شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

ثبت دستگاه، صرفاً در گمرک

مسافران سفرهای خارجی، دقت داشته باشند در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، ابتدا باید عوارض دستگاه در گمرک پرداخت شود.

چقدر طول می‌کشد تا کد فعالسازی برایم ارسال شود؟

پس از ثبت اطلاعات در گمرک و پرداخت عوارض، صفحه‌ی ارسال اطلاعات به همتا نمایان می‌شود که با انتخاب گزینه ارسال اطلاعات به همتا اطلاعات برای سامانه همتا ارسال می‌شود و در صورت تأیید اطلاعات توسط سامانه همتا، پیامکی برای پرداخت تعرفه بابت خدمات همتا به شما ارسال می‌شود. پس از پرداخت این هزینه در سامانه همتا، بلافاصله کد فعال‌سازی به شماره سیم‌کارت ثبت شده در گمرک پیامک می‌شود.

لازم به ذکر است که فقط دستگاه‌هایی که اطلاعات آنها صحیح و کامل باشد ثبت می‌شوند.

دستگاه را ثبت کرده و پیام قانونی بودن دریافت کرده‌ام اما کد فعالسازی برایم ارسال نشده است

در صورتی که دستگاه را به صورت مسافری ثبت کرده‌اید و دستگاه‌تان قانونی شده است ولی کد فعال‌سازی برای شما ارسال نشده است، با شماره همراهی که در گمرک ثبت کرده‌اید به سایت همتا به ادرس hamta.ntsw.ir مراجعه کنید. در بخش "ثبت اطلاعات مسافری" کد فعال‌سازی دستگاه مربوطه را مشاهده نمائید.

سپس فرایند فعال‌سازی را طبق آموزش فعال‌سازی دستگاه انجام دهید.

 پرداخت عوارض دستگاه در گمرک، صرفاً برای مسافران سفرهای خارجی، به دو روش اینترنتی و حضوری انجام می‌گیرد. توصیه اکید می‌شود، جهت راحتی و تسریع در انجام فرآیند ثبت، از روش اینترنتی استفاده شود.

دقت داشته باشید مسافران سفرهای داخلی، امکان ثبت دستگاه به صورت مسافری را ندارند.

 

روش اول: پرداخت عوارض در گمرک به‌صورت اینترنتی

مسافران خارجی می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی گمرک به نشانیepl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، نسبت به پرداخت عوارض دستگاه خود اقدام نماید. لازم به ذکر است بنا اطلاع‌رسانی گمرک در سایت پرداخت مسافری، مسافران فقط تا 3 ماه پس از ورود به کشور مهلت دارند تا از طریق این سایت گمرک، دستگاه خود را ثبت نمایند و در صورت اتمام این مهلت، گمرک وظیفه‌ای در قبال ثبت شناسه (IMEI) دستگاه مسافر نخواهد داشت.

نحوه ثبت شناسه (IMEI) دستگاه در سایت اینترنتی گمرک، به‌صورت تصویری در زیر آورده شده است.

 

مرحله یک:

در اولین مرحله به سایت اینترنتی گمرک به نشانیepl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، مراجعه کنید.

پس از ورود به سایت اینترنتی گمرک، در صفحه اول شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نمایید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

در دستگاه‌های معتبر و استاندارد، هر 3 شناسه (IMEI) درج شده در هر 3 محل، با یکدیگر یکسان است. بنابراین دقت داشته باشید که عوارض را برای شناسه (IMEI) واقعی دستگاه‌تان پرداخت کنید، چون در صورت رخ دادن اشتباه در وارد کردن شناسه (IMEI)، امکان تغییر آن وجود نخواهد داشت.

ثبت تمام شناسه (IMEI) های دستگاه در گمرک

دقت داشته باشید چنانچه دستگاه شما دوسیمکارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) است، با استفاده از علامت مثبت (+) سبز رنگ در پایین کادر سفید، حتما سایر شناسه‌ (IMEI)ها را نیز وارد نمایید. پس از تکمیل اطلاعات، گزینه دریافت اطلاعات از سامانه همتا را انتخاب کنید.

خطای استعلام IMEI از سامانه همتا

برای آشنایی با خطاهای سامانه و راه حل‌ها، می‌توانید صفحه خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا" را ملاحظه نمائید.

 

مرحله دو:

در مرحله بعدی پاسخ استعلام از سامانه همتا نمایش داده می‌شود، اگر برند و مدل نمایش داده شده با برند و مدل دستگاه شما مطابقت دارد، گزینه ادامه را انتخاب کنید، در غیراین صورت با پشتیبانی سامانه همتا 096366 تماس حاصل فرمایید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، مدل و مشخصات فنی گوشی و نوع دستگاه را از لیست انتخاب می‌کنیم.

یکسان بودن برند و مدل انتخاب شده با دستگاه

دقت داشته باشید چنانچه اطلاعات انتخاب شده در این مرحله با دستگاه انطباق نداشته باشد با وجود پرداخت عوارض، امکان دارد دستگاه شما ثبت نگردد.

بنابراین حتما در ورود اطلاعات و انتخاب برند و مدل، نهایت دقت مبذول گردد.

 

مرحله چهارم:

پس از انتخاب برند، مدل و مشخصات فنی، باید اطلاعات هویتی مسافر وارد شود. ابتدا باید تابعیت مسافر انتخاب شود. اگر تابعیت مسافر، ایرانی است دقت داشته باشید حتماً باید شماره سیم‌کارت، کد ملی و شماره گذرنامه وارد شده، متعلق به شخص مسافر باشد. در غیر این صورت سایت گمرک، به مرحله بعد نخواهد رفت. درصورتی‌که مسافر، از اتباع غیرایرانی است، بایستی گزینه مربوطه را انتخاب نماید.

 

مرحله پنجم:

در ادامه یک کد امنیتی به شماره سیم‌کارتی که در مرحله قبل وارد شد، ارسال می‌گردد. این کد باید در قسمت مربوطه وارد شده و گزینه ادامه انتخاب شود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله سایت گمرک، شناسه پرداخت و مبلغ تعیین‌شده حقوق و عوارض گمرکی و اطلاعات هویتی را نمایش می‌دهد. در صورت تایید اطلاعات گزینه پرداخت را انتخاب کنید در غیراین صورت بنا به تغییرات مورد نیاز گزینه ی حذف یا برگشت به مرحله اول را انتخاب نمایید.

 

مرحله هفتم:

با انتخاب گزینه پرداخت، صفحه پرداخت اینترنتی نمایش داده می‌شود. در این مرحله لازم است تا درگاه پرداخت اینترنتی انتخاب شود.

 

مرحله هشتم:

در نهایت با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، حقوق و عوارض گمرکی تعیین‌شده پرداخت می‌شود.

 

مرحله نهم:

پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن این فرآیند نمایش داده می‌شود.

دقت داشته باشید حتماً کد پیگیری داخلی، کد پیگیری بانکی و شناسه پرداخت را تا حصول اطمینان از ثبت دستگاه خود در سامانه همتا نزد خود نگه دارید.

 

مرحله دهم:

پس از تکمیل فرآیند خرید به سایت گمرک برمی‌گردید و پیغام موفقیت آمیز بودن ثبت شناسه دستگاه نمایش داده می‌شود. پس از نمایش این پیغام گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب کنید. توجه داشته باشید اگر در این مرحله گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب نکنید اطلاعات شما برای سامانه همتا ارسال نخواهد شد و لذا کد فعالسازی دستگاه به صورت آنی برای شما پیامک نخواهد شد.

 

مرحله یازدهم:

پس از انتخاب گزینه ی ارسال اطلاعات به همتا پیغام زیر نمایش داده می‌شود.

 

مرحله دوازدهم:

پس از ارسال اطلاعات به همتا، یک پیامک برای پرداخت مبلغ 3/074 تومان (بابت خدمات همتا) به شماره سیم‌کارت وارد شده در مرحله 4 ارسال می‌شود. در این مرحله می‌توانید با کلیک بر روی لینک داخل پیامک یا ورود به پنل کاربری (کارتابل) خود در همتا هزینه مذکور را پرداخت و کد فعالسازی را دریافت کنید. در ادامه مراحل از طریق کارتابل آموزش داده می‌شود.

 

مرحله سیزدهم:

پس از ورود به کارتابل خود در سایت همتا به آدرس hamta.ntsw.ir، وارد بخش "اطلاعات ثبت مسافری" می‌شویم. سپس بر روی گزینه "کلیک کنید" در جلوی اطلاعات گوشی مذکور کلیک می‌کنیم.

