آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

  • آموزش ها

ثبت دستگاه، صرفا در گمرک

مسافران خارجی گرامی در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، باید عوارض دستگاه در گمرک پرداخت شود.

چقدر طول می کشد تا کد فعالسازی برایم ارسال شود؟

پس از ثبت اطلاعات در گمرک و پرداخت عوارض، صفحه‌ی ارسال اطلاعات به همتا نمایان میشود که با انتخاب گزینه ی "ارسال اطلاعات به همتا" اطلاعات برای سامانه همتا ارسال میشود و در صورت تایید اطلاعات توسط سامانه همتا، بلافاصله کد فعالسازی به شماره ی تلفن ثبت شده در گمرک پیامک میشود.

لازم به ذکر است که فقط دستگاه‌هایی که اطلاعات انها صحیح و کامل باشد ثبت می‌شوند.

دستگاه را ثبت کرده و پیام قانونی بودن دریافت کرده‌ام اما کد فعالسازی برایم ارسال نشده است

در صورتی که دستگاه را به صورت مسافری ثبت کرده‌اید و دستگاه‌تان قانونی شده است ولی کد فعال‌سازی برای شما ارسال نشده است، با شماره همراهی که در گمرک ثبت کرده‌اید به سایت همتا به ادرس https://hamta.ntsw.ir مراجعه کنید. در بخش "ثبت اطلاعات مسافری" کد فعال‌سازی دستگاه مربوطه را مشاهده نمائید.

سپس فرایند فعال‌سازی را طبق آموزش فعال‌سازی دستگاه انجام دهید.

 پرداخت عوارض دستگاه در گمرک، صرفاً برای مسافران سفرهای خارجی، به دو روش اینترنتی و حضوری انجام می‌گیرد. توصیه اکید می‌شود، جهت راحتی و تسریع در انجام فرآیند ثبت، از روش اینترنتی استفاده شود.

دقت داشته باشید مسافران سفرهای داخلی، امکان ثبت دستگاه به صورت مسافری را ندارند.

 

روش اول: پرداخت عوارض در گمرک به‌صورت اینترنتی

مسافران خارجی می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی گمرک به نشانیhttps://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، نسبت به پرداخت عوارض دستگاه خود اقدام نماید. لازم به ذکر است بنا اطلاع‌رسانی گمرک در سایت پرداخت مسافری، مسافران فقط تا ۳۰ روز پس از ورود به کشور مهلت دارند تا از طریق این سایت گمرک، دستگاه خود را ثبت نمایند و در صورت اتمام این مهلت، گمرک وظیفه‌ای در قبال ثبت شناسه (IMEI) دستگاه مسافر نخواهد داشت.

نحوه ثبت شناسه (IMEI) دستگاه در سایت اینترنتی گمرک، به‌صورت تصویری در زیر آورده شده است.

 

مرحله یک:

در اولین مرحله به سایت اینترنتی گمرک به نشانیhttps://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، مراجعه کنید.

پس از ورود به سایت اینترنتی گمرک، در صفحه اول شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نمایید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

در دستگاه‌های معتبر و استاندارد، هر 3 شناسه (IMEI) درج شده در هر 3 محل، با یکدیگر یکسان است. بنابراین دقت داشته باشید که عوارض را برای شناسه (IMEI) واقعی دستگاه‌تان پرداخت کنید، چون در صورت رخ دادن اشتباه در وارد کردن شناسه (IMEI)، امکان تغییر آن وجود نخواهد داشت.

ثبت تمام شناسه (IMEI) های دستگاه در گمرک

دقت داشته باشید چنانچه دستگاه شما دوسیمکارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) است، با استفاده از علامت مثبت (+) سبز رنگ در پایین کادر سفید، حتما سایر شناسه‌ (IMEI)ها را نیز وارد نمایید. پس از تکمیل اطلاعات، گزینه دریافت اطلاعات از سامانه همتا را انتخاب کنید.

خطای استعلام IMEI از سامانه همتا

برای آشنایی با خطاهای سامانه و راه حل‌ها، می‌توانید صفحه خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا" را ملاحظه نمائید.

 

مرحله دو:

در مرحله بعدی پاسخ استعلام از سامانه همتا نمایش داده می‌شود، اگر برند و مدل نمایش داده شده با برند و مدل دستگاه شما مطابقت دارد، کد امنیتی نمایش داده شده را وارد نمایید و گزینه ادامه را انتخاب کنید، در غیراین صورت با پشتیبانی سامانه همتا 096366 تماس حاصل فرمایید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، مدل و مشخصات فنی گوشی و نوع دستگاه را از لیست انتخاب می‌کنیم.

یکسان بودن برند و مدل انتخاب شده با دستگاه

دقت داشته باشید چنانچه اطلاعات انتخاب شده در این مرحله با دستگاه انطباق نداشته باشد با وجود پرداخت عوارض، امکان دارد دستگاه شما ثبت نگردد.

بنابراین حتما در ورود اطلاعات و انتخاب برند و مدل، نهایت دقت مبذول گردد.

 

مرحله چهارم:

پس از انتخاب برند، مدل و مشخصات فنی، باید اطلاعات هویتی مسافر وارد شود. ابتدا باید تابعیت مسافر انتخاب شود. اگر تابعیت مسافر، ایرانی است دقت داشته باشید حتماً باید شماره سیم‌کارت، کد ملی و شماره گذرنامه وارد شده، متعلق به شخص مسافر باشد. در غیر این صورت سایت گمرک، به مرحله بعد نخواهد رفت. درصورتی‌که مسافر، از اتباع غیرایرانی است، بایستی گزینه مربوطه را انتخاب نماید.

 

مرحله پنجم:

در ادامه یک کد امنیتی به شماره سیم‌کارتی که در مرحله قبل وارد شد، ارسال می‌گردد. این کد باید در قسمت مربوطه وارد شده و گزینه ادامه انتخاب شود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله سایت گمرک، شناسه پرداخت و مبلغ تعیین‌شده حقوق و عوارض گمرکی و اطلاعات هویتی را نمایش می‌دهد. در صورت تایید اطلاعات گزینه پرداخت را انتخاب کنید در غیراین صورت بنا به تغییرات مورد نیاز گزینه ی حذف یا برگشت به مرحله اول را انتخاب نمایید.

 

مرحله هفتم:

با انتخاب گزینه پرداخت، صفحه پرداخت اینترنتی نمایش داده می‌شود. در این مرحله لازم است تا درگاه پرداخت اینترنتی انتخاب شود.

 

مرحله هشتم:

در نهایت با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، حقوق و عوارض گمرکی تعیین‌شده پرداخت می‌شود.

 

مرحله نهم:

پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن این فرآیند نمایش داده می‌شود.

دقت داشته باشید حتماً کد پیگیری داخلی، کد پیگیری بانکی و شناسه پرداخت را تا حصول اطمینان از ثبت دستگاه خود در سامانه همتا نزد خود نگه دارید.

 

مرحله دهم:

پس از تکمیل فرآیند خرید به سایت گمرک برمی‌گردید و پیغام موفقیت آمیز بودن ثبت شناسه دستگاه نمایش داده می‌شود. پس از نمایش این پیغام گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب کنید. توجه داشته باشید اگر در این مرحله گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب نکنید اطلاعات شما برای سامانه همتا ارسال نخواهد شد و لذا کد فعالسازی دستگاه به صورت آنی برای شما پیامک نخواهد شد.

 

مرحله یازدهم:

پس از انتخاب گزینه ی ارسال اطلاعات به همتا پیغام زیر نمایش داده می‌شود و کد فعالسازی دستگاه برای شماره تلفن ثبت شده در گمرک پیامک می‌شود.

 

روش دوم: پرداخت حقوق گمرکی در هنگام ورود به کشور در دفاتر گمرک

مسافر می‌تواند در حین ورود به کشور با مراجعه به دفاتر گمرک مستقر در فرودگاه (یا پایانه‌های مرزی)، دستگاه خود را اظهار و تعرفه و عوارض گمرکی آن را پرداخت نماید. لازم به ذکر است تعیین میزان تعرفه و عوارض واردات، بر اساس آکبند یا کارکرده (دست‌دوم) بودن دستگاه، به عهده گمرک جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس ارزش دستگاه مسافر، توسط گمرک تعیین می‌شود. پس از اظهار دستگاه و پرداخت حقوق گمرکی آن، برای مسافر پته (مجوز) گمرکی صادر می‌گردد که معمولاً در قسمت توضیحات آن، نام شخص مسافر، شماره پاسپورت، مدل، برند و شناسه (IMEI) دستگاه ذکر گردیده است. لازم است تا مرحله نهایی ثبت و فعال‌سازی موفق دستگاه در همتا، این اسناد نزد مسافر باقی بماند تا در صورت مشکلات احتمالی، قابل پیگیری باشد.

تصویر نمونه پته (مجوز) گمرکی در زیر آورده شده است.

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد خدابنده · 4 روز پیش
    سلام من گوشی و شماره خط تلفن در سایت گمرک ثبت کردم و کد فعال سازی ارسال شد فقط من با همون کد فعالسازی میتونم خط دیگری را فعال کنم یا باید اول با خطی در گمرک ثبت شد فعال کنم و بعد نقل و انتقال بزنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      باسلام
      شما میتوانید با کد فعال سازی دستگاه را برای هر سیمکارتی که تمایل دارید مالک دستگاه باشد فعال سازی نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین مدنی · 4 روز پیش
    سلام مشکل پرداخت عوارض گمرکی(مشکا در ارتباط با اکانتر) چیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت پیگیری و دریافت اطلاعات به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد احمدی · 4 روز پیش
    سلام خسته نباشید یک گلکسی نوت ۱۰ آورده ام و وقتی برای رجیستر وارد سایت گمرک میشوم مینویسد اطلاعت این مدل از طرف همتا دریافت نشده
    کی نوت ۱۰ برای رجیستر قرار میگیرد چون من دو هفته پیش گوشی را اورده ام و سیمکارت در آن گذاشته ام و فقط ۲ هفته دیگر خدمات میگیرد و پاسپورت هم ۲ هفته دیگر ۳۰ روز میشود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرعلی · 4 روز پیش
    سلام من مرز ورودی و شماره گذرنامه و کدملی رو وارد میکنم مینویسه در سه ماه گذشته شما سفری نداشته اید درصورتی که من ۷ روز پیش از عراق اومدم باید چیکارکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت پیگیری و دریافت اطلاعات به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صالحی · 5 روز پیش
    با سلام-با وجود انجام مراحل درسایت گمرک و کسر مبلغ از کارت به سایت گمرک برگردانده نشدم و مبلغ پرداختی هم به حساب بازنگشته در این صورت باید دوباره مراحل را طی کنم؟ و مبلغ پرداختی برگردانده نمیشود؟ باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام در صورتی که مبلغی از حساب شما کسر گردیده اما پرداخت انجام نشده لطفا جهت پیگیری به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رسول · 5 روز پیش
    شخصی که مقیم یکی از کشورهای خارجی هست سال گذشته وارد و به مدت یکماه بدون ریجستری از گوشیش استفاده کرده وپس از پایان یکماه قطع شده وامسال نیز دوباره با همان گوشی مراجعت کرده ولی گوشی همچنان قطع میباشد اگر بخواهد امسال نیز برای یکماه استفاده کندباید چکار کند
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید · 5 روز پیش
    من سی ام اردیبهشت برگشتم ایران.الان میتونم گوشی رجیستر کنم یا وقتش گذشته...تا حالا هیچ اقدامی هم انجام ندادم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر هر شخص مسافر در بازه زمانی سی روزه ورود به کشور می تواند یک گوشی که به صورت مسافری وارد کشور کرده است را در گمرک ثبت کند در صورتی که بیشتر از سی روز از ورودتان به کشور می گذرد جهت پیگیری به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید یوسف ظهورنامی · 5 روز پیش
    با سلام من و خانواه ۴ روزه از کربلا اومدیم گوشی گرفتم میخوام ریجستر کنم میگه بنا از اطلاعات دریافتی از پلیس ناجا مسافرتی در سه ماه گذشته برای شما ثبت نشده است میشه بدونم چرا؟ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت پیگیری و دریافت اطلاعات به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد امینی · 5 روز پیش
    شناسه فراگیر اتباع خارجی پلیس گذرنامه یعنی چه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر به اداره گذرنامه یا دسترسی هایی که در سایت های مربوطه وجود دارد مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد · 5 روز پیش
    سلام -ادمین محترم و گرامی

    آیا می توانم از امکان ریجستری یکی از آشنایان که سفر حج برگشتند برای خودم گوشی ریجستری کنم؟ خودش راضیه و با رضایت او اقدام می کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام ثبت دستگاه مسافری صرفا باید با اطلاعات شخص مسافری که دستگاه را وارد کشور کرده است انجام شود،در صورت شناسایی با افراط خاطی برخورد میگردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد · 5 روز پیش
    با سلام - انجام ریجستری با اطلاعات شخص مسافر و با رضایت وی صورت می گیرد حال آیا قانونی است که گوشی برای شخص دیگری مثلا از آشنایان باشد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام ثبت دستگاه مسافری صرفا باید با اطلاعات شخص مسافری که دستگاه را وارد کشور کرده است انجام شود،در صورت شناسایی با افراط خاطی برخورد میگردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    طمه فلاح · 5 روز پیش
    حتی برای اولین بار که با پاسپورتم گوشی مسافری بیارم ایران بازهم باید 16درصد گمرک بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت بررسی مقدار عوارض به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد احمدی · 5 روز پیش
    با سلام - آیا به لحاظ قوانین و مقررات مجاز است که از امکان ریجستری مسافر آشنا و با رضایت او برای خودم گوشی ریجستری کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام ثبت دستگاه مسافری صرفا باید با اطلاعات شخص مسافری که دستگاه را وارد کشور کرده است انجام شود،در صورت شناسایی با افراط خاطی برخورد میگردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن · 6 روز پیش
    با سلام

    چطور میشه چک کرد که آیا با مشخصات پاسپورت یک شخص گوشی مسافرتی رجیستر شده یا نه ؟
    اگر ثبت شده باشه راهکار چیه ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر جهت ثبت دستگاه در گمرک به سیمکارتی به نام شخص مسافر نیاز می باشد.در صورتیکه بدون اطلاع مسافر برای ایشان سیمکارتی صادر شده باشد،با شماره‌گیری شماره 195 و یا با مراجعه به به آدرس اینترنتی https://195.cra.ir، نسبت به ثبت شکوائیه اقدام نمایند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن · 6 روز پیش
    باسلام
    شرکتهای مسافرتی که مجری تورهای گردشگری هستن در زمان ثبت نام و انجام امور مربوط به تور از ما مشخصاتی مثل مشخصات فردی و اسکن پاسپورت و ... رو میگیرن ، ایا امکان ثبت گوشی بدون اجازه و بدون اطلاع مسافر توسط همچین شرکتهایی یا هر فردی که این اطلاعات رو در دست داشته باشه وجود داره ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر جهت ثبت دستگاه در گمرک به سیمکارتی به نام شخص مسافر نیاز می باشد.در صورتیکه بدون اطلاع مسافر برای ایشان سیمکارتی صادر شده باشد،با شماره‌گیری شماره 195 و یا با مراجعه به به آدرس اینترنتی https://195.cra.ir، نسبت به ثبت شکوائیه اقدام نمایند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 6 روز پیش
    یکی از بستگان داره دو تا گوشی به عنوان هدیه میاره، هر دوشون رو میشه رجیستر کرد؟ ایشون یه نفره، با پاسپورت های خودمون امکانش هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر هر شخص مسافر در هرسال یک دستگاه به صورت مسافری می تواند ثبت کند ،لطفا جهت پیگیری و دریافت اطلاعات بیشتر به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا گ · 6 روز پیش
    خسته نباشید تا چند ماه بعد از وارد شدن به کشور میشه از پاسپورت برای رجیستری استفاده کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر هر شخص مسافر در بازه زمانی سی روزه ورود به کشور می تواند یک گوشی که به صورت مسافری وارد کشور کرده است را در گمرک ثبت کند در صورتی که بیشتر از سی روز از ورودتان به کشور می گذرد جهت پیگیری به گمرک مراجعه کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 6 روز پیش
    سلام. می خواهم گوشی را در خارج از طریق آشنایان خریده و با پست بین الملل به ایران ارسال کنم. لطفا روش رجیستری را توضیح دهید.
    تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر این موارد عوارض را بدون نیاز به پاسپورت در اداره پست پرداخت میکنند و فایل اطلاعات برای همتا ارسال میشود و همتا دستگاهها را در صورتی که مشکلی نداشته باشند ثبت میکند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا قدیسی · 6 روز پیش
    سلام، من اگر دی امسال (97) یه گوشی رجیستر کنم ، دوباره میتونم تیر 98 یه گوشیه دیگه رجیستر کنم؟ یا باید دی 98 صبر کنم؟ با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      با سلام

      میتوانید این فرایند را انجام دهید بازه زمانی که باید سپری شده باشد برای شما سپری شده و میتوانید ثبت را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میثم · 6 روز پیش
    سلام من کد فعالسازی را دریافت کردم. الان سیمکارت های خودم را داخل دستگاه بگذارم با کد فعالسازی میتوانم رجیستری را انجام دهم؟ چون در سایت گمرک شماره موبایل فردی که پاسپورت بنامش بود را وارد کردم. ایا نیاز به خط ایشون هست یا با خط خودم میتوانم؟ ممنونم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      با سلام

      با داشتن کد فعالسازی شش رقمی یکبار مصرف دستگاه ، گوشی خود را از طریق *7777# یا با مراجعه به سایت همتا به نشانی hamta.ntsw.irفعالسازی کنید .http://hmti.ir/05