شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

ثبت دستگاه، فقط به صورت حضوری در گمرک

مسافران سفرهای خارجی، دقت داشته باشند در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، ابتدا باید عوارض دستگاه در گمرک به صورت حضوری پرداخت شود.

اطلاعیه ممنوعیت ثبت غیر حضوری تلفن‌همراه مسافری از مهرماه را مشاهده نمایید

 پس از ثبت حضوری دستگاه در گمرک، لازم است هزینه خدمات همتا نیز در سامانه همتا پرداخت شود.

مرحله اول:

پس از ارسال اطلاعات از گمرک به همتا، یک پیامک برای پرداخت مبلغ 3/074 تومان (بابت خدمات همتا) به شماره سیم‌کارت وارد شده در مرحله 4 ارسال می‌شود. در این مرحله می‌توانید با کلیک بر روی لینک داخل پیامک یا ورود به پنل کاربری (کارتابل) خود در همتا هزینه مذکور را پرداخت و کد فعالسازی را دریافت کنید. در ادامه مراحل از طریق کارتابل آموزش داده می‌شود.

 

مرحله دوم:

پس از ورود به کارتابل خود در سایت همتا به آدرس hamta.ntsw.ir، وارد بخش "اطلاعات ثبت مسافری" می‌شویم. سپس بر روی گزینه "کلیک کنید" در جلوی اطلاعات گوشی مذکور کلیک می‌کنیم.

 

مرحله سوم:

در این مرحله وارد صفحه نمایش اطلاعات دستگاه خود می‌شوید. در صورتی که تمامی اطلاعات صحیح است بر روی گزینه "تایید و پرداخت" کلیک می‌کنیم. لازم به ذکر است در صورت کلیک بر روی لینک موجود در پیامک همتا، مستقیماً به این صفحه هدایت می‌شوید.

 

مرحله چهارم:

در صفحه درگاه پرداخت، اطلاعات یکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب و کد امنیتی نشان داده شده را وارد می‌کنیم و سپس بر روی گزینه "پرداخت" کلیک می‌کنیم.

انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد

در صورتی که با خطای "انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد" مواجه شدید، به وسیله سایر کارت‌های بانکی خود اقدام به پرداخت نمایید. خطاهای مربوط به این صفحه (صفحه درگاه پرداخت) مربوط به شبکه بانکی می‌باشد و می‌توانید با تماس با بانک صادر کننده کارت خود مشکل را بررسی و رفع نمایید.

 

مرحله پنجم:

در صورتی که پرداخت با موفقیت انجام شود، به صورت اتوماتیک به صفحه پرداخت موفقیت‌آمیز همتا برگشت داده می‌شوید.

 

مرحله ششم:

حال برای مشاهده کد فعالسازی دستگاه، بر روی گزینه "مشاهده کد فعالسازی دستگاه" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله هفتم:

در این مرحله به صفحه "اطلاعات ثبت مسافری" برگشت داده می‌شوید و کد فعالسازی دستگاه برای شما نشان داده می‌شود. همچنین این کد از طریق پیامک به شماره سیم‌کارتی که در مرحله 4 وارد کرده‌اید نیز ارسال می‌شود.

ضرورت فعالسازی دستگاه

پس از مشاهده و دریافت کد فعالسازی، لازم است دستگاه را برای خود فعال کنید. برای اینکار آموزش فعال‌سازی دستگاه را مشاهده نمایید.

 

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا عاشوری · 4 روز پیش
    گوشی سامسونگ مدل A515W مسافری ایا ریجستری میشه؟گویا گفتن تو لیست نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که مدل و برند دستگاه در سامانه گمرک وجود ندارد باید از گمرک پیگیری شود تا مدل و برند دستگاه به سایت گمرک اضافه شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    . · 4 روز پیش
    سلام من با لنج میخوام وارد ایران شم
    ایا در گیت ورودی گمرک ریجستر میکنند یا خیر؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافر بصورت غیر حضوری(تابعیت ایرانی)
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آقایی · 4 روز پیش
    با سلام بنده بعد از یک دی ماه وارد شدم تمام کارهای مربوط به ثبت در فرودگاه رو هم انجام دادم اما الان داخل سایت گمرک پیام میده شما در بازه زمانی ۱۲ تیر تا یک دی وارد نشده اید چند روز دیگه مهلت ۳۰ روزه تموم میشه چی کار باید کرد کلی هزینه گوشی دادم از کجا پیگیری کنیم لطفا من و بقیه دوستانی که مشکل مشابه را دارند رو راهنمایی بفرمایید ممنون
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    shokohi · 4 روز پیش
    سلام.یک دستگاه تبلت با مارکzonko برای من از خارج کشور آوردن .کد IMEI پشت دستگاه با کدی که بعد از اولین تماس برای من ارسال شد متفاوت بود و مارک ذکر شده در پیامک ارسالی از همتا سامسونگ ذکر شده است در صورتی که برند تبلت zonko است
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 4 روز پیش
    ببخشید چجوری باید از گمرک پیگیری کنیم
    ینی شماره ای دارن یا حضوری باید کجا بریم؟!!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر راه ارتباطی اعلام نشده است از نزدیکترین گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mashreghi · 4 روز پیش
    برای گوشی های ارسالی از طریق پست نحوه رحیستری به چه صورت است؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه به صورت پستی برای شما ارسال می شود اداره پست در هنگام تحویل دستگاه به شما، اطلاعات شما و عوارض گوشی را دریافت کرده و به گمرک ارسال می‌کند جهت کسب اطلاع بیشتر حتما از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد چوگان · 4 روز پیش
    سلام من روز ۳ دی گوشی رو توی فرودگاه ثبت کردم اما از فردای اون روز تا حالا دارم سعی میکنم گمرکی گوشی رو واریز کنم اما اخطار میده شما در تاریخ ۱۲ تیر تا ۱ دی سفر ثبت شده خارجی ندارید! الان هم چند روز بیشتر از مهلت یک ماهه واریز مبلغ گمرکی نمونده! حالا باید چیکار کنم کسی هم جوابگو نیست هر جا هم تماس میگیریم فقط میپیچونن یا اصلا توجیح نیستن که مارو توجیح کنن
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مريم پارساخواه · 5 روز پیش
    سلام من ميخوام داخل سايت epl فرايند رجيستري رو تكميل كنم ارور ميده كه imei در سامانه همتا تعريف نشده الان بايد چيكار كنم؟
    تازه ديروز گوشي رو اوردم و داخل گمرك هم اطلاعاتش رو ثبت كردم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رجبی · 5 روز پیش
    سلام. من یه هفتس وارد کشور شدم. اس ام اس گمرک هم اومده

    تلفن همراه شما در گمرک ثبت شد جهت نهایی سازی و پرداخت به سایت ......... مراجعه نمایید

    اما وقتی تو سایت گمرک ثبت نام میکنم پیغام خطا می‌دهد که شما تا قبل 1 دی وارد نشدید.

    الان باید چه کرد. به غیر از اینکه ما رو به جواب تکراری از گمرک بپرسین ارجاع بدین

    مردم مشکل دارن لطفن کمک کنیند حل بشه

    با سپاس
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر مشکل وجود دارد ولی پیگیری آن را باید از گمرک انجام دهید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شیده رضایی فر · 5 روز پیش
    سلام سامانه برای کسایی که بعد از ۱ دی ماه وارد شده اند مشکل داره و همونطور که اینجا هم میبینید کسی موفق نشده است. این پیگیری از گمرک که میگین جه شماره ای برای پیگیری هست؟ با این وضعیت گوشی ها بعد از یک ماه غیر فعال میشن و اون چیکار میشه کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر راه ارتباطی گمرک اعلام نکرده است لطفا از نزدیکترین گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین ربیعی · 5 روز پیش
    درود
    من برج 8 وارد کشور شدم و گوشی هفته بعد به دستم رسید و توی گمرک حضوری ثبت نکردم و الان میتونم نسبت به پرداخت گمرکی از سایت اقدام کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرش · 5 روز پیش
    با سلام؛ 20 روز است که وارد کشور شده و مشخصات گوشی خود را در فرودگاه امام ثبت کردم. چندین بار وارد سامانه شدم ولی موفق به پرداخت عوارض گمرکی نشدم. از سایت گمرک پرسیدم گفتند که برای کسانی که پس از 1 دی ماه سال جاری وارد کشور شده اند هنوز سامانه ای طراحی نشده و کسی نیز موفق به رجیستری گوشی خود پس از 1 دی ماه نشده است. آیا این اظهارات صحیح است؟ تا کی باید صبر کرد؟ با سپاس
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر مشکل وجود دارد ولی پیگیری آن را باید از گمرک انجام دهید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد رحمانی · 5 روز پیش
    سلام و خسته نباشید ..پنجم دی ماه در زمان‌ورود به فرودکاه امام خمینی ، سیم کارت خرییدم و فرم هم پر کردم و مدل گوشی هم و شماره پاسپورت هم نوشتم دادم مسعول گمرک .. ایشون گفتن‌برید تا براتون پیامک بیاد برای فعالسازی ... الان ۲۲ روز گذشته و پیام نیومده ، سامانه ثبت گوشی هم که رفتم‌میگه ورود شما تا یکم دی ماه نبوده .. خوب معلومه من پنجم اومدم .. الان چیکار باید کنم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافر بصورت غیر حضوری(تابعیت ایرانی)
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    morteza · 6 روز پیش
    باسلام.من یه گوشی درکشور بدون ریجستری خریدم.الان یا پاسپورت از یه بنده‌خدایی پیدا کردم که با پرداخت هزینه بهشون از پاسپورت استفاده کنم برای ریجستری گوشی که قبلا در کشور و بدون ریجستری گرفته بودم،الان امکان این کار وجود داره؟فرآیند به چه صورتی هست و من چقدر دیگه باید هزینه کنم؟
    با تشکر فراوان
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد
      می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم را مطالعه نمایید http://hmti.ir/new
      در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شیده رضایی فر · 6 روز پیش
    بعد از ثبت حضوری دستگاه در گمرک فرودگاه این پیام دریافت شده است:
    "تلفن همراه شما در گمرک ثبت شد جهت نهایی سازی و پرداخت به سایت epl.irica.ir مراجعه کنید" . پس از مراجعه به سایت: https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister طی چند مرحله اول این خطا دریافت شد:

    "بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس گذرنامه ناجا، مسافرتی در بازه 12 تیرماه سال جاری تا 1 دی ماه برای شما ثبت نشده است"

    تاریخ ورود به فرودگاه جمعه ۵ دی بوده است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صياحي · 6 روز پیش
    سلام وقت بخير من شنبه از طريق زميني وارد كشور شدم ولي كوشي براي ريجستر نشون ندادم الآن بايد جكار كنم لطفا راهنماي كنيد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافر بصورت غیر حضوری(تابعیت ایرانی)
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدی · 6 روز پیش
    سلام اگر مسافر ما ایرانی نباشه و سیم کارت به نامش نباشه میشه رجیستر کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک گمرکات مسافری سراسر کشور در خصوص مسافرین اتباع خارجی دارای گوشی تلفن همراه ، در بدو ورود و در سالن مسافری و قبل از خروج گمرک اطلاعات فرد شامل مشخصات گوشی ، اطلاعات فردی و شماره تلفن همراه احتمالی را از طریق بارکد خوان و در سالن مسافری گمرکات اجرایی ثبت می نمایند و شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 6 روز پیش
    سلام.بنده یک گوشی از خارج آوردم بعدش با یه پاسپورت که قبلا استفاده شده بود و من اطلاع نداشتم وارد سایت گمرک شدم و پول کم کرد و هیچ اروری هم نداد.بعدش که به همتا وصل شد گفت قبلا با این پاسپورت یه گوشی ثبت شده و نمیتونید.الان سایت گمرک هم پول من کم کرده و هم گوشیم ثبت کرده که نمیتونم با پاسپورت یکی دیگه ثبت کنم.باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر از گمرک اطلاع بگیرید. هر دستگاهی که اطلاعاتش از طرف گمرک به صورت صحیح در اختیار همتا قرار گیرد، همتا آن را ثبت خواهد کرد اما جزییات ضوابط گمرک در ثبت دستگاه های مسافری را باید به صورت دقیق تر از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر حیدری · 7 روز پیش
    با سلام برای بنده ی گوشی بعنوان هدیه اوردن که بعد از یکم دی ماه بوده و نتونستن ثبت کنند. در حال حاضر چ باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع دستورالعمل رجیستری تلفن همراه مسافر بصورت غیر حضوری در دی ماه
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صادق · 7 روز پیش
    بنده اسفند سال 98 وارد ایران شده ام و یک دستگاه گوشی سامسونگ برای برادرم هدیه دادم و در جریان رجیستری کردن نبودم. برادرم با توجه به گرفتاری و مسائل شخصی تاکنون نتوانسته دستگاه را رجیستر کند. بنده نیز مرداد ماه امسال یعنی سال 99 از کشور خارج شده ام آیا می شود دستگاه را با پاسپورت من رجیستر کرد. بنده یک سیم کارت در ایران دارم که به اسم خودم است لطفا راهنمایی کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر از گمرک اطلاع بگیرید. هر دستگاهی که اطلاعاتش از طرف گمرک به صورت صحیح در اختیار همتا قرار گیرد، همتا آن را ثبت خواهد کرد اما جزییات ضوابط گمرک در ثبت دستگاه های مسافری را باید به صورت دقیق تر از گمرک جویا شوید.