 

مرحله چهاردهم:

در این مرحله وارد صفحه نمایش اطلاعات دستگاه خود می‌شوید. در صورتی که تمامی اطلاعات صحیح است بر روی گزینه "تایید و پرداخت" کلیک می‌کنیم. لازم به ذکر است در صورت کلیک بر روی لینک موجود در پیامک همتا، مستقیماً به این صفحه هدایت می‌شوید.

 

مرحله پانزدهم:

در صفحه درگاه پرداخت، اطلاعات یکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب و کد امنیتی نشان داده شده را وارد می‌کنیم و سپس بر روی گزینه "پرداخت" کلیک می‌کنیم.

انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد

در صورتی که با خطای "انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد" مواجه شدید، به وسیله سایر کارت‌های بانکی خود اقدام به پرداخت نمایید. خطاهای مربوط به این صفحه (صفحه درگاه پرداخت) مربوط به شبکه بانکی می‌باشد و می‌توانید با تماس با بانک صادر کننده کارت خود مشکل را بررسی و رفع نمایید.

 

مرحله شانزدهم:

در صورتی که پرداخت با موفقیت انجام شود، به صورت اتوماتیک به صفحه پرداخت موفقیت‌آمیز همتا برگشت داده می‌شوید.

 

مرحله هفدهم:

حال برای مشاهده کد فعالسازی دستگاه، بر روی گزینه "مشاهده کد فعالسازی دستگاه" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله هجدهم:

در این مرحله به صفحه "اطلاعات ثبت مسافری" برگشت داده می‌شوید و کد فعالسازی دستگاه برای شما نشان داده می‌شود. همچنین این کد از طریق پیامک به شماره سیم‌کارتی که در مرحله 4 وارد کرده‌اید نیز ارسال می‌شود.

ضرورت فعالسازی دستگاه

پس از مشاهده و دریافت کد فعالسازی، لازم است دستگاه را برای خود فعال کنید. برای اینکار آموزش فعال‌سازی دستگاه را مشاهده نمایید.

 

روش دوم: پرداخت حقوق گمرکی در هنگام ورود به کشور در دفاتر گمرک

مسافر می‌تواند در حین ورود به کشور با مراجعه به دفاتر گمرک مستقر در فرودگاه (یا پایانه‌های مرزی)، دستگاه خود را اظهار و تعرفه و عوارض گمرکی آن را پرداخت نماید. لازم به ذکر است تعیین میزان تعرفه و عوارض واردات، بر اساس آکبند یا کارکرده (دست‌دوم) بودن دستگاه، به عهده گمرک جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس ارزش دستگاه مسافر، توسط گمرک تعیین می‌شود. پس از اظهار دستگاه و پرداخت حقوق گمرکی آن، برای مسافر پته (مجوز) گمرکی صادر می‌گردد که معمولاً در قسمت توضیحات آن، نام شخص مسافر، شماره پاسپورت، مدل، برند و شناسه (IMEI) دستگاه ذکر گردیده است. لازم است تا مرحله نهایی ثبت و فعال‌سازی موفق دستگاه در همتا، این اسناد نزد مسافر باقی بماند تا در صورت مشکلات احتمالی، قابل پیگیری باشد.

تصویر نمونه پته (مجوز) گمرکی در زیر آورده شده است.

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اقبال جهاندیده · 1 سال پیش
    با سلام
    من دو گوشی خرید پستی کردم و ۲۷ بهمن هم عوارض گمرکی آنها را پرداخت کردم. بعد از کلی انتظار بالاخره ۲۸ اسفند اطلاعات گوشی به سایت همتا فرستاده شدن (با پیگیری از طریق شماره تماس همتا) ولی هنوز کد فعالسازی برام نیومده.
    شماره imei : 352*********469
    352*********477
    گوشی دوم : 353*********524
    353*********532
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 1 سال پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      همتا درحال بررسی مشکل شما می باشد. لطفا منتظر بمانید...
      همچنین درخصوص اون خطا، میتوانید از طریق help.irica.ir اقدام به ثبت درخواست پیگیری در گمرک نمایید تا درخواست شما بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Hamed Mango · 1 سال پیش
    من هزینه را پرداخت کردم و پول از حساب کسر شد اما هیچ اتفاقی بعد از آن نیافتاد. باید چه کنم؟ با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 1 سال پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      درصورتی که همچنان مشکل شما برطرف نشده است، لطفا شناسه IMEI(های) دستگاه را جهت بررسی در پاسخ ایمیل ارسال نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 1 سال پیش
    با عرض سلام و وقت بخیر.
    من الان سایت گمرک رو نگاه کردم و بجای گزینه تابعیت، گزینه گمرک ورودی اضافه شده که با آموزش شما مغایرت دارد. یکی از اقوام برای من از خارج یک گوشی هدیه آورده. برای اون قسمت گمرک ورودی کدوم گزینه رو باید انتخاب کنم؟
    ممنون.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 1 سال پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      منظور از گمرک ورودی، فرودگاه یا بندر و یا نقطه ای است که از آنجا وارد کشور شده اید. مثلا اگر از طریق هوایی و از فرودگاه امام خمینی ره وارد شده اید، گمرک ورودی شما همان فرودگاه امام خمینی ره می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاسین رمضانی · 1 سال پیش
    سلام وقتتون بخیر شناسه گوشیم ثبت شده تو گمرک ولی تو سایت همتا شناسه رو وارد میکنم میگه شناسه قانونی نیست و سرویس نخواهد گرفت چیکار کنم تاریخ ثبت در گمرک ۵..۱..۹۸ بوده لطفا کمکم کنید
    شناسه دستگاه

