شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

ثبت دستگاه، صرفاً در گمرک

مسافران سفرهای خارجی، دقت داشته باشند در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، ابتدا باید عوارض دستگاه در گمرک پرداخت شود.

چقدر طول می‌کشد تا کد فعالسازی برایم ارسال شود؟

پس از ثبت اطلاعات در گمرک و پرداخت عوارض، صفحه‌ی ارسال اطلاعات به همتا نمایان می‌شود که با انتخاب گزینه ارسال اطلاعات به همتا اطلاعات برای سامانه همتا ارسال می‌شود و در صورت تأیید اطلاعات توسط سامانه همتا، پیامکی برای پرداخت تعرفه بابت خدمات همتا به شما ارسال می‌شود. پس از پرداخت این هزینه در سامانه همتا، بلافاصله کد فعال‌سازی به شماره سیم‌کارت ثبت شده در گمرک پیامک می‌شود.

لازم به ذکر است که فقط دستگاه‌هایی که اطلاعات آنها صحیح و کامل باشد ثبت می‌شوند.

دستگاه را ثبت کرده و پیام قانونی بودن دریافت کرده‌ام اما کد فعالسازی برایم ارسال نشده است

در صورتی که دستگاه را به صورت مسافری ثبت کرده‌اید و دستگاه‌تان قانونی شده است ولی کد فعال‌سازی برای شما ارسال نشده است، با شماره همراهی که در گمرک ثبت کرده‌اید به سایت همتا به ادرس hamta.ntsw.ir مراجعه کنید. در بخش "ثبت اطلاعات مسافری" کد فعال‌سازی دستگاه مربوطه را مشاهده نمائید.

سپس فرایند فعال‌سازی را طبق آموزش فعال‌سازی دستگاه انجام دهید.

 پرداخت عوارض دستگاه در گمرک، صرفاً برای مسافران سفرهای خارجی، به دو روش اینترنتی و حضوری انجام می‌گیرد. توصیه اکید می‌شود، جهت راحتی و تسریع در انجام فرآیند ثبت، از روش اینترنتی استفاده شود.

دقت داشته باشید مسافران سفرهای داخلی، امکان ثبت دستگاه به صورت مسافری را ندارند.

 

روش اول: پرداخت عوارض در گمرک به‌صورت اینترنتی

مسافران خارجی می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی گمرک به نشانیepl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، نسبت به پرداخت عوارض دستگاه خود اقدام نماید. لازم به ذکر است بنا اطلاع‌رسانی گمرک در سایت پرداخت مسافری، مسافران فقط تا 3 ماه پس از ورود به کشور مهلت دارند تا از طریق این سایت گمرک، دستگاه خود را ثبت نمایند و در صورت اتمام این مهلت، گمرک وظیفه‌ای در قبال ثبت شناسه (IMEI) دستگاه مسافر نخواهد داشت.

نحوه ثبت شناسه (IMEI) دستگاه در سایت اینترنتی گمرک، به‌صورت تصویری در زیر آورده شده است.

 

مرحله یک:

در اولین مرحله به سایت اینترنتی گمرک به نشانیepl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، مراجعه کنید.

پس از ورود به سایت اینترنتی گمرک، در صفحه اول شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نمایید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

در دستگاه‌های معتبر و استاندارد، هر 3 شناسه (IMEI) درج شده در هر 3 محل، با یکدیگر یکسان است. بنابراین دقت داشته باشید که عوارض را برای شناسه (IMEI) واقعی دستگاه‌تان پرداخت کنید، چون در صورت رخ دادن اشتباه در وارد کردن شناسه (IMEI)، امکان تغییر آن وجود نخواهد داشت.

ثبت تمام شناسه (IMEI) های دستگاه در گمرک

دقت داشته باشید چنانچه دستگاه شما دوسیمکارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) است، با استفاده از علامت مثبت (+) سبز رنگ در پایین کادر سفید، حتما سایر شناسه‌ (IMEI)ها را نیز وارد نمایید. پس از تکمیل اطلاعات، گزینه دریافت اطلاعات از سامانه همتا را انتخاب کنید.

خطای استعلام IMEI از سامانه همتا

برای آشنایی با خطاهای سامانه و راه حل‌ها، می‌توانید صفحه خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا" را ملاحظه نمائید.

 

مرحله دو:

در مرحله بعدی پاسخ استعلام از سامانه همتا نمایش داده می‌شود، اگر برند و مدل نمایش داده شده با برند و مدل دستگاه شما مطابقت دارد، گزینه ادامه را انتخاب کنید، در غیراین صورت با پشتیبانی سامانه همتا 096366 تماس حاصل فرمایید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، مدل و مشخصات فنی گوشی و نوع دستگاه را از لیست انتخاب می‌کنیم.

یکسان بودن برند و مدل انتخاب شده با دستگاه

دقت داشته باشید چنانچه اطلاعات انتخاب شده در این مرحله با دستگاه انطباق نداشته باشد با وجود پرداخت عوارض، امکان دارد دستگاه شما ثبت نگردد.

بنابراین حتما در ورود اطلاعات و انتخاب برند و مدل، نهایت دقت مبذول گردد.

 

مرحله چهارم:

پس از انتخاب برند، مدل و مشخصات فنی، باید اطلاعات هویتی مسافر وارد شود. ابتدا باید تابعیت مسافر انتخاب شود. اگر تابعیت مسافر، ایرانی است دقت داشته باشید حتماً باید شماره سیم‌کارت، کد ملی و شماره گذرنامه وارد شده، متعلق به شخص مسافر باشد. در غیر این صورت سایت گمرک، به مرحله بعد نخواهد رفت. درصورتی‌که مسافر، از اتباع غیرایرانی است، بایستی گزینه مربوطه را انتخاب نماید.

 

مرحله پنجم:

در ادامه یک کد امنیتی به شماره سیم‌کارتی که در مرحله قبل وارد شد، ارسال می‌گردد. این کد باید در قسمت مربوطه وارد شده و گزینه ادامه انتخاب شود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله سایت گمرک، شناسه پرداخت و مبلغ تعیین‌شده حقوق و عوارض گمرکی و اطلاعات هویتی را نمایش می‌دهد. در صورت تایید اطلاعات گزینه پرداخت را انتخاب کنید در غیراین صورت بنا به تغییرات مورد نیاز گزینه ی حذف یا برگشت به مرحله اول را انتخاب نمایید.

 

مرحله هفتم:

با انتخاب گزینه پرداخت، صفحه پرداخت اینترنتی نمایش داده می‌شود. در این مرحله لازم است تا درگاه پرداخت اینترنتی انتخاب شود.

 

مرحله هشتم:

در نهایت با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، حقوق و عوارض گمرکی تعیین‌شده پرداخت می‌شود.

 

مرحله نهم:

پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن این فرآیند نمایش داده می‌شود.

دقت داشته باشید حتماً کد پیگیری داخلی، کد پیگیری بانکی و شناسه پرداخت را تا حصول اطمینان از ثبت دستگاه خود در سامانه همتا نزد خود نگه دارید.

 

مرحله دهم:

پس از تکمیل فرآیند خرید به سایت گمرک برمی‌گردید و پیغام موفقیت آمیز بودن ثبت شناسه دستگاه نمایش داده می‌شود. پس از نمایش این پیغام گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب کنید. توجه داشته باشید اگر در این مرحله گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب نکنید اطلاعات شما برای سامانه همتا ارسال نخواهد شد و لذا کد فعالسازی دستگاه به صورت آنی برای شما پیامک نخواهد شد.

 

مرحله یازدهم:

پس از انتخاب گزینه ی ارسال اطلاعات به همتا پیغام زیر نمایش داده می‌شود.

