آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

  • آموزش ها

ثبت دستگاه، صرفا در گمرک

مسافران خارجی گرامی در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، باید عوارض دستگاه در گمرک پرداخت شود.

چقدر طول می کشد تا کد فعالسازی برایم ارسال شود؟

پس از ثبت اطلاعات در گمرک و پرداخت عوارض، صفحه‌ی ارسال اطلاعات به همتا نمایان میشود که با انتخاب گزینه ی "ارسال اطلاعات به همتا" اطلاعات برای سامانه همتا ارسال میشود و در صورت تایید اطلاعات توسط سامانه همتا، بلافاصله کد فعالسازی به شماره ی تلفن ثبت شده در گمرک پیامک میشود.

لازم به ذکر است که فقط دستگاه‌هایی که اطلاعات انها صحیح و کامل باشد ثبت می‌شوند.

دستگاه را ثبت کرده و پیام قانونی بودن دریافت کرده‌ام اما کد فعالسازی برایم ارسال نشده است

در صورتی که دستگاه را به صورت مسافری ثبت کرده‌اید و دستگاه‌تان قانونی شده است ولی کد فعال‌سازی برای شما ارسال نشده است، با شماره همراهی که در گمرک ثبت کرده‌اید به سایت همتا به ادرس https://hamta.ntsw.ir مراجعه کنید. در بخش "ثبت اطلاعات مسافری" کد فعال‌سازی دستگاه مربوطه را مشاهده نمائید.

سپس فرایند فعال‌سازی را طبق آموزش فعال‌سازی دستگاه انجام دهید.

 پرداخت عوارض دستگاه در گمرک، صرفاً برای مسافران سفرهای خارجی، به دو روش اینترنتی و حضوری انجام می‌گیرد. توصیه اکید می‌شود، جهت راحتی و تسریع در انجام فرآیند ثبت، از روش اینترنتی استفاده شود.

دقت داشته باشید مسافران سفرهای داخلی، امکان ثبت دستگاه به صورت مسافری را ندارند.

 

روش اول: پرداخت عوارض در گمرک به‌صورت اینترنتی

مسافران خارجی می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی گمرک به نشانیhttps://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، نسبت به پرداخت عوارض دستگاه خود اقدام نماید. لازم به ذکر است بنا اطلاع‌رسانی گمرک در سایت پرداخت مسافری، مسافران فقط تا ۳۰ روز پس از ورود به کشور مهلت دارند تا از طریق این سایت گمرک، دستگاه خود را ثبت نمایند و در صورت اتمام این مهلت، گمرک وظیفه‌ای در قبال ثبت شناسه (IMEI) دستگاه مسافر نخواهد داشت.

نحوه ثبت شناسه (IMEI) دستگاه در سایت اینترنتی گمرک، به‌صورت تصویری در زیر آورده شده است.

 

مرحله یک:

در اولین مرحله به سایت اینترنتی گمرک به نشانیhttps://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، مراجعه کنید.

پس از ورود به سایت اینترنتی گمرک، در صفحه اول شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نمایید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

در دستگاه‌های معتبر و استاندارد، هر 3 شناسه (IMEI) درج شده در هر 3 محل، با یکدیگر یکسان است. بنابراین دقت داشته باشید که عوارض را برای شناسه (IMEI) واقعی دستگاه‌تان پرداخت کنید، چون در صورت رخ دادن اشتباه در وارد کردن شناسه (IMEI)، امکان تغییر آن وجود نخواهد داشت.

ثبت تمام شناسه (IMEI) های دستگاه در گمرک

دقت داشته باشید چنانچه دستگاه شما دوسیمکارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) است، با استفاده از علامت مثبت (+) سبز رنگ در پایین کادر سفید، حتما سایر شناسه‌ (IMEI)ها را نیز وارد نمایید. پس از تکمیل اطلاعات، گزینه دریافت اطلاعات از سامانه همتا را انتخاب کنید.

خطای استعلام IMEI از سامانه همتا

برای آشنایی با خطاهای سامانه و راه حل‌ها، می‌توانید صفحه خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا" را ملاحظه نمائید.

 

مرحله دو:

در مرحله بعدی پاسخ استعلام از سامانه همتا نمایش داده می‌شود، اگر برند و مدل نمایش داده شده با برند و مدل دستگاه شما مطابقت دارد، کد امنیتی نمایش داده شده را وارد نمایید و گزینه ادامه را انتخاب کنید، در غیراین صورت با پشتیبانی سامانه همتا 096366 تماس حاصل فرمایید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، مدل و مشخصات فنی گوشی و نوع دستگاه را از لیست انتخاب می‌کنیم.