    353*********918

    353*********916
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 1 سال پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    غفور امانی · 1 سال پیش
    با عرض سلام ، من هر بار بعد از وارد کردن هر دو IMEI سیستم پیغام میده که "اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد". شماره پشتیبانی همتا رو هم پایینش نوشته. با پشتیبانی همتا هم تماس گرفتم فقط گفتن مشکل از ما نیست با گمرک تماس بگیرید. لطفا راهنمایی کنید چون از 30 روز من همش نزدیک 10 روز زمان مونده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پویا · 1 سال پیش
    فرمودین واضحتر بیان کنم،بنده هزینه گمرک رو واریز کردم اما از من شماره سیم کارت نخواستن،با همتا تماس گرفتم جهت دریافت کد فرمودن شماره تماسی وجود نداره تا ما بهتون کد بدیم با گمرک تماس بگیرید،گمرکم گوشیو برنمیدارن،چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      درصورتی که همچنان مشکل تان حل نشده است، لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عبدالرحمان ملااحمدی · 1 سال پیش
    سلام خسته نباشید لطفا گوشی ( xiaomi redmi note 7 ) ( شیائومی ردمی نوت 7) را هم اضافه کنید . اخطار میده میگه تو سامانه ثبت نشد لطفا اضافه کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 1 سال پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      در این خصوص باید پیشنهادتان را به گمرک ارائه فرمایید.
      میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس help.irica.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مداری · 1 سال پیش
    بعد‌از ثبت مالک میشه داداشم‌دیگه‌اون‌موقع‌واس‌ گزاشتن‌سیم‌کارا‌خودم‌ باید انتقال‌مالکیت‌بدیم‌ تا سیم‌کارتم‌رو‌گوشی فعال بشه‌با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 1 سال پیش
      بله، در آن صورت باید به سیمکارت خودتان انتقال مالکیت بدهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مداری · 1 سال پیش
    سلام‌داداشم‌گوشی‌oaliاز عراق واس من‌اورده واسی‌ثبت‌اطلاعات‌توی‌سایت‌گمرگ‌باید‌از سیم‌کارت‌خود داداشمو توی این گوشی‌استفاده کنم با سیم‌کارت خودم‌میشه‌‌یا‌باید فقط واسی ثبت سیم‌کارت خود داداش مو توی همین‌گوشی بزارم ثبت کنم‌
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 1 سال پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      از سیمکارت خودتان هم می توانید استفاده کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زانیار مجیدیان · 1 سال پیش
    با سلام تکلیف کسی که به هر دلیل نتونسته در مدت 30 روزه گوشی رو ثبت کنه چیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      از گمرک اطلاع بگیرید. هر دستگاهی که اطلاعاتش از طرف گمرک به صورت صحیح در اختیار همتا قرار گیرد، همتا آن را ثبت خواهد کرد اما جزییات ضوابط گمرک در ثبت دستگاه های مسافری را باید به صورت دقیق تر از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه · 1 سال پیش
    من الان ٤٠روز هس كه هزينه گمرک گوشی ام رو‌پرداخت کردم ولی متاسفانه هنو ریجستر نشده ما هزارجا زنگ زدم ولی هیشکی پاسخکو نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      درصورتی که همچنان مشکل شما برطرف نشده است، لطفا شناسه IMEI(های) دستگاه را جهت بررسی در پاسخ ایمیل ارسال نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امینی · 1 سال پیش
    سلام خسته نباشید گوشی j2 core دارم بعد از دریافت کد که میزنم داخل سایت تا به مرحله پرداخت برسه میزنه (صدور ناموفق شناسه پرداخت )مشکل از چیه؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      لطفا مجددا تلاش فرمایید. درصورت عدم موفقیت، جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی رضایی · 1 سال پیش
    سلام با عرض تبریک ب مناسبت سال جدید
    گوشی بنده از ۲۲ برج ۱۲ قطع
    میز خدمت الکترونیک گمرک اصلا گزینه پیگیری نداره
    یه ماه گوشی خریدم نمیتونم استفاده کنم
    عوارضی هارو پرداخت کردم اما توی سامانه همتا همچنان گوشی غیر قانونیه
    من بعنوان مصرف کننده و خریدار متضرر شدم
    کد پیگیری 4735793
    Imei 1:352*********180
    Imie 2:352*********181
    خیلی ممنونتون میشم کمک کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      در سایت help.irica.ir ابتدا باید اقدام به ثبت نام نموده و پس از ورود، از گزینه ثبت درخواست استفاده نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجتبی عطاریان · 1 سال پیش
    سلام وقت بخیر،در تاریخ ۹۷/۱۲/۶ گوشی من در سامانه گمرک ثبت شده و هزینه گمرک پرداخت شده(شناسه پرداخت:501000499123862)ولی تا به الان از همتا کد فعالسازی دریافت نکردم،هشتم فروردین گوشی غیرفعال میشه،چطوری مشکلمو حل کنم،شماره تلفن ۴۳۸۹۱ گمرک هم نمیگیره و قطع هس
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 1 سال پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    غلامعلی عمادی · 1 سال پیش
    سلام مدت زمان اعتبار گوشی های مسافری چقدر است در طرح ریجستری
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 1 سال پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      هرفرد پس از ورود به کشور، از اولین تاریخ روشن کردن دستگاه خود در داخل، تا 30 روز فرصت داشته و پس از 30 روز، گوشی قطع خواهد شد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد علی دلیر · 1 سال پیش
    با سلام خسته نباشید بنده یه گوشی سامسونگ با مدل galaxyj4ثبت کردم که مدل اشتباه ثبت شده است و کد فعالسازی نگرفته ام الان هم سامانه گمرک پاسخگو نیستند اگر راهنمایی کنید ممنون میشم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه رضایی · 1 سال پیش
    سلام
    من ۲۰ اسفند هزینه گمرک رو پرداخت کردم وقتی با اپراتور سامانه همتا تماس گرفتم گفتن اطلاعات از گمرک اومده
    ولی هنوز کد فعالسازی برای من ارسال نشده و یک هفته دگ گوشیم سرویس نمیگیره
    راهنمایی بفرمایید باید چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      درصورتی که همچنان مشکل شما برطرف نشده است، لطفا شناسه IMEI(های) دستگاه را جهت بررسی در پاسخ ایمیل ارسال نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شفیعی · 1 سال پیش
    سلام بیست روزه فایل گوشیم ارسال شده سامانه همتا ولی هنوز کد فعال سازی برام ارسال نشده گوشیم قطع شده لطفا بگید چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      درصورتی که همچنان مشکل شما برطرف نشده است، لطفا شناسه IMEI(های) دستگاه را جهت بررسی در پاسخ ایمیل ارسال نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا فضلی · 1 سال پیش
    سلام خسته نباشید من گمرک پرداخت کردم گوشیم ایفون سون حدود یک هفته بیشتر اما هنوز کد دریافت نکردم359*********128imei
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 1 سال پیش
    سلام خسته نباشید
    من ۱۵ روز پیش یک گوشی ثبت کردم ولی هنوز کد فعال سازی نیومده
    358*********350
    J2pro
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس help.irica.ir مراجعه فرمایید.