آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

  • آموزش ها

ثبت دستگاه، صرفا در گمرک

مسافران خارجی گرامی در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، باید عوارض دستگاه در گمرک پرداخت شود.

چقدر طول می کشد تا کد فعالسازی برایم ارسال شود؟

با اتصال سامانه گمرک به همتا، پس از ثبت موفق دستگاه و پرداخت عوارض در گمرک، بالافاصله کد فعالسازی به شماره سیم کارت وارد شده پیامک می شود.

دستگاه را ثبت کرده و پیام قانونی بودن دریافت کرده‌ام اما کد فعالسازی برایم ارسال نشده است

در صورتی که دستگاه را به صورت مسافری ثبت کرده‌اید و دستگاه‌تان قانونی شده است ولی کد فعال‌سازی برای شما ارسال نشده است، با شماره همراهی که در گمرک ثبت کرده‌اید به سایت همتا به ادرس https://hamta.ntsw.ir مراجعه کنید. در بخش "ثبت اطلاعات مسافری" کد فعال‌سازی دستگاه مربوطه را مشاهده نمائید.

سپس فرایند فعال‌سازی را طبق آموزش فعال‌سازی دستگاه انجام دهید.

 پرداخت عوارض دستگاه در گمرک، صرفاً برای مسافران سفرهای خارجی، به دو روش اینترنتی و حضوری انجام می‌گیرد. توصیه اکید می‌شود، جهت راحتی و تسریع در انجام فرآیند ثبت، از روش اینترنتی استفاده شود.

دقت داشته باشید مسافران سفرهای داخلی، امکان ثبت دستگاه به صورت مسافری را ندارند.

 

روش اول: پرداخت عوارض در گمرک به‌صورت اینترنتی

مسافران خارجی می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی گمرک به نشانیhttps://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، نسبت به پرداخت عوارض دستگاه خود اقدام نماید. لازم به ذکر است بنا بر تصمیمی که توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران گرفته شده است، مسافران فقط تا ۳۰ روز پس از ورود به کشور مهلت دارند تا از طریق این سایت گمرک، دستگاه خود را ثبت نمایند و در صورت اتمام این مهلت، گمرک وظیفه‌ای در قبال ثبت شناسه (IMEI) دستگاه مسافر نخواهد داشت.

نحوه ثبت شناسه (IMEI) دستگاه در سایت اینترنتی گمرک، به‌صورت تصویری در زیر آورده شده است.

 

مرحله یک:

در اولین مرحله به سایت اینترنتی گمرک به نشانیhttps://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، مراجعه کنید.

پس از ورود به سایت اینترنتی گمرک، در صفحه اول شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نمایید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

در دستگاه‌های معتبر و استاندارد، هر 3 شناسه (IMEI) درج شده در هر 3 محل، با یکدیگر یکسان است. بنابراین دقت داشته باشید که عوارض را برای شناسه (IMEI) واقعی دستگاه‌تان پرداخت کنید، چون در صورت رخ دادن اشتباه در وارد کردن شناسه (IMEI)، امکان تغییر آن وجود نخواهد داشت.

ثبت تمام شناسه (IMEI) های دستگاه در گمرک

دقت داشته باشید چنانچه دستگاه شما دوسیمکارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) است، با استفاده از علامت مثبت (+) سبز رنگ در پایین کادر سفید، حتما سایر شناسه‌ (IMEI)ها را نیز وارد نمایید. پس از تکمیل اطلاعات، گزینه ادامه را انتخاب کنید.

خطای استعلام IMEI

برای آشنایی با خطاهای سامانه و راه حل‌ها، می‌توانید اطلاعیه‌ها و آموزش‌های همتا در شبکه‌های مجازی را دنبال کنید...

 

مرحله دو:

در مرحله بعدی، مدل و مشخصات فنی گوشی و نوع دستگاه را از لیست انتخاب می‌کنیم.

یکسان بودن برند و مدل انتخاب شده با دستگاه

دقت داشته باشید چنانچه برند و مدل انتخاب شده در این مرحله با دستگاه انطباق نداشته باشد با وجود پرداخت عوارض، دستگاه شما ثبت نخواهد شد.

بنابراین حتما در ورود اطلاعات و انتخاب برند و مدل، نهایت دقت مبذول گردد.

 

مرحله سه:

پس از انتخاب برند، مدل و مشخصات فنی، باید اطلاعات هویتی مسافر وارد شود. ابتدا باید تابعیت مسافر انتخاب شود. اگر تابعیت مسافر، ایرانی است دقت داشته باشید حتماً باید شماره سیم‌کارت، کد ملی و شماره گذرنامه وارد شده، متعلق به شخص مسافر باشد. در غیر این صورت سایت گمرک، به مرحله بعد نخواهد رفت. درصورتی‌که مسافر، از اتباع غیرایرانی است، بایستی گزینه مربوطه را انتخاب نماید.

 

مرحله چهار:

در ادامه یک کد امنیتی به شماره سیم‌کارتی که در مرحله قبل وارد شد، ارسال می‌گردد. این کد باید در قسمت مربوطه وارد شده و گزینه ادامه انتخاب شود.

 

مرحله پنج:

در این مرحله سایت گمرک، شناسه پرداخت و مبلغ تعیین‌شده حقوق و عوارض گمرکی را نمایش می‌دهد.

 

مرحله شش:

با انتخاب گزینه پرداخت، صفحه پرداخت اینترنتی نمایش داده می‌شود. در این مرحله لازم است تا درگاه پرداخت اینترنتی انتخاب شود.

 

مرحله هفت:

در نهایت با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، حقوق و عوارض گمرکی تعیین‌شده پرداخت می‌شود.

 

مرحله هشت:

پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن این فرآیند نمایش داده می‌شود.

دقت داشته باشید حتماً کد پیگیری داخلی، کد پیگیری بانکی و شناسه پرداخت را تا حصول اطمینان از ثبت دستگاه خود در سامانه همتا نزد خود نگه دارید.

 

روش دوم: پرداخت حقوق گمرکی در هنگام ورود به کشور در دفاتر گمرک

مسافر می‌تواند در حین ورود به کشور با مراجعه به دفاتر گمرک مستقر در فرودگاه (یا پایانه‌های مرزی)، دستگاه خود را اظهار و تعرفه و عوارض گمرکی آن را پرداخت نماید. لازم به ذکر است تعیین میزان تعرفه و عوارض واردات، بر اساس آکبند یا کارکرده (دست‌دوم) بودن دستگاه، به عهده گمرک جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس ارزش دستگاه مسافر، توسط گمرک تعیین می‌شود. پس از اظهار دستگاه و پرداخت حقوق گمرکی آن، برای مسافر پته (مجوز) گمرکی صادر می‌گردد که معمولاً در قسمت توضیحات آن، نام شخص مسافر، شماره پاسپورت، مدل، برند و شناسه (IMEI) دستگاه ذکر گردیده است. لازم است تا مرحله نهایی ثبت و فعال‌سازی موفق دستگاه در همتا، این اسناد نزد مسافر باقی بماند تا در صورت مشکلات احتمالی، قابل پیگیری باشد.

تصویر نمونه پته (مجوز) گمرکی در زیر آورده شده است.

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیزاد · 22 روز پیش
    سلام بنده شش روز مراحل ثبت رو درسایت گمرک انجام دادم و پرداخت گمرک هم موفقیت آمیز بود است آیادر سایت همتا در قسمت مسافری باید ثبت نام کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد سروش مهر · 22 روز پیش
    سلام من می خواستم گوشیم رو رجیستر کنم اما در نمی تونم در سایت گمرک عوارض رو پرداخت کنم و حتی به سایت میز خدمت الکترونیک گمرگ رفتم اما قسمتی برای درخواست پیگیری مشکل پرداخت وجود نداشت ممنون میشم کمک کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      لطفا مجددا تلاش نمایید. درصورت عدم موفقیت، جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید. در میز خدمت الکترونیک، ابتدا باید ثبت نام نموده و سپس اقدام به ثبت درخواست نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صفایی · 22 روز پیش
    با سلام درگاه پرداخت سایت عوارض http://payment.irica.ir خراب چکار کنیم دکمه پرداخت میزنم خطا (مشکل در دریافت اطلاعات) چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      لطفا مجددا تلاش نمایید. درصورت عدم موفقیت، جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سارا · 22 روز پیش
    با سلام کد شناسه پرداخت دارم میخام پرداخت کنم و گوشی رو داخل سایت گمرک ثبت کنم ولی درگاه پرداخت وصل نمیشه هر چی ام پیغام برای میز خدمت رسانی پیغام میذارم تو سایت گمرک اصلا جوابی نمیدن اصلا فکر نمیکنم کسی درخواستها و تیکت ها رو بخونه؟! من باید چیکار کنم یهفته دیگه بیشتر نمونده از وقت رجیستری م
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      لطفا مجددا تلاش نمایید. درصورت عدم موفقیت، جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی نیا · 22 روز پیش
    سلام
    من گوشی m20 خریدم تا مرحله (مدیریت متمرکز پرداخت های اینترنتی عوارض دولتی) که میرم ، اعداد توی کادر رو که میزنم پرداخت سداد رو که میزنم دوباره میکه اعداد باید وارد شوند و به درگاه بانک انتقال پیدا نمی کنه
    ممنون میشم اینجا جواب بدین و ارجاع به واحد help ندین.سپاسگذارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      این مشکل به علت تقاضای زیاد کاربران در ساعت‌های شلوغی سایت گمرک نمایش داده می‌شود و ارتباطی به سامانه همتا ندارد. لذا توصیه می‌شود در ساعات دیگری به ثبت گوشی مبادرت ورزید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد مدانلو · 22 روز پیش
    با سلام از دیروز تا به الانم برای پرداخت هزینه گمرک دارم تلاش میکنم اما درگاه پرداخت باز نمیشود لطفا پیگیری کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      این مشکل به علت تقاضای زیاد کاربران در ساعت‌های شلوغی سایت گمرک نمایش داده می‌شود و ارتباطی به سامانه همتا ندارد. لذا توصیه می‌شود در ساعات دیگری به ثبت گوشی مبادرت ورزید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهشاد فرزام · 22 روز پیش
    سلام

    من تا مرحله پرداخت پیش می رم و سداد رو جهت پرداخت انتخاب می کنم.

    امادر نهایت می نویسه مشکل در دریافت اطلاعات. چه کار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      این خطا به علت تقاضای زیاد کاربران در ساعت‌های شلوغی سایت گمرک نمایش داده می‌شود و ارتباطی به سامانه همتا ندارد. لذا توصیه می‌شود در ساعات دیگری به ثبت گوشی مبادرت ورزید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 23 روز پیش
    در مرحله شش برای پرداخت پیغام مشکل در دریافت اطلاعات نمایش میدهد علت چیست؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سحر · 23 روز پیش
    سلام من يك عدد موبايل اپل وارد كردم الان چندروز هستش كه هر چه قدر تلاش ميكنم بعد از وارد کردن خطا زیر را میزند

    “ خطا در استعلامIMEI از سامانه همتا”

    شماره گمرک که میگه از سایت http://help.irica.ir/ وارد شوید
    اما مشخص نیست از کدام قسمت میشه پیگیری کرد. همتا هم که میگه به ما مربوط نیست از گمرک پیگیری کنید!!
    الان باید چیکار کنم؟!!!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      این خطا به علت تقاضای زیاد کاربران در ساعت‌های شلوغی سایت گمرک نمایش داده می‌شود و ارتباطی به سامانه همتا ندارد. لذا توصیه می‌شود در ساعات دیگری به ثبت گوشی مبادرت ورزید و از مراجعه حضوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت خودداری فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    8مهدی نهتانی · 23 روز پیش
    سایت گمرک شناسه واریز میده ولی موقع پرداخت میگه اطلاعت دریافت نشد هیچ کسی هم پاسخگو نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد نورالهی · 23 روز پیش
    سلام
    من گوشی مسافری A70 آوردم اما میخوام ثبت اش کنم مثل اینکه هنوز مشخصات گوشی های A70 ثبت نشده
    کی ثبت میکنین؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد حسینلو · 23 روز پیش
    سلام، من هرچقد پرداخت رو میزنم مشکل میده. چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدي فلاحت كار · 24 روز پیش
    سلام من يك عدد موبايل اپل وارد كردم الان چندروز هستش كه هر چه قدر تلاش ميكنم از داخل سايت كد IMEIگوشيمو ثبت كنم سايت خطا ميزنه ! چيكار بايد بكنم ؟؟هيچ كسي هم پاسخگو نيست ميترسم نتونم گوشيمو نتونم ثبت كنم وغير فعال بشه بعد از ٣٠روز لطفاً راهنمايي كنيد ممنون.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 24 روز پیش
    سلام گوشی من که میخوام تو سایت گمرک بزنم کد هارو آخرش خطا میده .که خطا در استعلام imei در سامانه همتا فقط این چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی محمدی · 24 روز پیش
    سلام خسته نباشید ی شخص که تابعیت ایرانی ندارند قرار است از کشور سوئد یک گوشی برای من بیارند میخواستم بدون طریقه فعال سازی این گوشی به چه شکل است
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      لطفا به قسمت «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سهیل آقاجانی · 24 روز پیش
    سلام
    یکی از دوستانم برایم گوشی موبایل آورده
    کدهای IMEI در سامانه گمرک موجود نیست تا بتوانم عوارض آنرا پرداخت نمایم و گوشی رو رجیستر کنم
    لطفا راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Majidi · 25 روز پیش
    سلام واسه منم همین مشکل پیش اومده پرداخت کردم اما کد نهاییش نیومد.شما حل شد اخر مشکلتون اگه اره مارو بیزحمت راهنمایی کن
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      لطفا منتظر بمانید... درصورتی که طی چند روز آینده پیامک کد فعالسازی برایتان ارسال نشد، جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر خادمی · 25 روز پیش
    سلام . من یک گوشی رو با خودم از کشور خارج کردم . الان که برگشتم گوشی من رجیستر نیست . درخواست رجیستر شدن دادم به سامانه همتا که 45 روز است که پرونده من در حال پیگیری هستش و به هیچ نتیجه ای نرسیدم . شماره پیگیری ثبت شده در سامانه c-1171457-j7v2 هستش. واقعا درخواست پیگیری فوری دارم . ممنونم .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      اولین زمان رؤیت شناسه دستگاه شما در شبکه، تاریخ 1397/10/18 است. لذا پس از آغاز طرح رجیستری بوده و دستگاه غیرقانونی شناخته شده و از در شبکه سرویس نخواهد گرفت. اگر همچنان بر این مطلب مصر هستید که دستگاهتان پس از آغاز طرح رجیستری فعال بوده است، باید همچنان صبر کنید تا امکان بررسی این ادعا ایجاد گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسیح · 25 روز پیش
    سلام
    آیا با هر پاسپورت سالی یک گوشی میتوان ثبت کرد؟ مثلا اگر ماه 10 سال 97 یه گوشی ثبت شده باشه ماه 2 سال 98 میشه گوشی جدیدی ثبت کرد یا اینکه باید از تاریخ گوشی قبلی یکسال گذشته باشه؟
    من یه گوشی هدیه از خارج از کشور گرفتم چجوری باید ثبتش کنم درصورتیکه شماره گذرنامه ندارم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      از گمرک اطلاع بگیرید. هر دستگاهی که اطلاعاتش از طرف گمرک به صورت صحیح در اختیار همتا قرار گیرد، همتا آن را ثبت خواهد کرد اما جزییات ضوابط گمرک در ثبت دستگاه های مسافری را باید به صورت دقیق تر از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود توکلی · 25 روز پیش
    سلام خسته نباشید یک شخص جارجی قراره برای من یک گوشی به ایران بیاورد میخواستم بدونم چون این شخص سیمکارتی به نام خود در ایران ندارد طریقه فعال سازی گوشی به شکلی خواهد بود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      میتواند اقدام به خرید سیمکارت نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر، به قسمت «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.