آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

  • آموزش ها

ثبت دستگاه، صرفا در گمرک

مسافران خارجی گرامی در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، باید عوارض دستگاه در گمرک پرداخت شود.

چقدر طول می کشد تا کد فعالسازی برایم ارسال شود؟

پس از ثبت اطلاعات در گمرک و پرداخت عوارض، صفحه‌ی ارسال اطلاعات به همتا نمایان میشود که با انتخاب گزینه ی "ارسال اطلاعات به همتا" اطلاعات برای سامانه همتا ارسال میشود و در صورت تایید اطلاعات توسط سامانه همتا، بلافاصله کد فعالسازی به شماره ی تلفن ثبت شده در گمرک پیامک میشود.

لازم به ذکر است که فقط دستگاه‌هایی که اطلاعات انها صحیح و کامل باشد ثبت می‌شوند.

دستگاه را ثبت کرده و پیام قانونی بودن دریافت کرده‌ام اما کد فعالسازی برایم ارسال نشده است

در صورتی که دستگاه را به صورت مسافری ثبت کرده‌اید و دستگاه‌تان قانونی شده است ولی کد فعال‌سازی برای شما ارسال نشده است، با شماره همراهی که در گمرک ثبت کرده‌اید به سایت همتا به ادرس https://hamta.ntsw.ir مراجعه کنید. در بخش "ثبت اطلاعات مسافری" کد فعال‌سازی دستگاه مربوطه را مشاهده نمائید.

سپس فرایند فعال‌سازی را طبق آموزش فعال‌سازی دستگاه انجام دهید.

 پرداخت عوارض دستگاه در گمرک، صرفاً برای مسافران سفرهای خارجی، به دو روش اینترنتی و حضوری انجام می‌گیرد. توصیه اکید می‌شود، جهت راحتی و تسریع در انجام فرآیند ثبت، از روش اینترنتی استفاده شود.

دقت داشته باشید مسافران سفرهای داخلی، امکان ثبت دستگاه به صورت مسافری را ندارند.

 

روش اول: پرداخت عوارض در گمرک به‌صورت اینترنتی

مسافران خارجی می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی گمرک به نشانیhttps://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، نسبت به پرداخت عوارض دستگاه خود اقدام نماید. لازم به ذکر است بنا اطلاع‌رسانی گمرک در سایت پرداخت مسافری، مسافران فقط تا ۳۰ روز پس از ورود به کشور مهلت دارند تا از طریق این سایت گمرک، دستگاه خود را ثبت نمایند و در صورت اتمام این مهلت، گمرک وظیفه‌ای در قبال ثبت شناسه (IMEI) دستگاه مسافر نخواهد داشت.

نحوه ثبت شناسه (IMEI) دستگاه در سایت اینترنتی گمرک، به‌صورت تصویری در زیر آورده شده است.

 

مرحله یک:

در اولین مرحله به سایت اینترنتی گمرک به نشانیhttps://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، مراجعه کنید.

پس از ورود به سایت اینترنتی گمرک، در صفحه اول شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نمایید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

در دستگاه‌های معتبر و استاندارد، هر 3 شناسه (IMEI) درج شده در هر 3 محل، با یکدیگر یکسان است. بنابراین دقت داشته باشید که عوارض را برای شناسه (IMEI) واقعی دستگاه‌تان پرداخت کنید، چون در صورت رخ دادن اشتباه در وارد کردن شناسه (IMEI)، امکان تغییر آن وجود نخواهد داشت.

ثبت تمام شناسه (IMEI) های دستگاه در گمرک

دقت داشته باشید چنانچه دستگاه شما دوسیمکارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) است، با استفاده از علامت مثبت (+) سبز رنگ در پایین کادر سفید، حتما سایر شناسه‌ (IMEI)ها را نیز وارد نمایید. پس از تکمیل اطلاعات، گزینه دریافت اطلاعات از سامانه همتا را انتخاب کنید.

خطای استعلام IMEI از سامانه همتا

برای آشنایی با خطاهای سامانه و راه حل‌ها، می‌توانید صفحه خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا" را ملاحظه نمائید.

 

مرحله دو:

در مرحله بعدی پاسخ استعلام از سامانه همتا نمایش داده می‌شود، اگر برند و مدل نمایش داده شده با برند و مدل دستگاه شما مطابقت دارد، کد امنیتی نمایش داده شده را وارد نمایید و گزینه ادامه را انتخاب کنید، در غیراین صورت با پشتیبانی سامانه همتا 096366 تماس حاصل فرمایید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، مدل و مشخصات فنی گوشی و نوع دستگاه را از لیست انتخاب می‌کنیم.

