آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

  • آموزش ها

ثبت دستگاه، صرفا در گمرک

مسافران خارجی گرامی در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، باید عوارض دستگاه در گمرک پرداخت شود.

چقدر طول می کشد تا کد فعالسازی برایم ارسال شود؟

پس از ثبت اطلاعات در گمرک و پرداخت عوارض، صفحه‌ی ارسال اطلاعات به همتا نمایان میشود که با انتخاب گزینه ی "ارسال اطلاعات به همتا" اطلاعات برای سامانه همتا ارسال میشود و در صورت تایید اطلاعات توسط سامانه همتا، بلافاصله کد فعالسازی به شماره ی تلفن ثبت شده در گمرک پیامک میشود.

لازم به ذکر است که فقط دستگاه‌هایی که اطلاعات انها صحیح و کامل باشد ثبت می‌شوند.

دستگاه را ثبت کرده و پیام قانونی بودن دریافت کرده‌ام اما کد فعالسازی برایم ارسال نشده است

در صورتی که دستگاه را به صورت مسافری ثبت کرده‌اید و دستگاه‌تان قانونی شده است ولی کد فعال‌سازی برای شما ارسال نشده است، با شماره همراهی که در گمرک ثبت کرده‌اید به سایت همتا به ادرس https://hamta.ntsw.ir مراجعه کنید. در بخش "ثبت اطلاعات مسافری" کد فعال‌سازی دستگاه مربوطه را مشاهده نمائید.

سپس فرایند فعال‌سازی را طبق آموزش فعال‌سازی دستگاه انجام دهید.

 پرداخت عوارض دستگاه در گمرک، صرفاً برای مسافران سفرهای خارجی، به دو روش اینترنتی و حضوری انجام می‌گیرد. توصیه اکید می‌شود، جهت راحتی و تسریع در انجام فرآیند ثبت، از روش اینترنتی استفاده شود.

دقت داشته باشید مسافران سفرهای داخلی، امکان ثبت دستگاه به صورت مسافری را ندارند.

 

روش اول: پرداخت عوارض در گمرک به‌صورت اینترنتی

مسافران خارجی می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی گمرک به نشانیhttps://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، نسبت به پرداخت عوارض دستگاه خود اقدام نماید. لازم به ذکر است بنا اطلاع‌رسانی گمرک در سایت پرداخت مسافری، مسافران فقط تا ۳۰ روز پس از ورود به کشور مهلت دارند تا از طریق این سایت گمرک، دستگاه خود را ثبت نمایند و در صورت اتمام این مهلت، گمرک وظیفه‌ای در قبال ثبت شناسه (IMEI) دستگاه مسافر نخواهد داشت.

نحوه ثبت شناسه (IMEI) دستگاه در سایت اینترنتی گمرک، به‌صورت تصویری در زیر آورده شده است.

 

مرحله یک:

در اولین مرحله به سایت اینترنتی گمرک به نشانیhttps://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، مراجعه کنید.

پس از ورود به سایت اینترنتی گمرک، در صفحه اول شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نمایید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

در دستگاه‌های معتبر و استاندارد، هر 3 شناسه (IMEI) درج شده در هر 3 محل، با یکدیگر یکسان است. بنابراین دقت داشته باشید که عوارض را برای شناسه (IMEI) واقعی دستگاه‌تان پرداخت کنید، چون در صورت رخ دادن اشتباه در وارد کردن شناسه (IMEI)، امکان تغییر آن وجود نخواهد داشت.

ثبت تمام شناسه (IMEI) های دستگاه در گمرک

دقت داشته باشید چنانچه دستگاه شما دوسیمکارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) است، با استفاده از علامت مثبت (+) سبز رنگ در پایین کادر سفید، حتما سایر شناسه‌ (IMEI)ها را نیز وارد نمایید. پس از تکمیل اطلاعات، گزینه دریافت اطلاعات از سامانه همتا را انتخاب کنید.

خطای استعلام IMEI از سامانه همتا

برای آشنایی با خطاهای سامانه و راه حل‌ها، می‌توانید صفحه خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا" را ملاحظه نمائید.

 

مرحله دو:

در مرحله بعدی پاسخ استعلام از سامانه همتا نمایش داده می‌شود، اگر برند و مدل نمایش داده شده با برند و مدل دستگاه شما مطابقت دارد، کد امنیتی نمایش داده شده را وارد نمایید و گزینه ادامه را انتخاب کنید، در غیراین صورت با پشتیبانی سامانه همتا 096366 تماس حاصل فرمایید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، مدل و مشخصات فنی گوشی و نوع دستگاه را از لیست انتخاب می‌کنیم.

یکسان بودن برند و مدل انتخاب شده با دستگاه

دقت داشته باشید چنانچه اطلاعات انتخاب شده در این مرحله با دستگاه انطباق نداشته باشد با وجود پرداخت عوارض، امکان دارد دستگاه شما ثبت نگردد.

بنابراین حتما در ورود اطلاعات و انتخاب برند و مدل، نهایت دقت مبذول گردد.

 

مرحله چهارم:

پس از انتخاب برند، مدل و مشخصات فنی، باید اطلاعات هویتی مسافر وارد شود. ابتدا باید تابعیت مسافر انتخاب شود. اگر تابعیت مسافر، ایرانی است دقت داشته باشید حتماً باید شماره سیم‌کارت، کد ملی و شماره گذرنامه وارد شده، متعلق به شخص مسافر باشد. در غیر این صورت سایت گمرک، به مرحله بعد نخواهد رفت. درصورتی‌که مسافر، از اتباع غیرایرانی است، بایستی گزینه مربوطه را انتخاب نماید.

 

مرحله پنجم:

در ادامه یک کد امنیتی به شماره سیم‌کارتی که در مرحله قبل وارد شد، ارسال می‌گردد. این کد باید در قسمت مربوطه وارد شده و گزینه ادامه انتخاب شود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله سایت گمرک، شناسه پرداخت و مبلغ تعیین‌شده حقوق و عوارض گمرکی و اطلاعات هویتی را نمایش می‌دهد. در صورت تایید اطلاعات گزینه پرداخت را انتخاب کنید در غیراین صورت بنا به تغییرات مورد نیاز گزینه ی حذف یا برگشت به مرحله اول را انتخاب نمایید.

 

مرحله هفتم:

با انتخاب گزینه پرداخت، صفحه پرداخت اینترنتی نمایش داده می‌شود. در این مرحله لازم است تا درگاه پرداخت اینترنتی انتخاب شود.

 

مرحله هشتم:

در نهایت با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، حقوق و عوارض گمرکی تعیین‌شده پرداخت می‌شود.

 

مرحله نهم:

پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن این فرآیند نمایش داده می‌شود.

دقت داشته باشید حتماً کد پیگیری داخلی، کد پیگیری بانکی و شناسه پرداخت را تا حصول اطمینان از ثبت دستگاه خود در سامانه همتا نزد خود نگه دارید.

 

مرحله دهم:

پس از تکمیل فرآیند خرید به سایت گمرک برمی‌گردید و پیغام موفقیت آمیز بودن ثبت شناسه دستگاه نمایش داده می‌شود. پس از نمایش این پیغام گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب کنید. توجه داشته باشید اگر در این مرحله گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب نکنید اطلاعات شما برای سامانه همتا ارسال نخواهد شد و لذا کد فعالسازی دستگاه به صورت آنی برای شما پیامک نخواهد شد.

 

مرحله یازدهم:

پس از انتخاب گزینه ی ارسال اطلاعات به همتا پیغام زیر نمایش داده می‌شود و کد فعالسازی دستگاه برای شماره تلفن ثبت شده در گمرک پیامک می‌شود.

 

روش دوم: پرداخت حقوق گمرکی در هنگام ورود به کشور در دفاتر گمرک

مسافر می‌تواند در حین ورود به کشور با مراجعه به دفاتر گمرک مستقر در فرودگاه (یا پایانه‌های مرزی)، دستگاه خود را اظهار و تعرفه و عوارض گمرکی آن را پرداخت نماید. لازم به ذکر است تعیین میزان تعرفه و عوارض واردات، بر اساس آکبند یا کارکرده (دست‌دوم) بودن دستگاه، به عهده گمرک جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس ارزش دستگاه مسافر، توسط گمرک تعیین می‌شود. پس از اظهار دستگاه و پرداخت حقوق گمرکی آن، برای مسافر پته (مجوز) گمرکی صادر می‌گردد که معمولاً در قسمت توضیحات آن، نام شخص مسافر، شماره پاسپورت، مدل، برند و شناسه (IMEI) دستگاه ذکر گردیده است. لازم است تا مرحله نهایی ثبت و فعال‌سازی موفق دستگاه در همتا، این اسناد نزد مسافر باقی بماند تا در صورت مشکلات احتمالی، قابل پیگیری باشد.

