمرک، به‌صورت تصویری در زیر آورده شده است.

 

مرحله یک:

در اولین مرحله به سایت اینترنتی گمرک به نشانیhttps://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، مراجعه کنید.

پس از ورود به سایت اینترنتی گمرک، در صفحه اول شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نمایید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

در دستگاه‌های معتبر و استاندارد، هر 3 شناسه (IMEI) درج شده در هر 3 محل، با یکدیگر یکسان است. بنابراین دقت داشته باشید که عوارض را برای شناسه (IMEI) واقعی دستگاه‌تان پرداخت کنید، چون در صورت رخ دادن اشتباه در وارد کردن شناسه (IMEI)، امکان تغییر آن وجود نخواهد داشت.

ثبت تمام شناسه (IMEI) های دستگاه در گمرک

دقت داشته باشید چنانچه دستگاه شما دوسیمکارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) است، با استفاده از علامت مثبت (+) سبز رنگ در پایین کادر سفید، حتما سایر شناسه‌ (IMEI)ها را نیز وارد نمایید. پس از تکمیل اطلاعات، گزینه ادامه را انتخاب کنید.

خطای استعلام IMEI

برای آشنایی با خطاهای سامانه و راه حل‌ها، می‌توانید اطلاعیه‌ها و آموزش‌های همتا در شبکه‌های مجازی را دنبال کنید...

 

مرحله دو:

در مرحله بعدی، مدل و مشخصات فنی گوشی و نوع دستگاه را از لیست انتخاب می‌کنیم.

یکسان بودن برند و مدل انتخاب شده با دستگاه

دقت داشته باشید چنانچه برند و مدل انتخاب شده در این مرحله با دستگاه انطباق نداشته باشد با وجود پرداخت عوارض، دستگاه شما ثبت نخواهد شد.

بنابراین حتما در ورود اطلاعات و انتخاب برند و مدل، نهایت دقت مبذول گردد.

 

مرحله سه:

پس از انتخاب برند، مدل و مشخصات فنی، باید اطلاعات هویتی مسافر وارد شود. ابتدا باید تابعیت مسافر انتخاب شود. اگر تابعیت مسافر، ایرانی است دقت داشته باشید حتماً باید شماره سیم‌کارت، کد ملی و شماره گذرنامه وارد شده، متعلق به شخص مسافر باشد. در غیر این صورت سایت گمرک، به مرحله بعد نخواهد رفت. درصورتی‌که مسافر، از اتباع غیرایرانی است، بایستی گزینه مربوطه را انتخاب نماید.

 

مرحله چهار:

در ادامه یک کد امنیتی به شماره سیم‌کارتی که در مرحله قبل وارد شد، ارسال می‌گردد. این کد باید در قسمت مربوطه وارد شده و گزینه ادامه انتخاب شود.

 

مرحله پنج:

در این مرحله سایت گمرک، شناسه پرداخت و مبلغ تعیین‌شده حقوق و عوارض گمرکی را نمایش می‌دهد.

 

مرحله شش:

با انتخاب گزینه پرداخت، صفحه پرداخت اینترنتی نمایش داده می‌شود. در این مرحله لازم است تا درگاه پرداخت اینترنتی انتخاب شود.

 

مرحله هفت:

در نهایت با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، حقوق و عوارض گمرکی تعیین‌شده پرداخت می‌شود.

 

مرحله هشت:

پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن این فرآیند نمایش داده می‌شود.

دقت داشته باشید حتماً کد پیگیری داخلی، کد پیگیری بانکی و شناسه پرداخت را تا حصول اطمینان از ثبت دستگاه خود در سامانه همتا نزد خود نگه دارید.

 

روش دوم: پرداخت حقوق گمرکی در هنگام ورود به کشور در دفاتر گمرک

مسافر می‌تواند در حین ورود به کشور با مراجعه به دفاتر گمرک مستقر در فرودگاه (یا پایانه‌های مرزی)، دستگاه خود را اظهار و تعرفه و عوارض گمرکی آن را پرداخت نماید. لازم به ذکر است تعیین میزان تعرفه و عوارض واردات، بر اساس آکبند یا کارکرده (دست‌دوم) بودن دستگاه، به عهده گمرک جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس ارزش دستگاه مسافر، توسط گمرک تعیین می‌شود. پس از اظهار دستگاه و پرداخت حقوق گمرکی آن، برای مسافر پته (مجوز) گمرکی صادر می‌گردد که معمولاً در قسمت توضیحات آن، نام شخص مسافر، شماره پاسپورت، مدل، برند و شناسه (IMEI) دستگاه ذکر گردیده است. لازم است تا مرحله نهایی ثبت و فعال‌سازی موفق دستگاه در همتا، این اسناد نزد مسافر باقی بماند تا در صورت مشکلات احتمالی، قابل پیگیری باشد.

