شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

  • آموزش ها

ثبت دستگاه، فقط به صورت حضوری در گمرک

مسافران سفرهای خارجی، دقت داشته باشند درصورتی‌که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، مسافر باید دستگاه خود را در مبادی ورودی در لحظه ورود به کشور به‌صورت حضوری اظهار کند.

مراحل ثبت گوشی مسافری به ترتیب زیر می‌باشد:

 

مرحله اول: اظهار حضوری

مسافران سفرهای خارجی، در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید دستگاه خود را در مبادی ورودی در لحظه ورود به کشور به صورت حضوری اظهار کند. در این مرحله اطلاعات مربوطه به مسافر و دستگاه توسط گمرک ثبت و تأیید می‌شود. این اطلاعات شامل شناسه یا شناسه‌های مربوطه به دستگاه (اظهار از روی جعبه دستگاه)، نام و نام خانوادگی مسافر، کد ملی مسافر ایرانی (شناسه فراگیر اتباع)، شماره تماس مسافر و سایر اطلاعات مربوط به دستگاه

 

مرحله دوم: پرداخت عوارض گمرکی دستگاه سیم کارت خور

مسافر ایرانی: پس از اظهار حضوری دستگاه در گمرک در لحظه ورود به کشور، مسافر ایرانی یک ماه فرصت دارد تا با مراجعه به سایت گمرک نسبت به پرداخت عوارض دستگاه، اقدام نماید.

اتباع: اتباع محترم علاوه بر اظهار حضوری دستگاه در مبادی ورودی در لحظه ورود، پس ‌از انقضا مدت یک‌ماهه از تاریخ حضور در کشور، نسبت به رجیستری دستگاه خود به‌صورت "حضوری (شخص مسافر)" و در نزدیک‌ترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نمایید.

 

مرحله سوم : دریافت کد فعال سازی

پس از ارسال اطلاعات پرداخت عوارض دستگاه از گمرک به همتا، یک پیامک برای شماره تماس مسافر اعلام شده در مرحله اول (شماره اعلام شده به گمرک در لحظه ورود و اظهار دستگاه) پیامکی از سمت سامانه همتا به یکی از مضامین زیر ارسال می‌شود:

1- چنانچه شماره تماس اعلامی مسافر به نام خود مسافر باشد کد فعال‌سازی برای شماره اعلامی ارسال خواهد شد.

2- چنانچه شماره تماس اعلامی مسافر به نام شخص مسافر نباشد در پیامک ارسالی از مسافر درخواست می‌شود تا نسبت به تهیه سیم‌کارتی به نام شخص مسافر اقدام نمایید. بعد از تهیه سیم‌کارت مذکور، مسافر می‌تواند با تشکیل کارتابل در سامانه همتا و مراجعه به قسمت اطلاعات ثبت مسافری مطابق عکس زیر کد فعال‌سازی را دریافت می‌نماید.

توجه: چنانچه مسافر در لحظه ورود شماره تماسی اعلام نکرده باشد، باید به کارتابل خود در سامانه همتا مراجعه کرده و در قسمت اطلاعات ثبت مسافری مطابق عکس زیر کد فعال‌سازی را دریافت نماید.

 

ضرورت فعالسازی دستگاه

پس از مشاهده و دریافت کد فعالسازی، لازم است دستگاه را برای خود فعال کنید. برای اینکار آموزش فعال‌سازی دستگاه را مشاهده نمایید.

 

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه دستگاه‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها


نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    خالقی · 9 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    تقریبا بیشتر سوالات در این مورد است که فرد گوشی را در سالن گمرک رجیستر نکرده ) به علت فراموشی،شلوغی،قطع بودن سیستم،عدم اطلاع و ...) با توجه به دوران کرونا و انجام دورکاری ها و ثبت های کامپیوتری راه حلی برای کسی که گوشی را در سالن ثبت نکرده وجود دارد یا خیر ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، برای رجیستری تلفن همراه مسافری ابتدا باید اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک انجام شود در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی:http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدحسین محمودی · 9 روز پیش
    با سلام و وقت بخیر، من دریانورد هستم و روی کشتی کار میکنم و موقعی که خروج میخوریم نماینده شرکت پاسپورت ها را برای مهر خروج میبرد و موقع ورود هم همان نماینده با مراجعه به کشتی پاسپورت ها را برای درج مهر ورود میبرد، از زمان ثبت ورود تا موقعی که کشتی وارد اسکله شود و من پیاده بشم چند روزی میگذرد و اگه بخواهم گوشی بیارم از این طریق که به گمرک دسترسی ندارم باید چیکار کنم؟بعد از پیاده شدن میتونم به گمرک که مهر ورود زده مراجعه و دستگاه خود را ثبت نمایم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      سلام وقت بخیر جزییات ضوابط گمرک در ثبت دستگاه های مسافری را باید به صورت دقیق تر از گمرک جویا شوید. آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یونس نوردین · 9 روز پیش
    سلام من گوشی دارم ۱ ساله آوردم به ایران و هیچ چیزی براش ثبت و پرداخت نشده چه راهی برای فعالسازی وجود داره؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      سلام وقت بخیر ثبت دستگاه باید با اطلاعات شخص مسافر در زمان تعیین شده گمرک انجام شود بازه زمانی تعیین شده گمرک به اتمام رسیده است نمی توانید پرداخت عوارض دستگاه را انجام دهید
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا نیازی · 10 روز پیش
    سلام
    من یک بار گوشی را در فرودگاه امام خمینی ثبت کردم گفتند ۳۱ روز دیگه بازم بیایید حالا میشه من در گمرک قم رجیستر کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      بعد از اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مینا وفایی · 11 روز پیش
    سلام من گوشیمو داخل فرودگاه ثبت کردم همه کاراش را انجام دادم همه ی مشخصاتش دستمه داخل یک برگه مثل شناسه پرداخت و کد فراگیر
    گفتن ۳ روز دیگه با کد ستاره7777ستاره102مربع تماس بگیرید...دوشنبه ظهر ثبت شده اما هر چقدر این کد را میزنم میگه درخواست یافت نشد...
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر ابتدا سیمکارتی که در گمرک ثبت کرده اید را روی گوشی فعال قرار دهید و سپس با شماره سیمکارت مسافر به سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) ورود نمایید در صورتی که در قسمت اطلاعات ثبت مسافری کد فعال سازی قابل رویت نیست، یعنی اطلاعات دستگاه شما به سامانه همتا ارسال نشده است صفحه آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی کادر اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    غلام مرتضی حسن زاده · 11 روز پیش
    سلام .
    من فراموش کردم که گوشی خود را در هنگام ورود به ایران ثبت کنم .
    وقتی در گمرک بیرجند رفتم ، فرمودند که باید به همان مرز که وارد شده اید بروید .
    گوشی من خدمات سیم کارت را ندارد .
    میشود راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ابتدا اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 11 روز پیش
    سلام، موقع ورود گوشیم را در فرودگاه ثبت کردم، وارد سایت که میشم میگه دستگاه شما ثبت نشده چیکار باید کرد؟!
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 11 روز پیش
    سلام
    برای من گوشی مسافری آوردن و در سالن مسافری اطلاعات گوشی توسط گمرک ثبت شده اما الان در سایت پرداخت عوارض (https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister) این خطا نمایش داده می‌شود : "شناسه در اطلاعات دریافت شده از گمرک ورودی یافت نشد".
    راه حل چیست؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فواد احدی · 12 روز پیش
    سلام و درود خدمت شما
    من میخواهم که گوشی ام را رجیستر کنم قبل از مسدود شدن سیم کارت ام
    تخمینی مبلغ گمرک برای مدل نوکیا چه مبلغی می‌شود؟
    ممنون
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین · 12 روز پیش
    سلام. من فراموش کردم در مهلت یک ماهه گوشی را ثبت کنم! آیا امکان ثبت مجدد گوشی توسط مسافر دیگری که تردد به خارج از کشور دارد، وجود دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری ابتدا اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      از گمرک پیگیری نمایید
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عبداله · 12 روز پیش
    سلام وقت بخیر بنده از خارج از کشور گوشی اوردم ایران ولی اطلاع نداشتم که باید گوشی را ثبت کنم
    الان چیکار باید انجام بدم برای ثبت گوشی
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی تهرانی · 12 روز پیش
    سلام

    من 45 روز پیش از سفر برگشتم و به من گفتند تا 1 ماه این گوشی کار می کنه. من الان که می خواهم پول گمرک را پرداخت کنم سایت به دلیل بیش از 30 روز بودن به من اجازه پرداخت نمیده. باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر ثبت دستگاه باید با اطلاعات شخص مسافر در زمان تعیین شده گمرک انجام شود بازه زمانی تعیین شده گمرک به اتمام رسیده است نمی توانید پرداخت عوارض دستگاه را انجام دهید آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عماد · 12 روز پیش
    سلام خسته نباشید
    میخواستم بپرسم که وقتی گوشی رجیستر می شود آیا فقط یک سیم کارت خاص میتواند به آن وصل شود یا با هر سیمکارتی کار میکند؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر در سامانه همتا، هر دستگاه فارغ از تعداد اسلات های آن، تحت مالکیت یک سیم کارت قرار دارد. بنابراین اگر هر سیم کارتی غیر از سیم کارت مالک در دستگاه قرار گیرد، پیامک هشدار انتقال مالکیت برای آن ارسال خواهد شد. دقت داشته باشید در صورتی که در پیامک هشدار مهلت قطع ذکر نشده، نیاز نیست اقدامی انجام دهید اما اگر مهلت قطع ذکر شده،صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید · 13 روز پیش
    سلام.
    من از مرز زمینی سمت مشهد اومدم و اون موقع نمیدونستم باید سر مرز ثبت کنم تو سیستم.الان تو تهران انجام میشه این کار یا حتما باید برم سر مرز آخه نمیشه رفت این همه راه تا سر مرز.
    سپاس
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ابتدا اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آقاخانی · 13 روز پیش
    سلام و وقت بخیر
    من دیروز وارد کشور شدم ولی نتوانستم گوشی را در گمرک ثبت کنم. لطفا راهنمایی بفرمایید که چگونه گوشی را رجیستر کنم.

    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، برای رجیستری تلفن همراه مسافری ابتدا باید اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک انجام شود در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی:http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عبدالمجیدشه بخش · 13 روز پیش
    با عرض سلام دوم دی ماه از مرز زمینی واردکشور شدیم موقع ورود سیستم ثبت قطع بود ومشخصات گوشی را به صورت فرم دستی گرفتن و گفتن تا سایت باز بشه ثبت میکنیم و بعد از چند روز تماس گرفتم گفتن ثبت کردن ولی هنوز داخل سایت خطا می دهد ثبت نشده لطفا راهنمایی کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آیهان · 13 روز پیش
    سلام گوشیم رجیستر نشده موقع خروج و ورود به کشور بصورت قانونی می توانم رجیستری گوشیمو انجام دهم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که دستگاه را از خارج از کشور خریداری کرده اید طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
      در غیر اینصورت چنانچه دستگاه را داخل ایران خریداری کرده اید و در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده، دستگاه قاچاق می باشد راهکاری ندارد دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    روح اله کریمی · 14 روز پیش
    سلام و درود ما الان پرداخت کردیم لحظه آخر نرفت که کد پیگیری به ما بده زده لطفا منتظر بمانید
    ولی پول از حسابمون کم شده
    کجا باید پیگیر بشیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیمکارت مسافر به سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) ورود نمایید در صورتی که در قسمت اطلاعات ثبت مسافری کد فعال سازی قابل رویت نیست، یعنی اطلاعات دستگاه شما به سامانه همتا ارسال نشده است صفحه آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی کادر اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صادق رضایی · 14 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    در هنگام پرداخت عوارض گمرکی در سایت گمرک IMEI اول گوشی را نمیشناسد درحالی که بعد از ۲ هفته این اتفاق افتاد و فقط در حال حاضر که میخواهم عوارض گوشی را پرداخت کنم IMEI دوم گوشی را میشناسد باید چیکار کنم ؟
    سیم دوم e-sim هست
    و اینکه برای خدمات همتا هم باید هزینه کرد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      سلام وقت بخیر اگر داخل سایت گمرک https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister در هنگام وارد کردن شناسه گوشی خطای استعلام شناسه از سامانه همتا دریافت می کنید صفحه ی خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا" را مطالعه نمایید http://hmti.ir/epl-error
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
      در غیر اینصورت از گمرک پیگیری نمایید
      باتوجه به اتمام زمان مصوبه‌ی 296 کمیسیون مقررات مبنی بر دریافت مبلغ 30740 ریال بابت تعرفه‌ی "خدمت ثبت شناسه رهگیری تجهیزاتِ با قابلیت نصب سیمکارت"، از ابتدای اردیبهشت‌ماه، تمامی دستگاه‌هایی که از مبادی قانونی به‌صورت مسافری و تجاری وارد کشور می‌شوند مشمول پرداخت تعرفه فوق نمی‌باشند و هزینه ای بابت خدمات همتا پرداخت نمی کنید.ولی پرداخت عوارض گمرکی باید انجام شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عادل · 14 روز پیش
    سلام من دیروز وارد کشور شدم و باتری گوشی خاموش شد مجددا روشن‌کردم پیام اومد که دستگاه در سامانه همتا ثبت نشده و از این تاریخ سرویسی نخواهد گرفت.چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی‌که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اید و تمایل دارید بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایید باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایید.
      طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07