شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

  • آموزش ها

ثبت دستگاه، فقط به صورت حضوری در گمرک

مسافران سفرهای خارجی، دقت داشته باشند در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشترمسافران سفرهای خارجی، دقت داشته باشند در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، مسافر باید دستگاه خود را در مبادی ورودی در لحظه ورود به کشور به صورت حضوری اظهار کند.

اطلاعیه ممنوعیت ثبت غیر حضوری تلفن‌همراه مسافری از مهرماه را مشاهده نمایید. لطفاً توجه داشته باشید به صورت سالانه هر مسافر امکان ثبت یک دستگاه تلفن همراه را دارد. در صورت عدم رعایت موارد مذکور و هر گونه مغایرت اطلاعاتی با وجود ثبت و پرداخت عوارض گوشی تلفن همراه در سامانه گمرک، علاوه بر آنکه مبلغ پرداختی استرداد نمی‌گردد تجهیزات فعال‌سازی نخواهد شد.

پس از اظهار حضوری دستگاه در گمرک در لحظه ورود به کشور، مسافر یک ماه فرصت دارد تا با مراجعه به سایت گمرک نسبت به پرداخت عوارض گوشی، اقدام نماید. پس از این مرحله لازم است هزینه خدمات همتا نیز در سامانه همتا پرداخت شود تا کد فعال‌سازی ارسال گردد.

 

مرحله اول:

پس از ارسال اطلاعات از گمرک به همتا، یک پیامک برای پرداخت مبلغ 3/074 تومان (بابت خدمات همتا) به شماره سیم‌کارت وارد شده در مرحله 4 ارسال می‌شود. در این مرحله می‌توانید با کلیک بر روی لینک داخل پیامک یا ورود به پنل کاربری (کارتابل) خود در همتا هزینه مذکور را پرداخت و کد فعالسازی را دریافت کنید. در ادامه مراحل از طریق کارتابل آموزش داده می‌شود.

 

مرحله دوم:

پس از ورود به کارتابل خود در سایت همتا به آدرس hamta.ntsw.ir، وارد بخش "اطلاعات ثبت مسافری" می‌شویم. سپس بر روی گزینه "کلیک کنید" در جلوی اطلاعات گوشی مذکور کلیک می‌کنیم.

 

مرحله سوم:

در این مرحله وارد صفحه نمایش اطلاعات دستگاه خود می‌شوید. در صورتی که تمامی اطلاعات صحیح است بر روی گزینه "تایید و پرداخت" کلیک می‌کنیم. لازم به ذکر است در صورت کلیک بر روی لینک موجود در پیامک همتا، مستقیماً به این صفحه هدایت می‌شوید.

 

مرحله چهارم:

در صفحه درگاه پرداخت، اطلاعات یکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب و کد امنیتی نشان داده شده را وارد می‌کنیم و سپس بر روی گزینه "پرداخت" کلیک می‌کنیم.

انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد

در صورتی که با خطای "انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد" مواجه شدید، به وسیله سایر کارت‌های بانکی خود اقدام به پرداخت نمایید. خطاهای مربوط به این صفحه (صفحه درگاه پرداخت) مربوط به شبکه بانکی می‌باشد و می‌توانید با تماس با بانک صادر کننده کارت خود مشکل را بررسی و رفع نمایید.

 

مرحله پنجم:

در صورتی که پرداخت با موفقیت انجام شود، به صورت اتوماتیک به صفحه پرداخت موفقیت‌آمیز همتا برگشت داده می‌شوید.

 

مرحله ششم:

حال برای مشاهده کد فعالسازی دستگاه، بر روی گزینه "مشاهده کد فعالسازی دستگاه" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله هفتم:

در این مرحله به صفحه "اطلاعات ثبت مسافری" برگشت داده می‌شوید و کد فعالسازی دستگاه برای شما نشان داده می‌شود. همچنین این کد از طریق پیامک به شماره سیم‌کارتی که در مرحله 4 وارد کرده‌اید نیز ارسال می‌شود.

ضرورت فعالسازی دستگاه

پس از مشاهده و دریافت کد فعالسازی، لازم است دستگاه را برای خود فعال کنید. برای اینکار آموزش فعال‌سازی دستگاه را مشاهده نمایید.

