شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

ثبت دستگاه، فقط به صورت حضوری در گمرک

مسافران سفرهای خارجی، دقت داشته باشند درصورتی‌که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، مسافر باید دستگاه خود را در مبادی ورودی در لحظه ورود به کشور به‌صورت حضوری اظهار کند.

مراحل ثبت گوشی مسافری به ترتیب زیر می‌باشد:

 

مرحله اول: اظهار حضوری

مسافران سفرهای خارجی، در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید باید دستگاه خود را در مبادی ورودی در لحظه ورود به کشور به صورت حضوری اظهار کند. در این مرحله اطلاعات مربوط به مسافر و دستگاه سیم‌کارت‌خور توسط گمرک ثبت و تایید می شود. این اطلاعات شامل شناسه یا شناسه های مربوطه به دستگاه سیم‌کارت‌خور (اظهار از روی جعبه دستگاه)، نام و نام خانوادگی مسافر، کد ملی مسافر ایرانی (شناسه فراگیر اتباع)، شماره تماس مسافر و سایر اطلاعات مربوط به گوشی دستگاه سیم‌کارت‌خور می باشد.

 

مرحله دوم: پرداخت عوارض گمرکی دستگاه سیم کارت خور

اتباع: صرفاً پس ‌از انقضا مدت یک‌ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور، نسبت به رجیستری دستگاه سیم‌کارت‌خور خود به‌صورت "حضوری (شخص مسافر)" و در نزدیک‌ترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نمایید.

مسافر ایرانی: پس از اظهار حضوری دستگاه در گمرک در لحظه ورود به کشور، مسافر ایرانی یک ماه فرصت دارد تا با مراجعه به سایت گمرک نسبت به پرداخت عوارض دستگاه، اقدام نماید.

 

راهنمای پرداخت عوارض گمرکی دستگاه سیم‌کارت‌خور در سایت گمرک:

پس از ورود به سایت اینترنتی گمرک، در صفحه اول شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نمایید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

در دستگاه‌های معتبر و استاندارد، هر سه شناسه (IMEI) درج شده در هر سه محل، با یکدیگر یکسان است. بنابراین دقت داشته باشید که عوارض را برای شناسه (IMEI) واقعی دستگاه‌تان پرداخت کنید، چون در صورت رخ دادن اشتباه در وارد کردن شناسه (IMEI)، امکان تغییر آن وجود نخواهد داشت.

ثبت تمام شناسه (IMEI) های دستگاه در گمرک

دقت داشته باشید چنانچه دستگاه شما دوسیمکارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) است، با استفاده از علامت مثبت (+) سبز رنگ در پایین کادر سفید، حتماً سایر شناسه‌ (IMEI)ها را نیز وارد نمایید. پس از تکمیل اطلاعات، گزینه دریافت اطلاعات از سامانه همتا را انتخاب کنید.

خطای استعلام IMEI از سامانه همتا

برای آشنایی با خطاهای سامانه و راه حل‌ها، می‌توانید صفحه خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا" را ملاحظه نمائید.

 

در مرحله بعدی پاسخ استعلام از سامانه همتا نمایش داده می‌شود، اگر برند و مدل نمایش داده شده با برند و مدل دستگاه شما مطابقت دارد، گزینه ادامه را انتخاب کنید، در غیراین صورت با پشتیبانی سامانه همتا 096366 تماس حاصل فرمایید.

 

در مرحله بعدی، نوع دستگاه، برند، مدل و مشخصات فنی را به درستی انتخاب کنید.

یکسان بودن برند و مدل انتخاب شده با دستگاه

دقت داشته باشید چنانچه اطلاعات انتخاب شده در این مرحله با دستگاه انطباق نداشته باشد با وجود پرداخت عوارض، امکان دارد دستگاه شما ثبت نگردد.

بنابراین حتما در ورود اطلاعات و انتخاب برند و مدل، نهایت دقت مبذول گردد.

 

پس از انتخاب برند، مدل و مشخصات فنی، باید اطلاعات هویتی مسافر وارد شود. دقت داشته باشید حتماً باید شماره سیم‌کارت، کد ملی و شماره گذرنامه وارد شده، متعلق به شخص مسافر باشد. در غیر این صورت سایت گمرک، به مرحله بعد نخواهد رفت.

 

در ادامه یک کد امنیتی به شماره سیم‌کارتی که در مرحله قبل وارد شد، ارسال می‌گردد. این کد باید در قسمت مربوطه وارد شده و گزینه ادامه انتخاب شود.

 

در این مرحله سایت گمرک، شناسه پرداخت و مبلغ تعیین‌شده حقوق و عوارض گمرکی و اطلاعات هویتی را نمایش می‌دهد. در صورت تایید اطلاعات گزینه پرداخت را انتخاب کنید در غیراین صورت بنا به تغییرات مورد نیاز گزینه حذف یا برگشت به مرحله اول را انتخاب نمایید.

 

با انتخاب گزینه پرداخت، صفحه پرداخت اینترنتی نمایش داده می‌شود. در این مرحله لازم است تا درگاه پرداخت اینترنتی انتخاب شود.

 

در نهایت با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، حقوق و عوارض گمرکی تعیین‌شده پرداخت می‌شود.

 

پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن این فرآیند نمایش داده می‌شود.

دقت داشته باشید حتماً کد پیگیری داخلی، کد پیگیری بانکی و شناسه پرداخت را تا حصول اطمینان از ثبت دستگاه خود در سامانه همتا نزد خود نگه دارید.

 

پس از تکمیل فرآیند خرید به سایت گمرک برمی‌گردید و پیغام موفقیت آمیز بودن ثبت شناسه دستگاه نمایش داده می‌شود. پس از نمایش این پیغام گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب کنید. توجه داشته باشید اگر در این مرحله گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب نکنید اطلاعات شما برای سامانه همتا ارسال نخواهد شد و لذا کد فعالسازی دستگاه به صورت آنی برای شما پیامک نخواهد شد.

 

پس از انتخاب گزینه ارسال اطلاعات به همتا پیغام زیر نمایش داده می‌شود.‌

 

مرحله سوم : دریافت کد فعال سازی

پس از ارسال اطلاعات پرداخت عوارض دستگاه از گمرک به همتا، یک پیامک برای شماره تماس مسافر اعلام شده در مرحله اول (شماره اعلام شده به گمرک در لحظه ورود و اظهار دستگاه) پیامکی از سمت سامانه همتا به یکی از مضامین زیر ارسال می شود:

1- چنانچه شماره تماس اعلامی مسافر به نام خود مسافر باشد کد فعال سازی برای شماره اعلامی ارسال خواهد شد.

2- چنانچه شماره تماس اعلامی مسافر به نام شخص مسافر نباشد در پیامک ارسالی از مسافر درخواست می شود تا نسبت به تهیه سیم کارتی به نام شخص مسافر اقدام نمایید. بعد از تهیه سیم کارت مذکور، مسافر می تواند با تشکیل کارتابل در سامانه همتا و مراجعه به قسمت اطلاعات ثبت مسافری مطابق عکس زیر کد فعال سازی را دریافت می نماید.

توجه: چنانچه مسافر در لحظه ورود شماره تماسی اعلام نکرده باشد، باید به کارتابل خود در سامانه همتا مراجعه کرده و در قسمت اطلاعات ثبت مسافری مطابق عکس زیر کد فعال سازی را دریافت نماید.

 

ضرورت فعالسازی دستگاه

پس از مشاهده و دریافت کد فعالسازی، لازم است دستگاه را برای خود فعال کنید. برای اینکار آموزش فعال‌سازی دستگاه را مشاهده نمایید.

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه دستگاه‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها


نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Fatemeh Chaman · 2 روز پیش
    سلام وقت بخیر من یکی از بستگان از دبی میخواد برام ایفون ۱۴پرو مکس بیاره ولی گفته رجیستر و ثبت گمرکش رو خودت باید انجام بدی باید چیکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهروز · 3 روز پیش
    با سلام و خسته نباشید تمام مراحل رجیستری را بدرستی انجام دادم پرداخت را هم انجام دادم ولی صفحه فرایند تکمیل قفل کرد و اتفاقی نیفتاد از حساب هم کم شده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر ابتدا سیمکارتی که در گمرک ثبت کرده اید را روی گوشی فعال قرار دهید و سپس با شماره سیمکارت مسافر به سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) ورود نمایید در صورتی که در قسمت اطلاعات ثبت مسافری کد فعال سازی قابل رویت نیست، یعنی اطلاعات دستگاه شما به سامانه همتا ارسال نشده است صفحه آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی کادر اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد بابایی · 3 روز پیش
    سلام میخواستم بدونم هزینه رجیستری گوشی تلفن iphone13 128g چه مبلغی هست ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر از گمرک اطلاع بگیرید. اعلام درصد و میزان عوارض ثبت دستگاه مسافری بر عهده گمرک است. این هزینه در زمان پرداخت عوارض در سایت گمرک مشخص می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حنا · 3 روز پیش
    سلام
    من چند روز قبل در مرز مهران خواستم گوشی موبایلم را رجیستر کنم، سایت گمرک قطع بود. به من گفتند اخبار رو پیگیری کنید.حالا چطوری گوشی موبایلم را اظهار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، برای رجیستری تلفن همراه مسافری ابتدا باید اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک انجام شود در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی:http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسینی · 3 روز پیش
    سلام
    مسافران غیر ایرانی ک قصد سفر به ایران را دارند هم میتوانند از این طرح استفاده نمایند؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر مسافران سفرهای خارجی، درصورتی‌که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود در زمان تعیین شده گمرک اقدام نمایند.
      طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      1- اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      2- شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جواد جنگی · 3 روز پیش
    بعد از کلیک روی "تکمیل فرآیند خرید" ارتباط قطع شد و امکان بازگشت به سایت گمرک و ارسال اطلاعات به سایت همتا و دریافت کد فعال سازی بوجود نیامد. درحالی که مبلغ از حسابم کسر شده.
    الان چکار باید بکنم؟
    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیمکارت مسافر به سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) ورود نمایید در صورتی که در قسمت اطلاعات ثبت مسافری کد فعال سازی قابل رویت نیست، یعنی اطلاعات دستگاه شما به سامانه همتا ارسال نشده است صفحه آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی کادر اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07
      و می توانید مجدد وارد سایت https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister گمرک شوید و شناسه دستگاه را وارد نمایید در صورت موفقیت پرداخت گرینه ارسال به همتا را بزنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ارش قاسمی · 3 روز پیش
    اگر فرد شماره همراه به اسم خود نداشته باشد ، تو صفحه ای که گمرک ورودی را باید انتخاب کنیم ، امکان اینکه شماره شخص دیگری را استفاده کنیم هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام و احترام خیر،در صورتی که برای ثبت دستگاه در سایت گمرک اطلاعات هویتی شخص مسافر اعم از شماره گذرنامه، شماره تلفن همراه و کدملی/شناسه فراگیر متعلق و منطبق بر شخص مسافر نباشد امکان ثبت دستگاه وجود نخواهد داشت .جهت ثبت چنان چه شما مسافر ایرانی هستید میبایست زمان ورود به کشور در گمرک ورودی شناسه و اطلاعات مربوطه را به ارزیابان گمرک اظهار نمایید تا قبل از اتمام مهلت 30 روز نسبت به ثبت دستگاه خود در سایت epl اقدام نمایید اما اگر شما از اتباع می باشید میبایست پس از اظهار دستگاه در لحظه ورود پس از گذشت 30 روز از اظهار اطلاعات با مراجعه حضوری به گمرک عوارض دستگاه خود را پرداخت نمایید پس از پرداخت عوارض گمرکی و تکمیل فرآیند و ارسال همتا و پس از دریافت کد فعالسازی از طریق کد دستوری#7777* ویا سایت (hamta.ntsw.ir) یا اپلیکیشن همتا دستگاه را برای سیم کارت خود با کد فعال سازی ارسالی فعالسازی فرمایید آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05و در صورت رعایت تمامی شرایط و ضوابط گمرک در صورتی که در هر مرحله از ثبت دستگاه در گمرک، با خطا روبرو شدید لطفا پیگیری لازم را از گمرک به عمل آورید. آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07سایت گمرک : https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister باتشکر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید تهیذبی · 3 روز پیش
    سلام مجدد ممنون از پاسخگویی شما.
    زمان مهلت 30 روزه برای رجیستری دستگاه مسافری از زمان اظهار دستگاه در گمرک محاسبه میشه یا از زمان قرار گرفتن سیمکارت برای اولین بار در داخل تلفن همراه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام و احترام مشترک گرامی باستحضار میرساند فرصت 30 روزه مسافری از تاریخ ورود شخص به کشور آغاز میگردد.سامانه همتا مفتخر است که توانسته است در اسرع وقت پاسخگو شما باشد. باتشکر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید تهذیبی · 3 روز پیش
    سلام وقت بخیر. دستگاه آیفون 14 بصورت مسافرتی روز گذشته به ایران آمده و توسط مسافر در گمرک اظهار شده ولی عوارض گمرک و ثبت رجیستری انجام نشده و میفرمایید فعلا به علت مشخص نشدن هویت امکان ثبت وجود نداره و در دست بررسی است. اگه بیش از 30 روز از زمان بررسی و محرز شدن هویت توسط وزارت صمت بگذرد، امکان رجیستری آن وجود دارد؟ تاکید میکنم که دستگاه توسط شخص مسافر در گمرک اظهار شده است.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام و احترام همانطور که مستحضر هستید امکان ثبت دستگاه آیفون 14، در حال حاضر به علت عدم احراز هویت وجود ندارد و طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، ثبت رجیستری دستگاه مسافری در ابتدا ملزم به اظهار دستگاه در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک بوده و سپس مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرایند رجیستری در سامانه epl ظرف مدت یک ماه و شخص اتباع پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور شخص در گمرک بصورت حضورا اقدام نمایند. در خصوص انقضای مهلت 30 روزه برای اشخاص ایرانی با مشکل اخیر، در حال حاضر راه حلی از سمت گمرک ابلاغ نگردیده است اما جهت اطلاعات بیشتر، پیگیری لازم را از خود گمرک به عمل رسانید. آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
      سایت گمرک: https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا ذوالفقاری · 5 روز پیش
    سلام و درود، باتوجه به اینکه آیفون های سری ۱۴ هنوز در لیست همتا قرار نگرفته اند ، امکانش هست آیفون ۱۴ رو بیاریم ؛ اظهار حضوری هم انجام بشه و بعد زمانی که در لیست قرار گرفت گمرکیش را پرداخت کنیم و رجیستر بشه؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق آخرین اطلاع رسانی انجام شده امکان ثبت گوشی های آیفون 14 به علت محرز نشدن هویت آن وجود ندارد و این موضوع دردست بررسی می باشد.
      دستگاه مسافری باید با اطلاعات شخص مسافر در زمان یک ماه تعیین شده گمرک انجام شود در صورتی که بازه زمانی یک ماهه ی گمرک به اتمام برسد نمی توانید پرداخت عوارض دستگاه را انجام دهید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدشاکری · 5 روز پیش
    سلام وقتتون بخیر دیروز یک دستگاه گوشی آیفون چهارده رو در گمرک فرودگاه امام قبل از خروج ثبت کردم . ولی در سامانه گمرک امکان پرداخت عوارض وجود نداشت و خطا از طرف همتا معتبر نیست ، دریافت کردم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      باسلام وقت بخیر,طبق آخرین اطلاع رسانی انجام شده امکان ثبت گوشی های آیفون 14 به علت محرز نشدن هویت آن وجود ندارد و این موضوع دردست بررسی می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهاره کریمی · 5 روز پیش
    سلام
    گوشی آیفون ۱۴ که هنوز امکان ثبت آن محرز نشده به چه صورت میباشد،چقدر زمان میبره تا بتونیم هزینه گمرک رو پرداخته و ازش استفاده کنیم؟
    تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      باسلام وقت بخیر,طبق آخرین اطلاع رسانی انجام شده امکان ثبت گوشی های آیفون 14 به علت محرز نشدن هویت آن وجود ندارد و این موضوع دردست بررسی می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد سبزی · 5 روز پیش
    سلام .من گمرگ گوشی رو پرداخت کردم و موفق هم بود ولی موقع زدن تکمیل فرایند و بازگشت به سایت مشکل پیش اومد و نیومد حالا چیکار کنم؟مبلغ هم پرداخته شده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه پرداخت عوارض انجام شده است با شماره سیمکارت مسافر به سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) ورود نمایید در صورتی که در قسمت اطلاعات ثبت مسافری کد فعال سازی قابل رویت است فرایند فعالسازی را انجام دهید آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05،
      در صورت عدم رویت کد یعنی اطلاعات دستگاه شما به سامانه همتا ارسال نشده است صفحه آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی کادر اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07
      و می توانید مجدد وارد سایت https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister گمرک شوید و شناسه دستگاه را وارد نمایید در صورت موفقیت پرداخت گرینه ارسال به همتا را بزنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی کریمی · 5 روز پیش
    سلام . من دیروز یک دستگاه گوشی آیفون 14 رو در گمرک فرودگاه امام قبل از خروج ثبت کردم . ولی در سامانه گمرک امکان پرداخت عوارض وجود نداشت و پیام imei از طرف همتا معتبر نیست ، دریافت کردم . در پاسخ به تیکت درخواست ثبت در سامانه همتا ، کارشناس محترم پاسخ دادند شناسه دستگاه شما محرز نشده و امکان ثبت وجود ندارد . لطفا راهنمایی فرمایید چه کاری باید انجام دهم . با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      باسلام وقت بخیر,طبق آخرین اطلاع رسانی انجام شده امکان ثبت گوشی های آیفون 14 به علت محرز نشدن هویت آن ها وجود ندارد و این موضوع در دست بررسی می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ندا محمودی · 5 روز پیش
    سلام. اگر مسافرگوشی آیفون آکبندکادو بیاورد چگونه باید ثبت و رجیستری شود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر مسافران سفرهای خارجی، درصورتی‌که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود در زمان تعیین شده گمرک اقدام نمایند. طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری 1- اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک 2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت 30روز انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister شخص اتباع می بایست صرفا پس از انقضا مدت 30 روز از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرش عسکری · 6 روز پیش
    وقت بخیر، اینکه هر مسافر در سال فقط یک گوشی میتونه رجیستر کنه، یعنی محدودیت واردات هم هست چندتا گوشی بدون رجیستر می تواند وارد کند یا فقط محدودیت رجیستریه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      باسلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک،به‌صورت سالانه (سال شمسی) هر مسافر امکان ثبت یک دستگاه را دارد و باید نسبت به پرداخت عوارض حق ورودی و ثبت دستگاه خود اقدام نمایید. آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07 و در خصوص تعداد گوشی که بدون نیاز به رجیستر وارد می کنید محدودیتی اعلام نشده و اطلاعات بیشتر را از گمرک سوال فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرش · 6 روز پیش
    وقت بخیر، اینکه یک مسافر در سال فقط یک گوشی میتونه رجیستری داشته باشه، ایا امکانش هست که بیش از یک عدد گوشی بیاره و گوشیه دیگر را در سال بعدش رجیستر کنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      با سلام ،خیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک،به‌صورت سالانه (سال شمسی) هر مسافر امکان ثبت یک دستگاه را دارد و باید نسبت به پرداخت عوارض حق ورودی و ثبت دستگاه خود اقدام نمایید.
      دستگاه دوم سال بعد موقع ورود باید همراه مسافر باشد و در گمرک ورودی اظهار گوشی را انجام دهد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهاره · 6 روز پیش
    سلام، من در تاریخ 17 شهریور، گوشی همراهم رو در فرودگاه امام در بخش گمرک مربوط به تلفن همراه ثبت کردم ولی الان در سایت اطلاعاتی از ثبت شدنش نیست و نمیتونم مراحل بعدی رو انجام بدم. لطفا راهنمایی بفرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Farshid Vosoughian · 7 روز پیش
    سلام
    من از خارج گوشیمو آوردم ایران دو هفته در ایران هستم آيا از موبایلم میتوانم استفاده بکنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر برای کمتر از 30 روز نیازی نیست فرایندی را انجام دهید درصورتی‌ که تمایل دارید بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایید باید نسبت به ثبت و پرداخت حق ورودی گمرک دستگاه خود اقدام نمایید
      آموزش دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی
      http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ایوب عارفی · 7 روز پیش
    سلام بنده قصد دارم از خارج از ایران تلفن رو بیارم درزمان ورود بنده سیم کارت به نام خودم ندارم آیا میشه با سیم کارت پدرم که همراه دارم استفاده کنم ؟اگر سیم کارت به اسم خود نداشته باشیم امکان رجیستری نیست ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که شخص مسافر همراه خود دستگاهی را آورده باشد، باید با اطلاعات شخص مسافر (گذرنامه ، کدملی مسافر ایرانی ،شماره همراه ) دستگاه ثبت شود آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
      اما درخصوص اظهار دربدو ورود به کشور نیاز نیست سیم کارت به نام مسافر باشد .