یکسان بودن برند و مدل انتخاب شده با دستگاه

دقت داشته باشید چنانچه اطلاعات انتخاب شده در این مرحله با دستگاه انطباق نداشته باشد با وجود پرداخت عوارض، امکان دارد دستگاه شما ثبت نگردد.

بنابراین حتما در ورود اطلاعات و انتخاب برند و مدل، نهایت دقت مبذول گردد.

 

مرحله چهارم:

پس از انتخاب برند، مدل و مشخصات فنی، باید اطلاعات هویتی مسافر وارد شود. ابتدا باید تابعیت مسافر انتخاب شود. اگر تابعیت مسافر، ایرانی است دقت داشته باشید حتماً باید شماره سیم‌کارت، کد ملی و شماره گذرنامه وارد شده، متعلق به شخص مسافر باشد. در غیر این صورت سایت گمرک، به مرحله بعد نخواهد رفت. درصورتی‌که مسافر، از اتباع غیرایرانی است، بایستی گزینه مربوطه را انتخاب نماید.

 

مرحله پنجم:

در ادامه یک کد امنیتی به شماره سیم‌کارتی که در مرحله قبل وارد شد، ارسال می‌گردد. این کد باید در قسمت مربوطه وارد شده و گزینه ادامه انتخاب شود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله سایت گمرک، شناسه پرداخت و مبلغ تعیین‌شده حقوق و عوارض گمرکی و اطلاعات هویتی را نمایش می‌دهد. در صورت تایید اطلاعات گزینه پرداخت را انتخاب کنید در غیراین صورت بنا به تغییرات مورد نیاز گزینه ی حذف یا برگشت به مرحله اول را انتخاب نمایید.

 

مرحله هفتم:

با انتخاب گزینه پرداخت، صفحه پرداخت اینترنتی نمایش داده می‌شود. در این مرحله لازم است تا درگاه پرداخت اینترنتی انتخاب شود.

 

مرحله هشتم:

در نهایت با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، حقوق و عوارض گمرکی تعیین‌شده پرداخت می‌شود.

 

مرحله نهم:

پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن این فرآیند نمایش داده می‌شود.

دقت داشته باشید حتماً کد پیگیری داخلی، کد پیگیری بانکی و شناسه پرداخت را تا حصول اطمینان از ثبت دستگاه خود در سامانه همتا نزد خود نگه دارید.

 

مرحله دهم:

پس از تکمیل فرآیند خرید به سایت گمرک برمی‌گردید و پیغام موفقیت آمیز بودن ثبت شناسه دستگاه نمایش داده می‌شود. پس از نمایش این پیغام گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب کنید. توجه داشته باشید اگر در این مرحله گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب نکنید اطلاعات شما برای سامانه همتا ارسال نخواهد شد و لذا کد فعالسازی دستگاه به صورت آنی برای شما پیامک نخواهد شد.

 

مرحله یازدهم:

پس از انتخاب گزینه ی ارسال اطلاعات به همتا پیغام زیر نمایش داده می‌شود و کد فعالسازی دستگاه برای شماره تلفن ثبت شده در گمرک پیامک می‌شود.

 

روش دوم: پرداخت حقوق گمرکی در هنگام ورود به کشور در دفاتر گمرک

مسافر می‌تواند در حین ورود به کشور با مراجعه به دفاتر گمرک مستقر در فرودگاه (یا پایانه‌های مرزی)، دستگاه خود را اظهار و تعرفه و عوارض گمرکی آن را پرداخت نماید. لازم به ذکر است تعیین میزان تعرفه و عوارض واردات، بر اساس آکبند یا کارکرده (دست‌دوم) بودن دستگاه، به عهده گمرک جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس ارزش دستگاه مسافر، توسط گمرک تعیین می‌شود. پس از اظهار دستگاه و پرداخت حقوق گمرکی آن، برای مسافر پته (مجوز) گمرکی صادر می‌گردد که معمولاً در قسمت توضیحات آن، نام شخص مسافر، شماره پاسپورت، مدل، برند و شناسه (IMEI) دستگاه ذکر گردیده است. لازم است تا مرحله نهایی ثبت و فعال‌سازی موفق دستگاه در همتا، این اسناد نزد مسافر باقی بماند تا در صورت مشکلات احتمالی، قابل پیگیری باشد.

