شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

ثبت دستگاه، صرفاً در گمرک

مسافران سفرهای خارجی، دقت داشته باشند در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، ابتدا باید عوارض دستگاه در گمرک پرداخت شود.

چقدر طول می‌کشد تا کد فعالسازی برایم ارسال شود؟

پس از ثبت اطلاعات در گمرک و پرداخت عوارض، صفحه‌ی ارسال اطلاعات به همتا نمایان می‌شود که با انتخاب گزینه ارسال اطلاعات به همتا اطلاعات برای سامانه همتا ارسال می‌شود و در صورت تأیید اطلاعات توسط سامانه همتا، پیامکی برای پرداخت تعرفه بابت خدمات همتا به شما ارسال می‌شود. پس از پرداخت این هزینه در سامانه همتا، بلافاصله کد فعال‌سازی به شماره سیم‌کارت ثبت شده در گمرک پیامک می‌شود.

لازم به ذکر است که فقط دستگاه‌هایی که اطلاعات آنها صحیح و کامل باشد ثبت می‌شوند.

دستگاه را ثبت کرده و پیام قانونی بودن دریافت کرده‌ام اما کد فعالسازی برایم ارسال نشده است

در صورتی که دستگاه را به صورت مسافری ثبت کرده‌اید و دستگاه‌تان قانونی شده است ولی کد فعال‌سازی برای شما ارسال نشده است، با شماره همراهی که در گمرک ثبت کرده‌اید به سایت همتا به ادرس hamta.ntsw.ir مراجعه کنید. در بخش "ثبت اطلاعات مسافری" کد فعال‌سازی دستگاه مربوطه را مشاهده نمائید.

سپس فرایند فعال‌سازی را طبق آموزش فعال‌سازی دستگاه انجام دهید.

 پرداخت عوارض دستگاه در گمرک، صرفاً برای مسافران سفرهای خارجی، به دو روش اینترنتی و حضوری انجام می‌گیرد. توصیه اکید می‌شود، جهت راحتی و تسریع در انجام فرآیند ثبت، از روش اینترنتی استفاده شود.

دقت داشته باشید مسافران سفرهای داخلی، امکان ثبت دستگاه به صورت مسافری را ندارند.

 

روش اول: پرداخت عوارض در گمرک به‌صورت اینترنتی

مسافران خارجی می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی گمرک به نشانیepl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، نسبت به پرداخت عوارض دستگاه خود اقدام نماید. لازم به ذکر است بنا اطلاع‌رسانی گمرک در سایت پرداخت مسافری، مسافران فقط تا 3 ماه پس از ورود به کشور مهلت دارند تا از طریق این سایت گمرک، دستگاه خود را ثبت نمایند و در صورت اتمام این مهلت، گمرک وظیفه‌ای در قبال ثبت شناسه (IMEI) دستگاه مسافر نخواهد داشت.

نحوه ثبت شناسه (IMEI) دستگاه در سایت اینترنتی گمرک، به‌صورت تصویری در زیر آورده شده است.

 

مرحله یک:

در اولین مرحله به سایت اینترنتی گمرک به نشانیepl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، مراجعه کنید.

پس از ورود به سایت اینترنتی گمرک، در صفحه اول شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نمایید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

در دستگاه‌های معتبر و استاندارد، هر 3 شناسه (IMEI) درج شده در هر 3 محل، با یکدیگر یکسان است. بنابراین دقت داشته باشید که عوارض را برای شناسه (IMEI) واقعی دستگاه‌تان پرداخت کنید، چون در صورت رخ دادن اشتباه در وارد کردن شناسه (IMEI)، امکان تغییر آن وجود نخواهد داشت.

ثبت تمام شناسه (IMEI) های دستگاه در گمرک

دقت داشته باشید چنانچه دستگاه شما دوسیمکارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) است، با استفاده از علامت مثبت (+) سبز رنگ در پایین کادر سفید، حتما سایر شناسه‌ (IMEI)ها را نیز وارد نمایید. پس از تکمیل اطلاعات، گزینه دریافت اطلاعات از سامانه همتا را انتخاب کنید.

خطای استعلام IMEI از سامانه همتا

برای آشنایی با خطاهای سامانه و راه حل‌ها، می‌توانید صفحه خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا" را ملاحظه نمائید.

 

مرحله دو:

در مرحله بعدی پاسخ استعلام از سامانه همتا نمایش داده می‌شود، اگر برند و مدل نمایش داده شده با برند و مدل دستگاه شما مطابقت دارد، گزینه ادامه را انتخاب کنید، در غیراین صورت با پشتیبانی سامانه همتا 096366 تماس حاصل فرمایید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، مدل و مشخصات فنی گوشی و نوع دستگاه را از لیست انتخاب می‌کنیم.

یکسان بودن برند و مدل انتخاب شده با دستگاه

دقت داشته باشید چنانچه اطلاعات انتخاب شده در این مرحله با دستگاه انطباق نداشته باشد با وجود پرداخت عوارض، امکان دارد دستگاه شما ثبت نگردد.

بنابراین حتما در ورود اطلاعات و انتخاب برند و مدل، نهایت دقت مبذول گردد.

 

مرحله چهارم:

پس از انتخاب برند، مدل و مشخصات فنی، باید اطلاعات هویتی مسافر وارد شود. ابتدا باید تابعیت مسافر انتخاب شود. اگر تابعیت مسافر، ایرانی است دقت داشته باشید حتماً باید شماره سیم‌کارت، کد ملی و شماره گذرنامه وارد شده، متعلق به شخص مسافر باشد. در غیر این صورت سایت گمرک، به مرحله بعد نخواهد رفت. درصورتی‌که مسافر، از اتباع غیرایرانی است، بایستی گزینه مربوطه را انتخاب نماید.

 

مرحله پنجم:

در ادامه یک کد امنیتی به شماره سیم‌کارتی که در مرحله قبل وارد شد، ارسال می‌گردد. این کد باید در قسمت مربوطه وارد شده و گزینه ادامه انتخاب شود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله سایت گمرک، شناسه پرداخت و مبلغ تعیین‌شده حقوق و عوارض گمرکی و اطلاعات هویتی را نمایش می‌دهد. در صورت تایید اطلاعات گزینه پرداخت را انتخاب کنید در غیراین صورت بنا به تغییرات مورد نیاز گزینه ی حذف یا برگشت به مرحله اول را انتخاب نمایید.

 

مرحله هفتم:

با انتخاب گزینه پرداخت، صفحه پرداخت اینترنتی نمایش داده می‌شود. در این مرحله لازم است تا درگاه پرداخت اینترنتی انتخاب شود.

 

مرحله هشتم:

در نهایت با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، حقوق و عوارض گمرکی تعیین‌شده پرداخت می‌شود.

 

مرحله نهم:

پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن این فرآیند نمایش داده می‌شود.

دقت داشته باشید حتماً کد پیگیری داخلی، کد پیگیری بانکی و شناسه پرداخت را تا حصول اطمینان از ثبت دستگاه خود در سامانه همتا نزد خود نگه دارید.

 

مرحله دهم:

پس از تکمیل فرآیند خرید به سایت گمرک برمی‌گردید و پیغام موفقیت آمیز بودن ثبت شناسه دستگاه نمایش داده می‌شود. پس از نمایش این پیغام گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب کنید. توجه داشته باشید اگر در این مرحله گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب نکنید اطلاعات شما برای سامانه همتا ارسال نخواهد شد و لذا کد فعالسازی دستگاه به صورت آنی برای شما پیامک نخواهد شد.

 

مرحله یازدهم:

پس از انتخاب گزینه ی ارسال اطلاعات به همتا پیغام زیر نمایش داده می‌شود.

 

مرحله دوازدهم:

پس از ارسال اطلاعات به همتا، یک پیامک برای پرداخت مبلغ 3/074 تومان (بابت خدمات همتا) به شماره سیم‌کارت وارد شده در مرحله 4 ارسال می‌شود. در این مرحله می‌توانید با کلیک بر روی لینک داخل پیامک یا ورود به پنل کاربری (کارتابل) خود در همتا هزینه مذکور را پرداخت و کد فعالسازی را دریافت کنید. در ادامه مراحل از طریق کارتابل آموزش داده می‌شود.

 

مرحله سیزدهم:

پس از ورود به کارتابل خود در سایت همتا به آدرس hamta.ntsw.ir، وارد بخش "اطلاعات ثبت مسافری" می‌شویم. سپس بر روی گزینه "کلیک کنید" در جلوی اطلاعات گوشی مذکور کلیک می‌کنیم.

 

مرحله چهاردهم:

در این مرحله وارد صفحه نمایش اطلاعات دستگاه خود می‌شوید. در صورتی که تمامی اطلاعات صحیح است بر روی گزینه "تایید و پرداخت" کلیک می‌کنیم. لازم به ذکر است در صورت کلیک بر روی لینک موجود در پیامک همتا، مستقیماً به این صفحه هدایت می‌شوید.

 

مرحله پانزدهم:

در صفحه درگاه پرداخت، اطلاعات یکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب و کد امنیتی نشان داده شده را وارد می‌کنیم و سپس بر روی گزینه "پرداخت" کلیک می‌کنیم.

انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد

در صورتی که با خطای "انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد" مواجه شدید، به وسیله سایر کارت‌های بانکی خود اقدام به پرداخت نمایید. خطاهای مربوط به این صفحه (صفحه درگاه پرداخت) مربوط به شبکه بانکی می‌باشد و می‌توانید با تماس با بانک صادر کننده کارت خود مشکل را بررسی و رفع نمایید.

 

مرحله شانزدهم:

در صورتی که پرداخت با موفقیت انجام شود، به صورت اتوماتیک به صفحه پرداخت موفقیت‌آمیز همتا برگشت داده می‌شوید.

 

مرحله هفدهم:

حال برای مشاهده کد فعالسازی دستگاه، بر روی گزینه "مشاهده کد فعالسازی دستگاه" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله هجدهم:

در این مرحله به صفحه "اطلاعات ثبت مسافری" برگشت داده می‌شوید و کد فعالسازی دستگاه برای شما نشان داده می‌شود. همچنین این کد از طریق پیامک به شماره سیم‌کارتی که در مرحله 4 وارد کرده‌اید نیز ارسال می‌شود.

ضرورت فعالسازی دستگاه

پس از مشاهده و دریافت کد فعالسازی، لازم است دستگاه را برای خود فعال کنید. برای اینکار آموزش فعال‌سازی دستگاه را مشاهده نمایید.

 

روش دوم: پرداخت حقوق گمرکی در هنگام ورود به کشور در دفاتر گمرک

مسافر می‌تواند در حین ورود به کشور با مراجعه به دفاتر گمرک مستقر در فرودگاه (یا پایانه‌های مرزی)، دستگاه خود را اظهار و تعرفه و عوارض گمرکی آن را پرداخت نماید. لازم به ذکر است تعیین میزان تعرفه و عوارض واردات، بر اساس آکبند یا کارکرده (دست‌دوم) بودن دستگاه، به عهده گمرک جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس ارزش دستگاه مسافر، توسط گمرک تعیین می‌شود. پس از اظهار دستگاه و پرداخت حقوق گمرکی آن، برای مسافر پته (مجوز) گمرکی صادر می‌گردد که معمولاً در قسمت توضیحات آن، نام شخص مسافر، شماره پاسپورت، مدل، برند و شناسه (IMEI) دستگاه ذکر گردیده است. لازم است تا مرحله نهایی ثبت و فعال‌سازی موفق دستگاه در همتا، این اسناد نزد مسافر باقی بماند تا در صورت مشکلات احتمالی، قابل پیگیری باشد.

تصویر نمونه پته (مجوز) گمرکی در زیر آورده شده است.

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید حیدری · 22 روز پیش
    سلام من گوشی رو از همین ایران گرفتم از طرف خاستم انتقال مالکیت بزنه گفت ثبت قاتونی نیست ولی خودش استفاده میکرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، دریافت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی باشد لطفا جهت دریافت مالکیت دستگاه به فروشنده خود مراجعه کنید. صفحه انتقال مالکیت http://hmti.ir/06 را مطالعه فرمایید. چنانچه موفق به دریافت مالکیت نشدید و غیر قانونی اعلام میشود دستگاه را به ایشان عودت دهید. در صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سارا اکبری · 23 روز پیش
    اصلا سایت مربوط به گمرک باز نمیشه.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهربان · 25 روز پیش
    باسلام من ميخوام گوشيم رو در سامانه ثبت كنم مسافرتي هستش
    ميتونيد كمكم كنيد
    پيام (دستگاه شما جزء دستگاههاي ثبت شده نيست)
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا فرآیند ثبت دستگاه مسافری را با مطالعه همین صفحه انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیدکوشا صادقی · 25 روز پیش
    من فراموش کردم که گمرکی را پرداخت کنم و گوشیمو ثبت کنم و الان پیام اومده که ثبت نشده و سرویس نخواهد داشت !
    باید چیکار کنم الان ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا فرآیند ثبت دستگاه را با مطالعه همین صفحه انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر حسین · 25 روز پیش
    سلام و خسته نباشید
    تعدادی از سایت ها گوشی رو از چین وارد میکنن بعد ادعا دارن که از طریق پرداخت هزینه ی گمرکی که ظاهرا 16 درصد قیمت دلاری گوشی با دلار 4200 هست میشه گوشی رو از طریق همتا فعال کرد. آیا این ادعا صحیح هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 25 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، خرید دستگاه از هر نوع سایت بر عهده شخص خریدار می باشد. در هر صورت، تمامی دستگاه هایی که به صورتی پستی ثبت می شوند و اطلاعتشان به صورت صحیح برای همتا ارسال شوند، در صورت تایید کد فعالسازی را از همتا دریافت می کنند. در رابطه با قیمت نیز لطفا از سمت گمرگ پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد محمودی · 26 روز پیش
    دوست عزیز من گوشی خریدم اینا رو برام نوشته
    در ضمن گوشی رو از شخصی خریدم

    سوالم اینه اگه بخوام باهاش کار کنم به مشکل نمی‌خورم چون گارانتی هم ندارنلطفاً جواب بدین

    شناسه دستگاه (IMEI) جزء شناسه های قانونی ثبت شده است
    مشخصات دستگاه:
    برند:
    Xiaomi
    مدل:
    Redmi Note 8
    وارد کننده:
    ورود مسافری


    هشدار: این دستگاه جهت استفاده غیرتجاری وارد شده، گارانتی ثبت شده ندارد و در صورت احراز تخلف مسدود خواهد شد.
    شناسه دستگاه:
    ______________
    این دستگاه قبلا با یک سیم‌کارت روشن شده است

    پیگیری مشکلات:
    hmti.ir/t
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 25 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی الزامی است.
      http://hmti.ir/06
      در خصوص هشدار دریافت کرده سوال 6-13 از بخش مسافری در صفحه سوالات متداول را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/faq
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرین · 26 روز پیش
    سلام جناب من یه گوشی خریدم با گارانتی معتبر و کد فعال سازی داره اما وقتی وارد میکنم میگه که این گوشی قانونی نیست و ثبت نمیشه گوشیه من که معتبره و تازه خریدم چرا اینطوره؟؟؟ممنون میشم جواب بدین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 25 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که گوشی شما غیر قانونی اعلام میشود گوشی را به فروشنده عودت دهید،چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت انجام دهید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جواد حسن زاده · 27 روز پیش
    سلام سایت epl.irica.gov.ir/ImeiRegister گمرک نمیتوانم بازش کنم ممنون میشم کمکم کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mahdi · 27 روز پیش
    سلام هر آدمی یکسال یک بار میتونه ریجستر کنه یا هر شش ماه یکبار؟
    لطفا جواب بدید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ایوب بهرامی · 27 روز پیش
    سلام خسته نباشید
    قربان برای اتباع خارجی هیچ گزینه ای نیست چطوری باید انتخاب کنیم واین که کد فراگیر اتباع حارجی چیه از کجا بیاریم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا در سایت گمرک، گزینه اتباع خارجی را انتخاب کنید. همچنین جهت دریافت کد فراگیر اتباع لطفا از سمت اداره گذرنامه و مراجع مربوطه اقدام کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی نجفی · 28 روز پیش
    سلام و عرض و ادب.
    من برای رجیستر کردن گوشی ایفون8 دیروز اطلاعات لازمو در سامانه گمرگ وارد کردم و منتظر ارسال کد امنیتی (برای مرحله پنجم) از انها بودم که کد امنیتی انها بعد حدود 8-9 ساعت برای من ارسال گردید که من امروز کد فوق را برای ادامه فرایند کارهای گمرگی وراد قسمت مربوطه کردم و ادامه را زدم اما بحای اامه به صفحه اول برگشت داده شدم. حال که مجدد اطلاعات را وارد می کنم با این پیام مواجه می شوم (شما چند اظهار ناتمام دارید یا شناسه IMEI توسط شخص دیگری درحال ثبت بوده‌است. لطفا دکمه پایان را بزنید و مجدد یک شناسه IMEI را وارد کنید.). لطفا منو راهمنایی کنید که باید چکار کنم؟؟؟؟
    با سپاس فراوان
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عبدالرحمن حمید · 28 روز پیش
    با سلام مجدد.
    من رهنمود را مطالعه کردم و از طریق آن وارد سایت و مراحل شدم اما در مرحله چهارم من نمیدانم کد ملی چیست و شناسه فراگیر اتباع خارجی را نمیدانم. دیروز هم گفتم من تبعه خارجی هستم و اینجا دانشجو هستم. الان نمی دانم کد ملی من چیست و شناسه فراگیر اتباع خارجی کدام عدد است؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، می توانید صفحه «سوالات متداول» http://hmti.ir/faq قسمت مسافری بخش 6-10 را مطالعه فرمایید. همچنین جهت دریافت کد فراگیر اتباع لطفا از سمت اداره گذرنامه و مراجع مربوطه اقدام کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    خضر بیگلاسی · 29 روز پیش
    سلام من یک گوشی که دو شناسه Imeiدارد را تنها با یک شناسه در گمرک ثبت و مبلغ تعیین شده ی گمرکی را نیز پرداخت کردم ولی وقتی که میخواهم کد فعالسازی رو از سامانه همتا بگیرم در قسمت پرداختی با مشکل مواجه میشم اصلا وارد صفحه پرداخت نمیشه تا مبلغ تعیین شده از سوی همتا رو پرداخت کنم چند دفعه بعد هم امتحان کردم نشد.لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا جهت اصلاح شناسه دستگاه و وارد کردن هر دو شناسه به سایت «میز خدمت الکترونیک گمرگ» https://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید · 29 روز پیش
    سلام:
    من عبدالرحمن حمید تبعه کشور افغانستان اینجا دانشجو هستم. از طریق رهنمود نتوانستم گوشی ام را ثبت کنم لطفاً راهنمایی کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفاً مراحل فوق را مطالعه نمایید و بر اساس راهنمایی های فوق اقدام به ثبت دستگاه نمایید. در صورت اطلاعات بیشتر میتوانید به گمرک مراجعه نمایید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه · 29 روز پیش
    سلام خسته نباشید
    من 11بهمن وارد ایران شدم و برام پیامک اومد که تا قبل 11 اسقند باید فعالش کنم
    ولی مشکلی پیش اومد و مجبور شدم قبل 11هم برگردم به خارج از کشور
    میخاستم بدونم با اینکه گوشی رو از خارج کشور تهیه کردم ایا چون نتونستم تا 11اسفند ثبتش کنم مشکلی برای موبایلم پیش میاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «سوالات متداول» http://hmti.ir/faq مراجعه کنید و قسمت مسافری بخش 6-6 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد اقبال · 1 ماه پیش
    درود
    از سایت #####گوشی خریداری کردم
    حال پیام امده غیر قانونی هستش *7777# هم گرفتم برای ثبت گوشی اما میگه IMEIنا معتبر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه دستگاه را داخل کشور خریداری نمودید باید قانونی باشند، در غیر این صورت آن را به فروشنده عودت دهید و در صورت امتناع ایشان امکان ثبت شکایت دارید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      چنانچه از خارج کشور خریداری نمودید همین صفحه را مطالعه فرمایید و در صورتی که دستگاه را به صورت پستی از خارج کشور برای شما ارسال کرده‌اند، اداره پست در هنگام تحویل دستگاه به شما، اطلاعات شما و عوارض گوشی را دریافت کرده و به گمرک ارسال می‌کند سپس دستگاه شما ثبت و فعال می‌شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا رضایی · 1 ماه پیش
    سلام برای من ۱ دستگاه گوشی از خارج کشور آورده اند در قسمت ریجستری نوشته شده کد ملی و گذرنامه و شماره خط باید به نام ۱ نفر باشه که شخصی که گوشی رو آئرده خطی به نام خودش نداره حال لطفا راهنمایی بفرمایید آیا من میتونم با شماره خط خودم و با شماره ملی و گذرنامه ایشون گوشی رو ثبت کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    لقمان عثمانی · 1 ماه پیش
    مدل گوشیم blubooS1 هستش
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    لقمان عثمانی · 1 ماه پیش
    لقمان عثمانی هستم اینم رسید پرداخت وجه گمرک
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    لقمان عثمانی · 1 ماه پیش
    سلام من پارسال تاریخ یه گوشی از چین سفارش دادم

    تاریخ ۹۷/۹/۲۹ گوشی رو از پست ارومیه دریافت کردم
    بعدا اونجا گفتن که ما گوشیتودر سامانه همتا ثبت کردیم ولی اصلاگوشیمو نتونستم ثبت کنم و الان یک ساله که غیر فعاله مبلغ گمرکش رو هم پرداخت کردم لطفا یه کاری واسم انجام بدین شماره تماسم 090****23

    لطفا اگه میشه بااین شماره واسم ثبت کنین
    **