شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

ثبت دستگاه، فقط به صورت حضوری در گمرک

مسافران سفرهای خارجی، دقت داشته باشند در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، ابتدا باید عوارض دستگاه در گمرک به صورت حضوری پرداخت شود.

اطلاعیه ممنوعیت ثبت غیر حضوری تلفن‌همراه مسافری از مهرماه را مشاهده نمایید

 پس از ثبت حضوری دستگاه در گمرک، لازم است هزینه خدمات همتا نیز در سامانه همتا پرداخت شود.

مرحله اول:

پس از ارسال اطلاعات از گمرک به همتا، یک پیامک برای پرداخت مبلغ 3/074 تومان (بابت خدمات همتا) به شماره سیم‌کارت وارد شده در مرحله 4 ارسال می‌شود. در این مرحله می‌توانید با کلیک بر روی لینک داخل پیامک یا ورود به پنل کاربری (کارتابل) خود در همتا هزینه مذکور را پرداخت و کد فعالسازی را دریافت کنید. در ادامه مراحل از طریق کارتابل آموزش داده می‌شود.

 

مرحله دوم:

پس از ورود به کارتابل خود در سایت همتا به آدرس hamta.ntsw.ir، وارد بخش "اطلاعات ثبت مسافری" می‌شویم. سپس بر روی گزینه "کلیک کنید" در جلوی اطلاعات گوشی مذکور کلیک می‌کنیم.

 

مرحله سوم:

در این مرحله وارد صفحه نمایش اطلاعات دستگاه خود می‌شوید. در صورتی که تمامی اطلاعات صحیح است بر روی گزینه "تایید و پرداخت" کلیک می‌کنیم. لازم به ذکر است در صورت کلیک بر روی لینک موجود در پیامک همتا، مستقیماً به این صفحه هدایت می‌شوید.

 

مرحله چهارم:

در صفحه درگاه پرداخت، اطلاعات یکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب و کد امنیتی نشان داده شده را وارد می‌کنیم و سپس بر روی گزینه "پرداخت" کلیک می‌کنیم.

انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد

در صورتی که با خطای "انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد" مواجه شدید، به وسیله سایر کارت‌های بانکی خود اقدام به پرداخت نمایید. خطاهای مربوط به این صفحه (صفحه درگاه پرداخت) مربوط به شبکه بانکی می‌باشد و می‌توانید با تماس با بانک صادر کننده کارت خود مشکل را بررسی و رفع نمایید.

 

مرحله پنجم:

در صورتی که پرداخت با موفقیت انجام شود، به صورت اتوماتیک به صفحه پرداخت موفقیت‌آمیز همتا برگشت داده می‌شوید.

 

مرحله ششم:

حال برای مشاهده کد فعالسازی دستگاه، بر روی گزینه "مشاهده کد فعالسازی دستگاه" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله هفتم:

در این مرحله به صفحه "اطلاعات ثبت مسافری" برگشت داده می‌شوید و کد فعالسازی دستگاه برای شما نشان داده می‌شود. همچنین این کد از طریق پیامک به شماره سیم‌کارتی که در مرحله 4 وارد کرده‌اید نیز ارسال می‌شود.

ضرورت فعالسازی دستگاه

پس از مشاهده و دریافت کد فعالسازی، لازم است دستگاه را برای خود فعال کنید. برای اینکار آموزش فعال‌سازی دستگاه را مشاهده نمایید.

 

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید · 1 سال پیش
    خطا در استعلام imei از سامانه همتا


    سلام من IMEI رو که میزنم این پیام رو میده؛ راهنمایی میفرمایید مشکل از کجاست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام.
      ین خطا به علت تقاضای زیاد کاربران در ساعت‌های شلوغی سایت گمرک نمایش داده می‌شود و ارتباطی به سامانه همتا ندارد. لذا توصیه می‌شود در ساعات دیگری به ثبت گوشی مبادرت ورزید و از مراجعه حضوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت خودداری فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد ملایی · 1 سال پیش
    باسلام بنده یک گوشی سامسونگG950f دارم که از استرالیا برآیم آورده اند حدودا سه ماه پیش
    کار میکرد اون موقع واستفاده نکردم مدتی ازش تا اینکه دوسه هفته قبل روشن کردم پیام رجیستری وبعدهم از کار افتادن گوشی ،اون بنده خدایی که گوشی رو آورده بود برگشته استرالیا چه کارباید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام.
      لطفا از سمت میز خدمات الکترونیکی گمرک help.irica.irپیگیری لازم را داشته باشید و سوال خود را مطرح نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ramazan · 1 سال پیش
    سلام من یک ماه میشه وارد ایران شدم از همتا بهم پیام اومد ولی متوجه پیام نشدم الان این ۳۰روز گذشته الان آنتن تلفنم رفته آیا راهی هست که الان رجستر شه کنم یانه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام .
      لطفا از سمت گمرک پیگیری لازم را داشته باشید.میز خدمات الکترونیکی گمرک (help.irica.ir)
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی سعیدی · 1 سال پیش
    سلام. ما سالی یکبار به ایران سفر می کنیم و حدود یکماه هم می مونیم. آیا این ۳۰ روز در هر سال هست یا فقط یک بار؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام.
      فقط یکبار امکان استفاده را دارید . با پرداخت عوارض دستگاه ،به صورت دائم میتوانید استفاده کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mahdi rasouli · 1 سال پیش
    باسلام من یه گوشی از استرالیا برام اوردن و وقتی که میخوام ریجسترش کنم میگه اطلاعات گوشی درسرویس همتا بانک اطلاعات گمرک یافت نشد اینم عکسش
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام.
      لطفا وارد میز خدمات الکترونیکی گمرک شوید و مشکل خود را مطرح نمایید (help.irica.ir)
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ندا وطن دوست · 1 سال پیش
    سلام روز بخیر
    من در ترکیه زندگی میکنم و یکماه اومدم ایران دیشب گوشی من ریجستر شد.در صورتی که قبلا در ترکیه ریجستر شو باز کرده بودم
    دو روزه دیگه در ایران هستم میخواستم استفاده کنم
    الان باید چیکار کنم؟
    متشکرم راهنمایی کنید منو
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام.
      ریجستری گوشی هر کشور مختص به همان کشور است . در صورت استفاده بیش از مهلت پیامک شده. برای پرداخت عوارض گمرکی باید اقدام فرمایید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن حمید · 1 سال پیش
    با سلام بنده تاریخ ۱۹/۳ از مرز شلمجه وارد شدم یک گوشی مسافری با خودم آوردم الان مخواهم عوارض رجستری گوشی پرداخت کنم برایم می نویسد که خطا در ثبت گذر نامه درصورتی که گذرنامه من مهر خروج و ورود خورده چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی خاوری · 1 سال پیش
    سلام

    بنده قصد ثبت رجیستری یک گوشی رو داشتم با شناسه فراگیر ، تمام مراحل رجیسترو تا آخر رفتم و حتی هزینه رو پرداخت کردم ، اما موقع ارسال اطلاعات به همتا ، همچین خطایی میده : کد ملی وارد شده معتبر نمی‌باشد .

    بنده باید چیکار کنم الان ؟؟؟

    خواهشا راهنماییم کنید ، مهلت سی روزم داره تموم میشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران (بخش عدم فعال سازی ) به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 1 سال پیش
    سلام
    اینکه گفتید ۱۵ رقم عدد صفر یا ۱ رو برای گذرنامه وارد کنید هم زدم باز خطا داد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضاداد اسلمی · 1 سال پیش
    سلام
    من مسافرم و میخام گوشیم و رجیستر کنم کد فراگیر هم گرفتم اما وقتی شماره سیمکارت، کد فراگیر و شماره پاسپورت و وارد میکنم، خطا میده و میگه کد فراگیر درست نیست، درحالیکه چک کردم داخل سایت و همون کد و از سایت کپی گرفتم و وارد کردم.میز خدمات گمرک هم نمیشه ثبت نام کرد.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام

      این مورد مربوط به سایت گمرک میشه لطفا به گمرک محل زندگی خود مراجعه کرده و اعلام فرمایید تا مشکل پیگیری شود و مشکل برطرف گردد.یا میزخدمات الکترونیک گمرک http://help.irica.ir نیز باید ثبت نام کنید و درخواست ثبت کنید تا بررسی شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علي · 1 سال پیش
    سلام خسته نباشيد
    ببخشيد پدر بنده براي خانواده ٤ تا گوشي از چين وارد كردن براي استفاده شخصي خانوادگي
    ميخواستم بدونم يكنفر ٤ تا گوشي رو ميتونه ريجسري كنه ؟؟؟؟ لطفا پاسخ بدين تا مهلتمون تموم نشده مرسي ازتون
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 1 سال پیش
    هزینه ثبت گوشی مسافری چقدر است؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد میربلوچ زهی · 1 سال پیش
    سلام من دوستم افغانی هستش با پاسپوت تجاری افغانستان امده ایران ی گوشی هم اورده زمانی ک شماره تلفتن برای ویزا میداده ی پاسپورت شماره یک بنده خدای دیگه ای رو داده ک ایرانی هست الان میخوام از طریق پاسپورت این دوستم گوشیشو ثبت ریجستر کنم ایا امکان این کار هست یا ن؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      درصورت نداشتن شماره سیم کارت ایرانی ابتدا یک شماره سیم کارت تهیه کنند وبعد اقدام به پرداخت عوارض نمایند.
      جهت راهنمایی بیشترباگمرک درارتباط باشید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد جعفری · 1 سال پیش
    با سلام
    بنده ی گوشی دارم از المان اوردن ومیخوام گمرگ پرداخت کنم چند وقته تو سایت میرم عوارض شو پرداخت کنم خطا میده و شماره گمرگم ک دیگر هیچ...
    لطفا راهنماییی کنید چکار کنم این چ سبستمی بود دیگه مردمو دردسر انداختن
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اصغر · 1 سال پیش
    گوشی وارد شده باید حتما به نام مسافر ثبت شود؟
    امکان اینکه برای یکی از آشنایان آورده شده و به نام او ثبت شود وجود دارد؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 1 سال پیش
    من گوشی رو از پست خریدم باید شماره گذرنامه رو چی بزنم ؟؟؟
    هرچی میزنم هم خطا میده
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 1 سال پیش
    چرا هیشکی جوابگو نیست؟
    یه گوشی از چین خریدم الان دو ماهه هیچ پیامی برام نیومده
    شماره گمرک هم اشغال میزنه!
    گمرک بوشهر هم میگه دست گمرک تهرانه!
    گمرک تهران هم جواب نمیده
    یکی ب من بگه چکنم؟؟؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام.
      میتوانید از طریق میز خدمات الکترونیکی گمرک به ادرس help.irica.ir پیگیری کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اهوازی · 1 سال پیش
    شماره گمرک هم غیرقابل گرفتنه...
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام
      تنها شماره ای که از گمرک در اختیار سامانه همتا است .شماره(02143891)
      در صورت عدم پاسخگویی از طریق میز خدمات الکترونیکی گمرک به ادرسhelp .irica.irپیگیری فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جمیدی · 1 سال پیش
    سلام جهت ثبت در مرحله 4 پیغام: خطا در استعلام تردد از پلیس گذرنامه، داده میشود و بنابراین به مرحله بعد نمیرود. لطفا راهنمائی فرمائید 30 مهلت دارد تمام میشود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام.
      لطفا مشکل خود را ازسمت گمرک پیگیری کنید.شماره تماس گمرک 02143891
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کازرونی · 1 سال پیش
    میگه خطا در استعلام تردد از پلیس گذرنامه.
    شماره‌ی ۳۴۸۹۱ هم چه با کد تهران چه بدون کد تا اطلاع ثانوی قطعه.
    رفتیم گمرک ولیعصر که مشکل رو حل کنند، همین مرحله رو توضیح دادن.
    وقتی اعتراض کردیم که کار نمی‌کنه، یه شماره موبایل دادن که به اعتراف خودشون ربطی به گمرک نداره و با گرفتن اطلاعات شخصی ما همین کار رو می‌کنه.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      درصورتی که همچنان مشکل تان حل نشده است، لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.باید از سمت گمرک پیگیری لازم را داشته باشید