آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

  • آموزش ها

ثبت دستگاه، صرفا در گمرک

مسافران خارجی گرامی در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، باید عوارض دستگاه در گمرک پرداخت شود.

چقدر طول می کشد تا کد فعالسازی برایم ارسال شود؟

پس از ثبت اطلاعات در گمرک و پرداخت عوارض، صفحه‌ی ارسال اطلاعات به همتا نمایان میشود که با انتخاب گزینه ی "ارسال اطلاعات به همتا" اطلاعات برای سامانه همتا ارسال میشود و در صورت تایید اطلاعات توسط سامانه همتا، بلافاصله کد فعالسازی به شماره ی تلفن ثبت شده در گمرک پیامک میشود.

لازم به ذکر است که فقط دستگاه‌هایی که اطلاعات انها صحیح و کامل باشد ثبت می‌شوند.

دستگاه را ثبت کرده و پیام قانونی بودن دریافت کرده‌ام اما کد فعالسازی برایم ارسال نشده است

در صورتی که دستگاه را به صورت مسافری ثبت کرده‌اید و دستگاه‌تان قانونی شده است ولی کد فعال‌سازی برای شما ارسال نشده است، با شماره همراهی که در گمرک ثبت کرده‌اید به سایت همتا به ادرس https://hamta.ntsw.ir مراجعه کنید. در بخش "ثبت اطلاعات مسافری" کد فعال‌سازی دستگاه مربوطه را مشاهده نمائید.

سپس فرایند فعال‌سازی را طبق آموزش فعال‌سازی دستگاه انجام دهید.

 پرداخت عوارض دستگاه در گمرک، صرفاً برای مسافران سفرهای خارجی، به دو روش اینترنتی و حضوری انجام می‌گیرد. توصیه اکید می‌شود، جهت راحتی و تسریع در انجام فرآیند ثبت، از روش اینترنتی استفاده شود.

دقت داشته باشید مسافران سفرهای داخلی، امکان ثبت دستگاه به صورت مسافری را ندارند.

 

روش اول: پرداخت عوارض در گمرک به‌صورت اینترنتی

مسافران خارجی می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی گمرک به نشانیhttps://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، نسبت به پرداخت عوارض دستگاه خود اقدام نماید. لازم به ذکر است بنا اطلاع‌رسانی گمرک در سایت پرداخت مسافری، مسافران فقط تا ۳۰ روز پس از ورود به کشور مهلت دارند تا از طریق این سایت گمرک، دستگاه خود را ثبت نمایند و در صورت اتمام این مهلت، گمرک وظیفه‌ای در قبال ثبت شناسه (IMEI) دستگاه مسافر نخواهد داشت.

نحوه ثبت شناسه (IMEI) دستگاه در سایت اینترنتی گمرک، به‌صورت تصویری در زیر آورده شده است.

 

مرحله یک:

در اولین مرحله به سایت اینترنتی گمرک به نشانیhttps://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، مراجعه کنید.

پس از ورود به سایت اینترنتی گمرک، در صفحه اول شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نمایید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

در دستگاه‌های معتبر و استاندارد، هر 3 شناسه (IMEI) درج شده در هر 3 محل، با یکدیگر یکسان است. بنابراین دقت داشته باشید که عوارض را برای شناسه (IMEI) واقعی دستگاه‌تان پرداخت کنید، چون در صورت رخ دادن اشتباه در وارد کردن شناسه (IMEI)، امکان تغییر آن وجود نخواهد داشت.

ثبت تمام شناسه (IMEI) های دستگاه در گمرک

دقت داشته باشید چنانچه دستگاه شما دوسیمکارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) است، با استفاده از علامت مثبت (+) سبز رنگ در پایین کادر سفید، حتما سایر شناسه‌ (IMEI)ها را نیز وارد نمایید. پس از تکمیل اطلاعات، گزینه دریافت اطلاعات از سامانه همتا را انتخاب کنید.

خطای استعلام IMEI از سامانه همتا

برای آشنایی با خطاهای سامانه و راه حل‌ها، می‌توانید صفحه خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا" را ملاحظه نمائید.

 

مرحله دو:

در مرحله بعدی پاسخ استعلام از سامانه همتا نمایش داده می‌شود، اگر برند و مدل نمایش داده شده با برند و مدل دستگاه شما مطابقت دارد، کد امنیتی نمایش داده شده را وارد نمایید و گزینه ادامه را انتخاب کنید، در غیراین صورت با پشتیبانی سامانه همتا 096366 تماس حاصل فرمایید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، مدل و مشخصات فنی گوشی و نوع دستگاه را از لیست انتخاب می‌کنیم.

یکسان بودن برند و مدل انتخاب شده با دستگاه

دقت داشته باشید چنانچه اطلاعات انتخاب شده در این مرحله با دستگاه انطباق نداشته باشد با وجود پرداخت عوارض، امکان دارد دستگاه شما ثبت نگردد.

بنابراین حتما در ورود اطلاعات و انتخاب برند و مدل، نهایت دقت مبذول گردد.

 

مرحله چهارم:

پس از انتخاب برند، مدل و مشخصات فنی، باید اطلاعات هویتی مسافر وارد شود. ابتدا باید تابعیت مسافر انتخاب شود. اگر تابعیت مسافر، ایرانی است دقت داشته باشید حتماً باید شماره سیم‌کارت، کد ملی و شماره گذرنامه وارد شده، متعلق به شخص مسافر باشد. در غیر این صورت سایت گمرک، به مرحله بعد نخواهد رفت. درصورتی‌که مسافر، از اتباع غیرایرانی است، بایستی گزینه مربوطه را انتخاب نماید.

 

مرحله پنجم:

در ادامه یک کد امنیتی به شماره سیم‌کارتی که در مرحله قبل وارد شد، ارسال می‌گردد. این کد باید در قسمت مربوطه وارد شده و گزینه ادامه انتخاب شود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله سایت گمرک، شناسه پرداخت و مبلغ تعیین‌شده حقوق و عوارض گمرکی و اطلاعات هویتی را نمایش می‌دهد. در صورت تایید اطلاعات گزینه پرداخت را انتخاب کنید در غیراین صورت بنا به تغییرات مورد نیاز گزینه ی حذف یا برگشت به مرحله اول را انتخاب نمایید.

 

مرحله هفتم:

با انتخاب گزینه پرداخت، صفحه پرداخت اینترنتی نمایش داده می‌شود. در این مرحله لازم است تا درگاه پرداخت اینترنتی انتخاب شود.

 

مرحله هشتم:

در نهایت با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، حقوق و عوارض گمرکی تعیین‌شده پرداخت می‌شود.

 

مرحله نهم:

پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن این فرآیند نمایش داده می‌شود.

دقت داشته باشید حتماً کد پیگیری داخلی، کد پیگیری بانکی و شناسه پرداخت را تا حصول اطمینان از ثبت دستگاه خود در سامانه همتا نزد خود نگه دارید.

 

مرحله دهم:

پس از تکمیل فرآیند خرید به سایت گمرک برمی‌گردید و پیغام موفقیت آمیز بودن ثبت شناسه دستگاه نمایش داده می‌شود. پس از نمایش این پیغام گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب کنید. توجه داشته باشید اگر در این مرحله گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب نکنید اطلاعات شما برای سامانه همتا ارسال نخواهد شد و لذا کد فعالسازی دستگاه به صورت آنی برای شما پیامک نخواهد شد.

 

مرحله یازدهم:

پس از انتخاب گزینه ی ارسال اطلاعات به همتا پیغام زیر نمایش داده می‌شود و کد فعالسازی دستگاه برای شماره تلفن ثبت شده در گمرک پیامک می‌شود.

 

روش دوم: پرداخت حقوق گمرکی در هنگام ورود به کشور در دفاتر گمرک

مسافر می‌تواند در حین ورود به کشور با مراجعه به دفاتر گمرک مستقر در فرودگاه (یا پایانه‌های مرزی)، دستگاه خود را اظهار و تعرفه و عوارض گمرکی آن را پرداخت نماید. لازم به ذکر است تعیین میزان تعرفه و عوارض واردات، بر اساس آکبند یا کارکرده (دست‌دوم) بودن دستگاه، به عهده گمرک جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس ارزش دستگاه مسافر، توسط گمرک تعیین می‌شود. پس از اظهار دستگاه و پرداخت حقوق گمرکی آن، برای مسافر پته (مجوز) گمرکی صادر می‌گردد که معمولاً در قسمت توضیحات آن، نام شخص مسافر، شماره پاسپورت، مدل، برند و شناسه (IMEI) دستگاه ذکر گردیده است. لازم است تا مرحله نهایی ثبت و فعال‌سازی موفق دستگاه در همتا، این اسناد نزد مسافر باقی بماند تا در صورت مشکلات احتمالی، قابل پیگیری باشد.

تصویر نمونه پته (مجوز) گمرکی در زیر آورده شده است.

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد یوسفی · 4 روز پیش
    سلام خسته نباشین.من12تیر گوشیم رو ثبت کردم تمام مراحل انجام شده.ولی متاسفانه تا الان کد برام نیومده.سایت گمرگ رفتم میگ مشخصات به همتا ارسال شده.همتا هم زنگ زدم میگ هنوز مشخصات نیومده.بخدا دیگ موندم ک به کجا زنگ یا برم تا جواب درستی بگیرم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر،طفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران (بخش عدم فعالسازی دستگاه ) به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    alireza · 4 روز پیش
    سلام یه دوست از کشور دیگری برام گوشی آورده چطور میشه گمرکی اونو پرداخت کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام.
      لطفا به قسمت «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ala · 4 روز پیش
    اونایی ک تو شهرستان هستن دفتر گمرک کجا میشه که حضوری برن؟همون اداره مخابرات شهرستانه یا جداست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      باسلام .
      لطفا برای مراجعه حضوری به گمرک محل سکونت خود مراجعه فرمایید . یا از طریق میز خدمات الکترونیکی گمرک به ادرس help.irica.ir پیگیری نمایید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاسمن کمالوند · 4 روز پیش
    سلام مسافر برای من گوشی اپل xsمیخواد بیاره باید در فرودگاه حدود 2,5مبلیون برای رجیستری واقعا پرداخت کنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر.مربوط به سایت گمرک می باشد. لطفا از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    غلام رضا علیزاده · 4 روز پیش
    سلام تمام مراحل بخوبی طی شد اما در اخر این پیام امد.(اطلاعات به سامانه همتا ارسال شد ولى نتيجه اى دريافت نشد ) ضمنا اتباع هستم با کد فراگیر انجام دادم.ده روز بیشتر شده چیکار کنم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورت تطابق داشتن اطلاعات وارده شده درگمرک برای بررسی بیشتر با شماره 096366تماس حاصل فرمایید ودرغیراین صورت حضوراً به گمرک مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بنیامین · 4 روز پیش
    سلام ، گوشی از خارج کشور مسافری توسط یک توریست وارد کشور شده و خارج شده و مجددا امسال همان توریست وارد شده و گوشی با سیم کارت کار نمیکند ، چکار باید کنیم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام

      درصورتی که دستگاه را به عنوان گوشی مسافری وارد کرده اید، باید عوارض آن را در سایت گمرک پرداخت نمایید.جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا به قسمت «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی رهبر · 4 روز پیش
    برای ریجستر شدن در سایت هر ساعت با انواع متفاوتی از خطاها مانند مشکل در استعلام از پلیس، در سری بعدی عدم خروج من از کشور در سی روز اخیر!!!!! و الانم با خطای مشکل استعلام IMEI از همتا مواجه میشم، متاسفانه گمرگ فرودگاه هم پاسخگو نیست و هیچ کدوم از تلفنها و افراد نتونستن کمکی کنند، لطفا راهنمایی بفرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد · 5 روز پیش
    سلام. من قصد ثبت مسافری گوشی را در هفته پایانی مهلت سی روزه داشتم که با دریافت پیغام «خطا استعلام پلیس گذرنامه» موفق به ثبت نشدم و خط من مسدود گردید. در مورد مشابه برای دوستان شما ما را به سایت گمرک ارجاع دادید اما نه تنها شماره تلفن قابل دسترس موجود نیست بلکه آدرس گمرک در شهرها (شیراز) نیز قابل دسترس نیست.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اصغری · 5 روز پیش
    سلام. یکی از اقوام ما چند روزی است که از آلمان به ایران آمده است. گوشی اش را از او خریدم.برای ثبت باید چه کاری انجام دهم؟ آیا باید با اطلاعات او ثبت کنم یا با کد ملی خودم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر.دستگاهایی که به صورت مسافری وارد ایران میشوند با مشخصات مسافر باید ثبت واقدام به پرداخت عوارض انجام شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جواد · 6 روز پیش
    سلام 2روزه می خوام توسایت گمرک گوشی ثبت کنم خطا استعلام تردد از پلیس گذرنامه میده جالب امروز برای من نوشته شما مسافرت خارجی تو این ماهه نداشتین در صورتی که من روز پیش از فرودگاه امام وارد کشور شدم لطف کنید برای ثبت گوشی تو گمرک راهنمایی کنید ممنون میشم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر.این خطای دریافت شده مربوط به گمرک میباشد ولطفا حضوراًبه گمرک مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ایوب · 6 روز پیش
    سلام با کد ملی می توان گوشی فعال کرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سروش · 6 روز پیش
    سلام.نه سایت گمرک help.irica.ir کار می کنه و نه تلفن گویا جواب می ده و نه گمرک محل زندگیمون پاسخ گو هست. من یک هفتس می خوام گوشیمو رجیستر کنم. می شه بگید حداقل چند ماه بعد از بازگشت فرصت رجیستری با پاسپورت دارم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر.مشکل مطرح شده مربوط به گمرک میباشد.لطفا ازسمت گمرک پیگیری کنید.درضمن پرداخت حضوری در گمرک نیز امکان پذیر است. با گمرک در ارتباط باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید · 6 روز پیش
    سلام لطفا راهنمایی کنید به سایت گمرک مراجعه کردم و ثبت در خواست کردم ولی جواب نگرفتم و همچنان با خطا در استعلام تردد دریافت میکنم یه راه حل پیشنهاد بدید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر.این خطای دریافت شده مربوط به گمرک میباشد ولطفا حضوراًبه گمرک مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شایان · 6 روز پیش
    باسلام. جدیدا باخبر شدیم گوشی قاچاق روی شماره ملی وهمراه زائرین میارن. چطور بفهمیم از شماره ملی وهمراهمون سو استفاده نشده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر.دراین زمینه همتا پاسخگویی ندارد می توانیداین موضوع را ازطریق مراجع قضایی پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد صبوری · 6 روز پیش
    با سلام
    گوشی من رجیستر نشده و من قرار هست 2هفته دیگه به خارج از کشور مسافرت کنم.آیا میتوانم در این 2هفته از خدمات مخابراتی استفاده کنم و سپس پس از بازگشت از سفر آینده ،گوشی را رجیستر کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر.مسافران خارجی در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه کرده و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند، باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند.
      برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، قسمت «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» را مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 6 روز پیش
    سلام
    بنده هفته قبل سفر خارجی داشته ام دو گوشی وارد کردم . ایا میتونم یکی از گوشیها را با پاسپورت پسر چهار ساله ام ریجیستر بکنم .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر.دستگاهایی که به صورت مسافری وارد کشور کرده اند باید با مشخصات مسافر ثبت انجام شود.امکان صدور شماره سیم کارت برای افراد زیر 18سال امکان پذیر نیست(درهرصورت برای اطمینان بیشتر به اپراتور سیم کارت مربوطه مراجعه فرمایید.)
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا بابایی · 6 روز پیش
    سلام
    من اطلاعات گوشی رو با شماره پاسپورت وارد کردم ولی خطا میده که هر مسافر میتونه یک گوشی اظهار کند، در صورتی که من بار اول هستش با شماره پاسپورتم درخواست رجیستر دادم، لطفا بفرمایید این مشکل چطور حل میشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر.درصورتی که شمادرخواستی ثبت نکرده اید واین خطا رادریافت میکنید لطفا شناسه های گوشی خود را یاداشت وبا شماره 096366تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نشاب عليخ · 6 روز پیش
    با سلام
    من ایرانی نیستم رجیستر کوشی سامسونگ پرداخت کردم و اون پيغام ميده ( اطلاعات به سامانه همتا ارسال شد ولى نتيجه اى دريافت نشد ) رفتم گمرك يک درخوست داد و ده روز بعد ايشان جواب نگرفت بعدش به سامانه همتا زنك زدم گفت كد فعال سازي مياد يك روز دو روز وتا حالا نيامد. گوشی ام نو سرویس چي كار كنم ؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      با سلام

      لطفا شناسه های دستگاه خود را از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با سامانه همتا تماس حاصل نمایید تا بررسی گردد.شماره تماس:096366
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عباس حمزه · 6 روز پیش
    سه روزه خطای تردد از پلیس گذرنامه دریافت میکنم
    مهلت 30 روزم هم داره تموم میشه
    هیچ‌کاری هم نمیشه کرد
    سایت help.irica.ir اصلا امکان ثبت شکایت در این مورد رو به شما نمیده و فقط برای افرادی است که هزینه گمرکی رو پرداخت کردن ولی کدی دریافت نکردن
    واقعا دیگه نمیدونم چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      با سلام
      شما میتوانید به جای شناسه پرداخت 15 عدد صفر وارد نمایید تا بتوانید درخواست ثبت کنید و بررسی گردد. اگر موفق نشدید میتوانید به گمرک محل زندگی یا help.irica.ir مراجعه نمایید تا درخواست پیگیری شود و مشکل شما حل گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 7 روز پیش
    سلام هزینه رجیستری باگذرنامه چقدر است؟ مگه رایگان نیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام

      هزینه بستگی به مدل و برند گوشی مد نظر دارد و موقع پرداخت هزینه برای شما مشخص میگردد.