شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

  • آموزش ها

ثبت دستگاه، فقط به صورت حضوری در گمرک

مسافران سفرهای خارجی، دقت داشته باشند درصورتی‌که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، مسافر باید دستگاه خود را در مبادی ورودی در لحظه ورود به کشور به‌صورت حضوری اظهار کند.

مراحل ثبت گوشی مسافری به ترتیب زیر می‌باشد:

 

مرحله اول: اظهار حضوری

مسافران سفرهای خارجی، در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید دستگاه خود را در مبادی ورودی در لحظه ورود به کشور به صورت حضوری اظهار کند. در این مرحله اطلاعات مربوطه به مسافر و دستگاه توسط گمرک ثبت و تأیید می‌شود. این اطلاعات شامل شناسه یا شناسه‌های مربوطه به دستگاه (اظهار از روی جعبه دستگاه)، نام و نام خانوادگی مسافر، کد ملی مسافر ایرانی (شناسه فراگیر اتباع)، شماره تماس مسافر و سایر اطلاعات مربوط به دستگاه

 

مرحله دوم: پرداخت عوارض گمرکی دستگاه سیم کارت خور

مسافر ایرانی: پس از اظهار حضوری دستگاه در گمرک در لحظه ورود به کشور، مسافر ایرانی یک ماه فرصت دارد تا با مراجعه به سایت گمرک نسبت به پرداخت عوارض دستگاه، اقدام نماید.

اتباع: اتباع محترم علاوه بر اظهار حضوری دستگاه در مبادی ورودی در لحظه ورود، پس ‌از انقضا مدت یک‌ماهه از تاریخ حضور در کشور، نسبت به رجیستری دستگاه خود به‌صورت "حضوری (شخص مسافر)" و در نزدیک‌ترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نمایید.

 

مرحله سوم : دریافت کد فعال سازی

پس از ارسال اطلاعات پرداخت عوارض دستگاه از گمرک به همتا، یک پیامک برای شماره تماس مسافر اعلام شده در مرحله اول (شماره اعلام شده به گمرک در لحظه ورود و اظهار دستگاه) پیامکی از سمت سامانه همتا به یکی از مضامین زیر ارسال می‌شود:

1- چنانچه شماره تماس اعلامی مسافر به نام خود مسافر باشد کد فعال‌سازی برای شماره اعلامی ارسال خواهد شد.

2- چنانچه شماره تماس اعلامی مسافر به نام شخص مسافر نباشد در پیامک ارسالی از مسافر درخواست می‌شود تا نسبت به تهیه سیم‌کارتی به نام شخص مسافر اقدام نمایید. بعد از تهیه سیم‌کارت مذکور، مسافر می‌تواند با تشکیل کارتابل در سامانه همتا و مراجعه به قسمت اطلاعات ثبت مسافری مطابق عکس زیر کد فعال‌سازی را دریافت می‌نماید.

توجه: چنانچه مسافر در لحظه ورود شماره تماسی اعلام نکرده باشد، باید به کارتابل خود در سامانه همتا مراجعه کرده و در قسمت اطلاعات ثبت مسافری مطابق عکس زیر کد فعال‌سازی را دریافت نماید.

 

ضرورت فعالسازی دستگاه

پس از مشاهده و دریافت کد فعالسازی، لازم است دستگاه را برای خود فعال کنید. برای اینکار آموزش فعال‌سازی دستگاه را مشاهده نمایید.

 

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه دستگاه‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها


نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فهیمه ندیم فرد · 1 روز پیش
    سلام من روز ۱۵ آذر وارد فرودگاه شدم یک آیپد اپل در گمرک فرودگاه ازطریق مسئول CIP ثبت کردم پیامک ثبت هم آمد بعداز ۲۰ روز به سایت برای رجیستری امدم که پول گمرک پرداخت کنم پیام امد که امکان رجیستر وجود ندارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مریم لطفی پور · 4 روز پیش
    سلام و ممنون از راهنمایی تون
    متاسفانه من در مدت یکماه که ایران بودم مبلغ رجیستری را در سایت گمرک ،پرداخت نکردم.ایا حال بدون حضور من خانواده ام میتوانند مبلغ را پرداخت و کد را دریافت کنند ،تا گوشی از کار نیفتد؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر ثبت دستگاه باید با اطلاعات شخص مسافر در زمان یک ماهه تعیین شده گمرک انجام شود درصورتی که بازه زمانی تعیین شده گمرک به اتمام رسیده است نمی توانید پرداخت عوارض دستگاه را انجام دهید لطفا از سمت گمرک مورد را پیگیری نمایید
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجتبی میاحی · 5 روز پیش
    سلام و خسته نباشید این جانب یک عدد گوشی ۶ ماه پیش از طریق مرز زمینی وارد کردم و در گمرگ مرزی ثبت نموده ام و بعد از یک ماه گوشی سرویس دهی نشد و سعی کردم عوارض ان را از سامانه پرداخت کنم که با مشکل عدم شناسایی کد فراگیر مواجه شدم و الان میخواهم عوارض گمرگی ان را پرداخت کنم
    اگر امکانش هست راهنمایی کنید با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      بعد از اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد نظری · 6 روز پیش
    سلام اگر مرحله اول انجام نشود و هنوز 30 روز تموم نشده باشد، رجیستر می‌شود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ابتدا اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاشار نصیری · 6 روز پیش
    اگه ۳۰ روزی که قرار در گمرک ثبت بشه تموم بشه نمیشه دیگه کاری کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را از خارج کشور خریداری شده باید با اطلاعات شخص مسافر دستگاه ثبت شود ثبت دستگاه باید با اطلاعات شخص مسافر در زمان تعیین شده گمرک انجام شود در صورتی که بازه زمانی یک ماهه ی گمرک به اتمام برسد نمی توانید پرداخت عوارض دستگاه را انجام دهید امکان ثبت و پرداخت حقوق ورودی دستگاه از گمرک قابل پیگیری است. آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ارسلان · 6 روز پیش
    سلام و وقت بخیر گوشی موبایل دو سال پیش از طریق زمینی وارد کشور شده و ثبت گمرکی نشده
    آیا این امکان وجود دارد الان با مراجعه به گمرک ثبت بشه و هزینه واریز بشه رجیستری بشود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را از خارج کشور خریداری شده باید با اطلاعات شخص مسافر دستگاه ثبت شود ثبت دستگاه باید با اطلاعات شخص مسافر در زمان تعیین شده گمرک انجام شود در صورتی که بازه زمانی یک ماهه ی گمرک به اتمام برسد نمی توانید پرداخت عوارض دستگاه را انجام دهید امکان ثبت و پرداخت حقوق ورودی دستگاه از گمرک قابل پیگیری است. آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    طاها نظری · 6 روز پیش
    با سلام‌ و خسته نباشید بنده دستگاه خودم را در سامانه همتا به صورت مسافری ثبت نمودم؛ آیا در صورت نیاز توانایی انتقال آن به شخص دیگری و یا فروش گوشی را دارم یا خیر؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه مسافری برای استفاده شخصی شخص مسافر بوده و در صورتی که بخواهد مورد استفاده تجاری و خرید و فروش قرار گیرد، قطع خواهد شد.
      فقط در صورتی که در ثبت این دستگاه هیچگونه تخلفی انجام نشده باشد و همچنین به عنوان دستگاه کارکرده (دست دوم) از مسافر واقعی خریداری شود برای آن مشکلی ایجاد نخواهد شد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عمران · 7 روز پیش
    سلام من در بدو ورود به کشور موبایل را ثبت کردم
    ولی اشتباهی تو سایت گمرگ اون دکمه پایین حذف اطلاعات را زدم و وقتی imei موبایل را میزنم دیگر میگوید اطلاعات اشتباه است چکار باید کرد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ایمان · 7 روز پیش
    سلام برای من گوشی مسافری آوردن و در سالن مسافری اطلاعات گوشی توسط گمرک ثبت شده اما الان در سایت پرداخت عوارض (https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister) این خطا نمایش داده می‌شود : "شناسه در اطلاعات دریافت شده از گمرک ورودی یافت نشد".راه حل چیست؟
    لطفا شماره ای از گمرک ، ایمیل ، و غیره بزارید
    اکثر دوستان الان این مشکل رو دارند
    گوشی رو ثبت کردند ولی موقع پرداخت سایت گمرک میگه شناسه ای وجود ندارد
    این مشکل رو پیگیری بفرمایید از گمرک یه جواب منطقی و کلی بدید ، بنده گمرک امام خمینی ثبت کردم ، الان منزل اهواز هست ، چطور پیگیری کنم ،
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که بدو ورود اطلاعات را به گمرک اظهار نمودید و این خطا را دریافت می کنید از گمرک پیگیری نمایید با شماره پشتیبانی اعلام شده در سایت گمرک 43891 تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سپهر · 7 روز پیش
    سلام،
