شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

ثبت دستگاه، فقط به صورت حضوری در گمرک

مسافران سفرهای خارجی، دقت داشته باشند در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، ابتدا باید عوارض دستگاه در گمرک به صورت حضوری پرداخت شود.

اطلاعیه ممنوعیت ثبت غیر حضوری تلفن‌همراه مسافری از مهرماه را مشاهده نمایید

 پس از ثبت حضوری دستگاه در گمرک، لازم است هزینه خدمات همتا نیز در سامانه همتا پرداخت شود.

مرحله اول:

پس از ارسال اطلاعات از گمرک به همتا، یک پیامک برای پرداخت مبلغ 3/074 تومان (بابت خدمات همتا) به شماره سیم‌کارت وارد شده در مرحله 4 ارسال می‌شود. در این مرحله می‌توانید با کلیک بر روی لینک داخل پیامک یا ورود به پنل کاربری (کارتابل) خود در همتا هزینه مذکور را پرداخت و کد فعالسازی را دریافت کنید. در ادامه مراحل از طریق کارتابل آموزش داده می‌شود.

 

مرحله دوم:

پس از ورود به کارتابل خود در سایت همتا به آدرس hamta.ntsw.ir، وارد بخش "اطلاعات ثبت مسافری" می‌شویم. سپس بر روی گزینه "کلیک کنید" در جلوی اطلاعات گوشی مذکور کلیک می‌کنیم.

 

مرحله سوم:

در این مرحله وارد صفحه نمایش اطلاعات دستگاه خود می‌شوید. در صورتی که تمامی اطلاعات صحیح است بر روی گزینه "تایید و پرداخت" کلیک می‌کنیم. لازم به ذکر است در صورت کلیک بر روی لینک موجود در پیامک همتا، مستقیماً به این صفحه هدایت می‌شوید.

 

مرحله چهارم:

در صفحه درگاه پرداخت، اطلاعات یکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب و کد امنیتی نشان داده شده را وارد می‌کنیم و سپس بر روی گزینه "پرداخت" کلیک می‌کنیم.

انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد

در صورتی که با خطای "انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد" مواجه شدید، به وسیله سایر کارت‌های بانکی خود اقدام به پرداخت نمایید. خطاهای مربوط به این صفحه (صفحه درگاه پرداخت) مربوط به شبکه بانکی می‌باشد و می‌توانید با تماس با بانک صادر کننده کارت خود مشکل را بررسی و رفع نمایید.

 

مرحله پنجم:

در صورتی که پرداخت با موفقیت انجام شود، به صورت اتوماتیک به صفحه پرداخت موفقیت‌آمیز همتا برگشت داده می‌شوید.

 

مرحله ششم:

حال برای مشاهده کد فعالسازی دستگاه، بر روی گزینه "مشاهده کد فعالسازی دستگاه" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله هفتم:

در این مرحله به صفحه "اطلاعات ثبت مسافری" برگشت داده می‌شوید و کد فعالسازی دستگاه برای شما نشان داده می‌شود. همچنین این کد از طریق پیامک به شماره سیم‌کارتی که در مرحله 4 وارد کرده‌اید نیز ارسال می‌شود.

ضرورت فعالسازی دستگاه

پس از مشاهده و دریافت کد فعالسازی، لازم است دستگاه را برای خود فعال کنید. برای اینکار آموزش فعال‌سازی دستگاه را مشاهده نمایید.

 

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا امیری · 1 سال پیش
    سلام imei گوشی
    ۳۵۷*********۸۱۵ با

    مدلSm-a600g/ds

    ۳۰ روزه از گمرک مشهد وارد کردم اما هیچ پیامکی نیومده
    آیا گوشی من تا الآن ثبت شده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آروین غنی · 1 سال پیش
    سلام و وقت بخیر، من نمیتونم گوشی رو توی گمرک ثبت کنم مینویسه که مدل و برند شما درسایت گمرک وجود ندارد، هرچی زنگ میزنم به گمرک اصلا زنگ نمیخوره لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    دانیال بوغیری · 1 سال پیش
    با سلام، گوشی مدل pocophone f1 در سامانه گمرک ثبت کردم، عوارض رو هم پرداخت کردم ولی مینویسه اطلاعات به سامانه همتا ارسال نشد. چطور میتونم درستش کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد · 1 سال پیش
    با سلام بنده ۲۴ اسفند گوشی ریجستری خواستم انجام بدم به مرحله پرداخت که رسیدم قطع شد الانم هرچی به گمرک زنگ میزنم جواب نمیدن
    351*********099imeiگوشی
    لطفا جواب بدید که چه کار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      درحال حاضر این دستگاه قانونی می باشد، منتها فعالسازی نشده است. جهت فعالسازی آن، لطفا به صفحه «آموزش فعال سازی دستگاه» در بخش آموزش های سایت مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی احیاییان · 1 سال پیش
    سلام IMEI رو وارد سایت گمرک میکنم ((پیغام میده اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد))
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرک، با این خطا مواجه می شوید، می توانید از طریق help.irica.ir اقدام به ثبت درخواست پیگیری در گمرک نمایید تا درخواست شما بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 1 سال پیش
    سلام موقع ثبت گوشی این خطا رو دریافت میکنم. گوشی هم داخل شبکه هست و پیامک فرصت ۱ ماهه رو هم دریافت کردم

    tcsMapCode:199183 not defiend, اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرک، با این خطا مواجه می شوید، می توانید از طریق help.irica.ir اقدام به ثبت درخواست پیگیری در گمرک نمایید تا درخواست شما بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جلال خادم شریعه ساما · 1 سال پیش
    ضمن سلام و خسته نباشید بنده هفته ی پیش در سایت گمرک تا مرحله ی پرداخت عوارض رفتم ولی بعلت کافی نبودن موجودی نتوانستم پرداخت کنم ممنون میشوم من را راهنمایی کنید که چگونه به همان مرحله پرداخت بازگردم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      این دست از سوالات مربوط به گمرک می باشد؛ لطفا از طریق گمرک پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدعلی نیکو · 1 سال پیش
    باسلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم هنگام خطا در دریافت پاسخ اعتبار شماره تلفن از سازمان مربوطه گمرک باید چکارکنم؟ممنون میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      این مشکل معمولا به دلیل بروز اختلال لحظه ای در سرویس های احراز اطلاعات، رخ می دهد، به همین دلیل با فاصله زمانی (مثلا در روزهای آینده)، مجددا تلاش کنید، اگر همچنان مشکل باقی بود نسبت به ثبت درخواست پیگیری در میز خدمت الکترونیک گمرک به آدرس help.irica.ir اقدام فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مازيار تقوي · 1 سال پیش
    سلام
    تقوي هستم .چند روزي است كه موفق به ثبت إظهار گمركي نمي شوم.پيغام زير در صفحه درج ميشود.
    خطا در دريافت پاسخ اعتبار شماره تلفن از سازمان مربوطه
    چه كنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      این مشکل معمولا به دلیل بروز اختلال لحظه ای در سرویس های احراز اطلاعات، رخ می دهد، به همین دلیل با فاصله زمانی (مثلا در روزهای آینده)، مجددا تلاش کنید، اگر همچنان مشکل باقی بود نسبت به ثبت درخواست پیگیری در میز خدمت الکترونیک گمرک به آدرس http://help.irica.ir اقدام فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن حسنیان · 1 سال پیش
    خطا در دریافت پاسخ اعتبار شماره تلفن از سازمان مربوطه این چه خطاییه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      این مشکل معمولا به دلیل بروز اختلال لحظه ای در سرویس های احراز اطلاعات، رخ می دهد، به همین دلیل با فاصله زمانی (مثلا در روزهای آینده)، مجددا تلاش کنید، اگر همچنان مشکل باقی بود نسبت به ثبت درخواست پیگیری در میز خدمت الکترونیک گمرک به آدرس http://help.irica.ir اقدام فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا زکی زاده · 1 سال پیش
    باسلام تاریخ 6/12/97گوشی را ثبت ردم و مبلغ گمرک پرداخت شده هنوز کد فعالسازی ارسال نشده لطفا راهنمایی کنید ؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      درصورتی که همچنان مشکل شما برطرف نشده است، لطفا شناسه IMEI(های) دستگاه را جهت بررسی در پاسخ ایمیل ارسال نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی صادقی · 1 سال پیش
    باسلام
    من یه گوشی موبایل نوکیا ایکس7 در تاریخ 18 اسفند ماه از طریق پست دریافت کرده و در گمرک مستقر در پست هزینه گمرکی این را پرداخت نموده ام ولی هنوز ثبت قانونی نشده است
    IMI گوشی:356**********262
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 1 سال پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر در پاسخدهی
      همتا درحال بررسی مشکل شما می باشد. لطفا منتظر بمانید...
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد محمودی · 1 سال پیش
    سلام.خطا در استعلام imei از سامانه ه/متا یا خطا در دریافت پاسخ اعتبار شماره تلفن از سازمان مربوطه میده.تلفن مرکز پشتیبانی هم که قطع هستش و نمیشه زنگ زد.گفتن تا 28/12/97 سامانه قطع میشه.هیچکس هم پاسخگو نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 1 سال پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر در پاسخدهی
      درصورتی که همچنان مشکل تان حل نشده است، لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس help.irica.ir مراجعه فرمایید."
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید · 1 سال پیش
    سایت گمرک باز نمی شه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 1 سال پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر در پاسخدهی
      درحال حاضر مشکلی جهت ورود وجود ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    روادگر · 1 سال پیش
    سلام و خسته نباشید
    از دوستان گوشی به عنوان هدیه برای من آوردن. قاعدتا شماره گذرنامه مسافر چیز دیگری است و سیم کارت و کد ملی برای من. یعنی بر طبق قوانین امکان ثبت این گوشی رو با شماره خودم نخواهم داشت؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 1 سال پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر در پاسخدهی
      باید پاسخ اینطور موارد را از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شبنم ملایی · 1 سال پیش
    سلام

    من قبل از تلفیق همتا و گمرک ، گوشی در گمرک ثبت کردم و عوارض را پرداخت کردم ولی بعدش در همتا ثبت نکردم

    ایا کد میاد ؟

    الان که تلفیق شده و تو همتا نمیزاره ثبت بشه

    چه باید کرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 1 سال پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر در پاسخدهی
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شبنم ملایی · 1 سال پیش
    سلام من گوشی a750 را در گمرک ثبت کردم و هنوز کد براش نیومده ؟1؟1؟

    imei : 353*********032
    خواهشا پیگیری شود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 1 سال پیش
      "ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر پیش آمده در پاسخدهی
      همتا درحال بررسی مشکل شما می باشد. لطفا منتظر بمانید...
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیدهادی میرتاج الدین · 1 سال پیش
    باسلام

    من درتاریخ 18 اسفند عوارض گوشی سامسونگ اس8 را طی شناسه پرداخت 571000525034036پرداخت کردم ولی هنوز پیام فعال سازی برام ارسال نشده و وقتی به سایت همتا وارد میشوم میگوید گوشی شما هنوز قانونی نشده است چیکار باید بکنم؟؟

    باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 1 سال پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر در پاسخدهی
      درصورتی که همچنان مشکل شما برطرف نشده است، لطفا شناسه IMEI(های) دستگاه را جهت بررسی در پاسخ ایمیل ارسال نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرعلی یگانه · 1 سال پیش
    سلام خسته نباشید
    من گوشی j400f/ds رو‌‌ با imei
    359***********948 رو در سامانه گمرک پس از پرداخت عوارض ،ثبت کردم ولی سامانه همتا زمان تشخیص اصالت پیغام میدهد که دستگاه غیرقانونی بوده و خدمات دریافت نمیکند! چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 1 سال پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر در پاسخدهی
      مشکل شما حل شده است و درحال حاضر دستگاهتان قانونی می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 1 سال پیش
    با سلام
    اخطار اطلاعات برند . گوشی مربوطه در سرویس همتا یافت نشد مواجه شدم.
    چه کاری باید انجام داد؟
    و برای اضهار نیز با پیغام شماره استعلام شده در پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت نشده است مواجه شدم
    لطفا راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 1 سال پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر در پاسخدهی
      درصورتی که همچنان مشکل شما برطرف نشده است، لطفا شناسه IMEI(های) دستگاه را جهت بررسی در پاسخ ایمیل ارسال نمایید.