 

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی محمدی · 2 ساعت پیش
    آدرس سایت گمرک با اینترنت اکسپرور باز شود . در مرورگر گوگل کروم جواب نمی دهد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عباس بوعذار · 4 ساعت پیش
    سلام وقت بخیر.از کجا میتونیم هزینه رجیستر گوشی رو بفهمیم؟مثلا من میخوام به کسی بگم برام یک نوت۱۰پلاس سامسونگ بیاره میخوام بدونم تفاوت قیمیتش با رجیستر چقد با بازار میشه!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر لطفا از گمرک اطلاع بگیرید. اعلام درصد و میزان عوارض ثبت دستگاه مسافری بر عهده گمرک است. این هزینه در زمان پرداخت عوارض در سایت گمرک مشخص می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرزین شفیعی · 19 ساعت پیش
    سلام

    سایت گمرک باز نمیشه باید چیکار کنم؟؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محین رحمتی · 1 روز پیش
    سلام یک گوشی هفت ماه قبل با خودم آوردم ایران و رجیستر نردم و بعد از اتمام مهلت به حالت no service در آمد. حدود یک ماه قبل مجدد از کشور خارج شدم و هفته گذشته مجدد برگشتم و گوشی را در گمرک فرودگاه اظهار کردم،ولی وقتی گوشی روشن کردم همچنان noservise هست. اگر حق گمرک پرداخت کنم و مراحل همتا رو انجام بدم آیا از این حالت خارج خواهد شد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر بعد از پرداخت عوارض در سایت https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister و ارسال اطلاعات به همتا و پرداخت تعرفه همتا از سمت سامانه کد فعالسازی دریافت می کنید و سپس می توانید دستگاه را برای شماره سیمکارت دلخواه فعال نمایید .آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05
      بعد از انجام فرایند فعالسازی دستگاه خود را یک بار خاموش و روشن کنید مشکل انتن دهی آن برطرف خواهد شد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ارش · 1 روز پیش
    سلام
    چرا سایت گمرک باز نمیشه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 2 روز پیش
    سلام . اتباع خارجی هستم و اطلاعات گوشی در ورودی گمرک ثبت شد. الان برای پرداخت هزینه گمرک اقدام میکنم ولی میگه امکان استعلام اتباع خارجی,موجود نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک گمرکات مسافری سراسر کشور در خصوص مسافرین اتباع خارجی دارای گوشی تلفن همراه ، در بدو ورود و در سالن مسافری و قبل از خروج گمرک اطلاعات فرد شامل مشخصات گوشی ، اطلاعات فردی و شماره تلفن همراه احتمالی را از طریق بارکد خوان و در سالن مسافری گمرکات اجرایی ثبت می نمایند و شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    saeedi pour · 2 روز پیش
    با سلام . بنده پنجم فروردین وارد کشور شدم و گوشی خود را سیم کارت انداخته ام و حالا قبل از مهت یک ماهه میخواهم از کشور خارج شوم.میخواستم بدونم اگر امسال دوباره برگردم میتوانم گوشی را ثبت و رجیستر کرده و از آن استفاده کنم یا بعد از مدت یک ماهه گوشی کلا غیر فعال می شود؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه (نو و کارکرده) مسافری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ali · 2 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    من مسافر هستم ولی گوشی ام را در فرودگاه اظهار نکرده ام ولی نیاز‌دارم گوشی ام ثبت شود
    لطفا راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری ابتدا اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی محمودابادی · 2 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    من گوشی که در خارج از کشور استفاده میکردم با خودم آوردم داخل کشور بعد از یکماه سرویس دهی به گوشی قطع شده است
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر مسافران سفرهای خارجی، دقت داشته باشند در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشترمسافران سفرهای خارجی، دقت داشته باشند در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، مسافر باید دستگاه خود را در مبادی ورودی در لحظه ورود به کشور به صورت حضوری اظهار کند.
      طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه (نو و کارکرده) مسافری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد · 2 روز پیش
    سلام من گمرک فرودگاه پول پرداخت کردم یه برگم داده ولی کد فعال سازی نداره الان پیام اومده که گوشیت قطع میشه باید چی کار کنم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که اطلاعات دستگاه شما از گمرک به همتا ارسال شود، همتا لینک تکمیل فرایند را برای شماره سیم‌کارت شما پیامک می‌کند.و باید داخل لینک مبلغ همتا پرداخت شود در صورتی که این پیامک را دریافت نکرده‌اید، یعنی هنوز اطلاعات شما به همتا ارسال نشده است. باید منتظر بمانید تا اطلاعات ارسال شود
      لطفا صفحه آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیکبخت · 2 روز پیش
    سلام برای اظهار در سالن مسافران اطلاعات گوشی کافیست یا گوشی باید فیزیکی در اختیار مسافر باشد؟!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر مسافر ابتدا باید در بدو ورود و در سالن مسافری و قبل از خروج از گیت ورودی گمرک اطلاعات فرد و مشخصات گوشی از طریق بارکد خوان و در سالن مسافری گمرکات اجرایی ثبت نماید و در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه باید انجام شود https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد · 2 روز پیش
