شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

  • آموزش ها

ثبت دستگاه، فقط به صورت حضوری در گمرک

مسافران سفرهای خارجی، دقت داشته باشند در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشترمسافران سفرهای خارجی، دقت داشته باشند در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، مسافر باید دستگاه خود را در مبادی ورودی در لحظه ورود به کشور به صورت حضوری اظهار کند.

اطلاعیه ممنوعیت ثبت غیر حضوری تلفن‌همراه مسافری از مهرماه را مشاهده نمایید. لطفاً توجه داشته باشید به صورت سالانه هر مسافر امکان ثبت یک دستگاه تلفن همراه را دارد. در صورت عدم رعایت موارد مذکور و هر گونه مغایرت اطلاعاتی با وجود ثبت و پرداخت عوارض گوشی تلفن همراه در سامانه گمرک، علاوه بر آنکه مبلغ پرداختی استرداد نمی‌گردد تجهیزات فعال‌سازی نخواهد شد.

پس از اظهار حضوری دستگاه در گمرک در لحظه ورود به کشور، مسافر یک ماه فرصت دارد تا با مراجعه به سایت گمرک نسبت به پرداخت عوارض گوشی، اقدام نماید. پس از این مرحله لازم است هزینه خدمات همتا نیز در سامانه همتا پرداخت شود تا کد فعال‌سازی ارسال گردد.

 

مرحله اول:

پس از ارسال اطلاعات از گمرک به همتا، یک پیامک برای پرداخت مبلغ 3/074 تومان (بابت خدمات همتا) به شماره سیم‌کارت وارد شده در مرحله 4 ارسال می‌شود. در این مرحله می‌توانید با کلیک بر روی لینک داخل پیامک یا ورود به پنل کاربری (کارتابل) خود در همتا هزینه مذکور را پرداخت و کد فعالسازی را دریافت کنید. در ادامه مراحل از طریق کارتابل آموزش داده می‌شود.

 

مرحله دوم:

پس از ورود به کارتابل خود در سایت همتا به آدرس hamta.ntsw.ir، وارد بخش "اطلاعات ثبت مسافری" می‌شویم. سپس بر روی گزینه "کلیک کنید" در جلوی اطلاعات گوشی مذکور کلیک می‌کنیم.

 

مرحله سوم:

در این مرحله وارد صفحه نمایش اطلاعات دستگاه خود می‌شوید. در صورتی که تمامی اطلاعات صحیح است بر روی گزینه "تایید و پرداخت" کلیک می‌کنیم. لازم به ذکر است در صورت کلیک بر روی لینک موجود در پیامک همتا، مستقیماً به این صفحه هدایت می‌شوید.

 

مرحله چهارم:

در صفحه درگاه پرداخت، اطلاعات یکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب و کد امنیتی نشان داده شده را وارد می‌کنیم و سپس بر روی گزینه "پرداخت" کلیک می‌کنیم.

انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد

در صورتی که با خطای "انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد" مواجه شدید، به وسیله سایر کارت‌های بانکی خود اقدام به پرداخت نمایید. خطاهای مربوط به این صفحه (صفحه درگاه پرداخت) مربوط به شبکه بانکی می‌باشد و می‌توانید با تماس با بانک صادر کننده کارت خود مشکل را بررسی و رفع نمایید.

 

مرحله پنجم:

در صورتی که پرداخت با موفقیت انجام شود، به صورت اتوماتیک به صفحه پرداخت موفقیت‌آمیز همتا برگشت داده می‌شوید.

 

مرحله ششم:

حال برای مشاهده کد فعالسازی دستگاه، بر روی گزینه "مشاهده کد فعالسازی دستگاه" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله هفتم:

در این مرحله به صفحه "اطلاعات ثبت مسافری" برگشت داده می‌شوید و کد فعالسازی دستگاه برای شما نشان داده می‌شود. همچنین این کد از طریق پیامک به شماره سیم‌کارتی که در مرحله 4 وارد کرده‌اید نیز ارسال می‌شود.

ضرورت فعالسازی دستگاه

پس از مشاهده و دریافت کد فعالسازی، لازم است دستگاه را برای خود فعال کنید. برای اینکار آموزش فعال‌سازی دستگاه را مشاهده نمایید.

 

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    م ق · 11 روز پیش
    سلام. من 20 روز پیش وارد ایران شدم و در فرودگاه امام ثبت (اظهار) گوشی را انجام دادم اما هنوز نتوانستم عوارض را در سایت گمرک پرداخت کنم. قبل از مرحله پرداخت خطایی با عنوان "تاریخ تردد، براساس اطلاعات دریافت شده از پلیس گذرنامه قدیمی است و در بازه مجاز برای ثبت تلفن همراه قرار ندارد." نمایش داده می شود در صورتی که از ورود من 20 روز گذشته است. با گمرک هم تماس گرفتم ولی جوابی دریافت نکردم. ممنون میشم اگر راه حلی وجود داره راهنمایی بفرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا علوی · 11 روز پیش
    سلام من یک گوشی ازخارج ازکشورباخودم آوردم وقتی برای ریجستری به شعبه مربوطه واقع در فرودگاه امام مراجعه کردم در همان لحظه از انجام خدمات به من خود داری کردند ودرجواب گفتند که فعلا خدمات برایتان امکان ندارد بعداً مجددا مراجعه کنم .می خواستم بپرسم آیا پرداخت شهر محل سکونتم می توانماقدام کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یعقوب علی نژاد · 12 روز پیش
    سلام خسته نباشید گوشی من اینونس هستش مدل وی12 الان تقریبا یک ماه میشه که شبکه تلفن همراهم یهویی قطع شده و پیامک سامانه همتا میگه دستگاه شما با فلان شناسه در سامانه ثبت نشده و غیرقانونی هست الان چطوری من این مشکلو حل کنم میشه یه راهی نشونم بدین؟؟؟؟ چرا چندوقتی که از گوشی استفاده میکردم قطع نمیشد؟؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه دستگاه را داخل ایران خریداری کرده ایدودر پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شود، با قرار دادن سیم کارت بر روی آن، بعد از یک بازه 30 روزه آنتن دهی دستگاه قطع گردیده لذا دستگاه را به فروشنده عودت دهید. چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهران حیدری · 13 روز پیش
    سلام خسته نباشید
    میخواستم بپرسم که من یک گوشی مسافری رو پس از پرداخت عوارض گمرکی کد فعالسازی رو دریافت کردم ولی با یک سیم کارت دیگه فعالسازیش کردم نه با اون سیم کارتی که در فرودگاه داده ام ایا مشکلی ندارد؟یا باید اول به اون سیم کارت فعالسازی کنم و بعد انتقال مالکیت بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه مسافری ابتدا باید با اطلاعات شخص مسافر دستگاه ثبت و فعال شود و سپس انتقال مالکیت داده شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سارا · 15 روز پیش
    كاش حداقل راهنمايي ميكرديد چطور با گمرك ارتباط بگيريم ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 15 روز پیش
    سلام بنده گوشی را در گمرک ثبت کردم و سه ماه از ورود به خاک ایران گذشته و دیگر نمیتوانم در سایت گمرک عوارض را پرداخت کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد · 15 روز پیش
    سلام ایا موقع اظهار در فرودگاه باید سیمکارت همراه داشته باشیم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رئوف نوری · 15 روز پیش
    با سلام،
    من قبل از شروع سال نو وارد کشور شدم و با در‌بدو ورود در فرودگاه تلفن همراهم رو ثبت کردم و یک پیامک دریافت کردم اما پس از اون سایت گمرک برای پرداخت عوارض به هیچ عنوان باز نمیشه !! ایا می‌دونید مشکل سایت چیه ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه صالحی · 16 روز پیش
    سلام دایی من اتباع خارجی هستن و موقع ورود هزینه گمرگ رو پرداخت نکردن الانم گوشیشون انتن نداره باید چیکار کنن ممنون میشم جواب بدین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه (نو و کارکرده) مسافری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نمایند
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا نظام · 16 روز پیش
    سلام من خرداد 99 یک عدد گوشی کار کرده با خود اورده ام که سیم کارت اتصالات بر روی ان فعال است ، اکنون میخوام یک سیم کارت ایرانی بر روی ان فعال کنم ، لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را از خارج کشور خریداری نمودید مسافران سفرهای خارجی، دقت داشته باشند در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، مسافر باید دستگاه خود را در مبادی ورودی در لحظه ورود به کشور به صورت حضوری اظهار کند.و زمان پرداخت عوارض آن فقط یک ماه می باشد زمان پرداخت عوارض شما گذشته است جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امين · 17 روز پیش
    سلام
    من اطلاعات گوشي را در فرودگاه ثبت كردم و پيام وارد شدن به سايت epl براي من اومده ولي اين سايت نياز به نام كاربري و پسورد داره كه براي من چيزي ارسال نشده ، چطوري بايد وارد اين سايت بشم و اطلاعاتم را اظهار كنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه (نو و کارکرده) مسافری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نمایند
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی اکبر · 17 روز پیش
    با سلام امروز پنجم عیده هر چه تلاش میکنم میزنه خطا در استعلام imei لطفا پیگیری کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، در رابطه با خطای دریافتی به صفحه"خطای استعلام شناسه از سامانه همتا" http://hmti.ir/epl-error مراجعه کرده و مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا · 17 روز پیش
    سلام وقت بخیر تایم یک ماه من داره سپری میشه و سایت باز نمیشود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرضیه غلامی · 18 روز پیش
    با عرض سلام و خسته نباشید
    بنده پول رجیستر کردن گوشی را پرداخت کردم ولی صفحه آیی باز نشد و گوشی در سیستم همتا هم ثبت نگردید ممنون میشم راهنماییم کنید لطفا سال خوبی داشته باشین با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که اطلاعات دستگاه شما از گمرک به همتا ارسال شود، همتا لینک تکمیل فرایند را برای شماره سیم‌کارت شما پیامک می‌کند.و باید داخل لینک مبلغ همتا پرداخت شود در صورتی که این پیامک را دریافت نکرده‌اید، یعنی هنوز اطلاعات شما به همتا ارسال نشده است. باید منتظر بمانید تا اطلاعات ارسال شود لطفا صفحه آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن جان · 18 روز پیش
    الان چقدر تو فرودگاه پول گمرک میگیرن برای گوشی ایفون؟!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا از گمرک اطلاع بگیرید. اعلام درصد و میزان عوارض ثبت دستگاه مسافری بر عهده گمرک است. این هزینه در زمان پرداخت عوارض در سایت گمرک مشخص می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرحسین · 18 روز پیش
    سلام
    من هم یک گوشی آوردم ولی فکر میکردم تا یکماه فرصت دارم، نمیدونستم حتما باید همون توی گمرک اعلامش کنم، الان هنوز ٣ هفته از یک ماهم مونده، حالا که به گمرک اعلام نکردم، باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، برای رجیستری تلفن همراه مسافری ابتدا باید اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک انجام شود در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید س · 20 روز پیش
    سلام من در سال 99 با پاسپورتم یک گوشی رجیستر کردم در اسفند 99 مجدد سفر خارجی داشتم.الان می تونم با همون سفر اسفند ماه گوشی ثبت کنم یا خیر ورود به کشور12اسفندبوده با این خطا مواجه میشم
    خطا در استعلام شناسه تلفن همراه از سامانه مرچنت: اطلاعات موجود نمی باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 21 روز پیش
    سلام وقت بخیر.من ۵ روزه مرتب سعی میکنم وارد سامانه گمرگ بشم اما هربار خطا در استعلام imei از سامانه همتا رو‌میاره. هر ساعت از شبانه روز امتحان کردم اما هیچ فایده ای نداره.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، در رابطه با خطای دریافتی به صفحه"خطای استعلام شناسه از سامانه همتا" http://hmti.ir/epl-error مراجعه کرده و مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ليلا رستمى · 21 روز پیش
    با عرض سلام و تبريك نوروز
    ٤ روز هيت گوشى وارد كردم و در گمرك ثبت كردم
    در حال حاضر هر كارى مى كنم كه وارد سايت بشم تا ماليات رو پرداخت كنم ، يا سايت اين عكس رو مى فرستم مياره، يا صفحه مياد تعداد سيم كارت و شماره شناسه IMEI رو وارد مى كنم رمز مخصوص رو هم وارد مى كنم ادامه كه مى زنم تا كد فعال سازى بده هيچ واكنشى نشون نميده.
    لطفا راهنمايى بفرماييد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    kamal · 21 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    یه گوشی وارد کردم و در فرودگاه ثبت کردم
    ولی تو سایت همتا اطلاعاتی از گوشی نیست در قسمت گوشی مسافری که بتونم هزینه گمرک رو پرداخت کنم
    میشه راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ابتدا اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      و بعد مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نمایند
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید