شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

  • آموزش ها

ثبت دستگاه، فقط به صورت حضوری در گمرک

مسافران سفرهای خارجی، دقت داشته باشند درصورتی‌که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، مسافر باید دستگاه خود را در مبادی ورودی در لحظه ورود به کشور به‌صورت حضوری اظهار کند.

مراحل ثبت گوشی مسافری به ترتیب زیر می‌باشد:

 

مرحله اول: اظهار حضوری

مسافران سفرهای خارجی، در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید دستگاه خود را در مبادی ورودی در لحظه ورود به کشور به صورت حضوری اظهار کند. در این مرحله اطلاعات مربوطه به مسافر و دستگاه توسط گمرک ثبت و تأیید می‌شود. این اطلاعات شامل شناسه یا شناسه‌های مربوطه به دستگاه (اظهار از روی جعبه دستگاه)، نام و نام خانوادگی مسافر، کد ملی مسافر ایرانی (شناسه فراگیر اتباع)، شماره تماس مسافر و سایر اطلاعات مربوط به دستگاه

 

مرحله دوم: پرداخت عوارض گمرکی دستگاه سیم کارت خور

مسافر ایرانی: پس از اظهار حضوری دستگاه در گمرک در لحظه ورود به کشور، مسافر ایرانی یک ماه فرصت دارد تا با مراجعه به سایت گمرک نسبت به پرداخت عوارض دستگاه، اقدام نماید.

اتباع: اتباع محترم علاوه بر اظهار حضوری دستگاه در مبادی ورودی در لحظه ورود، پس ‌از انقضا مدت یک‌ماهه از تاریخ حضور در کشور، نسبت به رجیستری دستگاه خود به‌صورت "حضوری (شخص مسافر)" و در نزدیک‌ترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نمایید.

 

مرحله سوم : دریافت کد فعال سازی

پس از ارسال اطلاعات پرداخت عوارض دستگاه از گمرک به همتا، یک پیامک برای شماره تماس مسافر اعلام شده در مرحله اول (شماره اعلام شده به گمرک در لحظه ورود و اظهار دستگاه) پیامکی از سمت سامانه همتا به یکی از مضامین زیر ارسال می‌شود:

1- چنانچه شماره تماس اعلامی مسافر به نام خود مسافر باشد کد فعال‌سازی برای شماره اعلامی ارسال خواهد شد.

2- چنانچه شماره تماس اعلامی مسافر به نام شخص مسافر نباشد در پیامک ارسالی از مسافر درخواست می‌شود تا نسبت به تهیه سیم‌کارتی به نام شخص مسافر اقدام نمایید. بعد از تهیه سیم‌کارت مذکور، مسافر می‌تواند با تشکیل کارتابل در سامانه همتا و مراجعه به قسمت اطلاعات ثبت مسافری مطابق عکس زیر کد فعال‌سازی را دریافت می‌نماید.

توجه: چنانچه مسافر در لحظه ورود شماره تماسی اعلام نکرده باشد، باید به کارتابل خود در سامانه همتا مراجعه کرده و در قسمت اطلاعات ثبت مسافری مطابق عکس زیر کد فعال‌سازی را دریافت نماید.

 

ضرورت فعالسازی دستگاه

پس از مشاهده و دریافت کد فعالسازی، لازم است دستگاه را برای خود فعال کنید. برای اینکار آموزش فعال‌سازی دستگاه را مشاهده نمایید.

 

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه دستگاه‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها


نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نرگس · 15 روز پیش
    سلام من موبایلم را رجیستر کردم رسیدم به مرحله پرداخت وجه را هم پرداخت کردم پول از حسابم کم شد ولی صفحه آخر باز نشد حالا نمی‌دانم گوشی ثبت شده یا نه
    کجا باید پیگیر بشم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیمکارت مسافر به سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) ورود نمایید در صورتی که در قسمت اطلاعات ثبت مسافری کد فعال سازی قابل رویت نیست، یعنی اطلاعات دستگاه شما به سامانه همتا ارسال نشده است صفحه آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی کادر اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07
      در صورت رویت کد فعال سازی فرایند فعال سازی را انجام دهید.http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مبینا توکلی · 15 روز پیش
    سلام ببخشید از راه مرز زمینی هم می توان احراز هویت کرد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      سلام وقت بخیر کلیه مسافران خارجی به هنگام ورود به کشور از مبادی ورودی( اعم از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی) می بایست نسبت به رجیستر نمودن دستگاه های گوشی تلفن همراه خود صرفاً توسط گیت ورودی گمرک اقدام نمایند.براساس اطلاعیه گمرک امکان اظهار در مرزهای زمینی وجود دارد ولی حتما این مرز مربوطه را از گمرک پیگیری نمایید. آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فریدون کمیلی پور · 15 روز پیش
    سلام، گوشی را به گمرک ارائه دادم ولی متاسفانه فراموش کردم که آن را در بازه یک ماهه رجیستر کنم. چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      سلام وقت بخیر ثبت دستگاه باید با اطلاعات شخص مسافر در زمان تعیین شده گمرک انجام شود درصورتی که بازه زمانی تعیین شده گمرک به اتمام رسیده است نمی توانید پرداخت عوارض دستگاه را انجام دهید لطفا از سمت گمرک مورد را پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیدعلی فاطمی · 15 روز پیش
    سلام ببخشیدمن یک ساعت هوشمند خریدم ولی کد فعالسازی ندارد چیکارکنم؟؟
    لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا وضعیت دستگاه را در استعلام اصالت بررسی کنید در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید. آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      در غیر این صورت چنانچه دستگاه قانونی و در وضعیت عدم فعال سازی است ،لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05
      همچنین می توانید از طریق سایت همتا سامانه شناسایی هوشمند مشکلات بررسی نمایید.https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی عسگری · 15 روز پیش
    سلام وقتتون بخیر، دایی من هفته گذشته به ایران امده ولی اطلاع نداشته که در فرودگاه اظهار کند میخواستم ببینم آیا الان امکان ثبت اطلاعاتش در گمرک وجود دارد؟ ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، برای رجیستری تلفن همراه مسافری ابتدا باید اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک انجام شود در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی:http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نعیمه غفوری سیدانی · 15 روز پیش
    سلام. من یک ماه پیش وارد ایران شدم و ساکن خارج از کشورم و فقط دو هفته دیگه اینجا هستم . گوشیم غیر فعال شده آیا نمیتونم گوشیم را برای این دو هفته دوباره فعال کنم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      سلام وقت بخیر مسافران سفرهای خارجی، درصورتی‌که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند.
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رسولی · 15 روز پیش
    سلام وقت بخیر من داخل سایت عوارض را پرداخت کردم ولی هنوز میزنه پرداخت نشده با اینکه از حسابم کم شده
    میشه راهنماییم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیمکارت مسافر به سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) ورود نمایید در صورتی که در قسمت اطلاعات ثبت مسافری کد فعال سازی قابل رویت نیست، یعنی اطلاعات دستگاه شما به سامانه همتا ارسال نشده است صفحه آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی کادر اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جاوید · 16 روز پیش
    ببخشید مسافر ما داخل فرودگاه مشهد آگاهی نداشته و ثبت نکرده الان تهران هستیم راهی هست که داخل تهران پیگیری کنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، برای رجیستری تلفن همراه مسافری ابتدا باید اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک انجام شود در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی:http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 17 روز پیش
    باسلام
    یک دستگاه گوشی p30 pro خریداری شده حدود یک سال پیش ولی نه روشن شده و نه رجیستری شده به چه شکل میتوان رجیسترش کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی‌که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اید و تمایل دارید بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایید باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایید ثبت دستگاه باید با اطلاعات شخص مسافر در زمان تعیین شده گمرک انجام شود در صورتی که بازه زمانی تعیین شده گمرک به اتمام برسد نمی توانید پرداخت عوارض دستگاه را انجام دهید امکان ثبت و پرداخت حقوق ورودی دستگاه از گمرک قابل پیگیری است.آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    pouya razmjoue · 17 روز پیش
    سلام من چندین ماه است دستگاه را داخل کشور استفاده میکنم الان دیگر انتن نمیدهد ایا الان می توانم هزینه را بپردازم و دستگاه را رجیستر کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی‌که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اید و تمایل دارید بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایید باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایید.
      طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      ثبت دستگاه باید با اطلاعات شخص مسافر در زمان تعیین شده گمرک انجام شود در صورتی که بازه زمانی تعیین شده گمرک به اتمام برسد نمی توانید پرداخت عوارض دستگاه را انجام دهید امکان ثبت و پرداخت حقوق ورودی دستگاه از گمرک قابل پیگیری است.
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مریم محسنی · 17 روز پیش
    سلام.
    من خارج از ایران زندگی می‌کنم. قصد دارم برگردم ایران و بمونم. بابت گوشی‌ای که دارم استفاده می‌کنم باید عوارض بدم؟!
    خب من که موقع خرید گوشی یک‌ بار در کشور محل اقامتم همه هزینه‌های مالیات و گمرک را توی قیمت گوشی دادم. گوشی را هم چندین ماه استفاده کردم. چرا باید عوارض بدم برای وسیله شخصی، آن هم استفاده شده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی‌که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اید و تمایل دارید بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایید باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند.
      طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد احمدی · 18 روز پیش
    سلام. آیا اگر بخواهیم گوشی خریداری و رجیستر شده در خارج کشور را در ایران فقط در حالت پرواز استفاده کنیم و به وای فای وصل شویم باز نیاز به ثبت گوشی در گمرک هست؟ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی‌که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اید و تمایل دارید بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایید باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک 2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Hamidullah Habibi · 18 روز پیش
    میخواهم گوشی خود را ثبت و رجیستر کنم
    کجا میتوانم گوشی خود را ثبت و رجیستر کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      سلام وقت بخیر اگر گوشی داخل ایران خریداری شده باید رجیستر شده و قانونی باشد میخواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم را مطالعه نمایید http://hmti.ir/new و چنانچه گوشی را از خارج خریداری نموده اید طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک 2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرزاد محمدپناه · 18 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    من از سفر برگشتم گوشی را ثبت کردم ولی می‌خواهم پرداخت عوارض را در سایت گمرک انجام بدهم میگوید
    گوشی شما در ورودی ثبت نشده است
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که بدو ورود اطلاعات را به گمرک اظهار نمودید و این خطا را دریافت می کنید از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین صلاحی · 18 روز پیش
    سلام من در گیت گوشی که خریدم را احراز کردم الان میخواهم از سایت گمرک پرداخت را انجام دهم ولی پیغام میدهد که اطلاعات گوشی در گمرک وجود ندارد لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      سلام وقت بخیر اگر داخل سایت گمرک https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister در هنگام وارد کردن شناسه گوشی خطای استعلام شناسه از سامانه همتا دریافت می کنید صفحه ی خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا" را مطالعه نمایید http://hmti.ir/epl-error
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
      در غیر اینصورت از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    AMiR HOSSEiN · 18 روز پیش
    سلام
    ببخشید اگر من بخواهم یک گوشی از خارج بگیرم چقدر هزینه گمرکی آن می شود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      سلام وقت بخیر از گمرک اطلاع بگیرید. اعلام درصد و میزان عوارض ثبت دستگاه مسافری بر عهده گمرک است. این هزینه در زمان پرداخت عوارض در سایت گمرک مشخص می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شبنم · 18 روز پیش
    سلام وقت بخیر برای رجیستر دستگاه مسافری حتما باید سیم کارتی که تو دستگاه قرار می دهیم به اسم مسافر باشد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      سلام وقت بخیر برای پرداخت عوارض حق ورودی گمرک با توجه به طراحی سایت گمرک، ارائه شماره سیم‌کارت به نام مسافر در زمان پرداخت الزامی است ولی برای استفاده از دستگاه لازم نیست سیم کارت به اسم مسافر باشد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 19 روز پیش
    سلام.یک گوشی برام از خارج از کشور اوردن که رجیستر نشده و مهلت استفاده یک ماهه هم استفاده شده.ایا میشه گوشی را به خارج از کشور برد و مجددا هنگام ورود ثبتش کرد؟ و بعد رجیستر و فعالسازی کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      سلام وقت بخیر ثبت دستگاه باید با اطلاعات شخص مسافر در زمان تعیین شده گمرک انجام شود درصورتی که بازه زمانی تعیین شده گمرک به اتمام رسیده است نمی توانید پرداخت عوارض دستگاه را انجام دهید برای سفر بعدی هم لطفا از سمت گمرک مورد را پیگیری نمایید.
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 20 روز پیش
    سلام وقت بخیر

    من چند سال ایران نبودم و الان اومدم توی فرودگاه گوشیمو دادم و بارکدشو اسکن کردن روی پاسپورتم و ...

    الان توی سایت گمرک میزنه هیچ مسافرتی در یک ماه گذشته برای شما ثبت نشده

    ۳ روز شده که اومدم ایران
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی خلوتی · 20 روز پیش
    سلام از‌مبادی‌ ورودی‌ دریایی هم میشود گوشی ‌را ثبت کرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      سلام وقت بخیر کلیه مسافران خارجی به هنگام ورود به کشور از مبادی ورودی( اعم از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی) می بایست نسبت به رجیستر نمودن دستگاه های گوشی تلفن همراه خود صرفاً توسط گیت ورودی گمرک اقدام نمایند اما جزییات ضوابط گمرک در ثبت دستگاه های مسافری را باید به صورت دقیق تر از گمرک جویا شوید آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07