یکسان بودن برند و مدل انتخاب شده با دستگاه

دقت داشته باشید چنانچه اطلاعات انتخاب شده در این مرحله با دستگاه انطباق نداشته باشد با وجود پرداخت عوارض، امکان دارد دستگاه شما ثبت نگردد.

بنابراین حتما در ورود اطلاعات و انتخاب برند و مدل، نهایت دقت مبذول گردد.

 

مرحله چهارم:

پس از انتخاب برند، مدل و مشخصات فنی، باید اطلاعات هویتی مسافر وارد شود. ابتدا باید تابعیت مسافر انتخاب شود. اگر تابعیت مسافر، ایرانی است دقت داشته باشید حتماً باید شماره سیم‌کارت، کد ملی و شماره گذرنامه وارد شده، متعلق به شخص مسافر باشد. در غیر این صورت سایت گمرک، به مرحله بعد نخواهد رفت. درصورتی‌که مسافر، از اتباع غیرایرانی است، بایستی گزینه مربوطه را انتخاب نماید.

 

مرحله پنجم:

در ادامه یک کد امنیتی به شماره سیم‌کارتی که در مرحله قبل وارد شد، ارسال می‌گردد. این کد باید در قسمت مربوطه وارد شده و گزینه ادامه انتخاب شود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله سایت گمرک، شناسه پرداخت و مبلغ تعیین‌شده حقوق و عوارض گمرکی و اطلاعات هویتی را نمایش می‌دهد. در صورت تایید اطلاعات گزینه پرداخت را انتخاب کنید در غیراین صورت بنا به تغییرات مورد نیاز گزینه ی حذف یا برگشت به مرحله اول را انتخاب نمایید.

 

مرحله هفتم:

با انتخاب گزینه پرداخت، صفحه پرداخت اینترنتی نمایش داده می‌شود. در این مرحله لازم است تا درگاه پرداخت اینترنتی انتخاب شود.

 

مرحله هشتم:

در نهایت با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، حقوق و عوارض گمرکی تعیین‌شده پرداخت می‌شود.

 

مرحله نهم:

پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن این فرآیند نمایش داده می‌شود.

دقت داشته باشید حتماً کد پیگیری داخلی، کد پیگیری بانکی و شناسه پرداخت را تا حصول اطمینان از ثبت دستگاه خود در سامانه همتا نزد خود نگه دارید.

 

مرحله دهم:

پس از تکمیل فرآیند خرید به سایت گمرک برمی‌گردید و پیغام موفقیت آمیز بودن ثبت شناسه دستگاه نمایش داده می‌شود. پس از نمایش این پیغام گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب کنید. توجه داشته باشید اگر در این مرحله گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب نکنید اطلاعات شما برای سامانه همتا ارسال نخواهد شد و لذا کد فعالسازی دستگاه به صورت آنی برای شما پیامک نخواهد شد.

 

مرحله یازدهم:

پس از انتخاب گزینه ی ارسال اطلاعات به همتا پیغام زیر نمایش داده می‌شود و کد فعالسازی دستگاه برای شماره تلفن ثبت شده در گمرک پیامک می‌شود.

 

روش دوم: پرداخت حقوق گمرکی در هنگام ورود به کشور در دفاتر گمرک

مسافر می‌تواند در حین ورود به کشور با مراجعه به دفاتر گمرک مستقر در فرودگاه (یا پایانه‌های مرزی)، دستگاه خود را اظهار و تعرفه و عوارض گمرکی آن را پرداخت نماید. لازم به ذکر است تعیین میزان تعرفه و عوارض واردات، بر اساس آکبند یا کارکرده (دست‌دوم) بودن دستگاه، به عهده گمرک جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس ارزش دستگاه مسافر، توسط گمرک تعیین می‌شود. پس از اظهار دستگاه و پرداخت حقوق گمرکی آن، برای مسافر پته (مجوز) گمرکی صادر می‌گردد که معمولاً در قسمت توضیحات آن، نام شخص مسافر، شماره پاسپورت، مدل، برند و شناسه (IMEI) دستگاه ذکر گردیده است. لازم است تا مرحله نهایی ثبت و فعال‌سازی موفق دستگاه در همتا، این اسناد نزد مسافر باقی بماند تا در صورت مشکلات احتمالی، قابل پیگیری باشد.

تصویر نمونه پته (مجوز) گمرکی در زیر آورده شده است.

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    معین · 7 روز پیش
    برای ارور استعلام تردد از پلیس گذرنامه حتی به گمرک هم مراجعه کردم ولی کاری انجام ندادن و گفتن صبر کنید این در صورتیه که تایم 30 روزه من رو به اتمامه.لطفا بگید که باید چکار کنم.ظاهرا این مشکل برای همه اتفاق افتاده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام

      در بازه زمانی دیگر مجدد انجام دهید و اگر موفق نشدید میتوانید به گمرک محل زندگی یا help.irica.ir مراجعه نمایید تا درخواست پیگیری شود و مشکل شما حل گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمیدرضا · 7 روز پیش
    سلام
    من هرچی تلاش میکنم با « خطا در استعلام تردد از پلیس گذرنامه » بر میخورم
    ایا این خطا موقتی هست یا ریجستری مسافری با مشکل مواجه شده
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    تلفن گویا گمرک هم پاسخگو نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام

      در بازه زمانی دیگر مجدد انجام دهید و اگر موفق نشدید میتوانید به گمرک محل زندگی یا help.irica.ir مراجعه نمایید تا درخواست پیگیری شود و مشکل شما حل گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ali · 7 روز پیش
    سلام ببخشید من الان پاسپورتم تاریخ خروج از ایران 31 خرداد و ورودش 6 تیر هست تو قسمت کد ملی و گذرنامه ک اطلاعاتو وارد میکنم برم مرحله بعد میگه عدم استعلام تردد از پلیس گذرنامه ! راهنمایی میکنین بی زحمت!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام

      در بازه زمانی دیگر مجدد انجام دهید و اگر موفق نشدید میتوانید به گمرک محل زندگی یا help.irica.ir مراجعه نمایید تا درخواست پیگیری شود و مشکل شما حل گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    iman · 7 روز پیش
    سلام

    خطا در استعلام تردد از پلیس گذرنامه

    مشکل چطور برطرف میشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام

      در بازه زمانی دیگر مجدد انجام دهید و اگر موفق نشدید میتوانید به گمرک محل زندگی یا help.irica.ir مراجعه نمایید تا درخواست پیگیری شود و مشکل شما حل گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 7 روز پیش
    با سلام
    هنگام تکمیل اظهارنامه گمرکی خطای استعلام از اداره گذرنامه نمایش داده می شود.
    چکار باید کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام

      پرداخت عوارض فقط مختص شخص مسافر میباشد و اگر شما مسافرتی نداشتید نمیتوانید عوارض پرداخت نمایید ولی اگر شخص مسافر هستید و این خطا را دریافت میکنید باید به گمرک مراجعه نمایید تا بررسی شود و مشکل حل گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سلام · 7 روز پیش
    سلام

    آیا امکان انتقال گوشی به شخص ثالث پس از طی مراحل و از طریق همتا وجود دارد؟

    اگر بله محدودیت زمانی دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام

      بله میتوانید بعد از فرایند فعالسازی به هرشخصی که بخواهید در هر باز زمانی انتقال مالکیت را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمیدرضا · 7 روز پیش
    سلام
    آیا با وجود پرداخت هزینه ی گمرکی و دریافت پته ی صادر شده به نام و کد ملی خودم، می توانم با پاسپورت دوست تازه از خارج برگشته ام برای رجیستر اقدام کنم؟
    2- اگر بله، آیا می توانم با سیمکارد خودم آنرا رجیستر کنم، یا نه، تنها با سیمکارد صاحب پاسپورت امکان دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر.باید اطلاعات به نام شخص مسافر باشد.لطفا برای پیگیری دقیقتر با گمرک درارتباط باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ایمان · 7 روز پیش
    سلام

    خطا در استعلام imei از سامانه همتا : تعداد شناسه های وارد شده(IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد

    مشکل چطور میشه برطرف کرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر.درصورتی که دستگاه شما دواسلات میباشد هردو شناسه را باید وارد کرده (شناسه اول را وارد کرده وعلامت + را زده وشناسه دوم را وارد کنید).درصورتی که هردوشناسه را وارد کرده اید واین خطا را دریافت کرده با شماره096366تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    SOROUSH · 7 روز پیش
    سلام
    ببخشید تقریبا یک هفته میشه که گوشی خریداری گردم و با توجه به این که تازه از سفر برگشتم میخوام با پاسپورت ریجستر کنم اما متاسفانه ارور "استعلام تردد از پلیس گذرنامه" میده. لطفا بگید که چکار کنم؟ ضمنا در صورتی که در مهلت یکماه برگشت از سفر عیب گمرک برطرف نشه تکلیف گوشی بنده چیست؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر.این خطا مربوط به گمرک میشود ولطفا به گمرک شهر خود مراجعه تا مشکل شما پیگیری وراهنمایی شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی قاسمی · 7 روز پیش
    سلام گوشی مسافرتی رو با پاسپورت اتباع خواستم فعال کنم تمام مراحل هم طی شده هزینه پرداخت شده اما در مرحله آخر که ارسال به سامانه همتا هست وقتی میزنم میگه شماره تلفن با گذرنامه یکی نیست و ارور میده در صورتیکه تو تمام مراحل پیامکها میومده چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر.اتباع درحال حاضرامکان ثبت را نداردوبرای پیگیری بیشتر حضوراًبه گمرک مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شایسته محمودی · 7 روز پیش
    سلام
    ببخشید تقریبا دو هفته میشه که گوشی خریداری گردم و میخوام با پاسپورت خودم ریجستر کنم که تازه از سفر برگشتم اما متاسفانه ارور "استعلام تردد از پلیس گذرنامه" میده. لطفا بگید که چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      باسلام

      این خطا مربوط به گمرک میشود در بازه زمانی دیگر مجدد امتحان نمایید و اگر باز هم چنین مشکلی داشتید میتوانید به گمرک محل زندگی خود مراجعه نمایید تا بررسی شود و مشکل حل گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ترنم بهاری · 7 روز پیش
    کد فراگیر اتباع یعنی چی؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام

      چون اشخاص اتباع کد ملی ندارند باید با کد اتباع پرداخت انجام دهند و اگر میخواهید دریافت نمایید باید به گمرک مراجعه نمایید و درخواست کنید تا صادر گردد و مشکل شما برطرف شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن · 8 روز پیش
    سلام فکر کنم سامانه امروز قطع باشه چون هرچی تلاش می کنم خطا در استعلام تردد پلیس گذرنامه میده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام

      این مورد مربوط به گمرک میباشد و اگر این خطا را دریافت میکنید میتوانید در بازه زمانی دیگر مجدد اقدام به پرداخت نماید یا به گمرک محل زندگی خود مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    روح الله علیپور · 8 روز پیش
    سلام وقت شما بخیر
    این طرح شامل پاسپورت اشخاص زیر ۱۸ سال هم میشود یا خیر؟

    و سیم کارت همسرم بنام من است چطور میتوانم کارهای ریجستری را انجام دهم در حالیکه سیم کارت بنام همسرم نمی باشد؟


    از توجه شما سپاسگذارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام

      خیر حتما باید با اطلاعات شخص مسافری که میخواهید پرداخت عوارض انجام دهید باید به سن قانونی رسیده باشد.

      باید تمام اطاعات فردی که میخواهید عوارض پرداخت نمایید باید به نام یک نفر باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    معراج · 8 روز پیش
    سلام خسته نباشید.من تمام مراحل رو میرم واسه ثبت گمرک.
    ولی اخطار میده که خطا در استعلام تردد پلیس گذرنامه.
    اطلاعات درسته.تاریخ ورود به ایران هم 15اردیبهشت بوده
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیما طاهری · 8 روز پیش
    با سلام خسته نباشین ، در مرحله 4 پس از ورود اطلاعات به درستی ب خطای استعلام تردد از پلیس گذرنامه برخورد میکنم ، باید چکار کنم ؟ و این خطا ممکن است ناشی از شلوغی سرور ناجا باشد ؟ در زمان های مختلفم امتحان کردم باز هم به همین خطا مواجه شدم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر اسدی · 8 روز پیش
    سلام من دیروز تا الان هر چی میزنم میگه که عدم استعلام تردد رفتم سایت گمرک اونجا هم کمکی نکردن باید چیکار کنم ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید سیاری · 8 روز پیش
    با سلام
    هنگام ثبت شناسه در سامانه گمرک، با خطای "خطا در استعلام تردد از پلیس گذرنامه" مواجه می شوم در حالیکه اطلاعات (کد ملی، شماره تلفن و شماره گذرنامه و مرز ورود) را کاملاً درست وارد کرده ام . لطفاً راهنمایی کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابولفضل محمودی · 8 روز پیش
    چگونه بدانم به نام من گوشی مسافرتی وارد شده یا نه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرعلی کافی · 8 روز پیش
    سلام.بنده سیم‌کارت رایگان هدیه دریافت کردم.شایعه شده ممکنه از شماره ملی اینجانب و بقیه افراد دریافت کننده سیم کارت جهت رجیستری گوشی استفاده شده باشه! چطور میتونم از این امر مطمئن بشم که به جای من استفاده کرده باشن؟؟؟ممنون