تصویر نمونه پته (مجوز) گمرکی در زیر آورده شده است.

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا خرمیان · 15 روز پیش
    ّسلام برای ریجستر کردن گوشی همه مراحل درست انجام دادم مرحله چهارم بعد از این کد میاد دیگه جلوتر نمیره میزنه شناسه صدور ناموفق هر کار کردم رد نشد چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میرکاظم میرنسل · 15 روز پیش
    سلام. من یه گوشی Nokia 108 DS دارم که موقع اقدام برای پرداخت عوارض از سامانه گمرک میگه شناسه imei ثبت شده است اما وقتی توی سامانه همتا می خوام که ثبتش کنم میگه شناسه وارد شده غیرقانونی است. لطفا راهنمایی نمایید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      شناسه دستگاه شما قبلا در کشور ثبت شده است، لذا امکان ثبت مجدد آن در شبکه اپراتوری کشور وجود ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 15 روز پیش
    سلام گمرک ورودی را شهرمان آمل زدم الان با مشکل ارتباط با اکانتر مواجه میشوم چه کاری باید انجام بدهم

    تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      لطفا مجددا تلاش فرمایید. درصورت عدم موفقیت، جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اعظم حیدری · 16 روز پیش
    سلام ببخشید وقتی از طریق پست در گمرک ثبت می شود نیازی به ثبت کردن در این جا هست؟ https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      خیر. لطفا به صفحه «سوالات متداول» مراجعه کرده و سوال 6-8 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عباس کمالی · 16 روز پیش
    سلام هنگام ثبت کد IMEI و انجام مراحل ، در مرحله آخر با پیغام شناسه دستگاه ثبت شده است مواجه می شوم و شناسه پرداخت برای من نمایش داده نمی شود . در صورتی که هنگام استعلام اصالت با پیغام غیرقانونی مواجه می شوم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      لطفا شناسه IMEI(های) دستگاه را جهت بررسی در پاسخ ایمیل ارسال نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ساسان · 16 روز پیش
    سلام برای افراد خارجی(غیر ایرانی) که مدت زمان زیادی اقامت خواهند داشت مشخصاتشان رو چطور باید ثبت نمایند
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      لطفا به قسمت «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن فرزاد · 16 روز پیش
    سلام بنده عوارض گوشی رو پرداخت کردم و موفق آمیز بود ولی کدی دریافت نکردم برای ثبت گوشی لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      لطفا منتظر بمانید... درصورتی که طی چند روز آینده پیامک کد فعالسازی برایتان ارسال نشد، جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرمان · 16 روز پیش
    سلام من گوشیم برای ایران بود ولی بردم ترکیه ریجستر کردم الان که بر گشتم دوباره باید هزینه گمرک بدم و ریجستر کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      درصورتی که پیش از آغاز طرح از دستگاهتان در داخل کشور استفاده میکردید، از سوی سامانه همتا مشکلی نخواهید داشت. درغیر اینصورت، اگر قصد استفاده از شبکه اپراتوری داخل کشور را داشته باشید، بیش از 30 روز فرصت استفاده نخواهید داشت و باید اقدام به پرداخت عوارض دستگاه خود به صورت مسافری نمایید.
      لینک آموزش : http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی فریادرس · 16 روز پیش
    سلام.بنده گوشی رو تا گمرک ثبت نمودم ولی متاسفانه بعد از پرداخت مبلغ نتوانستم به همتا ارسال کنم وکد فعال سازی ندارم.لطفا راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      لطفا منتظر بمانید... درصورتی که طی چند روز آینده پیامک کد فعالسازی برایتان ارسال نشد، جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Reza · 16 روز پیش
    من گوشی از چین خریدم 2120000 می خواهم بدانم هزینه گمرگ اش چقدر میشود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      از گمرک اطلاع بگیرید. جزییات ضوابط گمرک در ثبت دستگاه های مسافری را باید به صورت دقیق تر از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    لطیفی · 16 روز پیش
    با سلام، با شناسه 50********1736 مبلغ اعلام شده 131 هزار تومان را جهت دستگاه سامسونگ A7 پرداخت کردم ولی کد فعالسازی برایم ارسال نشده است کد پیگیری داخلی 58**571 و کد سداد 322****797 است. ممنون میشوم کمک بفرمایید. موبایل 09123***870
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      همتا در حال بررسی و حل مشکل شما می باشد. لطفا منتظر بمانید...
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Arshia · 17 روز پیش
    سلام من هرچقدر کدIMEIرو میزنم، میزنه با مدل دستگاه مطابقت نداره در صورتی که کد روی جعبه گوشی،باگوشی یکیه،و پیامکی مبنی بر درستی اون واسم ازهمتا اومده،چک کردم کد IMEI هم درست وارد کردم ممنون میشم راهنمایی کنین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      لطفا پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEI های گوشی خود، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمودی · 17 روز پیش
    سلام

    در سامانه گمرک با خطای "خطا در استعلام imei از سامانه همتا" مواجه هستم. ممنون می شم راهنمایی بفرمایید. تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      این خطا به علت تقاضای زیاد کاربران در ساعت‌های شلوغی سایت گمرک نمایش داده می‌شود و ارتباطی به سامانه همتا ندارد. لذا توصیه می‌شود در ساعات دیگری به ثبت گوشی مبادرت ورزید و از مراجعه حضوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت خودداری فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمود رضوانی · 17 روز پیش
    برادر ما که گوشی را خارج از ایران می‌خریم و عوارض و مالیات را همزمان به فروشنده می‌دیم بعد هم که دوباره برمیگردیم دیگه این گمرکی و عوارض برای چیه ،موضوع دیگری اگر باشه که ثبت گوشیه که انجام دادیم .سوال بعد ما که بازنشسته همین گمرک هستیم چه مزیتی داره تخفیفی شامل میشه ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      درصورتی که قصد استفاده از شبکه اپراتوری داخل کشور را داشته باشید، بیش از 30 روز فرصت استفاده نخواهید داشت. لذا میتوانید ازطریق شبکه رومینگ بین الملل، بدون پرداخت عوارض، از دستگاه خود استفاده نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شهاب · 17 روز پیش
    با سلام من وقتی کد فراگیر و شماره پاسپورتم رو وارد میکنم اروری قرمز رنگ با عنوان "خطا در استعلام شناسه فراگیر اتباع خارجی" بهم میده. باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      میتوانید جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید شهیب نصاری · 17 روز پیش
    سلام
    یه گوشی a70 دو سیم کارت رو ریجستری کنم هنوز خطای شناسه وارد شده با دستگاه مطابقت ندارد رو میده با پشتیبانی تماس گرفتم توی میز خدمت الکترونیک ثبت کردم ولی ریجستری صورت نگرفته تشکیل پرونده دادم گفتن شناسه اول تک سیم و شناسه دوم دو سیم کارت ثبت شده اینم شماره پروندس.لطفا پیگیری کنین.باتشکرc-1557917-w9r4
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد گنگوزهی · 17 روز پیش
    سلام
    ببخشید بنده گذرنامه ندارم پس چه چوری می تونم گوشی خودم را داخل گمرک ثبت کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      پرداخت عوارض دستگاه در گمرک، صرفاً برای مسافران سفرهای خارجی، به دو روش اینترنتی و حضوری انجام می‌گیرد. دقت داشته باشید مسافران سفرهای داخلی، امکان ثبت دستگاه به صورت مسافری را ندارند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید · 17 روز پیش
    سلام. پس از ثبت و تایید IMEI گوشی و رفتن به مرحله بعد، مشخصات و مدل گوشی با گوشی بنده اندکی مغایرت داره که از چند روز پیش با ارسال تیکت در میز خدمت الکترونیک این موضوع رو مطرح کردم ولی هنوز پاسخی دریافت نکرده ام.باید چه کار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      درصورت عدم پاسخدهی از سوی میز خدمت الکترونیک، نزدیکترین مدل را انتخاب کرده و منتظر بمانید تا از سوی همتا بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی سعیدی · 17 روز پیش
    سلام در مرحله‌ی سوم وقتی شماره‌ی تلفنم را وارد می‌کنم این خطا را می‌دهد که شماره تلفن متعلق به شماره‌ی ملی نیست. در حالی که شماره‌ی تلفنم درست است. می‌خواستم بدانم کجا می‌توانم ببینم که چه شماره‌ای برای کارت ملی‌ام تعیین شده؟ آیا باید جایی ثبت نام کرد؟
    ممنون
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عماد میرزایی · 18 روز پیش
    سلام ممنون بابت پاسخ شما (( در مورد خطای مدل دستگاه نامعتبر میباشدگفتید اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، حتما مطمئن شوید شناسه IMEI دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید))باید بگم گوشی اصالت کامل دارد و شناسه IMEI هم به درستی وارد میشود و بازم خطای مدل دستگاه نامعتبر میباشد را میده ممنون میشم راهنمایی کنید