شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

  • آموزش ها

ثبت دستگاه، فقط به صورت حضوری در گمرک

مسافران سفرهای خارجی، دقت داشته باشند درصورتی‌که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، مسافر باید دستگاه خود را در مبادی ورودی در لحظه ورود به کشور به‌صورت حضوری اظهار کند.

مراحل ثبت گوشی مسافری به ترتیب زیر می‌باشد:

 

مرحله اول: اظهار حضوری

مسافران سفرهای خارجی، در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید دستگاه خود را در مبادی ورودی در لحظه ورود به کشور به صورت حضوری اظهار کند. در این مرحله اطلاعات مربوطه به مسافر و دستگاه توسط گمرک ثبت و تأیید می‌شود. این اطلاعات شامل شناسه یا شناسه‌های مربوطه به دستگاه (اظهار از روی جعبه دستگاه)، نام و نام خانوادگی مسافر، کد ملی مسافر ایرانی (شناسه فراگیر اتباع)، شماره تماس مسافر و سایر اطلاعات مربوط به دستگاه

 

مرحله دوم: پرداخت عوارض گمرکی دستگاه سیم کارت خور

مسافر ایرانی: پس از اظهار حضوری دستگاه در گمرک در لحظه ورود به کشور، مسافر ایرانی یک ماه فرصت دارد تا با مراجعه به سایت گمرک نسبت به پرداخت عوارض دستگاه، اقدام نماید.

اتباع: اتباع محترم علاوه بر اظهار حضوری دستگاه در مبادی ورودی در لحظه ورود، پس ‌از انقضا مدت یک‌ماهه از تاریخ حضور در کشور، نسبت به رجیستری دستگاه خود به‌صورت "حضوری (شخص مسافر)" و در نزدیک‌ترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نمایید.

 

مرحله سوم : دریافت کد فعال سازی

پس از ارسال اطلاعات پرداخت عوارض دستگاه از گمرک به همتا، یک پیامک برای شماره تماس مسافر اعلام شده در مرحله اول (شماره اعلام شده به گمرک در لحظه ورود و اظهار دستگاه) پیامکی از سمت سامانه همتا به یکی از مضامین زیر ارسال می‌شود:

1- چنانچه شماره تماس اعلامی مسافر به نام خود مسافر باشد کد فعال‌سازی برای شماره اعلامی ارسال خواهد شد.

2- چنانچه شماره تماس اعلامی مسافر به نام شخص مسافر نباشد در پیامک ارسالی از مسافر درخواست می‌شود تا نسبت به تهیه سیم‌کارتی به نام شخص مسافر اقدام نمایید. بعد از تهیه سیم‌کارت مذکور، مسافر می‌تواند با تشکیل کارتابل در سامانه همتا و مراجعه به قسمت اطلاعات ثبت مسافری مطابق عکس زیر کد فعال‌سازی را دریافت می‌نماید.

توجه: چنانچه مسافر در لحظه ورود شماره تماسی اعلام نکرده باشد، باید به کارتابل خود در سامانه همتا مراجعه کرده و در قسمت اطلاعات ثبت مسافری مطابق عکس زیر کد فعال‌سازی را دریافت نماید.

 

ضرورت فعالسازی دستگاه

پس از مشاهده و دریافت کد فعالسازی، لازم است دستگاه را برای خود فعال کنید. برای اینکار آموزش فعال‌سازی دستگاه را مشاهده نمایید.

 

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه دستگاه‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید قاسمی · 2 ساعت پیش
    سلام

    امروز در خبر ها امده بود امکان ثبت ورجیستری گوشی مسافری بدون اظهار در مبادی ورودی گمرک واز طریق سامانه همتا فراهم شده است.ایا این خبر موثق است.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 48 دقیقه پیش
      سلام وقت بخیر روال ثبت مسافری در حال حاضر تغییر نکرده در صورت تغییر اطلاع رسانی خواهد شد جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا اربابی · 2 ساعت پیش
    سلام بخشید باید گوش رو هنگام ورود نشون بدیم یا فقط کد imei رو بگیم کافیه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    تکتم سبحانی · 3 ساعت پیش
    سلام من عوارض داخل سایت گمرک پرداخت کردم درسایت گمرک اعلام شد پس از پرداخت دکمه تکمیل فرایند خرید بزنم وقتی اینکارکردم از سایت خارج شد وهیچ پیامک برای من ارسال نشد چجوری پیگیری کنم چون مبلغ عوارض کسرشده وکدی نیامده به گوشی من؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیمکارت مسافر به سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) ورود نمایید در صورتی که در قسمت اطلاعات ثبت مسافری کد فعال سازی قابل رویت نیست، یعنی اطلاعات دستگاه شما به سامانه همتا ارسال نشده است صفحه آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی کادر اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نازنین · 5 ساعت پیش
    با سلام
    میخواستم بپرسم معمولا چقدر زمان میبرد تا کد فعال سازی مسافری ارسال بشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیمکارت مسافر به سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) ورود نمایید در صورتی که در قسمت اطلاعات ثبت مسافری کد فعال سازی قابل رویت نیست، یعنی اطلاعات دستگاه شما به سامانه همتا ارسال نشده است صفحه آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی کادر اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    لادن · 6 ساعت پیش
    با سلام