تصویر نمونه پته (مجوز) گمرکی در زیر آورده شده است.

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسینی · 5 ماه پیش
    سلام و عرض خسته نباشید
    سایت گمرک کی باز میشه برا ثبت گوشی مسافری؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر پیش آمده در پاسخدهی
      در حال حاضر باز می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود طهمورثی · 5 ماه پیش
    من گوشی قدیمی دارم و تو طرح رجیستری روشن نکردم و الان جزء شناسه های غیرقانونی شناسایی میشه
    اون زمان اون همه پول گوشی دادیم، الان میگن 130 هم باید پول گمرک بدی تا فعال بشه.
    مگه نگفتن گوشی های قدیمی نیازی به رجیستری ندارند؟؟؟؟
    لطفا پیگری این موضوع باشید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر پیش آمده در پاسخدهی
      درصورتی که از گوشی خود پیش از غاز طرح رجیستری استفاده میکردید (حداقل با یک سیمکارت روشن شده باشد) در حال حاضر نباید مشکلی داشته باشید. اگر با وجود این شرایط گوشی شما قطع شده است، لطفا با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیزادہ · 5 ماه پیش
    سلام
    صرفا"جھت اطلاع
    اگر کسی یکی از دوستانش یافامیلش واسش از خارج گوشی بیاورند میتواند باشمارہ ھمراہ وکدملی خودش ولی باشمارہ گذرنامہ دوستش گوشی رادر گمرک ثبت کند وشناسہ پرداخت گرفتہ و عوارض مربوطہ را پرداخت کنددقت کنید ازورد دوستتان ۳۰ روز بیشتر نگذرد
    من خودم این کار راکردم و ثبت شد
    لطفا"انتشار بدین سئوال خیلی از عزیزان ھست
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ali aj · 5 ماه پیش
    سلام
    گوشی که به عنوان مسافری تو همتا ثبت میشه تا چند وقت انتن دهی داره؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر پیش آمده در پاسخدهی
      اگر دستگاهی در سامانه همتا جزو گوشی های قانونی قرار بگیرد، چه با عنوان گوشی مسافری و یا چه با عنوان گوشی تجاری، به صورت نامحدود آنتن دهی خواهد داشت.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 5 ماه پیش
    با سلام من یه گوشی دارم که مراحل ریجستر کردنش رو انجام دادم اما در مرحله ایی که باید مدل گوشی رو انتخاب کنم متاسفانه در لیست مدل کوشی من وجود نداره . لطفا اگه کسی میدونه راهنمایی کنه برای ریجستر کردن چیکار باید کرد. متاسفانه شماره ایی که در سایت هم از گمرک ارائه شده همیشه اشغال است و امکان تماس وجود نداره.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر پیش آمده در پاسخدهی
      درصورتی که مشکلتان همچنان حل نشده است، جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید روحانی · 5 ماه پیش
    سلام
    بعد از وارد کردن imei گوشیم و نوشتن کد اعتبار سنجی در سایت گمرک با پیام خطا در استعلام روبرو می شوم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر پیش آمده در پاسخدهی
      اگر همچنان مشکل شما حل نشده است، لطفا پیام خطا را به صورت دقیق و کامل ارسال فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میثم · 5 ماه پیش
    سلام
    من چند روز پیش گوشی دو سیم کارت رو تو سایت کمرگ ثبت کردم و هزینه عوارض هم پرداخت کردم ولی بعدش متوجه شدم که یکی از سریال ها رو اخرشو اشتباه نوشتم ولی سریال دومی رو درست نوشتم . چکار باید بکنم؟ آیا سیم کارت دومی که سریالشو درست ثبت کردم فعال میشه؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر پیش آمده در پاسخدهی
      بله. مشکلی برای سیمکارتی که صحیح وارد کردید پیش نخواهد آمد و به کمک آن میتوانید با انجام فرآیند افزودن دستگاه، سریالی را که اشتباه زده بودید نیز به صورت صحیح ثبت نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پویا · 5 ماه پیش
    با سلام خواهشا جواب بدید من واریز کردم ولی شماره همراه نگرفت چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر پیش آمده در پاسخدهی
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا اگر همچنان مشکلتان برطرف نشده است، به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود · 5 ماه پیش
    سلام من یه گوشی به صورت پستی از چین خریدم عوارض گمرکی هم پرداخت کردم ولی کد فعال سازی برام ارسال نشده لطفا راهنمایی کنید من چکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سلیمی · 5 ماه پیش
    با سلام
    عوارض گوشی آیفون XS MAX با کد 357*********518 رو تو تاریخ 6 اسفند تو سایت گمرک پرداخت کردم ولی هنوز کد فعالسازی دریافت نکردم با توجه به اینکه سوال 6-12 بخش سوالات متداول رو هم خوندم و بیش از 15 روز از تاریخ پرداخت گذشته چه کار باید کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نرمين رحيمى · 5 ماه پیش
    من گوشى هوآوى Y6 دارم براى رجيست اقدام كردم ميگه گمرك اين مدل رو پشتيبانى نميكنه
    من بايد چيكار كنم بازم اقدام كنم؟
    پيام خطا هستش؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر در پاسخدهی
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Amirali Hoseini · 5 ماه پیش
    سلام.من گوشی رو در تاریخ 6 اسفند ثبت مسافری کردم و گمرک میگه که اطلاعات رو برای همتا ارسال کرده ولی هنوز کد فعال سازی برای من نیومده.لطفا پیگیری کنید شناسه353*********209
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمیدرضا · 5 ماه پیش
    آیا نحوه ی رجیستر گوشی در سامانه گمرک مجددا تغییر کرده؟ چون الان به جای ادامه گزینه دریافت اطلاعات از سامانه همتا درج شده و وقتی هم می زنیم خطا میده !
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد · 5 ماه پیش
    سلام من یک گوشی تو همتا ثبت کردم ولی یک رقم از شناسه imei1 اشتباه زده شده و برند درست انتخاب شده ولی مدل یکم متفاوت انتخاب شده چطور میتونم اطلاعات وارد شده رو اصلاح کنم؟
    ممنون از شما
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد محمدزاده · 5 ماه پیش
    سلام ببخشید من توی مرحله اول ک شماره سریال رو میزنم ارور خطا در اتصال ب سایت همتا میده مشکل از کجاس
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      این خطا موقت است و در تلاشهای بعدی شما، مشکل برطرف خواهد شد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضامحتشمی کاشانی · 5 ماه پیش
    سلام موقع ثبت اطلاعات در صفحه نخست این پیغام رو میده (خطا در استعلام imei از سامانه همتا) باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر

      این خطا یعنی شناسه IMEI وارد شده نامعتبر است و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.
      بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه IMEI های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اقبال جهاندیده · 5 ماه پیش
    سلام بنده در تاریخ ۲۷ بهمن عوارض گمرکی گوشی رو پرداخت کردم ولی هنوز شناسه فعال سازی برام نیومده. استعلام اصالت هم میزنم میگه گوشی غیر قانونیه و یه هفته دیگه گوشیم آنتن نداره لطفاً پیگیری کنیدممنون. Imei
    352*********469
    352*********477
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر در پاسخدهی
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید موسوی · 5 ماه پیش
    سلام و خسته نباشید بنده در تاریخ ۹۷/۱۲/۴ از طریق گمرک تبریز هزینه های مربوط به گمرک را مربوط به گوشی هواوی هونور نوت ۱۰ پرداخت کردم و در سایت گمرک ثبت شده و با شماره ردیف۱۰۰۸۶۳ ثبت شده ولی هنوز کد فعالسازی برام ارسال نشده،لطفا راهنمائی بفرمائین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 5 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      لطفا صفحه «سوالات متداول»، بخشهای 6-2 و 6-11 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مریم · 5 ماه پیش
    من ۵ اسفند عوارض گمرک رو پرداخت کردم ولی کد فعالسازی برام نیومده. از کجا باید پیگیر کارم باشم؟ شماره گمرک برای پیگیری چیست ؟ لطفا جوابمو بدید ممنونم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      "ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر پیش آمده در پاسخدهی
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمیدرضا مومنی · 5 ماه پیش
    سلام دوتا گوشی ثبت کردم و پرداخت گمرک انجام دادم هنوز کد نیومد کی میاد 6 روز گذشته ؟
    گوشی اول imei:359*********083 J600G/ds
    گوشی دوم :imei : 352*********435 J415F
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 5 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      هردو گوشی شما در سامانه همتا ثبت گشته و قانونی شده‌اند.