    بنده در سال ۱۴۰۰ یک گوشی به نام خود به صورت مسافری رجیستر کردم. آیا امکان دارد در سفر بعدی در روز پایانی سال ۱۴۰۰ شمسی دستگاه جدیدی را در گمرک ثبت و در سال ۱۴۰۱ شمسی اقدام به پرداخت عوارض آن کنم به صورتی که بدون مشکل در سیستم‌ ثبت شود ؟ ( از اونجایی که هر مسافر هر سال شمسی اجازه ثبت و پرداخت یک دستگاه را دارد )
    سپاس
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک هر مسافر در سال فقط یک دستگاه گوشی تلفن همراه می تواند وارد و عوارض آن را پرداخت کند اما جزییات ضوابط گمرک در ثبت دستگاه های مسافری را باید به صورت دقیق تر از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محبوبه جمالی · 7 روز پیش
    سلام.چند روز دیگه برای من قراره گوشی از خارج بیارن.بعد از اینکه در فرودگاه در گمرگ خود اظهاری شد آیا مبلغی باید پرداخت گردد؟
    من بعد از آن چکاری باید انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      بعد از اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک ،مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری برای پرداخت حق ورودی گمرک در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شاخوان گویلی · 7 روز پیش
    سلام گوشی تازه گرفتم از خارج از کشور راهی هست بدون مراجعه به گمرگ خودم فعال کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا پیرحسینلو · 8 روز پیش
    سلام من دو سال قبل از خارج موبایل اوردم رجیستری نکردم چه کار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر ثبت دستگاه باید با اطلاعات شخص مسافر در زمان تعیین شده گمرک انجام شود بازه زمانی تعیین شده گمرک به اتمام رسیده است نمی توانید پرداخت عوارض دستگاه را انجام دهید
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیما · 8 روز پیش
    سلام ، من چند روز پیش به ایران آمدم و یک گوشی برای برادرم هدیه آوردم ولی نمی دانستم که باید رجیستر کنم و اظهار نامه گمرکی پر کنم ، آیا راهی هست ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ابتدا اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      امکان ثبت و پرداخت حقوق ورودی دستگاه از گمرک قابل پیگیری است
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    الهه طاهران · 8 روز پیش
    سلام ، من ده روز پیش به ایران آمدم و یک موبایل آوردم ولی نمی دانستم که باید در فرودگاه رجیستر کنم و اظهار نامه گمرکی پر کنم . آیا هنوز راهی برای رجیستر کردن هست ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ابتدا اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      امکان ثبت و پرداخت حقوق ورودی دستگاه از گمرک قابل پیگیری است
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسام · 8 روز پیش
    مشکل سایت گمرک را که مدام خطای یافت نشدن شناسه میدهد را چطور پیگیری کنیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که بدو ورود اطلاعات را به گمرک اظهار نمودید و این خطا را دریافت می کنید از گمرک پیگیری نمایید در صورت عدم اظهار در بدو ورود بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن · 8 روز پیش
    سلام من میخواهم دوم اسفند وارد ایران بشوم میتوانم در گمرگ گوشی را ثبت کنم بعد اول فروردین سال جدید ان را رجیستری کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر این مورد را از گمرک پیگیری نمایید
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید جواد حسینی · 9 روز پیش
    سلام از چه طریقی باید بفهمیم قیمت موبایلی که میخواهیم رجیستری کنیم چقدر است ، برای موبایل سامسونگ m20 چه مقداری باید پرداخت کرد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      سلام وقت بخیر از گمرک اطلاع بگیرید. اعلام درصد و میزان عوارض ثبت دستگاه مسافری بر عهده گمرک است. این هزینه در زمان پرداخت عوارض در سایت گمرک مشخص می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن · 9 روز پیش
    گوشی رو در ورود به مامور دادیم و ثبت کردند. شماره سیم‌کارت هم نپرسیدند. الان در سایت گمرک اعلام می کند که شناسه در اطلاعات دریافت شده از گمرک ورودی یافت نشد. آیا زمان می برد تا ثبت شود
    ظاهرا این مشکل تکراری هست. چرا گمرک اصلاح نمیکند؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید شهبازی · 9 روز پیش
    سلام وقت بخیر چنانچه یک نفر در فرودگاه اظهار نکرد و اطلاعات گوشی را به گمرک نداد و بعدش گوشی را هدیه به شخص دیگری بدهد، برای رجیستر کردن گوشی مهم نیست که خود مسافر در سایت گمرک خوداظهاری انجام دهد یا شخص هدیه گیرنده می تواند فرایند را انجام دهد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که شخص مسافر همراه خود دستگاهی را برای شما هدیه یا سوغاتی بیاورد، باید با اطلاعات شخص مسافر دستگاه ثبت و فعال شود و سپس به شما انتقال مالکیت داده شود
      طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، برای رجیستری تلفن همراه مسافری ابتدا باید اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک انجام شود در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی:http://hmti.ir/07