    سلام من یک گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس با خودم آوردم و در زمان ورود برای ثبت در سیستم گمرک رفتم و آنجا بهم گفتند که این دستگاه قبلاً ثبت شده و نیاز به ثبت نداره.
    بعد که سیم‌کارت داخلش گذاشتم برام پیغام آمد که این دستگاه زمان استفاده اش تمام شده وقتی پیگیر شدم مشخص شد که ظاهراً این دستگاه یکبار با پاسپورت اتباع خارجی رجیستر شده و بعد رجیستر باطل شده،
    لطفاً بفرمایید من که از این موضوع اطلاع نداشتم و گوشی را خریدم و فاکتور خرید هم دارم باید جوری مشکل را حل کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه هایی که در هنگام ثبت مسافری تخلف صورت گرفته به دستور گمرک گوشی مسدود شده است چنانچه دستگاه در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام می شود اگر از خارج کشور خریداری شده از مراجع قضایی پیگیری نمایید
      در غیر اینصورت اگر داخل ایران خریداری شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید · 4 روز پیش
    سلام وقتتون بخیر، سایت مدام پیغام خطا در استعلام imei از سامانه همتا میده
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کامران · 4 روز پیش
    وقت بخیر
    دوست بنده میخواهد با پست برایم یک گوشی آکبند سیم کارت نخورده و روشن نشده از خارج به ایران بفرستد. لطفا راهنمایی کنید چطور میتونم ازین گوشی استفاده کنم؟ گوشی هم نسبتا قدیمی هستش Moto e5 play - هزینه رجیستر و مالکیت و گمرنگ و این چیزاش رو نتونستم پیدا کنم تو اینترنت لطفا راهنماییم کنید. متشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه به صورت پستی برای شما ارسال می شود اداره پست در هنگام تحویل دستگاه به شما، اطلاعات شما و عوارض گوشی را دریافت کرده و به گمرک ارسال می‌کند جهت کسب اطلاع بیشتر حتما از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مینایی · 4 روز پیش
    سلام .من کد imei پانزده رقمی گوشیمو وارد میکنم تو سایت گمرک ولی خطا در استعلام imei از سامانه همتا میده .مشکل کجاست؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ..... · 4 روز پیش
    سلام و وقت بخیر
    یکی از بستگانمون می خواد یک گوشی از عراق برام بیاره
    باید هزینه ریجستری زو پرداخت کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ابتدا اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری پرداخت عوارض در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی پرداخت عوارض خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ميرالياس بكتاش · 4 روز پیش
    سلام وقت بخير
    از كجا ميتونم هزينه رجيستري مدل هاي مختلف گوشي رو ببينم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر از گمرک اطلاع بگیرید. اعلام درصد و میزان عوارض ثبت دستگاه مسافری بر عهده گمرک است. این هزینه در زمان پرداخت عوارض در سایت گمرک مشخص می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 4 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    من یه گوشی دارم رجستر نکردم
    الان یکی از دوستام از خارج اومده
    الان با پاس پورت اون میخام گوشی
    رو رجیستر کنم مینویسه گوشی شما در سامانه مرچنت ثبت نیست
    چطوری ثبت سامانه مرچنت رو باید انجام بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه (نو و کارکرده) مسافری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نمایند
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرحسین · 5 روز پیش
    سلام
    من قصد دارم از سایت های خارجی مثل **یا ... از طریق شرکت های واسط، گوشی خریداری کنم. این سایت های واسط گوشی رو رجیستر نمی کنند ولی بعضی هاشون هزینه گمرکی رو پرداخت میکنن. خواستم بدونم امکان رجیستری چنین گوشی هایی وجود داره؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر،مسئولیت و عواقب خرید گوشی از هر فروشگاه و یا سایتی بر عهده خود مشتری است و همتا در این زمینه پاسخگو نمی باشد، در صورتی که دستگاه را به صورت پستی از خارج کشور برای شما ارسال می کنند اداره پست در هنگام تحویل دستگاه به شما، اطلاعات شما و عوارض گوشی را دریافت کرده و به گمرک ارسال می‌کند و بعد از تکمیل فرایند همتا دستگاه ثبت می شود
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
      در غیر اینصورت اگر فرایند عوارض پستی آن انجام نشود دستگاه با قرار دادن سیم کارت بر روی آن، بعد از یک بازه 30 روزه آنتن دهی دستگاه قطع گردیده و راهکاری ندارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ليلا طهماسبي · 5 روز پیش
    سلام من يك ماه پيش يك گوشي رو در گمرك فرودگاه رجيستر كردم ولي بعد گوشي رو خاموش كردم و سيمكارتم رو در گوشي ديگري گذاشتم هيچ پيامكي در مورد رجيستري تا كنون دريافت نكردم حالا بايد چكار كنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافر بصورت غیر حضوری ابتدا اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک در ادامه مسافران با تابعیت ایرانی ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید