شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

ثبت دستگاه، فقط به صورت حضوری در گمرک

مسافران سفرهای خارجی، دقت داشته باشند در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، ابتدا باید عوارض دستگاه در گمرک به صورت حضوری پرداخت شود.

اطلاعیه ممنوعیت ثبت غیر حضوری تلفن‌همراه مسافری از مهرماه را مشاهده نمایید

 پس از ثبت حضوری دستگاه در گمرک، لازم است هزینه خدمات همتا نیز در سامانه همتا پرداخت شود.

مرحله اول:

پس از ارسال اطلاعات از گمرک به همتا، یک پیامک برای پرداخت مبلغ 3/074 تومان (بابت خدمات همتا) به شماره سیم‌کارت وارد شده در مرحله 4 ارسال می‌شود. در این مرحله می‌توانید با کلیک بر روی لینک داخل پیامک یا ورود به پنل کاربری (کارتابل) خود در همتا هزینه مذکور را پرداخت و کد فعالسازی را دریافت کنید. در ادامه مراحل از طریق کارتابل آموزش داده می‌شود.

 

مرحله دوم:

پس از ورود به کارتابل خود در سایت همتا به آدرس hamta.ntsw.ir، وارد بخش "اطلاعات ثبت مسافری" می‌شویم. سپس بر روی گزینه "کلیک کنید" در جلوی اطلاعات گوشی مذکور کلیک می‌کنیم.

 

مرحله سوم:

در این مرحله وارد صفحه نمایش اطلاعات دستگاه خود می‌شوید. در صورتی که تمامی اطلاعات صحیح است بر روی گزینه "تایید و پرداخت" کلیک می‌کنیم. لازم به ذکر است در صورت کلیک بر روی لینک موجود در پیامک همتا، مستقیماً به این صفحه هدایت می‌شوید.

 

مرحله چهارم:

در صفحه درگاه پرداخت، اطلاعات یکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب و کد امنیتی نشان داده شده را وارد می‌کنیم و سپس بر روی گزینه "پرداخت" کلیک می‌کنیم.

انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد

در صورتی که با خطای "انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد" مواجه شدید، به وسیله سایر کارت‌های بانکی خود اقدام به پرداخت نمایید. خطاهای مربوط به این صفحه (صفحه درگاه پرداخت) مربوط به شبکه بانکی می‌باشد و می‌توانید با تماس با بانک صادر کننده کارت خود مشکل را بررسی و رفع نمایید.

 

مرحله پنجم:

در صورتی که پرداخت با موفقیت انجام شود، به صورت اتوماتیک به صفحه پرداخت موفقیت‌آمیز همتا برگشت داده می‌شوید.

 

مرحله ششم:

حال برای مشاهده کد فعالسازی دستگاه، بر روی گزینه "مشاهده کد فعالسازی دستگاه" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله هفتم:

در این مرحله به صفحه "اطلاعات ثبت مسافری" برگشت داده می‌شوید و کد فعالسازی دستگاه برای شما نشان داده می‌شود. همچنین این کد از طریق پیامک به شماره سیم‌کارتی که در مرحله 4 وارد کرده‌اید نیز ارسال می‌شود.

ضرورت فعالسازی دستگاه

پس از مشاهده و دریافت کد فعالسازی، لازم است دستگاه را برای خود فعال کنید. برای اینکار آموزش فعال‌سازی دستگاه را مشاهده نمایید.

 

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    م ر · 7 روز پیش
    سلام
    ایا گوشی باید حضوری در گمرک فرودگاه رویت بشه یا تنها داشتن شماره سریال و تکمیل فرم کافی اه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Masoud gholami · 7 روز پیش
    سلام
    دوستان من هم 12 دی اومدم متاسفانه سایت گمرک میزنه بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس گذرنامه ناجا، مسافرتی در بازه 12 تیرماه سال جاری تا 1 دی ماه برای شما ثبت نشده است.
    حضوری رفتم گمرک فرودگاه امام هر کس از سر خودش رد میکرد در آخر گفتند سایت مشکل داره، اما نگفتند کی درست میشه گفتند اگه مشکلی بود با این شماره 02143891 تماس بگیرید.
    حضوری از پلیس گذر نامه هم پرسیدم برای ثبت شدن مسافرت ، در سیستمشون ثبت شده بود.
    فقط مشکل از سایت گمرک هست،الان نمیدونیم تکلیف چی هست گوشی داشته باشی اما نتونی استفاده کنی واقعا جای تاسف داره☹️?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر در بازه زمانی دیگر انجام دهید اگر برطرف نشد از گمرک پیگیری شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ?????? ??????? · 7 روز پیش
    سلام
    دوستان من هم 12 دی اومدم متاسفانه سایت گمرک میزنه بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس گذرنامه ناجا، مسافرتی در بازه 12 تیرماه سال جاری تا 1 دی ماه برای شما ثبت نشده است.
    حضوری رفتم گمرک فرودگاه امام هر کس از سر خودش رد میکرد در آخر گفتند سایت مشکل داره، اما نگفتند کی درست میشه گفتند اگه مشکلی بود با این شماره 02143891 تماس بگیرید.
    حضوری از پلیس گذر نامه هم پرسیدم برای ثبت شدن مسافرت ، در سیستمشون ثبت شده بود.
    فقط مشکل از سایت گمرک هست،الان نمیدونیم تکلیف چی هست گوشی داشته باشی اما نتونی استفاده کنی واقعا جای تاسف داره☹️?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر در بازه زمانی دیگر انجام دهید اگر برطرف نشد از گمرک پیگیری شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علي احمدي · 8 روز پیش
    عذر ميخوام، اما دوستان من فقط يك گوشي با هر پاسپورت رجيستر كردند. و قطع شده. و گمرك پاسخگو نيست.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      سلام وقت بخیر با توجه به تخلف صورت گرفته در ثبت مسافری به دستور گمرک دستگاه هایی که مسدود شدند امکان پیگیری برای این موارد وجود ندارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی احمدی · 8 روز پیش
    سلام. من اتباع هستم. اکثر همشهريهاي افغان من گوشي رجيستر كردن. بعد از مدتي قطع شده. و هيچكس پاسخگو نيست. دليل اين قطعي چيست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      سلام وقت بخیر با توجه به اینکه مطابق بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران هر مسافر ورودی به ایران سالانه صرفا یک گوشی تلفن همراه می تواند به همراه خود وارد نموده و ثبت نماید، به دلیل ثبت بیش از یک گوشی تلفن همراه با هر پاسپورت به دستور‌ گمرک از سامانه همتا حذف گردید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی محمدی · 8 روز پیش
    حدود 20 روز هست که با این خطا مواجه میشم : • بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس گذرنامه ناجا، مسافرتی در بازه 12 تیرماه سال جاری تا 1 دی ماه برای شما ثبت نشده است.
    نه همتا پاسخگو هست نه گمرک! گوشی رو هم موقع ورود تو گمرک فرودگاه ثبت کردم. واقعا ما باید چکار کنیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      سلام وقت بخیر مشکل از سایت گمرک می باشد در هر صورت باید از گمرک پیگیری شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا روستائی · 8 روز پیش
    سلام
    وقت بخیر

    سال 84 یه تبلت اپل نسل 2 خداخل ایران ریدم که سیم کارت میخوره ولی تابحال از اینترنت سیمکارتش استفاده نکرده بودم

    الان رجیستری میخواد
    فاکتوری ندارم ولی جعبه موجوده

    راهی هستش که رجیستر کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه های غیر گوشی مشمول طرح << تاریخ مشمولیتhttp://hmti.ir/date >> رجیستری نیستندبنابراین لازم نیست فرایندی را انجام دهید.درصورتی که پیامک هشدار دریافت کرده اید وارد سامانه همتا http://hamta.ntsw.ir شویدقسمت ثبت و پیگیری مشکلات زیر شاخه<<دستگاه من تلفن همراه نیست اما پیامک هشدار دریافت کرده ام>>ثبت درخواست نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرهاد جهش · 8 روز پیش
    سلام. من اتباع هستم. چند بار برای رجیستری اقدام کردم اما "خطا در استعلام شناسه فراگیر" رو به من نمایش میده. در حالی که همه اطلاعات درست هست. چی کار باید کرد؟ ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      سلام وقت بخیر مسافران با تابعیت خارجی باید به صورت حضوری فرایند را انجام دهند لطفا از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سامان مهدوی · 8 روز پیش
    سلام من گوشی آیفون ۸دارم ولی پاسپورت ندارم راهی وجود داره که ریجستر قانونی کنم لطفا راهنمایی کنین استان بوشهر شهرستان جم هستم ممنونم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه دستگاه را داخل ایران خریداری کرده ایدودر پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام می شود راهکاری ندارد لذا دستگاه را به فروشنده عودت دهید.چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرزاد کر · 8 روز پیش
    سلام وقتتون بخیر . هزینه گمرک ایفون ۱۲ ۶۴ گیگ چند هست و چگونه باید پرداخت کنم ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شاهرخ حسنی · 9 روز پیش
    سلام خدمت شما. ابتدا تشکر بسیار برای سایت مفیدتان. من گوشی مسافری دارم و قرار بود یکماه ایران باشم. اما تصمیم گرفتم تا عید نوروز۱۴۰۰ تمدید کنم. بایستی کجا گوشی را رجیستر کنم؟؟ ☺?ممنونم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع دستورالعمل رجیستری تلفن همراه مسافر بصورت غیر حضوری در دی ماه
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهزاد · 9 روز پیش
    سلام من چند روز برگشتن ولی گوشی میخوام از ایران بخرم خودم ریجستر کنم میشه؟ اگه میشه لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      سلام وقت بخیر می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم را مطالعه نماییدhttp://hmti.ir/new
      چنانچه دستگاه داخل ایران در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شود،قاچاق می باشد راهکاری ندارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی خطیب · 9 روز پیش
    سلام وقت بخیر الان حدود 10 روز میگذره هر کاری که میکنم وارد سایتی که آدرس دادین نمیشود https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      سلام وقت بخیر سایت مربوط به گمرک می باشد در هر صورت باید از گمرک پیگیری شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    خلیل احمدی · 9 روز پیش
    از چه راهی میتونم با گمرک ارتباط بر قرار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      با سلام راه ارتباطی از طرف گمرک اعلام نشده است از نزدیکترین گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 9 روز پیش
    با درود . من ۱۳ دی برگشتم و گوشیمو ثبت کردم در گمرک گفتن اس ام اس براتون میاد پرداخت کنید. اس ام اس ثبت گوشی برام اومد در سایت که مشخصاتمو میزنم این پیام میاد و هر بار میزنم تغیر نمیکنه. چیکار باید کرد کی دی ماه رو در سایت ثبت میکنن ؟ در نظر ها دیدم خیلی ها این مشکلو دارن من دسترسی به گمرک ندارم سوال کنم ممنون
    اخطار سایت :پ بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس گذرنامه ناجا، مسافرتی در بازه 12 تیرماه سال جاری تا 1 دی ماه برای شما ثبت نشده است.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      سلام وقت بخیر این مشکل مربوط به سایت گمرک می باشد در هر صورت باید از گمرک پیگیری شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    خلیل احمدی · 9 روز پیش
    سلام من پارسال برام گوشی اوردن و یک ماه استفاده کردم و بعدش انتن قطع شد مبخواستم ببینم الان میتونم گمرکشو پرداخت کنم و استفاده کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که شخص مسافر همراه خود دستگاه را برای شما هدیه یا سوغاتی آورده باشد، باید با اطلاعات شخص مسافر دستگاه ثبت و فعال شود و سپس به شما انتقال مالکیت داده شود برای کسب اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    تاده نوا · 10 روز پیش
    سلام خسته نباشین. من برای شنبه هفته آینده وارد ایران میشم. میخواستم بدونم چجوری میتونم گوشیمو رجیستر کنم؟ لازمه گوشی نشون بدم یا فقط با داشتن IMEI و سریال میتونم گوشی رجیستر کنم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع دستورالعمل رجیستری تلفن همراه مسافر بصورت غیر حضوری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا مهدیزاده · 10 روز پیش
    سلام
    هنگام ورود در گمرک ورودی مشخصات گوشی که با خود اوردم را ثبت کردم وفرم را تکمیل کردم اما با وجود گذشت ۱۰ روز هنوز کدی برای ثبت گوشی وپرداخت هزینه ریجستری برایم نیامده باید چگونه پیگیری کنم ایا باید همچنان منتظر ماند
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع دستورالعمل رجیستری تلفن همراه مسافر بصورت غیر حضوری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرحسین بهراد · 10 روز پیش
    سلام من مادرم یک گوشی برایم از خارج از کشور اوردند ولی به شماره من اظهار کردند الان می خواهیم رجیستر کنیم این پیام را می زند :(شماره همراه مربوط به کد ملی مورد نظر نمی باشد. و یا از زمان صدور سیم کارت ۲۰ روز سپری نشده است. شماره پشتیبانی ۱۹۵)
    الان میشه بگید من چه کار کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هواره عبدالاه زاده · 10 روز پیش
    سلام من دیروز رو مرز گوشیم رو ثبت کردم ولی الان در قسمت اطلاعات مسافری چیزی ثبت نشده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافر (تابعیت ایرانی) بصورت غیر حضوری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید