آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

ثبت دستگاه، صرفاً در گمرک

مسافران سفرهای خارجی، دقت داشته باشند در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، ابتدا باید عوارض دستگاه در گمرک پرداخت شود.

چقدر طول می‌کشد تا کد فعالسازی برایم ارسال شود؟

پس از ثبت اطلاعات در گمرک و پرداخت عوارض، صفحه‌ی ارسال اطلاعات به همتا نمایان می‌شود که با انتخاب گزینه ارسال اطلاعات به همتا اطلاعات برای سامانه همتا ارسال می‌شود و در صورت تأیید اطلاعات توسط سامانه همتا، پیامکی برای پرداخت تعرفه بابت خدمات همتا به شما ارسال می‌شود. پس از پرداخت این هزینه در سامانه همتا، بلافاصله کد فعال‌سازی به شماره سیم‌کارت ثبت شده در گمرک پیامک می‌شود.

لازم به ذکر است که فقط دستگاه‌هایی که اطلاعات آنها صحیح و کامل باشد ثبت می‌شوند.

دستگاه را ثبت کرده و پیام قانونی بودن دریافت کرده‌ام اما کد فعالسازی برایم ارسال نشده است

در صورتی که دستگاه را به صورت مسافری ثبت کرده‌اید و دستگاه‌تان قانونی شده است ولی کد فعال‌سازی برای شما ارسال نشده است، با شماره همراهی که در گمرک ثبت کرده‌اید به سایت همتا به ادرس hamta.ntsw.ir مراجعه کنید. در بخش "ثبت اطلاعات مسافری" کد فعال‌سازی دستگاه مربوطه را مشاهده نمائید.

سپس فرایند فعال‌سازی را طبق آموزش فعال‌سازی دستگاه انجام دهید.

 پرداخت عوارض دستگاه در گمرک، صرفاً برای مسافران سفرهای خارجی، به دو روش اینترنتی و حضوری انجام می‌گیرد. توصیه اکید می‌شود، جهت راحتی و تسریع در انجام فرآیند ثبت، از روش اینترنتی استفاده شود.

دقت داشته باشید مسافران سفرهای داخلی، امکان ثبت دستگاه به صورت مسافری را ندارند.

 

روش اول: پرداخت عوارض در گمرک به‌صورت اینترنتی

مسافران خارجی می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی گمرک به نشانیepl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، نسبت به پرداخت عوارض دستگاه خود اقدام نماید. لازم به ذکر است بنا اطلاع‌رسانی گمرک در سایت پرداخت مسافری، مسافران فقط تا 3 ماه پس از ورود به کشور مهلت دارند تا از طریق این سایت گمرک، دستگاه خود را ثبت نمایند و در صورت اتمام این مهلت، گمرک وظیفه‌ای در قبال ثبت شناسه (IMEI) دستگاه مسافر نخواهد داشت.

نحوه ثبت شناسه (IMEI) دستگاه در سایت اینترنتی گمرک، به‌صورت تصویری در زیر آورده شده است.

 

مرحله یک:

در اولین مرحله به سایت اینترنتی گمرک به نشانیepl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، مراجعه کنید.

پس از ورود به سایت اینترنتی گمرک، در صفحه اول شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نمایید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

در دستگاه‌های معتبر و استاندارد، هر 3 شناسه (IMEI) درج شده در هر 3 محل، با یکدیگر یکسان است. بنابراین دقت داشته باشید که عوارض را برای شناسه (IMEI) واقعی دستگاه‌تان پرداخت کنید، چون در صورت رخ دادن اشتباه در وارد کردن شناسه (IMEI)، امکان تغییر آن وجود نخواهد داشت.

ثبت تمام شناسه (IMEI) های دستگاه در گمرک

دقت داشته باشید چنانچه دستگاه شما دوسیمکارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) است، با استفاده از علامت مثبت (+) سبز رنگ در پایین کادر سفید، حتما سایر شناسه‌ (IMEI)ها را نیز وارد نمایید. پس از تکمیل اطلاعات، گزینه دریافت اطلاعات از سامانه همتا را انتخاب کنید.

خطای استعلام IMEI از سامانه همتا

برای آشنایی با خطاهای سامانه و راه حل‌ها، می‌توانید صفحه خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا" را ملاحظه نمائید.

 

مرحله دو:

در مرحله بعدی پاسخ استعلام از سامانه همتا نمایش داده می‌شود، اگر برند و مدل نمایش داده شده با برند و مدل دستگاه شما مطابقت دارد، گزینه ادامه را انتخاب کنید، در غیراین صورت با پشتیبانی سامانه همتا 096366 تماس حاصل فرمایید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، مدل و مشخصات فنی گوشی و نوع دستگاه را از لیست انتخاب می‌کنیم.

یکسان بودن برند و مدل انتخاب شده با دستگاه

دقت داشته باشید چنانچه اطلاعات انتخاب شده در این مرحله با دستگاه انطباق نداشته باشد با وجود پرداخت عوارض، امکان دارد دستگاه شما ثبت نگردد.

بنابراین حتما در ورود اطلاعات و انتخاب برند و مدل، نهایت دقت مبذول گردد.

 

مرحله چهارم:

پس از انتخاب برند، مدل و مشخصات فنی، باید اطلاعات هویتی مسافر وارد شود. ابتدا باید تابعیت مسافر انتخاب شود. اگر تابعیت مسافر، ایرانی است دقت داشته باشید حتماً باید شماره سیم‌کارت، کد ملی و شماره گذرنامه وارد شده، متعلق به شخص مسافر باشد. در غیر این صورت سایت گمرک، به مرحله بعد نخواهد رفت. درصورتی‌که مسافر، از اتباع غیرایرانی است، بایستی گزینه مربوطه را انتخاب نماید.

 

مرحله پنجم:

در ادامه یک کد امنیتی به شماره سیم‌کارتی که در مرحله قبل وارد شد، ارسال می‌گردد. این کد باید در قسمت مربوطه وارد شده و گزینه ادامه انتخاب شود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله سایت گمرک، شناسه پرداخت و مبلغ تعیین‌شده حقوق و عوارض گمرکی و اطلاعات هویتی را نمایش می‌دهد. در صورت تایید اطلاعات گزینه پرداخت را انتخاب کنید در غیراین صورت بنا به تغییرات مورد نیاز گزینه ی حذف یا برگشت به مرحله اول را انتخاب نمایید.

 

مرحله هفتم:

با انتخاب گزینه پرداخت، صفحه پرداخت اینترنتی نمایش داده می‌شود. در این مرحله لازم است تا درگاه پرداخت اینترنتی انتخاب شود.

 

مرحله هشتم:

در نهایت با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، حقوق و عوارض گمرکی تعیین‌شده پرداخت می‌شود.

 

مرحله نهم:

پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن این فرآیند نمایش داده می‌شود.

دقت داشته باشید حتماً کد پیگیری داخلی، کد پیگیری بانکی و شناسه پرداخت را تا حصول اطمینان از ثبت دستگاه خود در سامانه همتا نزد خود نگه دارید.

 

مرحله دهم:

پس از تکمیل فرآیند خرید به سایت گمرک برمی‌گردید و پیغام موفقیت آمیز بودن ثبت شناسه دستگاه نمایش داده می‌شود. پس از نمایش این پیغام گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب کنید. توجه داشته باشید اگر در این مرحله گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب نکنید اطلاعات شما برای سامانه همتا ارسال نخواهد شد و لذا کد فعالسازی دستگاه به صورت آنی برای شما پیامک نخواهد شد.

 

مرحله یازدهم:

پس از انتخاب گزینه ی ارسال اطلاعات به همتا پیغام زیر نمایش داده می‌شود.

 

مرحله دوازدهم:

پس از ارسال اطلاعات به همتا، یک پیامک برای پرداخت مبلغ 3/074 تومان (بابت خدمات همتا) به شماره سیم‌کارت وارد شده در مرحله 4 ارسال می‌شود. در این مرحله می‌توانید با کلیک بر روی لینک داخل پیامک یا ورود به پنل کاربری (کارتابل) خود در همتا هزینه مذکور را پرداخت و کد فعالسازی را دریافت کنید. در ادامه مراحل از طریق کارتابل آموزش داده می‌شود.

 

مرحله سیزدهم:

پس از ورود به کارتابل خود در سایت همتا به آدرس hamta.ntsw.ir، وارد بخش "اطلاعات ثبت مسافری" می‌شویم. سپس بر روی گزینه "کلیک کنید" در جلوی اطلاعات گوشی مذکور کلیک می‌کنیم.

 

مرحله چهاردهم:

در این مرحله وارد صفحه نمایش اطلاعات دستگاه خود می‌شوید. در صورتی که تمامی اطلاعات صحیح است بر روی گزینه "تایید و پرداخت" کلیک می‌کنیم. لازم به ذکر است در صورت کلیک بر روی لینک موجود در پیامک همتا، مستقیماً به این صفحه هدایت می‌شوید.

 

مرحله پانزدهم:

در صفحه درگاه پرداخت، اطلاعات یکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب و کد امنیتی نشان داده شده را وارد می‌کنیم و سپس بر روی گزینه "پرداخت" کلیک می‌کنیم.

انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد

در صورتی که با خطای "انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد" مواجه شدید، به وسیله سایر کارت‌های بانکی خود اقدام به پرداخت نمایید. خطاهای مربوط به این صفحه (صفحه درگاه پرداخت) مربوط به شبکه بانکی می‌باشد و می‌توانید با تماس با بانک صادر کننده کارت خود مشکل را بررسی و رفع نمایید.

 

مرحله شانزدهم:

در صورتی که پرداخت با موفقیت انجام شود، به صورت اتوماتیک به صفحه پرداخت موفقیت‌آمیز همتا برگشت داده می‌شوید.

 

مرحله هفدهم:

حال برای مشاهده کد فعالسازی دستگاه، بر روی گزینه "مشاهده کد فعالسازی دستگاه" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله هجدهم:

در این مرحله به صفحه "اطلاعات ثبت مسافری" برگشت داده می‌شوید و کد فعالسازی دستگاه برای شما نشان داده می‌شود. همچنین این کد از طریق پیامک به شماره سیم‌کارتی که در مرحله 4 وارد کرده‌اید نیز ارسال می‌شود.

 

روش دوم: پرداخت حقوق گمرکی در هنگام ورود به کشور در دفاتر گمرک

مسافر می‌تواند در حین ورود به کشور با مراجعه به دفاتر گمرک مستقر در فرودگاه (یا پایانه‌های مرزی)، دستگاه خود را اظهار و تعرفه و عوارض گمرکی آن را پرداخت نماید. لازم به ذکر است تعیین میزان تعرفه و عوارض واردات، بر اساس آکبند یا کارکرده (دست‌دوم) بودن دستگاه، به عهده گمرک جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس ارزش دستگاه مسافر، توسط گمرک تعیین می‌شود. پس از اظهار دستگاه و پرداخت حقوق گمرکی آن، برای مسافر پته (مجوز) گمرکی صادر می‌گردد که معمولاً در قسمت توضیحات آن، نام شخص مسافر، شماره پاسپورت، مدل، برند و شناسه (IMEI) دستگاه ذکر گردیده است. لازم است تا مرحله نهایی ثبت و فعال‌سازی موفق دستگاه در همتا، این اسناد نزد مسافر باقی بماند تا در صورت مشکلات احتمالی، قابل پیگیری باشد.

تصویر نمونه پته (مجوز) گمرکی در زیر آورده شده است.

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا زارعی · 27 روز پیش
    برادرم گوشیشو یک سال پیش از خارج از کشور خریده و امکان ریجستری الان وجود دارد و مراحل چی میباشد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا سوال 6-6 از بخش مسافری در صفحه سوالات متداول را مطالعه کنید.http://hmti.ir/faq
      آموزش مراحل ثبت گوشی مسافری در این صفحه آمده است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین زارع · 27 روز پیش
    سلام
    مهلت سه ماه برای ریجستری از روز ورود است ؟ فرضا 24 مهر ورود داشته باشیم تاریخ انتقضا فرصت 24 دیماه است؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین زارع · 27 روز پیش
    سلام من سه ماه پیش خارج بودم یه گوشی اوردم خراب شده الان برم می تونم عوض کنم شامل محدودیت یکبار در سال میشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا ابتدا به لینک " آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا " مراجعه کرده و مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/08
      در صورتی که شرایط اعلام شده را نداشتید سوال 6-5 از بخش مسافری در صفحه سوالات متداول را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/faq
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهراد محمدی · 28 روز پیش
    با سلام و عرض خسته نباشید. من هفته گذشته 2 عدد گوشی با خودم برای پدر و مادرم آوردم. می خواستم مبلغ گمرکی هر کدوم رو بدونم. برای همین اولین گوشی رو اطلاعاتش رو وارد کردم و دیدم چون مبلغش بالاست پرداخت نکردم. الان که می خواستم گوشی دوم رو که ارزونتر هست ریجستر کنم می گه شما یک کد رو اظهار کردید. می خوام بدونم کاری نمی تونم بکنم؟ چون نمی خوان گوشی گرونتر رو ریجستر کنم. ممنون میشم اگر راهنماییم کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی ق · 28 روز پیش
    سلام هزینه رجیستری پرداخت کردم ولی در بازگشت به صفحه جهت ارسال اطلاعات به همتا ارور داد، مبلغ هم از حسابم کم شده. باید چکار کنم.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بابک آذری · 28 روز پیش
    من از طریق پرداخت متمرکز پرداخت کردم ولی گزینه انتقال به همتا نداشت، چند روز طول میکشه پیامک برام ارسال شه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کریمی · 28 روز پیش
    با سلام

    آیا رجیستر با شناسه فراگیر اتباع خارجی فرقی با پاسپورت ایرانی داره؟ امکان قطع شدنش هست؟ ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      با سلام وقت بخیر خیر تفاوتی ندارد ،در صورتی که تخلفی در روند ثبت صورت نگیرد مشکلی به وجود نمی آید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 29 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    دو روزه یه گوشی مسافری بهم رسیده.
    تو سایت ریجستر میرم اطلاعاتو میزنم اما میگه مشخصات موجود نمیباشد.
    مدل گوشی شیائومی می نوت ۱۰ هستش
    کلی هم هزینه کردیم اما چرا سایت میگه موجود نمیباشد.کی امکان ثبتش هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که مدو برند دستگاه شما در بانک اطلاعاتی گمرک موجود نیست لطفا نسبت به ثبت درخواست در سایت میز خدمت گمرک اقدام کنید.
      help.irica.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمددورقی · 29 روز پیش
    سلام گوشی g7قبل سه ماه اوردن یعنی سه ماه وهشت روز شده الان میخوام ریجستر کنم میگه سه ماه گذشته الان باید چکارکنم ریجست بشه ممنون
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود · 29 روز پیش
    سلام من هنگام پرداخت اون ۳ هزار تومن بابت خدمات همتا اخطار میده که به خاطر مبلغ پایین پرداخت انجام نمیشه.من فقط کارت بانک ملت دارم که تراکنش کمتر از ۱۰ هزار تومن انجام نمیشه.هیچ راه دیگه ای برای پرداخت اون ۳ هزار تومن وجود نداره و یا نمیشه مثلا ۱۰ هزار تومن پرداخت کنم.من کارم گیره لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      با سلام وقت بخیر از طریق کارت بانکی دیگری پرداخت را انجام دهید در غیر اینصورت راهکاری ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 29 روز پیش
    با سلام. چرا هزینه گمرک انقد زیاده؟ برای گوشی سامسونگ آ۱۰اس دویست هزار تومان گمرک پرداخت کردم. حالا میخوام انتقال مالکیت کنم نمیشه‌. چرررا
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      باسلام وقت بخیر برای پیگیری مبلغ عوارض گمرک از گمرک اطلاع بگیرید و برای انجام فرایند انتقال مالکیت صفحه "
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06 " را مطالعه کنید و در صورت بروز خطا متن دقیق خطا را اعلام کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهرداد · 1 ماه پیش
    سلام. مادرم چن ماه پیش از خارج از کشور یه گوشی خرید و برام آورد. ثبت گمرکیش رو با پاسپورتش انجام دادم ولی قبل از فعالسازی گوشی، تلفنی از همتا پیگیر شدم که امکانش هست با شماره خودم رجیستر کنم یا حتما باید اول با شماره مادرم فعال کنم و انتقال مالکیت بزنم؟ چون میترسیدم با انتقال مالکیت برای همتا شائبه خرید و فروش به وجود بیاد و قطع کنه. گفتن با هرشماره ای رجیستر کنید مشکلی نیست. الان تو یکی از پاسخ های سوالات دیدم که به یه نفر پاسخ دادید بهتره اول با شماره پدرتون رجیستر کنید و بعد انتقال مالکیت بزنید!! الان من گوشیم فعاله دارم استفاده میکنم ولی اگه امکان داره قطع شه به خاطر این موضوع شفاف اعلام کنید که نیازه انتقال مالکیت بدم به مادرم که صاحب پاسپورته برا جلوگیری از قطع شدن یا نه مشکلی نیست؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در پاسخ کامنت اعلام شده بهتر است با سیمکارت مسافری فعال سازی شود بعد انتقال مالکیت دهید و به این معنی نمی باشد که اگر با شماره ای دیگر فعال سازی کرده اید مشکلی به وجود می آید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهراد · 1 ماه پیش
    اگر شماره تلفن همراه به نام مسافر نباشه نمیشه گوشی رو رجیستر کرد؟من خواهرم موقعی که اومد ایران گوشیشو داد بهم و الان که میخوام فعالش کنم با مشکل مواجه شدم. کدملی و گذرنامه و... رو میتونم ازش بگیرم ولی چون شماره تلفن به نام من هست مشکلی پیش نمیاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه سوالات متداول مراجعه کرده و سوال 6-3 را از بخش مسافری مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/faq
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 1 ماه پیش
    سلام. معافیت ۸۰ دلاری برای گوشی ای که از خارج پست شده باشه هنوز هست؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رحمت · 1 ماه پیش
    سلام.آیا برای ثبت مسافری هم باید هزینه گمرگ داد و اینکه اگه رایگان باشه و من برا دوستم گوشی بیارم و براش ثبت کنم تخلف محسوب میشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه سوالات متداول مراجعه کرده و سوالات 6-4 و 6-5 را از بخش مسافری مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/faq
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رحمت · 1 ماه پیش
    سلام.آیا برای ثبت مسافری هم باید هزینه گمرگ داد و اینکه اگه رایگان باشه و من برا دوستم گوشی بیارم و براش ثبت کنم تخلف محسوب میشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه سوالات متداول مراجعه کرده و سوالات 6-4 و 6-5 را از بخش مسافری مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/faq
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شادی جنان صفت · 1 ماه پیش
    سلام . من از طریق سایت مدیریت متمرکز پرداخت انجام دادم. ولی گزینه تکمیل فرآیند رو نداشتم. در کامنت های پایین تر راهنمایی کردید که از سایت گمرک گزینه ارسال به همتا رو انتخاب بکنم ولی من این گزینه رو نمیتونم در سایت گمرک پیدا کنم. و مسافر هستم و نمیخوام که ۱۰ روز صبر کنم تا گوشیم فعال بشه. میشه لطفا راهنمایی کنید که سریعترین راه برای اینکه اطلاعات به همتا ارسال بشه چی هستش؟ و من طریق چه ارگان و سازمانی باید به صورت حضوری پیگیری بکنم اگر که لازمه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اسماعیل · 1 ماه پیش
    سلام هنگام وارد کردن imei شناسه دوم گوشی با پیغام تعدادشناسه های وارد شده با تعدادشناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد مواجهه شدم وبا ۰۹۶۳۶۶تماس گرفتم و مشکلو گفتم گفتن باید تشکیل پرونده بشه و بهتون اطلاع میدیم الان ۳روزه که هیچ خبری نشده و اطلاع ندادن
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که درخواست پیگیری ثبت کرده اید منتظر مانده تا پرونده بررسی گردد و کارشناسان همتا با شما تماس برقرار کنند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سمیرا شادپور · 1 ماه پیش
    سلام. بنده ساکن خارج از کشور هستم. و برای مسافرت ماکزیمم سالی یک یا دوبار، هر بار به مدت ۱ هفته به ایران میام. به چه علت باید گمرک برای گوشیم بدم؟ آیا این یکماه در یک سال حساب میشود یا از بار اول که گوشی رو به ایران آوردیم و بعد از یک هفته از ایران خارج شدم این یک ماه شروع شده و به پایان رسیده است.
    لطفا راه حلی برای ساکنین خارج از کشور هم ارائه دهید چون هزینه گمرک بسیار بالاست و برای استفاده چند روزه اصلا مقرون به صرفه نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرصت یک ماهه استفاده از دستگاه از اولین ورود به کشور محاسبه می شود و در ورود قبلی شما به کشور به پایان رسیده است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی رضا · 1 ماه پیش
    آیا ثبت سالیانه یک گوشی به صورت مسافرتی رانت بن نفع افراد دارا نیست ؟
    و چرا امکان ثبت برای همه افراد دارای پاسپورت وجود ندارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند ثبت گوشی به صورت مسافری صرفا برای افراد مسافری می باشد که خود گوشی را از خارج از کشور خریداری کرده اند. در صورت شناسایی تخلف با افراد خاطی برخورد می گردد.