    من به مدت بیست روزه که از خارج از کشور اومدم و به گمرک مراجعه نکردم برای ثبت مشخصات گوشی. الان میتونم خودم وارد سایت بشم با آموزش سایت شما و رجیستری رو انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی‌ که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اید و تمایل دارید بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایید باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایید. برای ثبت دستگاه، مسافر باید دستگاه خود را در مبادی ورودی در لحظه ورود به کشور به‌صورت حضوری اظهار کند.در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    لیلا · 21 ساعت پیش
    با سلام

    خیلی ممنون از پاسخگویی سریعتون. من این طور متوجه شدم که ثبت دستگاه برای افرادی که تمایل دارید بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور استفاده کنند در فرودگاه ضروری هست . شرایط برای افرادی که کمتر از 30 روز میخواهند از خدمات اپراتورهای داخل کشور به چه صورت هست؟
    با سپاس
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر شما می توانید به مدت 30 روز از دستگاه بدون ثبت و عوارض استفاده نمایید و چنانچه تمایل دارید بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایید باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایید. آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمدرضا صادقی · 22 ساعت پیش
    سلام وقت بخیر
    جسارتا اگه گوشی را به صورت پستی از خارج کشور تحویل بگیریم چطور میشود گوشی را رجیستر کرد ؟ با این حالی که سفری درکار نبوده و امکان فعال سازی در فرودگاه نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر به طور کلی هر فرد می تواند با شماره ملی خود یک گوشی پستی ثبت کند در صورتی که دستگاه را به صورت پستی از خارج کشور برای شما ارسال می کنند، اداره پست در هنگام تحویل دستگاه به شما، اطلاعات شما و عوارض گوشی را دریافت کرده و به گمرک ارسال می‌کند جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    لیلا · 1 روز پیش
    با سلام من ساکن المان هستم و برای ده روز به ایران سفر کردم منتها نمی دونستم که باید گوشی موبایلم رو که در المان تهیه کردم در گمرگ فرودگاه ثبت کنم. الان باید چیکار کنم که بتونم از سیمکارت ایرانیم استفاده کنم ؟
    با سپاس
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی‌ که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اید و تمایل دارید بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایید باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایید. برای ثبت دستگاه، مسافر باید دستگاه خود را در مبادی ورودی در لحظه ورود به کشور به‌صورت حضوری اظهار کند.در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ali Jafari · 1 روز پیش
    سلام
    یکی از دوستان حدود یک ماه پیش برایم گوشی هدیه آوردن و ثبت گمرگ نشده و هنوز سیم کارتی هم داخلش گذاشته نشده، و یکی از اقوام هم چند وقت دیگر از خارج میایند طرف ایران، آیا میتوان در فرودگاه گوشی را به مسافر بدهم و او در گمرگ ثبت کند؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که شخص مسافر همراه خود دستگاهی را برای شما هدیه یا سوغاتی آورده باشد، باید با اطلاعات شخص مسافر در بدو ورود اظهار به گمرک در سالن مسافری انجام شود
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آتنا · 1 روز پیش
    سلام. وقت بخیر. من 4 ماه پیش یک گوشی از سوئد برای خودم آوردم و سهمیه ام و استفاده کردم، حالا میخواستم یک گوشی دیگه برای خواهرم بیارم، میخواستم ببینم میتونم این کار و انجام بدم؟ میشه گوشی را وارد کنم و بعد در ایران با پاسپورت یک نفر دیگه بتونم کاراشو بکنم و فعالش کنم، لطفا دقیق پاسخ من و بدید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک،هر مسافر می تواند در سال فقط یک دستگاه به صورت مسافری وارد و عوارض آن را پرداخت کند و شخص مسافر باید در بدو ورود به گمرک اظهار کند در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیره · 1 روز پیش
    عرض سلام آیا از طریق پست میتوانند گوشی ارسال کنند و اگر بله بعد از آن برای رجیستری و گمرک باید چه کارهائی انجام بدهم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر به طور کلی هر فرد می تواند با شماره ملی خود یک گوشی پستی ثبت کند در صورتی که دستگاه را به صورت پستی از خارج کشور برای شما ارسال می کنند، اداره پست در هنگام تحویل دستگاه به شما، اطلاعات شما و عوارض گوشی را دریافت کرده و به گمرک ارسال می‌کند جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    گلوریا · 1 روز پیش
    سلام.
    من برای دو تا گوشی عوارض گمرک رو پرداخت کردم ولی بعد از پرداخت و کم شدن از حسابم سایت گمرک خطا داد.
    چقدر زمان طول میکشه تا پیامک فعالسازی ارسال بشه؟
    بعد از چه مدت از عدم دریافت پیامک فعالسازی باید به گمرک مراجعه کنیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه ارسال به همتا در سایت گمرک خطا دریافت میکنید لطفا از گمرک پیگیری نمایید صفحه آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی مرحله سوم و کادر اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهمان · 1 روز پیش
    سلام این سایت مشکل داره https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister همش ارور میده
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد احمدی · 1 روز پیش
    سلام لینک سایت گمرک که گذاشتید باز نمیشود
    از خود سایت گمرک هم اقدام کردم قسمت رجیستری گوشی مسافری صفحه اش باز نمیشود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهمان · 2 روز پیش
    سلام و وقت بخیر
    امکان رجیستر کردن z fold 3، هنوز وجود ندارد، چه زمانی این امکان فراهم میشود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که از خارج کشور خریداری می شود و دارای مدل و برند معتبر باشد امکان ثبت مسافری آن وجود دارد در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرک، با خطای "اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا، در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد" مواجه شدید باید جهت اضافه کردن مدل و برند دستگاه شما از گمرک پیگیری نمایید آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
      در غیر اینصورت اگر گوشی داخل ایران خریداری می شود هر گوشی همراهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم را مطالعه نمایید http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمودی · 2 روز پیش
    سلام من حدود یکسال و نیم پیش به ایران اومدم و به دلیل کرونا نتونستم که از ایران برگردم و گوشیم رو ثبت گمرکی و فعال نکردم، ولی الان میخوام ثبت گمرکی و فعالسازی کنم باتوجه به اینکه زمان زیادی گذشته آیا امکانپذیر هست و راه حل ارائه بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر ثبت دستگاه باید با اطلاعات شخص مسافر در زمان تعیین شده گمرک انجام شود بازه زمانی تعیین شده گمرک به اتمام رسیده است نمی توانید پرداخت عوارض دستگاه را انجام دهید امکان ثبت و پرداخت حقوق ورودی دستگاه از گمرک قابل پیگیری است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیدرضایی · 2 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    برای من یک گوشی آوردن از سوئد(قبل عید1400)
    الان اگه بخوام رجیسترش کنم چقدر هزینش میشه؟
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر از گمرک اطلاع بگیرید. اعلام درصد و میزان عوارض ثبت دستگاه مسافری بر عهده گمرک است. این هزینه در زمان پرداخت عوارض در سایت گمرک مشخص می شود.
      طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      1-ابتدا اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      ثبت دستگاه باید با اطلاعات شخص مسافر در زمان تعیین شده گمرک انجام شود بازه زمانی تعیین شده به اتمام رسیده است نمی توانید پرداخت عوارض دستگاه را انجام دهید
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه میراحمدی · 2 روز پیش
    سلام ممنون از توضیحاتتون. من در جریان نبودم که باید لب مرز گوشیمو ببرم گمرک. الان میتونم ببرم یکی از دفاتر گمرک در تهران. یا خیر؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک،در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد نسیم غلامی · 2 روز پیش
    سلام گوشی چرا الان رجیستر نمی شود میگه استعلام اتباع خارجی وجود ندارد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ملیحه خ · 2 روز پیش
    سلام در گمرک نیاز به نشون دادن گوشی هم هست با فقط اطلاعات دستگاه رو‌میخواهند؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، مسافر باید دستگاه خود را در مبادی ورودی در لحظه ورود به کشور به صورت حضوری اظهار کند. در این مرحله اطلاعات مربوطه به مسافر و دستگاه توسط گمرک ثبت و تأیید می‌شود. این اطلاعات شامل شناسه یا شناسه‌های مربوطه به دستگاه (اظهار از روی جعبه دستگاه)، نام و نام خانوادگی مسافر، کد ملی مسافر ایرانی (شناسه فراگیر اتباع)، شماره تماس مسافر و سایر اطلاعات مربوط به دستگاه می باشد جزئیات بیشتر ثبت دستگاه ها را از گمرک پیگیری نمایید.