تصویر نمونه پته (مجوز) گمرکی در زیر آورده شده است.

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ali arsh · 15 ساعت پیش
    سلام
    اگ گوشیمونو تو گمرک ثبت کنیم دیگه گوشیمون قانونیه و میتونیم به راحتی رجیسترش کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر
      در صورتی که دستگاه قانونی باشد و با کد فعال سازی فرایند فعال سازی را انجام داده اید مشکلی برای استفاده از دستگاه ندارید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 15 ساعت پیش
    سلام همه مراحل رو رفتم در مرحله دهم کد ثبت با موفقیت جهت ارسال به همتا برایم نیومد چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 ساعت پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا علیخانی · 15 ساعت پیش
    سلام وقت به خیر به چگونه میتوانم استعلام کنم که آیا به نام گوشی رجیستر شده یانه و اگر رجیستر شده چه گوشی و چه کد imei دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر جهت ثبت دستگاه در گمرک به سیمکارتی به نام شخص مسافر نیاز می باشد.در صورتیکه بدون اطلاع مسافر برای ایشان سیمکارتی صادر شده باشد،با شماره‌گیری شماره 195 و یا با مراجعه به به آدرس اینترنتی https://195.cra.ir، نسبت به ثبت شکوائیه اقدام نمایند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پدرام · 17 ساعت پیش
    باسلام گوشی که بابت کد ریجستری از دسترس خارج شده و مدارک بعد از زمان مقرر ارسال شده از کجا میتوان فهمید به شبکه وصل شده تا کد ریجستری بیادآنتن نداره الان گوشی
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 ساعت پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صفری · 19 ساعت پیش
    سلام
    سامانه گمرگ برای پرداخت گمرکی گوشی های مسافرتی هنوز بازه ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر هر شخص مسافر در هرسال یک دستگاه به صورت مسافر وارد کشور کرده است در گمرک ثبت کند.لطفا جهت پیگیری و دریافت اطلاعات به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابراهیم · 1 روز پیش
    با سلام وقت بخیر یکی از بستگانم می‌خواد از خارج برام کوشی ایفون بیاره،من پاسپورت ندارم چطور میتونم گوشی ریجستر کنم(ریجستر دائم نه ۳۰ روزه) ممنون میشم. راهنماییم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 ساعت پیش
      با سلام ثبت دستگاه مسافری صرفا باید با اطلاعات شخص مسافری که دستگاه را وارد کشور کرده است امکان پذیر می باشد،زمانی که کد فعال سازی ارسال گردید فرایند فعال سازی را با هر شماره ای مایل بودید می توانید انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mohammadreza Khanver · 1 روز پیش
    سلام و خسته نباشید
    وقتی اطلاعات پاسپورت شماره تلفن و مرز وزرودی انتخاب میکنم وارد مرحله بعد میشه به کد میاد کد رو میزنم مینویسه مشکل در ارتباط با اکانتر
    چطور حلش کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت پیگیری و دریافت اطلاعات به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا · 1 روز پیش
    سلام وقت بخیر. یکی با پاسپورت من میخواست گوشی ریجستر کنه تا مرحله پرداختش رفت اما پرداخت نکرد من خطم رو باطل کردم ولی الان میخوام گوشی خودم رو ثبت کنم میگه یک درخواست ناتمام داره اون گوشی پرداختش انجام نشده الان شناسه گوشی رو ندارم باید چیکار کنم؟میخوام گوشی خودم رو فعال کنم لطفا راهنمایم کنید بدجوری گیرم ممنونم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت پیگیری و دریافت اطلاعات به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 1 روز پیش
    سلام
    برای ثبت گوشی اتباع سایت گمرک اورو (err031 خطا در استعلام شناسه فراگیر اتباع خارجی میدهد ) چیکاری باید انجام داد؟

    برای همه اتباع الان این مشکل پیش اکم ده! ؟
    داخل سایت زده به شماره پیشتبانی تماس بگیرید ولی تماس هاش خیلی وقت هست مسدود هست
    الان چیکار بآید بکنند
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت پیگیری و دریافت اطلاعات به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شهراد بشارتی · 1 روز پیش
    تو سایت گمرک نوشته :مسافرانی که در فرجه ی سه ماهه بعد از ورود به کشور اقدام به ورود اطلاعات صحیح خود کرده اند، توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت کد فعال سازی برای آنها پیامک خواهد شد.
    پس چطور شما اینجا جواب دادین تا یک ماه پس از ورود به کشور اجازه فعال سازی هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام

      بازه زمانی که شما اعلام میکنید مربوط به گمرک میباشد اگر تمدید شده باید از گمرک جویا شوید ولی بازه زمانی که همتا برای شما به محض قرار دادن سیم کارت اعلام میکند بازه زمانی است که میتوانید از دستگاه شبکه دریافت کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رحیم · 1 روز پیش
    تو سایت گمرک نوشته :مسافرانی که در فرجه ی سه ماهه بعد از ورود به کشور اقدام به ورود اطلاعات صحیح خود کرده اند، توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت کد فعال سازی برای آنها پیامک خواهد شد.
    پس چطور شما اینجا جواب دادین تا یک ماه پس از ورود به کشور اجازه فعال سازی هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام

      بازه زمانی که شما اعلام میکنید مربوط به گمرک میباشد اگر تمدید شده باید از گمرک جویا شوید ولی بازه زمانی که همتا برای شما به محض قرار دادن سیم کارت اعلام میکند بازه زمانی است که میتوانید از دستگاه شبکه دریافت کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد یوسفی · 1 روز پیش
    با سلام و خسته نباشید

    ببخشید برای ثبت گوشی اتباعی که سایت گمرک اورو (err031 خطا در استعلام شناسه فراگیر اتباع خارجی میدهد ) چیکاری باید انجام داد وبرای حل این مشکل کجا باید مراجعه کنند؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 1 روز پیش
    سلام من یک موبایل رو از کسی هدیه گرفتم با پست برام فرستاده، حالا باید چه کار کنم؟ چون پاسپورتی ندارم که ورود به ایران داشته باشه؟ ممنون میشم اگر راهنماییم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      باسلام
      ین موارد عوارض را در گمرک امانات پستی پرداخت میکنند و فایل اطلاعات برای همتا ارسال میشود و همتا دستگاهها را در صورتی که مشکلی نداشته باشند ثبت میکند. قطع بودن سامانه گوشی مسافری خللی در ثبت این گوشیها وارد نمی کند
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ایمان · 1 روز پیش
    سلام
    اگر توی ثبت مشخصات تلفن حافظه گوشی رو کمتر انتخاب کنیم مثلا ۱۲۸ گیگ بزنیم ۶۴ گیگ برای هزینه گمرگ کمتر بعدها مشکلی بوجود میاد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      باسلام
      هر گونه خلاف اظهاری جرم محسوب میشود و در صورت شناسایی برخورد میشود. حافظه ی واقعی گوشی انتخاب کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسینی · 1 روز پیش
    سلام شناسه پرداخت رو انجام دادم ورسیدچاپی هم گرفتم ولی توسیستم نیاورد ارسال اطلاعات به همتا سایت قطع شد حالا چیکارکنم گمرک هم یه شماره تلفن تو سایت زده هرچقدر زنگ میزنیم فقط اشغال میزنه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر در یک بازه زمانی دیگر اقدام به ارسال اطلاعات به همتا کنید اگر باز هم موفق نشدید به سایت میز خدمت الکترونیک گمرک مراجعه کنید. http://help.irica.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمیدرضا جمشیدی · 1 روز پیش
    سلام. ببخشید من تو مرحله 5 گیر کردم. کد برام ارسال نمیشه. سایت رو هم بستم که یه بار دیگه امتحان کنم دیگه از مرحله 4 جلوتر نرفت. چیکار کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید مرتضی · 1 روز پیش
    سلام من مهلت ثبت گوشیم تا دیروز بو.ده متاسفانه فراموش کردم الان که میزنم میگه مشکل ارتباط با اکانتر چکار باید بکنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اسکندر معترف · 1 روز پیش
    سلام من شهریور به ایران امدم حالا که گوشی نو ام را میخواهم وارد کنم خطا در استعلام تردد از پلیس گذرنامه میدهد یعنی چه و چکار کنم ممنون
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 1 روز پیش
    سلام هنگام ثبت گوشی مسافری شماره پاسپورت را اشتباه ثبت کردم.چطور می تونم اصلاحش کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر، طفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرحسین · 1 روز پیش
    الآن من گوشی رو روشن کردم ۳۰ مرداد برام پیام آمده ۳۰ شهریور قطع میشه در صورتی که هنوز کد فعال سازی هم برا نیامده الآن باید از کجا پیگیری کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «آموزش فعال سازی دستگاه» مراجعه کرده و کادر آبی رنگ با عنوان «کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم» را به دقت مطالعه فرمایید.