آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

  • آموزش ها

ثبت دستگاه، صرفا در گمرک

مسافران خارجی گرامی در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، باید عوارض دستگاه در گمرک پرداخت شود.

چقدر طول می کشد تا کد فعالسازی برایم ارسال شود؟

با اتصال سامانه گمرک به همتا، پس از ثبت موفق دستگاه و پرداخت عوارض در گمرک، بالافاصله کد فعالسازی به شماره سیم کارت وارد شده پیامک می شود.

دستگاه را ثبت کرده و پیام قانونی بودن دریافت کرده‌ام اما کد فعالسازی برایم ارسال نشده است

در صورتی که دستگاه را به صورت مسافری ثبت کرده‌اید و دستگاه‌تان قانونی شده است ولی کد فعال‌سازی برای شما ارسال نشده است، با شماره همراهی که در گمرک ثبت کرده‌اید به سایت همتا به ادرس https://hamta.ntsw.ir مراجعه کنید. در بخش "ثبت اطلاعات مسافری" کد فعال‌سازی دستگاه مربوطه را مشاهده نمائید.

سپس فرایند فعال‌سازی را طبق آموزش فعال‌سازی دستگاه انجام دهید.

 پرداخت عوارض دستگاه در گمرک، صرفاً برای مسافران سفرهای خارجی، به دو روش اینترنتی و حضوری انجام می‌گیرد. توصیه اکید می‌شود، جهت راحتی و تسریع در انجام فرآیند ثبت، از روش اینترنتی استفاده شود.

دقت داشته باشید مسافران سفرهای داخلی، امکان ثبت دستگاه به صورت مسافری را ندارند.

 

روش اول: پرداخت عوارض در گمرک به‌صورت اینترنتی

مسافران خارجی می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی گمرک به نشانیhttps://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، نسبت به پرداخت عوارض دستگاه خود اقدام نماید. لازم به ذکر است بنا بر تصمیمی که توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران گرفته شده است، مسافران فقط تا ۳۰ روز پس از ورود به کشور مهلت دارند تا از طریق این سایت گمرک، دستگاه خود را ثبت نمایند و در صورت اتمام این مهلت، گمرک وظیفه‌ای در قبال ثبت شناسه (IMEI) دستگاه مسافر نخواهد داشت.

نحوه ثبت شناسه (IMEI) دستگاه در سایت اینترنتی گمرک، به‌صورت تصویری در زیر آورده شده است.

 

مرحله یک:

در اولین مرحله به سایت اینترنتی گمرک به نشانیhttps://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، مراجعه کنید.

پس از ورود به سایت اینترنتی گمرک، در صفحه اول شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نمایید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

در دستگاه‌های معتبر و استاندارد، هر 3 شناسه (IMEI) درج شده در هر 3 محل، با یکدیگر یکسان است. بنابراین دقت داشته باشید که عوارض را برای شناسه (IMEI) واقعی دستگاه‌تان پرداخت کنید، چون در صورت رخ دادن اشتباه در وارد کردن شناسه (IMEI)، امکان تغییر آن وجود نخواهد داشت.

ثبت تمام شناسه (IMEI) های دستگاه در گمرک

دقت داشته باشید چنانچه دستگاه شما دوسیمکارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) است، با استفاده از علامت مثبت (+) سبز رنگ در پایین کادر سفید، حتما سایر شناسه‌ (IMEI)ها را نیز وارد نمایید. پس از تکمیل اطلاعات، گزینه ادامه را انتخاب کنید.

خطای استعلام IMEI

برای آشنایی با خطاهای سامانه و راه حل‌ها، می‌توانید اطلاعیه‌ها و آموزش‌های همتا در شبکه‌های مجازی را دنبال کنید...

 

مرحله دو:

در مرحله بعدی، مدل و مشخصات فنی گوشی و نوع دستگاه را از لیست انتخاب می‌کنیم.

یکسان بودن برند و مدل انتخاب شده با دستگاه

دقت داشته باشید چنانچه برند و مدل انتخاب شده در این مرحله با دستگاه انطباق نداشته باشد با وجود پرداخت عوارض، دستگاه شما ثبت نخواهد شد.

بنابراین حتما در ورود اطلاعات و انتخاب برند و مدل، نهایت دقت مبذول گردد.

 

مرحله سه:

پس از انتخاب برند، مدل و مشخصات فنی، باید اطلاعات هویتی مسافر وارد شود. ابتدا باید تابعیت مسافر انتخاب شود. اگر تابعیت مسافر، ایرانی است دقت داشته باشید حتماً باید شماره سیم‌کارت، کد ملی و شماره گذرنامه وارد شده، متعلق به شخص مسافر باشد. در غیر این صورت سایت گمرک، به مرحله بعد نخواهد رفت. درصورتی‌که مسافر، از اتباع غیرایرانی است، بایستی گزینه مربوطه را انتخاب نماید.

 

مرحله چهار:

در ادامه یک کد امنیتی به شماره سیم‌کارتی که در مرحله قبل وارد شد، ارسال می‌گردد. این کد باید در قسمت مربوطه وارد شده و گزینه ادامه انتخاب شود.

 

مرحله پنج:

در این مرحله سایت گمرک، شناسه پرداخت و مبلغ تعیین‌شده حقوق و عوارض گمرکی را نمایش می‌دهد.

 

مرحله شش:

با انتخاب گزینه پرداخت، صفحه پرداخت اینترنتی نمایش داده می‌شود. در این مرحله لازم است تا درگاه پرداخت اینترنتی انتخاب شود.

 

مرحله هفت:

در نهایت با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، حقوق و عوارض گمرکی تعیین‌شده پرداخت می‌شود.

 

مرحله هشت:

پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن این فرآیند نمایش داده می‌شود.

دقت داشته باشید حتماً کد پیگیری داخلی، کد پیگیری بانکی و شناسه پرداخت را تا حصول اطمینان از ثبت دستگاه خود در سامانه همتا نزد خود نگه دارید.

 

روش دوم: پرداخت حقوق گمرکی در هنگام ورود به کشور در دفاتر گمرک

مسافر می‌تواند در حین ورود به کشور با مراجعه به دفاتر گمرک مستقر در فرودگاه (یا پایانه‌های مرزی)، دستگاه خود را اظهار و تعرفه و عوارض گمرکی آن را پرداخت نماید. لازم به ذکر است تعیین میزان تعرفه و عوارض واردات، بر اساس آکبند یا کارکرده (دست‌دوم) بودن دستگاه، به عهده گمرک جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس ارزش دستگاه مسافر، توسط گمرک تعیین می‌شود. پس از اظهار دستگاه و پرداخت حقوق گمرکی آن، برای مسافر پته (مجوز) گمرکی صادر می‌گردد که معمولاً در قسمت توضیحات آن، نام شخص مسافر، شماره پاسپورت، مدل، برند و شناسه (IMEI) دستگاه ذکر گردیده است. لازم است تا مرحله نهایی ثبت و فعال‌سازی موفق دستگاه در همتا، این اسناد نزد مسافر باقی بماند تا در صورت مشکلات احتمالی، قابل پیگیری باشد.

تصویر نمونه پته (مجوز) گمرکی در زیر آورده شده است.

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سرایی · 3 روز پیش
    امروز 28 فروردین 98 سایت گمرک باز نمیشود چرا؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید براهویی · 4 روز پیش
    سلام من گوشیومو تا مرحله پرداخت بردم همین که پرداخت زدم صفحه ارور داد و پول از حسابم کم شد چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      لطفا منتظر بمانید... درصورتی که طی چند روز آینده پیامک کد فعالسازی برایتان ارسال نشده، جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرمحمد خلیلیان · 4 روز پیش
    با سلام چند روزه گوشی iphone 6s 64 gb به شماره imei 356139091687109 رو در سامانه گمرک ثبت کرده و پرداخت عوارض را نیز انجام داده ام اما پیام فعالسازی نیامده و تلفن من دو روز دیگر غیرفعال میشود ممنون میشم راهنمایی کنید
    شناسه پرداخت
    552000610087990
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      لطفا منتظر بمانید... درصورتی که طی چند روز آینده پیامک کد فعالسازی برایتان ارسال نشده، جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین ریاستی · 4 روز پیش
    عوارض گوشی را به صورت اینترنتی با موفقیت پرداخت کردم اما رمز یکبار مصرف پیامک نشده. چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      لطفا منتظر بمانید... درصورتی که طی چند روز آینده پیامک کد فعالسازی برایتان ارسال نشده، جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی مهدیان · 4 روز پیش
    سلام، گوشی دست دوم سامسونگ از آمریکا رسیده به دستم. من سفر خارجی نداشتم. میتونم به اسم خودم تو سامانه ثبت کنم؟ اگر بله توی سایت https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister?3 بعد از وارد کردن imei مدل اشتباه نمایش داده میشه. آیا این گوشی باید توی اون سایت رجیستر بشه؟ اگر بله با تماس گرفتن، مدل رو اضافه میکنن به لیست گوشی ها؟ ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      پرداخت عوارض دستگاه در گمرک، صرفاً برای مسافران سفرهای خارجی، به دو روش اینترنتی و حضوری انجام می‌گیرد. توصیه اکید می‌شود، جهت راحتی و تسریع در انجام فرآیند ثبت، از روش اینترنتی استفاده شود. درصورت بروز مشکل، می توانید جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سهیل حسینی · 4 روز پیش
    با سلام. در صفحه ورود شماره تلفن همراه و کد ملی و گدرنامه پس از ورود اطلاعات و تایید با پیام خطای ( خطا در دریافت پاسخ اعتبار شماره تلفن از سازمان مربوطه ) مواجه میشوم . علت این خطا چیست ؟ سیم کارت متعلق به خدوم و با مشخصات کدملی و گذرنامه مزابقت دارد.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      در این مورد میتوانید جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی هرندی زاده · 5 روز پیش
    سلام
    درخواست مشخصات کرده بودید تا برسی کنید چرا با توجه به پرداخت عوارض گمرک کد فعال سازی دریافت نشده
    شماره موبایل ثبت شده 09132882556
    کد IMEI 359*******288
    شماره پرداخت 552000607630291
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      لطفا منتظر بمانید... درصورتی که طی چند روز آینده پیامک کد فعالسازی برایتان ارسال نشده، جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیکخواه · 5 روز پیش
    سلام جهت ثبت گوشی تمام مراحل به درستی انجام میشود ولی در یک مرحله پیغام زیر را میدهد کد ملی و شماره تلفن و گذرنامه همه به نام یک نفر است.
    (خطا در دریافت پاسخ اعتبار شماره تلفن از سازمان مربوطه)
    ممنوم میشوم اگر راهنمایی نمایید با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      در این مورد میتوانید جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    راحله بهی زادیان · 6 روز پیش
    سلام
    من 25 اسفند رسیدم ایران روز اول عید یه خط ایرانی خریدم و برام پیام اومده که تا اول اردیبهشت سرویس م قطع میشه، اما سایت گمرک رو نمیتونم باز کنم و مدام پیام میده که این سایت secure , safe نیست!!
    چطور میتونم ثبت نام کنم؟
    میتونم برم گمرک تو فرودگاه؟ البته بیشتر از 30 روزه که اومدم!! اما تا اول اردیبهشت سرویس دارم

    ممنون از پاسختون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      بله، درصورتی که از طریق سایت گمرک نمیتوانید اقدام به ثبت گوشی خود نمایید، به صورت حضوری در گمرک این کار را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 7 روز پیش
    با سلام . هنگام پرداخت عوارض با خطای شناسه قابل پرداخت نیست مواجه میشوم . مشکل چیه ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی هرندی زاده · 7 روز پیش
    سلام
    در سایت گمرک مشخصات گوشی را وارد کردم و تمامی مراحل را تا پرداخت وجه سپری کردم ولی بعد از پرداخت وجه هیچ گونه پیامی جهت دریافت کد فعال سازی دریافت نکردم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      لطفا منتظر بمانید... درصورتی که طی چند روز آینده پیامک کد فعالسازی برایتان ارسال نشده، جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدی · 7 روز پیش
    سلام
    من گوشی خریدم از عراق
    ساکن اهواز هستم
    خروج و ورودم از مرز شلمچه بود

    گمرگ ورودی رو کدام انتخاب کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      همان گمرکی که دستگاه را از آنجا وارد کشور کرده اید انتخاب نمایید.
      درخصوص راهنمایی بیشتر، از گمرک سوال فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    م جوهری · 7 روز پیش
    سلام من از امارات با خودم یک گوشی اپل اوردم و الان سی روز گذشته که ریجستر نشده . باید چکارکنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      لطفا به بخش «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر آزاد · 7 روز پیش
    سلام. من یک گوشی سامسونگ خریدم و دیروز فروشنده از من آی ام ای آی دستگاه و کد ملی را خواست تا رجیستر کند، و اینکار انجام شد . الان در سامانه همتا وارد شدم و ثبت اطلاعات مسافری برای من این گوشی را ثبت کرده. در صورتیکه من شماره گذرنامه به ایشان نداده ام و اصلا مسافرتی نرفته ام!! راهنمایی می فرمایید؟ ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      درصورتی که قصد خرید گوشی نو را داشتید، باید به مراکز فروش معتبر مراجعه میکردید. لذا درصورتی که اکنون با استعلام اصالت دستگاه، متوجه میشوید دستگاهتان قانونی نمی باشد، آن را به فروشنده بازگردانید. فروشنده موظف است ضمن قبول دستگاه، یا وجه پرداختی را به شما بازگرداند یا دستگاه قانونی ثبت‌شده، به شما تحویل دهد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی بیشه · 9 روز پیش
    سلام من یک دستگاه گوشی تلفن همراه مسافر ی (xiami Redmi 8 GB )خریداری کردم و پس از ورود به کشور چندین مرتبه مشخصات گوشی تلفن همراه را ثبت در سامانه گمرک نموده ام ولی هیچگونه کد امنیتی ارسال نمیگردد برای پرداخت عوارض ان لطفا راهنمایی فرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      می توانید جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پژمان پرويزى · 9 روز پیش
    سلام من اقدام به ثبت و پرداخت عوارض گمركى (مسافرى) در سامانه گمرك كردم و مراحل موفقيت انجام شد تا قسمت اخر كه فرايند تكميل رو فشار دادم و پس از اون نه جوابى گرفتم ونه اس ام اسى اومد... الان پول هم پرداخت شده ولى دستگاه هنوز ريجستر نشده ،بايد چى كار كنم؟شماره پيگيرى ٢٧٧٨٥
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      درصورتی که ظرف چند روز آینده پیامک کد فعالسازی برایتان ارسال نشده، جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید تو · 9 روز پیش
    سلام،من یک دستگاه گوشی از طریق پست برای من امده ولی با اینکه هزینه گمرکی را پرداخت کرده ام ولی هنوز گوشی ام بعد از حدودای یک ماه است که رجیستری نشده و پیام میده که این گوشی غیر قانونی وارد کشور شده و به هیچ عنوان رجیستری نمیشه ،حالا چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      لطفا به صفحه «سوالات متداول» مراجعه کرده و سوال 6-8 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد شکوری · 9 روز پیش
    سلام
    در سایت گمرک چندین بار تلاش کردم این پیام مشاهده میشه "خطا در استعلام imei از سامانه همتا : تعداد شناسه های وارد شده(IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد". شناسه 15 رقمی IMEI هم پشت جعبه گوشی و هم از طریق کد #06#* مطابقت دارد. خواهشمندم راهنمایی بفرمایید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      تا زمانی که تمام شناسه IMEI ها را به صورت صحیح وارد نکنید اجازه ثبت دستگاه را به شما نمی دهد. اگر دستگاه تان دو سیمکارته است، باید به کمک علامت مثبت سبزرنگ، شناسه IMEI دوم خود را نیز وارد نمایید. اما اگر دستگاه تان تک سیمکارته است و این خطا را دریافت می کنید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرال خوراهه · 10 روز پیش
    گوشی من هندی هست ولی بین گزینه ها برای پرداخت عوارض فقط چینی میبینم . کدام را انتخاب کنم
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      مربوط به گمرک می باشد. می‌توانید جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ا صفری · 10 روز پیش
    سلام.ما ۴تا گوشی j2cor samsong خریدیم الان بیشتر از ۱۵ روزه که ثبت کردیم ولی متاسفانه برامون کد نیومده هنوز ممنون میشم راهنمایی کنین.

    سریال گوشیا
    ۳۵۹*******۹۸۴ و۳۵۹۰۵**********۹۸۲
    ۳۵۱********۱۸و ۳۵۱۸۱********۱۶
    ۳۵۱********۰۴۸و ۳۵********۵۰۴۶
    ۳۵۱*******۷۱۷و۳۵۱*********۷۱۵
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      مشکل سه تا از آنها حل شده و قانونی گشته اند. درخصوص حل مشکل آن یک عدد، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرموده و اقدام به ثبت درخواست پیگیری نمایید.