شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

  • آموزش ها

ثبت دستگاه، فقط به صورت حضوری در گمرک

مسافران سفرهای خارجی، دقت داشته باشند در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشترمسافران سفرهای خارجی، دقت داشته باشند در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، مسافر باید دستگاه خود را در مبادی ورودی در لحظه ورود به کشور به صورت حضوری اظهار کند.

اطلاعیه ممنوعیت ثبت غیر حضوری تلفن‌همراه مسافری از مهرماه را مشاهده نمایید. لطفاً توجه داشته باشید به صورت سالانه هر مسافر امکان ثبت یک دستگاه تلفن همراه را دارد. در صورت عدم رعایت موارد مذکور و هر گونه مغایرت اطلاعاتی با وجود ثبت و پرداخت عوارض گوشی تلفن همراه در سامانه گمرک، علاوه بر آنکه مبلغ پرداختی استرداد نمی‌گردد تجهیزات فعال‌سازی نخواهد شد.

پس از اظهار حضوری دستگاه در گمرک در لحظه ورود به کشور، مسافر یک ماه فرصت دارد تا با مراجعه به سایت گمرک نسبت به پرداخت عوارض گوشی، اقدام نماید. پس از این مرحله لازم است هزینه خدمات همتا نیز در سامانه همتا پرداخت شود تا کد فعال‌سازی ارسال گردد.

 

مرحله اول:

پس از ارسال اطلاعات از گمرک به همتا، یک پیامک برای پرداخت مبلغ 3/074 تومان (بابت خدمات همتا) به شماره سیم‌کارت وارد شده در مرحله 4 ارسال می‌شود. در این مرحله می‌توانید با کلیک بر روی لینک داخل پیامک یا ورود به پنل کاربری (کارتابل) خود در همتا هزینه مذکور را پرداخت و کد فعالسازی را دریافت کنید. در ادامه مراحل از طریق کارتابل آموزش داده می‌شود.

 

مرحله دوم:

پس از ورود به کارتابل خود در سایت همتا به آدرس hamta.ntsw.ir، وارد بخش "اطلاعات ثبت مسافری" می‌شویم. سپس بر روی گزینه "کلیک کنید" در جلوی اطلاعات گوشی مذکور کلیک می‌کنیم.

 

مرحله سوم:

در این مرحله وارد صفحه نمایش اطلاعات دستگاه خود می‌شوید. در صورتی که تمامی اطلاعات صحیح است بر روی گزینه "تایید و پرداخت" کلیک می‌کنیم. لازم به ذکر است در صورت کلیک بر روی لینک موجود در پیامک همتا، مستقیماً به این صفحه هدایت می‌شوید.

 

مرحله چهارم:

در صفحه درگاه پرداخت، اطلاعات یکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب و کد امنیتی نشان داده شده را وارد می‌کنیم و سپس بر روی گزینه "پرداخت" کلیک می‌کنیم.

انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد

در صورتی که با خطای "انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد" مواجه شدید، به وسیله سایر کارت‌های بانکی خود اقدام به پرداخت نمایید. خطاهای مربوط به این صفحه (صفحه درگاه پرداخت) مربوط به شبکه بانکی می‌باشد و می‌توانید با تماس با بانک صادر کننده کارت خود مشکل را بررسی و رفع نمایید.

 

مرحله پنجم:

در صورتی که پرداخت با موفقیت انجام شود، به صورت اتوماتیک به صفحه پرداخت موفقیت‌آمیز همتا برگشت داده می‌شوید.

 

مرحله ششم:

حال برای مشاهده کد فعالسازی دستگاه، بر روی گزینه "مشاهده کد فعالسازی دستگاه" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله هفتم:

در این مرحله به صفحه "اطلاعات ثبت مسافری" برگشت داده می‌شوید و کد فعالسازی دستگاه برای شما نشان داده می‌شود. همچنین این کد از طریق پیامک به شماره سیم‌کارتی که در مرحله 4 وارد کرده‌اید نیز ارسال می‌شود.

ضرورت فعالسازی دستگاه

پس از مشاهده و دریافت کد فعالسازی، لازم است دستگاه را برای خود فعال کنید. برای اینکار آموزش فعال‌سازی دستگاه را مشاهده نمایید.

 

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اردلان · 5 روز پیش
    سلام. وقت بخیر
    قراره برادرم یک گوشی موبایل از خارج برام بیاره، کارهای رجیستری در فرودگاه را انجام و هزینه گمرگی را هم پرداخت خواهد کرد. سئوالم اینجاس که میتونم سیم کارت خودم را توی موبایل بزارم و با کد فعال سازی، فعالش کنم ؟ یا اینکه در ابتدا باید برای کسی که گوشی به شماره ایشون رجیستر شده مراحل فعال سازی انجام بشه و در آخر انتقال مالکیت به شماره بنده انجام بشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که شخص مسافر همراه خود دستگاه را برای شما هدیه یا سوغاتی آورده باشد، باید با اطلاعات شخص مسافر دستگاه ثبت و فعال شود و سپس به شما انتقال مالکیت داده شود برای کسب اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید.آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یوسف · 6 روز پیش
    سلام من مدت چند روز میشه تو ایران هستم ولی موقع ورودی نه گمرکی دیدم و نه کسی گفت بیا گوشی خودتون ثبت کند الان پیامک که امده که سرویس نمیگیرد مشکل من میشه حل یا خیر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ابتدا اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید رضا دوست محمدی · 6 روز پیش
    با سلام هنگام ورود به کشور در فرودگاه حتما گوشی باید به گمرک نشان داده شود که ثبت کنند یا با عکس از کارتون گوشی که سریال و آی ام ای آی مشخص باشه میتونیم ثبت کنیم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر گمرکات مسافری سراسر کشور در خصوص مسافرین دارای گوشی تلفن همراه ، در بدو ورود و در سالن مسافری و قبل از خروج گمرک اطلاعات فرد شامل مشخصات و گوشی ، اطلاعات فردی و شماره تلفن همراه احتمالی را از طریق بارکد خوان و در سالن مسافری گمرکات اجرایی ثبت می نمایند .جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بابک طالبی · 6 روز پیش
    سلام وقتتون بخیر امکان ارسال دستگاه توسط پست به ایران وجود دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر،در صورتی که تلفن همراهی را به صورت پستی از خارج کشور برای شما ارسال می کنند، اداره پست در هنگام تحویل دستگاه به شما، اطلاعات شما و عوارض گوشی را دریافت کرده و به گمرک ارسال می‌کند
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بابک ارزمان · 6 روز پیش
    سلام. خاله من در آلمان زندگی میکنه و پاسپورت ایرانی داره. قراره برای من یک گوشی بیاره ولی چون ایران زندگی نمیکنه سیم کارتی نداره. آیا با این شرایط امکان رجیستری هست؟ ممنون از پاسختون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر باتوجه به نوع طراحی سامانه توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، شماره گذرنامه، کد ملی و شماره سیمکارت باید متعلق به شخص مسافر باشد در هر صورت، برای دریافت راهنمایی دقیق تر، با گمرک ارتباط بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سینا مقامی · 7 روز پیش
    سلام خسته نباشید،

    اگر زمان فعال سازی گوشی مسافری سیم کارت در گوشی دیگه ای باشه به مشکل بر میخوریم ؟

    در سامانه همتا موقع درخواست فعال سازی این پیغام برایم اومد و من انصراف دادم "هشدار! شماره تلفن XXX با این دستگاه XXXX تاکنون در شبکه روشن نشده!آیا ادامه می دهید"

    راستش مادرم گوشی خریده و سیمکارتی که به نامشون هست و در سیستم ثبت کردیم دست من هست که در شهری دیگه ای هستم. ممنونم از راهنماییتون.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر شما می توانید فرایندهای همتا با استفاده از یک دستگاه فعال دیگر نیز انجام دهید.
      و همچنین از درگاه های زیر فرایند را انجام دهید.
      اپلیکشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 7 روز پیش
    سلام وقت بخیر.من گوشی مسافری رجیستر و فعال سازی کردم اما متاسفانه سیم کارتم که از طریق اون گوشیمو فعال کردم مشکل انتن دهی و دیتا داره هیچ جوره هم درست نمیشه.الان سوالم این بود الان میتونم اون یکی سیم کارتمو که به اسم مامانمه بزارم ؟ گوشیم مسدود نمیشه؟ یا حتما نیاز به انتقال مالکیت هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیم‌کارت و موارد مشابه، اگر در پیامک هشدار، مهلت قطع ذکر نشده بوده، چون خرید و فروشی انجام نشده نیاز نیست اقدامی انجام دهید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Bahareh Vafadar · 7 روز پیش
    سلام من گوشیمو به محض ورود در گمرگ ثبت کردم و پیامک هم دریافت کردم ولی به هیچ عنوان نمیتونم وارد سایت گمرک شم برای پرداخت عوارض راه حل چیه ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ابتدا اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      چنانچه اختلالی داخل سایت گمرک وجود دارد از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابتی جون · 7 روز پیش
    سلام وقت بخیر.من گوشی ام را در فرودگاه شیراز ثبت کردم ولی وقتی وارد سایت گمرک میشوم در همان مرحله اول مینویسد کد IMEI نامعتبر است!
    باید چکار کنم برای اینکه گوشیم رو ریجیستر کنم؟؟؟
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر برای انجام فرآیند مسافری باید 15 رقم ابتدایی شناسه(IMEI) دستگاه را که از کد دستوری #06#* بدست می آورید، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد شود
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهناز حبیبی · 7 روز پیش
    سلام دوست من از خارج اومده و نمیدونسته که باید گوشیشو توی گمرک ثبت کنه و اتباع خارجی هم است حالا چند روزی از یه ماهش بیشتر باقی نمونده باید گوشیشو چطور رجیستر کنه.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری ابتدا در بدو ورود اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا احمدی · 8 روز پیش
    من خارج از ایران زندگی میکنم. دوسال پیش برای یک سفر دو هفته ای گوشی آیفون جدیدم را آوردم ایران. بعد از آن سفر گوشی من تو ایران بلاک شد. سفر بعدی متوجه شدم که کوشی من تو ایران با سیم کارت خارجی کار میکنه ولی با سیم کارت ایرانی بلاک است. آیا امکان رجیستر این گوشی تو سفر بعدی من به ایران هست؟ اگه جواب مثبت هست، چطور میشه آن کار رو کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      سلام وقت بخیر مسافران سفرهای خارجی، در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند.طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ابتدا اظهار به گمرک در بدو ورود در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هدیه ذاکری · 8 روز پیش
    سلام. من 16 اسفند اومدم ایران. الان تصمیم گرفتم گوشیمو بدم به خواهرم. الان برای رجیستری باید برم گمرک فرودگاه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی سلیمانی · 9 روز پیش
    من ۶ ماه پیش یک گوشی با پاسپورتم ریحستر کردم الان که وارد سال جدید شدیم میتوتم با همان پاسپورت در صورت سفر مجدد گوشی ریجستر کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک،هر مسافر در سال می تواند یک دستگاه به صورت مسافری وارد و ثبت نماید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید · 9 روز پیش
    سلام خسته نباشید
    خواهر من با دوتا بچه هاش که زیر ۴ سال هستن داره از دوبی میاد
    گوشی خودش رجیستر نشده، یه گوشی دیگه هم اورده خواستم بدونم با پاس بچه ها هم امکان رجیستری وجود داره؟؟
    یا فقط با پاسپورت بزرگسال امکان رجیستری گوشی وجود داره؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      سلام وقت بخیر در هنگام ثبت دستگاه در سایت گمرک شماره سیمکارت با کد ملی یا کد فراگیر باید انطباق داشته باشد افراد زیر 18 سال امکان دریافت سیم کارت از اپراتور را ندارند در صورتی که شخص مسافر موفق به دریافت سیمکارت از اپراتور شدند امکان ثبت دستگاه به صورت مسافری وجود دارد لذا از اپراتور پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر محبعلی · 10 روز پیش
    گوشی من از طریق پست ارسال شده بود که در گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) تحویل گرفتم و پرداخت های لازم را انجام دادم. فرمی هم مربوط به پست بود پر کردم و در دفتر معاونت گمرکی پست تحویل دادم. امروز بعد از گذشت 1 ماه پیام زیر را دریافت کردم:
    شناسه(IMEI) زیر در سامانه همتا ثبت نشده و ازاین تاریخ سرویس نخواهدگرفت.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه به صورت پستی برای شما ارسال می شود اداره پست در هنگام تحویل دستگاه به شما، اطلاعات شما و عوارض گوشی را دریافت کرده و به گمرک ارسال می‌کند جهت کسب اطلاع بیشتر حتما از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    mohmd · 10 روز پیش
    سلام . ایا گوشی هایی که عرضه جهانی نشدند و مخصوص بازار چین هستند قابل رجستری هستند؟ هزینه رجستری این دسته از موبایل ها و اونهایی که داخل لیست نیستند رو چطور میشه متوجه شد ؟ مثلا گوشی redmi k40
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا از گمرک پیگیری نمایید و عوارض گمرکی مربوط به سامانه همتا نمیباشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرضیه غلامی · 10 روز پیش
    سلام خسته نباشین

    من تقریبا ۲۹ اسفند به ایران ورود کردم و گوشی خود را رجیستر کردم و تقریبا هم یکی دو هفته هست که پول رجیستری رو پرداخت کردم ولی اس ام اسی دریافت نشده بعد پرداخت و صفحه وب هم چیزی بالا نیومد !؟ ممنون میشم راهنمایی کنید بنده رو
    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که اطلاعات دستگاه شما از گمرک به همتا ارسال شود، همتا لینک تکمیل فرایند را برای شماره سیم‌کارت شما پیامک می‌کند.و باید داخل لینک مبلغ همتا پرداخت شود در صورتی که این پیامک را دریافت نکرده‌اید، یعنی هنوز اطلاعات شما به همتا ارسال نشده است. باید منتظر بمانید تا اطلاعات ارسال شود لطفا صفحه آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    shamimnrb · 10 روز پیش
    سلام و وقت بخیر ... مسافر ما 2 هفته پیش وارد ایران شده و گوشی و در فرودگاه ثبت کرده ، الان که من برای پرداخت گمرک تلاش میکنم خطا میاد که بازه زمینی لازم گذشته ، برای پیگیریش باید چیکار کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Javad · 10 روز پیش
    سلام خسته نباشید ... میخواسم یه مدل گوشی که داخل کشور موجود نیست به یکنفر از دوستانم بگم که از چین برام بیاره فقط از بابت رجیستری نگرانم چون این مدل هنوز داخل کشور نیست برای رجیستری مشکلی پیش میاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر در خصوص دستگاه های جدید و مشمول در سیستم جهانی در صورتی که اطلاعات دستگاه در همتا موجود نبود پس از اطلاعات دریافتی ، بروزرسانی خواهد شد بهتر است جهت پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی از گمرک پیگیری کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امینی · 11 روز پیش
    با سلام و خسته نباشید
    ما چند ماه پیش از خارج کشور گوشی آوردیم ولی توی گمرک ثبت نکردیم مراحل اولیش که در هنگام ورود به کشور هست رو انجام ندادیم چطوری میتونیم ریجسترش کنیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      باید ابتدا اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک انجام شود در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید