آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

ثبت دستگاه، صرفاً در گمرک

مسافران سفرهای خارجی، دقت داشته باشند در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، ابتدا باید عوارض دستگاه در گمرک پرداخت شود.

چقدر طول می‌کشد تا کد فعالسازی برایم ارسال شود؟

پس از ثبت اطلاعات در گمرک و پرداخت عوارض، صفحه‌ی ارسال اطلاعات به همتا نمایان می‌شود که با انتخاب گزینه ارسال اطلاعات به همتا اطلاعات برای سامانه همتا ارسال می‌شود و در صورت تأیید اطلاعات توسط سامانه همتا، پیامکی برای پرداخت تعرفه بابت خدمات همتا به شما ارسال می‌شود. پس از پرداخت این هزینه در سامانه همتا، بلافاصله کد فعال‌سازی به شماره سیم‌کارت ثبت شده در گمرک پیامک می‌شود.

لازم به ذکر است که فقط دستگاه‌هایی که اطلاعات آنها صحیح و کامل باشد ثبت می‌شوند.

دستگاه را ثبت کرده و پیام قانونی بودن دریافت کرده‌ام اما کد فعالسازی برایم ارسال نشده است

در صورتی که دستگاه را به صورت مسافری ثبت کرده‌اید و دستگاه‌تان قانونی شده است ولی کد فعال‌سازی برای شما ارسال نشده است، با شماره همراهی که در گمرک ثبت کرده‌اید به سایت همتا به ادرس hamta.ntsw.ir مراجعه کنید. در بخش "ثبت اطلاعات مسافری" کد فعال‌سازی دستگاه مربوطه را مشاهده نمائید.

سپس فرایند فعال‌سازی را طبق آموزش فعال‌سازی دستگاه انجام دهید.

 پرداخت عوارض دستگاه در گمرک، صرفاً برای مسافران سفرهای خارجی، به دو روش اینترنتی و حضوری انجام می‌گیرد. توصیه اکید می‌شود، جهت راحتی و تسریع در انجام فرآیند ثبت، از روش اینترنتی استفاده شود.

دقت داشته باشید مسافران سفرهای داخلی، امکان ثبت دستگاه به صورت مسافری را ندارند.

 

روش اول: پرداخت عوارض در گمرک به‌صورت اینترنتی

مسافران خارجی می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی گمرک به نشانیepl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، نسبت به پرداخت عوارض دستگاه خود اقدام نماید. لازم به ذکر است بنا اطلاع‌رسانی گمرک در سایت پرداخت مسافری، مسافران فقط تا 3 ماه پس از ورود به کشور مهلت دارند تا از طریق این سایت گمرک، دستگاه خود را ثبت نمایند و در صورت اتمام این مهلت، گمرک وظیفه‌ای در قبال ثبت شناسه (IMEI) دستگاه مسافر نخواهد داشت.

نحوه ثبت شناسه (IMEI) دستگاه در سایت اینترنتی گمرک، به‌صورت تصویری در زیر آورده شده است.

 

مرحله یک:

در اولین مرحله به سایت اینترنتی گمرک به نشانیepl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، مراجعه کنید.

پس از ورود به سایت اینترنتی گمرک، در صفحه اول شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نمایید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

در دستگاه‌های معتبر و استاندارد، هر 3 شناسه (IMEI) درج شده در هر 3 محل، با یکدیگر یکسان است. بنابراین دقت داشته باشید که عوارض را برای شناسه (IMEI) واقعی دستگاه‌تان پرداخت کنید، چون در صورت رخ دادن اشتباه در وارد کردن شناسه (IMEI)، امکان تغییر آن وجود نخواهد داشت.

ثبت تمام شناسه (IMEI) های دستگاه در گمرک

دقت داشته باشید چنانچه دستگاه شما دوسیمکارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) است، با استفاده از علامت مثبت (+) سبز رنگ در پایین کادر سفید، حتما سایر شناسه‌ (IMEI)ها را نیز وارد نمایید. پس از تکمیل اطلاعات، گزینه دریافت اطلاعات از سامانه همتا را انتخاب کنید.

خطای استعلام IMEI از سامانه همتا

برای آشنایی با خطاهای سامانه و راه حل‌ها، می‌توانید صفحه خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا" را ملاحظه نمائید.

 

مرحله دو:

در مرحله بعدی پاسخ استعلام از سامانه همتا نمایش داده می‌شود، اگر برند و مدل نمایش داده شده با برند و مدل دستگاه شما مطابقت دارد، گزینه ادامه را انتخاب کنید، در غیراین صورت با پشتیبانی سامانه همتا 096366 تماس حاصل فرمایید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، مدل و مشخصات فنی گوشی و نوع دستگاه را از لیست انتخاب می‌کنیم.

یکسان بودن برند و مدل انتخاب شده با دستگاه

دقت داشته باشید چنانچه اطلاعات انتخاب شده در این مرحله با دستگاه انطباق نداشته باشد با وجود پرداخت عوارض، امکان دارد دستگاه شما ثبت نگردد.

بنابراین حتما در ورود اطلاعات و انتخاب برند و مدل، نهایت دقت مبذول گردد.

 

مرحله چهارم:

پس از انتخاب برند، مدل و مشخصات فنی، باید اطلاعات هویتی مسافر وارد شود. ابتدا باید تابعیت مسافر انتخاب شود. اگر تابعیت مسافر، ایرانی است دقت داشته باشید حتماً باید شماره سیم‌کارت، کد ملی و شماره گذرنامه وارد شده، متعلق به شخص مسافر باشد. در غیر این صورت سایت گمرک، به مرحله بعد نخواهد رفت. درصورتی‌که مسافر، از اتباع غیرایرانی است، بایستی گزینه مربوطه را انتخاب نماید.

 

مرحله پنجم:

در ادامه یک کد امنیتی به شماره سیم‌کارتی که در مرحله قبل وارد شد، ارسال می‌گردد. این کد باید در قسمت مربوطه وارد شده و گزینه ادامه انتخاب شود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله سایت گمرک، شناسه پرداخت و مبلغ تعیین‌شده حقوق و عوارض گمرکی و اطلاعات هویتی را نمایش می‌دهد. در صورت تایید اطلاعات گزینه پرداخت را انتخاب کنید در غیراین صورت بنا به تغییرات مورد نیاز گزینه ی حذف یا برگشت به مرحله اول را انتخاب نمایید.

 

مرحله هفتم:

با انتخاب گزینه پرداخت، صفحه پرداخت اینترنتی نمایش داده می‌شود. در این مرحله لازم است تا درگاه پرداخت اینترنتی انتخاب شود.

 

مرحله هشتم:

در نهایت با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، حقوق و عوارض گمرکی تعیین‌شده پرداخت می‌شود.

 

مرحله نهم:

پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن این فرآیند نمایش داده می‌شود.

دقت داشته باشید حتماً کد پیگیری داخلی، کد پیگیری بانکی و شناسه پرداخت را تا حصول اطمینان از ثبت دستگاه خود در سامانه همتا نزد خود نگه دارید.

 

مرحله دهم:

پس از تکمیل فرآیند خرید به سایت گمرک برمی‌گردید و پیغام موفقیت آمیز بودن ثبت شناسه دستگاه نمایش داده می‌شود. پس از نمایش این پیغام گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب کنید. توجه داشته باشید اگر در این مرحله گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب نکنید اطلاعات شما برای سامانه همتا ارسال نخواهد شد و لذا کد فعالسازی دستگاه به صورت آنی برای شما پیامک نخواهد شد.

 

مرحله یازدهم:

پس از انتخاب گزینه ی ارسال اطلاعات به همتا پیغام زیر نمایش داده می‌شود.

 

مرحله دوازدهم:

پس از ارسال اطلاعات به همتا، یک پیامک برای پرداخت مبلغ 3/074 تومان (بابت خدمات همتا) به شماره سیم‌کارت وارد شده در مرحله 4 ارسال می‌شود. در این مرحله می‌توانید با کلیک بر روی لینک داخل پیامک یا ورود به پنل کاربری (کارتابل) خود در همتا هزینه مذکور را پرداخت و کد فعالسازی را دریافت کنید. در ادامه مراحل از طریق کارتابل آموزش داده می‌شود.

 

مرحله سیزدهم:

پس از ورود به کارتابل خود در سایت همتا به آدرس hamta.ntsw.ir، وارد بخش "اطلاعات ثبت مسافری" می‌شویم. سپس بر روی گزینه "کلیک کنید" در جلوی اطلاعات گوشی مذکور کلیک می‌کنیم.

 

مرحله چهاردهم:

در این مرحله وارد صفحه نمایش اطلاعات دستگاه خود می‌شوید. در صورتی که تمامی اطلاعات صحیح است بر روی گزینه "تایید و پرداخت" کلیک می‌کنیم. لازم به ذکر است در صورت کلیک بر روی لینک موجود در پیامک همتا، مستقیماً به این صفحه هدایت می‌شوید.

 

مرحله پانزدهم:

در صفحه درگاه پرداخت، اطلاعات یکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب و کد امنیتی نشان داده شده را وارد می‌کنیم و سپس بر روی گزینه "پرداخت" کلیک می‌کنیم.

انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد

در صورتی که با خطای "انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد" مواجه شدید، به وسیله سایر کارت‌های بانکی خود اقدام به پرداخت نمایید. خطاهای مربوط به این صفحه (صفحه درگاه پرداخت) مربوط به شبکه بانکی می‌باشد و می‌توانید با تماس با بانک صادر کننده کارت خود مشکل را بررسی و رفع نمایید.

 

مرحله شانزدهم:

در صورتی که پرداخت با موفقیت انجام شود، به صورت اتوماتیک به صفحه پرداخت موفقیت‌آمیز همتا برگشت داده می‌شوید.

 

مرحله هفدهم:

حال برای مشاهده کد فعالسازی دستگاه، بر روی گزینه "مشاهده کد فعالسازی دستگاه" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله هجدهم:

در این مرحله به صفحه "اطلاعات ثبت مسافری" برگشت داده می‌شوید و کد فعالسازی دستگاه برای شما نشان داده می‌شود. همچنین این کد از طریق پیامک به شماره سیم‌کارتی که در مرحله 4 وارد کرده‌اید نیز ارسال می‌شود.

 

روش دوم: پرداخت حقوق گمرکی در هنگام ورود به کشور در دفاتر گمرک

مسافر می‌تواند در حین ورود به کشور با مراجعه به دفاتر گمرک مستقر در فرودگاه (یا پایانه‌های مرزی)، دستگاه خود را اظهار و تعرفه و عوارض گمرکی آن را پرداخت نماید. لازم به ذکر است تعیین میزان تعرفه و عوارض واردات، بر اساس آکبند یا کارکرده (دست‌دوم) بودن دستگاه، به عهده گمرک جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس ارزش دستگاه مسافر، توسط گمرک تعیین می‌شود. پس از اظهار دستگاه و پرداخت حقوق گمرکی آن، برای مسافر پته (مجوز) گمرکی صادر می‌گردد که معمولاً در قسمت توضیحات آن، نام شخص مسافر، شماره پاسپورت، مدل، برند و شناسه (IMEI) دستگاه ذکر گردیده است. لازم است تا مرحله نهایی ثبت و فعال‌سازی موفق دستگاه در همتا، این اسناد نزد مسافر باقی بماند تا در صورت مشکلات احتمالی، قابل پیگیری باشد.

تصویر نمونه پته (مجوز) گمرکی در زیر آورده شده است.

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا سراجی · 15 روز پیش
    مشکل در عدم ارتباط با اکانتر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا سراجی · 15 روز پیش
    تعداد شناسه های وارد شده(IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد محمد زادگان · 16 روز پیش
    با سلام برا من مرحله 9 رو کلانشون نداد ولی پولو از حسابم کم کرد چیکار باید بکنم؟ با تشکر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امامعلی جعفری شام اس · 18 روز پیش
    پول گمرکی پرداخت شده واطلاعات هم به همتا ارسال شده است ولینک کد فعالسازی برای ما ارسال نشده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا جهت راهنمایی به انجام ادامه فرآیند، از مرحله دوازدهم تا پایان را در همین صفحه با دقت مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی محمدی · 18 روز پیش
    بعد از واریز هزینه ی گمرک تکمیل فرایند رو که زدم اتفاقی نیوفتاد تا بعد از 20 و خورده ای ثانیه یه صفحه باز شد نوشت خطای ارتباط با همتا، الان که چک میکنم گوشی هم شماره ی آی ام ای آی اش توی گمرک ثبت شده، اطلاعات برای شما ارسال میشه یا من باید کار دیگه ای انجام بدم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیما خلج · 19 روز پیش
    سلام وقت بخیر قیمت ریجستر گوشی s8وs8+ وs9 و s9+ چقدره؟؟؟
    ممنون
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ahmd · 20 روز پیش
    سلام من تلفنمو یک ماه قبل وارد کردم و از ان استفاده کردم و ریجستر نکردم و الان قطع شده.امروز برای ریجستری ثبت کردم و بعد از پرداخت نوشته شما قبلا اطلاعات خود را برای همتا ارسال کرده اید و الان هم هنوز انتن نمیده گوشیم.لطفا کمک کنین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، در صورتی که ارسال اطلاعات ب همتا انجام شده لطفا جهت راهنمایی به انجام ادامه فرآیند به بخش مسافری، قسمت 6-11 رجوع کنید. http://hmti.ir/faq
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید پیام حسینی · 22 روز پیش
    بعد از ریجستر کردن و پرداخت هزینه و ثبت سامانه همتا این پیام برام اومد

    داستان چیه؟؟؟؟

    لطفا کمک کنین

    دستگاه با شناسه(IMEI):
    **********************
    برای شماره تلفن ***************فعال شد
    هشدار: این دستگاه جهت استفاده غیرتجاری واردشده و درصورت احراز تخلف مسدود خواهدشد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    من تو · 22 روز پیش
    سلام
    هرچه lmel در سایت گمرک سبت میکنم میگه خطا در استعلامlmel در سایت همتا یعنی چه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    توفیق · 22 روز پیش
    سلام
    یگوشی برام اوردن که هچه میخوام وارد سایت گمرک بشم میگه استعلامlmel از سایت همتا مقدور نمیباشد یعنی چه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد رحمانی · 23 روز پیش
    سلام،من اتباع هستم،وقتی که می خوام گوشی مو ثبت گمرک کنم،میگه کد ملی یا شناسه ملی نا معتبر است،
    کد شناسه را باید از کجا بگیرم.
    ممنونم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      با سلام وقت بخیر افراد اتباع که فاقد کد ملی هستند باید کد فراگیر خود را وارد کنند . لطفا درصورتی که اطلاع از کد فراگیر ندارید به اداره گذرنامه مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کاوه تهرانی · 23 روز پیش
    من سال ۱۳۸۵ یک گوشی نوکیا (از اون هایی که فقط میشه باهاشون تلفن زد و عکس گرفت با کیفیت بسیار پایین) از تهران خریدم. چند سالی استفاده کردم و بعد گذاشتمش کنار و دیگه ازش استفاده نکردم. الان میخوام برای تلفن زدن ازش استفاده کنم. وقتی روشن کردم و توش سیم کارت ایرانسل گذاشتم، پیام اومد یک ماه وقت دارید که این گوشی رو در سامانه ثبت کنید. الان من دیگه کاغذ خرید این گوشی رو هم ندارم، چکار میتونم بکنم؟ خود گوشی به نظرم دیگه حتی ۵۰ هزار تومن هم نمیارزه ولی کار من رو راه میندازه. متشکر میشم لطف کنید و من رو رهنمایی کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      با سلاموقت بخیر تمامی گوشی هایی که پیش از شروع طرح با سیمکارتی رویت شده اند قانونی هستند در غیر اینصورت راهکاری ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید محمدی · 24 روز پیش
    سلام من گوشیمو‌ از** سفارش دادم پیغام اومده یه ماه مهلت ریحستری دارم باید چه کار کنم..ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      باسلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه با پست از خارج از کشور برای شما ارسال گردیده مبلغ عوارض در اداره پست هنگام دریافت گوشی پرداخت میگردد و منتظر می مانید تا اطلاعات شما برای همتا ارسال شود در صورت تایید اطلاعات کد فعال سازی در اختیار شما قرار میگیرد.
      در صورتی که از فروشگاه داخلی خریداری می شود باید در پاسخ استعلام اصالت قانونی ذکر شود در غیر اینصورت دستگاه را عودت دهید و چنانچه همکاری نکرد می توانید ثبت شکایت نمایید. http://hmti.ir/10 / http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی پرویزی · 24 روز پیش
    سلاممن یه گوشی از سایت سفارش دادم از چین واسم اوردن... بعد هزینه ریجستر رو هم با مجوز یا فیشی ک دادن پرداخت کردم... مامور گمرک گفت تا 24 ساعت دیگه کد ارسال میشه کد ارسال نشد ... بعد دوباره مراجعه کردم گفت درخاست قبول نمیکنن یا تایید نمیکنن ازینجور حرفا... یه شماره داد گمرک ایران تو تهران زنگ بزنم ... زنگ زدم دوباره یه شماره دیگه بهم دادن... اون شماره جواب نداد... به شماره پاسخ گویی همتا زنگ زدم کارمندتون گفت براتون ثبت پرونده میکنم و درصورتی ک همکارانم دیدن برای شماره پیگیری شما نتیجه رو اعلام میکنن ... من الان حدود شیش ماهه که گرفتارم‌گوشیمم ریجستر نشده... باید چکار‌کنم که نکردم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا کد پیگیری پرونده یا شماره و تاریخی که با سامانه همتا تماس برقرار کرده اید را اعلام کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عظيمي · 25 روز پیش
    سلام
    ميخواستم بدونم بنده كه تاريخ ١٩-مهر-١٣٩٨ تاريخ ورود ام بوده تا چه تاريخي ميتونم گوشي ثبت كنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    elham · 25 روز پیش
    salam in site vasl nemishe https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 25 روز پیش
      با سلام وقت بخیر این سایت به گمرک مرتبط می باشد از گمرک پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 26 روز پیش
    پاسخ ب این جواب
    با سلام وقت بخیر در صورتی که مدو برند دستگاه شما در بانک اطلاعاتی گمرک موجود نیست لطفا نسبت به ثبت درخواست در سایت میز خدمت گمرک اقدام کنید.
    help.irica.ir


    اینی ک شما گفتینو رفتم ثبت نامم کردم اما نشد.چطوریه من میخوام ریجستر کنم خطا برند میده بعدش همین مدل می نوت ۱۰ ریجستر شدش رو میشه خرید از سایت.اگه اونا ریجستر شدن باید اینم بشه دیگه.والا
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 25 روز پیش
      با سلام وقت بخیر مشکل اعلام شده مرتبط به گمرک می باشد لطفا از گمرک پیگیری شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی فراهانی · 26 روز پیش
    سلام.با پاسپورتی که حدود ۲ماه پیش کربلا بودم میتونم ریجستر کنم ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 26 روز پیش
    باسلام / به صورت مسافری گشی وارد شده یک عدد منتها از ان موقع حدودا 6 ماه گذشته ایا امکان ثبت میباشد و پرداخت عوارض ؟ لطفا واقعا راهنمایی کنین !
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 26 روز پیش
    سلام من یک گوشی از خارج مسافری گرفتم اما چون قبلا یه گوشی ریجستر کردم با اینکه گمرکشو پرداخت کردم
    ریجستر نشد
    العان میتونم با پاسپورت یکی از اشنا ها ثبتش کنم
    مشکلی پیش نمیاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 26 روز پیش
      با سلام وقت بخیر این موارد مرتبط به گمرک می باشد لطفا از سمت گمرک پیگیری کنید.