شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

ثبت دستگاه، فقط به صورت حضوری در گمرک

مسافران سفرهای خارجی، دقت داشته باشند در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، ابتدا باید عوارض دستگاه در گمرک به صورت حضوری پرداخت شود.

اطلاعیه ممنوعیت ثبت غیر حضوری تلفن‌همراه مسافری از مهرماه را مشاهده نمایید

 پس از ثبت حضوری دستگاه در گمرک، لازم است هزینه خدمات همتا نیز در سامانه همتا پرداخت شود.

مرحله اول:

پس از ارسال اطلاعات از گمرک به همتا، یک پیامک برای پرداخت مبلغ 3/074 تومان (بابت خدمات همتا) به شماره سیم‌کارت وارد شده در مرحله 4 ارسال می‌شود. در این مرحله می‌توانید با کلیک بر روی لینک داخل پیامک یا ورود به پنل کاربری (کارتابل) خود در همتا هزینه مذکور را پرداخت و کد فعالسازی را دریافت کنید. در ادامه مراحل از طریق کارتابل آموزش داده می‌شود.

 

مرحله دوم:

پس از ورود به کارتابل خود در سایت همتا به آدرس hamta.ntsw.ir، وارد بخش "اطلاعات ثبت مسافری" می‌شویم. سپس بر روی گزینه "کلیک کنید" در جلوی اطلاعات گوشی مذکور کلیک می‌کنیم.

 

مرحله سوم:

در این مرحله وارد صفحه نمایش اطلاعات دستگاه خود می‌شوید. در صورتی که تمامی اطلاعات صحیح است بر روی گزینه "تایید و پرداخت" کلیک می‌کنیم. لازم به ذکر است در صورت کلیک بر روی لینک موجود در پیامک همتا، مستقیماً به این صفحه هدایت می‌شوید.

 

مرحله چهارم:

در صفحه درگاه پرداخت، اطلاعات یکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب و کد امنیتی نشان داده شده را وارد می‌کنیم و سپس بر روی گزینه "پرداخت" کلیک می‌کنیم.

انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد

در صورتی که با خطای "انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد" مواجه شدید، به وسیله سایر کارت‌های بانکی خود اقدام به پرداخت نمایید. خطاهای مربوط به این صفحه (صفحه درگاه پرداخت) مربوط به شبکه بانکی می‌باشد و می‌توانید با تماس با بانک صادر کننده کارت خود مشکل را بررسی و رفع نمایید.

 

مرحله پنجم:

در صورتی که پرداخت با موفقیت انجام شود، به صورت اتوماتیک به صفحه پرداخت موفقیت‌آمیز همتا برگشت داده می‌شوید.

 

مرحله ششم:

حال برای مشاهده کد فعالسازی دستگاه، بر روی گزینه "مشاهده کد فعالسازی دستگاه" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله هفتم:

در این مرحله به صفحه "اطلاعات ثبت مسافری" برگشت داده می‌شوید و کد فعالسازی دستگاه برای شما نشان داده می‌شود. همچنین این کد از طریق پیامک به شماره سیم‌کارتی که در مرحله 4 وارد کرده‌اید نیز ارسال می‌شود.

ضرورت فعالسازی دستگاه

پس از مشاهده و دریافت کد فعالسازی، لازم است دستگاه را برای خود فعال کنید. برای اینکار آموزش فعال‌سازی دستگاه را مشاهده نمایید.

 

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمودرضا هفت جواهریا · 10 روز پیش
    سلام شنیدم بتازگی نیازی به ثبت گوشی در گمرک نیست می‌توان بعد گذشت یک ماه اقدام ریجستری کرد آیا درست است
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که گوشی همراهی از خارج از کشور خریداری می شود طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافر با تابعیت ایرانی بصورت غیر حضوری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    arshia daheshvar · 10 روز پیش
    سلام من یک گوشی دارم ، میخوام بدون بعد از پرداخت پول در فرودگاه باز هم باید پول پرداخت کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر بعد از پرداخت عوارض در گمرک و پس از ارسال اطلاعات از گمرک به همتا، یک پیامک برای پرداخت مبلغ 3/074 تومان (بابت خدمات همتا) به شماره سیم‌کارت مسافر ارسال می‌شود. در این مرحله می‌توانید با کلیک بر روی لینک داخل پیامک یا ورود به پنل کاربری (کارتابل) خود در همتا هزینه مذکور را پرداخت و کد فعالسازی را دریافت کنید و سپس فرایند فعال سازی دستگاه را انجام دهید.http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 10 روز پیش
    سلام پدر و مادر من ۱۰ روز پیش وارد کشور شدن و ۲ تا گوشی برای خودشون آوردن ولی اظهار نکردن ، الان باید برن فرودگاه یا تهران هم میتونن اظهار کنن ؟ تا چه زمان وقت دارن ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع دستورالعمل رجیستری تلفن همراه مسافر بصورت غیر حضوری در دی ماه
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهروز · 10 روز پیش
    سلام، پسرم که ساکن آلمان است، گوشی اش را از طریق دوستش که در تاریخ 20 دی ماه قصد سفر به ایران داشت برایم فرستاد. متاسفانه دوستش به هنگام ورود گوشی را در گمرک فروگاه ثبت نکرد. فردا دوست دیگرش به ایران سفر میکند، آیا امکانش وجود دارد که گوشی را به فرودگاه ببرم تا دوستش هنگام ورود آن را در گمرک آن را ثبت کند?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع دستورالعمل رجیستری تلفن همراه مسافر بصورت غیر حضوری در دی ماه
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    راد · 11 روز پیش
    سلام، خاله من ۱۰ روز پیش برام گوشی آورده و شماره سریال و imei و‌شماره پاسپورت و شماره موبایلش رو در گمرک فرودگاه ثبت کرده، الان که من برای پرداخت گمرکی وارد سایت گمرک میشم و مشخصات رو وارد میکنم ارور میده که: مسافرتی از ۱۲ تیر تا ۱ دی ماه برای شما ثبت نشده، خوب نبایدم شده باشه چون ایشون ۷ام اومدن.
    سوالی که داشتم اینه که چطور میتونم مشکل رو حل کنم و اینکه خاله من در گمرک به اشتباه خطی که فکر میکرده به نامش هست رو ارایه داده، این موضوع میتونه تاثیری روی این قضیه داشته باشه؟ و اگر داره چطور میشه خطی که به نامش موجود هست رو جایگزین کرد؟ ممنون میشم اگر پاسخ بدید. ??
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر در بازه زمانی دیگر انجام دهید اگر برطرف نشد از گمرک پیگیری شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نبوی · 11 روز پیش
    سلام. گوشی را 20 روز پیش در فرودگاه ثبت کردم ولی تا کنون پیامک نیامده است. ار سایت گمرک وقتی imei را میزنم پیغام( خطا در استعلام imei از سامانه همتا) می دهد. راه حل چیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافر بصورت غیر حضوری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      صفحه ی خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا"را مطالعه نمایید http://hmti.ir/epl-error
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 11 روز پیش
    سلام ما که با گذرنامه اتباع توی سایت هزینه گمرکی رو پرداخت کردیم و الان مشخص شده غیرقانونی بوده چطوری میتونیم مبلغمون رو پس بگیریم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر با توجه به اینکه مطابق بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران هر مسافر ورودی به ایران سالانه صرفا یک گوشی تلفن همراه می تواند به همراه خود وارد نموده و ثبت نماید، به دلیل ثبت بیش از یک گوشی تلفن همراه توسط شما، دستگاه به شناسه .... به دستور‌ گمرک از سامانه همتا حذف گردید.*
      با توجه به تخلف صورت گرفته در ثبت مسافری به دستور گمرک دستگاه هایی که مسدود شدند امکان پیگیری برای این موارد وجود ندارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زینب تبریزیان · 11 روز پیش
    سیم کارتی که در دست داشتم و هنگام اظهار ثبت کردم در مرز شلمچه بنام مادرم بوده الان برای ریجستر کردن، سیستم اعلام مغایرت اسم کد ملی و شماره همراه را داده ....چه راهی برای ریجستر کردن دارم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک،باتوجه به نوع طراحی سامانه توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، شماره گذرنامه، کد ملی و شماره سیمکارت باید متعلق به شخص مسافر باشد در هر صورت اگه اطمینان دارید کد ملی و سیمکارت مربوط به یک شخص است ، برای دریافت راهنمایی دقیق تر، با گمرک ارتباط بگیرید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 12 روز پیش
    باسلام دوست ما از اتباع هست یک گوشی ۴دی با خودش آورده تو گمرک اظهار کرده ولی متاسفانه میان سایت گمرک بسته برای اتباع راه حل چیست و اگر قرار پول وعوارض بگیرن اتباع ‌غیر اتباع نداره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع دستورالعمل رجیستری تلفن همراه مسافر اتباع
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید لذا ثبت اطلاعات از طریق سایت epl برای اتباع امکان پذیر نمی باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پوریا · 12 روز پیش
    سلام من یک گوشی خریدم ریجستری نشده باید چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد
      می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم را مطالعه نمایید http://hmti.ir/new
      در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمود باب المرادی · 12 روز پیش
    سلام برای من از خارج از کشور گوشی اورده شده میخواستم بدونم برای ریجستر حضوری در فرودگاه باید انجام بشه ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع دستورالعمل رجیستری تلفن همراه مسافر بصورت غیر حضوری در دی ماه
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 12 روز پیش
    سلام وقتتون بخیر
    ما ۱۸ دی از فرودگاه امام وارد شدیم و اطلاعی از طرح جدید نداشتیم
    الان که میخوام از سایت گمرک رجیستر کنم پیام میده از تاریخ ۱۲ تیر تا ۱ دی ورود نداشتید و شماره تماس ۴۳۸۹۱ سایت گمرک هم پاسخگو نیستند ما باید چی کار کنیم
    چه فرقی میکنه بعد یکم یا قبلش یا همه باید بسته باشه یا نمیشه از یه تاریخ تا یه تاریخ
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع دستورالعمل رجیستری تلفن همراه مسافر بصورت غیر حضوری در دی ماه
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اسماعیل · 12 روز پیش
    سلام بنده با پاسپورت خارجی پارسال گوشیم ثبت کردم ولی الا قطع شده تو سامانه همتا سریال گوشی میزنم میگه ثبت شده مسافری ولی گوشی قطع است آنتنش الا چطوری میتونم مشکلم حلا کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      در غیر این صورت سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزاری و سیم کارت را از طرف اپراتور پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کسری · 12 روز پیش
    سلا در رابطه با موضوع اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک سوالی دارم

    در این لحظه گمرک فیزیک موبایل رو میخواد یا نه فقط شناسه هاشو ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیما · 12 روز پیش
    سلام.من دیشب یهنی اخر شب پنج شنبه وارد شدم ودر فرودگاه تلفن ایفون ۱۲ را به گمرک دادم و ایشان ثبت کردند. اما تا الان نه پیامکی برای من امده و نه درسایت گمرک میتونم وارد بشم. پیامی که به میده میگه خطا در استعلام imei از سامانه همتا.
    چه باید بکنم؟ در ضمن در سامانه همتا هم از من دو imei میخواد ودستگاه هم ًدو imei داره ولی یک اسلاد برای سیم کارت داره.
    لطفا راهنمایی کنید به کجا برم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر در هنگام وارد کردن اطلاعات در سامانه گمرک هر دو شناسه دستگاه خود را باید وارد نمایید
      صفحه ی خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا" را مطالعه نمایید http://hmti.ir/epl-error
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن · 13 روز پیش
    چند روز طول می‌کشه من 10روزه در گمرک ثبت شده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.
      خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن · 13 روز پیش
    سلام من یه گوشی از عراق گرفتم پیامک گمرک هم برام اومده شناسه پرداخت و مبلغ 150هزار که باید پرداخت کنم حالا میرم سایت پرداخت میگه این شناسه پرداخت شده میام سایت همتا میگه این گوشی غیر قانونیه ثبت نمیشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که اطلاعات دستگاه شما از گمرک به همتا ارسال شود، همتا لینک تکمیل فرایند را برای شماره سیم‌کارت شما پیامک می‌کند.و باید داخل لینک مبلغ همتا پرداخت شود در صورتی که این پیامک را دریافت نکرده‌اید، یعنی هنوز اطلاعات شما به همتا ارسال نشده است. باید منتظر بمانید تا اطلاعات ارسال شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شاهین · 13 روز پیش
    سلام.بنده یک گوشی کرفتم گمرک مرز فرم پُر کردم و ثبت شد .ولی متاسفانه پیامک برای من ارسال نشده گوشی رو فعال کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      سلام وقت بخیر بعد از پرداخت عوارض در گمرک و پس از ارسال اطلاعات از گمرک به همتا، یک پیامک برای پرداخت مبلغ 3/074 تومان (بابت خدمات همتا) به شماره سیم‌کارت مسافر ارسال می‌شود. در این مرحله می‌توانید با کلیک بر روی لینک داخل پیامک یا ورود به پنل کاربری (کارتابل) خود در همتا هزینه مذکور را پرداخت و کد فعالسازی را دریافت کنید و سپس فرایند فعال سازی دستگاه را انجام دهید.http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی غلامی زاده · 14 روز پیش
    سلام من قبلا یه گوشی گرفتم که ریجستر نشده مادر بزرگم 20 روز دیگه از آلمان میاد میتونم با پاسپورتش ریجستر کنم یا شامل قانون جدید میشه ؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر،پرداخت عوارض دستگاه در گمرک، صرفاً برای مسافران سفرهای خارجی، در غیر این صورت در صورتی که داخل کشور خریداری نمودید دقت بفرمایید که باید قانونی باشد. در غیر این صورت لطفا دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاسمن · 14 روز پیش
    سلام من بیشتر از 6 ماه پیش با پاسپورتم گوشیم رو رجیستر کردم. الان که بیشتر از 6 ماه گذشته من میتونم هنگام ورود این مراحل رو انجام بدم و گوشی جدیدم رو رجیستر کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک هر مسافر در سال(سال شمسی) می تواند یک دستگاه به صورت مسافری ثبت نماید جهت کسب اطلاع بیشتر را از گمرک پیگیری نمایید