آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

  • آموزش ها

ثبت دستگاه، صرفا در گمرک

مسافران خارجی گرامی در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، باید عوارض دستگاه در گمرک پرداخت شود.

چقدر طول می کشد تا کد فعالسازی برایم ارسال شود؟

پس از ثبت اطلاعات در گمرک و پرداخت عوارض، صفحه‌ی ارسال اطلاعات به همتا نمایان میشود که با انتخاب گزینه ی "ارسال اطلاعات به همتا" اطلاعات برای سامانه همتا ارسال میشود و در صورت تایید اطلاعات توسط سامانه همتا، بلافاصله کد فعالسازی به شماره ی تلفن ثبت شده در گمرک پیامک میشود.

لازم به ذکر است که فقط دستگاه‌هایی که اطلاعات انها صحیح و کامل باشد ثبت می‌شوند.

دستگاه را ثبت کرده و پیام قانونی بودن دریافت کرده‌ام اما کد فعالسازی برایم ارسال نشده است

در صورتی که دستگاه را به صورت مسافری ثبت کرده‌اید و دستگاه‌تان قانونی شده است ولی کد فعال‌سازی برای شما ارسال نشده است، با شماره همراهی که در گمرک ثبت کرده‌اید به سایت همتا به ادرس https://hamta.ntsw.ir مراجعه کنید. در بخش "ثبت اطلاعات مسافری" کد فعال‌سازی دستگاه مربوطه را مشاهده نمائید.

سپس فرایند فعال‌سازی را طبق آموزش فعال‌سازی دستگاه انجام دهید.

 پرداخت عوارض دستگاه در گمرک، صرفاً برای مسافران سفرهای خارجی، به دو روش اینترنتی و حضوری انجام می‌گیرد. توصیه اکید می‌شود، جهت راحتی و تسریع در انجام فرآیند ثبت، از روش اینترنتی استفاده شود.

دقت داشته باشید مسافران سفرهای داخلی، امکان ثبت دستگاه به صورت مسافری را ندارند.

 

روش اول: پرداخت عوارض در گمرک به‌صورت اینترنتی

مسافران خارجی می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی گمرک به نشانیhttps://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، نسبت به پرداخت عوارض دستگاه خود اقدام نماید. لازم به ذکر است بنا اطلاع‌رسانی گمرک در سایت پرداخت مسافری، مسافران فقط تا ۳۰ روز پس از ورود به کشور مهلت دارند تا از طریق این سایت گمرک، دستگاه خود را ثبت نمایند و در صورت اتمام این مهلت، گمرک وظیفه‌ای در قبال ثبت شناسه (IMEI) دستگاه مسافر نخواهد داشت.

نحوه ثبت شناسه (IMEI) دستگاه در سایت اینترنتی گمرک، به‌صورت تصویری در زیر آورده شده است.

 

مرحله یک:

در اولین مرحله به سایت اینترنتی گمرک به نشانیhttps://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، مراجعه کنید.

پس از ورود به سایت اینترنتی گمرک، در صفحه اول شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نمایید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

در دستگاه‌های معتبر و استاندارد، هر 3 شناسه (IMEI) درج شده در هر 3 محل، با یکدیگر یکسان است. بنابراین دقت داشته باشید که عوارض را برای شناسه (IMEI) واقعی دستگاه‌تان پرداخت کنید، چون در صورت رخ دادن اشتباه در وارد کردن شناسه (IMEI)، امکان تغییر آن وجود نخواهد داشت.

ثبت تمام شناسه (IMEI) های دستگاه در گمرک

دقت داشته باشید چنانچه دستگاه شما دوسیمکارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) است، با استفاده از علامت مثبت (+) سبز رنگ در پایین کادر سفید، حتما سایر شناسه‌ (IMEI)ها را نیز وارد نمایید. پس از تکمیل اطلاعات، گزینه دریافت اطلاعات از سامانه همتا را انتخاب کنید.

خطای استعلام IMEI از سامانه همتا

برای آشنایی با خطاهای سامانه و راه حل‌ها، می‌توانید صفحه خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا" را ملاحظه نمائید.

 

مرحله دو:

در مرحله بعدی پاسخ استعلام از سامانه همتا نمایش داده می‌شود، اگر برند و مدل نمایش داده شده با برند و مدل دستگاه شما مطابقت دارد، کد امنیتی نمایش داده شده را وارد نمایید و گزینه ادامه را انتخاب کنید، در غیراین صورت با پشتیبانی سامانه همتا 096366 تماس حاصل فرمایید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، مدل و مشخصات فنی گوشی و نوع دستگاه را از لیست انتخاب می‌کنیم.

یکسان بودن برند و مدل انتخاب شده با دستگاه

دقت داشته باشید چنانچه اطلاعات انتخاب شده در این مرحله با دستگاه انطباق نداشته باشد با وجود پرداخت عوارض، امکان دارد دستگاه شما ثبت نگردد.

بنابراین حتما در ورود اطلاعات و انتخاب برند و مدل، نهایت دقت مبذول گردد.

 

مرحله چهارم:

پس از انتخاب برند، مدل و مشخصات فنی، باید اطلاعات هویتی مسافر وارد شود. ابتدا باید تابعیت مسافر انتخاب شود. اگر تابعیت مسافر، ایرانی است دقت داشته باشید حتماً باید شماره سیم‌کارت، کد ملی و شماره گذرنامه وارد شده، متعلق به شخص مسافر باشد. در غیر این صورت سایت گمرک، به مرحله بعد نخواهد رفت. درصورتی‌که مسافر، از اتباع غیرایرانی است، بایستی گزینه مربوطه را انتخاب نماید.

 

مرحله پنجم:

در ادامه یک کد امنیتی به شماره سیم‌کارتی که در مرحله قبل وارد شد، ارسال می‌گردد. این کد باید در قسمت مربوطه وارد شده و گزینه ادامه انتخاب شود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله سایت گمرک، شناسه پرداخت و مبلغ تعیین‌شده حقوق و عوارض گمرکی و اطلاعات هویتی را نمایش می‌دهد. در صورت تایید اطلاعات گزینه پرداخت را انتخاب کنید در غیراین صورت بنا به تغییرات مورد نیاز گزینه ی حذف یا برگشت به مرحله اول را انتخاب نمایید.

 

مرحله هفتم:

با انتخاب گزینه پرداخت، صفحه پرداخت اینترنتی نمایش داده می‌شود. در این مرحله لازم است تا درگاه پرداخت اینترنتی انتخاب شود.

 

مرحله هشتم:

در نهایت با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، حقوق و عوارض گمرکی تعیین‌شده پرداخت می‌شود.

 

مرحله نهم:

پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن این فرآیند نمایش داده می‌شود.

دقت داشته باشید حتماً کد پیگیری داخلی، کد پیگیری بانکی و شناسه پرداخت را تا حصول اطمینان از ثبت دستگاه خود در سامانه همتا نزد خود نگه دارید.

 

مرحله دهم:

پس از تکمیل فرآیند خرید به سایت گمرک برمی‌گردید و پیغام موفقیت آمیز بودن ثبت شناسه دستگاه نمایش داده می‌شود. پس از نمایش این پیغام گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب کنید. توجه داشته باشید اگر در این مرحله گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب نکنید اطلاعات شما برای سامانه همتا ارسال نخواهد شد و لذا کد فعالسازی دستگاه به صورت آنی برای شما پیامک نخواهد شد.

 

مرحله یازدهم:

پس از انتخاب گزینه ی ارسال اطلاعات به همتا پیغام زیر نمایش داده می‌شود و کد فعالسازی دستگاه برای شماره تلفن ثبت شده در گمرک پیامک می‌شود.

 

روش دوم: پرداخت حقوق گمرکی در هنگام ورود به کشور در دفاتر گمرک

مسافر می‌تواند در حین ورود به کشور با مراجعه به دفاتر گمرک مستقر در فرودگاه (یا پایانه‌های مرزی)، دستگاه خود را اظهار و تعرفه و عوارض گمرکی آن را پرداخت نماید. لازم به ذکر است تعیین میزان تعرفه و عوارض واردات، بر اساس آکبند یا کارکرده (دست‌دوم) بودن دستگاه، به عهده گمرک جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس ارزش دستگاه مسافر، توسط گمرک تعیین می‌شود. پس از اظهار دستگاه و پرداخت حقوق گمرکی آن، برای مسافر پته (مجوز) گمرکی صادر می‌گردد که معمولاً در قسمت توضیحات آن، نام شخص مسافر، شماره پاسپورت، مدل، برند و شناسه (IMEI) دستگاه ذکر گردیده است. لازم است تا مرحله نهایی ثبت و فعال‌سازی موفق دستگاه در همتا، این اسناد نزد مسافر باقی بماند تا در صورت مشکلات احتمالی، قابل پیگیری باشد.

تصویر نمونه پته (مجوز) گمرکی در زیر آورده شده است.

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سینا · 6 ساعت پیش
    سلام..من میخواستم با پاسپورت دوستم گوشی مسافری رو رجیستری کنم .حداکثر چند روز از ورود فرد صاحب پاسپورت گذشته باشه میشه رچیستر کرد؟یک ماه یا سه ماه ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین امیری · 10 ساعت پیش
    سلام یکی از بستگانم از اینگلیس یه موبایل اورده خاستم ببینم گمرکی که وارد شده چه گمرکیه ؟؟
    این مستقیم اومده شیراز
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر،نام گمرکی که ورود به کشور ازآن صورت گرفته است. برای راهنمایی بیشتر باگمرک درارتباط باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر امامی · 16 ساعت پیش
    سلام خسته نباشید یه سوال لطفا جواب بدید الان من دوتا گوشی از عراق میخان برام بیارن آیا وقتی هزینه گمرک رو پرداخت کردم اطلاعات ثبت شد و واسه همتا فرستادن مرحله دوم ریجستری هست و باز باید هزینه دیگه ای پرداخت کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر،هزینه فقط درسایت گمرک پرداخت میشود و سامانه همتا هزینه ای ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بابک زینلیان · 1 روز پیش
    با سلام میخواستم بپرسم ، یک نفر در سال چند موبایل مسافری می‌تواند وارد کشور کند ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر،هرفرد مسافر درسال یک گوشی را میتواند ثبت کند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سینا عباسی · 1 روز پیش
    درود بر شما
    من ی گوشی اوردم و در قسمتی که مشخصات پاسپورت و کدملی و شماره موبایل ادامه رو میزنم میگه قبلا این شماره ثبت شده
    چیکار باید بکنم
    هرجا گشتم در قسمت سوالات متداول ، جوابش رو پیدا نکردم
    لطفا راهنماییم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر،هرمسافر درسال یک دستگاه را می تواند ثبت کند،در صورتی که قبلا برای دستگاه دیگری ثبت نداشته اید به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن نجف · 1 روز پیش
    سلام
    برای مسافر خارجی بخوایم تلفن رجیستر کنیم، قسمت کد ملی رو چی بزنیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر،کد فراگیر میباشد،لطفا برای راهنمایی ییشترباگمرک درارتباط باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سینا · 1 روز پیش
    درود بر شما
    من گوشیمو وارد سایت میکنم جایی که صفحه ایی باز میشه برای شماره پاس و کد ملی و شماره موبایل

    میزنم برای مرحله بعد قبول نمیکنه و میگه
    هر مسافر می‌تواند یک گوشی تلفن همراه اظهار کند. شما قبلا این کد‌ IMEI را در سامانه ثبت کرده‌اید

    حالا چیکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر،هرمسافر درسال یک دستگاه را می تواند ثبت کند،در صورتی که قبلا برای دستگاه دیگری ثبت نداشته اید به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اشکان · 1 روز پیش
    سلام خسته نباشید
    در مرحله ی چهار یکی از گزینه ها گمرک ورودی هست، منظور از گمرک ورودی یعنی اسم اون شهر مرزی که مسافر وارد کشور شده یا اینکه اسم شهرستانی که خود مسافر توش ساکنه باید وارد بشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر،نام گمرکی که ورود به کشور ازآن صورت گرفته است. برای راهنمایی بیشتر باگمرک درارتباط باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    saeed · 1 روز پیش
    سلام من یکی از بستگانم از خارج کشور برام موبایل هدیه اورده . الان سیمکارت و کد گذرنامه برای یک نفر نیست مشکل پیش میاد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر،اطلاعات واردشده درسایت گمرک بایدمتعلق به شخص مسافرباشد.برای راهنمایی بیشتر نحوه ثبت دستگاه مسافران خارجی رادرلینک زیرمطالعه نمایید.http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن نجف · 1 روز پیش
    سلام
    برای مسافر خارجی که کد ملی و شماره تلفن نداره چیکار باید کرد؟
    برای یکی از فامیل که وارد ایران شده میخوام گوشی رجیستر کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر،به اپراتور مربوطه مراجعه شود و سیم کارت تهیه کرده و با شماره گذرنامه میتوان عوارض را پرداخت کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 1 روز پیش
    سلام.من سایت گمرگ یا همون میز الکترونیک پیام دادم جوابی نمیدن.اگ به گمرگ محل خودمون بریم جوابی بهتری میگیریم یا نه؟نمیدونم این همه اذیت برا چی هست ک این گمرگ اینجوری میکنه.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ساعت پیش
      با سلام می توانید جهت پیگیری به صورت حضوری به گمرک منطقه زندگی خود مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mahdi · 1 روز پیش
    سلام.من میخام یه گوشی از نجف بگیرم بیارم ایران.چیکارباید بکنم وقتی بیاد ایران؟.ایا سرمرز مشکل پیش نمیاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      درصورتی که دستگاه را به عنوان گوشی مسافری وارد کرده اید، باید عوارض آن را در سایت گمرک پرداخت نمایید.جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا به قسمت «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید · 1 روز پیش
    سلام.بنده از سایت های اینترنتی یک گوشی خریدم که بعد از روشن کردن پیام اومد که بعد از ۳۰روز سرویس نخواهد گرفت.الان دقیقا برای اینکه گوشیم بلا استفاده نشه چیکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام در صورتی که در پاسخ استعلام اصالت دستگاه غیر قانونی ذکر می شود دستگاه را به فروشنده عودت دهید در غیر اینصورت جهت بررسی شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه · 1 روز پیش
    سلام قبلا سامانه رجیستری گذر نامه فیک رو هم قبول میکرد یه ۵ ماه پیش ولی تازگیا دیگ قبول نمیکنه چرا دیگه برداشتن؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ایوب · 1 روز پیش
    سلام برای ثبت گوشی مسافری با کد اتباع خارجی چه مدارکی لازم دارد بنده عراقی هستم ساکن ایران
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد · 2 روز پیش
    سلام.میخواستم گوشی از طریق سایت هایی که به صورت پستی گوشی وارد می کنند گوشی بخرم برای ریجستر کردن چکار باید بکنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام .
      به گمرک یا پست مراجعه کرده اطلاعات هویتی خود را در اختیارشان قرار دهید و بعد از دریافت کد از سامانه همتا دستگاه را فعال کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین · 2 روز پیش
    با سلام ایا اطلاعات سایت گمرک قابل ویرایش میباشند؟ از جمله کد ملی و شماره تلفن ممنونم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      باسلام.لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران (بخش اصلاح) به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا موسوی · 2 روز پیش
    سلام و عرض وقت بخیر.بنده حدود بیست و پنج روز میشه که وارد خاک ایران شدم و الان که خواستم گوشیمو رجیستر کنم تو مرحله دوم رجیستر به این گزینه برخوردم "شناسه فراگیر اتباع خارجی پلیس گذرنامه". میشه لطفا بنده رو دراین رابطه راهنمایی کنید که این چی هست و از کجا باید بدستش بیارم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه امین · 2 روز پیش
    سلام.پدرم اتباع خارجی هستند که در ایران اقامت دارند.آیا ایشان میتوانند موبایل با خودشان بیاورند و طرح رجیستری را اعمال کنند؟اگر امکانش هست لطفا راه های پیش رو را هم اعلام کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر،ثبت مسافری صرفا برای گوشی‌هایی هست که توسط شخص مسافر وارد کشور شده باشه و یا به صورت پستی وارد شده باشه، در غیر اینصورت در صورت شناسایی با آن برخورد می‌شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیما · 2 روز پیش
    سلام من یک گوشی رو دفعه اول ثبت کردم و اطلاعات رو به همتا ارسال کردم و دفعه بعد وقتی وارد سایت شدم دیدم اطلاعات پریده و دوباره آنها را به درستی وارد کردم اما اینبار پس از زدن ارسال به همتا می نویسد (اطلاعات به همتا ارسال شد اما نتیجه ای یافت نشد ) من چیکار کنم استرس خیلی دارم آخه فرجه سی روزم داره تموم میشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر،لطفا شناسه های دستگاه را یاداشت وبا شماره 096366 تماس حاصل فرمایید.