 

مرحله دوازدهم:

پس از ارسال اطلاعات به همتا، یک پیامک برای پرداخت مبلغ 3/074 تومان (بابت خدمات همتا) به شماره سیم‌کارت وارد شده در مرحله 4 ارسال می‌شود. در این مرحله می‌توانید با کلیک بر روی لینک داخل پیامک یا ورود به پنل کاربری (کارتابل) خود در همتا هزینه مذکور را پرداخت و کد فعالسازی را دریافت کنید. در ادامه مراحل از طریق کارتابل آموزش داده می‌شود.

 

مرحله سیزدهم:

پس از ورود به کارتابل خود در سایت همتا به آدرس hamta.ntsw.ir، وارد بخش "اطلاعات ثبت مسافری" می‌شویم. سپس بر روی گزینه "کلیک کنید" در جلوی اطلاعات گوشی مذکور کلیک می‌کنیم.

 

مرحله چهاردهم:

در این مرحله وارد صفحه نمایش اطلاعات دستگاه خود می‌شوید. در صورتی که تمامی اطلاعات صحیح است بر روی گزینه "تایید و پرداخت" کلیک می‌کنیم. لازم به ذکر است در صورت کلیک بر روی لینک موجود در پیامک همتا، مستقیماً به این صفحه هدایت می‌شوید.

 

مرحله پانزدهم:

در صفحه درگاه پرداخت، اطلاعات یکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب و کد امنیتی نشان داده شده را وارد می‌کنیم و سپس بر روی گزینه "پرداخت" کلیک می‌کنیم.

انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد

در صورتی که با خطای "انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد" مواجه شدید، به وسیله سایر کارت‌های بانکی خود اقدام به پرداخت نمایید. خطاهای مربوط به این صفحه (صفحه درگاه پرداخت) مربوط به شبکه بانکی می‌باشد و می‌توانید با تماس با بانک صادر کننده کارت خود مشکل را بررسی و رفع نمایید.

 

مرحله شانزدهم:

در صورتی که پرداخت با موفقیت انجام شود، به صورت اتوماتیک به صفحه پرداخت موفقیت‌آمیز همتا برگشت داده می‌شوید.

 

مرحله هفدهم:

حال برای مشاهده کد فعالسازی دستگاه، بر روی گزینه "مشاهده کد فعالسازی دستگاه" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله هجدهم:

در این مرحله به صفحه "اطلاعات ثبت مسافری" برگشت داده می‌شوید و کد فعالسازی دستگاه برای شما نشان داده می‌شود. همچنین این کد از طریق پیامک به شماره سیم‌کارتی که در مرحله 4 وارد کرده‌اید نیز ارسال می‌شود.

ضرورت فعالسازی دستگاه

پس از مشاهده و دریافت کد فعالسازی، لازم است دستگاه را برای خود فعال کنید. برای اینکار آموزش فعال‌سازی دستگاه را مشاهده نمایید.

 

روش دوم: پرداخت حقوق گمرکی در هنگام ورود به کشور در دفاتر گمرک

مسافر می‌تواند در حین ورود به کشور با مراجعه به دفاتر گمرک مستقر در فرودگاه (یا پایانه‌های مرزی)، دستگاه خود را اظهار و تعرفه و عوارض گمرکی آن را پرداخت نماید. لازم به ذکر است تعیین میزان تعرفه و عوارض واردات، بر اساس آکبند یا کارکرده (دست‌دوم) بودن دستگاه، به عهده گمرک جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس ارزش دستگاه مسافر، توسط گمرک تعیین می‌شود. پس از اظهار دستگاه و پرداخت حقوق گمرکی آن، برای مسافر پته (مجوز) گمرکی صادر می‌گردد که معمولاً در قسمت توضیحات آن، نام شخص مسافر، شماره پاسپورت، مدل، برند و شناسه (IMEI) دستگاه ذکر گردیده است. لازم است تا مرحله نهایی ثبت و فعال‌سازی موفق دستگاه در همتا، این اسناد نزد مسافر باقی بماند تا در صورت مشکلات احتمالی، قابل پیگیری باشد.

تصویر نمونه پته (مجوز) گمرکی در زیر آورده شده است.

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا رضایی · 1 ماه پیش
    سلام برای من ۱ دستگاه گوشی از خارج کشور آورده اند در قسمت ریجستری نوشته شده کد ملی و گذرنامه و شماره خط باید به نام ۱ نفر باشه که شخصی که گوشی رو آئرده خطی به نام خودش نداره حال لطفا راهنمایی بفرمایید آیا من میتونم با شماره خط خودم و با شماره ملی و گذرنامه ایشون گوشی رو ثبت کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    لقمان عثمانی · 1 ماه پیش
    مدل گوشیم blubooS1 هستش
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    لقمان عثمانی · 1 ماه پیش
    لقمان عثمانی هستم اینم رسید پرداخت وجه گمرک
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    لقمان عثمانی · 1 ماه پیش
    سلام من پارسال تاریخ یه گوشی از چین سفارش دادم

    تاریخ ۹۷/۹/۲۹ گوشی رو از پست ارومیه دریافت کردم
    بعدا اونجا گفتن که ما گوشیتودر سامانه همتا ثبت کردیم ولی اصلاگوشیمو نتونستم ثبت کنم و الان یک ساله که غیر فعاله مبلغ گمرکش رو هم پرداخت کردم لطفا یه کاری واسم انجام بدین شماره تماسم 090****23

    لطفا اگه میشه بااین شماره واسم ثبت کنین
    **
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید حداد · 1 ماه پیش
    سلام،وقتتون بخیر.ببخشید میخواستم بپرسم در صورتی که گوشی از خارج کشور به ایران پست بشه باید چه اقدامی انجام داد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر برای گوشی های پستی مبلغ عوارض بدون نیاز به پاسپورت در اداره پست گمرک پرداخت می شود و اطلاعات شما برای همتا ارسال می گردد در صورت تایید اطلاعات کد فعال سازی برای شما ارسال می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمدغزنوی · 1 ماه پیش
    سلام وقت تون بخیر لطفآ منو رهنمایی کنیدازکجامیتوانم قیمت گمرکی ورجیستری گوشی S+10 پلاس میتوانم دریافت کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    MENMILAD · 1 ماه پیش
    با سلام اگر یک گوشی کد ریجستری داشته باشد و فرآیند ریجستری انجام نشده باشد و پس از مدتی آنتن و خدمات بی سیم اش قطع شود چه راهی برای بازگشت و فعال سازی وجود دارد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر میتوانید فرایند فعال سازی را از طریق گوشی فعال دیگری انجام دهید سپس گوشی خود را خاموش و روشن کنید تا فعال گردد.
      آموزش فعال سازی دستگاه
      http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر ، لطفا منم راهنمایی فرمایید ، یکی از اقوام ما ساکن امریکا هست در سفری که به ایران داشته گوشی ایفون 5c که خودش استفاده میکرده و مال شرکت at&t بوده رو داده به ما الان ما میتونیم این گوشی رو ریجستر کنیم امکانش هست .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ايوب · 1 ماه پیش
    سلام برام يه گوشي از دوبي اوردن سيم كارت گذاشتم روش برام پيام اومده كه گوشي شما تا اين تاريخ وقت داره ميخواستم بدونم بعد از اتمام اين تاريخ ميتونم صبر كنم يكي از اشناهام بياد با پاسپورت اون گوشيمو ثبت كنم
    چقد مهلت داره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند ثبت گوشی مسافری با اطلاعات مسافری امکان پذیر می باشد که خود گوشی را وارد کشور کرده است لطفا سوال 6-6 و 6-14 از بخش مسافری در صفحه سوالات متداول را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/faq
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    M · 1 ماه پیش
    سلام من یه گوشی دوسیمکارت از خارج از کشور خریدم ولی الان موقع ریجستری میگه imei یک و دو یکسان هستند.
    راهنمایی کنید
    باید چیکار کنم؟؟؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابراهیم محمدی اصل · 1 ماه پیش
    سلام
    سایت گمرک از خارج از کشور باز نمیشه
    من الان دبی هستم و گوشی خریدم می‌خوام همینجا گمرکیشو پرداخت کنم ولی نمیتوانم
    لطفاً راهنمایی کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن هاشمی · 1 ماه پیش
    باعرض سلام وخسته نباشید
    چند روز پیش برام یک گوشی از کشور دیگه کادویی آوردن برای رجیستر کردن واستفاده چیکار باید بکنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرامرز یاری · 1 ماه پیش
    با سلام

    من دو هفته پیش یه گوشی از سایت اینترنتی خریدم ناراحتی و کد فعال سازی هم داره ولی تو سایت همتا میزنم پیغام گوشی غیر قانونی میباشد میدهد با ناراحتی تماس گرفتم میگه یک هفته تا ده روز آینده درست میشه آیا به این حرف گارانتی میشه اطمینان کرد به نظر شما من چیکار کنم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاهی که داخل کشور خریداری می شود باید قانونی اعلام شود.چنانچه دستگاه در پاسخ استعلام اصالت غیر قانونی ذکر می شود دستگاه را عودت دهید و در صورتی که فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پارسا سعیدی · 1 ماه پیش
    عرض سلام و ادب

    من حدود 40 روز میشه که یه گوشی از خارج کشور خریداری کردم و بعد از 30 روز استفاده کردن الان دیگه ارتباطش قطع شده و به شبکه وصل نمیشه.... میخواستم راهنمایی کنید که بعد از گذشت 40 روز از وارد شدنم به کشور ،الان میتونم گوشی رو در سامانه گمرک ثبت کنم یا نه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Maryam setayesh · 1 ماه پیش
    مدل و برندی که روی جعبه گوشی من درج شده تو مدل های انتخابی نیست. باید چیکار کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    طاها نظری · 1 ماه پیش
    سلام من ساعت هوشمند خریدم اما کد ریجستری نداره .
    من سیم کارتم را داخلش کردم و پس از ۲۰ یا ۳۰ روز پیامکی آمده و قطع شد .

    لطفا کمک کنید ممنون می شم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه های ساعت مشمول طرح رجستری نمی باشد. لطفا صفحه «تاریخ مشمولیت» را مطالعه فرمایید. همچنین می توانید جهت بررسی دقیق تر شناسه دستگاه را از #06#* دریافت نموده و با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سحر نيكخواه · 1 ماه پیش
    سلام
    من همين ديروز از سفر برگشتم،اما هرچقدر شماره تلفن و كد ملى و گذرنامه و گمرك ورودى رو وارد ميكنم در انتها ميزنه بر أساس اطلاعات دريافتى از پليس گذرنامه ناجا هيچ مسافرتى در ٣ماه گذشته براى شما ثبت نشده است،چيكار كنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید · 1 ماه پیش
    سلام من میخوام از عراق گوشی بخرم چه مراحلی را باید به ترتیب انجام دهم و چه طور میتوانم بفهمم گوشی که خریدم اصلیه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07 مراجعه فرمایید و با دقت مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا سروی · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشیدگوشی من ریجستری نشده ومتاسفانه نمی دونم کد فعالسازی رو فروشنده به من داده یا نه در واقع کد ندارم چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت دریافت کد فعال سازی ابتدا به لینک http://hmti.ir/activationcode مراجعه کرده و مطالعه نمایید چنانچه موفق به دریافت کد نشدید لطفا از سمت فروشنده پیگیری کنید.
      چنانچه دستگاه در پاسخ استعلام اصالت غیر قانونی ذکر می شود دستگاه را عودت دهید و در صورتی که فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا رضائی · 1 ماه پیش
    سلام
    خداقوت
    ضمن تشکر از راهنمائی هاتون
    من تا مرحله ارسال پیامک پیش رفتم ولی پیامک برای نمیاد
    لطفا راهنمائی بفرمائید
    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «سوالات متداول» http://hmti.ir/faq مراجعه فرمایید و قسمت مسافری بخش 6-11 و 6-9 را مطالعه فرمایید.