شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

ثبت دستگاه، فقط به صورت حضوری در گمرک

مسافران سفرهای خارجی، دقت داشته باشند در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، ابتدا باید عوارض دستگاه در گمرک به صورت حضوری پرداخت شود.

اطلاعیه ممنوعیت ثبت غیر حضوری تلفن‌همراه مسافری از مهرماه را مشاهده نمایید

 پس از ثبت حضوری دستگاه در گمرک، لازم است هزینه خدمات همتا نیز در سامانه همتا پرداخت شود.

مرحله اول:

پس از ارسال اطلاعات از گمرک به همتا، یک پیامک برای پرداخت مبلغ 3/074 تومان (بابت خدمات همتا) به شماره سیم‌کارت وارد شده در مرحله 4 ارسال می‌شود. در این مرحله می‌توانید با کلیک بر روی لینک داخل پیامک یا ورود به پنل کاربری (کارتابل) خود در همتا هزینه مذکور را پرداخت و کد فعالسازی را دریافت کنید. در ادامه مراحل از طریق کارتابل آموزش داده می‌شود.

 

مرحله دوم:

پس از ورود به کارتابل خود در سایت همتا به آدرس hamta.ntsw.ir، وارد بخش "اطلاعات ثبت مسافری" می‌شویم. سپس بر روی گزینه "کلیک کنید" در جلوی اطلاعات گوشی مذکور کلیک می‌کنیم.

 

مرحله سوم:

در این مرحله وارد صفحه نمایش اطلاعات دستگاه خود می‌شوید. در صورتی که تمامی اطلاعات صحیح است بر روی گزینه "تایید و پرداخت" کلیک می‌کنیم. لازم به ذکر است در صورت کلیک بر روی لینک موجود در پیامک همتا، مستقیماً به این صفحه هدایت می‌شوید.

 

مرحله چهارم:

در صفحه درگاه پرداخت، اطلاعات یکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب و کد امنیتی نشان داده شده را وارد می‌کنیم و سپس بر روی گزینه "پرداخت" کلیک می‌کنیم.

انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد

در صورتی که با خطای "انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد" مواجه شدید، به وسیله سایر کارت‌های بانکی خود اقدام به پرداخت نمایید. خطاهای مربوط به این صفحه (صفحه درگاه پرداخت) مربوط به شبکه بانکی می‌باشد و می‌توانید با تماس با بانک صادر کننده کارت خود مشکل را بررسی و رفع نمایید.

 

مرحله پنجم:

در صورتی که پرداخت با موفقیت انجام شود، به صورت اتوماتیک به صفحه پرداخت موفقیت‌آمیز همتا برگشت داده می‌شوید.

 

مرحله ششم:

حال برای مشاهده کد فعالسازی دستگاه، بر روی گزینه "مشاهده کد فعالسازی دستگاه" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله هفتم:

در این مرحله به صفحه "اطلاعات ثبت مسافری" برگشت داده می‌شوید و کد فعالسازی دستگاه برای شما نشان داده می‌شود. همچنین این کد از طریق پیامک به شماره سیم‌کارتی که در مرحله 4 وارد کرده‌اید نیز ارسال می‌شود.

ضرورت فعالسازی دستگاه

پس از مشاهده و دریافت کد فعالسازی، لازم است دستگاه را برای خود فعال کنید. برای اینکار آموزش فعال‌سازی دستگاه را مشاهده نمایید.

 

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید رحیمی · 1 سال پیش
    سلام من در سایت گمرک تا پرداخت مرحله ششم رفتم ودر مرحله هفتم وقتی اعداد رو وارد میکنم و روی گزینه سداد کلیک میکنم پیام خطا میده :

    مشکل در دریافت اطلاعات
    چندین بار تلاش کردم موفقیت امیز نبود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      لطفا مشکل خود را ازسمت گمرک پیگیری کنید.شماره تماس گمرک 02143891
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آتنا کلانتری · 1 سال پیش
    سلام وقت بخیر الان نزدیک یک هفتس من عوارض و پرداخت کردم اما هیچ پیامی از گمرک نگرفتم و همتا هم نتونسته رجیستری منو اوکی کنه پول پرداخت شده از حساب من کم شده من خیلی پیگیری کردم اما متاسفانه هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده هیچ کدی هم برای من ارسال نشده خواهش میکنم منو راهنمایی کنید من درخواست پیگیری هم دادم ولی به هیچ نتیجه ای نرسیدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.برای راهنمایی بیشتر باگمرک درارتباط باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عبدالرحیم نوروزی · 1 سال پیش
    باسلام اقوام من یه موبایل برام از چین اوردن ولی توی فرودگاه ظاهرا هر پاسپورت هم 1 موبایل در سال میشه ریجستری کرد و متاسفانه نشد موبایل دوم که مال من هست رو عوارض گمرکیش رو پرداخت و اون رو ریجستری کنند
    الان من باید چی کار کنم من پاسپورت ندارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام با شماره 43891-021 تماس بگیرید یا به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نگین · 1 سال پیش
    سلام من گوشی از خارج از کشور گرفتم اما از طریق اینترنت نمیتونم پرداخت کنم باید حضوری به گمرک برم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت به خیر پرداخت عوارض گوشی به دو صورت حضوری و اینترنتی انجام میشود در صورتی که در پرداخت اینترنتی به مشکل برخورد کردید با شماره 43891-021تماس بگیرید یا به گمرک مراجعه کنید.
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی
      http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عباس · 1 سال پیش
    سلام همه کارها را انجام دادم ولی ارسال به اطلاعات همتا نمی شود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام با شماره43891-021 تماس بگیرید یا به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا کمایی · 1 سال پیش
    سلام من در سایت گمرک تا پرداخت مرحله ششم رفتم ودر مرحله هفتم وقتی اعداد رو وارد میکنم و روی گزینه سداد کلیک میکنم پیام خطا میده :

    مشکل در دریافت اطلاعات
    چندین بار تلاش کردم موفقیت امیز نبود

    چه کار کنیم؟؟؟؟//؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام و وقت بخیر با شماره43891-021 تماس بگیرید یا به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 1 سال پیش
    سلام
    گوشی که از خارج همسرم داره میاره پلمپ شده هنوز باز نشده سیم کارت بندازم
    اون شماره سیم کارتی که قراره تو گمرگ یا سایت اعلام کنم اشکال ندارد تو گوشی دیگه فعال ای باشه و کد ارسالی براش بیاد یا حتما باید لحظه ای کد تاییدی گمرک یا همتا میاد سیم کارت درون گوشی که قراره ریجستری بشه باشه و اون روشن باشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام . تلفن همراه بایستی توسط شخص مسافر ، در سایت گمرک ثبت گردد. پس از پرداخت عوارض در سایت گمرک و ارسال اطلاعات به همتا، دستگاه ثبت شده و کد فعال سازی در اختیار مسافر قرار می گیرد. مسافر می تواند دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.لازم نیست حتما سیمکارت ثبت کننده در گمرک داخل همان دستگاه باشد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسلم.ن · 1 سال پیش
    کارهای پرداخت گوشیو انجام دادم
    کد بعد از حدود 10 روز نیومد و همتا هم چیزی ثبت نشده
    دوباره به سایت گمرک مراجعه کردم و سریال گوشیو وارد کردم که اینو مینویسه:
    اطلاعات ثبت شده قدیمی می‌باشد، جهت ارسال مستقیم به سامانه همتا و دریافت آنی کد فعال‌سازی میبایست ابتدا دکمه حذف را انتخاب و سپس اطلاعات را مجدد وارد نمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام جهت چک نمودن وضعیت اطلاعات پرداخت و شناسه دستگاه لطفا با سامانه همتا 096366 تماس بگیرید تا راهنمایی لازم صورت بگیرد. در صورتی پرداخت با موفقیت انجام شده و اطلاعات برای همتا ارسال نشده در سایت میزخدمت گمرک help.irica.ir درخواست ثبت نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سهام · 1 سال پیش
    سلام
    یک گوشی ازکشورعراق خریداری کردیم ودرسامانه ثبت نمودیم هزینه راکه سامانه مشخص کرد رانیز آنلاین واریز کردیم ولی متاسفانه سریال گوشی وارد شده درسامانه باگوشی مامطابقت ندارد ولی تمامی مشخصات وشماره همراه ما درست است وگوشی خارج ازشبکه شده است چکارکنیم ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      در صورتی که درخواست شما تایید نشده باشد میتوانید وارد میز خدمات الکترونیکی گمرک به ادرسhelp.irica.irشوید و شناسه دستگاه خود را تصحیح کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین · 1 سال پیش
    من قبل خرداد ثبت گمرک زدم شناسه گوشیمو و پولم پرداخت کردم و ارسال اطلاعات ب همتا هم زدم ولی تا الان هیچ کدی دریافت نکردم. استعلام هم ک میگیرم مینویسه قانونی وارد شده ولی فعالسازی نشده. لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام
      با شماره سیمکارتی که داخل گمرگ ثبت شده است وارد سایت hamta.ntsw.ir شوید ثبت اطلاعت مسافری کد فعالسازی را مشاهده فرمایید و بعد ، گوشی خود را از طریق *7777# یا با مراجعه به سایت همتا به نشانی hamta.ntsw.irفعالسازی کنید

      آموزش فعال سازی دستگاه
      http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن فتح اللهی · 1 سال پیش
    باسلام. من گوشی با سریال زیر میخواهم رجیستر کنم ولی خطای زیر را نشان میدهد
    tcsMapCode:161289 not defiend
    اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد
    پشتیبانی سامانه همتا096366

    شماره سریال گوشی جهت بررسی
    8609******92924
    8609******2937
    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر.به سایت میز خدمت مراجعه شود وثبت نام انجام دهیدوگزینه درخواست،افزودن را انتخاب و مدل و برند مدنظر را ثبت نمایید.http://help.irica.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا م · 1 سال پیش
    سلام این شماره دیگه سرویس نمیده آیا شماره جدیدی معرفی شده ؟02143891
    ضمنا من اولین بار که سیم کارت روی گوشی گذاشتم پیامک ی دال بر عدم ثبت در همتا نیومده ! مشکلی ایجاد شده ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام خیر تنها شماره ای که در اختیار سامانه همتا از گمرک است شماره02143891
      در صورتی که پیامکی با مهلت قطع دریافت کردید با شماره 096366(مرکز تماس طرح ریجستری ) تماس حاصل نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا م · 1 سال پیش
    سلام.
    من ۷ خرداد وارد کشور شده ام ولی سیستپ موام خطای استعلام گذرنامه میرنه و مینویسه در سه ماه گذشته مسافرتی برای شپا ثبت نشده.لطفا راهنمایی بفرمایی.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر .لطفا جهت پیگیری با گمرک در ارتباط باشیدشماره تماس گمرک :(02143891)
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ملیکا حجار · 1 سال پیش
    سلام
    برای من گوشی دست دوم از خارج کشور آوردن باید توی سایت گمرک شماره ی مسافر رو وارد کنم یا شماره خودم؟ اگر شماره مسافر رو باید وارد کنم بعدا با شماره ی خودم میتونم استفاده کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر
      بله مشکلی نیست .درصورت نیاز با شماره 096366 تماس حاصل نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مائده رستگار · 1 سال پیش
    سلام، وقت بخیر، وقتی گفته میشه تا ۳۰ روز وقت داریم از دستگاه موبایل خارجی در ایران استفاده کنیم، منظور ۳۰ روز در ساله؟ یا ۳۰ روز از اولین ورود به ایران ؟ چون من در خارج از ایران اقامت دارم و سالی دو بار میام ایران، در هر بار ورود به ایران ۳۰ روز زمان دارم یا فقط در اولین ورود در سال ۳۰ روز زمان دارم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باعرض سلام.ازاولین ورودتان به کشور به مدت 30روز بدون مشکل ازدستگاه با سیم کارت داخلی میتوانید استفاده کنید.بعد ازپایان یافتن مجدد قابل تمدید نمی باشد.درصورت استفاده بیش ازمهلت اعلام شده نسبت به پرداخت عوارض دستگاه اقدام نمایید. آموزش ثبت گوشی برای مسافران خارجی رادرلینک زیر مطالعه نمایید.
      http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرهاد · 1 سال پیش
    سلام.من وارد کشور شدم ولی بصورت اینترنتی هرچی سعی میکنم خطای بی ربطی نشان میده که من در سه ماه گذشته سفری ثبت نشده برام. این شماره گمرک ۴۳۸۹۱ هم که زنگ میزنم میگه شماره مورد نظر تا اطلاع ثانوی قطعه. چقدر طول میکشه اطلاعات ورود ثبت بشه یا اساسا مشکل چی هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر .لطفا جهت پیگیری با گمرک در ارتباط باشید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مائده رستگار · 1 سال پیش
    سلام، من خارج از ایران زندگی میکنم و هر ۶ ماه یکبار میام ایران و کمتر از ۳۰ روز اقامت میکنم، باید گوشیم و ریجستر کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر .مسافران خارجی در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه کرده و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند، باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین غریب زاد · 1 سال پیش
    سلام. با توجه به قانون جدید گوشی های مسافری که از اول خرداد اجرایی شده است، آیا امکان رجیستری گوشی هایی که اینترنتی از خارج کشور خریداری شده و پرداخت عوارض گمرکی توسط پست انجام پذیرفته، وجود دارد؟ لطفا راهکار رجیستر این نوع گوشی ها را با توجه به قوانین جدید اعلام بفرمایید. با تشکر فراوان
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر با مراجعه حضوری به گمرک یا پست میتوانید دستگاه خود را ریجستری کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بابک · 1 سال پیش
    سلام و وقت بخیر
    (من این سوال قبلا پرسیده بودم ولی فکر کنم اشتباه متوجه شدید - کامنت شماره ی 11663)
    من در خارج از کشور ساکن هستم و برای سفر به ایران تردد دارم. گوشی ام همینجا خریدم (خارج از ایران). مدت زمان حضورم در ایران هم کمتر از سی روز هست. آیا باز هم باید ریجستر کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام، برای فرد مسافری که دستگاه را بعداز طرح برای اولین بار وارد کشور نموده و بخواهد بیش از 30 روز از این دستگاه با سیمکارت ایرانی استفاده کند ملزم هستند عوارض را پرداخت کنندتا در سفر های بعدی با همان دستگاه بدون مشکل استفاده کنند و در غیر این صورت میتوانند از دستگاه به صورت رومینگ با سیمکارت خارجی استفاده کنند .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیامک ابراهیمی · 1 سال پیش
    سلام من در مرحله پنجم کد امنیتی را میزنم ولی خطا میده میگه گمرک انتخابی تعریف نشده